Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 Cevapları, öğrencilerin hem dil bilgisi kurallarını öğrenmelerini hem de okuduğunu anlama becerilerini geliştirmelerini amaçlayan etkinlikler içerir. Bu sayfalarda, çocukların metinleri anlamlandırmaları ve soruları doğru şekilde yanıtlamaları için çeşitli çalışmalar yer almaktadır. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilere yol gösterici olur ve doğru çözümler bulmalarını sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları, güvenlik temalı bir hikaye üzerinden öğrencilerin sorumluluk bilincini ve çevreye karşı duyarlılıklarını geliştirmeyi hedefler. Bu metinde yer alan etkinlikler, çocukların hem güvenlik kurallarını öğrenmelerini hem de bu kuralları günlük yaşamlarında uygulamaları için fırsat sunar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları içerisindeki dil bilgisi ve metin analizi etkinlikleri ise öğrencilerin temel dil becerilerini pekiştirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Trafikte hangi kurallara uyduğunuzu açıklayınız.


Cevap : Trafikte yayalara ayrılan kaldırımları kullanırım, trafik ışıklarına dikkat ederim ve yaya geçidinden karşıya geçerim.


Soru : Okula gidip gelirken hangi trafik işaretlerini gördüğünüzü söyleyiniz.


Cevap : Okula giderken yaya geçidi, okul geçidi ve trafik lambası işaretlerini görüyorum.


Soru : Anlamlarını araştırıp öğrendiğiniz trafik işaretlerinden birini; şeklini, rengini, üzerindeki görseli belirterek tanıtınız. Tanıttığınız trafik işaretinin anlamını arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap : Okul Geçidi işareti üçgen şeklinde ve kırmızı çerçevelidir. İçinde bir yetişkin ve bir çocuğun el ele yürüdüğü bir görsel bulunur. Bu işaret, okul bölgesine yaklaşıldığını ve dikkatli olunması gerektiğini belirtir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen görsellere uygun kelimeleri veya kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”

Soru : b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cümlelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yaya Geçidi: Yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmesi için ayrılan yol.
Cümle: Yaya geçidinde karşıya geçerken dikkatli olmalıyız.

Alt Geçit: Araçların ya da yayaların yoldan güvenli bir şekilde geçmesi için yolun altından yapılan geçit.
Cümle: Trafik yoğun olduğu için alt geçidi kullandım.

Kaldırım: Yayaların yürüyebilmesi için yol kenarında yapılan yaya yolu.
Cümle: Yoldan yürümek tehlikeli, kaldırımdan yürümeliyiz.

Okul Servisi: Öğrencileri okula taşıyan özel araç.
Cümle: Her sabah okul servisi beni evimden alıyor.

Üst Geçit: Yayaların ya da araçların yolun üzerinden geçmesi için yapılan geçit.
Cümle: Karşıya geçmek için üst geçidi kullanmak daha güvenli.

Işıklı Kavşak: Trafik akışını düzenlemek için trafik lambalarının olduğu kavşak.
Cümle: Işıklı kavşakta yeşil ışığın yanmasını bekledim.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Trafikte güvenliğimizi sağlamak için öncelikle neleri bilmeliyiz?


Cevap : Trafik kurallarını bilmeliyiz ve bu kurallara her zaman uymalıyız.


2. Trafikte güvenli bir şekilde karşıdan karşıya nasıl geçmeliyiz?


Cevap : Alt veya üst geçitleri kullanmalıyız, yoksa ışıklı kavşaklardaki yaya geçitlerinden geçmeliyiz.


3. Trafikte nerede yürümeli, yürürken nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap : Kaldırımdan yürümeli, yola yakın olmayan taraftan gitmeliyiz. Kaldırım yoksa soldan ve araçları görecek şekilde yürümeliyiz.


4. Servis aracıyla yolculuklarda güvenliğimizi nasıl sağlamalıyız?


Cevap : Servis saatinden erken çıkıp servisi güvenli bir yerde beklemeliyiz. Servisten indikten sonra aracın uzaklaşmasını bekleyip karşıya geçmeliyiz. Eşyalarımızı dikkatle taşımalı ve serviste ayakta durmamalıyız.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu:  Trafikte yaya ve yolcu olarak güvenliğimizi nasıl sağlamamız gerektiği.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Trafikte Güvende Kalma Yöntemleri.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki trafik işaretleri ile anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Özel gereksinimli bireylere yönelik aşağıdaki sembollerin anlamlarını tahmin edip yazınız.


Cevap :

  1. İşitme gereksimli
  2. Görme gereksimli
  3. Bedensel gereksimli

7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki bilmeceleri, cevaplarına uygun görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerden yararlanarak uygun kelimeleri ve kelime gruplarını yazıp aşağıdaki metni tamamlayınız.


Cevap :

Hafta içi her sabah okula giderim. Güvenliğimi sağlamak için trafik kurallarına uyarım. Yayaların kaldırımda yürümesi gerektiğini bilirim. Kaldırımın sağından yürümeye dikkat ederim. Evimizin yakınlarında trafik lambası bulunan bir üst geçit var. Yayalara yeşil ışık yanmasını bekleyip karşıdan karşıya buradan geçerim. Taşıtların durduğundan emin olmadan kaldırımdan inmem, karşıdan karşıya geçişim sırasında taşıtları gözlemlemeyi sürdürürüm. Okulumuzun önünde bir okul geçidi bulunur. Son olarak buradan karşıdan karşıya güvenle geçerim. Böylece okula ulaşırım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evde uyduğunuz kurallar hakkında aile bireylerinizle konuşunuz. Bu kuralları defterinize listeleyerek yazınız.


Cevap :

Madde Madde Evde uyduğunuz kurallara örnek şunlardır ;

  1. Yemekten önce ve sonra ellerimi yıkarım.
  2. Evde ayakkabı ile gezmem.
  3. Odamı düzenli tutarım.
  4. Ders çalışırken televizyon izlemem.
  5. Uyuma saatime dikkat ederim.
  6. Aile bireyleriyle saygılı bir şekilde konuşurum.
  7. Evin ortak alanlarını temiz tutarım.
  8. Kendi eşyalarımı yerinde tutarım.

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150


2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150 Cevapları” başlığı, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları” konusundaki sorular ve çözüm yollarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Öğrencilerin metni daha iyi kavrayabilmeleri ve etkinliklerde başarılı olabilmeleri adına çözüm süreçleri detaylandırılmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayınları”

Bütün bu içerikler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kapsamında hazırlanmıştır. Ek olarak, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayıncılık” başlığı altında, metinle ilgili etkinliklere dair kapsamlı bilgi ve çözüm önerileri sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde Vücudunuzu temiz tutmak için yaptıklarım şunlardır ;

  • Her gün düzenli olarak duş alıyorum.
  • Ellerimi yemekten önce ve sonra yıkıyorum.
  • Dişlerimi günde iki kez fırçalıyorum.
  • Tırnaklarımı kısa ve temiz tutuyorum.
  • Temiz kıyafetler giyiyorum.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Engel kelimesi

  • Sözlük anlamı: Bir şeyin gerçekleşmesine ya da ilerlemesine karşı çıkan durum veya nesne.
  • Tahminim: Bir işi yapmamızı zorlaştıran şey.

Gövde kelimesi

  • Sözlük anlamı: Bitkilerde kök ile dallar arasında kalan ana kısım; insan ve hayvanlarda baş, kollar ve bacaklar dışında kalan ana bölüm.
  • Tahminim: Bir bitkinin ya da canlının ana kısmı.

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Vücudumuzun bölümleri nelerdir?


Cevap : Baş, gövde, kol, bacak, ağız, burun, göz, kulak.


2. Canlı kanlı bir vücut için ne yapmak gerekir?


Cevap : Vücudu temiz tutmak, su içmek ve merakla öğrenmek gerekir.


3. Sağlıklı ve dengeli bir vücut için neleri yememiz gerekir?


Cevap : Sebze ve meyve yememiz gerekir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz şiire iki farklı başlık belirleyiniz.


Cevap :

Okuduğunuz şiire iki farklı başlık belirleyiniz:

  1. “Sağlıklı Yaşamın Sırrı”
  2. “Vücudunu Sev ve Koru”

4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri okuduğunuz şiirle ilgilidir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 Cevapları”

5. Etkinlik 


“Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.”

Soru : Yukarıdaki sözden neler anladığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu sözden, herkesin kendi sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiğini anlıyorum. Eğer herkes üzerine düşeni yaparsa, toplumsal sorunlar daha kolay çözülür ve yaşadığımız çevre daha düzenli ve temiz olur. Bu, bireysel çabanın toplum için ne kadar önemli olduğunu gösterir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kullanılmış ürünleri geri dönüştürmek istiyoruz. Önce ortadaki simgenin adını, sonra ürünlerin nereye atılacağını yazınız.


Cevap :

Plastik Atık: Plastik şişe, Yoğurt kabı

Cam Atık: Kırılmış kavanoz, Süt şişesi

Kâğıt Atık: Eski gazete, kullanılmış defterler

Organik Atık: Çürük domates, Yumurta kabukları


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Soru eklerinin yanlış yazıldığı cümleleri işaretleyiniz. Yanlışları düzeltip cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  1. Sen de her sabah spor yapıyormusun?
    Doğru: Sen de her sabah spor yapıyor musun?
  2. Bahçede oyun oynayanları gördün mü?
  3. Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadımı?
    Doğru: Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadı mı?
  4. Bu ay en temiz sınıf bizim sınıfmı?
    Doğru: Bu ay en temiz sınıf bizim sınıf mı?
  5. Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?

8. Etkinlik 


Soru : “Temizlik“ konulu bir şiir yazınız. Şiirimize bir başlık belirleyiniz ve arkadaşlarınızla paylaş


Cevap :

1. Şiir: Temizlik Güzellik Getirir

Temiz tut çevreni, evini,
Mutlu eder bu seni.
Kirli yerde sağlık yok,
Hayat güzelliklerle dolacak.

Her gün temizlenmek şart,
Temizlik huzura bir art.
Bütün dünya temiz kalsın,
Kirlenmesin dost yuvamızın.


2. Şiir: Sağlık ve Temizlik

Elimizi sabunla yıkayalım,
Temizlenip sağlıklı olalım.
Temizlik dosttur insana,
Bulaşmasın hastalık sana.

Çevremizi düzenli tutalım,
Doğayı hep temiz bulalım.
Unutmayalım bu görevi,
Temizlik verir hep neşeyi.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143, 144


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140, 141, 142, 143, 144 Cevapları, öğrencilere dil bilgisi ve okuduğunu anlama konusunda çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metni doğru bir şekilde analiz etmelerini ve anlamlandırmalarını sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere rehberlik ederek metinlerde geçen kavramları ve ifadeleri daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini güçlendirmeyi amaçlayan sorular içerir. Çiftçilik teması üzerinden çeşitli etkinlikler sunan bu bölüm, çocukların hem okuduğunu anlamalarını hem de yazılı anlatım becerilerini geliştirmelerini sağlar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları, dil bilgisi ve metin çözümleme konularında hazırlanan etkinliklerle öğrencilerin öğrenme süreçlerini zenginleştirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirilen fabrika görsellerini inceleyiniz. Bu fabrikalarda neler üretildiği, bunların kimler tarafından kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :Sınıfa getirilen fabrika görsellerinde farklı sektörlere ait üretim yapan fabrikalar olabilir. Örneğin, bir gıda fabrikasında yiyecek ve içecekler üretilirken, otomobil fabrikasında araçlar üretilir.

Gıda fabrikasında üretilen ürünler marketlerde satılır ve herkes tarafından tüketilir. Otomobil fabrikasında üretilen araçlar ise ulaşım için kullanılır ve sürücüler tarafından tercih edilir. Fabrikalarda üretilen ürünler, günlük hayatta kullandığımız birçok eşyayı ve malzemeyi oluşturur. Bu fabrikalarda çalışanlar, mühendisler, işçiler ve teknisyenlerdir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen kelimeleri, aynı numaralı görselden yararlanarak belirleyip yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimelerden uygun olanları aşağıda verilen anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

  • Çiftçi: Geçimini toprağı ekerek sağlayan kimse.
  • Ekin: Tahılın tarlaya atıldığı andan harman oluncaya kadar aldığı durum.
  • Köy: Genellikle tarımsal alanda çalışılan, yapıları bu hayata uygun yerleşim birimi.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Çiftçinin tarlada çalışarak ürün yetiştirmesi ve emeği.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Çiftçi erken uyanıp nereye koşuyormuş?


Cevap : Çiftçi, erken uyanıp tarlaya koşuyormuş.


2. Çiftçi hangi ürünleri büyütüyormuş?


Cevap : Çiftçi, buğday ve mısır büyütüyormuş.


3. Çiftçi durmadan ne taşıyormuş?


Cevap : Çiftçi, durmadan ürün taşıyormuş.


4. Çiftçi hangi hayvandan daha çok çalışıyormuş?


Cevap : Çiftçi, arıdan daha çok çalışıyormuş.


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki resfebelerin anlamlarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki üretim etkinlikleriyle ilgili kısa bir metin yazınız.


Cevap :

Çiftlik: Çiftlikte inekler sağılır ve taze süt elde edilir. Çiftçi, hayvanların bakımıyla ilgilenir ve günlük olarak süt üretir.

Fabrika: Fabrikada süt, hijyenik koşullarda işlenir, pastörize edilir ve paketlenir. Sonra satışa hazır hale getirilir.

Market: Marketlerde süt, çeşitli markalar ve paketlerde tüketiciye sunulur. İnsanlar buradan günlük süt ihtiyaçlarını karşılar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki metni hızlıca okuyunuz.


Soru : b. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek tekrar okuyunuz. Her iki okumanız arasındaki farkı anlatınız.


Cevap :

“Fabrikadan çıkıp kırlara gittiler(.) Kırlar uçsuz bucaksızdı(.) Tarladaki çiftçiler traktörleri sürüyor(,) ekim makineleriyle buğday ekiyorlardı(.)
Çiftçinin biri yanlarına gelip gülümseyerek çocuğa sordu(:)
— Nasılsın küçük çocuk(?)
— İyiyim(.) Siz ne yapıyorsunuz(,) ağabey(?)
— Biz mi(?) Sürüyoruz(,) ekiyoruz(; ) zamanı geldi mi biçiyoruz(.)
— Bu işleri yapmazsanız olmaz mı(?)
— O ne demek(?) Bu bizim görevimiz(.) Görevimizi yapmazsak insanlar ne yer(,) ne içer(?) Sıcak ekmek nereden gelir(?)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamlarını genel ağdan araştırıp öğreniniz.


Cevap :

  1. Trafik Lambası Uyarı Levhası: Yol üzerinde trafik ışığı bulunduğunu belirtir.
  2. Okul Geçidi Uyarı Levhası: Yolun çocukların geçiş yapabileceği bir okul bölgesine yakın olduğunu gösterir.
  3. Merdiven Uyarı Levhası (İniş): Merdiven iniş yönünde olduğunu gösterir.
  4. Merdiven Uyarı Levhası (Çıkış): Merdiven çıkış yönünde olduğunu gösterir.
  5. Yaya Geçidi Uyarı Levhası: Yaya geçidinin bulunduğunu ve yayalara öncelik tanınması gerektiğini belirtir.

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154 Cevapları” konusuna yer verilen bu bölümde, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları” detaylı bir şekilde incelenmiştir. Öğrencilerin izleme metni ile ilgili soruları doğru bir şekilde cevaplayabilmeleri için yönlendirici açıklamalar ve örnek çözümler sunulmuştur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayınları”

Tüm bu bilgiler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” çerçevesinde hazırlanmıştır. Ek olarak, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayıncılık” başlığı altında, etkinliklere yönelik çözüm yöntemleri ve açıklamalar sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?


Cevap :

Maddeler Halinde Diş sağlığınızı korumak için yapmamız gerekenler şunlardır ;

  • Günde en az iki kez dişlerimi fırçalarım.
  • Diş ipi kullanarak diş aralarını temizlerim.
  • Şekerli ve asitli yiyeceklerden uzak durmaya çalışırım.
  • Düzenli olarak diş hekimine kontrole giderim.
  • Florürlü diş macunları tercih ederim.
  • Çok sert yiyecekleri ısırmaktan kaçınırım.
  • Yemeklerden sonra ağız çalkalama suyu kullanırım.
  • Sağlıklı beslenmeye özen gösteririm.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videoyu izlerken cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

* Abur cubur yemeyi biraz kesmeliyiz çikolata şekeri ölçülü yemeli.
Leblebi kadar macun yeter dişlere.
* Kimi keser dişlerin, kimi çiğnemek için.
* Sabah kalkıp fırçala yemeklerden sonra da.
* Atıştırmalardan sonra da ağzını iyi çalkala.
* Elma peynir iyi gelir dişleri korumaya.


2. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videonun konusunu yazınız.


Cevap : İzlediğimiz videonun konusu :  sağlıklı dişlerin önemi konu alınmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplandırınız.


1. Videodaki karakterlerin isimleri nedir?


Cevap : Şıpırdak, Kıpırdak ve dedeleri.


2. Videodaki karakterler nerede yaşıyor?


Cevap : Video karakterleri ormanda yaşıyor.


4. Etkinlik 


Soru : Dinlediğiniz metne farklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap : Güçlü ve Sağlıklı Dişler, Beyaz Dişler


5. Etkinlik 


Soru : Videodaki karakterlerin beden dillerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Video karakterlerinin beden dilinden diş sağlığının önemini anlıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Madde Madde Dişlerinizi korumak için yapmamız gerekenler şunlardır ;

  • Günde iki kez dişlerimi fırçalıyorum.
  • Diş ipi ile diş aralarını temizliyorum.
  • Yemeklerden sonra ağzımı su ile çalkalıyorum.
  • Çok şekerli ve yapışkan yiyeceklerden uzak duruyorum.
  • Düzenli olarak diş hekimine gidiyorum.
  • Süt, peynir gibi kalsiyum açısından zengin besinler tüketiyorum.
  • Florürlü diş macunu kullanıyorum.
  • Gazlı içeceklerden mümkün olduğunca kaçınıyorum.

7. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerle izlediğiniz metindeki olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazınız. Yazınızı düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Diş hekimi sınıfımıza gelerek diş kontrolü yaptı. Sağlıklı dişlere sahip olan arkadaşlarımı tebrik edip onlara küçük hediyeler verdi. Bu olay, diş sağlığının ne kadar önemli olduğunu anlamamı sağladı. Artık dişlerimi daha özenli ve düzenli fırçalıyorum.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları ile öğrenciler, dil becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler yapmaktadırlar. Bu sayfalarda yer alan metinler, çocukların okuma, anlama ve yazma becerilerini artırmayı hedeflemektedir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, özellikle dil bilgisi ve anlam bilgisi konularına yönelik sorular içermekte olup, öğrencilerin bu sorulara doğru cevap vermeleri, dilsel gelişimlerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama yeteneğini test eden sorular içerir. Bu bölümde çocuklar, hikaye ve metin üzerinden çıkarımlar yaparak yaratıcı yazma çalışmaları da yapmaktadırlar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları içerisinde yer alan etkinlikler, dil bilgisi konularını pekiştirmek ve öğrencilerin yazılı ifade becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135-136-137-138-139


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : “Adil olmak” denince aklınıza gelenleri anlatınız.


Cevap : Adil olmak, herkese eşit davranmak ve kimseye haksızlık yapmamak anlamına gelir. Adaletli bir insan, doğru ile yanlışı ayırt eder ve başkalarının haklarını gözetir. Adil davranan kişiler, duygularıyla değil, kurallar ve doğrular çerçevesinde hareket ederler. Önyargı ve ayrımcılıktan kaçınarak her durumu objektif bir şekilde değerlendirirler.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerden hareketle metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Kelime gruplarını, anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • Katlanmak: Hoş olmayan bir duruma, güç şartlara dayanmak.
  • İki büklüm olmak: Yorgunluktan beli bükülmek, öne doğru eğilmek.
  • İç çekmek: Üzüntüyle derinden soluk almak.
  • Söz dinlemek: Verilen bir sözü, öğüdü benimsemek.
  • Hâli kalmamak: Gücü, eski durumu olmamak.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Eşek niçin yorgunluktan bitip tükenmiş?


Cevap : Eşek, ağır yük taşıdığı için yorgunluktan bitip tükenmiş.


2. Eşek, ata ne diyerek yalvarmış?


Cevap : Eşek, “Yorgunluktan ayakta duracak dermanım kalmadı. Ne olur, şu yükümün birazını sen al.” diyerek yalvarmış.


3. At, eşeğin yalvarışı karşısında ne yapmış?


Cevap : At, eşeğin yalvarışını duymazlıktan gelmiş ve ona yardım etmemiş.


4. Eşek yığılıp kalınca sahibi ne yapmış?


Cevap : Sahibi, eşeğin yükünü indirip ata yüklemiş ve eşeği de atın sırtına bindirmiş.


5. At neden pişman olmuş?


Cevap : At, eşeğin yükünü başta paylaşmadığı için daha fazla yük taşımak zorunda kalmış ve bu yüzden pişman olmuş.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Yardımlaşmanın önemi ve bencilliğin sonuçları.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Yük Paylaşmanın Değeri”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.


Cevap : At, eşeğe başta yardım etseydi, hem kendisi hem de eşek daha rahat bir yolculuk yapacaklardı.


Soru : b. Metindeki varlıkların yerinde olsaydınız siz nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Eşeğin yerinde olsaydım, yardım istemeye devam ederdim.
  • Atın yerinde olsaydım, eşeğe yardım eder ve yükünü paylaşırdım.
  • Sahibin yerinde olsaydım, hayvanların eşit yük taşımasını sağlardım.

5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metnin cümlelerinde geçen altı çizili kelimelerin zıt anlamlarını belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Var – Yok
  • Uzun – Kısa
  • Sonra – Önce
  • Altında – Üstünde

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örneğe göre gruplardaki kelimeleri kullanarak oluşturacağınız cümleleri yazınız.


Cevap :

Yazacak Kelimesi 

  • Gökay  = Gökay yazacak.
  • Öykü = Gökay öykü yazacak.
  • Akşam =  Akşam, Gökay öykü yazacak.

Okumuş Kelimesi 

  • Ezgi  =  Ezgi okumuş.
  • Kitap  = Ezgi kitap okumuş.
  • Kardeşine =  Ezgi, kardeşine kitap okumuş.

Çizer Kelimesi 

  • İlay  = İlay çizer.
  • Resmi = İlay resim çizer.
  • Her gün = İlay, her gün resim çizer.

Doğuyor Kelimesi 

  • Güneş = Güneş doğuyor.
  • Yeniden  = Güneş yeniden doğuyor.
  • Her Sabah = Güneş, her sabah yeniden doğuyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni kelimeler ve cümleler arasına uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.


Cevap :

Zaman zaman içinde, kalbur saman içinde, develer top oynarken eski hamam içinde… Hamamın taşı, kubbesi çok. Çarşıda bir kuzu gezer, boynunda çanı yok. Ablama dedim: “Alır mısın kuzuya bir çan?” Ablam dedi: “Hay hay, para vereyim, parayı bir koş al.”


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya “yardımlaşma” ile ilgili bir şiir yazınız.


Cevap :

Yardımlaşma

Bir el uzanırsa, sen de tutuver,
Paylaştıkça hayat, daha güzel serüven.
Bir yükü hafifletmek zor mu gelir,
Yardımlaşmak her gönülde iz bırakır.

Dostluklar kurulur, yardımlaşmayla,
Kalpler birleşir, sevgiyle, saygıyla.
Birlikte aşılır her engel, duvar,
Yardım eden hep kazanır, mutlu yaşar.

Yalnız bırakma kimseyi zor anında,
Bir el ver, bir tebessüm, kalpler canlanır da.
Dünya daha güzel olur paylaşınca,
Yardımlaşma, hayatın en büyük armağanı aslında.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Verilen kelimelerin tüm harflerini kullanarak oluşturacağınız anlamlı kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • anne = nane
  • kuyu = uyku
  • kaya = ayak
  • çiçek = keçi
  • atkı = takı
  • para = arpa
  • meze = ezme
  • tilki = kilit
  • kitap = pakit
  • saka = kasa
  • eksi = iske
  • azık = kazı
  • dilek = kilde
  • arka = kara
  • masa = asma
  • koli = liko
  • karşı = şark

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa fabrika görselleri getiriniz.


Cevap : Arama motorundan görsellerin çıktısını alabilirsiniz.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!