3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları” başlığı altında, 5. ünite kapsamında yer alan etkinliklerin detaylı çözümleri bulunmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirirken, metin üzerinden çıkarım yapma ve öz güven kavramını anlama gibi konularda destek sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilere ulaşmasını ve eksiksiz bir öğrenme süreci yaşamasını hedefler. Aynı şekilde, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan etkinlik çözümleri, çocukların temel Türkçe becerilerini eğlenceli bir şekilde pekiştirmesine olanak tanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ


Soru : Ozan’ın sizlere sormak istediği sorular aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayınız.


1. Her konuda yetenekli olabilir miyiz? Niçin?


Cevap : Hayır, çünkü herkesin ilgi alanları ve becerileri farklıdır. Bazı konularda daha başarılı olabiliriz, ancak her konuda yetenekli olmak zordur.


2. Bir konuda başarısız olduğumuzda kendimizi nasıl hissederiz?


Cevap : Çoğu zaman üzülür, hayal kırıklığına uğrarız. Ancak bu duygular geçici olabilir ve ders çıkararak ilerleyebiliriz.


3. Kendine güvenen bir insan zorluklar karşısında nasıl davranır?


Cevap : Kendine güvenen bir insan, zorlukları çözmek için sakin kalır, alternatif yollar arar ve pes etmez.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ? 


2. Yukarıdaki görselden ve Ozan’ın sorduğu sorulardan yararlanarak dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Bu metinde, kendine güvenmenin değerine, insanların yeteneklerinin birbirinden farklı olduğuna ve özgüven sayesinde başarısızlıkların üstesinden gelinebileceğine vurgu yapılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıdaki sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin  ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Tahminim: Çok güzel, etkileyici ve göz alıcı.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: İhtişamlı, gösterişli, göz kamaştırıcı.
  • Cümlem: Doğanın görkemli manzarası karşısında büyülenmemek elde değil.

Öz Güven Kelimesi

  • Tahminim: Kendi yetenek ve değerlerine güvenme durumu.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kendi yetenek, bilgi ve becerilerine duyulan güven.
  • Cümlem: Başarının sırrı, öz güvenle harekete geçmektir.

Filozof Kelimesi

  • Tahminim: Bilgeliği ve düşünceyi hayatının merkezine koyan kişi.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Felsefeyle uğraşan, derin düşünceleri olan kimse.
  • Cümlem: Filozoflar, insanlık tarihine yön veren düşünceler üretmişlerdir.

2. Anlamlarını bulduğunuz sözcüklerle birer cümle kurunuz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Görkemli sarayın ihtişamı herkesi büyüledi.
  • Yeni yıl kutlamaları için hazırlanan görkemli ışık gösterisi büyük beğeni topladı.
  • Doğanın görkemli güzelliklerini keşfetmek için bir doğa yürüyüşü düzenledik.

Öz Güven Kelimesi

  • Öz güveni yüksek bireyler zorluklarla daha kolay başa çıkabilir.
  • Öğrencilerin öz güven kazanması için onlara cesaret verici sözler söyledik.
  • Başarının kapılarını açan anahtar, öz güvendir.

Filozof Kelimesi

  • Antik Yunan’ın ünlü filozofları, insan doğası üzerine derin düşünceler geliştirdi.
  • Herkes, günlük yaşamında bir filozof gibi sorgulayıcı olmalıdır.
  • Filozof, yalnızca teoride değil, pratikte de bilgeliği uygulayan kişidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


DİNLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Sam (Sem)’in okuldan eve dönerken içinde bulunduğu ruh hâli nasıldır? Niçin? 


Cevap : Sam üzgündür çünkü beden eğitimi dersinde ipe tırmanamadığı için kendisini yetersiz ve başarısız hissetmektedir.


2. Filozof Kedi Watson(Vatsın), Sam’in anlattıklarına niçin “Sorun değil.” diyerek karşılık vermiştir? 


Cevap : Watson, her insanın farklı yeteneklere sahip olduğunu ve bir alandaki başarısızlığın yetersizliği göstermediğini düşündüğü için “Sorun değil.” demiştir.


3. Filozof Kedi Watson, arkadaşını ikna edebilmek için nasıl bir çözüm bulmuştur? 


Cevap : Watson, kara tavuk ve aslan örneklerini kullanarak herkesin farklı yeteneklerinin olduğunu ve bu yeteneklerin zamanla gelişebileceğini Sam’e anlatmıştır.


4. Sam, Filozof Kedi’nin söyledikleriyle ikna olmuş mudur? Niçin?


Cevap : Evet, etkilenmiştir çünkü Watson’un sözleri ona kendine güvenmesini sağlamış ve şiir yazma isteğini artırmıştır.


5. Filozof Kedi Watson’a göre öz güven nedir?


Cevap : Öz güven, kişinin kendine inanması, değerli biri olduğunun farkında olması ve hayatta önemli bir yere sahip olduğunu hissetmesidir.


6. Filozof Kedi Watson’un yerinde siz olsaydınız kendine güvenini yitiren bir arkadaşınızın kendisine güven duyması için neler yapardınız? 


Cevap : Onun güçlü yanlarını hatırlatır, geçmişte başardığı şeyleri vurgulardım. Ayrıca, hata yapmanın doğal olduğunu ve önemli olanın denemeye devam etmek olduğunu anlatırdım.


7. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu: Sam’in öz güven kazanma süreci.

Metnin ana fikri: İnsan, kendine inanarak ve yeteneklerini keşfederek özgüvenini geliştirebilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal ürünü ifadeler: Filozof Kedi Watson’un konuşması ve düşünceleriyle Sam’e tavsiyelerde bulunması.

Gerçek ifadeler: Sam’in beden eğitimi dersinde ipe tırmanamaması ve bu yüzden kendini kötü hissetmesi.


3. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız.


Cevap :

Soru: Sam, özgüvenini nasıl geri kazanmıştır?

Cevap: Filozof Kedi Watson’un açıklamalarıyla motive olmuş ve güçlü yanlarını fark ederek özgüvenini yeniden kazanmıştır.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap : Filozof Kedi ile Özgüven Yolculuğu


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin eş ve zıt anlamlarını yazınız.


Cevap :

Soru:

  • Eş anlamı: sual
  • Zıt anlamı: cevap

Beyaz:

  • Eş anlamı: ak
  • Zıt anlamı: siyah

Yaşlı:

  • Eş anlamı: ihtiyar
  • Zıt anlamı: genç

Cimri:

  • Eş anlamı: pinti
  • Zıt anlamı: cömert

Küçük:

  • Eş anlamı: ufak
  • Zıt anlamı: büyük

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


2. Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını “TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü”nden bularak eşleştiriniz.


Cevap :

bileğine güvenmek =  gücüne veya hünerine güvenmek.

gözünden uyku akmak =  çok uykulu olmak.

başa çıkmak =  bir şeye gücü yetmek.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


3. Aşağıdaki sözcük gruplarından cümle olanlarını “X” ile işaretleyiniz. Cümle olanların sonuna uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Filozof Kedi Watson’la Sam’in arasında geçen konuşmalarla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Filozof Kedi Watson ile Sam arasındaki diyaloglarda, Watson Sam’e özgüven aşılamak için etkileyici örnekler sunmuş. Herkesin farklı yeteneklere sahip olduğunu ve başarısızlığın olumsuz bir şey olmadığını açıklamış. Sam’i teselli ederken ona cesaret vermesi beni çok etkiledi. Bu konuşma, kendimize inanmanın ne kadar önemli olduğunu harika bir şekilde vurguluyor.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : “Kendini Tanıma” ve “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu ile ilgili bilgileri okuyunuz.


Cevap :

“Kendini Tanıma” oyunu: Bu oyunda herkes kendisiyle ilgili özelliklerini anlatır. Sevdiği şeyler, becerileri ve hayalleri gibi konularda paylaşım yapar. Böylece hem kendini daha iyi tanır hem de arkadaşlarına kendini tanıtır.

“Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu: Bu oyunda, arkadaşlardan biri için kısa bir öykü yazılır. Yazılan öykü, arkadaşın özelliklerine ya da hayallerine uygun olabilir. Daha sonra bu öykü sınıfta paylaşılır ve arkadaşına hediye edilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


KENDİNİ TANIMA


Soru : “Kendini Tanıma” oyununda, adınızın harflerini alt alta sıralayarak yazınız. Yazdığınız harflerin yanına da size uyan bir özelliğinizi belirtiniz.


Cevap :

Kendini Tanıma Oyunu:
Adım: Ahmet

A: Anlayışlı
H: Hırslı
M: Meraklı
E: Enerjik
T: Tutkulu

Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum: Ahmet, meraklı ve enerjik bir çocuktu. Bir gün okulda yeni bir deney yapmak istedi. Arkadaşlarına, tutkulu bir şekilde deneyin nasıl yapılacağını anlattı. Herkes onu anlayışlı olduğu için dikkatle dinledi. Ahmet’in liderliği sayesinde deney çok başarılı geçti ve herkesin yüzü gülüyordu.


ARKADAŞIMA BİR ÖYKÜ HEDİYE EDİYORUM


Soru : Arkadaşlarınızla önce “Kendini Tanıma” sonra da “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyununu oynayınız. Öykülerinizi yazarken büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.


Cevap : Bu etkinliği arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Geçmişte var olan ancak günümüzde ihtiyaç duyulmayan meslekleri araştırınız. Araştırmalarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Geçmişte var olup günümüzde ihtiyaç duyulmayan bazı meslekler şunlardır:

  1. Lambacı: Elektriğin olmadığı dönemlerde sokak lambalarını yakıp söndürmekle görevli kişilerdi. Elektriğin yaygınlaşmasıyla bu meslek ortadan kalkmıştır.
  2. Buz Kesici: Elektrikli buzdolapları icat edilmeden önce doğal buzları kesip satmakla uğraşırlardı. Buzdolaplarının yaygınlaşmasıyla bu mesleğe gerek kalmamıştır.
  3. Telgrafçı: Haberleşmenin telgrafla yapıldığı dönemde, mesajları alıp gönderen kişilerdir. Telefon ve internetin gelişmesiyle bu meslek tarih olmuştur.
  4. Nalburcu (At Nalcısı): Ulaşımın büyük ölçüde atlarla yapıldığı dönemde atların nal bakımını yapan kişilerdi. Motorlu taşıtların yaygınlaşmasıyla bu meslek önemini yitirmiştir.
  5. Hattat: Matbaa icat edilmeden önce kitap ve belgeleri el yazısıyla çoğaltan kişilerdir. Matbaanın kullanılmaya başlamasıyla hattatlık meslek olmaktan çok sanata dönüşmüştür.

Bu tür meslekler, teknolojinin ve yaşam tarzının değişmesiyle ortadan kalkmış, yerlerini modern meslekler almıştır.


ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!


Soru : Bilgilendirici metni sessiz okumadan önce aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Meslek seçiminde nelerin dikkate alınması gerektiğini biliyor musunuz? Bu konuda başka neler öğrenmek istersiniz?


Cevap : Meslek seçiminde öncelikle kişinin ilgi alanları, yetenekleri ve becerileri dikkate alınmalıdır. Aynı zamanda seçilen mesleğin gelecekteki iş imkanları, kazanç durumu ve kişisel mutluluğa katkısı da değerlendirilmelidir. Meslek seçiminde aile, rehber öğretmenler ve uzmanların görüşlerinden faydalanmak önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için farklı mesleklerin özelliklerini ve kariyer fırsatlarını öğrenmek isterim.


b. Geçmişte ihtiyaç duyulmayan ancak günümüzde ihtiyaç olan mesleklerle ilgili neler biliyorsunuz? Bu konuyla ilgili merak ettikleriniz nelerdir?


Cevap : Günümüzde dijitalleşme ve teknoloji alanındaki gelişmeler, birçok yeni meslek ortaya çıkarmıştır. Örneğin, yazılım geliştiriciler, veri analistleri, siber güvenlik uzmanları ve sosyal medya yöneticileri gibi meslekler geçmişte ihtiyaç duyulmuyordu. Ayrıca, yapay zeka ve robotik mühendisliği de günümüzün önemli meslekleri arasında yer almaktadır. Bu mesleklerin hangi alanlarda çalıştıklarını ve gelecekte ne tür yeni mesleklerin ortaya çıkabileceğini merak ediyorum.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları” başlığı, “Türkiye’nin En Güzel Evleri” metni ve etkinlikleri ile ilgili soruları kapsamaktadır. Bu metin, Türkiye’deki farklı ev kültürlerini ve mimari çeşitliliği tanıtarak öğrencilere evlerin tarihsel ve kültürel önemini öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamalarına yardımcı olacak açıklamalar ve sorular içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri tamamlarken doğru bilgiye ulaşmalarını sağlar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Yaşadığınız yerdeki tarihî evlerin özelliklerini anlatınız.


Cevap :

İstanbul: İstanbul’daki tarihi evler, Osmanlı dönemine ait konaklar ve ahşap yalılarla ünlüdür. Genellikle geniş avlulara sahip olup, zarif süslemeler ve büyük pencerelerle dikkat çeker.

Ankara: Ankara’nın tarihi evleri, genellikle taş yapılarla inşa edilmiştir ve Cumhuriyet dönemi mimarisini yansıtan sade, fonksiyonel tasarımlara sahiptir.

İzmir: İzmir’deki tarihi evler, özellikle Konak ve Alsancak bölgelerinde yer alan, Fransız ve Yunan etkisiyle harmanlanmış neoklasik ve geleneksel Osmanlı mimarisiyle dikkat çeker.

Bursa: Bursa’daki tarihi evler, Osmanlı izleri taşıyan ahşap yapılar olup, sade ama zarif işçilikleriyle bilinir. Aynı zamanda yeşil alanlar ve bahçelere sahip olmalarıyla ünlüdür.

Hatay: Hatay’daki eski evler, taş yapılar ve Arap kültüründen izler taşır. Avlulu evler ve geleneksel cam işçiliği ile bezenmiş kapı ve pencereler karakteristiktir.

Adana: Adana’daki tarihi evler, taş ve kerpiçten yapılmış olup, iç avlulu düzen ve geniş, yüksek tavanlarla dikkat çeker.

Gaziantep: Gaziantep’teki tarihi evler, taş ve kerpiç kullanımıyla yapılmış olup, avlulu yapılar ve geleneksel motiflerle bezeli kapılar ve pencerelere sahiptir.

Mardin: Mardin’in tarihi evleri, kesme taşlardan yapılmış, dar sokaklarla iç içe geçmiş, geleneksel taş işçiliği ve Arap etkisiyle karakterizedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulduğunuz sözcükleri cümlede kullanınız.


Cevap :

Kalker Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kalker, kalsiyum karbonat içeren, genellikle beyaz veya gri renkli bir kayaç türüdür.
  • Tahminim: Bir çeşit taş veya kaya.
  • Cümlem: Evimizin bahçesindeki duvar kalkerden yapılmış.

Avlu Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Ev, okul veya benzeri bir yapının çevresinde açık alanda kalan, genellikle duvarlarla çevrili boş alan.
  • Tahminim: Ev veya bina içinde açık alan.
  • Cümlem: Bahçemizde büyük bir avlu var, orada çiçekler yetiştiriyoruz.

Konik Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Koniye benzeyen, koni şekline sahip olan.
  • Tahminim: Koni şeklinde olan bir şey.
  • Cümlem: Konik çadırlar festivallerde çok tercih edilir.

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?


Cevap : Metnin türü, tanıtıcı metindir. Çünkü metinde, Türkiye’nin farklı illerindeki tarihi evler tanıtılmakta ve her bir evin özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.


2. Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenlerin neler olduğunu söylemektedir?


Cevap : Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenin deniz, kum ve güneş olduğunu söylemektedir.


3. Bilge, Şanlıurfa evlerini nasıl anlatmıştır?


Cevap : Bilge, Şanlıurfa evlerini konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilen evler olarak tanıtmıştır. Ayrıca bu evlerin tepe kısmının açık olduğunu, böylece ışığın içeri girmesinin ve dumanın çıkmasının sağlandığını belirtmiştir.


4. Sizce, metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı hangisidir? Neden?


Cevap : Metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı, Şanlıurfa evlerinin konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilmiş olmasıdır. Çünkü bu evlerin özel bir yapım tekniğiyle inşa edilmesi, onların tarihten gelen bir kültürel miras olduğunu ve fonksiyonel olarak iç mekan düzenini nasıl etkilediğini gösteriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıda verilen sözcükleri eş anlamını ya da zıt anlamını bularak eşleştiriniz. Eş ve zıt anlamlıları farklı renklere boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 Cevapları”

2. Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükleri bulunuz. Bulduğunuz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız.


Cevap :

Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükler:

  • Mardin Taş Evler: ilgi çekici, taş, kalker, manzaraya engel olmayan, serin, sıcak.
  • Safranbolu Evleri: beyaz, geniş, kocaman, iki katlı, üç katlı, Osmanlı izleri taşıyan.
  • Şirince Evleri: beyaz, şirin, ağaçlarla çevrili, masal gibi.
  • Şanlıurfa Evleri: konik külah biçiminde, tepesi açık, tarihi eski, duman çıkışlı.
  • Bodrum Evleri: beyaz badanalı, masmavi, şirin, görsel şölen sunan.

Kısa Öykü: Tarihi Güzelliklerimiz

Yaz tatilinde ailemle birlikte Mardin Taş Evler’e gittik. Bu evlerin serin havası bizi yaz sıcağından korudu. Oradan Safranbolu Evleri’ne geçtik. Beyaz renkli, geniş ve Osmanlı’dan izler taşıyan evlerde gezerken kendimi eski zamanlarda hissettim. Daha sonra Şirince’ye uğradık. Ağaçlarla çevrili bu masal köyü, bembeyaz ve şirin evleriyle bizi büyüledi. Tatilin son durağında Bodrum Evleri’ni gördük. Masmavi kapıları ve beyaz badanasıyla bu evler, güneşin altında adeta parlıyordu. Her yerin kendine özgü güzelliği, tatilimizi unutulmaz kıldı.


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Gezdiğiniz yerlerdeki ilginç yapıları anlatınız.


Cevap :

  • İstanbul: Topkapı Sarayı, büyüleyici tarihi dokusuyla dikkat çeker.
  • Ankara: Anıtkabir, mimarisi ve anlamıyla etkileyicidir.
  • İzmir: Saat Kulesi, şehrin simgesi olan zarif bir yapıdır.
  • Mardin: Taş evler, kalker taşından yapılmış ve tarihi çok eskilere dayanır.
  • Adana: Taş Köprü, Roma döneminden kalan sağlam bir yapıdır.
  • Hatay: Habibi Neccar Camii, Anadolu’nun ilk camilerindendir.
  • Bursa: Ulu Cami, mimarisi ve tarihiyle büyüleyicidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Görseldeki evde sizce kimler yaşamaktadır? Nasıl bir yaşam sürdürüyor olabilirler? Sizin yaşamınızla benzer ve farklı yönleri neler olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Bu evde doğayı seven ve sakin bir yaşamı tercih eden bir aile yaşıyor olabilir. Güne erken başlayıp kendi bahçelerinde sebze-meyve yetiştiriyor, doğal bir hayat sürüyor olabilirler. Benim yaşamımla benzer olarak aile sıcaklığı ve huzuru önemli olabilir. Farklı olarak ise onların şehirden uzak, daha sade ve doğal bir yaşam tarzını benimsemesi dikkat çekiyor. Şehirde yaşadığım için doğayla bu kadar iç içe olamıyorum.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları”, “Cennet Vatanım” serbest okuma metni ile ilgili soruları içermektedir. Bu metin, vatan sevgisini ve ülkenin doğal güzelliklerini ön plana çıkararak öğrencilere yurt sevgisini aşılamayı amaçlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamaya yönelik etkinlikleri ve soruların cevaplarını içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilerle etkinlikleri tamamlamalarına rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirerek metinle ilgili yorum yapmalarını sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 Cevapları


ŞİMDİ SIRA SİZDE


1. 6. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki şiiri sesli bir şekilde okuyalım.


Cevap :

CENNET VATANIM

Dünyanın çiçeğisin
Benim cennet vatanım.
Düşlerin gerçeğisin
Benim cennet vatanım.

Süt verdin yudum yudum,
Kucağında uyudum,
Fidan gibi büyüdüm,
Benim cennet vatanım.

Zorluğu göğüsledin,
Hepimizi besledin.
Hayatımı süsledin,
Benim cennet vatanım.

Canlar verse el ele
Açar menekşe lale.
Geçilmez Çanakkale!
Benim cennet vatanım.

Bestami YAZGAN / Bu Vatan Bizim


2. Şairin bu şiiri hangi kitabında yayımladığını kaynakça bölümüne bakarak öğrenelim.


Cevap : Yazgan, B. (2017). Cennet Vatanım. Bu vatan bizim içinde. Nar Yayınları.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149, 150 Cevapları” başlığıyla, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamaları paylaşılmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” kısmında, metni daha iyi anlamak için sorulan soruların doğru cevapları ve bu sorulara dair çözüm yolları bulunmaktadır. Bu bölümler, öğrencilerin okuma ve düşünme becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmı, etkinliklerin nasıl çözüleceğini adım adım anlatan detaylı açıklamalar sunar. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayıncılık” başlığı altında, bu sayfalara ait çözüm önerileri ve açıklamalar yer alarak öğrencilerin ders kitaplarındaki soruları çözmelerine rehberlik eder.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150


GÖNÜL BAHÇESİ

Can ve ailesi, Gül Nine ile birlikte arabayla hafta sonu gezmeye çıkmışlardı. Uzun çam ağaçlarının arasında, küçük bir dükkânın önünde durdular. Dükkânın sahibi arka bahçeye bakan pencerenin
önünde bir masa işaret etti. “Siparişleriniz hazır olana kadar bahçemizi gezmek ister misiniz?” dedi.

Kim bu teklifi geri çevirebilirdi ki? Can ve Ayşe yarış hâlinde koşarak çıktılar. Gül Nine de arkalarından… Can ve Ayşe’ye bitkilerle, ağaçlarla ilgili bilgi vermeye başladı. Ancak yolda gelirkenki neşeli hâlinin yerini hüzün almış gibiydi. Düşünceli görünüyordu.

“Nineciğim, yoruldun mu yoksa?” diye sordu Can.
“Yok, Can’ım yorgun değilim. Azıcık eski günlere gittim de…” diye cevapladı Gül Nine.

Can, “Eski günlere mi?” diye merakla sordu. Gül Nine, “Evet, dedem ve ninemle geçirdiğim çocukluğumu hatırlattı bana bu bahçe.”

“Benim ninemin de ninesi vardı demek?” dedi Can gülerek ve ninesini neşelendirmeye çalışarak. “Çok mu severdin onları?”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


“Hem de çok… Öyle çok severlerdi ki beni. Tıpkı bahçedeki çiçeklerine baktıkları gibi özenle bakarlardı bana.” dedi Gül Nine. (…)

Can, “Merak ettim doğrusu, tanımak isterdim onları.”

Gül Nine, “Ninem azıcık kaşları çatık bir hanımdı. Dıştan sert görünse de yumuşacık bir kalbi vardı. Çok severdi manileri, türküleri…

Dedem pamuk gibi adamdı; gayretli, bilgili biriydi. Okumayı çok severdi. Her gece yatmadan evvel bir hikâye anlatırdı ağabeyimle bana.”

“Şimdi anlıyorum.” dedi Can. “Demek ki sen, onlar sayesinde bu kadar iyi bir ninesin.”

“İlahi Can, ne yaptın ettin, yine beni gülümsettin.” dedi Gül Nine.

“Haklısın benim güzel torunum. Onlar olmasaydı ben senin Gül Nine’n olamazdım. Şu gördüğün bahçedeki tüm ağaçlar, bitkiler öyle büyük bir emek verilerek yetişiyor ki. Bu emek sayesinde tohumlar fidan, fidanlar da ağaç oluyor. Ağaç da büyüyüp binlerce tohum verir hâle geliyor. İnsanlar da böyle işte. Hayatları boyu biriktirdikleri emeği, tecrübeyi seve seve aktarıyorlar kendilerinden sonra gelenlere. Gönülden gönüle geçen en güzel miras da sevgi.” (…)

Gökmen AKTUĞ vd.
Mavi Kırlangıç
Yeşilay Çocuk Dergisi
(Kısaltılmıştır.)


1) Metinden zıt anlamları olan sözcükleri bulup altlarını çizelim. Bu sözcüklerin zıt anlamlarını söyleyelim.


Cevap :

Metinden zıt anlamlı sözcükler:

  1. Yorgun – Enerjik
  2. Sert – Yumuşak
  3. Dıştan – İçten
  4. Büyük – Küçük
  5. Sert – Nazik

Bu sözcüklerin zıt anlamlıları şu şekildedir:

  1. Yorgun – Enerjik
  2. Sert – Yumuşak
  3. Dıştan – İçten
  4. Büyük – Küçük
  5. Sert – Nazik

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154, 155 Cevapları” başlığı, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamalı cevaplarını içermektedir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” kısmında, öğrencilerin 4. ünitede öğrendiklerini pekiştirecek şekilde sorulan soruların doğru yanıtları yer almaktadır. Bu bölümler, öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerini ve anlamadıkları konularda eksikliklerini tamamlamalarını sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, etkinliklerin çözümüne dair adım adım açıklamalar bulunmaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayıncılık” kısmı, ders kitabındaki sorulara dair detaylı çözüm önerileri sunarak, öğrencilere rehberlik eder.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Üzüntü, haksızlık, öfke ve hüzünle dolu bir fırtına atlatan birini gördüğümde (…) ve birinin korktuğunu fark ettiğimde kendime “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyorum.

Ellerimi kalbimin üstüne koyuyorum ve dinliyorum. Cevabı burada buluyorum: Ben şefkatliyim. Çevreme hassasiyetle yaklaşıyorum. (…) Karşımdaki için orada olurum. Zaten sevgi, karşındaki için orada olmaktır. Karşımdakine sarılıp ona, “Her şey düzelecek.” derim. Sevgi, rahatlatmaktır. Sakince konuşurum. Kelimelerimi dikkatle seçer, hareketlerime özen gösteririm. (…) Sahip olduğum her şey için şükrederim ve sahip olduğum her şeyi paylaşırım. Sevgi, minnettarlıktır. (…)

Benim ya da başka birinin üzerine kara bulutlar üşüştüğünde yapabileceğim bir şeyler olduğunu bilirim. Kalbimin peşinden giderim. (…) Biz sevgiyiz ve sevginin yardımıyla hep birlikte fırtınaları atlatıp gökyüzünü aydınlatabiliriz.

Susan VERDE (Suzın VÖRD) Çev. Berrak KAYAOĞLU
Ben Sevgiyim (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazar, üzgün bir insan gördüğünde ya da birinin korktuğunu fark ettiğinde ne yapıyor?


Cevap : Yazar, üzgün birini veya korkan birini gördüğünde kendisine “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyor. Ardından, şefkatli ve hassas bir şekilde yaklaşarak karşısındaki kişiye yardımcı olmaya çalışıyor.


2. Yazarın sevgi ile ilgili düşüncelerini yazınız. 


Cevap : Yazar, sevginin, karşındaki için orada olmak ve ona şefkatle yaklaşmak olduğunu düşünüyor. Sevgi, rahatlatmak, sakin konuşmak, minnettarlık duymak ve sahip olunan her şeyi paylaşmaktır. Sevgi, insanların birbirine yardımcı olmasını, birbirini desteklemesini sağlar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


3. Yazar niçin ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor?


Cevap : Yazar, ellerini kalbinin üzerine koyarak, kendi içsel huzurunu ve şefkatini dinliyor. Bu, kendisine sevgi ve güven duygusu vermek, içindeki cevabı bulmak için bir yöntemdir.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz. 


Cevap : “Sevgi ve Şefkatle Fırtınaları Atlatmak”


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu, sevgi ve şefkatle başkalarına yardımcı olmanın, zor zamanlarda onları rahatlatmanın ve onların hayatına ışık getirebilmenin önemi üzerinedir.

Metnin ana düşünce ise, sevginin, zorluklar karşısında insanları bir arada tutarak birlikte fırtınaları atlatmalarını sağlayacak güce sahip olduğudur.


6. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Ya Tutarsa

Adamın biri bir gün Hoca’yı gölün kenarında görmüş. “Hayrola?” demiş.
Hoca, “Yine ne eğirip ne dokuyorsun?” demiş.
Hoca, adamı tepeden tırnağa şöyle bir süzmüş: “Hiç,” demiş. “Bir şey eğirip dokumuyorum. Göle maya çalıyorum.”
Adamcağız duyduklarına inanamamış: “İlahi Hoca, bu görülmüş şey mi? Göl maya tutar mı hiç?”
“Ben de biliyorum, tutmaz, tutmaz ama ya tutarsa?”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


7. Eksik bırakılan ifadeleri hayal ürünü olan ifadelerle eşleştiriniz.


Cevap :

  • Sabaha kadar – müşıl müşıl uyudu.
  • Muhabbet kuşum – ay ve yıldızlarla sohbet etti.

8. Aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Verilen bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “ Y” yazınız.


Cevap :

  • Özel isimler yazılırken ilk harfleri bazen küçük yazılır. – Yanlış
  • Heyecan, korku, şaşırma bildiren cümlelerde ünlem kullanılır. – Doğru
  • “Arkadaşım mavi kazak giymiş.” cümlesinde varlığın özeliğin niteleyen sözcük “kazak”tır. – Yanlış

9. İpuçlarından yararlanarak sözcüğü yazınız.


Cevap : Şifre : Yazma

Verilen ipuçlarına göre eş sesli sözcük şu şekilde çözülür:

  • İkinci ve beşinci harfleri aynıdır.
  • İlk harfi alfabenin 28. sırasındaki harf (z) ve üçüncü harfi 29. sırasındaki harf (z).
  • İkinci ve beşinci harfler ünlü harflerden biri olmalıdır, bu durumda “e” harfi doğru seçimdir.
  • ı, i, o, ö, u, ü harfleri kullanılmamıştır.

Bu ipuçlarını birleştirerek “zezey” kelimesi doğru cevap olacaktır.

Zey ve Zey eş sesli (aynı telaffuzla farklı anlamlar) bir sözcük oluşturur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


10. Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi.

10. Yukarıdaki cümlede altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısını bulunuz. Bulduğunuz sözcüğü cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • Zor : Maçı son dakika zorla kazandılar.

11. Altı Şapkalı Düşünme tekniğinde bir konu altı farklı düşünce şeklinde belirtilir. Aşağıda bu düşünce tekniğine ait bazı şapkalar verilmiştir.

“Bugün yoğun kar yağışı bekleniyor.”

11. Yukarıdaki ifadeye göre öğrencilerin hangi yorumları yapmış olabileceğini yazınız.


Cevap :

Duygusal: “Kar yağacaksa, çok güzel olur. Beyaz kar taneleri her yeri süsler, manzara harika olur.”

İyimser: “Bugün kar yağacaksa, bu harika! Belki okullar tatil olur ve dışarıda eğlenceli bir şekilde zaman geçirebiliriz.”

Karamsar: “Kar yağarsa, yollar kapanır, trafik sıkışır. Çıkmak zor olur ve bir sürü aksilik yaşanabilir.”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


12. Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki numaraları kutulardaki yönergelere göre yazınız.


Cevap :

Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıklar: 1, 2, 4, 8, 9

Aynı türden varlıklar: 3, 5, 6, 7


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!