3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin duyu organlarının sağlığını anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55, 56, 57, 58, 59, 60 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Sağlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60


Beraber Yapalım 

Uygulama Adımları 

1. Sınıf tahtasında beş bölüm oluşturunuz.
2. Her bir bölüme duyu organlarının isimlerini yazınız.
3. Öğretmeninizin rehberliğinde beş gruba ayrılınız.
4. Beş duyu organından birini grubunuzla birlikte belirleyiniz.
5. Belirlediğiniz duyu organının sağlığına olumsuz etki eden durumları tartışınız.
6. Tartışma sonuçlarınızı ilgili duyu organının bölümüne yazınız.


Cevap :

Kulak: Çok yüksek sesle müzik dinlemek, kulaklıkla uzun süre müzik dinlemek, temizlik malzemelerinin sesi.

Dil: Aşırı sıcak veya çok baharatlı yiyecekler yemek, temizlik maddeleriyle temas.

Göz: Güneş ışığına uzun süre bakmak, bilgisayar veya telefon ekranına uzun süre bakmak.

Burun: Kötü kokuya maruz kalmak, sigara dumanı veya kimyasal gazlar.

Deri: Çok sıcak veya çok soğuk havaya maruz kalmak, temizlik maddeleriyle uzun süre temas, kesikler ve yaralanmalar.


Aşağıdaki sorunun cevabını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz. 


1. Tahtaya yazılan durumların yaşanmaması için neler yapılabilir? Tartışınız. 


Cevap : Duyu organlarımızı korumak için gözlerimizi yormamaya özen göstermeli, kulaklarımızı yüksek gürültüden uzak tutmalı, burnumuzu temiz tutmalı, dil ve ağız sağlığımızı dişlerimizi düzenli fırçalayarak korumalı ve cildimizi temizleyip zararlı maddelerden uzak durmalıyız.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Kulaklığı icat eden kişi kimdir? Araştırınız.


Cevap :  Kulaklığı ilk icat eden kişi Nathaniel Baldwin’dır. 1910 yılında evinde elle üreterek geliştirmiştir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


1. Görsellerdeki çocukların hangi duyu organlarının zarar görebileceğini belirtiniz. Belirttiğiniz duyu organının sağlığını korumak için yapılması gerekenleri yazınız.


Cevap :

a. Gözlerimiz ve cildimiz olumsuz etkilenebilir. Bu nedenle Güneş’in zararlı ışınlarından korunmak için güneş gözlüğü takmalı ve şapka kullanmalıyız.

b. Göz ve kulak sağlığımız zarar görebilir. Çok yüksek sesli müzikten uzak durmalı, televizyonu uygun mesafeden izlemeliyiz.

c. Cildimize zarar gelebilir. Çamaşır suyu gibi kimyasal maddelere temas etmekten kaçınmalıyız.

ç. Dilimiz yanabilir ya da zarar görebilir. Çok sıcak yiyecek ve içecekleri tüketmemeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


2. Aşağıdaki durumlarda hangi duyu organlarımızın sağlığı olumsuz yönde etkilenir? Tabloda uygun alanlara ✓ işareti koyarak gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 Cevapları”


 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının daha iyi kavranmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54


Beraber Yapalım  Malzemeler

ຉ Kumaş parçası
ຉ Baharat çeşitleri, kahve
ຉ Flüt, melodika, davul vb.
ຉ Elma, armut vb.
ຉ Silgi, kurşun kalem vb

Uygulama Adımları 

1. Bir arkadaşınızın gözlerini kumaş parçası ile bağlayınız.
2. Baharat, kahve gibi bir maddeyi arkadaşınıza koklatınız. Bu maddenin ne olduğunu sorunuz.
3. Sınıfın farklı yerlerinde flüt, melodika, davul gibi müzik aletlerinden sesler çıkarınız. Seslerin hangi müzik aletlerine ait olduğunu sorunuz.
4. Elma, armut gibi meyveleri arkadaşınıza sırayla tattırınız. Tattığı meyvelerin ne olduğunu sorunuz.
5. Silgi, kalem gibi nesnelerden birini arkadaşınızın eline veriniz. Bu nesnenin ne olduğunu sorunuz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Arkadaşınız, kokladığı maddelerin neler olduğunu hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap : Arkadaşım, kokladığı maddelerin neler olduğunu burun duyu organı sayesinde bilmiştir.


2. Arkadaşınız, müzik aletlerinin neler olduğunu hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap : Arkadaşım, müzik aletlerinin neler olduğunu kulak duyu organı sayesinde bilmiştir.


3. Arkadaşınız, meyvelerin türlerini hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap : Arkadaşım, meyvelerin türlerini dil duyu organı sayesinde bilmiştir.


4. Arkadaşınız, eline aldığı nesneyi hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap :  Arkadaşım, eline aldığı nesneyi el (deri) duyu organı sayesinde bilmiştir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Kurşun kalem
ຉ Boya kalemleri

Uygulama Adımları 

1. Görselde eksik bırakılan duyu organlarını çiziniz ve boyayınız.
2. Duyu organlarının adlarını ve görevlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


1. Aşağıdaki ifadelerden yola çıkarak bulmacayı tamamlayınız. 


Cevap :

1. Sesleri duymamızı sağlayan duyu organımızdır. = (Kulak)
2. Tat alma duyu organımızın görevlerinden biridir. =  (Konuşma)
3. Koku alma duyu organımızın görevlerinden biridir.  = (Nefes Alma)
4. Dokunma duyu organımızdır.  =  (Deri)
5. İşitme duyu organımızın görevlerinden biridir.  =  (Denge)
6. Koku alma duyu organımızdır. =  (Burun)
7. Tat alma duyu organımızdır.  =  (Dil)
8. Çevremizdeki varlıkları algılamamıza yarayan organların genel adıdır. =  (Duyu Organları)
9. Görme duyu organımızdır. =  (Göz) 


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


2. Aşağıdaki ifadeleri söyleyen kişilerin hangi duyu organlarını kullandıklarını cümlelerin altına yazınız. 


Cevap :

a. Yemekler çok lezzetli olmuş. : Dil (tat alma)

b. Araçlar gereksiz yere korna çalıyor. : Kulak (işitme)

c. Ağaçta çiçekler açmış. : Göz (görme)

ç. Otomobilin lastiği patladı. : Kulak (işitme)

d. Reçel çok güzel kokuyor. : Burun (koklama)

e. Bina ne kadar da yüksek. : Göz (görme)

f. Etrafı çiçek kokusu sardı. : Burun (koklama)

g. Bardağa dokununca suyun soğuk olduğunu anladım. : Deri (dokunma)

ğ. Arkadaşımın şapkası çok büyük. : Göz (görme)

h. Yastığım çok sert, uyuyamıyorum. : Deri (dokunma)



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını kavramalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47


Öyle bir canlı düşünün ki dili kendisinden uzun olsun. Olmaz dediğinizi duyar gibiyim. Sinek kuşu güvesini hiç duydunuz mu? Haydi, gelin dili kendisinden daha uzun olan sinek kuşu güvesini inceleyelim. Sinek kuşu güvesinin gövdesinden daha uzun bir dili vardır. Dilini sıvıları emmek için kullanır. Sizi bilmem ama ben bu dile çok şaşırdım. 

Soru : Burnu, derisi, dili, gözü veya kulağı özel bir yeteneğe sahip olan başka hayvanlar var mıdır? Araştırınız.


Cevap :  Evet, örneğin zürafaların uzun dilleri yaprakları kolayca koparmasını sağlar, baykuşların sessiz uçmasını sağlayan özel kanat yapıları vardır, köpeklerin burunları çok keskin koku alabilir, kertenkelelerin gözleri renkleri ve hareketleri çok iyi ayırt edebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ Lastik top
ຉ Kalem
ຉ Kumaş parçası
ຉ 1 bardak su
ຉ 1 bardak şekerli su
ຉ Nane, kekik gibi baharatlar

Uygulama Adımları 

1. İkişer kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Kartlarda yazan görevleri uygulayınız.

  • Burnunuzu kapatınız. Grup arkadaşınızın koklattığı baharatın kokusunu almaya çalışınız.
  • İki bardak sudan hangisinin şekerli olduğunu suyun tadına bakmadan tahmin ediniz.
  • Kumaş parçası ile gözünüzü kapatınız. Gözünüz kapalı iken defterinize adınızı yazmaya çalışınız.
  • Arkadaşınızın sessizce söylediklerini anlamaya çalışınız. Topu sıranızın üzerinde ona dokunmadan hareket ettiriniz.

Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Kartlarda yazan görevleri uygularken zorlandınız mı? Neden?


Cevap : Kartlardaki görevleri uygularken biraz zorlandım, çünkü bazı görevlerde göz veya burun kullanamadığınızda nesneleri ve tatları tanımak zorlaşıyor.


2. Kartlardaki görevler hangi duyu organı ile ilgilidir? Bu duyu organınızın olmadığını düşününüz. Hayatınız sizce nasıl olurdu?


Cevap :  Görevler göz, burun, dil, kulak ve deri duyu organları ile ilgilidir. Bu duyu organlarım olmasaydı çevremi tanımak, nesneleri ayırt etmek ve günlük yaşamımı sürdürmek çok zor olurdu.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : EBA’da araştırma yapan İpek, 3. sınıf öğrencilerinin tartıştığı bir foruma girmiştir. Forumun en üst satırında Mehmet bir soru sormuş, diğer kullanıcılar da cevap yazmışlardır.


1. Forumda yazılanları inceleyiniz. Mehmet hangi soruyu sormuş olabilir? Tahmininizi noktalı alana yazınız.


Cevap :  Mehmet : Sizce en önemli duyu organımız hangisidir? sorusunu sormuş olabilir?


2. İpek, forumdaki cevapları okudu. Herkesin düşüncesinde haklı taraflar olduğunu fark etti. Bu soruya İpek’in cevabı ne olabilir? Yazınız. 


Cevap :  İpek, “Tüm duyu organlarımız hayati bir öneme sahiptir.” demiştir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, ünite sonunda öğrencilerin bilgilerini test etmelerine ve eksiklerini görmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41


1. Dünya’nın şekline benzeyen varlıkların kutularını boyayınız. Boyadığınız kutuların altındaki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

2. Cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle tamamlayınız. 


Cevap :

a. Dünya yanlardan şişkin, alt ve üst kısımlardan basık bir KÜRE şeklindedir.

b. Limana doğru yaklaşan bir geminin önce direği görülür

c. Dünya’nın şekli ile ilgili çalışmalar teknolojinin gelişmesi ile kolaylaşmıştır.

ç. Dünya’nın şekli ile ilgili eski görüşlerden biri Dünya’nın tabağa benzediğidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


3. Esra, elindeki malzemelerle bir Dünya modeli yapmak istedi. Dünya’nın çekirdek katmanı olarak şeftali çekirdeğini kullandı. Çekirdeğin üzerine kara katmanını, mantoyu, su ve hava katmanını oyun hamuru kullanarak sırasıyla oluşturdu.


a. Esra, hazırladığı Dünya modelinde bir hata yapmıştır. Bu hatayı düzeltmek için hangi katmanların yerini değiştirmelidir?


Cevap :  Esra, kara katmanı ve mantonun yerini değiştirmelidir. Doğru sıralama; içten dışa: çekirdek → manto → kara katmanı → su → hava olmalıdır.


b. Dünya’nın katmanları Esra’nın hazırladığı modeldeki gibi sıralansaydı neler olurdu?


Cevap :  Eğer Dünya’nın katmanları Esra’nın modelindeki gibi olsaydı, Dünya’nın iç yapısı yanlış temsil edilir ve gerçekçi doğal olaylar (volkanik hareketler, yer kabuğu hareketleri) doğru gözlemlenemezdi.


c. Dünya modelinin doğrusunu aşağıya çiziniz. Katmanların isimlerini yazarak gösteriniz.


Cevap :

Doğru Dünya modeli:

  • İçten dışa sıralama:

  1. Çekirdek
  2. Manto
  3. Kara katmanı
  4. Su katmanı
  5. Hava katmanı

4. Uçurtmanın uçması, Dünya’nın hangi katmanında gerçekleşir? Bu katmanın özelliklerini açıklayınız. 


Cevap :  Uçurtma, hava katmanında uçar. Bu katmanda hava akımları ve rüzgarlar bulunur; bu sayede uçurtma havada yükselir ve hareket eder.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


5. Numaralandırılmış kutularda Dünya’nın katmanlarının isimleri verilmiştir. İfadelerin altına ilgili kutuların numaralarını yazınız. Bir ifadenin ilgili olduğu birden fazla kutu olabilir.


Cevap :

a. Gözlemlenebilen katmandır. =  (1, 3, 5)
b. Gözlemlenemeyen katmandır. =  (2, 4)
c. En sıcak katmandır. İki kısımdan oluşur. =  (2)
ç. Diğer adı magma olan katmandır. =  (4)
d. Göl, akarsu ve denizlerin bulunduğu katmandır. =  (3)
e. Heyelan, çığ gibi doğa kaynaklı afetlerin gerçekleştiği katmandır.  =  (5)
f. Uçakların uçtuğu katmandır.  =  (1)
g. Gemilerin temas ettiği katmandır. = (1, 3)
ğ. Yağmur, kar, dolu gibi hava olaylarının yaşandığı katmandır. = (1)
h. Birbirleri ile sürekli temas hâlinde olan katmanlardır. = (1, 3, 5) 


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


6. Kuzey, Hande ve Orhan, oyun hamuru kullanarak Dünya modeli hazırlamaya karar verdiler. Malzemeleri kendi aralarında paylaştılar. Kara ve su katmanı için gereken renklerin miktarı ile ilgili farklı görüşler söylediler. 

Kuzey : Üç kutu mavi, bir kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Hande : İki kutu mavi, iki kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Orhan : Bir kutu mavi, üç kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.


Çocuklardan hangisinin görüşü doğrudur? Neden? 


Cevap : Doğru görüş Kuzey’in görüşüdür. Çünkü Dünya’nın yüzeyinin yaklaşık %70’i suyla kaplıdır ve %30’u karalardan oluşur; bu nedenle suyu temsil eden mavi hamur, karayı temsil eden kahverengi hamura göre daha fazla olmalıdır.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 35, 36, 37 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36-37


Beraber Yapalım

Malzemeler

ຉ Ek 1
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı

Uygulama Adımları 

1. Sayfa 211’deki Dünya haritasını (Ek 1) noktalı yerlerinden kesiniz. 12 eşit parça elde ediniz.
2. Mavi ve beyaz rengin çoğunlukta olduğu parçaları bir tarafa ayırınız. Bu parçalar sular bölümüne aittir.
3. Kahverengi ve yeşil rengin çoğunlukta olduğu parçaları başka bir tarafa ayırınız. Bu parçalar karalar bölümüne aittir.
4. Su ve karalara ait parçaları bir sonraki sayfada bulunan tablonun ilgili bölümlerine yapıştırınız.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Kestiğiniz parçaları aşağıdan yukarıya doğru sırayla yapıştırınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan çalışmayı ailenizle birlikte yapmanız gerekiyor.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Tabloya yapıştırdığınız alanlardan karalar mı yoksa sular mı daha fazladır?


Cevap : Sular, karalardan daha fazladır.


2. Beyaz alanları su katmanına dâhil etmenizin nedeni nedir?


Cevap : Beyaz alanlar buz ve buzullar gibi suyun katı hâllerini temsil ettiği için su katmanına dâhil edilir.



 

error: Content is protected !!