3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık ve ses konularını tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalarda görme için ışığın gerekliliği, ışık kaynakları, sesin oluşumu, ses şiddeti ve işitme sağlığı gibi konular değerlendirme soruları ile gözden geçirilir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini test etmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar gözden geçirmesine ve eksiklerini fark etmesine destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konuların kalıcı şekilde anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 170 Cevapları


1. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.


Cevap :

  1. D – Çevremizdeki varlıkları görmek için ışığa ihtiyacımız vardır.

  2. Y – Işık kaynakları ikiye ayrılır (doğal ve yapay), üçe ayrılmaz.

  3. Y – Ampuller yapay ışık kaynağıdır, doğal değildir.

  4. D – Yapay ışık kaynaklarının enerjileri tükenebilir (örneğin ampulün elektriği bitebilir).

  5. Y – İnsan kulağı bütün sesleri duyamaz; çok düşük ya da çok yüksek sesleri işitemez.

  6. Y – İşittiğimiz bir ses giderek çoğalıyorsa ses kaynağı bize yaklaşıyordur, uzaklaşmıyordur.

  7. D – Köpekler doğal ses kaynağıdır (havlama sesleri doğaldır).

  8. D – İnsanların etkisiyle oluşan seslere yapay sesler denir.

  9. Y – Ses kaynağına ne kadar uzaksak sesi daha az işitiriz, daha iyi değil.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 171 Cevapları


2. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanı kullanarak tamamlayınız.


Cevap :

  1. Kendiliğinden ışık yayan ışık kaynaklarına doğal ışık kaynağı adı verilir.

  2. Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışık gerekir.

  3. Sesin işitilebilmesini sağlayan özelliğe ses şiddeti adı verilir.

  4. Yağmur sesi doğal ses kaynağına örnektir.

  5. Yüksek sesli ortamlarda uzun süre kalmak işitme kaybına neden olabilir.

  6. El feneri bir yapay ışık kaynağıdır.

  7. Ses kaynağından çıkan ses her yöne yayılır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 172 Cevapları


3. Aşağıdaki ortamlardan aydınlık olanların altındaki kutuya “A”, karanlık olanların altındaki kutuya “K” yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 172 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 173 Cevapları


4. Aşağıdaki görsellerden doğal ışık kaynağı olanların altındaki kutuya “D”, yapay ışık kaynağı olanların altındaki kutuya “Y“ yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 173 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 174 Cevapları


5. Aşağıdaki cümleleri eşleştirerek anlamlı cümleler oluşturunuz. 


Cevap :

  • Varlıkları net olarak görebilmek için ortamdan gözümüze yeterli ışık gelmelidir.

  • Bitkilerin büyümesi için mutlaka Güneş ışığı gerekir.

  • Karanlık ortamlarda görme olayı gerçekleşmez.

  • Geceleri görebilmek için ortamı aydınlatmak gerekir.


6. Ses üretebilen varlıklara ses kaynağı denir. Buna göre aşağıdaki görsellerden ses kaynağı olanların altındaki kutucuğu “X“ ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 175 Cevapları


7. Aşağıdaki ses kaynağı ikililerini ses şiddeti açısından karşılaştırınız. Ses şiddeti çok olana “Ç”, ses şiddeti az olana “A” yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 175 Cevapları”

8. Aşağıda verilen cümlelerden işitme kaybına neden olabilecekleri “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Kütüphanede kitap okumak.
  • X İnşaatta uzun süre koruyucu önlem almadan çalışmak.
  • X Şiddetli sesle ve kulaklıkla müzik dinlemek.
  • Deniz kenarında dalgaların sesini dinlemek.
  • X Konser salonunda hoparlörün yakınında durmak.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 176 Cevapları


9. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdaki görsellerde verilen varlıklardan doğal ışık kaynağı olanların altına “D”, yapay ışık kaynağı olanların altına “Y” yazınız.


Cevap : 1 ve 2. görsel yapay iken, 3. görsel doğal ışık kaynağıdır. 


2. Aşağıdakilerden doğal ses kaynağı olan görselin altındaki kutuyu kırmızıya boyayınız.


Cevap : 1 ve 2. görseller de yer alan kuş ve arı kutuları işaretleyiniz. 


3. Esra Öğretmen tahtaya “Ambulansın sesi giderek artıyor.” cümlesini yazıyor. Buna göre hangi öğrencinin ifadesi doğrudur? İşaretleyiniz.


Cevap : Neşe : Ambulans giderek yaklaşıyordur. ifadesi doğrudur. 


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 177 Cevapları


10.Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


1. İnsanlar niçin yapay ışık kaynaklarını icat etmeye ihtiyaç duymuşlardır?


Cevap : Çünkü gece veya karanlık ortamlarda görebilmek ve işlerini yapabilmek için ışığa ihtiyaç duymuşlardır. Güneş olmadığı zaman etrafı aydınlatmak için insanlar lamba, mum, ampul gibi yapay ışık kaynakları icat etmiştir.


2. Bülent’in evinin yakınında hastane vardır. Bülent, hastaneye gelen ambulansların siren seslerini özellikle geceleri daha iyi duymaktadır. Sizce bu durumun sebebi nedir?


Cevap : Gece vakti çevre daha sessiz olduğu için başka sesler ambulans sesini bastırmaz. Bu yüzden ambulans sirenleri geceleri daha net ve yüksek duyulur.


3. Gürültülü ortamlarda uzun süre kalmanın ne gibi etkileri olabilir?


Cevap : Uzun süre gürültüye maruz kalmak işitme kaybına, kulak çınlamasına ve baş ağrısına yol açabilir. Ayrıca insanı rahatsız eder, dikkatini dağıtır ve sağlığı olumsuz etkiler.


4. Karanlık ortamlarda görme olayı neden gerçekleşmez?


Cevap : Çünkü görme için ışık gerekir. Işık olmayınca gözlerimize görüntü ulaşmaz ve çevremizdeki varlıkları göremeyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 178 Cevapları


11. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğunu bilirim. = EVET
Çevremdeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırırım. = EVET
Her sesin bir kaynağı olduğunu ve sesin her yöne yayıldığını bilirim. = EVET
Ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi açıklayabilirim. = EVET
İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunabilirim. = EVET
Çevremdeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları olarak sınıflandırabilirim. = EVET
Ses şiddetinin, işitme olayı bakımından önemini ve her sesin insan kulağı tarafından işitilip işitilemeyeceğini açıklayabilirim. = EVET


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 179 Cevapları


12.Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

Işık ve Sesin Hayatımızdaki Önemi

Çevremizde gördüğümüz her şeyin görünmesini sağlayan şey ışıktır. Bir varlığı görebilmek için ortamda mutlaka bir ışık kaynağı olmalıdır. Güneş bir doğal ve çok güçlü ışık kaynağıdır. Gece olduğunda ise insanlar yapay ışık kaynakları icat etmiştir. Ampul, lamba ve fener birer yapay ışık kaynağıdır. Bu sayede karanlıkta da görme olayı gerçekleşebilir.

Hayatımızda yalnızca ışık değil, ses de çok önemlidir. Sesler bir ses kaynağı tarafından çıkarılır. Kuşlar ve rüzgâr doğal ses kaynaklarıdır, araba kornası ve televizyon ise yapay ses kaynaklarıdır. Sesin kulağımıza ulaşmasıyla işitme gerçekleşir. Bazı sesler çok yüksek ses çıkarır ve ses şiddeti fazla olur. Bu tür ortamlarda uzun süre kalmak kulak sağlığımıza zarar verebilir.

Işık ve ses sayesinde çevremizi görür, işitir ve günlük hayatımızı sürdürebiliriz.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 167-168-169 Sayfa Cevapları, öğrencilerin şiddetli seslerin işitme sağlığına olan etkilerini anlamasını sağlar. Bu sayfalarda yüksek seslerin kulaklarımıza zarar verebileceği ve işitme kaybına yol açabileceği örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yüksek seslerden korunma yollarını öğrenmesini ve işitme sağlığını koruma bilinci kazanmasını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 167, 168, 169 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek kulak sağlığının önemini kavramayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169


1. Şiddetli seslerin bulunduğu yerlerde kulaklarınızı neden ellerinizle kapatırsınız?


Cevap : Çünkü şiddetli sesler kulaklarımıza zarar verebilir ve rahatsız edebilir. Ellerimizle kulaklarımızı kapatarak sesin şiddetini azaltır ve kulaklarımızı koruruz.


2. Gürültülü bir yerden çıktıktan sonra kulaklarınızın çınladığını hissettiğiniz oldu mu? Anlatınız.


Cevap : Evet, oldu. Çok gürültülü bir yerde (örneğin düğünde, konserde ya da inşaat yakınında) uzun süre kaldığımda kulaklarımda çınlama ve uğultu hissettim. Bu durum, yüksek sesin kulaklarımı etkilediğini gösteriyor.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 168 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Yüksek sesli ortamlarda yapılan işlerin neler olduğunu anlamaya çalışalım. Bu kişilerin kulak sağlığını korumak için ne yapmaları gerektiğini söyleyelim.


Cevap :

Davul çalmak ve inşaatta çalışmak çok yüksek ses çıkaran işlerdir. Bu kadar yüksek sese uzun süre maruz kalmak kulak sağlığına zarar verebilir.
Bu nedenle bu kişiler:

  • Kulak tıkacı veya kulaklık (gürültü önleyici) kullanmalıdır.

  • Çok yüksek sesli ortamlarda uzun süre kalmamalıdır.

  • Mümkünse daha sessiz alanlarda ara vermelidir.
    Böylece kulaklarını koruyabilir ve işitme kaybı yaşamazlar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 169 Cevapları


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Kalabalık toplantılarda konuşmacılar neden mikrofon kullanır? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Çünkü mikrofon sesi yükseltir ve uzaktaki insanların da rahatça duymasını sağlar. Büyük ve kalabalık ortamlarda sesin herkes tarafından duyulabilmesi için mikrofon kullanılır.


2. İnsanlar neden bazen fısıldayarak konuşurlar? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Çünkü dikkat çekmeden ya da başkalarının duymasını istemediklerinde sessiz konuşmak için fısıldarlar. Ayrıca sessiz ortamlarda kimseyi rahatsız etmemek için de fısıldayabilirler.


3. İnsan kulağı, kar yağışının sesini ya da bir böceğin yürüyüş sesini neden işitemez? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Çünkü bu sesler çok hafif ve zayıftır; insan kulağı yalnızca belli bir şiddetin üzerindeki sesleri duyabilir. Karın düşme sesi ya da bir böceğin yürüme sesi kulağımız için çok düşük şiddetlidir, bu yüzden işitemeyiz.


4. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamların bulunduğu görselleri  işaretleyiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 167-168-169 Cevapları”


 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 165-166 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 165-166 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda ses kaynağı yaklaştıkça sesin daha güçlü, uzaklaştıkça ise daha zayıf duyulduğu örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 165-166 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sesin uzaklıkla nasıl değiştiğini fark etmelerini sağlar ve işitme duyusunu daha bilinçli kullanmalarına yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 165, 166 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 165-166


1. Kendi sokağınızdan geçen bir satıcının sesini mi, yoksa arka sokaktan geçen bir satıcının sesini mi daha rahat işitebilirsiniz? Açıklayınız.


Cevap : Kendi sokağımdan geçen satıcının sesini daha rahat işitebilirim. Çünkü ses kaynağı bana daha yakın olduğunda ses daha güçlü ve net gelir, uzaktaki sesler ise zayıflar.


2. Çok uzaktan geçen bir arabayı gördüğünüzde onun sesini işitebilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Genellikle hayır, işitemem. Çünkü çok uzaktaki arabanın sesi kulağımıza gelene kadar zayıflar ve duyulmaz hâle gelir.


Okul bahçesinde, okula farklı uzaklıktaki beş öğrenci, zil sesini aynı şiddette işitmez. Okula en yakın olan öğrenci, ses kaynağına daha yakın olduğu için zil sesini daha rahat işitir. En uzakta olan öğrenci ise aynı şiddette işitemez.

Soru : Yukarıdaki görsele bakarak hangi öğrencinin zil sesini daha iyi işitebileceğini söyleyiniz.


Cevap : Okula en yakın olan öğrenci zil sesini daha iyi işitebilir. Çünkü ses kaynağına ne kadar yakınsak ses o kadar güçlü ve net duyulur, uzaklaştıkça ses zayıflar ve daha az işitilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 166 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi öğreneceksiniz.

Sesi İşitmek İçin Ne Yapmalıyım?

Nasıl Yapacağız?

* Evinizde televizyonun olduğu odaya giderek televizyonu açınız. Televizyonun sesini rahatlıkla duyabileceğiniz şekilde ayarlayınız. Sonra odadan çıkınız.
* Sesi daha önceden olduğu gibi net bir şekilde işitebiliyor musunuz?
Televizyonun olduğu yerden uzaklaştığınızda ses şiddetinin azaldığını fark edebildiniz.


Soru: Televizyona tekrar yaklaştığınızda ses şiddetinde değişiklik oldu mu?


Cevap : Evet, televizyona yaklaştığımda ses daha güçlü ve net duyulmaya başladı.


Soru: Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ses kaynağına yaklaştıkça sesi daha iyi duyabildiğimi, uzaklaştıkça ise sesin zayıfladığını fark ettim.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Ses kaynağına yaklaştıkça sesin şiddeti artar ve daha net duyulur; uzaklaştıkça ise ses zayıflar ve daha az işitilir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 161-162-163-164 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda sesin şiddeti arttıkça nasıl daha kolay duyulduğu, azaldığında ise işitmenin zorlaştığı örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sesin şiddetini fark etmesini ve işitme süreciyle olan bağlantısını anlamalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164


1. Arkadaşınız alçak sesle konuştuğunda onun ne söylediğini anlayamazsanız ondan ne yapmasını istersiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Daha yüksek sesle konuşmasını veya söylediklerini tekrar etmesini isterim.


2. Uzaktaki bir arabanın sesini mi, yakındaki bir arabanın sesini mi daha iyi işitirsiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Yakındaki bir arabanın sesini daha iyi işitiriz, çünkü ses yakından daha yüksek ve net gelir.


3. Çalışan bir iş makinesinin yanında uzun süre durmak ister misiniz? Nedenini söyleyiniz.


Cevap : Hayır, istemem. Çünkü iş makineleri çok gürültülü ses çıkarır ve bu sesler rahatsız edici ve sağlığa zararlı olabilir. Kulaklarımızı korumamız gerekir.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Meltem, arkadaşı Müge ile ders çalışıyordu. Annesi mutfaktaydı. Seslerin onları rahatsız etmemesi için odanın kapısını kapatmışlardı. Ev çok sessizdi. Müge fısıltı ile,

– Ben bu konuyu anlayamadım, dedi. Meltem, arkadaşının fısıltısını duydu ama ne söylediğini anlayamadı.

– Efendim, ne söyledin? Anlayamadım, dedi. Müge tekrar fısıldadı. Bunun üzerine Meltem gülmeye başladı:

– Neden fısıldıyorsun ki, dedi. Yüksek sesle konuşabilirsin.

İkisi birden gülmeye başladı. O kadar yüksek sesle gülüyorlardı ki sesleri mutfaktan duyuluyordu. O anda bir gürültü duydular. Kızlar yerlerinden fırlayıp mutfağa koştular. Meltem’in annesi, elindeki tencereyi düşürmüştü. Müge ve Meltem, tencerenin yere düştüğü anda çıkardığı sesi duymuşlardı.


* Müge fısıldadığında Meltem onun ne söylediğini neden anlayamamış olabilir?


Cevap : Çünkü fısıltı sesi çok düşük ve zayıftır, bu yüzden Meltem Müge’nin söylediklerini net olarak duyamamış olabilir.


* Meltem ve Müge neden hemen mutfağa koştular? Söyleyiniz.


Cevap : Çünkü mutfaktan tencerenin yere düşmesiyle çıkan gürültüyü duydular ve ne olduğunu merak ederek hemen mutfağa koştular.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 162 Cevapları


Soru : Bir sineğin vızıltısını mı daha iyi işitirsiniz, yoksa bir bebeğin ağlamasını mı? Söyleyiniz.


Cevap : Bir bebeğin ağlamasını daha iyi işitiriz. Çünkü bebeğin ağlaması daha yüksek ve güçlü bir sestir, sineğin vızıltısı ise çok hafif ve zayıf bir sestir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 164 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak sesin şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi öğrenelim.


Nasıl Yapacağız?

* Etkinliğinizi sınıfta yapınız.
* Önce, iki elinizin işaret parmaklarını alkış yapar gibi birbirine vurunuz.
* Daha sonra ellerinizi birbirine hafifçe vurarak alkış yapınız.
* Şimdi ellerinizi birbirine kuvvetle vurarak alkışlayınız.
* Hangi durumda sesi en şiddetli duydunuz ? Söyleyiniz,
* Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda ses duyabildiniz mi?
* Şimdi bir uygulama daha yapınız.
* Yılan tıslaması gibi hafif 1 Yss”” sesi çıkartınız.
* Daha sonra tıslamanızı biraz daha yüksek sesle yapalım.
* Hangi şekilde tısladığınızda ses daha iyi işitildi? Söyleyelim.


1. Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda sesi neden işitemediniz?


Cevap : Çünkü parmaklarımızı hafifçe vurduğumuzda ses çok zayıf ve şiddetsiz olur. Bu yüzden kulaklarımız o sesi iyi işitemez.


2. Yaptığınız etkinliklerde, ses en fazla hangi uygulamada işitildi? Söyleyiniz.


Cevap : Ellerimizi kuvvetle vurup alkışladığımızda ve tıslamayı yüksek sesle yaptığımızda ses en fazla işitildi.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Sesin şiddeti arttıkça (ses daha güçlü çıktıkça) onu daha iyi duyarız. Zayıf sesler uzaktan ya da hafif çıkarıldığında daha az işitilir, güçlü sesler ise daha net duyulur.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Doğal ve Yapay Sesler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 158-159 Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğal ve yapay sesleri ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda kuş cıvıltısı, rüzgâr sesi gibi doğal sesler ile araba kornası, telefon zili gibi yapay sesler örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Doğal ve Yapay Sesler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki seslerin kaynağını tanımasını ve günlük hayatta sesleri sınıflandırabilmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 158, 159 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek seslerin daha kolay anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Sesler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159


1. Çevrenizde duyduğunuz seslere örnek veriniz. 


Cevap : Kuş cıvıltısı, rüzgâr sesi, yağmur sesi, araba sesi, televizyon sesi, insan konuşmaları, kapı gıcırtısı, telefon zili, köpek havlaması.


2. Duyduğunuz bu sesler kendiliğinden mi oluşuyor? Söyleyiniz. 


Cevap : Bazı sesler kendiliğinden oluşur (örneğin rüzgâr, yağmur, kuş cıvıltısı). Bazı sesler ise insanlar tarafından üretilir (örneğin televizyon, araba, telefon, konuşma sesi).


3. Duyduğunuz sesler arasında insanlar tarafından yapılan araçlardan çıkan seslere örnekler veriniz.


Cevap : Araba motoru ve kornası, otobüs sesi, motosiklet sesi, televizyon ve radyo sesi, telefon zili, bilgisayar veya müzik çalar sesi.


Soru : Aşağıdaki görsellerde doğal ses kaynaklarından örnekler verilmiştir. Görselleri dikkatle inceleyiniz ve doğal ses kaynaklarının neler olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Doğada kendi kendi etki edilmeden oluşan seslerdir. Rüzgar sesi, hayvan sesi, insan sesi gibi örnekler verilebilir. 


Soru : Siz de çevrenizdeki doğal ses kaynaklarını düşününüz ve bunlardan hangisinin hoşunuza gittiğini söyleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Çevremdeki doğal ses kaynakları ve hoşuma gidenler:

  1. Kuş cıvıltısı – Sabahları kuş seslerini duymayı çok severim.

  2. Rüzgârın sesi – Özellikle ağaçların yapraklarını salladığında hoşuma gider.

  3. Yağmur sesi – Pencereden yağmur damlalarının sesini dinlemek beni rahatlatır.

  4. Dere şırıltısı – Akan suyun sesi huzur verir.

  5. Dalga sesi – Deniz kenarında dalgaların kıyıya vurma sesi çok güzel gelir.

  6. Cırcır böceği sesi – Yaz akşamları bu sesleri duymak hoşuma gider.

  7. Arı vızıltısı – Çiçekler arasında gezerken çıkan ses hoşuma gider.

  8. Yaprak hışırtısı – Rüzgârda sallanan yaprakların sesi güzel gelir.

  9. At nalı sesi – Düz yolda atların tıkırtısını duymak keyifli olur.

  10. Gökgürültüsü (hafif olanı) – Çok yüksek değilse yağmur öncesi gök gürültüsünü dinlemek ilginç gelir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 159 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz ve yapay ses kaynaklarının neler olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Helikopter sesi, fön makinesi ve televizyon birer yapay ses kaynağıdır. Çünkü bu sesler insanlar tarafından üretilen araç ve cihazlardan çıkar.


Soru : Siz de çevrenizde duyduğunuz sesleri düşününüz ve bunlar arasında yapay ses kaynağı olanları söyleyiniz.


Cevap : Araba kornası, motosiklet sesi, telefon zil sesi, çalar saat sesi, bilgisayar sesi, kapı zili, hoparlörden gelen müzik, tren düdüğü, uçak sesi, elektrikli süpürge sesi. Bu seslerin hepsi insan yapımı araçlardan veya cihazlardan çıkar, bu yüzden yapay ses kaynaklarıdır.


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Çevresine ses veren varlıklara ne ad verilir? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Ses kaynağı denir.


2. Bir davul sesi işittiğinizde sesin kaynağı davul mudur, davulu çalan kişi midir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Sesin kaynağı davuldur. Çünkü sesi çıkaran davulun kendisidir; davulu çalan kişi sadece onu hareket ettirir.


3. Kaç çeşit ses kaynağı vardır? Bunlara ikişer örnek vererek aşağıya yazınız. 


Cevap :

İki çeşit ses kaynağı vardır:

  • Doğal ses kaynakları: Kuş, rüzgâr

  • Yapay ses kaynakları: Davul, araba kornası



 

error: Content is protected !!