2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Okulum ve Çevresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okulum ve Çevresi Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı”, MEB Yayınları tarafından hazırlanan ve öğrencilerin günlük yaşam becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bilgiler sunan bir kaynaktır. “Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları”, bu ders kapsamında öğrencilere doğru çözümler sunarak öğrenme süreçlerini destekler. Özellikle “Hayat Bilgisi Sayfa 28-29-30-31” bölümlerinde öğrencilerin sorumluluk bilinci kazanmaları, grup çalışmaları yapmaları ve karar alma süreçlerine katılmaları teşvik edilir.

Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik pratik çözümler sunar. “Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları”, etkinliklerin nasıl tamamlanacağı konusunda öğrencilere rehberlik eder. Ayrıca, “Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları” öğrencilere derslerde karşılaşabilecekleri soruların çözüm yollarını gösterir ve uygulamalı etkinliklerin nasıl yapılması gerektiğini açıklar.

Sonuç olarak, “2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları” bölümlerinde yer alan bilgiler, öğrencilerin günlük hayatlarına uygulayabilecekleri değerli dersler sunar. Bu sayede öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan kendilerini geliştirirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31


Soru : Okulunuzun etrafında neler var?


Cevap :

Okulumuzun etrafında park, market, kütüphane, ve birkaç apartman bulunuyor. Ayrıca, okulumuzun hemen yanında bir oyun alanı da var.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Okulunuzun yerini nasıl tarif edersiniz? Yazınız.


Cevap :

Okulumuz şehir merkezinde, ana caddeye yakın bir yerdedir. Parkın hemen karşısında yer alır ve yan tarafında büyük bir market bulunmaktadır. Okulumuzun önünden geçen otobüs durakları da bulunmaktadır.


Soru : Okulunuzun çevresinde neler olsun isterdiniz? Yazınız.


Cevap :

Okulumuzun çevresinde daha fazla oyun alanı ve yeşil alan olmasını isterdim. Ayrıca, bir spor merkezi ve bisiklet parkuru olması da güzel olurdu.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Okulumuzu ve çevresinde bulunan yerleri aşağıya çizelim. Cadde ve sokak isimlerini yazalım.


Cevap :  Burada öğrencilerin kendi çizimlerini yapmaları beklenmektedir. Öğrenciler okulun bulunduğu cadde ve sokak isimlerini kendi çevrelerine göre eklemelidirler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsele göre soruları cevaplandıralım.


1. Okulun çevresindeki cadde ve sokak isimleri nelerdir?


Cevap : Okulun çevresindeki cadde “Atatürk Caddesi” ve arka sokak “Gül Sokak” olarak adlandırılmaktadır.


2. Okulun sağında neler var?


Cevap : Okulun sağında bir park ve küçük bir market bulunmaktadır.


3. Okulun arka sokağında neler var?


Cevap : Okulun arka sokağında birkaç apartman ve bir bakkal bulunuyor.


4. Okuldan müzeye giderken neleri görürüz?


Cevap : Okuldan müzeye giderken önce büyük bir park, ardından bir kütüphane ve sonunda müzeye ulaşırız.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Okul Kaynakları ve Eşyalarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okul Kaynakları ve Eşyalarım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı”, öğrencilerin günlük hayatlarına dair bilinç kazanmaları ve çevreye olan sorumluluklarını öğrenmeleri için hazırlanmış önemli bir kaynaktır. “Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları”, öğrencilere çeşitli soruların yanıtlarını sunarak, derslerinde ilerlemelerine yardımcı olur. Özellikle “Hayat Bilgisi Sayfa 32-33-34-35-36-37” bölümleri, elektrik ve su gibi kaynakları tasarruflu kullanma, sınıf eşyalarına özen gösterme gibi konulara odaklanmaktadır. Bu sayfalarda öğrenciler, hem kendi sorumluluklarını hem de çevreye karşı olan duyarlılıklarını geliştirebilirler.

“Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları”, öğrencilere etkinliklerde ve ödevlerde rehberlik eder. “Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, ders materyallerine uygun çözümler bulur ve bu çözümler onların öğrenme süreçlerini pekiştirir. Özellikle “2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları”, okulda ve sınıfta karşılaşılan sorunlar, kaynakların tasarruflu kullanılması ve sınıf eşyalarının özenle korunması konularında öğrencilere rehberlik eden etkinlikler sunmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin sorumluluk bilinci kazanmalarına ve çevresel farkındalıklarını artırmalarına katkı sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37


Soru : Elektrik ve su gibi kaynakları neden özenli kullanmalıyız?


Cevap :

Elektrik ve su gibi kaynaklar sınırlıdır ve israf edilirse tükenebilir. Ayrıca bu kaynakların boşa harcanması çevreye zarar verir ve ailemize ek maliyet çıkarır. Bu yüzden elektrik ve suyu tasarruflu kullanmalıyız.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : Okulda elektrik kesilirse ne gibi sorunlar yaşarız? Yazınız.


Cevap :

Elektrik kesilirse sınıfta ışıklar yanmaz, bilgisayar ve projeksiyon cihazları çalışmaz. Ayrıca ısıtıcılar ve klimalar da çalışmayacağı için sınıf soğuk olabilir. Bu durum derslerin düzenli işlenmesini zorlaştırır.


Soru : Sınıf eşyalarını özensiz kullanan birine ne söylemek istersiniz? Yazınız.


Cevap :

Sınıf eşyalarımızı hepimizin ortak kullandığını unutmamalıyız. Eğer onları dikkatli kullanmazsak bozulabilirler ve herkes zor durumda kalabilir. Eşyaları özenli kullanmamız, uzun süre onlardan faydalanmamızı sağlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Okul eşyaları konuşsalardı senin için ne derlerdi? Aşağıdaki ifadeleri konuşma balonlarından uygun olanına yazalım.


1. Benden bir şey aldığında düzenli olarak yerine koyar.


Cevap : Kitaplarım.


2. Beni temiz tutar.


Cevap : Sıra.


3. Beni okuduktan sonra dolaptaki yerime götürür.


Cevap :  Defterlerim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


4. Beni dikkatlice açar kapatır. 


Cevap :  Dolap kapakları.


5. Kapağımı kapalı tutar. 


Cevap : Kalem kutusu.


6. Tebeşirlerimi gerekli olduğu zaman kullanır.


Cevap :  Tebeşir kutusu.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Sınıfımızda ve okulumuzda bazı sorunlar yaşıyoruz. Yaşadığımız sorunları aşağıdaki listede bulabilirsin.


Bu sorunları birer karta yazarak arkadaşlarına dağıt. Onlardan çözüm önerilerini bu
kartlara yazmalarını iste. Yazılan önerilerden en uygun olanını sen de yan sayfadaki kartlarıma yaz. Şimdiden teşekkür ederim.

SORUNLARIMIZ

1. Okul panosundaki resimlerin yırtılması.
2. Kapıların çarparak kapatılması.
3. Defterlerden kâğıt kopartılarak yerlere atılması.
4. Tuvaletlerde muslukların açık bırakılması.
5. Sınıfın içi aydınlık olduğu hâlde lambaların açılması.
6. Sıvı sabunların gereğinden fazla kullanılması.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Cevap :

1. sorunun çözümü: Okul panosundaki resimlerin yırtılmaması için resimleri dikkatli bir şekilde asmamız ve yırtılanları tamir etmemiz gerekir. Ayrıca panoya zarar verenleri uyarmalıyız.

2. sorunun çözümü: Kapıları çarparak kapatmak yerine yavaşça kapatmalı ve bu konuda arkadaşlarımızı da uyarmalıyız.

3. sorunun çözümü: Defterlerden kâğıt koparıp yere atmak yerine, çöp kutusuna atmalı ve sınıfımızı temiz tutmalıyız.

4. sorunun çözümü: Tuvaletlerde muslukların açık kalmaması için musluğu kullandıktan sonra kapatmalı ve su israfını önlemeliyiz.

5. sorunun çözümü: Sınıf aydınlık olduğu zaman lambaları açmamalı ve enerji tasarrufu yapmalıyız.

6. sorunun çözümü: Sıvı sabunu gereğinden fazla kullanmamalı, sadece ihtiyacımız kadar alarak israfı önlemeliyiz.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60‘da yer alan konular, öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaşabilecekleri durumları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda, Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları ile çeşitli etkinlikler ve sorular aracılığıyla önemli bilgiler sunulmuştur.

Hayat Bilgisi Sayfa 57‘de, dinleme kuralları ve iyi bir dinleyicinin özellikleri ele alınmaktadır. Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları doğrultusunda, dinleme kuralları şu şekilde özetlenebilir: dinleyici dikkatli olmalı, konuşanı kesmemeli ve dikkatle dinlemelidir. Bu kurallar, etkili iletişim için temel taşlardır.

Hayat Bilgisi Sayfa 58‘de, bir arkadaşın grup çalışmalarında sorumluluğunu yerine getirmemesi gibi durumlarda neler yapılması gerektiği hakkında bilgiler verilmiştir. Öğrenciler, bu tür durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini öğrenirler.

Hayat Bilgisi Sayfa 59‘da, çeşitli etkinlikler ile oyun oynarken uyulması gereken kurallar vurgulanmaktadır. Oyunlarda kurallara uymanın önemi ve nazik davranışların nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları bu kuralların uygulanması konusunda rehberlik eder.

Hayat Bilgisi Sayfa 60‘ta ise, tasarruf ve harcama konularına dair bilgiler bulunur. Öğrenciler, okulda para harcarken nelere dikkat etmeleri gerektiğini ve para biriktirmenin önemini öğrenirler. Bu sayfada 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 60 MEB Yayınları‘na göre, okul ihtiyaçlarını belirlemek ve uygun harcamalar yapmak üzerine bilgiler sunulmuştur.

Bu sayfalar, öğrencilerin hem okulda hem de günlük yaşamlarında daha bilinçli ve sorumlu bireyler olmalarını destekleyen önemli bilgiler içerir. Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları bu bilgiler doğrultusunda eğitim sürecine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61


A. Açıklamaları verilen sözcükleri bulmacada uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  • Dış görünüşümüzü bildiren özelliklerimiz. = Fiziksel Özellikler
  • Her insanın değişik fiziksel özelliği, ilgi ve yeteneğinin olması. = Bireysel Farklılık
  • Okulda tasarruflu kullanmamız gereken kaynaklardan birisi. = Enerji
  • Para biriktirme. = Tasarruf
  • Oyunun sorunsuz oynanması için gereken. = Kurallar

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların balonunu yeşile, yanlış olanların balonunu kırmızıya boyayalım.


Cevap :

Yeşil Balon (Doğru İfadeler):

  • Elektrik ve su gibi kaynakları tasarruflu kullanmalıyız.
  • Bireysel olarak yapmakta zorlanacağımız işlerde grup çalışması yapmalıyız.
  • Oyunda kaybetmek, kazanmak kadar doğaldır.
  • Ders programına bakarak günlük ders araç gereçlerimizi hazırlarız.

Kırmızı Balon (Yanlış İfadeler):

  • Sadece kendimizle ilgili işleri yapmalıyız.
    (Yanlış, grup çalışmaları ve işbirliği önemlidir.)
  • Benim fikrime herkes katılmak zorundadır.
    (Yanlış, herkesin farklı fikirleri olabilir ve bu saygı göstermeyi gerektirir.)
  • Planlı ve programlı olmak, sadece büyükler için gereklidir.
    (Yanlış, planlı ve programlı olmak her yaşta önemlidir.)
  • Oyunda haksızlık yapılmasına izin veririm.
    (Yanlış, haksızlık yapılmasına izin verilmemelidir.)
  • Her istediğimizi ihtiyacımız olup olmadığını düşünmeden almalıyız.
    (Yanlış, ihtiyaçları dikkate alarak alışveriş yapmalıyız.)
  • Bütün defterlerimi çantamda taşırım.
    (Yanlış, sadece gerekli olan defterleri taşımak daha pratik olabilir.)

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


C. Dinleme kurallarını yazalım. 


Cevap :

  • Dinlerken dikkatli olun ve konuşanı dikkatlice izleyin.
  • Sorularınızı dinledikten sonra sorunuz varsa uygun zamanda sorun.
  • Konuşanın sözünü kesmeden dinleyin ve konuşma bitince yorum yapın.
  • Dinlerken aktif bir şekilde katılın, not alın veya önemli noktaları işaretleyin.

Ç. Aşağıdaki soruları okuyalım. Doğru cevapların olduğu kutucukları işaretleyelim.


1. Aşağıdakilerden hangisi fiziksel bir özelliktir?


Göz rengi
Resim yapmak
Elbise rengi

Cevap : Göz rengi


2. Aşağıdakilerden hangisi ders programında yazılı değildir?


Haftanın günleri
Dersler
Ders araç gereçleri

Cevap : Ders araç gereçleri


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


3. Aşağıdakilerden hangisini tasarruf yaparken kullanırız?


Dolap
Kumbara
Masa

Cevap : Kumbara


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını yazalım. 


1. Okulunuzun yakın çevresinde neler var?


Cevap : Okulun yakın çevresinde park, kütüphane, market ve çeşitli dükkanlar bulunuyor. Ayrıca bazı evler ve apartmanlar da yer alıyor.


2. İyi bir dinleyicinin özellikleri nelerdir?


Cevap : İyi bir dinleyici dikkatli olmalı, konuşanı kesmeden dinlemeli, empati yapmalı ve yanıt verirken dinlediklerini dikkate almalıdır. Ayrıca, dinleme sırasında aktif bir şekilde katılmalı ve gereksiz dikkat dağıtıcı şeylerden kaçınmalıdır.


3. Çantanızı hazırlarken nelere dikkat edersiniz?


Cevap : Çantamı hazırlarken kitaplarımın düzenli yerleştirildiğinden, defterlerimin ve kalemlerimin eksiksiz olduğundan emin olurum. Ayrıca, su şişemi ve atıştırmalıklarımı da unutmamaya özen gösteririm. Çantamın ağırlığını dengelemeye ve sırtımı rahatça taşıyabileceğim şekilde düzenlemeye dikkat ederim.


4. Okulda arkadaşlarınızla oyun oynarken nelere dikkat edersiniz?


Cevap : Okulda arkadaşlarla oyun oynarken, oyunun kurallarına uymaya, adil oynamaya ve arkadaşlarımın duygularına saygı göstermeye dikkat ederim. Ayrıca, oyunun eğlenceli ve güvenli olması için herkesin oyun sırasında rahat hissetmesini sağlamaya çalışırım.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67


2. Sınıf Hayat Bilgisi Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı’nda yer alan “Yakın Akrabalarım” başlıklı metin ve etkinlikler, öğrencilerin aile ve akrabalık ilişkilerini anlamalarına yardımcı olur. Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları, çocukların aile bireylerini tanıma ve aralarındaki bağı güçlendirme amacı taşır. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 64, 65, 66, 67‘de yer alan bu etkinlikler, öğrencilerin farklı şehirde yaşayan akrabalarını tanıması, bayramda ziyaret ettikleri akrabalarını yazmaları gibi sorular içerir.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, çocukların sosyal ilişkilerini geliştiren ve akrabalarıyla daha yakın bir bağ kurmalarını sağlayan aktiviteler sunar. Bu aktiviteler sayesinde, öğrenciler akrabalarını ve aile yapılarını daha yakından tanır. MEB Yayınları tarafından hazırlanan 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67, öğrencilerin hem yazma becerilerini geliştirmelerine hem de aile bağlarını pekiştirmelerine olanak tanır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67


Soru : Farklı şehirde yaşayan akrabanız var mı? Varsa kim olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Evet, farklı şehirde yaşayan akrabalarımız var. Dayım İstanbul’da yaşıyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Bayramda hangi akrabalarınızı ziyaret ettiniz? Yazınız.


Cevap : Bayramda anneannemi, dedemi ve amcamı ziyaret ettik.


Soru : Sizi ziyarete gelen akrabalarınızı yazınız.


Cevap : Bizi ziyarete halam, kuzenlerim ve teyzem geldi.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru : Aşağıdaki noktalı yerlere uygun sözcükleri yazalım.


Cevap :

Annemizin erkek kardeşine dayı deriz.
Annemizin kız kardeşine teyze deriz.
Annemizin annesine anneanne deriz.
Annemizin babasına dede deriz.
Babamızın erkek kardeşine amca deriz.
Babamızın kız kardeşine hala deriz.
Babamızın annesine babaanne deriz.
Babamızın babasına dede deriz.
Bizden büyük erkek kardeşimize abi deriz.
Bizden büyük kız kardeşimize abla deriz.
Teyzemizin kızına kuzen deriz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soy ağacını, aile bireylerinizin isimlerini noktalı yerlere yazarak tamamlayalım.


Cevap :

Kendi ailenize göre bu etkinliği yapınız.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


2. Sınıf Hayat Bilgisi Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı öğrencilerin aile ve toplum ilişkilerini anlamalarını sağlayan birçok etkinlik içerir. Özellikle Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin aile üyeleriyle olan bağlarını kuvvetlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 68, 69, 70, 71 sayfalarında bulunan etkinlikler, öğrencilerin akrabalarını tanıma, aile içindeki sorumlulukları öğrenme ve bayram ziyaretleri gibi sosyal deneyimleri keşfetmelerini amaçlar.

Bu bölümlerde yer alan Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları, öğrencilerin yakın akrabaları ve aileleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olurken, aile büyükleriyle olan ilişkilerin önemi vurgulanır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları bu süreçte çocukların yazılı ifade yeteneklerini geliştirmelerine de olanak tanır. MEB Yayınları’nın hazırladığı 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları öğrencilerin sosyal ilişkilerini güçlendiren ve akrabalık bağlarını anlamalarına yardımcı olan etkinliklerle doludur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların hem aile bireyleriyle olan iletişim becerilerini geliştirmelerine hem de yazılı anlatım yeteneklerini pekiştirmelerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71


Soru : Akrabalarımızla ilişkilerimiz nasıl olmalı?


Cevap :

Akrabalarımızla ilişkilerimiz sevgi, saygı ve anlayış çerçevesinde olmalıdır. Onlara karşı her zaman saygılı davranmalı, zor zamanlarında destek olmalı ve mutlu anlarını paylaşmalıyız. Aile içindeki dayanışma, akrabalarla olan ilişkilerimizi güçlendirir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği neden önemlidir? Yazınız.


Cevap :

Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği, zor zamanlarımızda birbirimize destek olmamızı sağlar. Dayanışma sayesinde güçlü bir aile bağı kurulur ve bu bağ, zor durumların üstesinden gelmemize yardımcı olur. Ayrıca iş birliği, aile içindeki huzuru ve mutluluğu artırır.


Soru : Akrabalar arasındaki yardımlaşmaya bir örnek yazınız.


Cevap :

Akrabalar arasında yardımlaşmaya bir örnek, bir akrabamız taşınırken ona yardım etmektir. Eşyalarını taşımak, yerleştirmesine yardım etmek ve ona moral vermek yardımlaşmanın güzel bir örneğidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Toplumu aileler oluşturur.
  2. Yardımlaşma ve dayanışma gibi değerler önce ailede öğrenilir.
  3. Akrabalar birbiriyle dayanışma içinde olmalıdır.
  4. Akrabalarımızı ziyaret etmek bir vefa örneğidir.

Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların çiçeğini boyayalım.


Cevap :

  • Akrabalarımıza karşı saygılı olmalıyız. (Doğru)
  • Akrabalarımızı sadece bayramlarda ziyaret ederiz. (Yanlış)
  • Akrabalarla iş birliği içinde olmak onlarla bağlarımızı güçlendirir. (Doğru)
  • Akrabalarımız aile üyelerimizden oluşur. (Doğru)

Doğru olan ifadelerin çiçekleri boyanmalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Akrabalık ilişkilerinde sevgi, saygı önemlidir. Akraba ziyaretleri yaşamımızın önemli bir parçasıdır. Aşağıdaki durumlarda yaşadığımız duyguları yazarak anlatalım.


Cevap :

Akraba ziyaretinde: Akrabalarımı ziyaret ettiğimde çok mutlu olurum. Onlarla vakit geçirmek, sohbet etmek ve oyunlar oynamak bana keyif verir. Aile büyüklerimle konuşurken saygılı olur, onların tecrübelerinden faydalanırım. Bu ziyaretler, beni aileme daha da yakın hissettirir.

Akraba düğününde: Akraba düğünleri her zaman eğlenceli ve neşeli olur. Düğünlerde yeni insanlarla tanışır, müzik eşliğinde eğleniriz. Ailemle birlikte düğüne katılmak beni mutlu eder, sevdiğimiz birinin mutlu gününü paylaşmak da bana heyecan verir.

Hasta olan akraba ziyaretinde: Hasta bir akrabamı ziyaret ettiğimde ona karşı üzüntü ve merhamet hissederim. Onun yanında olmak, ona moral vermek ve iyileşmesini dilemek önemlidir. Bu ziyaretler, aramızdaki sevgi ve bağlılığı daha da kuvvetlendirir.



 

error: Content is protected !!