İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Ailem Çocukken Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 48-49-50-51 Sayfa Cevapları öğrencilerin aile yaşamını geçmişten günümüze incelemelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları bu süreçte öğrencilerin aile içindeki rollerini ve sorumluluklarını fark etmelerine yardımcı olur. Sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin kendi aile geçmişleriyle bağlantı kurmasını destekler.

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Ailem Çocukken Metni Etkinlik Cevapları ile aile büyüklerinin çocukluk dönemlerini araştırıp yorumlar yapabilirler. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 48, 49, 50, 51 Sayfa Cevapları öğrencilerin aile değerlerini anlamalarını ve kendi aile deneyimlerini paylaşmalarını teşvik eder.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailem Çocukken Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 48-49-50-51
Soru : Eskiden çocukların oynadığı oyunlarla ilgili neler biliyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap : Eskiden çocukların oynadığı oyunlar: Eskiden çocuklar dışarıda, sokakta veya bahçede seksek, yakantop, saklambaç, çuval yarışı gibi açık alan oyunları oynarlardı. Genellikle ekip halinde oynanır, fiziksel aktivite ve eğlence ön plandaydı.
Soru : Geleneksel çocuk oyunlarımızdan seksek, yakantop, halat çekme, mendil kapmaca, tombik, elim sende, saklambaç, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa ve çuval yarışı oyunlarından hangilerinin kurallarını biliyorsunuz? Bu oyunların sizin oynadığınız oyunlarla ne gibi benzerlik ve farklılıkları vardır? Söyleyiniz.
Cevap : Geleneksel oyunların kuralları ve benzerlik/farklılıklar: Seksek, yakantop ve mendil kapmaca gibi oyunların kurallarını biliyorum. Bu oyunlar benim oynadığım modern oyunlara göre daha çok fiziksel hareket ve grup çalışması gerektirir; günümüzdeki bilgisayar ve tablet oyunları ise genellikle bireysel ve dijital ortamda oynanır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
Soru : Aile bireylerinizle yaptığınız görüşmelerden oluşturduğunuz metinleri okuyunuz. Arkadaşlarınız sizden farklı olarak hangi konulara değinmiştir? Bunları tespit ederek görüş alışverişinde bulununuz.
Cevap : Arkadaşlarımın metinlerinde aile büyüklerinin çocukluk dönemlerinde oynadıkları farklı oyunlar, günlük yaşamda yaptıkları işler veya yaşadıkları ev ve çevre ile ilgili farklı detaylar yer alıyordu. Benim metnimde ise daha çok bahçe işleri ve mahalle oyunlarına değinmiştim. Bu farklılıkları fark ederek arkadaşlarımla görüş alışverişinde bulundum.
Soru : Aşağıdaki oyunları ve kuralları okuyunuz. Bu oyunları kendi oynadığınız oyunlarla değişim ve süreklilik açısından karşılaştırınız. Ders arasında arkadaşlarınızla birlikte okul bahçesinde bu oyunlardan istediklerinizi oynayınız.
1. Körebe
Oyuncular arasından bir ebe belirlenir ve ebenin gözleri bağlanır (Görsel 2.30). Oyun, adını ebenin gözlerinin bağlanmasından alır. Ebe, bu sırada kollarını öne doğru uzatarak dokunduğu oyuncunun başını, yüzünü ve üstünü elleriyle yoklar. Kim olduğunu anlayabilirse adını söyler. Eğer tanırsa dokunduğu oyuncu ebe olur. Tanıyamazsa, oyun aynı ebeyle sürer.
2. Telden arabalar yapma
Kolay şekil alabilen teller, araba şekli verilecek bir biçimde birbirlerine bağlanır. Tekerler özel olarak oluşturulur ve ana yapıya monte edilir. Böylece telden arabalar üretilmiş olur ve keyifle oynanır. Günümüzde çocukların oynadığı bu oyun değişmiştir. Çocuklar araba oyunlarını ekran karşısında oynayabilmektedir. Direksiyonla arabanın nereye gideceğine karar verirler. Hatta bu oyunların bir kısmında araba yarışı yapılmaktadır.
Cevap : Körebe oyununda eskiden çocuklar fiziksel temas ve tahmin yeteneği kullanırken, günümüzde bazı benzer oyunlar bilgisayar veya tablet ortamında sanal karakterlerle oynanıyor; ancak arkadaşlarla birlikte oynanan körebe hâlâ devam ediyor. Telden arabalar yapma oyunu eskiden ellerle üretim ve hayal gücü gerektirirken, günümüzde dijital araba oyunlarıyla benzer eğlence sağlanıyor ama üretim kısmı azalmış. Bu oyunlarda süreklilik, eğlence ve arkadaşla paylaşma yönü korunmuş, araç ve yöntemler değişmiş.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki çocuklar, hangi oyunları oynamakta ya da hangi etkinliklere katılmaktadır? Görsellerin altlarında verilen boşluklara yazınız. Bu oyun ve etkinlikleri günümüzde kendi oynadığınız oyun ve yaptığınız etkinliklerle karşılaştırınız. Benzer ve farklı yanlarını söyleyiniz.
Cevap :

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : “https://ders.eba.gov.tr” genel ağ adresindeki videoyu izleyerek geçmişten günümüze çocukların oynadığı bazı oyunlarla ilgili farklı bilgiler öğrenebilirsiniz.
Cevap : Eba adresini ziyaret ederek ilgili videoyu izleyebilirsiniz.
Soru : “https://ders.eba.gov.tr” genel ağ adresindeki videoyu izleyerek videonun sonundaki soruyu yanıtlayınız.
Cevap : Eba genel adresinden videoyu izlediğimizde dede, torununa geçmişte oynadığı oyunları biliyor musun diye soruyor. Geçmişte oynanan oyunlar ise beştaş, sek sek, cirit atma, uçurtma uçurma, körebe örnek olarak verilebilir.
Soru : Aşağıda verilen tabloya kurallarını bildiğiniz iki geleneksel oyun adı da siz yazınız. Ardından tabloyu oyunların kurallarına göre doldurunuz.
Cevap :
Oyunlar | Kaç Kişiyle Oynanır? | Gerekli Araç ve Gereçler |
---|---|---|
Yakantop | 6-12 kişi | Top |
Çuval yarışı | 4-10 kişi | Çuval |
Mendil kapmaca | 6-12 kişi | Mendil |
Sek sek | 1-4 kişi | Taş veya tebeşirle çizilmiş alan |
İstop | 6-12 kişi | Top veya yok |
Soru : Çinçan oyununun elektronik içeriğini inceleyiniz. Bu oyun ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Arkadaşlarınızla bu oyunu oynayınız.
Cevap : Çinçan oyunu: Çinçan oyunu elektronik ortamda oynandığında hem eğlenceli hem de strateji geliştirmeye yönelik bir oyun oluyor. Arkadaşlarımla oynarken hem rekabet ediyor hem de birbirimize yardımcı olabiliyoruz.
Soru : Öğretmeninizden size ülkemizin kuruluş sürecini anlatan videolar önermesini isteyiniz. Videoları izlerken hissettiğiniz duygu ve düşüncelerinizi not alarak bir sonraki derste yanınızda getiriniz.
Cevap : Ülkemizin kuruluş süreci videoları: Videoları izlerken tarihî olayların önemini ve Atatürk’ün liderliğini düşündüm; vatan sevgisi ve sorumluluk duygusu hissettim. Bu duygu ve düşüncelerimi derse not alarak getireceğim.