3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pırıl-Ramazan İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pırıl-Ramazan İzleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 Cevapları” başlığı, 6. ünitedeki etkinliklere dair çözümleri içermektedir. Bu sayfalarda yer alan “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Pırıl-Ramazan İzleme Metni Etkinlik Cevapları” etkinliği, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmelerine ve metni anlamalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı altında ise, öğrenciler bu metnin ve ilgili etkinliklerin doğru cevaplarını bulabilirler. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202 MEB Yayıncılık” kısmında yer alan sorulara verilen cevaplar, öğrencilerin hem dil bilgisi hem de metinle ilgili becerilerini pekiştirmelerine olanak sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


1. “Millî Kültür” dendiğinde aklınıza neler geliyor?


Cevap : “Millî Kültür” dendiğinde aklıma, bir milletin tarih boyunca oluşturduğu gelenekler, görenekler, dil, sanat, müzik, yemekler ve yaşam biçimi geliyor. Ayrıca, bayramlarımız, destanlarımız, halk oyunlarımız ve el sanatlarımız gibi kültürel değerlerimiz de millî kültürün birer parçasıdır. Bu unsurlar, bir milletin kimliğini ve karakterini yansıtır.


2. 6. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Bu temada millî kültürümüz, değerlerimiz, geçmişten gelen miraslarımız ve yaşlılara saygı gibi konular öğreneceğimizi tahmin ediyorum. Ayrıca, kendine güven ve mimari eserler hakkında bilgiler edinebiliriz.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Çevrenizde ya da ailenizde bayram öncesi nasıl hazırlıklar yapılıyor? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bayram öncesi evde temizlik yapılır, yeni kıyafetler hazırlanır, tatlılar ve yemekler pişirilir. Akrabalara ve komşulara ziyarete gidileceği için hediyeler hazırlanır.


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ? 


1. Aşağıdaki görselleri inceleyerek izleyeceğimiz videodaki olayları ve sonunda neler yaşanacağını tahmin edelim.


Cevap :

  1. Çocuklar davul ramazanda davul çalar.
  2. Çocukların ailesi iftar hazırlığı için sofrayı hazırlar.
  3. Hep beraber iftar sonrası hazırlar.
  4. Ezan okununca ailecek iftar yaparlar.

2. Videoyu izledikten sonra tahminlerinizi tekrar değerlendiriniz. Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazıp arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  1. Çocuklar davul ramazan manileri söyler.
  2. Çocukların maniler söyleyerek bahşişler toplar.
  3. Hep beraber iftar sonrası hazırlar.
  4. Ezan okununca ailecek iftar yaparlar.

İZLERKEN SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ


1. Boş bırakılan yerleri izlediğiniz videoya göre tamamlayınız.


Cevap :

Ramazan gelmiş bize
Hoş gelmiş evimize
Bolluğu getirmiş, çok şükür bu ay gelmiş.
İftarıyla şifalı, bir de lezzetli orucuyla,
Akşamlar ne eğlenceli Ramazan Hacivat’ıyla.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


2. İzlediğiniz videodaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Sözcüklerle birer cümle kurunuz.


Cevap :

Bahşiş Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gönül almak ya da teşekkür etmek amacıyla verilen küçük para veya hediye.
  • Tahminim: Hizmet karşılığında verilen ödül.
  • Cümlem: Garsona, güzel hizmeti için bahşiş bıraktık.

Sefa Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Huzur, rahatlık, keyif.
  • Tahminim: Keyifli vakit geçirme.
  • Cümlem: Tatilde ailemle birlikte sahilde sefa sürdük.

Bereket Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bolluk, verimlilik, hayırlı artış.
  • Tahminim: Fazla ve hayırlı kazanç.
  • Cümlem: Yağmur yağınca tarlada bereket arttı.

3. İzlediğiniz videoda misafirlik kavramı üzerinde de durulmaktadır. Misafirlikle ilgili atasözleri ve anlamlarını “TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü”nden bularak eşleştiriniz..


Cevap :

1. “Konuk, ev sahibinin kendisine çok şeyler ikram etmesini bekleyebilir ama ev sahibi ancak evinde olanları ikram edebilir.” anlamında kullanılan bir söz.

  • Eşleşen Atasözü: “Ev sahibinin malı kendi malıdır.”
  • Anlamı: Ev sahibi, konuklarına ikramda bulunurken ancak kendi imkanlarıyla sınırlı olabilir. Bu atasözü, misafire ikramda bulunmanın ev sahibinin kendi imkanlarına bağlı olduğunu ifade eder.

2. “Misafirin geldiği evde ya yiyecek bulunur veya beklenmedik bir yerden o sırada yiyecek gelir.” anlamında kullanılan bir söz.

  • Eşleşen Atasözü: “Misafire gelenek gereği yemek verilmesi, ev sahibinin misafire olan ikramını gösterir.”
  • Anlamı: Bu atasözü, misafirliğin çok önemli bir gelenek olduğunu ve bir evde misafir olduğunda, ya ev sahibinin kendi imkanlarıyla yemek sunacağını ya da beklenmedik bir şekilde yardım geleceğini anlatır.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları


İZLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları izlediğiniz videoya göre cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi Pırıl’ın evine gitmemiştir? İşaretleyiniz.


Cevap :  1. resimde yer alan karakter gitmemiştir.


2. Pırıl’ın annesinin tüm çocukları yemeğe çağırmasının sebebi nedir?


Cevap : İftar yapmak için çağırmıştır.


3. Efe, söylediği mânilerde herkesten bir şey istemektedir. Bunun sebebi nedir?


Cevap : Bahşiş toplamak için istemektedir.


4. Cesur neden alkışlanmıştır?


Cevap :  Bardakları düşürmeden tutuğu için alkışlandı.


5. Videoda söylenen mânilerden birini yazınız.


Cevap :

Bizim kale direk ister
Söylemeye yürek ister
En iyi ben diyeyim
Deva sizden börek ister.


Ramazan geldi bize
Hoş geldi evinimize
11 ayın sultanıdır
Azıcık bahşiş verin bize.


Yün yatakta yatarız
Ballı lokma yaparız
Biraz bekle davulcu
Şimdi bahşiş atarız


6. İzlediğiniz videonun konusunu yazınız. 


Cevap : Ramazan ayında misafirperverlik


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları


7. Aşağıdaki cümleleri oluş sırasına göre sıralayarak şifreyi bulunuz. 


Cevap :

  1. R Efe, davul çalarak mâni söylüyor.
  2. A Nazlı, Cesur’a mâni söylüyor.
  3. M Uzay ve arkadaşı oyun oynuyorlar.
  4. A Pırıl’ın anne ve babası sofrayı hazırlıyorlar.
  5. Z Herkes Cesur’u alkışlıyor.
  6. A Hep birlikte yemek yiyorlar.
  7. N Ramazan şarkısını söylüyorlar.

Şifre : Ramazan


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıda harfleri karışık hâlde verilen sözcüklerin doğrusunu ve eş anlamını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

Şanlı: Eş Anlamlısı: Ünlü, meşhur, onurlu

Yurt: Eş Anlamlısı: Vatan, memleket, anavatan

Görev: Eş Anlamlısı: İş, sorumluluk, vazife


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


2. Cümlelerdeki eş sesli sözcüklerin altını çiziniz.


Cevap :

Cümlelerdeki eş sesli sözcüklerin altı şu şekilde çizilmiştir:

  1. Doğum günümü aralık ayında kutlayacağız.
    • Doğum: Yeni bir kişinin dünyaya gelmesi.
    • Aralık: Ay ismi.
  2. Öğretmenimiz, bizi sırayla dışarıya çıkarttı.
    • Öğretmenimiz: Öğrenciye ders veren kişi.
    • Çıkarttı: Bir şeyi dışarıya aldırmak.
  3. Sınıfımız, okul kapısını geçince sağda kalıyor.
    • Sınıfımız: Öğrencilerin bulunduğu ortam.
    • Kapısını: Bir yerin giriş çıkışını sağlayan kapı.
  4. Futbol, paslaşarak oynanan bir oyundur.
    • Futbol: Bir takım sporu.
    • Paslaşarak: Bir topu karşı tarafa atarak oynamak.

3. “Erken, yavaş, cesur” sözcüklerinin zıt anlamlarını bulunuz ve cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • ErkenGeç Derse geç kaldığı için öğretmeninden özür diledi.
  • YavaşHızlı Hızlı koşarak yarışı birinci tamamladı.
  • CesurKorkak Korkak davranmak yerine sorunla yüzleşmelisin.

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : İzlediğiniz videodaki mânilerin geçtiği bölümleri canlandırınız.


Cevap : Bu canlandırmayı sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Mâniyi yazım ve noktalama kurallarına uygun şekilde noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

Masallara konu olur.
Anlatılır hep bayramlar.
Ne de güzeldir aslında,
İkramlar ve armağanlar.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 Cevapları”, 6. ünitenin “Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni” ile ilgili çalışmaları içerir. Bu etkinlikler, öğrencilere hem özgüvenin önemi hem de Mimar Sinan’ın eserlerinden ilham almaları konusunda rehberlik eder. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin doğru çözümlerle metinle bağlantı kurmalarına olanak sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı ise tüm etkinlikleri adım adım ele alarak detaylı açıklamalar sunar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayıncılık” ise, hem özgüven hem de tarihsel konular üzerinde durarak dil öğrenimini destekler.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-204-205-206-207-208-209


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Ülkemizdeki şehirlerden birini seçerek tarihini, kültürünü, turistik yapılarını, gelenek ve göreneklerini araştırarak bir poster hazırlayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203-204-205-206-207-208-209 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıda görselleri verilen sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Sözcüklerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Nehir Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Sürekli olarak bir yatağa sahip olan, genellikle büyük akarsular.
  • Tahminim: Büyük bir su akıntısı.
  • Cümlem: Türkiye’nin en uzun nehri Kızılırmak’tır.

Sal Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Ağaç kütükleri veya tahta parçaları birleştirilerek yapılan, su üzerinde taşıma aracı.
  • Tahminim: Sudan geçmek için kullanılan basit bir araç.
  • Cümlem: Akarsu boyunca bir sal üzerinde yolculuk yaptık.

Han Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kervanların veya yolcuların konakladığı, yüklerini depoladığı yer.
  • Tahminim: Eski zamanlarda konaklama yeri olarak kullanılan büyük bina.
  • Cümlem: Uzun bir yolculuktan sonra bir handa dinlendik.

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Sinan’ın evlerinin yanındaki boş arsaya bir hafta boyunca gitmesinin nedeni nedir?


Cevap : Sinan, arsada yapılan inşaatı merak ettiği için bir hafta boyunca oraya gidip işçileri izledi.


2. Sinan yıkılan bahçe duvarını nasıl onardı?


Cevap : Sinan, ahırdan bulduğu samanla toprak ve suyu karıştırarak harç hazırladı. Bu harç ve yıkıntıdan topladığı taşlarla duvarı yeniden ördü.


3. Sinan’a “Mimar Sinan” denmesinin nedeni nedir?


Cevap : Sinan, yeteneklerini geliştirip birçok inşaatta çalıştı. Özellikle bir sefer sırasında padişah için başarılı bir köprü inşa ederek hayallerini gerçekleştirdi ve büyük bir mimar oldu. Bu nedenle ona “Mimar Sinan” denmiştir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Siz de örnekteki gibi sözcüklerin son hecelerinden yeni sözcükler türetip yazınız. Yazılarınızda harfleri yapısal özelliklerine uygun yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

bahçe = çemen = menteşe = şelale = leğen

usta = tasa = salata  = taraf = raf

heyecan = cansız = sızlanma  = masal = salavat


2. Yukarıda bulduğunuz sözcükleri kullanarak yaşadığınız şehirdeki tarihî bir yapıyı tanıtan kısa bir paragraf yazınız. Yazarken noktalama işaretlerini doğru kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

  • İstanbul: Ayasofya, 6. yüzyılda inşa edilen ve Bizans ile Osmanlı dönemlerine tanıklık eden, mimari açıdan eşsiz bir yapıdır.
  • Ankara: Anadolu Medeniyetleri Müzesi, tarihi boyunca Anadolu’da yaşamış medeniyetlere ait eserleri sergileyen önemli bir yapıdır.
  • İzmir: Saat Kulesi, Konak Meydanı’nda bulunan ve 1901 yılında inşa edilen İzmir’in simgesi olan tarihî bir yapıdır.
  • Hatay: Saint Pierre Kilisesi, Hristiyanlık tarihinin ilk kiliselerinden biri olarak bilinen, kayalara oyulmuş bir ibadethanedir.
  • Adana: Taş Köprü, Roma döneminde inşa edilen ve Seyhan Nehri üzerinde yer alan, dünyanın hâlâ kullanılan en eski köprülerinden biridir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Görmek istediğiniz bir şehri neden merak ettiğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

  • İstanbul: İstanbul’u görmek istiyorum çünkü tarihi yapıları, Boğaz manzarası ve kültürel zenginlikleriyle beni büyülüyor. Ayasofya, Topkapı Sarayı ve Galata Kulesi gibi yerleri görmek çok heyecan verici olurdu.
  • Ankara: Ankara’yı merak ediyorum çünkü Türkiye’nin başkenti ve Cumhuriyet’in temellerinin atıldığı yer. Anıtkabir’i ziyaret edip Atatürk’ün huzurunda bulunmayı çok isterim.
  • İzmir: İzmir’i görmek istiyorum çünkü denizi, sıcakkanlı insanları ve Kordon Boyu gibi keyifli yerleriyle ünlü. Ayrıca Efes Antik Kenti’ni keşfetmek harika bir deneyim olur.
  • Hatay: Hatay’ı merak ediyorum çünkü farklı kültürlerin bir arada yaşadığı bir şehir. Özellikle lezzetli yemekleri ve Saint Pierre Kilisesi gibi tarihi yerleri görmek isterim.
  • Adana: Adana’yı görmek istiyorum çünkü yemekleriyle ve tarihi dokusuyla çok ilgi çekici bir şehir. Taş Köprü’yü ve Adana mutfağını keşfetmek isterim.

DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Anlattıklarınızdan yola çıkarak merak ettiğiniz şehirle ilgili bir poster hazırlayınız. Hazırladığınız posterdeki şehirde bir mektup arkadaşınız olduğunu düşününüz. Ona yaşadığı şehirle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir mektup yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Saygının günlük hayatımızdaki önemi hakkında ailenizle görüş alışverişinde bulunup öğrendiklerinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Saygı, günlük hayatımızda huzurlu ve mutlu ilişkiler kurmamız için çok önemlidir. Ailemle yaptığım görüşmede, saygının sadece büyüklerimize değil, akranlarımıza, doğaya ve farklı düşüncelere de gösterilmesi gerektiğini öğrendim. Saygı, insanların birbirini daha iyi anlamasını sağlar ve sorunları çözmede yardımcı olur. Ailem, saygılı davranışların toplumda sevgi ve güven ortamı oluşturduğunu ve insanların birbirine karşı hoşgörülü olmasını kolaylaştırdığını söyledi. Bu yüzden, her zaman karşımızdakine empatiyle yaklaşmanın ve düşüncelerini önemsemenin saygının en güzel göstergesi olduğunu düşünüyorum.


Soru : Şiirimizi sesli okumadan önce görselleri inceleyelim ve tahminlerimizi aşağıdaki boşluğa yazalım.


Cevap :

Bence bu metinde yaşlılara nasıl saygılı olmamız ve toplum hayatı içerisinde yaşlılara nasıl davranmamız gerektiği anlatılıyor.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 209, 210, 211, 212, 213, 214


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları” başlığındaki etkinlikler, “Yaşlılara Saygılıyım” metni üzerinden öğrencilerin okuma-anlama ve toplumsal değerleri pekiştirmelerine yöneliktir. Bu metin, yaşlılara duyulan saygının önemini vurgularken öğrencilerin empati kurmalarını destekler. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, soruların doğru yanıtlarını içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz tamamlamaları için rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Saygının günlük hayatımızdaki önemi hakkında ailenizle görüş alışverişinde bulunup öğrendiklerinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Saygı, günlük hayatımızda huzurlu ve mutlu ilişkiler kurmamız için çok önemlidir. Ailemle yaptığım görüşmede, saygının sadece büyüklerimize değil, akranlarımıza, doğaya ve farklı düşüncelere de gösterilmesi gerektiğini öğrendim. Saygı, insanların birbirini daha iyi anlamasını sağlar ve sorunları çözmede yardımcı olur. Ailem, saygılı davranışların toplumda sevgi ve güven ortamı oluşturduğunu ve insanların birbirine karşı hoşgörülü olmasını kolaylaştırdığını söyledi. Bu yüzden, her zaman karşımızdakine empatiyle yaklaşmanın ve düşüncelerini önemsemenin saygının en güzel göstergesi olduğunu düşünüyorum.


Soru : Şiirimizi sesli okumadan önce görselleri inceleyelim ve tahminlerimizi aşağıdaki boşluğa yazalım.


Cevap :

Bence bu metinde yaşlılara nasıl saygılı olmamız ve toplum hayatı içerisinde yaşlılara nasıl davranmamız gerektiği anlatılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


Soru : Tahminimle metinde anlatılanları karşılaştırdığımda tahminimin…….. gördüm.


Cevap : Tahminimle metinde anlatılanları karşılaştırdığımda tahminimin doğru olduğunu gördüm. Metinde, yaşlılara yardım etmenin ve onların yükünü hafifletmenin ne kadar güzel bir davranış olduğu anlatılmış. Bu, benim de tahmin ettiğim gibi iyilik yapmanın insanı mutlu ettiğini gösteriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıda görselleri verilen sözcüklerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Sözcüklerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz.


Cevap :

Yardım Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Birine destek olma, bir işi kolaylaştırma amacıyla yapılan iyilik veya hizmet.
Tahminim: Birine destek olmak, bir işte kolaylık sağlamak.
Cümlem: Yaşlı amcaya çantasını taşımakta yardım ettim.

Baston Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Yürüme güçlüğü çekenlerin destek almak için kullandığı, genellikle ahşaptan yapılan sopa.
Tahminim: Yürümeyi kolaylaştırmak için kullanılan sopa.
Cümlem: Büyükannem yürüyüşe çıkarken mutlaka baston kullanır.

Yük Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: İnsan ya da hayvanın taşıdığı ağırlık veya bir işin sorumluluğu.
Tahminim: Taşınması gereken ağır bir eşya veya sorumluluk.
Cümlem: Ağır yük taşımak insanı çok yorar.


Soru : Yeni öğrendiğiniz “yardım, baston, yük” sözcüklerini cümlede kullanınız.


Cevap :

Yardım Kelimesi

  • Anneme yemek yaparken yardım ettim.
  • Sokakta düşen çocuğa yardım ederek onu yerden kaldırdım.
  • Komşumuzun taşınmasına yardım etmek için eşyaları taşıdık.
  • Arkadaşım ödevini bitiremediği için ona biraz yardım ettim.
  • Birine yardım etmek insanı mutlu hissettirir.

Baston Kelimesi

  • Dedem yürümesini kolaylaştırmak için her zaman baston kullanır.
  • Eski ahşap baston çok dayanıklıydı.
  • Yaşlı kadın elindeki baston ile dikkatli bir şekilde yürüyordu.
  • Büyükbabam, baston alırken hafif ve sağlam olmasına dikkat ediyor.
  • Parkta bir adam baston yardımıyla yürüyüş yapıyordu.

Yük Kelimesi

  • Kamyon şoförü ağır yük taşıdığı için çok dikkatli sürüyordu.
  • Sırt çantamda fazla yük olduğu için yoruldum.
  • Sorunlarını paylaşmak insanın ruhundaki yükü hafifletir.
  • Tarladan topladıkları sebzeleri taşımak için eşeklere yük yüklediler.
  • Ağır bir yük kaldırmak sırt ağrılarına sebep olabilir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde yaşlı adamın yürüyüşü hangi dörtlükte ve nasıl anlatılmış?


Cevap : Şiirin ilk dörtlüğünde yaşlı adamın yürüyüşü anlatılmıştır. Yaşlı adamın beli bükülmüş ve yavaş yavaş yürüdüğü, bir elinde bastonu, diğer elinde çantası olduğu belirtilmiştir.


2. Çocuk, yaşlı adama nasıl yardım etmiş?


Cevap : Çocuk, yaşlı adamın çantasını alarak yükünü hafifletmiş ve ona yardım etmiştir.


3. Yaşlı adam kendisine yardım eden kişiye nasıl tepki vermiş?


Cevap : Yaşlı adam, yardım eden çocuğa teşekkür etmiş ve “Ne iyi çocuksun!” diyerek güzel sözler söylemiştir.


4. Daha önce birine yardım ettiniz mi? Nasıl?


Cevap : Evet, geçen hafta yaşlı bir kadına marketten aldığı poşetleri taşımada yardım ettim. Ona yükünü hafifleterek yardımcı oldum.


5. Birine yardım ettikten sonra kendinizi nasıl hissettiniz? Duygularınızı yazınız. 


Cevap : Birine yardım ettikten sonra çok mutlu oldum. Kendimi huzurlu ve iyi hissettim, çünkü birinin yükünü hafifletmek çok güzel bir duygu.


6. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız. 


Cevap : Şiirin konusu, bir çocuğun yaşlı bir adama yardım etmesi ve yaşlı adamın teşekkür etmesidir. Ana duygu ise, yardımseverlik ve huzur duygusudur.


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki yaprak çiftlerinde verilen sözcüklerden eş sesli olanları yeşile boyayınız.


Cevap : Sadece kat zemin yaprakları yeşile boyayınız.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


2. Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamlarını bulmacada bulup boyayınız. Kalan harflerden oluşan şifreyi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Bilge, otobüsle yolculuk yaparken nelere dikkat edersin?

Sessiz olmaya ve yaşlılara yer vermeye dikkat ederim.

Soru : Ozan ile Bilge’nin konuşmalarını dikkatlice okuyunuz. Yolculuk yaparken yaşadığınız bir olayı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Geçen hafta otobüsle seyahat ederken yaşlı bir kadının oturacak yeri bulamıyordu. Hemen yerimi ona verdim ve kadının mutlu olduğunu görmek beni çok sevindirdi. Otobüs biraz kalabalıktı ama sessiz kalıp herkesin rahat etmesine dikkat ettim. Yardımcı olmanın ve saygılı olmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha fark ettim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Aşağıdaki karşılıklı konuşmayı konu dışına çıkmadan tamamlayınız.


Bilge, otobüste kullanılan bu levhanın anlamını biliyor musun?

Cevap : Özel gereksimli insanlara ayrılmış olan bölümleri ifade etmektedir.

Ozan sıra sende! Bu levhanın anlamı ne?

Cevap : Yaşlı insanlara ayrılmış olan bölümleri ifade etmektedir.

Sence başkaları için de uyarı levhaları olması gerekir mi?

Cevap : İşitme gibi özel gereksimi olan, halime olan ve bebekleri olan insanlar için de uyarı levhaları olması gerekir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144, 145, 146, 147, 148 Cevapları” içeriklerinde, Türkçe dersine dair önemli ipuçları ve soruların yanıtları sunulmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında, dinleme etkinliğinden sonra yapılması gereken soruların çözüm yolları yer almaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin dinlediklerini analiz etmelerine ve yorumlama becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Türkçe kitabındaki tüm etkinliklere dair doğru ve açıklamalı çözümler sunmaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayıncılık”, bu sayfalardaki etkinliklerin tamamını ayrıntılı bir şekilde ele alarak öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


1) Öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol etmek için neler yaparsınız? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Öfkelendiğimde kendimi sakinleştirmek için derin nefes alıp veririm. Beni öfkelendiren durumu sakin bir şekilde düşünmeye çalışırım. Eğer o an konuşmak beni daha çok sinirlendirecekse bir süre sessiz kalmayı tercih ederim. Sevdiğim bir müzik dinlemek, kısa bir yürüyüş yapmak veya dikkatimi başka bir şeye yönlendirmek de bana iyi gelir. Ayrıca, hissettiklerimi güvendiğim birine anlatmak da öfkemi kontrol etmemi kolaylaştırır. Öfkeyi doğru şekilde ifade etmenin önemli olduğunu düşünüyorum.


2) Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız


Cevap : Görsele bakarak metnin, öfkeyi yönetme ve duyguları kontrol etme konularını işlediği söylenebilir. Aliş’in çevresindeki kuşlar, sanki duygularını sembolize ediyor gibi görünüyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını, metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin ediniz. Bu sözcüklerle ilgili birer cümle yazınız.


Cevap :

Üşüşmek Kelimesi

Sözcük Anlamı: Kalabalık bir şekilde bir yere toplanmak ya da bir şeyin çevresini sarmak.
Tahminim: İnsanların bir olay üzerine hızla toplanması.
Cümlem: Parkta ekmek atan amcanın etrafına güvercinler hemen üşüştü.

Orkestra Kelimesi

Sözcük Anlamı: Birden fazla çalgıcının bir araya gelerek belirli bir düzen içinde müzik yaptığı topluluk.
Tahminim: Bir çok çalgının bir araya gelerek müzik yaptığı topluluk
Cümlem: Konser sırasında orkestra, şarkıya mükemmel bir ahenkle eşlik etti.

Şef Kelimesi

Sözcük Anlamı: Bir topluluğu, grubu ya da iş yerini yöneten kişi; orkestra ya da koro yöneticisi.
Tahminim: Bir topluğu ne yapacağını söyleyen lider, yönetci
Cümlem: Orkestra şefi, müzisyenlere dönerek çalmaya başlamalarını işaret etti.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


1. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


a. Aliş’in başına kuşlar niçin üşüşmüştür?


Cevap : Aliş kızdığı ve sinirlendiği zaman duyguları öfke kuşları olarak ortaya çıkmıştır.


b. Aliş’in başına üşüşen kuşların özellikleri nelerdir?


Cevap : Kuşlar irili ufaklıdır ve gürültücü bir orkestra gibi davranırlar. Aliş öfkelendikçe daha da çoğalırlar ve rahatsız edici hale gelirler.


c. Aliş, kuşların varlığını kabul ettiğinde ne olmuştur?


Cevap : Aliş kuşların varlığını kabul edip onları kovmaya çalışmaktan vazgeçince kuşlar uzaklaşmaya başlamış ve öfkesi yatışmıştır.


ç. Öfke kuşları gittiğinde Aliş neler hissetmiştir?


Cevap : Aliş hafiflemiş ve sakinleşmiştir. Neşe ve mutluluk hissetmiştir.


d. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu : Aliş’in öfke duygusunu tanıması ve kontrol etmesi.

Metnin Ana Düşüncesi : Duygularımızı kabul etmek ve onlarla barışık olmak, sakinleşmemizi ve mutlu olmamızı sağlar.


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal Ürünü İfadeler:

  • Öfke kuşlarının Aliş’in başına üşüşmesi.
  • Kuşların bir orkestra gibi davranması ve çoğalması.

Gerçek İfadeler:

  • Öfke, üzüntü ve endişe gibi duyguların herkes tarafından yaşanabilmesi.
  • Duyguların kabul edilmesiyle sakinleşmenin mümkün olması.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Dinlediğiniz metne göre aşağıda verilen eksik ifadeleri kutu içindeki sözcüklerle tamamlayınız. Cümleleri oluş sırasına göre numaralandırıp paragraf oluşturunuz.


Cevap :

  1. Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek.
  2. En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı.
  3. Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı.
  4. Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.

Paragraf:
Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek. En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı. Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı. Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.


2. Aşağıdaki görsellerle varlıkların özelliklerini belirten veya niteleyen sözcükleri eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız. 


Cevap :

Acı ve Mutluluk

Bir zamanlar, mavi bir elbisesi olan kıvırcık saçlı küçük bir kız çocuğu vardı. Adı Elif’ti. Elif, büyükannesiyle yaşadığı küçük köyde her sabah erkenden kalkar, fırından taze ekmek alırdı.

Bir sabah, Elif ekmek almak için dışarı çıktığında yaşlı bir dede gördü. Dede, yol kenarında oturmuş bir şeyler arıyor gibiydi. Elif yanına yaklaştı ve sordu:
“Dede, bir şey mi kaybettiniz?”
Dede gülümseyerek, “Evet kızım, küpemi düşürdüm. Bana çok değerliydi, bulmama yardım eder misin?” dedi.

Elif hemen dedeye yardım etmeye karar verdi. Çimenlerin arasında ararken, cebinde sakladığı küçük acı biberlerden birini fark etti. Aklına bir fikir geldi. Küçük biberi yere koydu ve bir süre bekledi. Güneşin ışıkları biberin yanındaki taşlara yansıdı. O sırada yerde parlayan küçük bir şey gördü. İşte dedenin küpesi oradaydı!

Küpesi bulan Elif, dedeye uzattı. Dede o kadar mutlu oldu ki ona kocaman bir teşekkür etti ve “Bana yardım ettiğin için sana bir hediye vermek istiyorum” dedi. Cebinden bir çift minicik mavi küpe çıkardı.
“Bunlar artık senin,” dedi.

Elif, mavi elbisesine çok yakışacak olan küpeleri taktı ve dedeye teşekkür ederek fırına gitti. O gün sadece ekmek değil, yeni bir dostluk da kazanmıştı.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Dinlediğiniz metni olayların oluş sırasını dikkate alarak ana hatlarıyla anlatınız. Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Olayların Oluş Sırasına Göre Ana Hatlarıyla Metin:

  1. Aliş’in dondurması yere düşer ve çok sinirlenir. Dondurmacı ona yeni bir dondurma verir, fakat Aliş onu kabul etmez ve kendi dondurmasını istemektedir.
  2. Sinirlenen Aliş, etrafında kanat sesleri duymaya başlar ve başını çevirdiğinde, irili ufaklı bir sürü kuşun etrafını sardığını görür.
  3. Bu kuşlar, Aliş’in öfkelendiği zaman ortaya çıkıp bağıran bir orkestra gibi gürültü yaparlar. Aliş, kuşları kovmaya çalışmak için bağırır, zıplar ve hoplar, ancak kuşlar azalacağına daha da çoğalır.
  4. Aliş, başka çocukların da öfkelendiklerinde böyle kuşlar yaşayıp yaşamadığını düşünür ve yakından bakınca, bu kuşların aslında çok da rahatsız edici olmadığını fark eder. Bu kuşlar onun duygularının çağırdığı misafirlerdir.
  5. Aliş, kuşların varlığını kabul eder ve kovmaya çalışmaktan vazgeçer. Öfkesi yatışır ve gülümsemeye başlar. Bu sırada kuşlardan birkaçı uçar ve kaydıraktan kayarken diğer kuşlar da uçup gider.
  6. Sonunda sadece iki kuş kalır ve onlar da Aliş’i rahatsız etmez. Aliş sakinleşir ve annesi de onun bu davranışından mutlu olur. Aliş annesine, “Öfke kuşları bir daha gelirse ne yaparım?” diye sorar.
  7. Annesi ona, “Sen artık bir orkestra şefisin, kuşları kabul etmeyi öğrendin ve bu duygularla başa çıkabilirsin,” der. Aliş de kalbinin yumuşadığını ve hayatın ne kadar güzel olduğunu söyler. Son iki kuş da uçup gider.

Görüşlerim:

Bu hikaye, öfke gibi güçlü duygularla başa çıkmanın önemini vurguluyor. Aliş’in öfkesini simgeleyen kuşlar, aslında her birimizin yaşadığı duyguları temsil ediyor. Öfke geldiğinde, bu duygulara kapılmak yerine onları kabul etmek ve onlarla sakin bir şekilde başa çıkmak daha sağlıklıdır. Aliş’in, kuşlarla uğraşmak yerine onları kabul etmesi, öfkesinin geçmesine yardımcı oluyor. Bu durum, duygularımızla barış içinde yaşamanın ne kadar önemli olduğunu anlatıyor.

Hikayede yer alan anne figürü de çok güzel bir mesaj veriyor; çocuklara duygusal zekayı kazandırmak için onlara doğru yönlendirmeler yapmak, duygularını tanımalarına ve sağlıklı bir şekilde başa çıkmalarına yardımcı olmak çok önemlidir. Bu nedenle, bu tür hikayeler çocuklara duygusal farkındalık kazandırmak adına oldukça değerli.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Defterinize “çabuk öfkelenmek, başka özellikleri fark etmek, kendi özelliklerinin farkına varmamak, öz güven sahibi olmak, olumlu düşünmek” gibi davranış ve duyguları içeren bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Öykü: “Öfke ve Farkındalık”

Melis, her şeyin hemen olmasını isteyen bir kızdı. Bir gün arkadaşlarıyla oyun oynarken, yanlış bir şey yaptığı için hemen öfkelenmeye başladı. “Hep ben mi yanlış yapıyorum?” diye bağırarak, topunu yere fırlattı. Diğer çocuklar şaşkın bir şekilde ona bakarken, öğretmeni Melis’i sakinleştirmeye çalıştı.

“Melis, öfkenin seni yönetmesine izin verme. Bir adım geri çekil ve biraz düşün,” dedi öğretmeni. Melis, öğretmeninin sözlerini düşündü. Belki de gerçekten çok çabuk öfkeleniyordu.

Bir süre sessiz kaldı, derin bir nefes aldı ve oyun arkadaşlarına bakarak, “Hatalarım var, ama bu da beni ben yapıyor,” dedi. Bu sözlerle kendi duygularının farkına varmaya başlamıştı.

Melis, o gün, ne kadar öfkelense de duygularını kontrol etmenin ve başkalarına saygı duymanın çok daha değerli olduğunu fark etti. Kendi özelliklerinin farkına varmıştı. Artık oyun oynamanın ve iyi bir arkadaş olmanın önemini biliyordu.

O günden sonra, ne olursa olsun olumlu düşünmeye çalıştı ve her durumda sakin kalmaya gayret etti.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları” başlığı, “Türkiye’nin En Güzel Evleri” metni ve etkinlikleri ile ilgili soruları kapsamaktadır. Bu metin, Türkiye’deki farklı ev kültürlerini ve mimari çeşitliliği tanıtarak öğrencilere evlerin tarihsel ve kültürel önemini öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamalarına yardımcı olacak açıklamalar ve sorular içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri tamamlarken doğru bilgiye ulaşmalarını sağlar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Yaşadığınız yerdeki tarihî evlerin özelliklerini anlatınız.


Cevap :

İstanbul: İstanbul’daki tarihi evler, Osmanlı dönemine ait konaklar ve ahşap yalılarla ünlüdür. Genellikle geniş avlulara sahip olup, zarif süslemeler ve büyük pencerelerle dikkat çeker.

Ankara: Ankara’nın tarihi evleri, genellikle taş yapılarla inşa edilmiştir ve Cumhuriyet dönemi mimarisini yansıtan sade, fonksiyonel tasarımlara sahiptir.

İzmir: İzmir’deki tarihi evler, özellikle Konak ve Alsancak bölgelerinde yer alan, Fransız ve Yunan etkisiyle harmanlanmış neoklasik ve geleneksel Osmanlı mimarisiyle dikkat çeker.

Bursa: Bursa’daki tarihi evler, Osmanlı izleri taşıyan ahşap yapılar olup, sade ama zarif işçilikleriyle bilinir. Aynı zamanda yeşil alanlar ve bahçelere sahip olmalarıyla ünlüdür.

Hatay: Hatay’daki eski evler, taş yapılar ve Arap kültüründen izler taşır. Avlulu evler ve geleneksel cam işçiliği ile bezenmiş kapı ve pencereler karakteristiktir.

Adana: Adana’daki tarihi evler, taş ve kerpiçten yapılmış olup, iç avlulu düzen ve geniş, yüksek tavanlarla dikkat çeker.

Gaziantep: Gaziantep’teki tarihi evler, taş ve kerpiç kullanımıyla yapılmış olup, avlulu yapılar ve geleneksel motiflerle bezeli kapılar ve pencerelere sahiptir.

Mardin: Mardin’in tarihi evleri, kesme taşlardan yapılmış, dar sokaklarla iç içe geçmiş, geleneksel taş işçiliği ve Arap etkisiyle karakterizedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulduğunuz sözcükleri cümlede kullanınız.


Cevap :

Kalker Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kalker, kalsiyum karbonat içeren, genellikle beyaz veya gri renkli bir kayaç türüdür.
  • Tahminim: Bir çeşit taş veya kaya.
  • Cümlem: Evimizin bahçesindeki duvar kalkerden yapılmış.

Avlu Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Ev, okul veya benzeri bir yapının çevresinde açık alanda kalan, genellikle duvarlarla çevrili boş alan.
  • Tahminim: Ev veya bina içinde açık alan.
  • Cümlem: Bahçemizde büyük bir avlu var, orada çiçekler yetiştiriyoruz.

Konik Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Koniye benzeyen, koni şekline sahip olan.
  • Tahminim: Koni şeklinde olan bir şey.
  • Cümlem: Konik çadırlar festivallerde çok tercih edilir.

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?


Cevap : Metnin türü, tanıtıcı metindir. Çünkü metinde, Türkiye’nin farklı illerindeki tarihi evler tanıtılmakta ve her bir evin özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.


2. Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenlerin neler olduğunu söylemektedir?


Cevap : Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenin deniz, kum ve güneş olduğunu söylemektedir.


3. Bilge, Şanlıurfa evlerini nasıl anlatmıştır?


Cevap : Bilge, Şanlıurfa evlerini konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilen evler olarak tanıtmıştır. Ayrıca bu evlerin tepe kısmının açık olduğunu, böylece ışığın içeri girmesinin ve dumanın çıkmasının sağlandığını belirtmiştir.


4. Sizce, metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı hangisidir? Neden?


Cevap : Metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı, Şanlıurfa evlerinin konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilmiş olmasıdır. Çünkü bu evlerin özel bir yapım tekniğiyle inşa edilmesi, onların tarihten gelen bir kültürel miras olduğunu ve fonksiyonel olarak iç mekan düzenini nasıl etkilediğini gösteriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıda verilen sözcükleri eş anlamını ya da zıt anlamını bularak eşleştiriniz. Eş ve zıt anlamlıları farklı renklere boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 Cevapları”

2. Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükleri bulunuz. Bulduğunuz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız.


Cevap :

Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükler:

  • Mardin Taş Evler: ilgi çekici, taş, kalker, manzaraya engel olmayan, serin, sıcak.
  • Safranbolu Evleri: beyaz, geniş, kocaman, iki katlı, üç katlı, Osmanlı izleri taşıyan.
  • Şirince Evleri: beyaz, şirin, ağaçlarla çevrili, masal gibi.
  • Şanlıurfa Evleri: konik külah biçiminde, tepesi açık, tarihi eski, duman çıkışlı.
  • Bodrum Evleri: beyaz badanalı, masmavi, şirin, görsel şölen sunan.

Kısa Öykü: Tarihi Güzelliklerimiz

Yaz tatilinde ailemle birlikte Mardin Taş Evler’e gittik. Bu evlerin serin havası bizi yaz sıcağından korudu. Oradan Safranbolu Evleri’ne geçtik. Beyaz renkli, geniş ve Osmanlı’dan izler taşıyan evlerde gezerken kendimi eski zamanlarda hissettim. Daha sonra Şirince’ye uğradık. Ağaçlarla çevrili bu masal köyü, bembeyaz ve şirin evleriyle bizi büyüledi. Tatilin son durağında Bodrum Evleri’ni gördük. Masmavi kapıları ve beyaz badanasıyla bu evler, güneşin altında adeta parlıyordu. Her yerin kendine özgü güzelliği, tatilimizi unutulmaz kıldı.


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Gezdiğiniz yerlerdeki ilginç yapıları anlatınız.


Cevap :

  • İstanbul: Topkapı Sarayı, büyüleyici tarihi dokusuyla dikkat çeker.
  • Ankara: Anıtkabir, mimarisi ve anlamıyla etkileyicidir.
  • İzmir: Saat Kulesi, şehrin simgesi olan zarif bir yapıdır.
  • Mardin: Taş evler, kalker taşından yapılmış ve tarihi çok eskilere dayanır.
  • Adana: Taş Köprü, Roma döneminden kalan sağlam bir yapıdır.
  • Hatay: Habibi Neccar Camii, Anadolu’nun ilk camilerindendir.
  • Bursa: Ulu Cami, mimarisi ve tarihiyle büyüleyicidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Görseldeki evde sizce kimler yaşamaktadır? Nasıl bir yaşam sürdürüyor olabilirler? Sizin yaşamınızla benzer ve farklı yönleri neler olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Bu evde doğayı seven ve sakin bir yaşamı tercih eden bir aile yaşıyor olabilir. Güne erken başlayıp kendi bahçelerinde sebze-meyve yetiştiriyor, doğal bir hayat sürüyor olabilirler. Benim yaşamımla benzer olarak aile sıcaklığı ve huzuru önemli olabilir. Farklı olarak ise onların şehirden uzak, daha sade ve doğal bir yaşam tarzını benimsemesi dikkat çekiyor. Şehirde yaşadığım için doğayla bu kadar iç içe olamıyorum.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!