4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Kültürümüzün Öğeleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları öğrencilerin kültürel mirasımızı tanımalarını ve günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları bu süreçte öğrencilerin gelenekler, görenekler ve kültürel değerler hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. Sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin kültür bilinci geliştirmesi açısından önemlidir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kültürümüzün Öğeleri Metni Etkinlik Cevapları ile günlük yaşamda kültürün izlerini gözlemleyip analiz ederler. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları öğrencilerin hem kültürel farkındalıklarını artırır hem de kendi kültürel deneyimlerini paylaşmalarına fırsat sunar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kültürümüzün Öğeleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47


Soru : Tarihî bir cami, köprü ya da bir okul neden kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Tarihî bir cami, köprü veya okul, geçmişte yaşayan insanların yaşam tarzını, mimari anlayışını ve değerlerini yansıttığı için kültürümüzün bir ögesi sayılır. Bu yapılar, toplumsal hafızamızı korur ve gelecek nesillere kültürel miras olarak aktarılır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Selin ve Ömer’in hazırladığı tarihî yerler listesini inceleyiniz. Ardından siz de onlar gibi yakın çevrenizde (yakın çevrenizde yoksa ilinizde) yer alan tarihî yerlerin listesini çıkararak defterinize yazınız.


Cevap :

İstanbul: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Sultanahmet Camii, Galata Kulesi, Yerebatan Sarnıcı, Dolmabahçe Sarayı

Ankara: Anıtkabir, Roma Hamamı, Hacı Bayram Camii, Augustus Tapınağı, Etnografya Müzesi, Atatürk Orman Çiftliği

İzmir: Saat Kulesi, Kadifekale, Agora Ören Yeri, Konak Meydanı, İzmir Arkeoloji Müzesi, Asansör

Antalya: Hadrian Kapısı, Kaleiçi, Aspendos Tiyatrosu, Perge Antik Kenti, Düden Şelalesi, Antalya Müzesi

Hatay: Saint Pierre Kilisesi, Habib-i Neccar Camii, Titus Tüneli, Antakya Mozaik Müzesi, Harbiye Şelalesi, Uzun Çarşı

Gaziantep: Zeugma Mozaik Müzesi, Gaziantep Kalesi, Bakırcılar Çarşısı, Emine Göğüş Mutfak Müzesi, Yesemek Açık Hava Heykel Atölyesi, Tahmis Kahvesi

Erzurum: Çifte Minareli Medrese, Erzurum Kalesi, Üç Kümbetler, Yakutiye Medresesi, Palandöken Kayak Merkezi, Erzurum Evleri


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin geçmişi ile ilgili sınıfınıza getirdiğiniz metin ve görselleri inceleyiniz. Arkadaşlarınızla sizin getirdiğiniz içerikleri karşılaştırınız.


Cevap : Sınıfa getirdiğim metin ve görselleri arkadaşlarımın paylaştıklarıyla karşılaştırdığımda bazı benzerlikler ve farklılıklar gördüm. Benim getirdiğim bilgiler genellikle semtin tarihi yapıları ve geçmişteki kültürel yaşamla ilgiliydi. Arkadaşlarımın getirdiği içeriklerde ise daha çok ünlü anıtlar, müzeler ve tarihi olaylar yer alıyordu. Bu karşılaştırma sayesinde yaşadığımız yerin geçmişi hakkında daha geniş bir bilgi edinmiş olduk.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Ardından verilen soruları cevaplayınız.


Görüşme Tarihi: 17.01.2022
Görüşme Yeri: Jale’nin dedesinin evi

Jale: Dedeciğim, geçen gün bir konuşmamızda doğduğun günden beri bu evde yaşadığını söylemiştin. Sen doğduğunda burası nasıl bir yerdi? Nasıl bir yaşamınız vardı?

Dede: Ben bu evde doğmuşum. Küçükken burası bir köydü. Şimdiki gibi gelişmiş bir ilçe değildi. Köyde hayvancılık ve tarım yapılırdı. Ben sabahları ineklerin başına giderdim. Öğlen ise eve gelir, aşımı yerdim. Şimdiki gibi çeşit çeşit marketler o zaman tabii ki yoktu. Her şeyimizi kendimiz yapardık. Bahçede yetiştirdiğimiz meyve ve sebzeleri, odun ateşinde pişirdiğimiz ekmeği yerdik.

Köyde o zamanlar birkaç aile vardı. Şimdi ise “Nüfus on bini geçmiş.” diyorlar. Köyde okul yoktu. Şimdi ilçemizde bir Anadolu lisesi bile var. Okuma yazmayı askerdeyken öğrendim. Sevgili torunum, benim çocukluk dönemimde hava tertemizdi. Tamamen doğal ürünlerle beslenmekteydik. Çok iyi komşularımız vardı. Birbirimizle yardımlaşırdık. (…)


Jale ve dedesi arasındaki konuşma nasıl devam etmiş olabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Jale ve dedesi arasındaki konuşma muhtemelen dedesinin çocukluk anıları ve köy yaşamıyla ilgili detaylarla devam etmiştir. Dede, belki arkadaşlarıyla oynadığı oyunları, köydeki gelenekleri, bayramları ve aile içindeki günlük yaşamını anlatmıştır. Jale ise merak ederek sorular sormaya devam etmiş ve dedesinin yaşadığı zorlukları, mutlu anları öğrenmiş olabilir. Bu şekilde sohbet, geçmişle günümüz arasındaki farkları anlamaya yönelik bir deneyim hâline gelmiş olur.


Soru : Yakın çevrenizde yer alan farklı millî kültür ögelerine örnekler bularak bu örnekleri defterinize yazınız. Ardından yakın çevrenizdeki bir tarihî eseri görselleriyle birlikte tanıttığınız bir yerel tarih çalışması hazırlayınız. Çalışmanızı sınıfınızda sununuz.


Cevap :

Yakın çevremdeki millî kültür ögeleri örnekleri:

  • Türk el sanatları: Nakışlı yazma ve kilim dokuma

  • Geleneksel kıyafetler: Bindallı ve şalvar

  • Yemek kültürü: Mantı, baklava, zeytinyağlı yemekler

  • Müzik ve halk oyunları: Davul-zurna eşliğinde halay, kemençe

Yerel tarih çalışması örneği:

  • Tarihî Eser: İzmir Saat Kulesi

  • Yer: Konak Meydanı, İzmir

  • Özellikleri: 1901 yılında yapılmış, Osmanlı mimarisi etkisi taşır, dört köşesinde sütunlar ve süslü saat mekanizması vardır.

  • Kullanım amacı: Hem zaman ölçmek hem de şehrin simgesi olarak topluma hizmet etmek.

  • Görseller: Eserin ön ve yan cephelerinin fotoğrafları, meydandaki çevresi ve detay süslemeler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : https://sanalmuze.gov.tr/muzeler/ankara-anadolumedeniyetleri muzesi/ genel ağ adresinden Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni ziyaret ediniz. Müze binasının tarihini araştırınız. Bu bina hep müze olarak mı kullanılmıştır? Binanın geçmişten günümüze değişen ve sürekli olan yani değişmeyen ne gibi özellikler vardır? Defterinize yazınız.


Cevap :

Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Ankara’nın Altındağ ilçesinde, Atpazarı bölgesinde yer alan önemli bir kültürel miras alanıdır. Müze, Mahmut Paşa Bedesteni ve Kurşunlu Han adlı iki tarihi yapının birleşimiyle oluşturulmuştur. Bu yapılar, Osmanlı dönemine ait olup, 15. ve 16. yüzyıllarda inşa edilmiştir.

Mahmut Paşa Bedesteni, 1464-1471 yılları arasında inşa edilmiştir ve başlangıçta bir çarşı olarak kullanılmıştır. Kurşunlu Han ise 16. yüzyılda inşa edilmiş bir kervansaraydır. Her iki yapı da 1881 yılında çıkan büyük bir yangın sonucu terk edilmiştir. Ancak, Mustafa Kemal Atatürk’ün isteği üzerine, bu yapılar restore edilerek 1961 yılında Anadolu Medeniyetleri Müzesi olarak kullanılmaya başlanmıştır. Müze, 19 Mayıs 1968 tarihinde ziyarete açılmıştır.

Bina, başlangıçta bir çarşı ve kervansaray olarak inşa edilmişken, zamanla müze olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu süreçte, yapının iç ve dış yapısal özelliklerinde değişiklikler yapılmıştır. Örneğin, iç mekanlar sergi alanlarına dönüştürülmüş, modern aydınlatma ve güvenlik sistemleri eklenmiştir. Ancak, yapının tarihi dokusu korunarak, orijinal taş duvarlar ve kubbeli çatılar gibi unsurlar muhafaza edilmiştir.

Müze, Paleolitik Çağ’dan Osmanlı dönemine kadar uzanan geniş bir zaman diliminde Anadolu’da yaşamış medeniyetlere ait eserleri sergilemektedir. Bu eserler arasında heykeller, seramikler, takılar ve silahlar gibi çeşitli arkeolojik buluntular bulunmaktadır.

Sonuç olarak, Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nin binası, tarihsel olarak bir çarşı ve kervansaray olarak inşa edilmiş, ancak zamanla müze olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bina, hem işlevsel hem de yapısal olarak değişiklikler geçirmiştir, ancak tarihi özellikleri korunarak günümüze kadar gelmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Çevrenizde fotoğraftakilere benzer hangi kültürel ögeler olduğunu söyleyiniz. Bu ögelerin özelliklerini ve kullanım amaçlarını anlatınız.


Cevap :

  • Hereke Halısı: Çevremde bazı evlerde veya müzelerde Hereke halısı bulunuyor. Özel dokuma teknikleriyle yapılır, renkleri ve desenleri çok çeşitlidir. Genellikle evlerde süs amaçlı veya yere serilerek dekoratif olarak kullanılır.

  • Bindallı Kıyafeti: Çevremde düğünlerde veya özel geleneksel etkinliklerde bindallı kıyafeti görünüyor. Kadınlar tarafından giyilir ve özel nakışlarla süslenir. Genellikle gelin veya söz/nişan törenlerinde kullanılır ve kültürel mirasın bir parçasıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Aile bireylerinizin çocukluk dönemi hakkında onlarla bir görüşme yapınız. Görüşmeden elde ettiğiniz bilgileri yazarak sınıfınıza getiriniz. Yazılarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Annemle yaptığım görüşmede, çocukluğunda köyde oynadığını, bahçede sebze ve meyve yetiştirdiklerini, sabahları hayvanlarla ilgilendiğini ve arkadaşlarıyla sokak oyunları oynadığını öğrendim. Babam ise çocukken mahallede bisiklet sürdüğünü, eski tahta oyuncaklarla oynadığını ve yazları tarlada ailesine yardım ettiğini anlattı. Bu bilgileri sınıfta arkadaşlarımla paylaştım.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!