İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 2. Sınıf Türkçe Kitabı
İlkokul 2. sınıf Türkçe ders kitabı, çocukların dil becerilerini geliştirmek için özel olarak hazırlanmış bir kaynaktır. MEB Yayınları 2. sınıf Türkçe kitabı, bu süreçte öğrencilere destek olmayı amaçlar. Kitabın 2. sınıf Türkçe kitabı cevapları, öğrencilerin öğrenme sürecinde doğru yanıtları nasıl bulacaklarını göstermeye yardımcı olurken, 2. sınıf Türkçe ders kitabı cevap anahtarı ise öğretmenlerin ve velilerin, çocukların ilerlemesini değerlendirmelerine olanak tanır.
Ayrıca, 2. sınıf Türkçe çalışma kitabı cevapları, öğrencilere ek pratik yapma fırsatı sunar ve 2. sınıf Türkçe bilgisi ders kitabı cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olur. Bu kaynaklar, çocukların okuma, yazma ve dil bilgisi konularında kendilerini geliştirmelerine olanak sağlar.
Tüm bu materyaller, 2. sınıf Türkçe kitabı ve İlkokul 2. sınıf Türkçe ders kitabı gibi kitaplardan elde edilen bilgilerle birleştiğinde, öğrencilerin dil becerilerini kapsamlı bir şekilde öğrenmelerine ve uygulamalarına destek olur. MEB Yayınları 2. sınıf Türkçe kitabı gibi kaliteli içeriklerle, öğrencilerin hem eğlenerek hem de etkili bir şekilde öğrenmeleri sağlanır.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe KitabıBeyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 155, 156
2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155, 156 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili detaylı açıklamalara yer verilmiştir. Bu bölümde, öğrencilerin metni okuma, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmeyi hedefleyen etkinlikler çözümlenmiştir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayınları”
Tüm bu çalışmalar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” doğrultusunda hazırlanmıştır. Bununla birlikte, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayıncılık” başlığı altında, serbest okuma metnine dair açıklamalar ve çözüm yöntemleri yer almaktadır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156
BEYAZ BIYIKLAR
Öğle yemeğinde ıspanak vardı.
— Amma da iş, dedi büyük kardeş, ıspanak hiç yoğurtsuz yenir mi?
— Öyle ya anne, dedi ortanca kardeş, ıspanak yoğurtsuz yenmez.
Küçük kardeşleri Orhan hiçbir şey demedi; oysaki hepsinden çok yoğurdu severdi o.
— Dediğiniz gibi olsun, dedi anneleri. Peki yoğurt almaya kim gidecek?
Bu işi her zaman Orhan görürdü. (…) Her gidişinde elinde olmadan yoğurttan tadardı yolda.
— Orhan gitsin, dedi kardeşleri, belki artık yapmaz…
— Söz veriyorum, dedi Orhan, yerinden sıçradı, paralar cebinde, tabak elinde, soluğu yoğurtçuda aldı.
Dönerken dayanamadı, köşeye geldiğinde bir o yana baktı bir bu yana, sonra tabağı dudaklarına götürdü, tattı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları
Odaya girdiği zaman kardeşlerine baktı, onlar da Orhan’a baktı, sonra ikisi birden gülmeye başladı.
— Neye gülüyorsunuz, dedi Orhan. Ben artık eski Orhan değilim.
— Elbette değilsin, dedi büyük kardeşi, çok başkasın şimdi, bak, beyaz bıyıkların var.
Orhan ağabeyini anlayamadı:
— Nasıl bıyıklar a canım, dedi.
Kardeşi cevap vereceği yerde, yerinden kalktı, duvarda asılı duran aynayı aldı. Orhan’a uzattı. Orhan aynaya bakınca ne görsün? Üst dudağında yoğurttan upuzun bir bıyık vardı. Çok utandı, cebinden mendilini çıkardı, neylesin? İşi şakaya döktü:
— Tüh, dedi. Hem aklımdaydı ya, ağzımı silecektim!
Necati ZEKERİYA Sokağın Çocukları (Kısaltılmıştır.)
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme CevaplarıSayfa 157, 158, 159
2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157, 158, 159 Cevapları” konusuna dair, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” kapsamındaki etkinliklerin açıklamaları hazırlanmıştır. Bu değerlendirme çalışmaları, ünite boyunca edinilen bilgi ve kazanımların ölçülmesini hedeflemektedir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayınları”
Bu kapsamlı çözümler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” esas alınarak düzenlenmiş ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayıncılık” başlığı altında ek bilgilerle desteklenmiştir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159
5. TEMA SONU DEĞERLENDİRME
SAĞLIK MUTLULUKTUR
Sağlıklı olmak için
İyi beslenmeliyiz.
Et, süt, yumurta, meyve,
Sebze de yemeliyiz.
Hastalıklara karşı
Güçlü olmak gerekir.
Temiz hava, bol güneş
Sağlığa iyi gelir.
Yalnızca bunlar yetmez,
Aşı da olmalıyız.
Temizliği sevmeli,
Uykuyu tam almalıyız.
Aziz SİVASLIOĞLU Sincapların Şairi
Soru : 1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.
1. Sağlıklı olmak için nasıl beslenmeliyiz?
Cevap: Et, süt, yumurta, meyve ve sebze yemeliyiz.
2. Sağlığa neler iyi gelir?
Cevap: Temiz hava, bol güneş, düzenli uyku ve aşı olmak sağlığa iyi gelir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları
3. Yukarıda verilen kelimelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
a) İki takım maç boyunca iyi mücadele etti.
b) Diş fırçamıza leblebi tanesi kadar macun koymalıyız.
c) Burun, koku almamızı sağlayan duyu organımızdır.
4. Aşağıda karışık olarak verilen hecelerden kelime, kelimelerden anlamlı cümleler oluşturunuz.
Cevap:
Temiz olmayı seviyorum.
Düzenli yürüyüş yaparım.
Dişlerime iyi bakarım.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları
5. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulup bulmacayı çözünüz.
Cevap:
millet = ulus
konuk = misafir
yoksul = fakir
düş = rüya
6. Cümleleri doğru noktalama işareti ile tamamlayınız.
Cevap:
Yaşlı kadın (,) pazarcıya sordu: (-) Taze yumurtan var mı (?)
Pazarcı : (-) Var teyze (,) kaç tane vereyim (.)
7. Verilen cümlelerin sonuna uygun soru eklerini (mı, mi, mu, mü) getirerek cümleleri yazım ve noktalama kurallarına uygun yazınız.
Cevap:
Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur.
Cevap: Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur mu?
Melike parkta koşuyor.
Cevap: Melike parkta koşuyor mu?
Kahvaltıda yumurta yedi.
Cevap: Kahvaltıda yumurta yedi mi?
Kabanını giymeyince üşüdü.
Cevap: Kabanını giymeyince üşüdü mü?
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıAleksander Graham Bell Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168
2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 Cevapları” bölümünde, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları” yer almaktadır. Etkinliklerin amacı, öğrencilerin metin okuma ve yorumlama becerilerini geliştirmek, aynı zamanda yaratıcı düşünceyi teşvik etmektir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayınları”
Tüm bu cevaplar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” doğrultusunda hazırlanmış olup, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayıncılık” altında, ilgili sayfalardaki soruların çözümlerini detaylı bir şekilde açıklamaktadır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165-166-167-168
Hazırlık Çalışmaları
Soru : En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.
Cevap: Bana göre en önemli icat elektriktir. Elektrik, hayatımızın her alanında kullanılan birçok cihazın çalışmasını sağlar. Aydınlatmadan iletişime, sağlıktan ulaşıma kadar her alanda elektrik sayesinde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir. Elektrik olmadan modern yaşamın mümkün olmayacağını düşünüyorum.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Daha önceden olmayanı üretme, var etme, buluş. – İcat
Resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların ya da bilimsel çalışmalar yapanların çalıştığı yer. – Atölye
Bitki bilimi. – Botanik
Elektrik üreten araç, pil. – batarya
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Aleksander Graham Bell’in ilk icadı nedir?
Cevap: Değirmendeki unu öğütmeye yarayan pratik bir el aletidir.
2. Bell ve Watson’ın ilk telefon konuşması nasıl gerçekleşmiştir?
Cevap: Graham Bell, kullandığı bataryadan pantolonuna asit dökülünce yardımcısı Watson’a seslenmek istedi ve bunu kablo aracılığıyla farkında olmadan yaptı. Böylece Watson, Bell’in sesini telefondan duydu ve ilk telefon görüşmesi gerçekleşti.
3. Radyofon adı verilen alet ile telefonda nasıl bir gelişme sağlandı?
Cevap: Radyofon sayesinde ses, çok uzak mesafelerden iletilebilmiştir. Bu gelişme telefonun daha da ilerlemesine zemin hazırlamıştır.
3. Etkinlik
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu: Aleksander Graham Bell’in hayatı, icatları ve telefonun icat süreci.
4. Etkinlik
Soru : İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap:
En çok kullandığım teknolojik aletler arasında telefon, bilgisayar ve televizyon bulunmaktadır.
Telefon: İletişim kurmak, internete girmek, mesajlaşmak ve çeşitli uygulamalarla günlük işlerimi kolaylaştırmak için kullanıyorum.
Bilgisayar: Ödevlerimi yapmak, araştırma yapmak, oyun oynamak ve çeşitli programları öğrenmek için kullanıyorum.
Televizyon: Haberleri izlemek, belgesellerden bilgi edinmek ve eğlenceli programlar izlemek için tercih ediyorum.
Bu teknolojik aletler, hem bilgiye erişimimi kolaylaştırıyor hem de günlük yaşantımı daha verimli hale getiriyor.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : a) Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.
Cevap:
TELEFONUN İCADI
1876 (bin sekiz yüz yetmiş altı) yılında Alexander Graham Bell ( Aleksandır Graham Bel ) telefonu icat etti. Bir tel aracılığıyla insan sesinin bir yerden başka bir yere aktarılmasına insanlar çok şaşırmışlardı. Telefonun yıl içinde önce Amerika’ya daha sonra tüm dünyaya yayıldı.
Soru : b) Yukarıdaki metni sayfa düzenine ve temizliğine dikkat ederek yazınız.
Cevap: Yukarıda yer alan metni güzel bir şekilde boşluğa yazınız.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları
6. Etkinlik
“Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin?“
Soru : a) Verilen konuya uygun bir yazı yazınız. Yazım ve noktalamaya dikkat ediniz.
Cevap:
Ben bir mucit olsaydım, hava temizleyici bir cihaz icat etmek isterdim. Bu cihaz, havadaki zararlı maddeleri ve karbon salınımını temizleyerek çevreyi korumaya yardımcı olurdu. Çünkü günümüzde hava kirliliği, insan sağlığı üzerinde ciddi etkiler yaratıyor. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan insanlar, temiz hava soluma konusunda zorluk çekiyor.
Bu cihaz, otomobillerden çıkan egzoz dumanlarını, fabrikalardan yayılan zararlı gazları ve diğer kirleticileri etkili bir şekilde filtrelerdi. Böylece herkesin daha sağlıklı bir çevrede yaşamasını sağlardım. Temiz bir çevre, gelecek nesiller için en değerli miras olur.
Bir mucit olarak insanlığa faydalı olmak, çevremizi koruyarak yaşam kalitesini artırmak için bu tür projeler geliştirmeyi hedeflerdim.
Soru : Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin?“
Cevap:
Eğer bir mucit olsaydım, temiz hava üreten bir cihaz icat etmek isterdim. Çünkü hava kirliliği, sağlık sorunlarına yol açıyor ve yaşam kalitesini düşürüyor. Bu cihaz, şehirlerde ve endüstriyel alanlarda hava kirliliğini azaltarak insanların daha sağlıklı bir ortamda yaşamalarını sağlar.
Bir mucit olsaydım, atıkları dönüştüren bir makine icat etmek isterdim. Bu makine, evsel ve sanayi atıklarını geri dönüştürerek yeni ürünler üretir ve çevre kirliliğini azaltır. Böylece doğal kaynakların tükenmesini önleyebilir ve doğayı koruyabiliriz.
Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.
Cevap:
Konuya uygun bir başlık yazdım. (Evet)
Noktalama işaretlerini doğru kullandım. (Evet)
Harfler, kelimeler ve cümleler arasındaki uygun boşluklar bıraktım. (Evet)
Yazım bittikten sonra kontrol edip yazımı düzenledim. (Evet)
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik CevaplarıSayfa 268, 269, 270, 271, 272
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268, 269, 270, 271, 272 Cevapları” ve “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları” kapsamında yer alan sorular, öğrencilerin öğrenme sürecinde başarılı olmalarına olanak tanıyacak şekilde hazırlanmıştır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları”
Bu soruları ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamak için “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” referans alınabilir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler ise öğrencilerin okuma, yazma ve anlamlandırma becerilerini geliştirmeye yöneliktir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272
7. TEMA SONU ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
OYUN HAKKI
Şu elimde tuttuğum rüzgârgülü, anlatmaya yetiyor her şeyi. Bak şimdi bir rüzgâr çıkacak ve fır fır nasıl da dönmeye başlayacak. Renkler birbirine karışacak ve ben uçup gideceğim o rüzgârın peşine takılıp. (…)
Durma, sokağa çık benimle! Seksek oynayalım, ip atlayalım, çember çevirelim. Parmağımıza uçuç böceği konsun. Kibrit kutularından yaptığımız trenler çuf çuflasın. Ceviz kabuklarından yaptığımız gemiler macera için hazırlansın! Çocuğum ben! Her şeyi oyuna çevirmenin gizli kahramanıyım! Oyun oynama hakkım var. Şimdi ve daima… (…)
Sinan MENEKŞECİ Sevgi Bir Kuş dergisi (Kısaltılmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yazar elinde ne tutuyormuş?
Cevap: Rüzgârgülü tutuyormuş.
2. Yazar, sokağa çıkınca hangi oyunları oynamak istiyormuş?.
Cevap: Seksek, ip atlama, çember çevirme oynamak, uçuç böceğiyle ilgilenmek, kibrit kutularından tren yapmak ve ceviz kabuklarından gemiler hazırlamak istiyormuş.
3. Yazar, nasıl gizli kahraman oluyormuş?
Cevap: Her şeyi oyuna çevirerek gizli kahraman oluyormuş.
4. Metnin konusu nedir?
Cevap: Metnin konusu : Çocukların oyun oynama hakkı ve oyunların önemi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları
C. Aşağıdaki cümleleri uygun soru ekleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
Okuldan eve kadar yürüdün mü?
Sorunun cevabını biliyor musun?
Neden kızdığını ona sordun mu?
Matematik ödevini bitirdin mi?
Pazardan portakal almış mısın?
Yarın akşam bize gelecek misin?
Ç. Yazım kurallarıyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(Yanlış)Cümleye küçük harfle başlanır. (Doğru) Cümleye büyük harfle başlanır.
(Doğru) Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
(Yanlış) Sokak, cadde adları küçük harfle yazılır. (Doğru) Sokak, cadde adları büyük harfle yazılır.
(Doğru) Hayvanlara verilen özel adların ilk harfi büyük yazılır.
(Doğru)Cümleye soru anlamı katan “mı, mi, mu, mü” ekleri ayrı yazılır.
(Yanlış)Şiirlerde dizelerin ilk harfi küçük yazılır. (Doğru) Şiirlerde dizelerin ilk harfi büyük yazılır.
(Doğru)Kişi adlarının, soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Çalışma doğru olarak tamamlandığında tablonun nasıl görüneceğini işaretleyiniz.
Cevap: 3. kutucuğu işaretleyiniz.
2. Sonunda soru işareti kullanılacak olan cümleleri işaretleyiniz.
Cevap: O çocuğu sen de tanıyor musun
3. Ali’nin kurallarını açıkladığı oyun ilgimizi çekti.
Yukarıdaki cümlede sembollerin yerine kullanılmayacak olan noktalama işaretini işaretleyiniz.
Cevap: virgül
4. Yukarıdaki cümledeki bazı kutucuklarda aynı noktalama işareti kullanılmalıdır. Bu kutucukların hangileri olduğunu işaretleyiniz.
Cevap: 1 ve 2
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları
5. Sonuna diğerlerinde farklı bir noktalama işaretinin koyulacağı cümleyi işaretleyiniz.
Cevap: Birlikte parka gidelim mi ?
E. Aşağıda bazı kelimelerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu anlamları, ifade ettiği kelimelere ait görsellerle eşleştiriniz.
Cevap:
1. İki yanına deri geçirilerek yapılan, tokmak ve değnek ile çalınan çalgı. = Davul
2. Tekerlekleri pedal aracılığıyla ayakla döndürülen motorsuz araç. = Bisiklet
3. Çevresine ip sarılıp birden yere atılarak döndürülen ucu sivri oyuncak. = Topaç
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları
F. Aşağıdaki bilmeceleri, uygun görsellerin kutucuğunu “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 Cevapları”
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Hayvanlarla ilgili bir belgesel izleyiniz. Belgeselden edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap:
Aslanlar: Aslanlar, genellikle sürüler halinde yaşar ve Afrika savanlarında bulunurlar. Erkek aslanların yeleleri, onları daha güçlü ve etkileyici gösterir.
Penguenler: Penguenler soğuk iklimlerde yaşar ve yüzme konusunda oldukça ustadırlar. Yumurtalarını erkek penguenler korur.
Zürafalar: Dünyanın en uzun boylu hayvanıdır. Uzun boyunları sayesinde ağaçların üst dallarındaki yaprakları rahatça yerler.
Karıncalar: Karıncalar, mükemmel bir iş birliği sistemiyle çalışır. Kolonilerde her karıncanın bir görevi vardır.
Balinalar: Balinalar, memeli hayvanlardır ve su altında nefes alabilmek için yüzeye çıkarlar.
Kaplumbağalar: Kara ve deniz kaplumbağaları, çok uzun yıllar yaşayabilir ve yumurtalarını kumun altına bırakırlar.
Arılar: Bal arıları, polen toplarken bitkilerin tozlaşmasını sağlar ve bal üretirler.
Fil: Filler, çok güçlü hafızaları ile tanınır. Hortumlarıyla hem yiyecek toplar hem de su içerler.
Kutup Ayıları: Kalın kürkleri ve yağ tabakaları sayesinde soğuk ortamlarda hayatta kalabilirler.
Kartallar: Kartallar, keskin gözleri sayesinde çok uzaktaki avlarını bile görebilir. Hızlı ve etkili avcıdırlar.
Soru : Sınıfa, farklı hayvanlara ait görseller getiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları”
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıBu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 265, 266, 267
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265, 266, 267 Cevapları” kapsamında yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” etkinlikleri, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayınları”
Bu metinde yer alan sorulara doğru cevapları “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile ulaşabilirsiniz. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki içerikler, öğrencilerin metni daha iyi anlamalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267
BU ADİL DEĞİL!
“Bu adil değil! Bu adil değil!” diye söylenip duruyordu Pikolo. Arkadaşı Leon ile dışarıda top oynamaya bayılırdı. Fakat Leon o gün dışarı çıkamamıştı. Gizlice bir kutu çikolata yediğinden cezalıydı.
Pikolo, birdenbire salona doğru hızla koştu ve babasının önünde durup inatçı inatçı bağırmaya başladı:
— Bu adil değil! Bu adil değil!
Babası şaşırarak sordu:
— Hımmm, adil olmayan ne Pikolo?
— Hiçbir şey, hiçbir şey adil değil!
— Ne mesela?
— Tek başıma sokağa çıkıp top oynamaya iznim yok. Bu adil değil! Koca bir kutu çikolata yemeye iznim yok. Bu adil değil! Geceleri televizyon seyretmeye iznim yok. Bu adi! değil!
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları
— Peki, bunlara neden iznin olmadığını biliyor musun?
— Ben sıkıntıdan patlayayım diye!
Babası, üzülerek derin bir nefes aldı:
— Yani annen ve benim, senin canını sıkmayı kafamıza koyduğumuzu mu düşünüyorsun?
Babası böyle söyleyince Pikolo biraz düşündü. Yüzüne gülümseme geldi. Annesinin ve babasının, onun canını sıkmayı hiç istemediğini çok iyi biliyordu.
— Düşün bakalım, dedi babası. Bütün çikolataları yiyip bütün gece televizyon seyretsen ne olurdu?
— Belki hasta olurdum. Evet ama en azından mutlu bir hasta olurdum. (…)
— Bir yetişkin kendi kararlarını kendi verebilir. Sana gelince, sen daha bir çocuksun ve ebeveyn olarak bizim görevimiz seni korumak. Senin hastalanmanı istemeyiz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları
“Neden peki?” diye homurdandı Pikolo.
— Çünkü seni seviyoruz Pikolocuğum. (…) Tek başına karar veremeyeceğin şeyler var. Bu nedenle gözetim altında olmadan sokağa top oynamaya çıkmanı istemiyoruz çünkü bir araba sana çarpabilir. Bütün gece televizyon seyretmeni istemiyoruz çünkü ertesi gün okulda uyuklayıp derslerinde hiçbir şey öğrenemeyebilirsin. (…)
Pikolo’nun aklında hâlâ sorular vardı:
— Peki ya büyüdüğümde, hepsini yapmaya iznim olacak mı?
— Hayır Pikolo, bir yetişkinin bile her şeyi yapmaya izni yoktur, diyerek yanıtladı annesi. (…)
— Büyüdüğümüzde neden her istediğimizi yapamıyoruz?
— Çünkü bu dünyada tek başımıza yaşamıyoruz. Gece yarısı sokak ortasında gürültü yapmaya hakkımız yok çünkü uyuyan insanlar olabilir. Yollarda deli gibi araba kullanmaya hakkımız yok çünkü bir kazaya neden olabiliriz. (…)
— Evet ama hâlâ bir sorum var: Bir yetişkinin küçük oğluyla top oynamaya izni var mı?
— Elbette, dedi babası gülerek.
— Bu yetişkin, Pikolo’nun babasıysa bile mi?
Bu sefer babası anladı:
— Topunu getir bakalım, birlikte sahaya gidip maç yapalım.
— Oooo, dedi Pikolo. İşte istediğim bu! İşte adil olan bu, işte bu!
Michel PIQUEMAL (Mişel PİKUMIL),
Thomas BAAS (Tomıs BES)
Bu Adil Değil!
çev.: Selin ÇAKAR
(Kısaltılmıştır.)
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.