Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, “Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne yardımcı olur. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin metnin içeriğini daha iyi anlamalarını sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve öğrenim süreçlerini desteklemek için hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hayvanlarla olan ilişkilerini pekiştirirken, sağlık konularına da dikkat çekmektedir. Bu etkinlikler, öğrencilerin empati kurma yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları, dersin daha etkili bir şekilde öğrenilmesine katkıda bulunarak, keyifli bir öğrenme deneyimi sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Diş bakımı ve diş temizliğiyle ilgili öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap :

Bilmecesi: “Küçük küçük, bembeyaz, yerinde durmaz, yediğimiz her şeyle hep bir aradadır!”
Cevabı: Diş


Soru : Dişlerinizi ne sıklıkta ve nasıl fırçalıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Dişlerimi günde en az iki kez, sabah kahvaltıdan sonra ve gece yatmadan önce fırçalıyorum. Diş fırçamı diş macunuyla birlikte kullanıyorum. Fırçayı dairesel hareketlerle ve diş etlerime zarar vermeden dikkatlice uyguluyorum. Ayrıca, dişlerimin her tarafını fırçalamaya özen gösteriyorum, böylece temiz ve sağlıklı kalıyorlar.


Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Sürekli şeker yiyen küçük bir tavşanın dişleri çürüyünce, diş doktoruna gitme zorunluluğu doğdu.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen ve numaralanmış görsellerle ifade edilen kelimeleri belirleyip yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları”

Soru : b. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını aşağıdan bulup görsel numarasını ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

(2) Vücudun herhangi bir yerinde duyulan şiddetli acı.
Bir oyuğun, bir kovuğun içine doldurulan madde.
(4)  Diş, ağız bakımıyla ve hastalıklarıyla uğrasan doktor.
(3) Dişlerin arasını temizlemek amacıyla kullanılan özel ip.
(5) İlaçların hazırlandığı veya hazır ilaçların satıldığı yer.
(1) Sağlamlığını, dayanıklılığını yitirmiş olan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tavşan Cino’nun görünüş özellikleri nelermiş?


Cevap : Tavşan Cino’nun pembe minik bir burnu, uzun sivri kulakları ve pofuduk yanakları varmış.


2. Tavşan Cino’nun dişleri niçin ağrımaya başlamış?


Cevap : Tavşan Cino’nun dişleri, çok şeker ve çikolata yediği için ağrımaya başlamış. Ayrıca dişlerini fırçalamayı ihmal etmesi de bu durumu etkilemiş.


3. Tavşan Cino, Dişlek Sincap’la nerede tanışmış?


Cevap : Tavşan Cino, diş doktoruna gitmek için bekleme salonunda Dişlek Sincap ile tanışmış.


4. Dişlek Sincap, dişlerine nasıl bakıyormuş?


Cevap : Dişlek Sincap, şeker ve çikolata çok yemiyor, meyvenin kendisini yiyor. Kahvaltısında süt, yumurta ve çökelek peyniri bulunduruyor. Ayrıca, her gün diş ipi kullanarak diş aralarını temizliyor.


5. Diş doktoru, Tavşan Cino’ya neler söylemiş?


Cevap : Diş doktoru, Tavşan Cino’nun dişinin iltihaplandığını ve bu nedenle ağrıdığını söylemiş. Ayrıca, ilaç yazacağını ve düzenli bir şekilde kullanması gerektiğini belirtmiş. İltihap geçtikten sonra dişine dolgu yapacaklarını da eklemiş.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metin, sürekli şeker yiyen Tavşan Cino’nun dişlerinin ağrıması sonucu diş doktoruna gitmesi ve diş sağlığının önemi hakkında bilgi vermektedir.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Diş Sağlığının Önemi: Tavşan Cino’nun Hikayesi”


5. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki dişlerin, sahiplerine neler söyleyebileceklerini belirleyip sınıfta canlandırınız.


Cevap :

1. Görsel:
“Bana her gün iki kez fırça ile baktığın, diş ipiyle aralarımı temizlediğin ve fazla çikolata yemediğin için çok teşekkür ederim. Bol vitaminli besinlerle beni güçlendirdiğin için de minnettarım!”

2. Görsel:
“Neden beni fırçalamıyorsun? Her gün temizlemeyi unuttun mu? Bak, yavaş yavaş sararıyorum. Eğer bu şekilde devam edersen yakında çürümeye başlayabilirim. Lütfen beni bu kadar ihmal etme!”

3. Görsel:
“Bak, ne hale getirdin beni! Eğer beni düzenli olarak fırçalasaydın ve o kadar şeker, çikolata yemeseydin, bu durumda olmazdık. Şimdi hem ben hem sen acı çekiyoruz. Belki de yakında beni çektireceksin ve dişsiz kalacaksın!”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Verilen kelimelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Diş sağlığımız için,
• Günde en az 2 defa, 2 dakikadan az olmamak üzere dişlerimizi fırçalamalıyız.
• Dişlerimizi fırçalarken nohut büyüklüğünde diş macunu kullanmalıyız.
• Şekerli besinleri olabildiğince az tüketmeliyiz.
• Dişlerimizi aşındırabileceğinden gazlı içecekler tüketmekten kaçınmalıyız.
• Fındık, fıstık gibi sert kuru yemişlerin kabuklarını asla dişlerimizle kırmamalıyız.
• Yararlı besinler tüketerek dişlerimizi güçlendirmeliyiz.
• 6 ayda bir diş hekimine muayene olmalıyız.
• Dişimizde çürük varsa tedavisini yaptırmalıyız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiğiyle ilgili yönergeler yazınız.


Cevap :

  1. Diş fırçasına nohut büyüklüğü kadar diş macunu sıkmalıyız.
  2. Alt kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  3. Alt kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  4. Üst kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  5. Üst kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  6. Azı dişlerimizin yanlarını fırçalamalıyız.
  7. Azı dişlerimizin üst tarafını fırçalamalıyız.
  8. Dilimizi fırçalamalıyız.
  9. Yanaklarımızın iç taraflarını fırçalamalıyız.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki hikâyeyi okuyup istediğiniz gibi tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

Başlık: Dev ve Diş Arkadaşları

Bir zamanlar sevimli bir dev yaşarmış. Dişleri, dev fırça bulamadığı için fırçalamadığı için korkuyormuş. Bir gün dişlerden biri, “Eğer bizi fırçalamazsa hepimiz çürüyeceğiz!” demiş. Dişler, devin dikkatini çekmek için bir plan yapmış.

Her gece devin kulağına fısıldamışlar. Dev, “Fırçam yok!” diye gülmüş. Ama bir gece, bir diş cesaretle, “Bizi fırçalamazsan çürürüz!” demiş. Dev, dişlerini korumak için büyük bir fırça bulmak için yola çıkmış.

Sonunda dev, dev bir fırça bulmuş ve dişlerini fırçalamaya başlamış. Dişler mutlu olmuş, dev de gülümseyerek, sağlıklı dişleriyle mutlu günler geçirmiş.


Soru : b. Yazım ve noktalama kuralları yönünden yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltip yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Verilen metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını listeleyiniz.


Cevap :

  • Çorba (Mercimek, Tarator)
  • Pilav (Basmati, Domatesli)
  • Et yemeği (Köfte, Tavuk sote)
  • Sebze yemeği (Zeytinyağlı enginar, Ispanak)
  • Makarna (Spagetti, Penne)
  • Salata (Çoban salata, Mevsim salatası)
  • Tatlı (Sütlaç, Baklava)

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış etkinliklerle doludur. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri anlamalarına ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri tamamlamaları için gerekli bilgileri sunarak onların öğrenme süreçlerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara yaratıcılık ve icat etme konularında ilham vermek amacıyla tasarlanmıştır. Bu metin, Kiraz’ın ilk icadı ile ilgili hikaye üzerinden öğrencilere hayal güçlerini kullanma fırsatı sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekleyerek dil gelişimlerine önemli katkılarda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz icatlarla ilgili yazılı ve görsel materyalleri sınıf panosuna asınız. Panoya asılan materyalleri arkadaşlarınızla inceleyiniz.


Cevap :

Ateşin bulunması, insanlık tarihindeki en önemli icatlardan biridir. İnsanlar ateşi kontrol etmeyi öğrendiklerinde, yiyeceklerini pişirebilmiş, ısınmış ve vahşi hayvanlardan korunabilmişlerdir. Ayrıca, ateşle birlikte metal işleme, seramik yapma gibi birçok yeni icat ortaya çıkmıştır. Ateş, insanlığın ilerlemesinde büyük bir rol oynamıştır.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”

Soru : En çok hangi icadın ilginizi çektiğini belirtip bu icadın hayatımızı nasıl kolaylaştırdığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

En çok ilgimi çeken icat elektrik olmuştur. Elektrik, hayatımızı köklü bir şekilde değiştirmiş ve birçok alanda kolaylık sağlamıştır. Aydınlatmadan ev aletlerine, teknolojik cihazlardan ulaşım araçlarına kadar her şey elektrik sayesinde çalışıyor.

Elektrik olmasaydı, günümüzdeki modern yaşamın birçok avantajına sahip olamazdık. Bu icat, hem ev içi işlerde hem de sanayi ve teknoloji gelişiminde büyük rol oynayarak hayatımızı çok daha konforlu hale getirdi.


Soru : Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Kiraz ilk icadı ve dedesinin ona icadı hakkında destek olması konu alınıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Soru: Bilim yarışmasına katılan kimmiş?


Cevap : Kiraz’ın dedesi


Soru: Bilim yarışmasının adı neymiş?


Cevap : Uçan İcatlar


Soru: Kiraz’ın dedesi, yarışma için güneş ve rüzgâr enerjisiyle kanat çırpan bir…icat etmiş. Bu cümledeki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?


Cevap :  uçak


Soru: Mucit dede icadı için çalışmalarını nerede yapmış?


Cevap :  garajda


Soru: Aşağıdakilerden hangisi metinde anlatılan olaylardandır?


Cevap :   Kiraz ve kardeşinin, dedelerinin icadına ilham vermeleri ()


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız. Yaptığınız numaralandırmaya göre metnin içeriğini anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metinin konusu ; Kiraz’ın icat yapmak istemesi ve  dedeleriyle beraber icat yaparak yarışmada birinci olmalarını konu almaktadır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Genç Mucitler ve Dedeleri


4. ETKİNLİK 


Soru : Okulumuz adına “Uçan İcatlar Yarışması”na çocuk kategorisinde davet edildiğinizi düşününüz. Siz de bir icat tasarlayıp aşağıdaki formu doldurunuz.


Cevap :

Adınız Soyadınız: Ümran İleri
Okulunuzun Adı: Cumhuriyet İlkokulu
Sınıfınız: 2. Sınıf Şubeniz: B Yaşınız: 8

İcadınızın adı: Uçan Kitaplık
İcadınızın ne işe yarayacağı: Uçan Kitaplık, öğrencilerin ve öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu kitaplara anında ulaşmalarını sağlayacak. Uçan kitaplık, havada uçarak okuldaki kitap taleplerini yerine getirir.
İcadınızın özellikleri: Kitaplara ihtiyaç duyulan sınıflara hızlıca ulaşır. Kitaplıkta bulunan bir robot, istenen kitabı bulur ve uçan kitaba ekleyerek kullanıcıya getirir. Kitaplar güvenli bir şekilde teslim edilir. Enerji tasarruflu ve çevre dostudur.
İcadınızda kullanacağınız araç gereçler: Mini pervaneler, robotik kol, GPS sistemi, güneş enerjisi panelleri, dayanıklı hafif materyaller, kitap yerleştirme rafları.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürden ne anladığınızı, bu karikatürü komik bulup bulmadığınızı açıklayınız.


Cevap : Karikatürde dünya dışı varlıkların sürekli olarak bizden daha ileri bir teknolojiye sahip olabileceği ifade edilmektedir. Ancak karikatürde tam tersi gösterilmektedir. Bence komik olmayan bir karikatürdür.


6 ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini inceleyiniz. Doğru noktalama işareti kullanılan cümlelerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Deden bugün atölyesine gidecek mi? (✓)
Hayal gücümüzün gelişmesi için kitap okumalıyız?
Hayalini kurduğu icadın mı resmini çizmiş.
Eyvah, masal makinesinden dumanlar çıkıyor! (✓)
Kumaş-tel-yapıştırıcı-işlem gibi araç gereci hazırladım.
Peki, bu kuş tüyleriyle ne yapacaksınız? (✓)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki oyunda, metinde geçen bazı kelimeler yer almaktadır. Yazımı doğru olan kelimelerin kutucuklarını boyayınız. Boyadığınız kutucuklar arasına örneklerdeki gibi uygun yönde oklar çizerek robotu kupaya ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmek için hazırlanmış çeşitli etkinlikler içermektedir. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin metinlerle ilgili sorulara doğru yanıt vermelerine yardımcı olurken aynı zamanda dil bilgisi kurallarını öğrenmelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere bu etkinlikleri başarıyla tamamlamaları konusunda rehberlik eder.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hava durumu ve doğa olayları hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. Bu metin, hava durumu tahminlerini anlamak ve günlük yaşamda uygulamak için önemli bilgiler sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları etkinlikleri, öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekleyerek dil gelişimlerine katkıda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin birçok faydası vardır. Hava durumu bilgisi sayesinde planlarımızı ona göre yapabiliriz. Örneğin, şiddetli yağmur ya da kar yağışı olacaksa dışarı çıkarken ona göre giyinir, gerekli önlemleri alırız.

Ayrıca, tarım sektöründe çalışanlar hava durumuna göre ekim ve hasat zamanını planlayabilir. Uçuşlar, deniz yolculukları gibi ulaşım faaliyetleri de hava durumuna göre düzenlenir. Afet durumları, fırtına veya sel gibi hava olayları önceden bilindiğinde can ve mal kaybını önlemek için tedbirler alınabilir. Bu yüzden hava olaylarını önceden bilmek büyük önem taşır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.


Cevap :

  • meteoroloji istasyonu
  • meteoroloji uzmanı
  • meteoroloji uydusu
  • meteoroloji haritası

Soru : b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Meteoroloji istasyonu: Meteoroloji istasyonu, hava olaylarını inceleyip raporlayan bir merkezdir.

Örnek cümle: Yakındaki meteoroloji istasyonu, yarın için fırtına uyarısında bulundu.

Meteoroloji uzmanı: Meteoroloji uzmanı, hava durumu tahminleri yapan kişidir.

Örnek cümle: Meteoroloji uzmanı, hafta sonu hava sıcaklıklarının artacağını söyledi.

Meteoroloji uydusu: Meteoroloji uydusu, atmosferdeki değişiklikleri izlemek için kullanılır.

Örnek cümle: Meteoroloji uydusu sayesinde dünyanın her yerindeki hava olaylarını takip edebiliyoruz.

Meteoroloji haritası: Meteoroloji haritası, hava durumu verilerini gösteren bir haritadır.

Örnek cümle: Televizyonda gösterilen meteoroloji haritasında, birçok bölgede yağmur beklendiği açıklandı.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları”

3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?


Cevap : Meteoroloji uzmanı denirmiş.


2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?


Cevap : Meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uydulardan gönderilen görüntüleri kullanıyorlarmış.


3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?


Cevap : Gökyüzüne bakarak veya bitkilerin ve hayvanların tepkilerini izleyerek tahmin yapıyorlarmış.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”

5. ETKİNLİK 


Soru : a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.

b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği konuyu işlediğiniz dönemde yaşadığınız yere göre doldurmanız ve arkadaşlarınızla paylaşmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.


Cevap :

Önceleri denizde bir damla suydum. Benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim; buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim. Bu nedenle durmadan yükseliyordum.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • Yanlış ↔ Doğru
  • Fakir ↔ Zengin
  • Şişman ↔ Zayıf
  • İnce ↔ Kalın
  • Temiz ↔ …Kirli)…

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

  • Yağmur yağacağı için şemsiyesini almış.
  • Eyvah, pazartesi günü kar yağacakmış!
  • Yarın hangi hava olayı gerçekleşecekmiş?
  • Öğleden sonra hava soğuyacak, değil mi?
  • Off, kara bulutlar gökyüzünü kapladı!
  • Hafta sonu hava güneşli olacakmış.
  • Rüzgâra karşı yürümek zor oldu.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.


Cevap :

•Özlem Menekşe Sokağı’nda oturuyor.

• Selcen ile Ceren ikiz kardeştir.

• Bu sene Ramazan Bayramı’nda dedemlere gittik!

• 10 Mart 2024’te İstanbul’da kar yağışı mı bekleniyor?


10. ETKİNLİK 


Soru : En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap :

En sevdiğim hava olayı kar yağışıdır. Kar yağdığı zaman her yer beyaz bir örtüyle kaplanır ve etraf çok güzel görünür. Ayrıca kar yağarken sessizlik ve huzur hissi oluşur. Kar yağışı, kışın oynanan kardan adam yapma ve kar topu gibi eğlenceli aktiviteleri de beraberinde getirir. Soğuk havaya rağmen karın yağışını izlemek bana mutluluk verir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.


Cevap :

  • Ampul (Thomas Edison):

Gazete Haberi Örneği: “Thomas Edison, 1879 yılında elektrik ampulünü icat ederek dünyayı aydınlattı. Bu buluş, evlerimizde ve iş yerlerimizde geceleri ışık kullanabilmemizi sağladı.”

Fotoğraf: Edison’un laboratuvarında ampul üzerinde çalışırken çekilen tarihi bir fotoğraf.

Karikatür: Bir karikatürde Edison’un ampul icadını kutlayan bir grup insan, karanlık bir odanın aniden aydınlanmasına hayretle bakıyor olabilir.

  • Telefon (Alexander Graham Bell):

Gazete Haberi Örneği: “1876 yılında Alexander Graham Bell, dünyadaki ilk telefon görüşmesini yaptı. İnsanlar artık uzaktaki sevdikleriyle rahatça konuşabiliyorlar.”

Fotoğraf: Bell’in telefonun ilk modeliyle yaptığı denemelerden bir kare.

Karikatür: Bir karikatürde eski telefonlarla yapılan komik diyaloglar, iki kişinin kabloyla birbirine bağlanmış büyük cihazlarla konuşma çabaları gösterilebilir.

  • Uçak (Wright Kardeşler):

Gazete Haberi Örneği: “1903 yılında Wright Kardeşler, ilk başarılı motorlu uçağı uçurarak havacılıkta bir devrim yarattı.”

Fotoğraf: Wright Kardeşler’in ilk uçuşlarını gerçekleştirdikleri anın fotoğrafı.

Karikatür: Bir karikatürde, uçak icadını gören şaşkın kuşlar, “Artık gökyüzünde yalnız değiliz!” diyerek espri yapabilirler.

  • İnternet:

Gazete Haberi Örneği: “1960’larda başlayan internet çalışmaları, günümüzde milyonlarca insanın bilgiye hızla ulaşmasını sağladı.”

Fotoğraf: İlk bilgisayar ağlarının ve sunucuların kurulduğu döneme ait bir fotoğraf.

Karikatür: İnternetsiz bir dünyada komik diyaloglar, insanların kitaplarla arama yapmaya çalıştığı bir sahne çizilebilir.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254, 255, 256, 257, 258 Cevapları” ve “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Evdeki Şenlik Metni Etkinlik Cevapları”; öğrencilere evdeki şenliklerin anlatıldığı metni tamamlamaları için rehberlik eder.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 İlke Yayınları”

Bu metnin ardından gelen etkinlikler, “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile doğru bir şekilde yanıtlanabilir. Ayrıca “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki bilgiler, öğrencilerin metni ve etkinlikleri doğru şekilde anlamalarına olanak tanır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Aile bireylerinizle nasıl zaman geçiriyorsunuz? Ailenizle hangi etkinlikleri gerçekleştiriyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Ailemle genellikle birlikte vakit geçirmek için çeşitli etkinlikler yapıyoruz. Hafta sonları birlikte yürüyüşe çıkmak veya parkta vakit geçirmek bizim için eğlenceli bir aktivite. Ayrıca, akşam yemeklerinde birlikte oturup sohbet etmek, birbirimizin gününü dinlemek hoş bir alışkanlık haline geldi. Bazen evde masa oyunları oynarız, özellikle “Tabu” veya “Monopoly” gibi oyunlar çok eğlenceli olur. Ayrıca, sinemaya gitmek de sevdiğimiz etkinliklerden biri. Ailemle birlikte film izlemek, özellikle hafta sonları keyifli zaman geçirmemizi sağlar. Tatillerde ise, çeşitli geziler yaparak yeni yerler keşfederiz. Bu tür etkinlikler, ailemle bağlarımızı güçlendiriyor ve birlikte geçirdiğimiz zamanı daha değerli kılıyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda anlamları verilen kelimeleri metinden bulup eşleştirmelere uygun kutucuklara yazınız.


Cevap :

Hayale dayanan, insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların yaşadığı olağanüstü olayları anlatan düzyazı türü: Masal

Kısa ve özlü anlatımı olan, düşündürücü ve güldürücü hikâyecik: Fıkra

Farklı duygular uyandıran uyumlu, ezgili insan sesleri dizisi: Şarkı


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Televizyonu kapatınca ne olmuş?


Cevap : Televizyon kapatılınca evdeki ortam şenlenmiş ve aile üyeleri birbirlerine daha fazla vakit ayırmışlar.


2. Metindeki aile kimlerden oluşuyormuş?


Cevap : Metindeki aile, baba, anne, ağabey ve çocuklardan oluşuyormuş.


3. Çocuk kimden kendisine masal anlatmasını istemiş?


Cevap : Çocuk, babasından masal anlatmasını istemiş.


4. Fıkra anlatan aile bireyi kimmiş?


Cevap : Fıkra anlatan aile bireyi ağabeymiş.


5. Şarkı söyleyen aile bireyi kimmiş?


Cevap : Şarkı söyleyen aile bireyi anneymiş.


6. Kitap okuyan aile bireyleri hangileriymiş?


Cevap : Kitap okuyan aile bireyleri, anne ve baba imiş.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, televizyon kapatıldıktan sonra ailenin birlikte vakit geçirmesi, masal dinlenmesi, fıkra anlatılması, şarkı söylenmesi ve kitap okunarak evdeki şenliğin yaşanmasıdır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

  • “Aileyle Keyifli Zaman”
  • “Televizyonu Kapattık, Şenlik Başladı”
  • “Bir Ailenin Şarkılı Gecesi”
  • “Kitaplarla Dolu Bir Akşam”

4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki tekerlemeyi, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.


Cevap :

Ben bağda üzüm bekler, derede odun yüklerken.
Bir varmış bir yokmuş, Masalın yalanı mı olurmuş?
Oyalan bu yalan, filyuttu bir yılan.
Eee, bu damı yalandır ken sabahleyin erken.
Keçiler koyunları tıraş ederken, çıkmış bir yaşlık kadın ortaya.
Bir laf etmiş, bir laf etmiş.
Bakalım ne laf etmiş.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki tablolara belirtilen harflerle başlayan insan, şehir, hayvan, sebze, meyve, eşya adları yazınız. Belirtilen harfle başlayan bir ad bulamazsanız yerine örnekteki noktalama işaretini koyunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 Cevapları”

Soru : b. Yazdığınız her doğru ad için kendinize 5 puan verip toplam puanınızı belirleyiniz. Toplam puanınızı arkadaşlarınızınkilerle karşılaştırınız.


Cevap : Bu kısmı arkadaşlarınızla değerlendirmeniz gerekmektedir.


Soru :c. Tablolara yazdığınız adlardan hangilerinin ilk harfinin büyük olması gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Tablolarda yazdığınız adlardan bazıları özel isimdir ve bu yüzden ilk harfinin büyük olması gerekir. Özel isimler, bir kişi adı, şehir adı, hayvan adı, vb. belirli bir varlığı ifade eder.

İlk harfi büyük olması gereken adlar şunlardır:

  1. İnsan Adları:
    • Selin
    • Elif
    • Yılmaz
    • Mehmet
    • İsmail
      (Bunlar özel isim olduğu için ilk harfleri büyük olmalıdır.)
  2. Şehir Adları:
    • Samsun
    • Edirne
    • İstanbul
      (Bunlar da özel isimdir, bu yüzden ilk harfleri büyük yazılmalıdır.)

Geri kalan kelimeler (hayvan, sebze, meyve ve eşya adları) özel isim olmadıkları için ilk harfleri küçük yazılabilir, ancak cümlede başta yer alıyorsa veya özel bir vurgu yapılacaksa, bu adların da ilk harfleri büyük olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda kuralları açıklanan oyunu sesli olarak okuyup arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

Oyunun adı: Telgraf
Oyunun kuralları: Örnekteki gibi bir kelime belirlenir.
Örnek kelime: KAYA

Her oyuncu, belirlenen kelimedeki harflerle başlayan kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı bir cümle yazar.

Örnek cümle: Kerem, annesine yufka aldı. Anlamlı ve kurallı bir cümle yazamayan ya da yanlış harf kullanan oyuncu elenir.


7. ETKİNLİK 


Soru : Evde ailenizle birlikte oynayabileceğiniz bir oyun belirleyiniz. Oyunun adını ve kurallarını aşağıya yazınız.


Cevap :

Oyun Adı: Saklambaç Kurallar:

  • Oyunculardan biri ebe olur ve gözlerini kapatıp bir yere sayar.
  • Diğer oyuncular, evin içinde ya da bahçede gizlenir.
  • Ebe saymayı bitirdiğinde gözlerini açar ve gizlenenleri aramaya başlar.
  • Gizlenen oyuncular, ebe tarafından fark edilmeden başka bir yere saklanmaya çalışır.
  • Ebe, oyunculardan birini bulduğunda o oyuncu ebe olur ve oyun baştan başlar.

Oyun Adı: 20 Soru Kurallar:

  • Bir oyuncu aklından bir nesne, kişi veya hayvan seçer.
  • Diğer oyuncular, sadece “Evet” veya “Hayır” cevabını alacak şekilde 20 soru sorarlar.
  • Sorular, seçilen nesnenin ne olduğunu bulmaya yönelik olmalıdır. Örneğin: “Bu bir hayvan mı?”, “Uçabilir mi?”, “Büyük mü?” gibi.
  • Eğer oyuncular 20 soru içinde doğru cevabı bulamazlarsa, seçen oyuncu kazanmış olur.
  • Eğer doğru cevap bulunursa, doğru tahmin eden oyuncu kazanır ve oyunu o başlatır.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Arkadaşınıza sormak üzere bilmeceler öğreniniz.


Cevap :

  • Küçük bir evim var, içinde yüzlerce insan var, her biri birbirinden farklı, ama hiçbiri dışarı çıkmaz. : Kitap
  • Uçan kuşu taklit eder, ama hiç uçamaz. : Rüzgar
  • Beni kesersen, çoğalırım. Beni yemeksen, kaybolurum. : Dil
  • Görünce tuhaf gelir, ama hiç kokusu yoktur. : Ayna
  • Kuyruğum yok, fakat hep kuyrukta dururum. Neredeyim? : Sıra
  • Her zaman yanımda, ama hiç taşımam. : Ayakkabı
  • Bir kuytu var içinde, her gece ben orada yatarım, fakat ne zaman gece olur? : Yastık
  • Kocaman bir tarlada, incecik bir ip var. Her gün çalışır, ama hiç yorulmaz. : İğne
  • Hep yol alır, ama hiç bir yere gitmez. : Saat
  • Beni kullandığında, her zaman yere düşerim. Ama düşerken bir şeyim kırılmaz. : Top

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144


2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144 Cevapları” başlığında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları” eksiksiz bir biçimde ele alınmış ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayınları”

Tüm bu içerik, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kapsamında detaylandırılmıştır. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayıncılık” başlığı altında, metinle bağlantılı etkinliklerin çözüm yolları ve öğrenme sürecini destekleyecek yöntemler açıklanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Kahvaltıda neler yersiniz?


Cevap :

Kahvaltıda genellikle şunları yeriz ;

  • Peynir
  • Zeytin
  • Yumarta
  • Ekmek
  • Domates
  • Salatalık
  • Bal veya reçel
  • Süt veya çay

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Buğday, arpa, mısır, yulaf, çavdar, pirinç vb. hasat edilen ürünler ile tohumlarının genel adı, hububat. = tahıl

Yenilebilir, beslenmeye elverişli her tür madde, azık, gıda. = gıda

Bir vakitte yenilen yemek. = öğün


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Kahvaltı yapmadığımız zaman ne tür sıkıntılar yaşarız?


Cevap :

  • Beyinde enerji oluşmaz.
  • Yorgunluk, baş ağrısı, dikkat ve algılama azlığı yaşarız.
  • Okul başarısı düşer, anlama kapasitesi ve konsantrasyon azalır.
  • Vücut hastalıklara karşı dirençsiz hale gelir.

2. Çocuklar, kahvaltıda mutlaka ne yemelidir?


Cevap : Peynir, zeytin, yumurta, reçel gibi besinler tüketmelidir.


3. Kahvaltıda ne içilmelidir?


Cevap : Süt veya taze meyve suyu içilmelidir.


4. Kahvaltı yapmak neden önemlidir?


Cevap :

  • Vücuda enerji verir, gün içinde verimi artırır.
  • Hastalıklara karşı direnci artırır ve yorgunluğu önler.

3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin Konusu: Kahvaltının önemi ve sağlıklı bir kahvaltı için öneriler.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Yemekten Önce ve Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler:

Yemekten Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler:

  • Ellerimizi sabunla iyice yıkamalıyız.
  • Sofraya oturmadan önce dişimizi temizlemeliyiz.
  • Yemek için uygun bir yer seçmeliyiz.
  • Acele etmeden yemeğe hazırlanmalıyız.

Yemekten Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler:

  • Ellerimizi ve ağzımızı temizlemeliyiz.
  • Sofrayı toplamada yardım etmeliyiz.
  • Sindirime destek olmak için hemen yatmamalıyız.
  • Artan yemekleri israf etmemeliyiz.

5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni yazım hatalarını düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

Bayram Sabahı

Kurban Bayramı sabahı erkenden uyandım. Babamla ilk kez bayram namazına gideceğimiz için çok heyecanlandım. Hazırlanıp camiye gittik. Cami çıkışında fırından sıcak ekmek aldık. Eve geldiğimizde annem bayram kahvaltısını çoktan hazırlamıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazınız.


Cevap :

Menemen Tarifi

  • Bir tavaya biraz sıvı yağ koyun.
  • Üzerine doğranmış soğanları ekleyin ve kavurun.
  • Doğranmış domatesleri ekleyip pişirin.
  • İstediğiniz kadar yumurtayı kırın.
  • Karıştırıp tuz ve baharat ekleyin.
  • Sıcak servis yapın.

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!