3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 114-115 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerle çalışırken güvenlik önlemlerine dikkat etmesini sağlar. Bu sayfalarda maddelerle temas ederken eldiven kullanma, koklamama ve dikkatli olma gibi önemli kurallar öğretilir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin güvenli çalışma alışkanlıkları kazanmasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere laboratuvar ve günlük yaşamda alması gereken tedbirleri hatırlatır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 114, 115 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için güvenli bir öğrenme ortamı oluşturulmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115


Soru : Etkinlik yaparken makas kullandığınızda nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap :

Makas kullanırken çok dikkatli olurum.

  • Makası uç kısmı bana ya da arkadaşlarıma dönük olmayacak şekilde tutarım.

  • Koşarken makas taşımam, sadece otururken veya sabit dururken kullanırım.

  • Keserken parmaklarımı bıçak kısmına yaklaştırmam.

  • Kullanmadığım zaman makası kapalı halde ve güvenli bir yere koyarım.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 115 Cevapları


Soru : Sınıf içi etkinlik yaparken almamız gereken bazı güvenlik önlemleri aşağıda verilmiştir.


Cevap :

Maddelerle çalışırken uymamız gereken kurallar:

* Çalışma sırasında birbirimize şaka yapmamalıyız.
* Çalışma sırasında bir şeyler yiyip içmemeliyiz.
* Çalışmaya başlamadan önce çalışacağımız masayı düzenlemeliyiz.
* Kullanacağımız araç gereçlerin kırık, çatlak ya da bozuk olmamasına dikkat etmeliyiz. Bunları önceden kontrol etmeliyiz.
* Cam araç gereçleri kullanırken dikkatli olmalıyız.
* Bıçak gibi keskin aletleri kullanırken yetişkinlerden yardım almalıyız.
* Isı kaynağı kullanacaksak yetişkinlerden yardım almalıyız.
* Gözlerimize zarar verebilecek çalışmaları yaparken koruyucu gözlük kullanmalıyız.
* Sınıf içi etkinliklerde önlük giymeliyiz.
* Çalışma sırasında maske ve eldiven kullanmalıyız.
* Kimyasal maddeleri kullanırken eldiven takmalıyız.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 111-112-113 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilmedikleri maddelere karşı dikkatli olmalarını öğretir. Bu bölümde zararlı olabilecek ya da tanımadığımız maddelerle temas etmememiz gerektiği vurgulanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklere uygun doğru yanıtlar sunarak öğrencilerin konuyu güvenli bir şekilde anlamasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere günlük hayatta karşılaştıkları bilinmeyen maddelere karşı dikkatli davranmayı öğretir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için ders sürecinde rehberlik ederek güvenli davranışlar geliştirilmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım  Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 111 Cevapları


1. Yan taraftaki görselde bir kaktüs bitkisi verilmiştir.- Bu bitkinin sert mi yumuşak mı olduğunu nasıl anlarsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Kaktüsün sert mi yumuşak mı olduğunu anlamak için dokunma duyumuzu kullanırız. Elimizle dikkatlice dokunduğumuzda gövdesinin sert ve dikenli olduğunu fark ederiz.


2. İlaçları neden çocukların ulaşamayacağı yerlerde tutmak gerekir? Açıklayınız.


Cevap : İlaçlar çocuklara zarar verebilir, yanlışlıkla içildiğinde zehirlenmelere ve hastalanmalara yol açabilir. Bu yüzden ilaçları çocukların ulaşamayacağı yerlerde tutmak gerekir; böylece çocuklar yanlışlıkla içmez ve kendilerini tehlikeye atmazlar.


Soru : Aşağıdaki haberi okuyunuz.


Kastamonu’da Cide’ye bağlı Yeniköy köyünde ikamet eden bir aile, ormanlık alandan topladığı mantarları akşam eve gelince pişirerek yedi. Bir süre sonra mide bulantısı, kusma ve hâlsizlik şikâyetiyle hastaneye müracaat eden ailenin yedikleri mantardan zehirlendikleri tespit edildi.


Yukarıdaki haberde bilmedikleri türde bir mantar yiyen kişilerin bundan olumsuz etkilendikleri bildiriliyor. Bu habere göre özelliklerini bilmediğiniz maddeleri tatmak tehlikeli olabilir mi? 


Cevap : Evet, özelliklerini bilmediğimiz maddeleri tatmak çok tehlikelidir. Çünkü bazı maddeler veya mantarlar zehirli olabilir, sağlığımıza zarar verebilir ve hastalanmamıza yol açabilir. Bu nedenle tanımadığımız ya da emin olmadığımız yiyecekleri asla tatmamalıyız.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, maddelerin renk, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini tanımayı kolaylaştırır. Bu sayfalarda öğrenciler çevresindeki nesneleri gözlemleyerek maddeleri ayırt etmeyi öğrenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuları pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları, maddelerin benzerlik ve farklılıklarını anlamayı destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecini kolaylaştırır ve dersin daha anlaşılır olmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110


Soru : En sevdiğiniz meyveyi tarif ediniz. Bu meyveyi niçin sevdiğinizi söyleyiniz.


Cevap :

En sevdiğim meyve çilek. Küçük, kırmızı ve üzeri minik çekirdeklerle kaplıdır. Üzeri bazen parlak ve hafif pütürlüdür. İç kısmı yumuşak ve sulu olur. Tatlı ve biraz ekşi bir tadı vardır. Çok güzel kokar.

Çileği seviyorum çünkü çok lezzetli, sulu ve ferahlatıcıdır. Ayrıca yazın sıcak günlerinde serinletir ve tatlılara da çok yakışır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 107 Cevapları


Soru : Aşağıdaki iki görseli inceleyiniz. Görsellerdeki maddelerin özelliklerini anlamaya çalışınız. Görsellerdeki maddelerin hangisi sert, hangisi yumuşaktır? Bunu hangi duyu organınızla anlayabilirsiniz?


Cevap : Sünger yumuşaktır, tahta serttir. Bu farkı dokunma duyumuzla, yani ellerimizle anlayabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 109 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin özelliklerini tanıyalım.

ETKİNLİK Maddeleri Tanıyalım.

Neler Kullanacağız?

➡️Paket lastiği
➡️Kurşun kalem
➡️Cam bardak
➡️Kalemtıraş
➡️Sünger
➡️Taş

Nasıl Yapacağız?

* Sınıfınızda beşerli gruplar oluşturunuz.
* Grubunuzla birlikte elinizdeki malzemeleri inceleyiniz.
* Duyu organlarınızı kullanarak maddeleri sert, yumuşak, esnek, kırılgan, renkli, kokulu, pürüzlü ve pürüzsüz olarak ayırınız.


Soru: Araştırmanızın sonuçlarını aşağıdaki tabloda işaretleyiniz.


Cevap :

Maddenin Adı Sert Yumuşak Esnek Kırılgan Pürüzlü Pürüzsüz
Paket lastiği
Kalemtıraş
Kurşun kalem
Taş
Cam bardak
Sünger

Soru: Maddelerin özelliklerini anlamak için hangi duyu organlarınızı kullandınız!


Cevap :

Ellerimizle dokunarak sert, yumuşak, pürüzlü ya da pürüzsüz olduğunu anladık.

Gözlerimizle bakarak renklerini ve şekillerini gördük.

Burnumuzla koklayarak kokulu olup olmadıklarını anladık.


Soru: İncelediğiniz maddeler içinde birden fazla özelliği (yumuşak, pürüzlü vb.) olan var mı? Varsa bunlar hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, var. Örneğin:

  • Paket lastiği: Hem esnek hem pürüzsüzdür.
  • Kalemtıraş: Hem sert hem pürüzlüdür.
  • Kurşun kalem: Hem sert hem pürüzlüdür.
  • Cam bardak: Hem sert hem kırılgan hem de pürüzsüzdür.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 110 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin pürüzsüzlük ve pürüzlülük özelliklerini pekiştiriniz.

Neler Kullanacağız?

* Kurşun kalem
* Kum
* Yapıştırıcı
* Zımpara kâğıdı
* Karton

Pürüzsüz Tüzeyi Pürüzlü Hale Getirelim.

Nasıl Yapacağız?

* Kartonun üzerine istediğiniz bir şekli çiziniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerinde elinizi gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerine yapıştırıcı sürerek kumları şeklin üzerine yapıştırınız.
* Yapıştırıcı kuruduktan sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Şeklin üzerine zımpara kâğıdını sürterek üzerine yapıştırdığınız kumların dökülmesini sağlayınız,
* Kumlar temizlendikten sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.


Soru: Pürüzsüz bir yüzeyi pürüzlü hâle getirmek için neler yapılabilir?


Cevap : Pürüzsüz bir yüzeye yapıştırıcı sürüp üzerine kum, talaş gibi küçük taneler yapıştırabiliriz. Ayrıca yüzeye çentikler açmak, kazımak veya farklı malzemeler eklemek de yüzeyi pürüzlü hâle getirir.


Soru: Pürüzlü bir yüzeyi pürüzsüz hâle getirmek için neler yapılabilir?


Cevap : Pürüzlü bir yüzeyi zımpara kâğıdıyla sürterek veya düzeltip cilalayarak pürüzleri yok edebiliriz. Böylece yüzey tekrar pürüzsüz hâle gelir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 104-105 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 104-105 Sayfa Cevapları, maddelerin renk, koku, tat, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini tanımayı öğretir. Bu bölümde öğrenciler çevresindeki maddeleri gözlemleyip sınıflandırmayı öğrenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru cevaplarını göstererek konuların pekişmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 104-105 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları, maddelerin benzerlik ve farklılıklarını anlamayı destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 104, 105 Cevapları, öğrenciler ve öğretmenler için ders sürecini kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 104-105


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 105 Cevapları


1. Vitrinde gördüğünüz bir ayakkabıyı, giysiyi, oyuncağı arkadaşınıza tarif ederken neler söylersiniz? Anlatınız.


Cevap : Onun rengini, şeklini, desenini ve büyüklüğünü söylerim. Mesela: “Kırmızı, parlak bir spor ayakkabı gördüm. Üzerinde beyaz çizgiler var ve bağcıklı. Altı da kalın ve kaymaz görünüyor.”


2. Bir maddeyi tanımaya çalışırken o madde ile ilgili nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Maddenin rengine, şekline, kokusuna, sert ya da yumuşak olmasına, sıcak ya da soğuk hissine ve pürüzlü mü, düzgün mü olduğuna dikkat ederim. Gerekirse dokunur, koklar ya da ağırlığını anlamak için elime alırım.


3. İlk kez gördüğünüz bir varlığı daha iyi tanıyabilmek için neler yaparsınız? Açıklayınız.


Cevap : Önce dikkatlice incelerim; nasıl göründüğüne, rengine, hareket edip etmediğine bakarım. Dokunur ya da koklarım (güvenliyse). Sonra başkalarına sorar, kitaplardan veya internetten araştırırım. Böylece o varlık hakkında bilgi sahibi olurum.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Beril, kuş cıvıltılarıyla gözlerini açtı. Ama hâlâ uykusu vardı. Başını tekrar yumuşacık yastığına gömüp gözlerini kapattı. O sırada burnuna kızarmış ekmek kokusu geldi. Annesinin ekmek kızarttığını anladı. Yataktan fırladı, mutfağa koştu. Hızla koşarken ayağını kapıya çarptı.

– Ah! Çok canım acıdı, diye bağırdı. Keşke bu kapılar bu kadar sert olmasaydı.

Beril, elini yüzünü yıkadıktan sonra masaya oturdu. Ne yazık ki sakarlığı üzerindeydi. Meyve suyu bardağına çarpıverdi. Elini hızla çekerken bu kez de plastik yumurtalığa çarptı.

Meyve suyu bardağı da yumurtalık da yere düştü. Yumurtalık kırılmadı ama  meyve suyu bardağı paramparça olmuştu.


* Yastığın özelliği nasıldır? Söyleyiniz.


Cevap : Yumuşacıktır.


* Beril, annesinin ekmek kızarttığını nasıl anladı? Açıklayınız.


Cevap : Burnuna kızarmış ekmek kokusu geldiği için anladı.


* Beril, kapıdan niçin şikâyetçi oldu? Anlatınız.


Cevap : Hızla koşarken ayağını kapıya çarptı ve canı çok acıdığı için kapının sert olmasından şikâyet etti.


* Yere düşen maddelerden hangisi kırıldı? Niçin?


Cevap : Meyve suyu bardağı kırıldı. Çünkü camdan yapılmıştı; plastik yumurtalık ise plastik olduğu için kırılmadı.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, ünite sonunda öğrencilerin bilgilerini test etmelerine ve eksiklerini görmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86, 87, 88, 89 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89


1. Aşağıdaki noktalı yerlere ilgili görsel numaralarını yazınız. 


Cevap :

Kendiliğinden hareket edenler = 1, 4, 5 ve 7

Kendiliğinden hareket etmeyenler = 2, 3, 6 ve 8


2. Aşağıdaki görselleri ve tabloyu inceleyiniz. Tabloda işaretlenen özelliklere uygun olan görselin numarasını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


3. Görsellerle ilgili cümleleri okuyunuz. Görsellerdeki çocukların uyguladığı kuvvetleri itme, çekme veya her ikisi de olacak şekilde ilgili kutu veya kutuları boyayarak gösteriniz.


Cevap :

a. Fatih dişlerini fırçalıyor. = Çekme ve İtme

b. Sami, saatini almak için çekmeceyi açtı.  = Çekme

c. Emel, rüzgârlı havada uçurtmasını uçuruyor.  = Çekme

ç. Ece, açık kalan dolabın kapağını kapatıyor.  = İtme


4. Hareketli veya hareketsiz cisimlere kuvvet uygulandığında aşağıda verilen durumlardan hangileri oluşabilir? İşaretleyerek gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


5. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Buna göre noktalı alanlara gelmesi gereken ifadeleri kutulardan bulunuz. Uygun ifadeleri noktalı alanlara yazınız. Boş bırakılan kutuya yazdıklarınızdan hareketle kuvvetin tanımını yapınız.


Cevap :

a. Babam sarı ışığın yandığını görünce frene basarak otomobilin hızını azalttı. = yavaşladı

b. Nermin, hareket hâlindeki topa aynı yönde hızlıca vurdu. = hızlandı

c. Veysel, duran bebek arabasını iterek sürmeye başladı. = harekete başladı

ç. Sokaktan geçen motorcu sola döndü. = yön değiştirdi

d. Gülhan, sıranın üzerinde yuvarlanan kalemin hareket etmesini parmaklarıyla engelledi. = durdu

Kuvvet: Bir cismi hareket ettiren, durduran veya yönünü değiştiren etkiye kuvvet denir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


6. Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği durumlarda hangi öğrencinin verdiği cevaplar yaşanabilir? Yaşanabilecek tehlikeleri belirten öğrencilerin başındaki çemberleri boyayınız. Boyadığınız çemberlerin içindeki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları”


 

error: Content is protected !!