3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 Cevapları” başlığı, 5. üniteyi kapsayan “Yüzmeyi Öğrenen Perdeli” metniyle ilgili etkinliklerin çözümlerini içermektedir. Öğrenciler bu metin aracılığıyla, yüzmeyi öğrenen bir karakterin yaşadığı deneyimlerden ilham alarak, azim ve çaba konularını keşfederler. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları” öğrencilerin metnin ana fikrini anlamalarına yardımcı olur ve onların metne dair düşüncelerini geliştirir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı, etkinliklerde yer alan sorulara verilen doğru cevapları ve çözüm yollarını içerir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan çözüm önerileri, öğrencilerin metinle ilgili daha derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Bilmediğiniz bir konuda arkadaşlarınızdan yardım istemek niçin önemlidir? Düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap : Bilmediğimiz bir konuda arkadaşlarımızdan yardım istemek önemlidir çünkü bu, hem bilgi paylaşımını sağlar hem de konuyu daha hızlı öğrenmemize yardımcı olur. Ayrıca, arkadaşlarımızla iş birliği yaparak daha iyi sonuçlar elde edebiliriz. Yardım istemek, karşılıklı güveni ve dostluğu da güçlendirir. Böylece hem öğrenir hem de birlikte çalışmanın faydalarını görürüz.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıda “irkilmek, iskele, çırpmak” sözcüklerinin anlamları verilmiştir. Sözcüklerin metinde geçtiği anlamı bularak “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 Cevapları”

2. Aşağıdaki sözcükleri metinde kullanılan anlamlarının dışında cümle içinde kullanınız.


Cevap :

İrkilmek:

  1. Soğuk su yüzüne çarpınca birden irkildi.
  2. Kapı aniden açılınca irkilerek geriye çekildi.
  3. Rüzgârın sert esintisiyle ürkütücü bir ses duyan çocuk irkildi.

Çırpmak:

  1. Yumurta akını kek için iyice çırptım.
  2. Ellerini hızlıca çırparak tozdan arındırmaya çalıştı.
  3. Kuş kanatlarını çırparak gökyüzüne yükseldi.

İskele:

  1. Balıkçılar teknelerini iskeleye bağladı.
  2. İnşaatta çalışan işçiler yüksek iskelede çalışıyorlardı.
  3. Tatilde, iskeleden denize atlamayı çok sevdim.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


3. Aşağıdaki sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri noktalı yerlere yazınız. Bulduğunuz sözcüklerin alfabetik sıraya göre numaralarını kutulara yazınız.


Cevap :

Dayanışma sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri şunlardır ;

  1. Birlik
  2. Destek
  3. Dostluk
  4. Ekip
  5. Güçbirliği
  6. İş birliği
  7. Paylaşım
  8. Sevgi
  9. Yardım
  10. Yardımlaşma

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Her sabah iskeleye giden Perdeli niçin kendini üzgün hissediyor?


Cevap : Perdeli, yüzmeyi öğrenemediği ve cesaret edemediği için kendini üzgün hissediyor.


2. Keskin Diş, Perdeli’ye yardım edebilmek için ne yapıyor? 


Cevap : Keskin Diş, Perdeli’yi yüzme konusunda deneyimli olan Mavili isimli balıkla tanıştırıyor ve onun yardımını alıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


3. Mavili, Perdeli’nin sorununu nasıl çözüyor? 


Cevap : Mavili, Perdeli’ye önce suda yavaşça yürümeyi, ardından el ve ayaklarını çırparak yüzmeyi öğretir. Onu cesaretlendirerek sorunun üstesinden gelmesine yardımcı olur.


4. Siz olsaydınız Perdeli’nin sorununu çözmek için nasıl davranırdınız? Neden? 


Cevap : Perdeli’yi cesaretlendirmek için onun yanında olur, ona güven verirdim. Belki yüzme hareketlerini birlikte yaparak pratik yaptırırdım çünkü destek ve rehberlik, özgüven kazanmasına yardımcı olur.


5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız? 


Cevap :

Metnin Konusu : Perdeli’nin yüzmeyi öğrenme sürecinde yaşadığı cesaret ve özgüven kazanma deneyimi.

Metnin Ana düşüncesi : Bir sorunun üstesinden gelmek için cesaret etmek ve arkadaşların desteğinden yararlanmak çok önemlidir.


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerden eş anlamı olanları maviye, olmayanları kırmızıya boyayınız.


Cevap :

Mavi : çalışkan, güçlü, yavaş ve başarı

Kırmızı : karşı ve gün


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


2. Bilge ve Ozan noktalama işaretleriyle ilgili oyun oynamaya devam ediyorlar. Oyunlarını inceleyiniz.


Cevap :

Noktalama işaretleri oyunumuza konuşma çizgisi ile devam edelim mi Ozan?
Konuşma çizgisi (-) karşılıklı konuşma cümlelerinin başına konur.
Tamam. Haydi, başlayalım!
Hoş geldin Karagöz’üm.
Hiç de hoş gelemedim, iki gözüm.


3. Siz de metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleleri bularak yazınız.


Cevap :

İşte metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleler:

  1. Aaa sen miydin Keskin Diş, beni korkuttun!
  2. İyi misin Perdeli?
  3. Yüzememek dışında gayet iyiyim, dedi derin bir iç çekerek.
  4. Her sabah iskeleye gittiğini görüyorum. Yüzmeye başladığını düşünmüştüm.
  5. İskelenin en ucuna kadar gidiyorum, deniyorum ama yapamıyorum. Kendimi bir türlü suya bırakamıyorum, dedi üzgün üzgün.
  6. Üzülme. Hadi gel, seni biriyle tanıştıracağım, dedi Keskin Diş.
  7. Seni tanıştırmak istediğim arkadaşım burada yaşıyor, dedi.
  8. Merhaba Mavili. Sana, yüzmek isteyen bir arkadaşımı getirdim. Ona yardım etmeliyiz, dedi.
  9. Her sabah seni iskelede görüyorum. Gözlerini kapayıp öylece bekliyorsun…
  10. Şimdi sakince, suda biraz yürümekle başlayalım mı, dedi Mavili.
  11. Yavaş yavaş kendini suya bırak. El ve ayaklarını çırpmaya başla. Yanındayız, hadi, dedi Mavili heyecanla.
  12. Yapabilirim, dedi.
  13. Gördün mü bak? Başardın, dedi Mavili.
  14. Artık her sabah güneşi birlikte selamlayacağız, dedi Keskin Diş.
  15. Perdeli, arkadaşlarına teşekkür etti. Ertesi sabah buluşmak için birbirlerine söz verdiler.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Sizce, Ozan konuşurken nelere dikkat ediyordur? “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Konu dışına çıkarak konuşur.
(X) Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini kullanır.
Arkadaşları daha iyi duysun diye bağırarak konuşur.
(X) Konuşurken sözcükleri doğru telaffuz eder.
(X) Beden dilini etkili bir şekilde kullanır.


Soru : Desteklenerek başardığınız bir olayı arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken yukarıdaki konuşma kurallarına dikkat etmeye özen gösteriniz.


Cevap : Geçen yıl, matematik sınavımda çok zorlanıyordum. Ama arkadaşlarım bana hep yardımcı oldular, birlikte çalışarak konuları pekiştirdik. Onların desteğiyle sınavdan çok iyi bir not aldım. Başarıya ulaşmak için doğru sözcükleri kullanarak çalışmak, birbirimize destek olmak gerçekten çok önemli. Bu süreçte beden dilimizi de doğru kullanarak birbirimizi motive ettik. Hem dilimize yerleşmiş kelimelerle, hem de doğru telaffuzla konuşarak birbirimizi daha iyi anladık ve başarılı olduk.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Perdeli, Mavili’ye teşekkür etmek için bir kartpostal göndermek istiyor. Perdeli’nin Mavili’ye göndereceği kartpostalın ön yüzüne bir resim çiziniz. Arka yüzüne ise iletinizi yazınız.


Cevap :

Kartpostalın Ön Yüzü: Kartpostalın ön yüzüne, masmavi denizde yüzmekte olan bir balık ve çevresinde suyun dalgalarıyla birlikte bir grup arkadaşın eğlenceli bir şekilde yüzdüğünü çizebilirsiniz. Perdeli’nin cesaretini topladığı o anı anlatan bir çizim olabilir.

Kartpostalın Arka Yüzü:

Sevgili Mavili,

Bana yüzmeyi öğretecek kadar sabırlı ve yardımsever olduğun için çok teşekkür ederim. Senin sayende suya olan korkumu yendim ve artık her sabah denizde özgürce yüzebiliyorum. Gerçekten çok mutluyum ve sana minnettarım. Hem senin, hem Keskin Diş’in desteğiyle hayatımda yeni bir sayfa açtım. Hep yanımda olduğunuz için çok şanslıyım.

Sevgiler, Perdeli


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Geleceğin Meslekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Geleceğin Meslekleri Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları” başlığı, “Geleceğin Meslekleri” metniyle ilgili etkinliklerin detaylı çözümleriyle birlikte öğrencilere sunulmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin gelecekteki meslekler hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olur. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Geleceğin Meslekleri Metni Etkinlik Cevapları” aracılığıyla, öğrenciler metni daha iyi anlar ve geleceğin meslekleri üzerine düşüncelerini geliştirirler.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru çözüm yolları ile öğrencilerin etkinliklerden en iyi şekilde faydalanmalarını sağlar. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayıncılık” başlığı, metnin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacak kapsamlı çözüm önerileri sunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177-178-179


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Geçmişte var olan ancak günümüzde ihtiyaç duyulmayan meslekleri araştırınız. Araştırmalarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Geçmişte var olup günümüzde ihtiyaç duyulmayan bazı meslekler şunlardır:

  1. Lambacı: Elektriğin olmadığı dönemlerde sokak lambalarını yakıp söndürmekle görevli kişilerdi. Elektriğin yaygınlaşmasıyla bu meslek ortadan kalkmıştır.
  2. Buz Kesici: Elektrikli buzdolapları icat edilmeden önce doğal buzları kesip satmakla uğraşırlardı. Buzdolaplarının yaygınlaşmasıyla bu mesleğe gerek kalmamıştır.
  3. Telgrafçı: Haberleşmenin telgrafla yapıldığı dönemde, mesajları alıp gönderen kişilerdir. Telefon ve internetin gelişmesiyle bu meslek tarih olmuştur.
  4. Nalburcu (At Nalcısı): Ulaşımın büyük ölçüde atlarla yapıldığı dönemde atların nal bakımını yapan kişilerdi. Motorlu taşıtların yaygınlaşmasıyla bu meslek önemini yitirmiştir.
  5. Hattat: Matbaa icat edilmeden önce kitap ve belgeleri el yazısıyla çoğaltan kişilerdir. Matbaanın kullanılmaya başlamasıyla hattatlık meslek olmaktan çok sanata dönüşmüştür.

Bu tür meslekler, teknolojinin ve yaşam tarzının değişmesiyle ortadan kalkmış, yerlerini modern meslekler almıştır.


ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!


Soru : Bilgilendirici metni sessiz okumadan önce aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Meslek seçiminde nelerin dikkate alınması gerektiğini biliyor musunuz? Bu konuda başka neler öğrenmek istersiniz?


Cevap : Meslek seçiminde öncelikle kişinin ilgi alanları, yetenekleri ve becerileri dikkate alınmalıdır. Aynı zamanda seçilen mesleğin gelecekteki iş imkanları, kazanç durumu ve kişisel mutluluğa katkısı da değerlendirilmelidir. Meslek seçiminde aile, rehber öğretmenler ve uzmanların görüşlerinden faydalanmak önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için farklı mesleklerin özelliklerini ve kariyer fırsatlarını öğrenmek isterim.


b. Geçmişte ihtiyaç duyulmayan ancak günümüzde ihtiyaç olan mesleklerle ilgili neler biliyorsunuz? Bu konuyla ilgili merak ettikleriniz nelerdir?


Cevap : Günümüzde dijitalleşme ve teknoloji alanındaki gelişmeler, birçok yeni meslek ortaya çıkarmıştır. Örneğin, yazılım geliştiriciler, veri analistleri, siber güvenlik uzmanları ve sosyal medya yöneticileri gibi meslekler geçmişte ihtiyaç duyulmuyordu. Ayrıca, yapay zeka ve robotik mühendisliği de günümüzün önemli meslekleri arasında yer almaktadır. Bu mesleklerin hangi alanlarda çalıştıklarını ve gelecekte ne tür yeni mesleklerin ortaya çıkabileceğini merak ediyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


Soru : “Geleceğin Meslekleri” metnini okuduktan sonra neler öğrendiğinizi yazınız.


Cevap : “Geleceğin Meslekleri” metninden, meslek seçiminde ilgi alanlarımız ve yeteneklerimizin önemli olduğunu öğrendim. Gelecekte 3 boyutlu yazıcı mühendisliği, siber güvenlik uzmanlığı, dijital terzilik ve iklim mühendisliği gibi yeni mesleklerin yaygınlaşacağını anladım. Ayrıca, ilgi duyulan ve yetenekli olunan alanlarda çalışmanın başarı ve mutluluğu artıracağını fark ettim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Yetenek Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bir durumu anlama veya bir işi yapabilme konusunda doğuştan gelen veya sonradan geliştirilen beceri.
  • Tahminim: Bir işi yapabilme becerisi veya kabiliyeti.
  • Cümlem: Resim çizme konusunda yeteneğini her fırsatta geliştirmeye çalışıyor.

İade Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Geri verme, geri gönderme.
  • Tahminim: Bir şeyi aldığı yere geri götürmek veya göndermek.
  • Cümlem: Alışverişten aldığım ayakkabıyı numarası uymadığı için iade ettim.

İlgi Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bir kimse veya bir şeyle yakından meşgul olma durumu, alaka.
  • Tahminim: Birine veya bir konuya karşı duyulan merak ve alaka.
  • Cümlem: Yeni teknolojilere olan ilgisi, onu bu alanda başarılı bir mühendis yaptı.

2. Aşağıdaki atasözlerinin anlamını tahmin ederek tahminlerinizin doğruluğunu TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden kontrol ediniz.


Cevap :

Tembel tembel oturan kimse, iş yapma yeteneğini yitirir. Çalışan kimse gittikçe daha yararlı işler yapar. = İşleyen demir pas tutmaz

Bir kimse ne kadar usta olursa olsun araçları olmadan kusursuz iş yapamaz. = Alet işler, el övünür

Bir kimsenin nasıl bir kişi olduğu yaptığı işlerden anlaşılır. = İş insanın aynasıdır


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Metne göre meslek seçiminizi neler etkilemektedir? 


Cevap : Meslek seçimimizi ilgi alanlarımız ve yeteneklerimiz etkiler.


2. Filozof Kedi Watson(Vatsın), Sam’in anlattıklarına niçin “Sorun değil.” diyerek karşılık vermiştir? 


Cevap : Çünkü Watson, herkesin farklı yeteneklere sahip olduğunu ve başarısızlığın kötü bir şey olmadığını düşünmektedir.


3. Metne göre meslek seçerken nelere dikkat edilmelidir?


Cevap : Meslek seçerken ilgi alanları ve yetenekler dikkate alınmalı, kişinin mutlu ve verimli olabileceği bir alan tercih edilmelidir.


4. Hangi meslek alanında yetenekli olduğunuzu düşünüyorsunuz? Niçin?


Cevap : Yazı yazma konusunda yetenekliyim çünkü düşüncelerimi ifade ederken kendimi rahat hissediyorum ve yaratıcı fikirler üretebiliyorum.


5. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız.


Cevap :

Soru 1: Gelecekte hangi meslekler önemli hale gelecektir?
Cevap: 3 boyutlu yazıcı mühendisliği, siber güvenlik uzmanlığı, dijital terzilik ve iklim mühendisliği gelecekte önemli hale gelecektir.

Soru 2: Yeteneklerimizi nasıl keşfedebiliriz?
Cevap: “Neleri yapmaktan mutlu oluyorum?” sorusunu sorarak ve farklı alanları deneyerek yeteneklerimizi keşfedebiliriz.

Soru 3: Gelecekte ekosistemin korunması için hangi meslek öne çıkacaktır?
Cevap: İklim mühendisliği öne çıkacaktır.


6. Günlük hayatta hangi mesleklere ihtiyaç duyulmaktadır?


Cevap : Doktor, öğretmen, mühendis, avukat, çiftçi, polis ve hemşire gibi mesleklere günlük hayatta ihtiyaç duyulmaktadır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ  


1. Aşağıda görselleri birlikte verilen eş sesli sözcükleri farklı anlamlarıyla cümlede kullanınız.


Cevap :

Kazmak:

  • Bahçeye ağaç dikmek için toprağı kazmak gerekiyordu.
  • Tarih öğretmeni, eski medeniyetlerin izlerini bulmak için kazı yapıldığını anlattı.

Saz:

  • Saz çalarak türküler söylemeyi çok sever.
  • Göletteki sazlar, rüzgârın etkisiyle bir sağa bir sola sallanıyordu.

Çay:

  • Kahvaltıda sıcak bir çay içmek çok keyiflidir.
  • Dağdan akan çay, köylülerin tarlalarını sulamak için kullanılıyor.

2. Gelecekte, günümüzden farklı hangi meslekler ortaya çıkabilir? Düşüncelerinizi yazarken yazım ve noktalama işaretlerine dikkat ediniz.


Cevap : Gelecekte teknolojinin ve çevresel ihtiyaçların artmasıyla birlikte günümüzden farklı meslekler ortaya çıkabilir. Örneğin, uzay turizmi rehberliği gibi meslekler, insanların uzaya seyahat etmesiyle yaygınlaşabilir. Ayrıca, yapay zekâ etik uzmanları, gelişen yapay zekâ teknolojisinin etik kurallara uygun şekilde kullanılmasını denetleyebilir.

Çevre restorasyon mühendisleri ise zarar görmüş doğal alanları onararak ekosistemin sürdürülebilirliğini sağlamak için çalışabilir. Bunun yanında, sanal gerçeklik tasarımcıları ve dijital sanat küratörleri gibi yaratıcı alanlarda da yeni mesleklerin doğması muhtemeldir. Bu meslekler, hem teknolojinin hem de insan ihtiyaçlarının gelişimine ayak uyduracaktır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Gelecekte hangi mesleği yapmak istediğinizi nedenleri ile anlatınız.


Cevap :

Mühendislik: Teknolojiye ilgim olduğu için gelecekte yenilikçi projeler üretmek ve insanlara faydalı olmak istiyorum.

Doktorluk: İnsanlara yardım etmeyi sevdiğim için sağlık alanında çalışarak hayat kurtarmayı hedefliyorum.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Görsellerde hangi mesleğin önemine değinilmiştir? Size göre bu meslek gelecekte nasıl bir değişim geçirebilir? Yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanarak düşüncelerinizi defterinize yazınız. (Veteriner)


Cevap : Görsellerde veterinerlik mesleğinin önemine değinilmiştir. Veterinerler, hayvanların sağlığını koruyarak hem onların yaşam kalitesini artırır hem de insan sağlığına dolaylı olarak katkıda bulunurlar. Gelecekte bu meslek, teknolojinin gelişmesiyle birlikte daha modern cihazlar ve yöntemler kullanarak ilerleyebilir. Örneğin, dijital teşhis sistemleri ve yapay zekâ destekli tedavi yöntemleri veterinerlikte yaygınlaşabilir. Ayrıca, genetik araştırmalar sayesinde hayvanların hastalıklara karşı daha dirençli hâle gelmesi sağlanabilir. Bu meslek, hayvan sevgisinin ve teknolojinin birleşimiyle daha etkili bir hâle gelecektir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları” başlığı altında, 5. ünite kapsamında yer alan etkinliklerin detaylı çözümleri bulunmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirirken, metin üzerinden çıkarım yapma ve öz güven kavramını anlama gibi konularda destek sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilere ulaşmasını ve eksiksiz bir öğrenme süreci yaşamasını hedefler. Aynı şekilde, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan etkinlik çözümleri, çocukların temel Türkçe becerilerini eğlenceli bir şekilde pekiştirmesine olanak tanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ


Soru : Ozan’ın sizlere sormak istediği sorular aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayınız.


1. Her konuda yetenekli olabilir miyiz? Niçin?


Cevap : Hayır, çünkü herkesin ilgi alanları ve becerileri farklıdır. Bazı konularda daha başarılı olabiliriz, ancak her konuda yetenekli olmak zordur.


2. Bir konuda başarısız olduğumuzda kendimizi nasıl hissederiz?


Cevap : Çoğu zaman üzülür, hayal kırıklığına uğrarız. Ancak bu duygular geçici olabilir ve ders çıkararak ilerleyebiliriz.


3. Kendine güvenen bir insan zorluklar karşısında nasıl davranır?


Cevap : Kendine güvenen bir insan, zorlukları çözmek için sakin kalır, alternatif yollar arar ve pes etmez.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ? 


2. Yukarıdaki görselden ve Ozan’ın sorduğu sorulardan yararlanarak dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Bu metinde, kendine güvenmenin değerine, insanların yeteneklerinin birbirinden farklı olduğuna ve özgüven sayesinde başarısızlıkların üstesinden gelinebileceğine vurgu yapılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıdaki sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin  ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Tahminim: Çok güzel, etkileyici ve göz alıcı.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: İhtişamlı, gösterişli, göz kamaştırıcı.
  • Cümlem: Doğanın görkemli manzarası karşısında büyülenmemek elde değil.

Öz Güven Kelimesi

  • Tahminim: Kendi yetenek ve değerlerine güvenme durumu.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kendi yetenek, bilgi ve becerilerine duyulan güven.
  • Cümlem: Başarının sırrı, öz güvenle harekete geçmektir.

Filozof Kelimesi

  • Tahminim: Bilgeliği ve düşünceyi hayatının merkezine koyan kişi.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Felsefeyle uğraşan, derin düşünceleri olan kimse.
  • Cümlem: Filozoflar, insanlık tarihine yön veren düşünceler üretmişlerdir.

2. Anlamlarını bulduğunuz sözcüklerle birer cümle kurunuz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Görkemli sarayın ihtişamı herkesi büyüledi.
  • Yeni yıl kutlamaları için hazırlanan görkemli ışık gösterisi büyük beğeni topladı.
  • Doğanın görkemli güzelliklerini keşfetmek için bir doğa yürüyüşü düzenledik.

Öz Güven Kelimesi

  • Öz güveni yüksek bireyler zorluklarla daha kolay başa çıkabilir.
  • Öğrencilerin öz güven kazanması için onlara cesaret verici sözler söyledik.
  • Başarının kapılarını açan anahtar, öz güvendir.

Filozof Kelimesi

  • Antik Yunan’ın ünlü filozofları, insan doğası üzerine derin düşünceler geliştirdi.
  • Herkes, günlük yaşamında bir filozof gibi sorgulayıcı olmalıdır.
  • Filozof, yalnızca teoride değil, pratikte de bilgeliği uygulayan kişidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


DİNLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Sam (Sem)’in okuldan eve dönerken içinde bulunduğu ruh hâli nasıldır? Niçin? 


Cevap : Sam üzgündür çünkü beden eğitimi dersinde ipe tırmanamadığı için kendisini yetersiz ve başarısız hissetmektedir.


2. Filozof Kedi Watson(Vatsın), Sam’in anlattıklarına niçin “Sorun değil.” diyerek karşılık vermiştir? 


Cevap : Watson, her insanın farklı yeteneklere sahip olduğunu ve bir alandaki başarısızlığın yetersizliği göstermediğini düşündüğü için “Sorun değil.” demiştir.


3. Filozof Kedi Watson, arkadaşını ikna edebilmek için nasıl bir çözüm bulmuştur? 


Cevap : Watson, kara tavuk ve aslan örneklerini kullanarak herkesin farklı yeteneklerinin olduğunu ve bu yeteneklerin zamanla gelişebileceğini Sam’e anlatmıştır.


4. Sam, Filozof Kedi’nin söyledikleriyle ikna olmuş mudur? Niçin?


Cevap : Evet, etkilenmiştir çünkü Watson’un sözleri ona kendine güvenmesini sağlamış ve şiir yazma isteğini artırmıştır.


5. Filozof Kedi Watson’a göre öz güven nedir?


Cevap : Öz güven, kişinin kendine inanması, değerli biri olduğunun farkında olması ve hayatta önemli bir yere sahip olduğunu hissetmesidir.


6. Filozof Kedi Watson’un yerinde siz olsaydınız kendine güvenini yitiren bir arkadaşınızın kendisine güven duyması için neler yapardınız? 


Cevap : Onun güçlü yanlarını hatırlatır, geçmişte başardığı şeyleri vurgulardım. Ayrıca, hata yapmanın doğal olduğunu ve önemli olanın denemeye devam etmek olduğunu anlatırdım.


7. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu: Sam’in öz güven kazanma süreci.

Metnin ana fikri: İnsan, kendine inanarak ve yeteneklerini keşfederek özgüvenini geliştirebilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal ürünü ifadeler: Filozof Kedi Watson’un konuşması ve düşünceleriyle Sam’e tavsiyelerde bulunması.

Gerçek ifadeler: Sam’in beden eğitimi dersinde ipe tırmanamaması ve bu yüzden kendini kötü hissetmesi.


3. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız.


Cevap :

Soru: Sam, özgüvenini nasıl geri kazanmıştır?

Cevap: Filozof Kedi Watson’un açıklamalarıyla motive olmuş ve güçlü yanlarını fark ederek özgüvenini yeniden kazanmıştır.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap : Filozof Kedi ile Özgüven Yolculuğu


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin eş ve zıt anlamlarını yazınız.


Cevap :

Soru:

  • Eş anlamı: sual
  • Zıt anlamı: cevap

Beyaz:

  • Eş anlamı: ak
  • Zıt anlamı: siyah

Yaşlı:

  • Eş anlamı: ihtiyar
  • Zıt anlamı: genç

Cimri:

  • Eş anlamı: pinti
  • Zıt anlamı: cömert

Küçük:

  • Eş anlamı: ufak
  • Zıt anlamı: büyük

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


2. Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını “TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü”nden bularak eşleştiriniz.


Cevap :

bileğine güvenmek =  gücüne veya hünerine güvenmek.

gözünden uyku akmak =  çok uykulu olmak.

başa çıkmak =  bir şeye gücü yetmek.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


3. Aşağıdaki sözcük gruplarından cümle olanlarını “X” ile işaretleyiniz. Cümle olanların sonuna uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Filozof Kedi Watson’la Sam’in arasında geçen konuşmalarla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Filozof Kedi Watson ile Sam arasındaki diyaloglarda, Watson Sam’e özgüven aşılamak için etkileyici örnekler sunmuş. Herkesin farklı yeteneklere sahip olduğunu ve başarısızlığın olumsuz bir şey olmadığını açıklamış. Sam’i teselli ederken ona cesaret vermesi beni çok etkiledi. Bu konuşma, kendimize inanmanın ne kadar önemli olduğunu harika bir şekilde vurguluyor.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : “Kendini Tanıma” ve “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu ile ilgili bilgileri okuyunuz.


Cevap :

“Kendini Tanıma” oyunu: Bu oyunda herkes kendisiyle ilgili özelliklerini anlatır. Sevdiği şeyler, becerileri ve hayalleri gibi konularda paylaşım yapar. Böylece hem kendini daha iyi tanır hem de arkadaşlarına kendini tanıtır.

“Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu: Bu oyunda, arkadaşlardan biri için kısa bir öykü yazılır. Yazılan öykü, arkadaşın özelliklerine ya da hayallerine uygun olabilir. Daha sonra bu öykü sınıfta paylaşılır ve arkadaşına hediye edilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


KENDİNİ TANIMA


Soru : “Kendini Tanıma” oyununda, adınızın harflerini alt alta sıralayarak yazınız. Yazdığınız harflerin yanına da size uyan bir özelliğinizi belirtiniz.


Cevap :

Kendini Tanıma Oyunu:
Adım: Ahmet

A: Anlayışlı
H: Hırslı
M: Meraklı
E: Enerjik
T: Tutkulu

Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum: Ahmet, meraklı ve enerjik bir çocuktu. Bir gün okulda yeni bir deney yapmak istedi. Arkadaşlarına, tutkulu bir şekilde deneyin nasıl yapılacağını anlattı. Herkes onu anlayışlı olduğu için dikkatle dinledi. Ahmet’in liderliği sayesinde deney çok başarılı geçti ve herkesin yüzü gülüyordu.


ARKADAŞIMA BİR ÖYKÜ HEDİYE EDİYORUM


Soru : Arkadaşlarınızla önce “Kendini Tanıma” sonra da “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyununu oynayınız. Öykülerinizi yazarken büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.


Cevap : Bu etkinliği arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Geçmişte var olan ancak günümüzde ihtiyaç duyulmayan meslekleri araştırınız. Araştırmalarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Geçmişte var olup günümüzde ihtiyaç duyulmayan bazı meslekler şunlardır:

  1. Lambacı: Elektriğin olmadığı dönemlerde sokak lambalarını yakıp söndürmekle görevli kişilerdi. Elektriğin yaygınlaşmasıyla bu meslek ortadan kalkmıştır.
  2. Buz Kesici: Elektrikli buzdolapları icat edilmeden önce doğal buzları kesip satmakla uğraşırlardı. Buzdolaplarının yaygınlaşmasıyla bu mesleğe gerek kalmamıştır.
  3. Telgrafçı: Haberleşmenin telgrafla yapıldığı dönemde, mesajları alıp gönderen kişilerdir. Telefon ve internetin gelişmesiyle bu meslek tarih olmuştur.
  4. Nalburcu (At Nalcısı): Ulaşımın büyük ölçüde atlarla yapıldığı dönemde atların nal bakımını yapan kişilerdi. Motorlu taşıtların yaygınlaşmasıyla bu meslek önemini yitirmiştir.
  5. Hattat: Matbaa icat edilmeden önce kitap ve belgeleri el yazısıyla çoğaltan kişilerdir. Matbaanın kullanılmaya başlamasıyla hattatlık meslek olmaktan çok sanata dönüşmüştür.

Bu tür meslekler, teknolojinin ve yaşam tarzının değişmesiyle ortadan kalkmış, yerlerini modern meslekler almıştır.


ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!


Soru : Bilgilendirici metni sessiz okumadan önce aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Meslek seçiminde nelerin dikkate alınması gerektiğini biliyor musunuz? Bu konuda başka neler öğrenmek istersiniz?


Cevap : Meslek seçiminde öncelikle kişinin ilgi alanları, yetenekleri ve becerileri dikkate alınmalıdır. Aynı zamanda seçilen mesleğin gelecekteki iş imkanları, kazanç durumu ve kişisel mutluluğa katkısı da değerlendirilmelidir. Meslek seçiminde aile, rehber öğretmenler ve uzmanların görüşlerinden faydalanmak önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için farklı mesleklerin özelliklerini ve kariyer fırsatlarını öğrenmek isterim.


b. Geçmişte ihtiyaç duyulmayan ancak günümüzde ihtiyaç olan mesleklerle ilgili neler biliyorsunuz? Bu konuyla ilgili merak ettikleriniz nelerdir?


Cevap : Günümüzde dijitalleşme ve teknoloji alanındaki gelişmeler, birçok yeni meslek ortaya çıkarmıştır. Örneğin, yazılım geliştiriciler, veri analistleri, siber güvenlik uzmanları ve sosyal medya yöneticileri gibi meslekler geçmişte ihtiyaç duyulmuyordu. Ayrıca, yapay zeka ve robotik mühendisliği de günümüzün önemli meslekleri arasında yer almaktadır. Bu mesleklerin hangi alanlarda çalıştıklarını ve gelecekte ne tür yeni mesleklerin ortaya çıkabileceğini merak ediyorum.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ayçiçeği ve Papatya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları” başlığı, öğrencilerin 5. ünitede yer alan etkinlik sorularını kolayca anlamalarına ve çözmelerine yardımcı olur. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Ayçiçeği ve Papatya Metni Etkinlik Cevapları” bölümünde, metne ilişkin soruların çözümleri ve açıklamaları bulunmaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini güçlendirecek şekilde hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin hem sınıfta hem de evde kolaylıkla faydalanabileceği doğru ve açıklamalı çözümler sunmaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayıncılık” kısmında, etkinliklere dair kapsamlı öneriler ve çözüm yolları yer alır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162-163-164-165


TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ? 


1) 5. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : 5. temadaki başlıkları ve resimleri inceledim. Bu tema bana özgüven kazanmayı, kendimi geliştirmeyi, doğaya olan sevgimi artırmayı, gelecekteki meslekler hakkında bilgi edinmeyi ve hayallerimi gerçekleştirme yollarını öğretecek gibi görünüyor.


2) Kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kendimi geliştirmek için yapabileceklerim:

  1. Yeni bilgiler öğrenmek için düzenli kitap okurum.
  2. İlgi duyduğum alanlarda kurslara veya atölyelere katılırım.
  3. Becerilerimi geliştirmek için pratik yaparım.
  4. Olumlu bir bakış açısı benimseyip motivasyonumu yüksek tutarım.
  5. Çevremdekilerden yapıcı eleştiriler alarak kendimi geliştiririm.
  6. Teknolojiyi ve yenilikleri takip ederim.
  7. Spor yaparak hem fiziksel hem de zihinsel olarak kendimi güçlendiririm.
  8. Hedefler belirleyip bu hedeflere ulaşmak için planlı bir şekilde çalışırım.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Dostluk kavramının anlamını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Dostluk, insanlar arasında karşılıklı sevgi, güven, samimiyet ve bağlılık üzerine kurulan bir ilişkidir. Dostlar, birbirlerinin iyi ve kötü günlerinde yanlarında olarak destek verir. Dostluk, paylaşmayı, fedakârlığı ve hoşgörüyü içerir. Bu ilişki, bireylerin duygusal ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olur ve hayatta yalnız olmadıklarını hissettirir. Dostluk, kişisel gelişim ve mutluluk için önemli bir değerdir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcük ve sözcük grubunun metindeki anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

İhmal etmek

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gerekli özeni göstermemek, savsaklamak.
  • Tahminim: Dikkat etmemek ya da önem vermemek.
  • Cümlem: Derslerine çalışmayı ihmal eden öğrenciler, sınavda zorlandılar.

Yüzleşmek

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bir durumla, olayla veya kişiyle doğrudan karşı karşıya gelmek.
  • Tahminim: Gerçeklerle karşı karşıya kalmak.
  • Cümlem: Hatasını kabul etmek için geçmişiyle yüzleşmek zorunda kaldı.

Olgunlaşmak

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gelişip tam ve mükemmel bir duruma gelmek.
  • Tahminim: Daha deneyimli, sabırlı veya olgun bir hale gelmek.
  • Cümlem: Zamanla olgunlaşarak sorunlara daha sakin bir şekilde yaklaşmayı öğrendi.

2. “Ahenk” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangisinde metindeki anlamıyla kullanılmıştır? Kutuları “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Çalgılı eğlence.
(X) Toplumsal çevreye veya bir duruma uyma.
Kulağa hoş gelen ses veya söz dizisi, ezgi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


3. Aşağıda dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcükler verilmiştir. Bu sözcükleri Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.


Cevap :

  • Duyuru → Anons
  • Uyarı → Alarm
  • Savunma → Defans
  • Çevrim içi → Online
  • Gösteri → Şov

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Metindeki kahramanları bularak yazınız.


Cevap : Ayçiçeği, papatya, serçe, güneş, güzeller güzeli kız.


2. Bulduğunuz kahramanların kişilik özelliklerini yazınız.


Cevap :

  • Ayçiçeği: Sevgi dolu, sadık ve duyarlı bir dost.
  • Papatya: İlgiyle şımaran, ancak hatasını anlayan bir karakter.
  • Serçe: Yardımsever, bilge ve ara bulucu.
  • Güneş: Şahitlik eden, dostlukların güzelliğine katkı sunan bir figür.
  • Güzeller güzeli kız: Duygusallığıyla dikkat çeken, farkında olmadan zarar veren bir karakter.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


3. Ayçiçeği niçin üzülmüştür?


Cevap : Papatyanın, insanlar tarafından gösterilen ilgi yüzünden dostluğunu ihmal etmesine üzülmüştür.


4. Serçe, üzülen ayçiçeğini teselli etmek için ona neler söylemiştir?


Cevap : Serçe, canlıların bazen sevgi ve ilginin etkisiyle değerli şeyleri unuttuğunu, biraz sabır gösterirse papatyanın bu durumu aşacağını söylemiştir.


5. Papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlayan olay nedir?


Cevap : Güzeller güzeli kızın papatyayı kopararak yapraklarını yolması ve sonunda yere atması papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlamıştır.


6. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız. 


Cevap :

Metnin Konusu : Dostluk ve ilginin insanlar üzerinde bıraktığı etkiler.

Metnin Ana Düşüncesi : Gerçek dostluk, sevdiğini gözünde değil, yüreğinde büyütmekle mümkündür.


7. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?


Cevap :

Tür: Masal.

Niçin: Doğaüstü olayların yer aldığı, ders verme amacı güden hayal ürünü bir anlatıdır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Altı çizili sözcüklerin eş seslisini kullanarak yeni bir cümle yazınız.


Cevap :

Kendime bir yer buldum. (yer)

Çamaşırları ipe asarken yere düşürdüm.

Kız ona el sallıyordu. (el)

Masanın üzerinde eski bir el yazması kitap bulduk.


Soru : Metinde tırnak işaretinin kullanıldığı cümlelerin altını çiziniz. Tırnak işaretinin kullanılma sebebini aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

Metinde tırnak işaretinin kullanıldığı cümleler:

  1. “Üzülme, bazen canlılar sevgi ve ilginin etkisiyle hayatlarında değerli olan şeylerin onlar için ne kadar önemli olduğunu unuturlar.”
  2. “Gerçek dost sevdiğini gözünde değil yüreğinde büyütür.”
  3. “Seviyor, sevmiyor, seviyor, sevmiyor…”

Tırnak işaretinin kullanılma sebebi: Tırnak işareti, metinde geçen doğrudan alıntıları, konuşma ifadelerini ve özel bir anlam içeren sözleri belirtmek için kullanılmıştır.


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Siz serçenin yerinde olsaydınız iki arkadaşın yaşadığı problemin çözümü için neler yapardınız? Düşüncelerinizi desteklemek için örnekler verirken dilimize yabancı dilden girmiş sözcüklerin Türkçelerini de kullanmaya özen göstererek sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

ğer serçenin yerinde olsaydım, iki arkadaşın yaşadığı problemi çözmek için öncelikle onları bir araya getirir ve birbirlerini anlamalarını sağlamaya çalışırdım. Aralarındaki iletişim eksikliğini gidermek için ikisinin de düşüncelerini ve duygularını paylaşmasına fırsat verirdim.

Örneğin, papatyaya ayçiçeğinin ne kadar üzüldüğünü anlatır ve dostluğun ne kadar kıymetli olduğunu hatırlatırdım. Ayrıca ayçiçeğine de sabırlı olmasını ve dostunun hatasını fark edeceğini anlatırdım. Böylece, onların yeniden barışmasını sağlardım.

Daha önce benzer bir durumu yaşadığımda, bir arkadaş grubunda iletişim sorunları olmuştu. Onlarla açık bir şekilde konuşup, birbirlerini anlamaları için bir ortam hazırladım ve sorunlar çözüldü. Dostluklarda önemli olan sabır ve karşılıklı anlayıştır. Bu yüzden sorunları çözmek için konuşmak ve anlamaya çalışmak çok önemlidir.

Dilimize yabancı dilden girmiş kelimelerin Türkçelerini kullanma örnekleri:

  • Problem yerine sorun,
  • İletişim yerine haberleşme,
  • Motivasyon yerine güdüleme,
  • Empati yerine duygudaşlık gibi Türkçe kelimeler kullanmaya dikkat ederdim.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : İstediğiniz konuyu seçerek kısa bir masal yazınız.


Cevap :

Dostluk Ağacı

Bir zamanlar, yemyeşil bir ormanda “Dostluk Ağacı” adında bir ağaç yaşardı. Her sabah yanına gelen sincap, kuş ve tavşan onun gölgesinde buluşur, neşe içinde vakit geçirirdi.

Bir gün, sincap ve kuş bir ceviz yüzünden tartıştı. Tavşan onları barıştırmak için uğraşsa da başaramadı. Dostluk Ağacı, dallarını rüzgârla sallayarak konuştu:
“Paylaşmak dostluğun köküdür. Eğer bunu öğrenemezseniz, bu ormanda mutluluk solup gider.”

Sincap ve kuş, ağacın haklı olduğunu anladı. Cevizi bölüşüp birlikte yemeye karar verdiler. O günden sonra, Dostluk Ağacı’nın gölgesi altında bir daha hiç tartışma olmadı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ


Soru : Ozan’ın sizlere sormak istediği sorular aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayınız.


1. Her konuda yetenekli olabilir miyiz? Niçin?


Cevap : Hayır, çünkü herkesin ilgi alanları ve becerileri farklıdır. Bazı konularda daha başarılı olabiliriz, ancak her konuda yetenekli olmak zordur.


2. Bir konuda başarısız olduğumuzda kendimizi nasıl hissederiz?


Cevap : Çoğu zaman üzülür, hayal kırıklığına uğrarız. Ancak bu duygular geçici olabilir ve ders çıkararak ilerleyebiliriz.


3. Kendine güvenen bir insan zorluklar karşısında nasıl davranır?


Cevap : Kendine güvenen bir insan, zorlukları çözmek için sakin kalır, alternatif yollar arar ve pes etmez.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154, 155 Cevapları” başlığı, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamalı cevaplarını içermektedir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” kısmında, öğrencilerin 4. ünitede öğrendiklerini pekiştirecek şekilde sorulan soruların doğru yanıtları yer almaktadır. Bu bölümler, öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerini ve anlamadıkları konularda eksikliklerini tamamlamalarını sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, etkinliklerin çözümüne dair adım adım açıklamalar bulunmaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayıncılık” kısmı, ders kitabındaki sorulara dair detaylı çözüm önerileri sunarak, öğrencilere rehberlik eder.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Üzüntü, haksızlık, öfke ve hüzünle dolu bir fırtına atlatan birini gördüğümde (…) ve birinin korktuğunu fark ettiğimde kendime “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyorum.

Ellerimi kalbimin üstüne koyuyorum ve dinliyorum. Cevabı burada buluyorum: Ben şefkatliyim. Çevreme hassasiyetle yaklaşıyorum. (…) Karşımdaki için orada olurum. Zaten sevgi, karşındaki için orada olmaktır. Karşımdakine sarılıp ona, “Her şey düzelecek.” derim. Sevgi, rahatlatmaktır. Sakince konuşurum. Kelimelerimi dikkatle seçer, hareketlerime özen gösteririm. (…) Sahip olduğum her şey için şükrederim ve sahip olduğum her şeyi paylaşırım. Sevgi, minnettarlıktır. (…)

Benim ya da başka birinin üzerine kara bulutlar üşüştüğünde yapabileceğim bir şeyler olduğunu bilirim. Kalbimin peşinden giderim. (…) Biz sevgiyiz ve sevginin yardımıyla hep birlikte fırtınaları atlatıp gökyüzünü aydınlatabiliriz.

Susan VERDE (Suzın VÖRD) Çev. Berrak KAYAOĞLU
Ben Sevgiyim (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazar, üzgün bir insan gördüğünde ya da birinin korktuğunu fark ettiğinde ne yapıyor?


Cevap : Yazar, üzgün birini veya korkan birini gördüğünde kendisine “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyor. Ardından, şefkatli ve hassas bir şekilde yaklaşarak karşısındaki kişiye yardımcı olmaya çalışıyor.


2. Yazarın sevgi ile ilgili düşüncelerini yazınız. 


Cevap : Yazar, sevginin, karşındaki için orada olmak ve ona şefkatle yaklaşmak olduğunu düşünüyor. Sevgi, rahatlatmak, sakin konuşmak, minnettarlık duymak ve sahip olunan her şeyi paylaşmaktır. Sevgi, insanların birbirine yardımcı olmasını, birbirini desteklemesini sağlar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


3. Yazar niçin ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor?


Cevap : Yazar, ellerini kalbinin üzerine koyarak, kendi içsel huzurunu ve şefkatini dinliyor. Bu, kendisine sevgi ve güven duygusu vermek, içindeki cevabı bulmak için bir yöntemdir.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz. 


Cevap : “Sevgi ve Şefkatle Fırtınaları Atlatmak”


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu, sevgi ve şefkatle başkalarına yardımcı olmanın, zor zamanlarda onları rahatlatmanın ve onların hayatına ışık getirebilmenin önemi üzerinedir.

Metnin ana düşünce ise, sevginin, zorluklar karşısında insanları bir arada tutarak birlikte fırtınaları atlatmalarını sağlayacak güce sahip olduğudur.


6. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Ya Tutarsa

Adamın biri bir gün Hoca’yı gölün kenarında görmüş. “Hayrola?” demiş.
Hoca, “Yine ne eğirip ne dokuyorsun?” demiş.
Hoca, adamı tepeden tırnağa şöyle bir süzmüş: “Hiç,” demiş. “Bir şey eğirip dokumuyorum. Göle maya çalıyorum.”
Adamcağız duyduklarına inanamamış: “İlahi Hoca, bu görülmüş şey mi? Göl maya tutar mı hiç?”
“Ben de biliyorum, tutmaz, tutmaz ama ya tutarsa?”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


7. Eksik bırakılan ifadeleri hayal ürünü olan ifadelerle eşleştiriniz.


Cevap :

  • Sabaha kadar – müşıl müşıl uyudu.
  • Muhabbet kuşum – ay ve yıldızlarla sohbet etti.

8. Aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Verilen bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “ Y” yazınız.


Cevap :

  • Özel isimler yazılırken ilk harfleri bazen küçük yazılır. – Yanlış
  • Heyecan, korku, şaşırma bildiren cümlelerde ünlem kullanılır. – Doğru
  • “Arkadaşım mavi kazak giymiş.” cümlesinde varlığın özeliğin niteleyen sözcük “kazak”tır. – Yanlış

9. İpuçlarından yararlanarak sözcüğü yazınız.


Cevap : Şifre : Yazma

Verilen ipuçlarına göre eş sesli sözcük şu şekilde çözülür:

  • İkinci ve beşinci harfleri aynıdır.
  • İlk harfi alfabenin 28. sırasındaki harf (z) ve üçüncü harfi 29. sırasındaki harf (z).
  • İkinci ve beşinci harfler ünlü harflerden biri olmalıdır, bu durumda “e” harfi doğru seçimdir.
  • ı, i, o, ö, u, ü harfleri kullanılmamıştır.

Bu ipuçlarını birleştirerek “zezey” kelimesi doğru cevap olacaktır.

Zey ve Zey eş sesli (aynı telaffuzla farklı anlamlar) bir sözcük oluşturur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


10. Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi.

10. Yukarıdaki cümlede altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısını bulunuz. Bulduğunuz sözcüğü cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • Zor : Maçı son dakika zorla kazandılar.

11. Altı Şapkalı Düşünme tekniğinde bir konu altı farklı düşünce şeklinde belirtilir. Aşağıda bu düşünce tekniğine ait bazı şapkalar verilmiştir.

“Bugün yoğun kar yağışı bekleniyor.”

11. Yukarıdaki ifadeye göre öğrencilerin hangi yorumları yapmış olabileceğini yazınız.


Cevap :

Duygusal: “Kar yağacaksa, çok güzel olur. Beyaz kar taneleri her yeri süsler, manzara harika olur.”

İyimser: “Bugün kar yağacaksa, bu harika! Belki okullar tatil olur ve dışarıda eğlenceli bir şekilde zaman geçirebiliriz.”

Karamsar: “Kar yağarsa, yollar kapanır, trafik sıkışır. Çıkmak zor olur ve bir sürü aksilik yaşanabilir.”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


12. Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki numaraları kutulardaki yönergelere göre yazınız.


Cevap :

Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıklar: 1, 2, 4, 8, 9

Aynı türden varlıklar: 3, 5, 6, 7


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!