3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 156-157 Sayfa Cevapları, öğrencilerin sesin kaynağının uzaklığı ya da yakınlığına göre nasıl değiştiğini anlamasını sağlar. Bu sayfalarda sesin şiddetinin ve duyulma durumunun mesafeye göre nasıl farklılaştığı örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevresindeki seslerin nereden geldiğini anlamalarına ve mesafe farkını ayırt etmelerine destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 156, 157 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek sesin kaynağıyla olan ilişkiyi kavramayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157


1. Bir arkadaşınızın arkasından seslendiğinizde arkadaşınız sizi duymazsa ona sesinizi duyurmak için ne yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Sesimi biraz daha yükseltirim ya da arkadaşımın yanına gidip yakın mesafeden konuşurum ki beni duyabilsin.


2. Yanınızda bir arkadaşınızla fısıltı ile konuşurken uzağınızdaki arkadaşınız sizin söylediklerinizi duyabilir mi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, duyamaz. Çünkü fısıltı sesi çok düşük ve zayıftır; uzağa gidemez. Ancak yüksek sesle konuşursak uzaklardaki kişiler de duyabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 157 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak işitme duyusu sayesinde ses kaynağının yerini tespit edelim.

Yakın mı Uzak mı? Nasıl Yapacağız?

* Bu oyunu sınıfta ya da bahçede oynayabilirsiniz.
* Bir arkadaşınızın gözlerini bağlayınız.
* Daha sonra bir arkadaşınız, gözleri bağlı arkadaşınızın arkasına geçsin. El çırpsın.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınızdan da el çırpan arkadaşınızın nerede bulunduğunu tahmin etmesini isteyelim.
* El çırpan arkadaşınız bu kez, gözleri bağlı olan arkadaşınızın önüne geçsin ve tekrar el çırpsın. Gözleri bağlı arkadaşınız, el çırpan arkadaşınızın yerini tahmin etsin.
* Bu kez farklı iki arkadaşınız, sınıfın ayrı köşelerine gitsin ve birbirleri ile konuşsun.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınız, diğer iki arkadaşının nerede bulunduklarını tahmin etsin.


Soru: Gözleri bağlı olan arkadaşınız, el çırpan ve konuşan arkadaşlarını görmediği hâlde onların nerede olduklarını nasıl tahmin etmiş olabilir?


Cevap : Çünkü sesin geldiği yönü kulaklarıyla duyarak tahmin etmiştir. Ses hangi taraftan geliyorsa o yönde arkadaşlarının olduğunu anlamıştır.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : İşitme duyumuz sayesinde sesin yönünü ve kaynağının yerini belirleyebiliriz. Görmesek bile sesin geldiği taraftan kimin nerede olduğunu anlayabiliriz.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154-155 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 153-154-155 Sayfa Cevapları, öğrencilerin sesin nasıl oluştuğunu ve her sesin bir kaynağı olduğunu anlamasını sağlar. Bu sayfalarda farklı seslerin hangi kaynaklardan çıktığı örneklerle açıklanır ve öğrencilerin günlük hayatta sesleri tanıması hedeflenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154-155 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki sesleri ayırt etme ve kaynağını bulma becerilerini geliştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 153, 154, 155 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek seslerin nasıl oluştuğunu daha iyi anlamaya katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154-155


1. Arkanızdan seslenen bir arkadaşınızı görmeseniz de sesin kime ait olduğunu bilebilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, bilebilirim. Çünkü her insanın ses tonu ve konuşma şekli farklıdır. Bu sayede arkadaşımın sesini tanıyabilirim.


2. Yan odadan duyduğunuz sesin ne sesi olduğunu tahmin edebilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, tahmin edebilirim. Çünkü sesler farklı çıkar; örneğin kapı gıcırtısı, suyun akma sesi veya birinin konuşması gibi sesler ayırt edilebilir.


3. Bir ambulans sireni duyduğunuzda ambulansın uzakta mı, yakında mı olduğunu anlayabilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, anlayabilirim. Çünkü ses yakından daha yüksek ve net gelir, uzaktaysa daha az ve kısık duyulur. Bu sayede ambulansın mesafesini tahmin edebiliriz.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Dışarıda bardaktan boşanır gibi yağmur yağıyordu. Sokaktaki yağmur suları, küçük bir derenin şırıltısı gibi ses çıkarıyordu.

Aylin, pencerenin kenarına oturmuştu. Kedisi Tekir ile birlikte yağmurun sesini dinliyordu. Birdenbire gök gürledi. Aylin, bir çığlık atarak ayağa fırladı. Tekir de korkmuş, gözlerini açıvermişti. İncecik sesiyle miyavlıyordu.

O gece sabaha kadar yağmur yağdı, gök gürledi. Ertesi sabah pırıl pırıl güneş açtı. Kuşlar ötmeye başladı. Ege, elindeki oyuncak borazanla Aylin’in kapısını  tıklattı. Sonra içeri girip borazanı çalmaya başladı.

Aylin, “Bu saatte borazan sesini hiç sevmiyorum.” dedi. Ege, elindeki borazanı bıraktı ama bu kez de masaya vurarak ses çıkarmaya başladı


* Aylin ve Tekir, gök gürültüsünden neden korkmuş olabilirler? Açıklayınız.


Cevap : Çünkü gök gürültüsü çok ani ve yüksek seslidir. Beklenmedik bir anda geldiği için Aylin ve kedisi Tekir korkmuş olabilir.


* Okuduğunuz parçada hangi seslerden söz ediliyor? Bu sesler nasıl oluşuyor? Söyleyiniz.


Cevap :

Yağmurun şırıltı sesi (yağmur damlalarının düşmesiyle oluşur), Gök gürültüsü (şimşek çaktıktan sonra bulutlar arasındaki hava hareketiyle oluşur), Kuş sesleri (kuşların ötmesiyle oluşur).


* Okuduğunuz parçada, Ege’nin yaptığı gürültüler nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Önce oyuncak borazanı çalarak, sonra da masaya vurarak gürültü çıkarmıştır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 154 Cevapları


1. Çevrenizde en fazla hangi sesleri duyarsınız? Bu sesler nereden gelmektedir?


Cevap : Günlük hayatta en çok insan sesleri, araç sesleri, kuş cıvıltıları, rüzgâr sesi, televizyon veya müzik sesleri duyarım. Bu sesler insanların konuşmasından, arabaların kornasından ve motorlarından, kuşların ötüşünden, rüzgârın esmesinden ve evdeki cihazlardan gelir.


2. Kapalı bir radyodan ses gelmesi için ne yapmanız gerekir? Söyleyiniz. 


Cevap : Radyonun düğmesini açmak ve elektriğe veya pile bağlı olduğundan emin olmak gerekir. Böylece radyo çalışır ve ses çıkarmaya başlar.


Soru : Çevremizde pek çok farklı ses işitiriz. Her sesin bir kaynağı vardır. Seslerin çıkmasına bu kaynaklar sebep olur. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görsellerde duyulabilecek seslerin neler olduğunu ve kaynaklarını söyleyiniz. 


Cevap :

  • Dalga sesi → Kaynağı denizdir.
  • Yağmur sesi → Kaynağı yağmurdur.
  • Çalar saat sesi → Kaynağı saattir.
  • Araç sesleri → Kaynağı arabalardır.
  • Horoz ve tavuk sesi → Kaynağı hayvanlardır.
  • Piyano sesi → Kaynağı piyanodur.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 155 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak sesin her yöne yayıldığını öğrenelim.

Sesimiz Yayılıyor. Nasıl Yapacağız?

* Bir arkadaşınız, tahtanın önüne geçerek bir şiir okusun.
* Daha sonra sınıfın ortasına gelerek aynı şiiri tekrar okusun.
* Bu kez, sınıfa arkasını dönerek şiiri okusun.
* Kapının yanına giderek bir kez daha şiiri okusun.


1. Arkadaşınız farklı yerlerde şiir okuduğunda onu her seferinde işitebildiniz mi?


Cevap : Evet, her seferinde işitebildik.


2. Arkadaşınız sınıfa arkasını döndüğünde onu yine işitebildiniz mi?


Cevap : Evet, arkasını dönse bile sesini duyabildik.


3. Arkadaşınızdan çıkan sesin kaynağını söyleyiniz.


Cevap : Sesin kaynağı arkadaşımızın ağzıdır (ses telleri).


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : Ses her yöne yayılır ve kaynağından çıktıktan sonra yön değiştirse bile işitilebilir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 147-148-149-150-151 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Işık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151 


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 146-147-148-149-150-151 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık kaynaklarını tanımasını ve doğal ile yapay ışık kaynaklarını ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda Güneş, yıldızlar gibi doğal ışık kaynakları ile lamba, el feneri gibi yapay ışık kaynakları örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 147-148-149-150-151 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 2. Bölüm: Işık Kaynakları : Işık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta ışık kaynaklarını tanımasını kolaylaştırır ve görme için ışığın önemini anlamalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işık Kaynakları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150-151


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 147 Cevapları


1. Çevrenizde ışık kaynağı olan hangi varlıkları görüyorsunuz? Söyleyiniz. 


Cevap : Güneş, lamba, ampul, mum, fener, sokak lambası, araba farı gibi ışık yayan varlıkları görüyorum.


2. Karanlık bir ortamda yanan bir mum, çevrenizi görmenizi sağlayabilir mi? 


Cevap : Evet, yanan bir mum ışık verdiği için karanlıkta çevremizi görmemizi sağlar.


3. Yanmayan bir mum, çevresine kendiliğinden ışık verir mi? Söyleyiniz. 


Cevap : Hayır, yanmayan bir mum ışık vermez. Aydınlatabilmesi için yanması gerekir.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek diyalogları okuyunuz.

Hava çok güzel.
Güneş pırıl pırıl parlıyor. Çevremizi aydınlatıyor.

Kamp yapmayı seviyorum.
Kamp ateşi çevremizi aydınlatıyor.


Cevap : Güneş gündüzleri ışık vererek çevremizi aydınlatır. Gece ya da karanlık ortamlarda ise kamp ateşi gibi ışık kaynakları çevremizi görmemizi sağlar. Yani çevremizi görebilmek için ışık kaynaklarına ihtiyaç duyarız; gündüz Güneş, gece ise ateş, lamba veya mum gibi kaynaklar bizi aydınlatır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 148 Cevapları


Soru : Karanlık bir gecede gökyüzüne baktığınızda ışık yayan hangi cisimleri görürsünüz? Söyleyiniz.


Cevap : Karanlık bir gecede gökyüzüne baktığımda Ay, yıldızlar ve eğer görünüyorsa gezegenler gibi ışık yayan cisimleri görürüm. Ayrıca bazen uçak ışıkları veya uydu ışıkları da görebilirim.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Çevresine ışık yayan ve yaymayan varlıkları ayırt etmeye çalışınız.


Cevap :

Işık yayan varlıklar: Mum, deniz feneri, Güneş.

Işık yaymayan varlıklar: Taşlar, şelale.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 149 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsellerde doğal ışık kaynakları verilmiştir. Görselleri inceleyerek doğal ışık kaynağının ne demek olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Doğal ışık kaynağı, insanlar tarafından yapılmamış, kendiliğinden ışık yayan varlıklara denir. Örneğin Güneş, yıldızlar ve yıldırım doğal ışık kaynaklarıdır. Çünkü kendi ışıklarını üretirler ve insan eliyle yapılmamışlardır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 150 Cevapları


İnsanlar tarafından üretilmiş olan ve ışık yayan cisimlere yapay ışık kaynakları denir. Ampul, sokak lambası, mum, fener, ateş, araba farları birer yapay ışık kaynağıdır. 

Soru : Peki, çevremizde başka hangi yapay ışık kaynakları vardır?


Cevap : Çevremizdeki diğer yapay ışık kaynaklarına televizyon ekranı, bilgisayar ekranı, telefon ışığı, projektör, el feneri, lamba, trafik ışıkları, tabelalar, ışıklı reklam panoları, lambalarla süslenmiş sokak direkleri ve motosiklet farları örnek verilebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 151 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloya çevrenizdeki ışık kaynaklarından örnekler yazınız. Bunların doğal ışık kaynağı mı, yapay ışık kaynağı mı olduğunu belirtiniz. Nedenini yazınız.


Cevap :

Işık Kaynakları Doğal Işık Kaynağı Yapay Işık Kaynağı Nedeni
Güneş Kendi ışığını üretir, insan yapımı değildir.
Ay ✅ (Güneş ışığını yansıtır) Doğal bir gök cismidir, insan yapımı değildir.
Yıldızlar Kendi ışıklarını üretirler.
Yıldırım Doğada kendiliğinden oluşur, insan yapımı değildir.
Ateş İnsanlar tarafından yakılarak ışık oluşturulur.
Mum İnsanlar tarafından yapılır ve yakılınca ışık verir.
Ampul Elektrikle çalışır ve insan yapımıdır.
Sokak lambası Elektrik enerjisiyle ışık verir, insanlar yapmıştır.
Telefon ekranı Elektronik cihazdır ve insan yapımıdır.
Araba farı Araçlarda kullanılan insan yapımı ışık kaynağıdır.

1. Bir cismin ışık kaynağı olabilmesi için hangi özelliğe sahip olması gerekir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Kendi ışığını yayabilmesi gerekir. Yani etrafını aydınlatacak şekilde ışık üretebilmelidir.


2. Işığı hiç tükenmeyen ve çevresine ışık veren maddelere ne isim verilir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Doğal ışık kaynakları denir. (Örneğin Güneş ve yıldızlar kendi ışıklarını sürekli yayar.)


3. Yapay ışık kaynakları ile doğal ışık kaynakları arasındaki farkın ne olduğunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Doğal ışık kaynakları kendiliğinden ışık yayan ve insanlar tarafından yapılmamış olan varlıklardır (Güneş, yıldızlar, yıldırım gibi).

Yapay ışık kaynakları ise insanlar tarafından üretilen ve sonradan ışık vermesi sağlanan kaynaklardır (ampul, mum, fener, sokak lambası gibi).



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 144-145 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışığın görme üzerindeki etkisini daha iyi anlamasını sağlar. Bu sayfalarda karanlıkta neden göremediğimiz ve görmenin gerçekleşebilmesi için ışığın neden gerekli olduğu açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları, ışığın olmadığı ortamda göremeyeceğimizi ve görme için ışığın temel bir gereklilik olduğunu vurgular. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 144, 145 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun anlaşılmasını kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145


1. Işıkları kapattığınızda çevrenizdeki cisimleri görebilir misiniz? 


Cevap : Hayır, göremem. Çünkü karanlıkta ışık olmadığı için eşyalar görünmez.


2. Cadde ve sokaklar geceleri neden aydınlatılır? Düşüncelerinizi söyleyiniz. 


Cevap : İnsanların yolu görebilmesi, güvenli bir şekilde yürüyüp araç kullanabilmesi için aydınlatılır. Ayrıca kazaları önlemek ve çevrede güvenliği sağlamak için geceleri sokak ve caddeler ışıklarla aydınlatılır.


Soru : Işığın olmadığı bir ortamda çevremizdeki varlıkları tam olarak göremeyiz. Bunu anlayabilmek için evde kendimizin de kolayca gerçekleştirebileceği bir etkinlik yapalım.


Kalemle Silgi Acaba Nerede?

Neler Kullanacağız?

* Kalem
* Silgi
* Kitap

Nasıl Yapacağız?

Etkinliği gece yapınız. Bunu yapmak için aile üyelerinden bir kişiden yardım isteyin.

* Ailenizden bir kişi odanıza girsin. Bir kitap, silgi ve kalemi odada görünür bir yere bıraksın ve sonra odadan çıksın.
* Daha sonra odanıza girin ve ışığı açın. Kitap, silgi ve kalemi bulun. Bunları size yardım eden kişiye geri verin.
* Aynı kişi tekrar odanıza girsin. Kitap, silgi ve kalemi bu kez rahatça görülebilecek başka bir yere bıraksın. Odanın ışığını kapatarak odadan çıksın.
* Odanıza tekrar gidin ancak bu kez ışığı açmayın. Kitap, silgi ve kalemi bulmaya çalışın.


Soru: Yaptığınız etkinlik sonucunda varlıkları görebilmek için ışığa ihtiyacımız olduğunu söyleyebilir miyiz?


Cevap : Evet, söyleyebiliriz. Çünkü ışık olmadığı zaman eşyaları göremedik, ama ışık varken kolayca bulabildik.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Çevremizdeki varlıkları görebilmemiz için ışık gerekir. Karanlıkta eşyaları seçemeyiz; ışık varsa her şeyi rahatça görürüz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 145 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Birinci görselde varlıkları tam olarak görebiliyor musunuz? İkinci görselde tüm varlıkları rahatça görebiliyor musunuz? İki görsel arasındaki farkı söyleyiniz.


Cevap : Birinci görselde (akşam vakti) etraf karanlık olduğu için varlıkları tam olarak göremiyoruz.
İkinci görselde (sabah aydınlık) güneş ışığı sayesinde bütün varlıkları rahatça görebiliyoruz.
İki görsel arasındaki fark, ışığın varlığıdır. Gündüz ışık olduğu için her şey görünür; gece ışık olmayınca varlıklar net görülmez.


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Geceleri çevremizi görebilmek için neler kullanırız? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Lamba, ampul, mum, fener, sokak lambası, el feneri gibi ışık veren araçlar kullanırız.


2. Gündüzleri mum, ampul gibi ışık veren maddeleri niçin kullanma gereği duymayız? Aşağıya yazınız.


Cevap : Çünkü gündüz Güneş ışık verir ve etrafı aydınlatır. Güneş olduğu için ekstra ışığa ihtiyaç duymayız.


3. Güneş olmasaydı yaşamımız nasıl olurdu? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Güneş olmasaydı dünyamız karanlık ve soğuk olurdu. Bitkiler büyüyemez, hayvanlar ve insanlar yaşayamazdı. Dünyada hayat olmazdı çünkü ışık ve ısıya ihtiyacımız var.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 142-143 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışığın görmedeki önemini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda ışığın olmadığı durumlarda görmenin mümkün olmadığı ve ışık kaynaklarının önemi üzerinde durulur. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ışığın görme sürecindeki rolünü anlamalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 142, 143 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek konunun daha kolay kavranmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 143 Cevapları


Soru : Karanlıkta yürürken çevrenizdeki cisimleri nasıl görebilirsiniz?


Cevap : Karanlıkta çevremizdeki cisimleri görebilmemiz için ışık gereklidir. Eğer ortamda ışık yoksa cisimleri göremeyiz. Bu yüzden karanlıkta yürürken bir el feneri, sokak lambası ya da başka bir ışık kaynağı sayesinde çevremizi görebiliriz. Işık, cisimlere çarparak gözlerimize ulaşır ve bu sayede onları görürüz.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Ahmet ve ailesi, akşam yemeği yiyorlardı. Yemeklerin çok lezzetli ve güzel göründüğünden söz ediyorlardı. Ahmet’in annesi, çok güzel bir yemek masası hazırlamıştı.

Ahmet de yemeklere iştahla bakıyordu. Her şey çok güzeldi. Ama beklenmedik bir şey oldu. Birdenbire karanlıkta kaldılar. Elektrik kesilmişti. Oysa Ahmet, tam o anda kaşığını tabağa uzatmıştı. Tabağından yemek alacaktı. Şimdi ise hiçbir şey göremiyordu.

Ahmet’in babası hemen bir mum buldu ve mumu yaktı. Masanın ortasına koydu. Masa tekrar aydınlandı. Çok fazla ışık yoktu ama yine de yemekleri görebiliyorlardı. Bu durum Ahmet’i çok mutlu etti.


* Ahmet, tabağındaki yemeği neden göremedi? Söyleyiniz.


Cevap : Çünkü elektrik kesildi ve ışık olmadığı için karanlıkta kaldı.


* Masadaki yemeklerin güzel görüntüsü en rahat ne zaman görülebiliyordu? Açıklayınız.


Cevap : Işık varken, yani elektrik olduğu ya da mum yandığı zaman yemeklerin güzel görüntüsü rahatça görülebiliyordu.


* Işığın hayatımızdaki önemi hakkında neler söylersiniz?


Cevap : Işık sayesinde çevremizi görürüz, karanlıkta yolumuzu buluruz ve işlerimizi yapabiliriz. Işık olmazsa hiçbir şeyi göremeyiz, güvenliğimiz zorlaşır. Ayrıca ışık evlerimizi, okullarımızı ve çalışma alanlarımızı aydınlatır.



 

error: Content is protected !!