2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Okulda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okulda İletişim Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı” öğrencilerin yaşam becerilerini geliştirmeyi ve günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumlarla başa çıkmalarını sağlamayı amaçlayan bir kaynaktır. “Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları” kitabın içeriğinde yer alan sorulara yönelik cevaplar sunarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine destek olur. Özellikle “Hayat Bilgisi Sayfa 42-43-44-45” bölümleri, çeşitli sosyal ve kişisel beceriler üzerinde durarak öğrencilerin farkındalıklarını artırmayı hedefler.

“Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları” bu sayfalardaki soruların ve etkinliklerin doğru bir şekilde yanıtlanmasına yardımcı olur. “Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları” ise öğrencilere, derslerinde karşılaştıkları etkinlikleri çözme konusunda rehberlik eder. “2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45 MEB Yayınları” bölümleri, çocuklara sosyal sorumluluklar, empati ve kişisel bakım gibi konularda rehberlik eder. Bu sayfalar, öğrencilerin toplumsal ilişkilerinde daha bilinçli olmalarını ve çevrelerindeki dünyayı daha iyi anlamalarını sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45


Soru : İhtiyaç ve isteklerimizi söylerken nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap :

Madde Madde İhtiyaç ve isteklerimizi söylerken dikkat etmemiz gerekenler şunlardır:

  • Nazik Olmak: İhtiyaç ve isteklerimizi kibar bir şekilde ifade etmeliyiz.
  • Açık ve Net Olmak: Ne istediğimizi veya ihtiyacımızı açıkça belirtmeliyiz.
  • Dinleyiciye Saygı Göstermek: Karşımızdaki kişinin yanıtına ve görüşüne saygı göstermeliyiz.
  • Zamanlama: İhtiyaçlarımızı uygun bir zamanda ve yerde dile getirmeliyiz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Bir arkadaşınız sizden kaba bir şekilde silginizi istediğinde ne hissedersiniz? Yazınız.


Cevap :

Bir arkadaşım kaba bir şekilde silgimi istediğinde üzülürüm ve rahatsız olurum. Kibar bir şekilde konuşulması, hem arkadaşlık ilişkilerini hem de ortamı daha olumlu hale getirir. Kaba davranışlar insanları kırabilir ve iletişimde sorunlara yol açabilir.


Soru : Oyuna katılmak isteyen ama söylemekten çekinen bir arkadaşınızı fark ettiniz. Ona ne söylersiniz? Yazınız.


Cevap :

Oyuna katılmak isteyen ama söylemekten çekinen arkadaşımı fark ettiğimde ona cesaret verici ve destekleyici bir şekilde yaklaşırım. “Sen de bizimle oynayabilirsin. Herkesin oyuna katılması çok güzel olur. Lütfen katıl ve eğlenelim!” diyerek onu teşvik ederim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselde yer alan konuşma balonlarını verilen nezaket ifadelerinden uygun olanlarla tamamlayalım.


Cevap :

Aldığım kitabı henüz bitiremedim. Lütfen kitabın teslim süresini uzatabilir misiniz?

Kitabını benimle değiştirdiğin için teşekkür ederim.

Rica ederim sorun değil. Ben de sana teşekkür ederim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : Aşağıdaki olaylar karşısında kendimizi nasıl ifade edeceğimizi yazalım.


Beslenme saatinde yiyeceklerinizin evde kaldığını fark ettiniz. Bu durumu öğretmeninize söylemeniz gerekiyor.

Cevap : “Öğretmenim, beslenme saatinde yiyeceklerimi evde unuttuğumu fark ettim. Acaba biraz daha geç mi beslenebilirim ya da bir çözüm yolu bulabilir miyiz?”

Ders esnasında sıra arkadaşınız size rahat çalışma alanı bırakmıyor. Bu sorunu ona ifade etmek istiyorsunuz.

Cevap : “Merhaba, çalışırken biraz daha fazla alana ihtiyacım var. Acaba biraz daha dikkat eder misin? Böylece ikimiz de rahatça çalışabiliriz.”

Okulda yapılacak olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı töreninde şiir okumak istediğinizi öğretmeninize söylemek istiyorsunuz.

Cevap : “Öğretmenim, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı töreninde şiir okumak istiyorum. Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?”



 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Evim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları


Türkçe Ders Kitabı 2. Sınıf öğrencileri için İlkokul 2. Sınıf Türkçe dersinde, 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları büyük bir rol oynamaktadır. Özellikle 2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere evle ilgili çeşitli kavramları öğretir ve evin işlevleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. Bu etkinlikler, 2. Sınıf Türkçe Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29‘da yer alan sorular ve görevlerle desteklenir.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 İlke Yayınları tarafından hazırlanan bu sayfalarda, öğrenciler evin farklı bölümlerini tanımak ve her bir bölümün işlevini öğrenmek için çeşitli aktiviteler yaparlar. Örneğin, mutfak, oturma odası, yatak odası gibi alanlar üzerinde durularak, bu alanların ne işe yaradığını ve günlük yaşamda nasıl kullanıldığını öğrenirler. Bu sayfalarda ayrıca, öğrenciler evlerinin özelliklerini tanımlayan kısa yazılar yazarak yazılı ifade becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı etkinlikleri, çocukların hem dil becerilerini hem de kavramsal anlayışlarını güçlendirir. Ayrıca, ev ve çevresi hakkında daha fazla bilgi edinmeleri ve bu bilgileri etkili bir şekilde ifade etmeleri sağlanır. Bu sayede, öğrenciler hem akademik hem de kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak önemli bir temel kazanmış olurlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29


1. Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Yaşadığım ev, geniş ve aydınlık odalara sahip bir apartman dairesidir. Üç yatak odası, bir oturma odası, bir mutfak ve bir banyo bulunmaktadır. Evin duvarları açık renklerde ve büyük pencerelerle aydınlatılmıştır. Ayrıca, bir balkon ve küçük bir bahçe de mevcuttur. İçerisi düzenli ve konforlu bir şekilde dekore edilmiştir.


2. Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız. 


Cevap :

Evde ailemle birlikte vakit geçirirken çeşitli aktiviteler yaparız. Akşam yemeklerinde bir araya gelir, farklı yemekler hazırlayıp birlikte yeriz. Hafta sonları genellikle film izleriz veya oyun oynarız. Ayrıca, birlikte yürüyüş yapar ya da bahçede vakit geçiririz. Özel günlerde veya tatillerde, aile üyeleriyle keyifli sohbetler yapar ve çeşitli etkinlikler düzenleriz. Bu aktiviteler, ailemizle aramızdaki bağları güçlendirir ve birlikte geçirdiğimiz zamanı daha değerli kılar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Görsellerden hareketle bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

  1. Soba
  2. Ev
  3. Mutfak

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını yazınız.


Cevap :

masal = Hayali olayları ve karakterleri içeren, genellikle çocuklara anlatılan kısa hikâye.

paylaşmak = Bir şeyi başkalarıyla birlikte kullanmak veya dağıtmak.

soba = Evleri ısıtmak için kullanılan, genellikle demirden yapılan ocak.

şirin = Güzel, sevimli veya hoş bir şekilde görünmek.

acı = Tat olarak hoş olmayan, genellikle ekşi veya buruk bir his vermek.


Soru : c. Yukarıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümle söyleyiniz.


Cevap :

masal = Büyükannem her gece yatmadan önce bana güzel bir masal anlatır.

paylaşmak = Oyun parkında, oyuncakları paylaşmak herkesin eğlenmesini sağlar.

soba = Kışın soğuk günlerinde soba etrafında oturmak çok rahatlatıcıdır.

şirin = Yeni aldığım şirin elbise bana çok yakıştı.

acı = Limonun acı tadı, bazı yemeklere lezzet katar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


1. Metinde anlatılan evin özellikleri nelerdir?


Cevap : Metinde anlatılan ev, yeşil renkte boyalı, sadece iki odası ve küçük bir mutfağı olan bir yapıdır. Ev, genel olarak şirin ve sevimli olarak tanımlanmaktadır.


2. Bu evde kimler yaşıyor?


Cevap : Bu evde anne, baba ve kardeş yaşamaktadır.


3. Bu evde yaşayanlar neleri paylaşıyorlar?


Cevap : Bu evde yaşayanlar, acı ve mutluluğu birbirleriyle paylaşıyorlar.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin kaç dize ve kıtadan oluştuğunu belirleyiniz.


Cevap : Metin, toplamda 8 dizeden ve 2 kıtadan oluşmaktadır. Her iki kıta 4 dizeden oluşur.


Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, yeşil boyalı, küçük ve şirin bir evde, aile üyeleriyle birlikte yaşamanın ve ortak anıların paylaşılmasının güzelliğidir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Bu açıklamaya göre aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Şirin Evin İçindeki Aile Anıları”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda açıklanan özelliklere uygun olarak resmi boyayınız.

Evimiz tek katlıdır ve dışı sarı renktedir. Evimizin çatısı ve kapısı kırmızı renktedir. Evimizin geniş bahçesi, rengârenk çiçeklerle süslüdür. Bahçemiz, mavi renkli çitlerle çevrilidir. 


Cevap : Kurallara uyarak boyamayı yapınız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Görseldeki B noktasından harekete geçen Önder’in, evine ulaşmak için hangi yönde, kaç birim ilerlediği kodlama anahtarında belirtilmiştir. Örnekteki gibi kodlama anahtarında belirtilen sayı ve yönde ok çizerek Önder’in izlediği yolu çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

Soru : b. Önder’in izlediği yol üzerindeki noktaları belirten harflerin oluşturduğu şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

Şifre: BAHÇE


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Noktalı yerlere, balonlardaki kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki metni tamamlayınız. Noktalama işaretlerine dikkat ederek metni okuyunuz.


Cevap :

Kuşların bir yuvası,
Bir anası, bir ….babası…….
Bir, iki …….kardeşi………. var.
Biz de …….kuşlar………. gibiyiz.
Yuva bizim ………evimiz……..,
Aşı var, ateşi var.
(…)
Rakım ÇALAPALA
Yavrutürk Şiirleri
(Kısaltılmıştır.)


Soru : b. “Evimiz” başlıklı metinle ilgili aşağıdaki açıklamaların doğru mu yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • Yanlış Metin şiir değil, düzyazıdır. (Metin bir şiirdir.)
  • Doğru 8 dizesi verilmiştir. (Metin 8 dizeden oluşmaktadır.)
  • Yanlış 3 kıtadan oluşmaktadır. (Metin 2 kıtadan oluşmaktadır.)
  • Yanlış Her dizesi büyük harfle başlamaktadır. (Her dize büyük harfle başlamamaktadır.)

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız. Yazdığınız kelimelerin kaç heceden oluştuğunu örneklerdeki gibi belirtiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.


  • Pazar etkinlikler her yaparız ailemle.

Cümle: Ailemle her pazar etkinlikler yaparız.

  • Kitap kardeşim annemle okur birlikte.

Cümle: Kardeşim annemle birlikte kitap okur.

  • Hafta gideceğiz dedemlerle sonu pikniğe.

Cümle: Hafta sonu dedemlerle pikniğe gideceğiz.

  • Küçük eğlenceli oyunlar kardeşimle oynarız.

Cümle: Kardeşimle küçük eğlenceli oyunlar oynarız.

  • Ailemle sevinç paylaşırım üzüntülerimi ve.

Cümle: Sevinç ve üzüntülerimi ailemle paylaşırım.


Soru : b. Yazdığınız cümlelerin sonunda hangi noktalama işaretini kullandığınızı belirtiniz.


Cevap :

Yazdığım cümlelerin sonunda nokta (.) işaretini kullandım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.


Cevap :

Sınıfa getirilebilecek hayvanlar konulu hikâyeler şunlardır:

  1. “Küçük Kırmızı Başlıklı Kız” – Bir kız çocuğunun ormanda karşılaştığı kurtla ilgili klasik bir hikâyedir.
  2. “Cinderella ve Kedi” – Cinderella’nın kedisiyle olan dostluğunu anlatan eğlenceli bir hikâye.
  3. “Ormanın Kralı Aslan” – Ormandaki hayvanların lideri olan aslanın adaletli yönetimini konu alan bir hikâye.
  4. “Akıllı Tavşan” – Tavşanın zekâsıyla çeşitli zorlukların üstesinden gelmesini anlatan bir hikâye.
  5. “Fareler ve Kedi” – Farelerin kediyle başa çıkma yöntemlerini anlatan klasik bir masal.

Bu hikâyeler, çocuklara hayvanların dünyasını tanıtmanın yanı sıra, arkadaşlık, cesaret ve zeka gibi değerleri öğretir.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Dinleme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


2. Sınıf Hayat Bilgisi Dinleme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı” çocukların sosyal becerilerini ve kişisel sorumluluklarını geliştirmek amacıyla tasarlanmış bir kaynaktır. “Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları” kitabında, öğrencilere “Hayat Bilgisi Sayfa 46-47-48-49” gibi belirli sayfalarda yer alan sorulara yönelik cevaplar sunulmaktadır. Bu cevaplar, çocukların derslerde karşılaştıkları soruları doğru ve etkili bir şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur.

“Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları”, özellikle “Hayat Bilgisi Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları” bölümlerinde öğrencilere rehberlik eden çözümler sunar. Bu sayfalar, sosyal beceriler ve kişisel gelişim üzerine çeşitli etkinlikler içerir. “Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin etkinliklerde karşılaştıkları sorunları çözmelerine yardımcı olur, böylece derslerin interaktif ve öğretici bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Özellikle “2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49” bölümleri, çocuklara empati, iletişim ve sosyal sorumluluk gibi önemli konularda bilgi sağlar. Bu sayfalar, çocukların sosyal becerilerini geliştirirken aynı zamanda kişisel sorumluluklarını da anlamalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49


Soru : Öğretmeninizi dinlerken nelere dikkat edersiniz?


Cevap :

Öğretmenimi dinlerken dikkatli olmalıyım. Göz teması kurarak dinlerim, ses tonunu ve söylediklerini anlamaya çalışırım. Ayrıca, öğretmenin söylediklerini not alır veya tekrar ederim. Derse aktif olarak katılmak ve gereksiz seslerden uzak durmak da önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Size göre iyi bir dinleyicinin özellikleri nasıl olmalıdır? Yazınız.


Cevap :

İyi bir dinleyici, konuşan kişiye dikkatlice odaklanır ve onun söylediklerini anlamaya çalışır. Dinlerken göz teması kurar, sabırlı olur ve konuşmacının sözünü kesmez. Ayrıca, dinledikleri hakkında sorular sorarak veya geri bildirimde bulunarak konuşmayı destekler. Dinleyici, dikkatli ve ilgili olmalı, karşısındaki kişiye değer verdiğini hissettirmelidir.


Soru : Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.


Cevap :

Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşımıza şunları söyleyebilirim: Dinlerken dikkatli olmalı ve konuşan kişiye odaklanmalısın. Göz teması kurmak ve onun söylediklerini anlamak için dikkatli olmalısın. Ayrıca, konuşanı kesmemek ve onun bitirmesini beklemek önemlidir. Dinlediklerini anlamak için gerektiğinde sorular sormalı veya geri bildirimde bulunmalısın.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Aşağıdaki öğrencilerden dinleme kurallarına uygun davrananları bulalım. Kutucukları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Soru : Dinleme ile ilgili öğrendiklerimizi hatırlayalım. Bütün bunları kurallar hâlinde aşağıdaki tabloya yazalım.


Cevap :

  1. Dikkatli Dinleme: Konuşan kişiye dikkatle odaklanmak.
  2. Göz Teması: Konuşan kişi ile göz teması kurmak.
  3. Kesmemek: Konuşanı kesmeden dinlemek.
  4. Geri Bildirim: Dinlediklerimiz hakkında geri bildirimde bulunmak veya sorular sormak.
  5. Sabırlı Olmak: Konuşmanın tamamlanmasını beklemek.

Bu kurallar, etkili ve saygılı bir dinleme süreci için önemlidir.



 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37


İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilere Türkçe dil bilgisi ve okuma becerilerini kazandırmak için hazırlanmıştır. Bu kitabın 2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin bu metni anlamalarını ve ilgili etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarını sağlar. Özellikle 2. Sınıf Türkçe Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 gibi sayfalarda bulunan aktiviteler, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Cevapları ve İlkokul 2. Sınıf Türkçe Cevapları, öğrencilerin yapılan etkinliklerdeki doğru yanıtları kontrol edebilmelerine olanak tanır. Bu cevaplar, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri için önemlidir. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 İlke Yayınları gibi kaynaklar, kaliteli içerikler sunarak öğrencilerin dil bilgisi ve okuma yazma konusundaki gelişimlerini destekler. Bu materyaller, etkili bir öğrenme deneyimi sunarak çocukların başarılı bir şekilde eğitimlerini sürdürmelerine katkıda bulunur.


Soru : “İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

“İyilik eden, iyilik bulur.” sözü, yaptığımız iyi davranışların ve yardımseverliğin karşılığını olumlu şekilde göreceğimizi ifade eder. Bu söz, iyilik yapmanın sadece kişisel bir erdem değil, aynı zamanda toplum içinde olumlu sonuçlar doğuracağını vurgular. Başkalarına yardım ettiğimizde veya iyi davrandığımızda, bu davranışlarımız genellikle karşılık bulur ve başkaları da bize benzer şekilde yardım eder veya iyilik yapar.

Kısacası, bu söz, iyi niyetli ve yardımsever bir tutum sergilemenin, hem kendimiz hem de çevremiz için faydalı olduğunu anlatır. İyilik yapmak, toplumsal ilişkilerde güven ve sevgi oluşturur ve bu sayede insanlar arasında daha güçlü ve olumlu bağlar kurulur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Verilen ipuçlarına göre bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

  1. Pençe
  2. Orman

Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanları anlamlarının başına yazınız.


Cevap :

  • Fırsat : Herhangi bir şey için en uygun zaman, uygun durum.
  • Tuzak : Kuş veya yaban hayvanlarını yakalamaya yarayan araç veya düzenek.
  • İşi düşmek : Birinin yardımına gereksinim duymak.
  • Ummak : Bir şeyin olmasını istemek, beklemek.
  • Dalgınlık : Çevresinde olup bitenleri fark edemeyecek kadar düşünceli olmak.
  • Büyüklük göstermek : Fırsatı varken kötülük yapmamak, bağışlamak, iyi davranmak.

Soru : c. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre yapınız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümüyle ilgili olduğunu birer cümleyle ifade ediniz. Konuşurken anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanınız.


Cevap :

Aslanın fare ile karşılaşması

Aslanın tuza düşmesi

Aslanın yakalanması

Farenin aslanı kurtarması


Soru : b. Metindeki olayların oluş sırasına göre kutucuklara 1, 2, 3 ve 4 rakamlarını yazarak görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz hikâyelerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

“Kibirli Tavuk”: Bir gün, tavuk çiftlikteki diğer hayvanlardan çok farklı olduğunu düşünerek kibirlenmeye başlar. Kendi güzelliğini ve yeteneklerini sürekli olarak över. Diğer hayvanlar tavukla pek ilgilenmezler ve onun bu davranışlarına karşı saygısızlık gösterirler. Bir gün tavuk, çiftlikteki diğer hayvanların yardımına ihtiyaç duyar. Ancak, daha önce kibirli davranışlarından dolayı kimse ona yardım etmek istemez. Tavuk, kendini yalnız ve çaresiz hisseder. Bu olay, ona kibirin gereksiz olduğunu ve herkesin yardımlaşma ve arkadaşlık içinde olması gerektiğini öğretir.

“Cesur Karınca”: Bir grup karınca yaz boyunca yiyecek toplar ve kış için depolarını hazırlamaya başlar. Ancak, bir karınca grubu çalışmayı reddeder ve zamanını oyunla geçirir. Kış geldiğinde, yiyeceksiz kalan bu karıncalar zorlu bir durumla karşılaşır. Cesur bir karınca, diğerlerine yardım etmek için elindeki yiyecekleri paylaşır. Yavaş yavaş tüm karıncalar bu yardımsever karıncadan ilham alır ve kendi yiyeceklerini paylaşmaya başlarlar. Sonuç olarak, tüm karıncalar zor kış günlerini birlikte ve yardımlaşarak atlatır. Bu hikaye, işbirliğinin ve yardımlaşmanın önemini vurgular.


Soru : b. Kahramanı hayvan olan hikâyelerden en beğendiğinizi sınıfça belirleyiniz. Öğretmeninizin okuyacağı bu hikâyeyi aşağıya yazınız.


Cevap :

Sınıfça en çok beğendiğimiz hikâye “Kaplumbağa ve Tavşan” oldu. Hikaye, tavşanın kaplumbağayı yavaş olduğu için küçümseyerek onunla alay etmesiyle başlıyor. Tavşan, kaplumbağanın hızını küçümseyerek onunla bir yarış yapmayı kabul eder. Yarış başladığında tavşan hızla ilerler ve kaplumbağanın kendisini geçemeyeceğini düşünerek dinlenmeye karar verir ve uyuyakalır. Bu sırada kaplumbağa sabırla ve azimle yoluna devam eder. Sonunda tavşan uyandığında, kaplumbağanın yarışı kazandığını görür. Bu hikâye, sabrın ve azmin başarının anahtarları olduğunu anlatan önemli bir ders verir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, görünüşte güçsüz olan birinin bile, beklenmedik bir anda güçlü birine yardım edebileceğini ve iyilik yapmanın karşılıksız kalmayacağını anlatan bir hikâyedir. Bu hikâyede, ormanın kralı olan aslan, minik bir fareye yardım eder. Zamanla, bu küçük fare, aslanın hayatını kurtararak ona karşılık verir. Hikâye, iyilik yapmanın ve sabırlı olmanın önemini vurgulayan değerli bir mesaj sunar.


5. ETKİNLİK 


Soru : Tuzaktan kurtulmasından sonra arslan ile fare arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? Sırasıyla numaralanmış konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

İşte aslan ile fare arasında geçebilecek konuşmanın özelleştirilmiş sıralaması:

Aslan: “Fare, beni bu tuzaktan kurtardığın için çok teşekkür ederim. Senin gibi küçük bir canlıdan böyle büyük bir yardım aldığımı hiç düşünmemiştim.”

Fare: “Rica ederim, aslan. Senin bana yaptığın iyiliği her zaman hatırladım ve fırsat bulduğumda karşılık vermek istedim.”

Aslan: “Gerçekten, senin gibi küçük bir canlıdan bu kadar büyük bir iyilik göreceğimi hiç tahmin etmezdim. Artık kimseyi küçümsememeyi öğrenmiş oldum.”

Fare: “Herkesin birbirine ihtiyacı olabilir. Her canlıya saygı göstermek ve kimseyi küçümsememek önemlidir.”

Aslan: “Söylediklerin tamamen doğru, fare. Bugün senin sayesinde bu dersi öğrendim. Sana minnettarım.”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki dizeleri, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Dizelerde hangi noktalama işaretlerinin tanıtıldığını belirleyip noktalı yerlere adlarını yazınız.


Cevap :

  • Adımı sorsan bana, “Virgül” derim sana. Eş görevli kelimeler gelirse art arda Bil ki bu kelimeler arasında beklerim. Sıralanan kelimelerin arasıdır yerim.
  • Diyelim bir cümle yazacaktın, Satırın en sonuna vardın. Sığmadıysa satıra son kelimen, Telaş yapma hemen. Sığan hecesini yazıp kelimenin Satırın sonuna “kısa çizgi” çek, Kelimenin diğer hecelerini Alt satıra yazmaya devam et. **”Kısa çizgi”**dir benim adım.
  • Ali’ye, Ayşe’ye, İzmir’e, Hakkâri’ye… İşte buna benzer kelimelere Hemen yazılmaz ekler. Ekler, önce beni bekler. **”Kesme işareti“**dir benim adım.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki varlıkların adlarını sıralayarak örnekteki gibi birer cümle yazınız. Cümleleri yazarken sıraladığınız kelimelerin aralarına virgül koymayı unutmayınız.


Cevap :

Birinci grup (Meyveler): Manavdan nar, portakal, elma ve muz aldım.

İkinci grup (Kıyafetler): Eksik olan ihtiyaçlarım tişört, bot, şort ve şapka.

Üçüncü grup (Hayvanlar): Çiftlikte inek, koyun, horoz ve tavşan geziyordu.

Dördüncü grup (Sebzeler): Lahana, salatalık, domates ve havuç almak için pazara gittim.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Okulunuzda gördüğünüz duvar yazılarını inceleyiniz.


Cevap :

Bu kısmı kendi okunuza göre yapmanız gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kurallara Uyarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okulum ve Çevresi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53 içeriğinde, öğrencilerin sosyal becerilerini ve günlük yaşam yeteneklerini geliştirmeye yönelik önemli bilgiler bulunmaktadır. Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları başlığı altında, Hayat Bilgisi Sayfa 50-51-52-53 soruları ve Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ayrıntılı olarak ele alınmıştır.

Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları sayfasında, öğrenciler için çeşitli etkinlikler sunularak bilgilerini pekiştirmeleri hedeflenir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53 MEB Yayınları‘ndaki sorular, günlük yaşam becerileri ve sosyal ilişkiler üzerine odaklanarak öğrencilerin bu konularda daha iyi bilgi sahibi olmalarını amaçlar.

Bu kitap, günlük yaşamda karşılaşılabilecek durumlar ve sosyal etkileşimler hakkında bilgi sunarak öğrencilerin pratik becerilerini geliştirmeyi hedefler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı‘nın ilgili sayfaları, öğrencilerin bu becerileri öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olacak kapsamlı bilgiler sunar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53


Soru : Oyun oynarken kurallara uymak sizce neden önemlidir?


Cevap :

Oyun oynarken kurallara uymak, herkesin eşit şartlarda ve adil bir şekilde oynayabilmesini sağlar. Kurallar, oyunun düzenli ve keyifli bir şekilde sürmesini sağlar. Ayrıca, kurallara uyduğumuzda diğer oyuncularla anlaşmazlıklar ve tartışmaların önüne geçeriz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Oyunu kaybedince çok öfkelenen arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.


Cevap :

Oyunu kaybetmek bazen zor olabilir ama önemli olan eğlenmek ve arkadaşlarımızla birlikte vakit geçirmek. Hepimiz bazen kaybederiz, ama bu bir öğrenme fırsatıdır. Bir dahaki oyunda daha iyi olabilmek için çalışabiliriz.


Soru : Oyunu kaybedince neler hissedersiniz? Yazınız.


Cevap :

Oyunu kaybettiğimde üzülürüm çünkü çok çalışmış ve kazanmak istemiş olabilirim. Ama kaybetmek, öğrenmemiz ve gelişmemiz için bir fırsattır. Her kayıptan ders çıkararak bir dahaki sefere daha iyi bir performans sergileyebilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayalım.


Cevap :

  • Oyunu kuralı ile oynamayı seviyorum çünkü kurallar oyunun düzenli ve adil bir şekilde oynanmasını sağlar.
  • Takım arkadaşlarımla nazik bir dille konuşurum çünkü bu, iyi bir takım ruhu oluşturur ve herkesin mutlu olmasını sağlar.
  • Oyunu kazandığımda karşı takımı teselli ederim çünkü bu, iyi bir sporcu ruhunun bir parçasıdır ve arkadaşlarımın moralini yüksek tutar.
  • Oyunu kaybedersem kazanan tarafı tebrik ederim çünkü bu, oyunun adil ve eğlenceli geçtiğini gösterir ve kazanma hırsını dengeler.
  • Oyun sırasında arkadaşlarıma zarar vermem çünkü bu, oyunun eğlenceli ve güvenli bir şekilde devam etmesini sağlar.
  • Oyun kurallarına uyarım çünkü kurallar oyunun düzenli ve adil bir şekilde oynanmasını sağlar.
  • Oyun oynarken arkadaşlarıma haksızlık yapılmasına izin vermem çünkü herkesin oyundan eşit şekilde faydalanmasını sağlar ve adil bir oyun ortamı oluşturur.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : Sizce aşağıdaki görsellerde verilen oyunu oynayan öğrenciler birbirlerine nazikçe neler söylüyor olabilirler? Yazalım.


Cevap :

  • “Harika oynadın, çok iyisin!”
  • “Bu oyunu birlikte oynadığımız için çok mutluyum.”
  • “Tebrik ederim, oyunu çok iyi oynadın!”
  • “Kazanmak önemli değil, birlikte vakit geçirmek çok keyifli.”


 

error: Content is protected !!