İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 30-31 Sayfa Cevapları öğrencilerin hak ve özgürlüklerin ihlal edilemeyeceğini anlamaları için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal sorumluluk bilincini geliştirmelerine yardımcı olur.

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve kendi düşüncelerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 30, 31 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.
“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 30-31
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
Soru : “Dünya; kötülük yapanlar değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.” Albert Einstein (Albırt Aynştayn) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Hak ve özgürlüklerin kullanımı konusunda insanlar nasıl bir sorumluluğa sahiptir?
Cevap : Albert Einstein bu sözüyle, haksızlığa ve kötülüğe sessiz kalan insanların da dünyayı tehlikeli hale getirdiğini anlatmak istemektedir. İnsanlar hak ve özgürlüklerini kullanırken başkalarının haklarını koruma, adaletsizliğe karşı sesini duyurma ve sorumluluk alma yükümlülüğüne sahiptir.
Okuma Metni Filistin davasını buldozerlere karşı savunan kadın: Rachel Corrie
Rachel Corrie (Reyçıl Kori), saldırılarda binlerce sivilin hayatını kaybettiği Gazze Şeridi’nde Filistinli bir ailenin evinin yıkılmasını önlemeye çalışırken hayatını kaybeden ABD’li barış aktivisti. Mücadelesi hafızalara kazınan barış aktivisti Corrie’nin yaşamı ve ölümü, Filistin özgürlük mücadelesinin sembolleri arasına yerleşti.
“Zulüm bizdense ben bizden değilim.” diyen ve Filistin topraklarında sivil bir direniş sergileyen Corrie, Filistin için hak ve adalet arayışının sesi oldu. Hayatını Filistinlilerin haklarını savunmaya adayan genç kadın, 2003 yılında Filistinlilerle dayanışma için Gazze’ye gitti. Corrie, Gazze’de yürüttüğü faaliyetler ve çektiği videolarla İsrail’in hak ihlallerinin gün yüzüne çıkmasına önemli katkılarda bulundu.
Turuncu ceketiyle buldozerlere direnen kadın ABD’li aktivist, 16 Mart 2003’te turuncu renkli ceketini giyerek eline aldığı megafon ile İsrail buldozerlerine yöneldi. Amacı Refah kentinde Filistinli bir ailenin evinin yıkılmasına ve topraklarının elinden alınmasına engel olmaktı.
Yabancı olduğu için İsrail’in yıkım araçlarını durdurabileceğini düşünen Corrie, buldozerin önüne geçti ancak İsrail güçleri, Filistinlilere merhamet etmediği gibi ona da acımadı. Corrie’nin ölüm haberini büyük bir şaşkınlıkla karşılayan Filistinliler, “şehit” olarak nitelendirdikleri Corrie için büyük bir cenaze töreni düzenledi.
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
Ayşenur Ezgi Eygi Ayşenur Ezgi Eygi, ölümü göze alarak Filistinlilere destek vermiş.
(…) İşgal altındaki Batı Şeria’da İsrail askerlerince öldürülen Ayşenur Ezgi Eygi’nin babası Mehmet Suat Eygi, kızına bölgeye gitmeden önce “ölebileceği” uyarısında bulunduğunu, onun ise “Ölmem bir işe yarayacaksa razıyım baba.” diyerek gittiğini söyledi.
Haksızlığa uğrayanlara yardım etmeyi seven Eygi, 26 yıllık yaşamında kimi zaman siyahiler, kimi zaman Arakanlı Müslümanlar, kimi zaman da doğa için mücadele etti. Washington (Vaşhingtın) Üniversitesinde düzenlenen Filistin yanlısı gösterilerde ön saflarda yer alan Eygi, günlerce süren eylemlerde İsrail’in yaptığı zulümleri haykırdı. Eygi, Filistinlilere destek olmak için gittiği Batı Şeria’da İsrail askerlerince öldürüldü. (…)
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Rachel ve Ayşenur, haksızlık karşısında sessiz kalmadı. Sizce bir çocuk haksız bir şey gördüğünde neler yapabilir?
Cevap : Bir çocuk haksız bir şey gördüğünde, güvendiği bir yetişkine durumu anlatabilir, öğretmenine veya ailesine başvurabilir ve uygun şekilde çözüm yolları arayabilir.
2. Filistin’de bazı insanların evleri yıkılıyor ve toprakları alınıyor. İnsanların evlerinde güvenle yaşama hakkı ihlal edilince ne olur?
Cevap : İnsanların evlerinde güvenle yaşama hakkı ihlal edilince, güvensizlik, korku, psikolojik travma ve temel haklardan mahrumiyet gibi sorunlar ortaya çıkar.
3. Rachel, turuncu ceketini giyip zulmü barışçıl bir şekilde protesto etti. İnsanlar barışçıl yollarla haklarını arayabilir mi? Bu duruma farklı örnekler veriniz.
Cevap : İnsanlar barışçıl yollarla haklarını arayabilir; örneğin dilekçe vermek, yürüyüş ve protestolara katılmak, kampanyalar düzenlemek veya sosyal medya aracılığıyla farkındalık yaratmak barışçıl yöntemlerdir.
4. Filistinli çocuklar oyun oynayacak güvenli alanlara sahip değil. Tüm çocukların oyun oynama ve güven içinde yaşama hakkını korumak için neler yapılabilir?
Cevap : Tüm çocukların oyun oynama ve güven içinde yaşama hakkını korumak için, oyun alanları ve parklar oluşturulabilir, çocukların güvenliği sağlanabilir ve çatışma bölgelerinde çocuklara yönelik koruma programları uygulanabilir.
Soru : Canlandırılacak drama ile hak ve özgürlükleriniz kısıtlandığında nasıl tepki vereceğinizi keşfedeceksiniz.
Öğretmeninizden yardım alarak altı grup oluşturunuz. Her gruba, aşağıdaki durumlardan biri verilecektir. Rollerinizi oluşturma konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz. Beş dakika boyunca yapacağınız canlandırmayı grup olarak düşününüz. Hazır olan gruplar canlandırmalarını sergileyecektir.
1. Arkadaşınız kantinde sıra beklerken önünüze geçtiğinde ne tepki verir ve ne hissederdiniz?
Cevap : Arkadaşım kantinde sıra beklerken önümüze geçtiğinde, kibarca sıranın bana ait olduğunu hatırlatır ve haklarımı savunurum; rahatsız ve şaşkın hissederdim.
2. Kardeşiniz günlüğünüzü okuduğunda nasıl davranırsınız?
Cevap : Kardeşim günlüğümü okuduğunda, sakin bir şekilde özel alanıma saygı göstermesi gerektiğini söyler ve duygularımı ifade ederim; kırgın ve rahatsız hissederdim.
3. Babanız okulu bırakıp çalışmanızı istemiş olsa onu okula gitmeniz konusunda nasıl ikna edersiniz?
Cevap : Babam okulu bırakıp çalışmamı istese, ona eğitimimin önemini ve geleceğim için neden okula gitmem gerektiğini anlatır, ikna edici örnekler sunarım.
4. Öğretmeniniz parmak kaldırdığınız hâlde size söz hakkı vermiyorsa bu durumda ne hissederdiniz?
Cevap : Öğretmenim parmak kaldırdığım hâlde bana söz hakkı vermezse, üzülür ve hakkımı saygılı bir şekilde talep ederim; adaletsiz ve değersiz hissederdim.
5. Aileniz, en sevdiğiniz oyuncağı bir akrabanızın çocuğuna verse ne düşünürdünüz?
Cevap : Ailem en sevdiğim oyuncağı bir akrabanın çocuğuna verse, onlara neden bu oyuncağı kullanmak istediğimi anlatır ve anlaşmaya çalışırım; üzgün ve şaşkın hissederdim.
6. Mahallenizdeki çöpler bir süredir toplanmadığı için etrafa kötü bir koku yayılıyor. Siz de bu durumu aileniz içindeki bir sohbette değerlendiriyorsunuz. Neler konuşur, ne tür kararlar verirdiniz?
Cevap : Mahallemizdeki çöpler bir süredir toplanmadığında, ailemle sorunun nedenlerini konuşur, çöplerin düzenli toplanması için plan yapar ve yetkililere bildirme gibi kararlar alırdık.