3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersindeki etkinliklere yönelik kapsamlı ve açıklayıcı bir rehber sunmaktadır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların metin anlama, düşünme ve yazma becerilerini geliştirirken, dersin daha verimli bir şekilde işlenmesini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ise öğrencilerin metinleri dinleyip anlamlandırma ve yorum yapma yeteneklerini pekiştiren önemli etkinlikler içermektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık”

Aynı zamanda, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için derslerde karşılaşılan sorulara çözüm sunarak, derslerin daha anlaşılır hale gelmesine katkıda bulunur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda öğrenme sürecini eğlenceli ve etkili hale getirir. Bu tür kaynaklar, öğrencilerin Türkçe dersindeki başarılarını artırmalarına olanak tanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Çevrenizdeki gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullanan kişileri gözlemleyiniz. Bu kişilerin yaşadıkları zorluklar neler olabilir? Bu zorluklarla ilgili gazete haberlerini sınıfta paylaşınız.


Cevap :

Çevremizdeki gözlük, protez veya tekerlekli sandalye kullanan kişilerin karşılaştığı zorluklar genellikle fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarda olabilir.

  1. Fiziksel Zorluklar: Tekerlekli sandalye kullanan bireyler, özellikle ulaşım konusunda ciddi engellerle karşılaşabilir. Engelli rampalarının eksikliği, kaldırımlardaki engeller ve toplu taşıma araçlarının yetersizliği, günlük yaşamlarını zorlaştıran unsurlardır.
  2. Sosyal Zorluklar: Protez kullanan bireyler, bazen toplumda dışlanma veya ayrımcılık gibi sosyal sorunlarla karşılaşabilir. Özellikle engelleriyle ilgili olumsuz tutumlarla başa çıkmak zorunda kalabilirler.
  3. Psikolojik Zorluklar: Engelli bireyler, yaşadıkları zorluklar nedeniyle özgüven eksikliği ve kaygı gibi psikolojik sorunlar yaşayabilir. Sosyal destek eksikliği, bu durumun daha da kötüleşmesine yol açabilir.

Bu konudaki güncel haberleri ve örnekleri sınıfta paylaşmak, duyarlılığı artırmak ve toplumda farkındalık oluşturmak açısından oldukça faydalı olacaktır. Engelli bireylerin yaşadığı zorluklar hakkında daha fazla bilgi edinmek için yerel gazetelerden veya çevrimiçi haber kaynaklarından faydalanabilirsiniz.


2. Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip, konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellerden yola çıkarak, bu metnin ana fikrinin, bir çobanın yürüme engelli bir kuzuya yardım etmek için özel bir cihaz yaparak onu yürütmesini anlatan bir hikâye olduğunu düşünüyorum. Çoban, sevgi ve şefkatle kuzunun hayallerini gerçekleştirmek için yaratıcı bir çözüm buluyor. Bu süreçte kuzunun yaşadığı zorluklar ve çobanın ona nasıl destek olduğuna dair etkileyici bir anlatımın olacağını tahmin ediyorum.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup alfabetik sırayla listeye yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

Soru : b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize ekleyiniz.


Cevap :

  • Avlu: Bir bina veya yapı etrafında bulunan açık alan. Genellikle bir evin, okulun ya da diğer yapılarının çevresinde bulunur.
  • Çoban: Koyun, keçi gibi hayvanları güden kişi. Genellikle kırsal alanlarda çalışan, hayvanların bakımını üstlenen kişidir.
  • Heybe: Hayvanların sırtına veya kişinin omzuna asılan, genellikle yük taşımak için kullanılan bir çanta veya torba.
  • Kaval: Geleneksel bir çalgı aleti. Genellikle ahşap veya metalden yapılmış, nefesle çalınan bir müzik aletidir.
  • Yamaç: Dağ, tepe gibi yükseltilerin kenarındaki eğimli alan.
  • Kuş: Uçabilen, genellikle tüyleri olan, yumurtlayarak üreyen hayvanlar sınıfı.
  • Oğlak: Keçinin yavrusu. Genellikle doğumdan sonra bir süre annesinin yanında kalan genç keçi.
  • Ağıl: Hayvanların barındığı, genellikle çevresi kapalı olan alan. Koyun, keçi gibi hayvanlar için yapılmış barınak.
  • Sürü: Bir arada yaşayan hayvan grubu. Özellikle koyun, keçi gibi hayvanlar için kullanılır.
  • Otlak: Hayvanların otlayıp beslenebileceği açık alan. Genellikle çimenlerle kaplı doğal alanlardır.

2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çoban ve sürüsü nereden dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış?


Cevap : Çoban ve sürüsü dağlardaki otlaklardan dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış.


2. Çoban, oğlağın farklı olduğunu nasıl anlamış?


Cevap : Çoban, oğlağın ön bacaklarının tutmadığını fark edince onun farklı olduğunu anlamış.


3. Çoban, oğlağı nerede taşımış?


Cevap : Çoban, oğlağı heybesinde taşıyarak onunla ilgilenmiş.


4. Küçük oğlağın hayali neymiş?


Cevap : Küçük oğlağın hayali, diğer oğlaklar gibi zıplayıp koşmak ve dağlarda oynamakmış.


5. Çoban, küçük oğlağın hayallerini nasıl gerçekleştirmiş?


Cevap : Çoban, küçük oğlağın yürümesini sağlamak için ona bir bisiklet yapmış ve hayalini gerçekleştirmiş.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız


Cevap :

Metnin konusu: Çobanın, ayakları tutmayan oğlağa yardım etmek için bir bisiklet yapması.

Metnin ana fikri: İnsanlar, engellilerin hayatlarını kolaylaştırmak için çaba göstermelidir.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyip belirlediğiniz başlıkları aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Yardımsever Çoban
  • Oğlağın Hayalindeki Yolculuk

4. ETKİNLİK


Soru : Hikâyeyi kendi cümlelerinizle aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Bir çoban, sürüsünü otlaktan dönerken bir keçi doğum yapar. Oğlak doğduğunda bacaklarının tutmadığı görülür. Çoban, oğlağın hayalini gerçekleştirip onun yürümesini sağlamak için ona bisiklet yapar. Bu sayede oğlak, diğer oğlaklar gibi koşup zıplamaya başlar ve hayaline kavuşur.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

  • dişi – erkek
  • küçük – büyük
  • siyah – beyaz
  • uzun – kısa
  • ön – arka
  • akşam – sabah
  • genç – yaşlı
  • yavaş – hızlı
  • yüksek – alçak
  • sonra – önce
  • ağır – hafif
  • ilk – son

6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

ÖĞRENCİLERDEN ÇEVRECİ BİR İYİLİK HAREKETİ
Kütahya’daki bir ilkokulun öğrencileri, öğretmenlerinin rehberli-
ğinde “Engelleri Aşalım” adlı bir kampanya başlattı. Bir sosyal payla-
şım sitesi üzerinden başlatılan kampanya, kısa sürede beklenenden
fazla destek gördü.
Öğrenciler, kampanya kapsamında pet şişe kapakları topladılar.
Topladıkları kapakları Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği adına geri
dönüşüme gönderdiler. Elde ettikleri gelirle sadece bir ayda 100 te-
kerlekli sandalyeyi ihtiyacı olanlara ulaştırdılar.
Öğrenciler, mutluluklarını sosyal paylaşım sitesi üzerinden şöyle
duyurdular: “Bir ayda 10 tekerlekli sandalyeyi ihtiyacı olanlara ulaş-
tırmayı planlamıştık. Bu sayı sizlerin de desteğiyle 100’e çıktı. Kam-
panyamız devam ediyor. Sizlerin de desteğiyle hem engelleri aşacak
hem de daha temiz bir çevreye sahip olacağız. Teşekkürler Türkiye!”
Bu kitap için yazılmıştır.


Cevap : Bu haberi okuduğumda, öğrencilerin başlattığı kampanya beni gerçekten etkiledi. Gençlerin böyle bir iyilik hareketine öncülük etmesi, toplumumuz için umut verici bir örnek teşkil ediyor. Onların çevreye duyarlı bir yaklaşım sergileyerek engelli bireylere yardımcı olmaları, hem sosyal sorumluluk bilincini artırıyor hem de toplumda dayanışma ruhunu pekiştiriyor.


Soru : Buna benzer bir iyilik hareketi kampanyası yapmaya ne dersiniz?


Cevap : Ben de buna benzer bir iyilik hareketi kampanyası yapmayı çok isterim. Örneğin, okulumuzda “Kitap Bağışla, Bilgi Paylaş” adı altında bir kampanya düzenleyebilirim. Bu kampanya ile kullanılmayan veya fazla olan kitapları toplayarak ihtiyaç sahibi öğrencilere ulaştırmayı planlıyorum. Ayrıca, kampanyanın tanıtımını sosyal medya üzerinden yaparak daha fazla kişiye ulaşmayı hedefleyeceğim. Böylece, hem kitap okuma alışkanlığını teşvik etmiş olacağım hem de daha fazla çocuğun eğitime erişimini sağlamış olacağım.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki açıklamalara göre görsellerde ifade edilen duyguları belirleyiniz. Bu duyguları belirten cümleleri seçenekler arasından bulunuz. Bu cümleleri ilgili konuşma balonuna yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları”

Soru : b. Dinlediğiniz metni sınıfta canlandırınız. Metni canlandırırken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.


Cevap : Metni canlandırdığınızda görselde yer alan jest ve mimikleri örnek alarak canlandırmayı yapmanız gerekmektedir.


Soru : c. Canlandırma yapan arkadaşlarınızın beden dilini nasıl kullandıklarını gözlemleyiniz. Bu arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarını belirleyiniz. Bu mesajlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Beden dilinizi nasıl etkili kullanabileceğinizi belirleyiniz.


Cevap : Arkadaşlarım canlandırmada jest ve mimiklerini etkili kullandı. Yüz ifadeleri ve el hareketleriyle duygularını belirginleştirdiler. Beden dilini etkili kullanmak için, jestlerimizi mesajımıza uygun şekilde yapmalı ve göz temasıyla karşı tarafla bağlantı kurmalıyız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki afişi inceleyip afiş hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Bu afişte engelli bireylerin günlük hayatta karşılaştıkları zorluklar ele alınmış. Bizler, tekerlekli sandalyede olan insanlarımız gibi engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştıracak adımlar atarsak, onların yaşadığı zorlukları en aza indirebiliriz.

Erişilebilir yollar, asansörler ve daha birçok altyapı düzenlemeleriyle onların hareket özgürlüğünü artırabiliriz. Bu sadece onların hayat kalitesini yükseltmekle kalmaz, aynı zamanda toplum olarak birlikte kazandığımız bir zafer olur. Onların hayata tam katılımını sağlamak, hepimizin ortak sorumluluğudur ve bu, toplumun her bireyi için daha kapsayıcı bir gelecek demektir.


Soru : b. Bu afişe uygun farklı bir slogan belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

“Engelleri Kaldır, Hayata Birlikte Yürüyelim!”

“Birlikte Güçlüyüz, Her Engeli Aşarız!”

“Engeller Yolda Değil, Zihindedir. Hayatı Birlikte Kolaylaştıralım!”


Soru : c. Sizler de bir iyilik kampanyası düşününüz. Kampanyanızın tanıtımı için tasarlayacağınız afişlerde kullanabileceğiniz sloganları aşağıya yazınız.


Cevap :

  • “İyilik Paylaşarak Çoğalır, Gel Birlikte Güzelleştirelim!”
  • “Bir İyilik Yap, Dünyayı Değiştir!”
  • “Yardım Eli Uzat, Kalplere Dokun!”
  • “Birlikte İyilik Yapalım, Hep Birlikte Güçlenelim!”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Ortak özelliklerine göre gruplanan bu kelimeleri, özenli ve okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Verilen el yazısı örneklerini boş alanlara güzel bir şekilde yazınız.


Soru : b. Bu kelimeleri ifade ettiği kavramlara göre gruplandırıp gruplardaki kelimelerin ortak özelliğini söyleyiniz.


Cevap :

Sebze-meyve: Elma, çilek, üzüm, brokoli, ıspanak

Ülke: Türkiye, Almanya, Azerbaycan, Fransa, Japonya

Hayvan: Kedi, aslan, tavuk, kuzu, köpek


Soru : c. Kelime gruplarından bir kelime seçip seçtiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Sebze-meyve: Elma – “Her sabah kahvaltıda bir elma yerim.”
  • Ülke: Japonya – “Japonya, teknolojisi ile ünlü bir ülkedir.”
  • Hayvan: Kedi – “Evimizin bahçesinde sürekli bir kedi dolaşıyor.”

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde öğrenme süreçlerini destekleyen önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere değerli yaşam dersleri sunarken, aynı zamanda dersin eğlenceli ve öğretici bir şekilde geçmesine katkıda bulunmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık”

Bunun yanında, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ve öğrencilerin derslerde ihtiyaç duyduğu bilgilere kolayca ulaşmasını sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık gibi kaynaklar, zengin içerikleriyle öğrencilerin derslere daha aktif katılmalarını teşvik eder. Bu materyaller, öğrenme deneyimini zenginleştirirken, öğrencilerin akademik başarılarını artırmalarına yardımcı olur.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Dayanışma” denince aklınıza ne geliyor? Okuldaki çalışmalarınızdan örnekler veriniz.


Cevap :

“Dayanışma” denince aklıma, insanların birlikte çalışarak birbirlerine destek olması ve yardımlaşması geliyor. Okuldaki çalışmalarımızda dayanışmayı sık sık yaşıyoruz. Örneğin, grup ödevlerinde herkes birbirine yardımcı olarak işleri paylaşır.

Spor etkinliklerinde takım arkadaşlarımızla birbirimize destek olup, ortak bir amaç için mücadele ederiz. Ayrıca, bir arkadaşımız zorlandığında ona yardım ederiz, böylece hep birlikte başarıya ulaşırız. Bu tür dayanışma örnekleri, hem okulda hem de hayatın diğer alanlarında önemli rol oynar.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin görsellerini incelediğimde metnin bir çiftçi babanın çocuklarının arasında geçen anlaşmazlıkların anlatıldığını ifade edebiliriz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda metinde geçen bazı varlıkların görselleri verilmiştir. Varlıkların ifade ettiği kelimeleri noktalı yerlere yazınız. Bu kelimelerdeki harf ve hece sayılarını belirtiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yaşlı çiftçinin çözmek istediği sorun nedir?


Cevap : Yaşlı çiftçi, oğullarının birbirleriyle geçinememesi ve sürekli çekişmeleri sorununu çözmek istiyor.


2. Yaşlı çiftçi, çocuklarından ne yapmalarını istedi?


Cevap : Yaşlı çiftçi, çocuklarından bir çubuk demetini kırmalarını istedi.


3. Çocuklar, babalarının isteğini gerçekleştirebildiler mi? Neden?


Cevap : Hayır, çocuklar demeti kıramadılar çünkü çubuklar bir aradayken güçlüydü ve kırılması zordu.


4. Yaşlı çiftçi, çocuklarının yapamadığını nasıl başardı?


Cevap : Yaşlı çiftçi, demeti çözerek çubukları teker teker kırarak çocuklarına bir ders verdi.


5. Yaşlı çiftçi, çocuklarına nasıl bir ders verdi?


Cevap : Yaşlı çiftçi, birlik ve beraberlik içinde olduklarında güçlü olacaklarını, ancak tek başlarına hareket ederlerse kolayca yenilebileceklerini gösterdi.


b. Yaşlı çiftçinin sorunu çözme yöntemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız bu sorunu nasıl çözerdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yaşlı çiftçinin yöntemi, anlamlı ve etkileyici bir ders vermiştir. Çocuklarına bir arada olmanın gücünü simgesel bir yolla anlatmıştır. Ben olsaydım, belki onları bir araya getirip daha fazla örnekle bir arada olmanın önemini anlatırdım.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Yaşlı bir çiftçinin, oğullarına birlik ve beraberliğin gücünü anlatması.


Soru : b. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin ana fikrini noktalı yere yazınız.


Cevap :

Metnin ana fikri: Birlik ve beraberlik içinde olanlar güçlüdür, ama yalnız kalanlar kolayca yenilirler.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.


Cevap :

Metnin başlığı: Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları

Metinde anlatılan olay: Yaşlı bir çiftçi, oğullarına birlik olmanın önemini çubuk demeti örneği ile anlatır.

Metnin şahıs kadrosu: Yaşlı çiftçi ve üç oğlu.

Olayın gerçekleştiği mekân: Çiftçinin evi.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki eşleştirmeyi inceleyiniz. Eşleştirilen kelimeler arasındaki anlam ilişkisini açıklayınız.


Cevap : Eşleştirilen kelimeler aynı anlama gelen kelimelerdir yani eş anlamlı kelimelerdir.


Soru : b. Siz de diğer kelimeleri aynı ilişkiye göre eşleştiriniz. Eşleştirmelerinizden yararlanarak şifre kutusundaki numaraların karşılığı olan harfleri yazıp şifreyi bulunuz.


Cevap : Şifre : DAYANIŞMA


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselde bir çitfçinin tarlası gösterilmiştir. Tarlada A noktasından harekete geçen çiftçinin hangi yönde, kaç birim ilerleyip tarlasını süreceği ise kutucuklarda belirtilmiştir. Örnekteki gibi kutucuklarda belirtilen sayı ve yönde ok çizerek çiftçinin izleyeceği yolu gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları”

Soru : b. Çiftçinin izlediği yol üzerindeki noktaları gösteren harfleri sırasıyla aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap : A – E – I – İ O – Ö – U – Ü


Soru : c. Bu açıklamaya göre alfabemizdeki ünsüz harfleri alfabetik sırayla aşağıya yazınız.


Cevap : B, C, Ç, D, F, G, Ğ, H, J, K, L, M, N, P, R, S, Ş, T, V, Y, Z


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru :Nokta ve soru işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

Cümlenin sonuna nokta konur.
= Elbiselerimi dolaba astım.
= Kitaplarımı masanın üzerine bıraktım.

Sayılardan sonra sıra bildirmek için nokta kullanılır.
= Bu yıl 3. sınıfa gidiyorum.
= Okulumuz 2. oldu.

Bazı kısaltmaların sonuna nokta konur.
= Dr. Cansu Erdem, öğrencileri muayene etti.
= Prof. Ahmet Bey konferans verecek.

Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı belirten sayıların arasında nokta kullanılır.
= 05.04.2010 tarihinde doğdum.
= 23.09.2024 tarihinde tatile çıkacağız.

Saat ve dakika bildiren sayıların arasına nokta konur.
= Saat 08.30’da buluşmak için sözleştik.
= Toplantı 14.45’te başlayacak.

Soru cümlelerinin sonunda soru işareti kullanılır.
= Okuduğunuz metni beğendiniz mi?
= Akşam ne yemek yapacaksın?


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin
yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği kendi el yazınızla güzelce yapmaya çalışınız.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Engellilerin yaşadığı sorunlarla ilgili gazete haberlerini sınıfa getiriniz.


Cevap :

Engellilerin yaşadığı en büyük sorunlardan biri, günlük hayatta karşılaştıkları erişim ve ulaşım zorluklarıdır. Özellikle görme engelliler, şehirlerde güvenli bir şekilde dolaşmakta büyük zorluk yaşarlar. Yetersiz sesli sinyalizasyonlar, rehber köpeklerin kullanımıyla ilgili problemler ve mimari erişim engelleri onların hareket özgürlüğünü ciddi şekilde kısıtlamaktadır. Ayrıca, toplu taşıma araçlarında da güvenliğin yeterince sağlanamaması bu zorlukları artırmaktadır​.

Anadolu Ajansı

Diğer yandan, engelli bireylerin ekonomik sorunları da büyük bir engel teşkil etmektedir. Engelli maaşlarının günümüz koşullarına uygun olmadığı belirtilmekte, bu bireylerin ortez ve protez cihazlarına erişim gibi temel sağlık hizmetlerinden yoksun kaldığı vurgulanmaktadır. Özellikle pandemi döneminde, engelli bireylerin yardıma erişim konusunda daha da fazla sorun yaşadığı ve birçok engelli yurttaşın maddi yetersizlikle karşı karşıya kaldığı ifade edilmektedir​.

Gazete Kadıköy 


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 Cevapları, öğrencilere Türkçe dersinde karşılaştıkları soruları yanıtlamada yardımcı olan kapsamlı bir kaynak oluşturmaktadır. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların okuma ve yazma becerilerini geliştirmelerine, metinleri daha iyi anlamalarına ve hayal güçlerini kullanmalarına olanak tanır. Ayrıca, İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Etkinlik Cevapları, eğlenceli ve öğretici bir içerik sunarak öğrencilerin derslere olan ilgisini artırmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayıncılık”

Diğer yandan, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için ders planlamasında ve öğrencilerin öğrenme sürecinde değerli bir kaynak sağlamaktadır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayıncılık gibi yayınlar, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına yönelik zengin içerikler sunarak, Türkçe dersinin keyifli ve etkili geçmesine yardımcı olur. Bu kaynaklar, öğrenme süreçlerini daha eğlenceli hale getirirken, öğrencilerin akademik başarılarını da desteklemektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Arkadaşlarınızı seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Arkadaşlarımı seçerken güvenilir ve dürüst olmalarına dikkat ediyorum. Ayrıca, saygılı ve anlayışlı olmaları, zor zamanlarımda yanımda olmaları da benim için önemli. Ortak ilgi alanlarımızın olması ve birlikte keyifli vakit geçirebilmemiz de arkadaş seçimimde etkili faktörlerdir. Aynı zamanda, beni motive eden ve olumlu bir enerji veren insanlarla arkadaş olmayı tercih ederim.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Bir kız, salyangozun resmini çizmeye karar verir. “Nasıl çizebilirim?” diye düşünürken hayal dünyasına dalar. Salyangozu kurbağalarla birlikte, doğayla iç içe bir ortamda hayal eder ve resmini bu şekilde çizmeye başlar.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Görsellerden hareketle bu harflerin oluşturduğu kelimeleri bulup uygun görselin altına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları”

Soru : b. Önce yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Ressam Kelimesi

  • Tahminim: Resim çizen kişi.
  • Sözlük anlamı: Resim sanatıyla uğraşan, resim yapan kişi.

Çayır Kelimesi

  • Tahminim: Yeşil alan, otlarla kaplı arazi.
  • Sözlük anlamı: Sıklıkla sulak yerlerde yetişen, otlarla kaplı geniş alan.

Kral Kelimesi

  • Tahminim: Bir ülkenin başındaki erkek hükümdar.
  • Sözlük anlamı: Monarşi ile yönetilen ülkelerde, ülkenin en yüksek yöneticisi olan erkek hükümdar.

Nokta Kelimesi

  • Tahminim: Küçük yuvarlak işaret.
  • Sözlük anlamı: Bir çizginin ya da şeklin bittiğini göstermek için kullanılan küçük yuvarlak işaret.

Dalga Kelimesi

  • Tahminim: Denizde oluşan kıvrım.
  • Sözlük anlamı: Su yüzeyinde oluşan ve düzenli olarak hareket eden kıvrım şeklindeki hareket.

Çizgi Kelimesi

  • Tahminim: İnce ve uzun bir iz veya şekil.
  • Sözlük anlamı: Bir yüzey üzerinde kalem ya da başka bir araçla oluşturulmuş ince, uzun iz veya şekil.

Soru : c. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Hüzün Kelimesi

  • Sözlük anlamı: İç sıkıntısı, üzüntü.
  • Cümle: Akşam güneşi batarken içime derin bir hüzün çöktü.

Yaldız Kelimesi

  • Sözlük anlamı: Parlak, metalik renkle kaplama veya süsleme.
  • Cümle: Eski kitabın kapağı yaldızlarla süslenmişti.

Çalım Kelimesi

  • Sözlük anlamı: Gösteriş, kibirli tavır.
  • Cümle: Sokakta yürürken kibirle herkese çalım atıyordu.

Sağanak Kelimesi

  • Sözlük anlamı: Şiddetli ve kısa süreli yağmur.
  • Cümle: Aniden bastıran sağanak, bütün planlarımızı alt üst etti.

Tıkırtı Kelimesi

  • Sözlük anlamı: Hafif ve sürekli vurma sesleri.
  • Cümle: Gece boyunca evden gelen tıkırtı beni uyutmadı.

Hayal Kelimesi

  • Sözlük anlamı: Gerçek olmayan, zihinde canlandırılan imge veya düşünce.
  • Cümle: Uzun zamandır kurduğu hayal, sonunda gerçek oldu.

Yansı Kelimesi

  • Sözlük anlamı: Bir yüzeyden geri dönen ışık veya görüntü.
  • Cümle: Aynaya baktığımda yüzümün yansımasını gördüm.

Soru : Anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze eklemeyi unutmayınız.


Cevap : Sözlüğünüze yeni kelimeleri not ediniz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Küçük ressam Ayça hangi nesneleri boyamayı seviyor?


Cevap : Ayça, bahçeden topladığı taşları ve denizden topladığı hayvan kabuklarını boyamayı seviyor.


2. Ayça bahçede gezinirken ne buldu?


Cevap : Ayça, bahçede büyükçe bir salyangoz kabuğu buldu.


3. Ayça, canlı bir salyangozu boyadığını nasıl anladı?


Cevap : Ayça, uyandıktan sonra salyangozun kabuğunun içinden çıkıp masadan aşağı indiğini görünce canlı bir salyangozu boyadığını anladı.


4. Bahçedeki salyangozlar, boyalı salyangoza niçin ilgi gösterdiler?


Cevap : Bahçedeki salyangozlar, boyalı salyangozun gösterişli ve renkli görünümünden dolayı onu kral sandılar ve ona ilgi gösterdiler.


5. Boyalı salyangoz, diğer salyangozların ilgisine neden çok sevindi?


Cevap : Boyalı salyangoz, diğer salyangozların kendisine ilgi göstermesinden memnun oldu çünkü bu ilgiyi yeni edindiği dostlukların bir işareti olarak gördü.


6. Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları kimlerdi?


Cevap : Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları kurbağa ve kaplumbağaydı.


7. Boyalı salyangozun gerçek arkadaşları ile diğer salyangozlar arasındaki fark nedir?


Cevap : Gerçek arkadaşları, salyangoza boyalı veya boyasız olmasına bakmaksızın değer verirken, diğer salyangozlar sadece dış görünüşü nedeniyle ona ilgi gösterdi.


b. Siz de metinle ilgili bir soruyu aşağıya yazıp cevaplayınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz. 


Cevap : Salyangoz, kabuğunun renginin akmasından sonra nasıl hissetti ve bu olaydan ne öğrendi?
Cevap: Salyangoz, kabuğunun renginin akmasından sonra önce üzüldü, ancak gerçek dostlarının dış görünüşünden bağımsız olarak onu sevdiklerini anlayarak mutlu oldu. Bu olaydan, gerçek arkadaşlığın dış görünüşle değil, içtenlikle ilgili olduğunu öğrendi.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Küçük ressam Ayça’nın boyadığı canlı bir salyangozun, dış görünüşü nedeniyle kral sanılması ve gerçek dostluğun ne anlama geldiğinin anlatılması.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyip başlığı aşağıya yazınız.


Cevap : “Salyangozun Gerçek Dostları”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde anlatılan olayın yaşanmış bir olay mı yoksa hayal ürünü mü olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Metinde anlatılan olay hayal ürünü bir olaydır çünkü canlı bir salyangozun boyanıp krallık yapması ve hayvanların konuşması gerçek dünyada mümkün değildir.


Soru : b. Metindeki gerçek ve hayalî ögelerden bazılarının belirtildiği aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Gerçek ögelerin başına “G”, hayalî ögelerin başına “H” yazınız.


Cevap :

(G) Ayça’nın bahçede gezinirken salyangoz kabuğu bulması,
(G) Ayça’nın salyangozun kabuğunu boyaması,
(G) Ayça’nın yorgunluktan masa başında uyuyakalması,
(H) Salyangozun açık balkon kapısına doğru yavaş yavaş gitmesi,
(H) Diğer salyangozların, kabuğu boyalı salyangozun kralları olduğunu düşünmeleri,
(H) Kurbağa, kaplumbağa ve kral salyangozun sohbet etmeleri,
(H) Eski dostlarının, kral salyangozun yeni görünümüyle ilgili yorum yapmaları,
(G) Yağmurda ıslanınca salyangozun kabuğundaki boyaların akması,
(H) Diğer salyangozların, kabuğundaki boyalar akınca kralın sahte olduğunu söylemeleri,
(H) Kabuğundaki boyalar akınca salyangozun gözlerinin dolması ama ağlayamaması…


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

Soru : b. Metnin şahıs ve varlık kadrosunun kimlerden oluştuğunu söyleyiniz.


Cevap : Metnin şahıs kadrosu, Ayça, Kral Salyangoz, diğer salyangozlar, kurbağa ve kaplumbağadan oluşmaktadır. Ayça, metnin ana karakteridir ve Kral Salyangoz’un görünümünü değiştiren kişidir. Kral Salyangoz, Ayça’nın boyadığı salyangozdur. Diğer salyangozlar, Ayça’nın boyadığı salyangozu kral olarak kabul eden ve ona hayran kalan karakterlerdir. Kurbağa ve kaplumbağa ise Ayça’nın eski dostlarıdır.


Soru : c. Metinde anlatılan olayın gerçekleştiği mekânları belirtiniz.


Cevap :

Metinde anlatılan olay, başlıca iki mekânda gerçekleşmektedir:

  1. Ayça’nın Evi: Ayça’nın salyangoz kabuğunu boyadığı ve çalışma masasında uyuyakaldığı yerdir.
  2. Bahçe: Kral Salyangoz’un dışarı çıktığı, diğer salyangozlarla karşılaştığı ve eski dostlarıyla buluştuğu doğal ortamdır. Bu mekân, yağmur sonrası oluşan yeşillikler ve doğal yaşam alanını içerir.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarına göre ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  • küçük – büyük
  • güzel – çirkin
  • uzun – kısa
  • aşağı – yukarı
  • doğru – yanlış
  • yavaş – hızlı
  • çok – az
  • eski – yeni
  • iyi – kötü
  • akşam – sabah
  • uzak – yakın
  • alt – üst
  • var – yok
  • alçak – yüksek
  • çürük – sağlam
  • suçlu – masum

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin hece sayısını belirleyip ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • ressam: 2 hece
  • gök: 1 hece
  • renk: 1 hece
  • yağmur: 2 hece
  • kabuk: 2 hece
  • yaprak: 2 hece
  • salyangoz: 3 hece
  • kaplumbağa: 4 hece

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki günlük metninde sözü edilen davranışlardan hangileri doğru değildir? Bu davranışların neden olduğu problemlere yönelik çözüm yolları nelerdir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Metinde yanlış olan davranış, salyangozun sadece dış görünüşüne ilgi gösteren diğer salyangozların tutumudur. Onlar, salyangozu gerçek kişiliği yerine dış görünüşü nedeniyle öne çıkarmış ve ona kral muamelesi yapmışlardır.

Bu davranış, dış görünüşe aşırı önem vermenin, insanları ya da canlıları olduğu gibi kabul etmemeye yol açtığını gösterir. Çözüm olarak, kişilerin dış görünüşleri yerine karakterlerine, davranışlarına ve iç dünyalarına değer verilmesi gerektiği anlatılabilir. Gerçek arkadaşlıklar, yüzeysel ilgilerden değil, samimiyetten ve içten gelen bir bağdan doğar.


Soru : b. Siz dış görünüşünüz nedeniyle benzer bir olay yaşadınız mı? Yaşadıysanız bu olayı arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bu sorunun cevabı kişisel deneyimlere dayanır. Eğer dış görünüşünüz nedeniyle benzer bir olay yaşadıysanız, nasıl hissettiğinizi ve bu duruma nasıl yaklaştığınızı paylaşabilirsiniz. Yaşadığınız olayda, dış görünüşten ziyade karakterin ve içtenliğin daha önemli olduğunu fark etmiş olabilirsiniz.


Soru : c. “Arkadaş” ve “dost” arasında sizce ne fark vardır? Kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : “Arkadaş” genel olarak günlük yaşamda birlikte vakit geçirdiğimiz, iyi ilişkiler kurduğumuz kişilerdir. “Dost” ise her koşulda yanımızda olan, güven duyduğumuz, samimiyetle bağlı olduğumuz ve bizi her halimizle kabul eden kişilerdir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda verilen alfabemizdeki harflerin bulunduğu şifreleme anahtarını inceleyiniz. Şifreleme anahtarındaki eksik harfleri tamamlayınız.


Cevap :  A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z


Soru : b. Aşağıdaki kutucuklara sıra numaralarına uygun harfleri yazarak şifreleri bulunuz.


Cevap :

  • Arkadaşını Söyle Kim Olduğunu Söyleyeyim.
  • Dost Kara Günde Belli Olur.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Büyük harflerin kullanım yerleriyle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.


Cevap :

Cümleye büyük harfle başlanır.

  • Akşam dedemleri ziyarete gittik.
  • Bugün hava çok güzeldi.

Kişi adları ile soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.

  • Resim yarışmasında Ceren Uysal birinci oldu.
  • Ahmet Yılmaz, okula yeni kayıt oldu.

Hayvanlara verilen özel adlar büyük harfle başlar.

  • Köpeğim Tarçın’ı veterinere götürdük.
  • Papağanım Mavi konuşmayı öğrendi.

Mahalle, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri büyük harfle başlar.

  • Koru Mahallesi’ne taşınacaklarını duydum.
  • Gül Caddesi’nde yeni bir kafe açıldı.

Kurum, kuruluş adlarının ilk harfleri büyük yazılır.

  • Sağlık Bakanlığı aşı kampanyası başlattı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı yeni eğitim programını açıkladı.

Bayram adları büyük harfle başlar.

  • 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamalarına katıldık.
  • Ramazan Bayramı için hazırlıklar yapılıyor.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Bu etkinlikleri sizin yapmanız gerekmektedir.


Soru : Yazdığınız kelimelerin ve kelime gruplarının, doğadaki canlı ve cansız varlıkların seslerine benzetilerek oluşturulduğunu fark ettiniz mi?


Cevap : Evet, mesela vızıldamak, arı ve sinek gibi böceklerin çıkardığı sesleri ifade eder. Fısıldamak, alçak sesle konuşurken oluşan bir sestir. Fokurdamak ise suyun kaynadığında çıkardığı ses anlamına gelir. Cıvıldamak da kuşların çıkardığı neşeli sesleri tanımlar.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Okulda birlik ve beraberlik içinde yaptığınız çalışmaları defterinize yazınız.


Cevap :

Okulda birlik ve beraberlik içinde yaptığımız çalışmalardan biri sınıf projeleri üzerinde hep birlikte çalışmaktır. Herkes görevini yerine getirir ve birbirine yardım eder.

Ayrıca okul temizliği için belli aralıklarla hepimiz sınıfımızı toplar, düzenleriz. Spor etkinliklerinde ise takım olarak oynar ve birbirimize destek oluruz. Bu tür çalışmalar, aramızdaki dayanışmayı güçlendirir ve daha başarılı olmamıza katkı sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29-30-31-32-33 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çalışmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersindeki başarılarını artırmak amacıyla hazırlanmış kapsamlı bir kaynak sunmaktadır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin metinleri anlama, kelime dağarcığını genişletme ve yazma becerilerini geliştirme konularında yardımcı olmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çalışmak Metni Etkinlik Cevapları, çocukların çalışma alışkanlıklarını pekiştirirken, konuları daha iyi kavramalarını sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ve öğrencilerin ihtiyaç duyduğu bilgilere ulaşmalarını kolaylaştırır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21 İlke Yayıncılık gibi kaynaklar, öğretim sürecinde büyük bir kolaylık sağlayarak, öğrencilerin derslerine daha etkin bir şekilde katılmalarına yardımcı olur. Bu tür materyaller, öğrenme süreçlerini daha eğlenceli hale getirirken, aynı zamanda akademik başarıyı da destekler.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çalışmak Metni Etkinlik Cevapları”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “İşleyen demir ışıldar.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız. 


Cevap : Bu sözden, sürekli çalışan ve kendini geliştiren insanların başarıya ulaşacağı anlamını çıkarıyorum. Tıpkı demirin paslanmaması için işlemeye ihtiyaç duyması gibi, insanlar da sürekli çaba gösterdikçe daha verimli ve başarılı olur.


2. Sizce çalışmak neden önemlidir? Anlatınız. 


Cevap : Çalışmak, hem bireysel gelişim hem de topluma katkı sağlamak için gereklidir. Kişi çalışarak hem kendini geliştirir hem de sorumluluklarını yerine getirir. Ayrıca, çalışmak insanı güçlü ve bağımsız yapar, aynı zamanda hedeflerine ulaşmasını sağlar.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimenin size çağrıştırdıklarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Çalışmak bana şunları çağrıştırıyor:

  1. Azim
  2. Başarı
  3. Disiplin
  4. Hedef
  5. Sorumluluk
  6. Sabır
  7. Kendini geliştirme
  8. Üretkenlik

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları”

Soru : c. Şiirde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimeleri sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Şiirde geçen “koşul”, “bereket”, “bolluk”, “tembel” kelimelerinin anlamlarını sözlükten öğrendim:

  • Koşul: Bir şeyin gerçekleşmesi için gereken durum, şart.
  • Bereket: Bol ve sürekli verim, bolluk, zenginlik.
  • Bolluk: Gereksinimden fazla olan varlık durumu, çokluk.
  • Tembel: Çalışmayı sevmeyen, işten kaçan, üşengeç kimse.

Soru : ç. Sözlüğünüzü inceleyiniz. Kelimelerin, sözlükte nasıl sıralandığı hakkındaki düşüncelerinizi öğretmeninizden söz alarak arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşurken işitilebilir bir ses tonu kullanınız. Konuşan arkadaşlarınızın sözünü kesmeden onları saygıyla ve sabırla dinleyiniz. 


Cevap : Sözlükte kelimeler, alfabe sırasına göre sıralanır. İlk harfi aynı olan kelimeler ikinci harfe, o da aynıysa üçüncü harfe göre sıralanır. Bu sıralama, kelimelerin hızlıca bulunmasını kolaylaştırır. Ayrıca, kelimelerin anlamları, okunuşları ve kökenleri de yer alır. Kelime ararken bu sıralama sistemi sayesinde doğru sırayı takip etmek çok önemlidir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Hangi yaştaki insanlar çalışmalılar?


Cevap : Her yaştaki insanlar çalışmalılar.


2. İnsanlar aydınlığa nasıl ulaşırlar?


Cevap : Çalışmakla aydınlığa ulaşırlar.


3. Sağlıklı yaşamanın koşulu nedir?


Cevap : Sağlıklı yaşamanın koşulu çalışmaktır.


4. Yan gelip uyumanın sonucu ne olur?


Cevap : Yan gelip uyumanın sonucu ağlamaktır.


5. Çalışanın evine ne dolar?


Cevap : Çalışanın evine bereket ve bolluk dolar.


6. Tembel insan, ömrünü nasıl harcar?


Cevap : Tembel insan, ömrünü boşu boşuna harcar.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre metinle ilgili verilen soruları cevaplayınız.


Cevap :

  • Şiirde üç dörtlük (kıta) vardır.
  • Şiirdeki dize sayısı on ikidir.
  • Şiirin ikinci dizesinin son kelimesi beş harften oluşmaktadır.
  • Şiirin üçüncü dörtlüğündeki ikinci dizenin ilk kelimesi üç heceden oluşmaktadır.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre “Çalışmak” başlıklı şiirin ana duygusunu noktalı yere yazınız.


Cevap :

Şiirin ana duygusu: Çalışmanın önemi ve insan hayatına kattığı değerler.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Çalışarak neleri, nasıl başardığınız ve neleri başarabileceğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Çalışarak, pek çok hedefe ulaşabileceğimi ve bu süreçte sabırlı, disiplinli olmanın önemini öğrendim. Örneğin, derslerime düzenli çalışarak sınavlarda başarılı oldum.

Sporda da sürekli pratik yaparak performansımı geliştirdim. Gelecekte çalışarak daha büyük başarılar elde edebileceğime inanıyorum, mesela hayalini kurduğum meslekte iyi bir yere gelebilmek için sürekli kendimi geliştirmeye devam edeceğim.


Soru : b. Arkadaşlarınızla konuşurken ve onları dinlerken aşağıdakilerden hangilerini uyguladınız? Uyguladıklarınız için , uygulamadıklarınız için görselini boyayınız.


Cevap : Bu kısmı kendi anlatımınıza göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Bu harfleri, yapısal özelliklerine dikkat ederek sırasıyla ilgili satırlara yazınız.


Cevap : El yazınızla verilen harfleri güzel bir şekilde yazınız.


Soru : b. Harflerin alfabemizdeki sırasına göre oluşturulan aşağıdaki şifreyi, belirtilen sıradaki harfi ilgili kutucuğa yazarak bulunuz.


Cevap :

1. Şifre : Çalışan Başarır

2. Şifre : Emek Olmadan Yemek Olmaz


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Türkçe ders kitabınızın ilk on sayfasını ve son beş sayfasını inceleyiniz. Bu sayfalarda hangi bölümlerin bulunduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Türkçe ders kitabımızın ilk on sayfasında İstiklal Marşı, Andımız, Atatürk’ün resmi ve içindekiler kısmı yer alıyor. Kitabın son beş sayfasında ise Kaynakça bölümü bulunuyor.


Soru : b. Kitaplardaki temel bölümlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Bu açıklamalarla ilgili soruları arkadaşlarınızla konuşarak cevaplayınız.


Soru: Kitabın ilk sayfalarında bulunur. Kitabın içeriğindeki konu başlıklarının sayfa numaralarıyla gösterildiği listedir. Bu bölüme ne ad verilir?

Cevap : Kitabın başlangıç sayfalarında yer alır ve kitabın içeriğini gösteren konu başlıkları ile bunların sayfa numaralarının bulunduğu listedir. Bu bölümün adı İçindekiler’dir.


Soru: Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda bulunmaktadır?

Cevap : Türkçe kitabımızda bu bölüm 7 ile 9. sayfalar arasında yer almaktadır.


Soru: Bu bölümden nasıl yararlanırsınız?

Cevap : Bu bölümü kullanarak aradığım konuyu veya metni hızlıca bulabilirim.


Soru: Kitabın son sayfalarında bulunur. Okuduğunuz metinlerde geçen bazı kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarının yer aldığı bölümdür. Bu bölüme ne ad verilir?

Cevap : Bu bölümün adı Sözlük’tür.


Soru: Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır?

Cevap : Türkçe ders kitabımızda bu bölüm 303 ile 306. sayfalar arasında bulunmaktadır.


Soru: Bu bölümde kelimeler nasıl gruplanmıştır?

Cevap : Kelimeler, ilk harflerine göre yani alfabetik sıraya göre gruplandırılmıştır.


Soru: Her grupta ilk harfi aynı olan kelimelerin sıralaması nasıl yapılmıştır?

Cevap : İkinci harfe göre alfabetik sıralama yapılmıştır.


Soru: Her grupta ilk iki harfi aynı olan kelimelerin sıralaması nasıl yapılmıştır?

Cevap : Üçüncü harfin alfabetik sırasına göre sıralama yapılmıştır.


Soru: Kitabın son sayfalarında bulunur. Kitap hazırlanırken yararlanılan kaynakların listelendiği bölümdür. Bu bölüme ne ad verilir?

Cevap : Bu bölümün adı Kaynakça’dır.


Soru: Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır?

Cevap : Bu bölüm, 307 ile 311. sayfalar arasında yer almaktadır.


Soru: Bu bölümde hangi bilgilere yer verilmiştir?

Cevap : Bu bölümde, kullanılan kaynakların yazarlarının isimleri, eserlerin adları, basıldıkları şehir, yayınevi ve basım yılı bilgilerine yer verilmiştir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Metinler aracılığıyla anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını yazmak için kendi sözlüğünüzü oluşturunuz.


Cevap : Küçük bir defter alarak kendiniz sözlük oluşturunuz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki öğrenciler, öğretmenlerinin yazdırdığı kelimeleri alfabetik sıralamaya göre listelerken yanlışlık yapmışlardır. Alfabetik sıraya göre yeri  yanlış olan kelimelerin başındaki kutucukları örnekteki gibi boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

Soru : Boyadığınız kutucuklardaki harfleri soldan sağa doğru sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap : Şifre : TÜRK ALFABESİ


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Sevdiğiniz bir arkadaşınızın fotoğrafını sınıfa getiriniz. Arkadaşınızın en sevdiğiniz özelliğini nedenleriyle birlikte defterinize yazınız.


Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları 3. Sınıf Türkçe

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126


İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı İlke Yayıncılık, öğrencilerin derslerde daha aktif olmalarını destekler. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126 Cevapları, tema sonunda yapılan değerlendirme etkinliklerinin doğru ve anlaşılır çözümlerini içerir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri, yazma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır.


“3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları”

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin tekrar edilmesini sağlar. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124, 125, 126, öğrencilerin konuları kavrayıp pekiştirmeleri amacıyla hazırlanmış etkinlikleri kapsar.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 124-125-126


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


ANNEANNEM BÜYÜYOR

(…) 20 yıl öncesinde anneannelerin son model telefonları olmadı. Onlara, yeni modellere geçen çocuklarının eski telefonları verildi. Bozarlar diye laptopların, bilgisayarların başına oturtulmadılar.

İki bin on yılı ve sonrasında anneanneler teknolojinin getirdiği son model telefonlar ve tabletler aracılığıyla hızlı öğrenme ve teknolojiyi kullanma becerisine ulaştılar. Artık ne bilmece çözüyorlar ne de örgü örüp dergi, gazete okuyorlar. Onlar artık sanal birer gezgin! Sosyal paylaşım sitelerinin hastası, blog misafiri, herkesi bombardımana tutan birer e-posta canavarı.

Yalvaç URAL
Başparmak Çocuklar
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. 20 yıl öncesinde anneannelerin neden son model cep telefonları yoktu? 


Cevap : 20 yıl öncesinde anneanneler son model telefonlara sahip değillerdi çünkü onlara, yeni modellere geçen çocuklarının eski telefonları veriliyordu.


2. Önceleri anneanneler neden laptopların, bilgisayarların başına oturtulmadılar?


Cevap : Laptopları veya bilgisayarları bozacakları düşünülerek başına oturtulmadılar.


3. Anneanneler hızlı öğrenme ve teknolojiyi kullanma becerisine ne zaman ulaştılar?


Cevap : 2010 yılı ve sonrasında bu beceriye ulaştılar.


4. Anneannelerin hızlı öğrenme ve teknolojiyi kullanma becerisine ulaşmalarına aracılık eden aletler hangileridir?


Cevap : Son model telefonlar ve tabletler bu beceriye ulaşmalarına aracılık eden aletlerdir.


5. Anneanneler artık neleri yapmıyorlar?


Cevap : Artık bilmece çözmüyorlar, örgü örmüyorlar, dergi veya gazete okumuyorlar.


6. Metinde günümüz anneanneleri nasıl tanımlanıyor?


Cevap : Günümüz anneanneleri sanal gezgin, sosyal paylaşım sitelerinin hastası, blog misafiri ve e-posta bombardımanına tutan bireyler olarak tanımlanıyor.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


C. Aşağıdaki ifadeleri ve cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun olan ifadeleri yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124-125-126 Cevapları”

Ç. Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Varlıkları niteleyen kelimelerin yer aldığı cümlelerin başındaki numaraları bilgisayar ekranına yazınız.


Cevap :

  • 2. Ailecek masmavi denizde yüzdük.
  • 4. Oyuncağı minik bebeğe verdi.
  • 5. Kahvaltıda taze ekmek yedik.

d. Yukarıda yer alan Tablo 2’de bir atasözü gizlidir. Tablo 1’de atasözüne ulaşmak için izlenmesi gereken yol verilmiştir. Buna göre tabloda gizlenmiş olan atasözünü aşağıdaki kutucuğa yazınız.


Cevap : Şifre : İŞLEYEN DEMİR IŞILDAR


“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


E. Aşağıdaki cümlelerde kesme işaretinin doğru kullanıldığı yerlere “✓” koyunuz.


Cevap :

  • (✓) Köpeğim Duman’ın ayağı kırılmıştı.
  • Azra Hanımı’n öğrencileri yarışmaya katılmış.
  • (✓) 9’uncu yaş günümü kutladım.
  • (✓) Ablam TRT’deki dizilerin konusunu çok beğeniyor.
  • Bence Ankara’nın sembolü Anıtkabirdir.

F. Aşağıda verilen eş sesli kelimelerin farklı anlamlarını yazınız.


Cevap :

  • Atlet Kelimesi:
    • Kıyafet: İç çamaşırı olarak kullanılan ince giysi.
    • Sporcu: Atletizm sporuyla uğraşan kişi.
  • Ocak Kelimesi:
    • Mutfak aleti: Yemek pişirilen araç.
    • Zaman dilimi: Yılın ilk ayı.
  • Soluk Kelimesi:
    • Nefes: Alıp verilen hava.
    • Renk: Solgun, mat renkte olan.
  • Çay Kelimesi:
    • İçecek: Çay bitkisinden yapılan sıcak içecek.
    • Dere: Küçük akarsu.
  • Sağ Kelimesi:
    • Yön: Sağ taraf, sağ el.
    • Durum: Sağlıklı, hasta olmayan.
  • Er Kelimesi:
    • Asker: Askerlik yapan kişi.
    • Zaman: Belirli bir zaman dilimi, erken.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sağlıklı olan insanları inceleyiniz. Sağlıklı insanların ortak özelliklerini defterinize yazınız.


Cevap :

Madde Madde Sağlıklı insanların ortak özellikleri şunlardır:

  1. Dengeli ve düzenli beslenirler: Yeterli miktarda vitamin, mineral ve protein alırlar.
  2. Düzenli egzersiz yaparlar: Fiziksel aktiviteyi hayatlarının bir parçası haline getirirler.
  3. Yeterli uyku uyurlar: Günde 7-8 saat uyumaya özen gösterirler.
  4. Stresten uzak durmaya çalışırlar: Zihinsel sağlıklarına dikkat ederler ve stres yönetimi yaparlar.
  5. Kötü alışkanlıklardan kaçınırlar: Sigara ve alkol gibi zararlı maddelerden uzak dururlar.
  6. Bol su içerler: Vücudun su dengesini korumak için yeterli su tüketirler.
  7. Hijyen kurallarına uyarlar: Kişisel temizliğe dikkat ederler.
  8. Pozitif düşünürler: Olumlu bir bakış açısına sahip olup mutlu ve huzurlu olmaya çalışırlar.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!