3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hareketli cisimlerin tehlikelerini anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 80, 81, 82, 83, 84, 85 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85


Beraber Yapalım Malzemeler 

ຉ Renkli karton (3 adet)
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. Renkli kartonların ortalarına “Okul Koridoru, Trafik ve Doğa
Kaynaklı Afetler” başlıklarını yazınız.
2. Sınıfta üç istasyon oluşturunuz. Her istasyona bir karton koyunuz.
3. Üç grup oluşturunuz. İstasyonunuzu grup olarak seçiniz.
4. Seçtiğiniz istasyonun konusuna göre hareketli cisimleri ve bu cisimlerin hareketlerinin neler olduğunu tartışınız.
5. İstasyonunuzda belirlediğiniz hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeleri tartışınız. Tartışma sonuçlarınızı kartona yazınız.
6. Çalışmanız bitince grubunuzla birlikte diğer istasyonlara geçiniz. Geldiğiniz istasyonda yazılanları gözden geçiriniz, grupça tartışınız. Eklemek istediğiniz görüşlerinizi kartona yazınız.
7. Kartonlarda yazan sonuçları sınıfça değerlendiriniz


Soru 1: İstasyonunuzdaki hareketli cisimler nelerdir ve hangi hareketleri yapmaktadır?

Cevap : İstasyonumuzdaki hareketli cisimler: Sınıf koridorunda koşan öğrenciler, bahçede oyun alanındaki salıncaklar ve bisikletler. Bu cisimler ileriye doğru hareket etme, dönme ve sallanma hareketleri yapmaktadır.


Soru 2: Bu hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeler nelerdir?

Cevap : Bu hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeler: Çarpışma, düşme, çarpma veya yaralanma gibi kazalar meydana gelebilir.


Soru 3: Diğer grupların istasyonlarını incelediğinizde eklemek istediğiniz görüşler neler olabilir?

Cevap :    Diğer grupların istasyonlarını incelediğimizde eklemek istediğimiz görüşler: Bazı hareketli cisimlerin hızını sınırlamak, güvenli alan belirlemek ve gözlem yaparken dikkatli olunması gerektiği vurgulanabilir.


Soru : Eski zamanlarda yaşadığınızı hayal ediniz. Araştırma yapmak için günümüzdeki araç gereçlere ve olanaklara sahip değilsiniz. Dünya’nın şekli ile ilgili neler düşünürdünüz?


CevapEski zamanlarda Dünya’nın şekli ile ilgili düşünce: Araç gereçler olmadan Dünya’yı gözlemlemek zor olurdu; bu nedenle insanlar Dünya’nın düz veya tepsi gibi olduğunu düşünebilirdi ve uzakları göremedikleri için küresel şeklini fark edemeyebilirlerdi.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


1. Aşağıda verilen olaylara ve görsellere göre ilgili alanları doldurunuz. 

1. Olay : Cemil, zilin sesini duyunca koşarak sınıfından çıkıyor. Koridorda koşarken diğer sınıfların kapıları da açılıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar: Koridorda koşarken çarpışma veya düşme riski, diğer sınıfların kapılarının çarpmasıyla yaralanma.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler: Koridorda yavaş ve dikkatli yürümek, koşmamak; sınıf kapılarını açarken çevreye dikkat etmek.


2. Olay : Ayşe, oyun parkındaki boş salıncakları görünce salıncağa binebilmek için koşmaya başlıyor. Ancak Ayşe ulaşıncaya kadar arkadaşı salıncağa binip sallanmaya başlıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar: Çarpışma, düşme veya parmakların sıkışması.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler: Salıncaklarda sırayla ve dikkatli bir şekilde binmek; acele etmemek ve arkadaşlarıyla sıra beklemek.


3. Olay : Mert, çok sevdiği topu ile oynamak için oyun alanına gidiyor. Ancak topunu elinden kaçırıyor. Top, oyun alanının dışına çıkıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar: Topun yola veya başka kişilere çarpması, aracın altında kalma riski.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler: Topu oyun alanı içinde oynamak, topun kontrolünü sağlamak ve güvenli bir alanda oynamak.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


2. Açıklamalara ilişkin sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Oluşan tehlikelerin nedenlerini noktalı alana yazınız.


Cevap :

a. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu ev aletleridir. Çünkü vantilatör. Çünkü hızlı döndüğü için elimize veya parmağımıza zarar verebilir.

b. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu oyun araçlarıdır. Çünkü çırpıcı, salıncak. Çünkü hareket halindeyken dokunmak çarpma veya düşmeye yol açabilir.

c. Hızlı kullanıldığında tehlikeli olan oyun araçlarıdır. Çünkü bisiklet, paten, kaykay. Çünkü kontrolsüz hız kazalara neden olabilir.

ç. Tehlikeli sonuçlar oluşturabilecek doğa kaynaklı afetlerdir. Çünkü çığ, sel, heyelan. Çünkü büyük hasar ve yaralanmalara yol açabilirler.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin itme ve çekme kuvvetinin cisimler üzerindeki etkilerini kavramalarına yardımcı olur.

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 77, 78, 79 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ 2 küçük top

Uygulama Adımları 

1. Bir topu, duran diğer topla çarpışacak şekilde atınız.
2. Arkadaşınızın yerde yuvarladığı topun arkasından diğer topu yuvarlayınız. Topunuzun önde giden topa çarpmasını sağlayınız.
3. Arkadaşınızdan 4-5 metre uzaklaşarak onun karşısına geçiniz. Toplarınızı aynı anda yerde yuvarlayarak topların çarpışmasını sağlayınız.
4. Duvardan 4-5 metre uzakta durunuz. Topunuzu duvara çarpacak şekilde yuvarlayınız.


Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Yukarıdaki uygulama adımlarında toplar, hangi hareketleri yapmıştır? 


Cevap : Toplar yuvarlanma, çarpma ve yön değiştirme hareketleri yapmıştır.


Soru : Kuvvet uygulanan her cisim hareket eder mi? Tartışınız.


Cevap : Hayır, kuvvet uygulanan her cisim hareket etmeyebilir; bazı cisimler ağır, sabit veya sürtünme gibi etkenlerden dolayı hareket etmeyebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1. Mavi ok yönünde hareket eden akülü arabaya önce A yönünde, sonra B yönünde kuvvet uygulandığında olabilecek durumların kutularını işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77-78-79 Cevapları”

2. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız. 


Cevap :

a. Duvara çarpan top yönünü değiştirir.
b. Kuvvet uyguladığımız her cisim hareket etmeyebilir.
c. Hareket hâlindeki cisimleri hızlandırmak için hareket yönüyle aynı yönde kuvvet uygulanmalıdır.
ç. Hareket hâlindeki cisimleri yavaşlatmak veya durdurmak için hareket yönüyle ters yönde kuvvet uygulanmalıdır.
d. Duran bir cismi hareket ettiren, hareket eden bir cismi durduran etkiye kuvvet denir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin cisimleri hareket ettirme ve durdurma konusunu kavramalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73, 74, 75, 76 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru : Okçuluk alanında Türkiye’ye altın madalya kazandıran olimpiyat şampiyonumuzun kim olduğunu araştırınız.


Cevap : Türkiye’ye okçuluk alanında altın madalya kazandıran olimpiyat şampiyonu Mete Gazoz’dur.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Ek 5
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı

Uygulama Adımları 

1. Sayfa 217’deki ev görselini (Ek 5) noktalı yerlerden kesiniz.
2. Pencere ve camların dışındaki bölümlerin arkasına yapıştırıcı sürünüz. Evi defterinize yapıştırınız.
3. Evin pencerelerini açınız.
4. Evin kapısını önce açıp daha sonra kapatınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Pencereleri açarken hangi hareketleri yaptınız?


Cevap : Pencereleri açarken dönme ve itme hareketlerini yaptım.


2. Kapıyı kapatırken hangi hareketleri yaptınız?


Cevap :  Kapıyı kapatırken itme ve yön değiştirme hareketlerini yaptım.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


1. Görsellerde ifade edilen kuvvetlerin itme mi, çekme mi olduğunu bulunuz. Görsellerin altındaki noktalı alanlara yazınız. Aşağıdaki boş alanlara, itme ve çekme kuvvetine örnek olacak birer görsel çiziniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Cevapları”

2. Seren, lokomotifi önce vagonların önüne bağladı. Daha sonra lokomotifi vagonların arkasına bağladı. Her iki durumda da vagonların ok yönünde hareket ettiğini gözlemledi. 

Seren, bu deneyiminden sizce nasıl bir sonuç çıkarmıştır? 


Cevap :  Seren, vagonların yönünün lokomotifin nereye bağlandığına bağlı olmadığını, önemli olan hareketin başlaması için kuvvet uygulanması gerektiğini anlamıştır.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 1: Varlıkların Hareket Özellikleri Varlıkların Hareket Özellikleri Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin varlıkların hareket özelliklerini anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Nelerdir? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71-72


Soru : Farklı hareketlerin yapıldığı sahne sanatları ve spor dalları nelerdir? Araştırınız ve arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :  Farklı hareketlerin yapıldığı sahne sanatları arasında bale, modern dans ve tiyatro bulunur; spor dalları arasında ise jimnastik, yüzme, futbol ve basketbol gibi hareket gerektiren branşlar yer alır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Beraber Yapalım  Malzemeler

ຉ Not kâğıdı
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. Öğretmeninizle beraber okulunuza yakın bir oyun parkına gezi düzenleyiniz.
2. Parkta gözlem yapmak için bir yer belirleyiniz.
3. Gözlemlediğiniz, hareket eden ve hareket etmeyen varlıkları not kâğıdına yazınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Notlarınıza göre hareket eden varlıklar hangileridir?


Cevap : Notlarıma göre hareket eden varlıklar: çocuklar, köpekler, kuşlar, salıncak ve kaydırak üzerinde oynayan oyuncaklar.


2. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızın yazdıklarıyla karşılaştırınız. Benzer veya farklı gözlemleriniz nelerdir?


Cevap : Arkadaşlarımın yazdıklarıyla karşılaştırdığımda benzer gözlemlerimiz çocuklar ve hayvanlar üzerinde oldu; farklı gözlemlerimiz ise bazı oyuncakların hareket edip etmediği ve hangi hayvanları gördüğümüzle ilgiliydi.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ Atlama ipi

Uygulama Adımları 

Öğretmeninizle birlikte bahçeye çıkınız. Getirdiğiniz ipi çevirecek öğrencileri sayışma yaparak belirleyiniz. Etkinliği aşağıdaki aşamalara göre yapınız.

1. Aşama: Bir arkadaşınızdan altmışa kadar sayarak ip atlamasını isteyiniz. Onu sınıfça izleyiniz.
2. Aşama: İpi çevirmeden, yerde sallayarak üzerinden atlayınız.
3. Aşama: Atlama ipini yere çizgi şeklinde koyunuz. Üzerinden sırayla koşunuz.
4. Aşama: Atlama ipini yerde 8 şekline getiriniz. Şekil üzerinde sırayla yürüyünüz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Birinci aşamada ip nasıl hareket ediyordu?


Cevap : Birinci aşamada ip, dairesel bir hareket yaparak sürekli dönüyordu.


2. Birinci aşamada ip atlayan arkadaşınızın başlama ve bitiş hızı ile ilgili gözleminiz nedir?


Cevap :  İp atlayan arkadaşımın başlama hızı yavaştı, zamanla daha düzenli ve sabit bir hızla atlamaya devam etti; bitişte hızını azaltarak durdu.


3. İkinci aşamada ip nasıl hareket ediyordu?


Cevap :  İkinci aşamada ip, sabit bir şekilde yere paralel sallanıyordu ve hareket çizgiseldi.


4. Üçüncü ve dördüncü aşamada koşma ve yürüme yönünüzle ilgili neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :  Üçüncü ve dördüncü aşamada koşma ve yürüme yönümüz, ipin şekline ve konumuna bağlı olarak değişiyordu; çizgi boyunca düz ilerlerken düz, 8 şekli üzerinde yürürken yönümüz sürekli değişiyordu.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


1. Görseli inceleyiniz. Soruları cevaplayınız. 


Soru: Çekiç atan sporcu, hangi hareket türünü ya da türlerini yapmaktadır?

Cevap :  Çekiç atan sporcu dönme ve hızlanma hareketlerini bir arada yapmaktadır.


Soru: 3 numaralı görseldeki atlet, hangi hareket türünü ya da türlerini yapmaktadır?

Cevap : 3 numaralı atlet yön değiştirme hareketi yapmaktadır.


Soru: 5 numaralı görseldeki jimnastik yapan sporcu, hangi hareket türünü ya da türlerini yapmaktadır?

Cevap :  Jimnastikçi sallanma ve hızlanma hareketlerini uygulamaktadır.


Soru: Kaç numaralı sporcu sadece hızlanma hareketi yapmaktadır?

Cevap : Sadece hızlanma hareketini 4 numaralı sporcu yapmaktadır.


Soru: Kaç numaralı sporcu önce hızlanma, sonra yavaşlama hareketi yapmaktadır?

Cevap : Hızlanıp sonra yavaşlayan sporcu 2 numaralı görseldeki sporcudur.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 61-62-63. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 61-62-63. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite sonunda bilgilerini test etmelerine ve eksiklerini görmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 61-62-63. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 61, 62, 63 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 61-62-63. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63


1. Aşağıdaki cümleleri verilen ipuçlarına göre tamamlayınız. 

Nehir, Mustafa ve Neşe “Aklımdan Geçeni Bul’’ oyunu oynuyorlar.
✩ Nehir’in aklındaki duyu organı olmasaydı ders zili çaldığında teneffüsün
bittiğini anlayamazdık.
✩ Mustafa’nın aklındaki duyu organı olmasaydı 29 Ekim Cumhuriyet
Bayramı gösterilerini izleyemezdik.
✩ Neşe’nin aklındaki duyu organı olmasaydı çileğin tadını bilemezdik.


Cevap :

Nehir’in aklındaki duyu organı: Kulak
Mustafa’nın aklındaki duyu organı: Göz
Neşe’nin aklındaki duyu organı: Dil


2. Aşağıdaki bilmecelerin cevaplarını yazınız. 


Cevap :

a. İki pencerem var. Güneş doğunca açılır, Ay çıkınca kapanır. = Göz

b. İki kepçe, yemek vermez. Aynı başta, yan yana gelmez. = Kulak

c. Vücudumuzu sarar sarmalar. Güneş altında çok kalırsa kızarır. Canımız yanar. = Deri

ç. Tatlı mı, tuzlu mu ben bilirim. Lezzetliyse sana söylerim. = Dil

d. İki delikli çeşme. Akar durur üşütünce. = Burun


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


3. Aşağıda duyu organlarının görevleri ve görselleri verilmiştir. Cümlelerin numaralarını uygun görsellerin altına örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61-62-63 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


4. Aşağıdaki tabloda her çocuğun hangi duyu organının sağlığını korumada özenli davrandığı işaretlenmiştir. Buna göre doğru olabilecek cümlelerin başına D, yanlış olabilecek cümlelerin başına Y yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) a. Ayşe, dişlerini düzenli olarak fırçalar.
  • (Doğru) b. Kenan, kitap okurken okuma mesafesine dikkat eder.
  • (Yanlış) c. Berna, televizyonu yakından izler.
  • (Doğru) ç. Ali, gürültülü ortamlarda bulunmaktan kaçınır.
  • (Doğru) d. Berna, bulunduğu ortamı havalandırır.
  • (Yanlış) e. Ayşe, koruyucu krem ve şapka kullanır.
  • (Doğru) f. Kenan, düzenli olarak banyo yapar.
  • (Yanlış) g. Ali, gazlı içecekleri tüketir.


 

error: Content is protected !!