İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 3. Sınıf Türkçe Kitabı
3. sınıf Türkçe ders kitabı cevapları, öğrencilerin dil becerilerini pekiştirmek ve öğrenmelerini desteklemek amacıyla önemli bir kaynak sunar. İlkokul 3. sınıf Türkçe ders kitabı cevapları, çocukların derslerinde karşılaştıkları soruları anlamalarına ve doğru cevaplar vermelerine yardımcı olur. Ayrıca, 3. sınıf Türkçe ders kitabı cevapları İlke Yayınları gibi yayınlar, zengin içerikleriyle öğretmenlerin ve öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap vermektedir. Türkçe devlet kitabı 3. sınıf ise, müfredat doğrultusunda öğrencilere temel Türkçe bilgilerini kazandırmayı amaçlar.
Türkçe 3. sınıf ders kitabı cevapları, öğrencilerin derslerini daha verimli geçirmelerini sağlar. Milli Eğitim Bakanlığı 3. sınıf Türkçe ders kitabı cevapları da, eğitim sürecinde öğretmenlerin rehberlik etmesine ve öğrencilere destek olmasına olanak tanır. Ayrıca, 3. sınıf Türkçe ders çalışma kitabı cevapları ile öğrenciler, derslerin pekiştirilmesi ve sınav hazırlıkları için gerekli bilgilere ulaşabilirler. Son olarak, 3. sınıf Türkçe ders kitabı ünite değerlendirme cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcılığını artırarak, öğrencilerin gelişimini takip etme fırsatı sunar.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıGönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 149, 150
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149, 150 Cevapları” başlığıyla, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamaları paylaşılmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” kısmında, metni daha iyi anlamak için sorulan soruların doğru cevapları ve bu sorulara dair çözüm yolları bulunmaktadır. Bu bölümler, öğrencilerin okuma ve düşünme becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmı, etkinliklerin nasıl çözüleceğini adım adım anlatan detaylı açıklamalar sunar. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayıncılık” başlığı altında, bu sayfalara ait çözüm önerileri ve açıklamalar yer alarak öğrencilerin ders kitaplarındaki soruları çözmelerine rehberlik eder.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150
GÖNÜL BAHÇESİ
Can ve ailesi, Gül Nine ile birlikte arabayla hafta sonu gezmeye çıkmışlardı. Uzun çam ağaçlarının arasında, küçük bir dükkânın önünde durdular. Dükkânın sahibi arka bahçeye bakan pencerenin
önünde bir masa işaret etti. “Siparişleriniz hazır olana kadar bahçemizi gezmek ister misiniz?” dedi.
Kim bu teklifi geri çevirebilirdi ki? Can ve Ayşe yarış hâlinde koşarak çıktılar. Gül Nine de arkalarından… Can ve Ayşe’ye bitkilerle, ağaçlarla ilgili bilgi vermeye başladı. Ancak yolda gelirkenki neşeli hâlinin yerini hüzün almış gibiydi. Düşünceli görünüyordu.
“Nineciğim, yoruldun mu yoksa?” diye sordu Can.
“Yok, Can’ım yorgun değilim. Azıcık eski günlere gittim de…” diye cevapladı Gül Nine.
Can, “Eski günlere mi?” diye merakla sordu. Gül Nine, “Evet, dedem ve ninemle geçirdiğim çocukluğumu hatırlattı bana bu bahçe.”
“Benim ninemin de ninesi vardı demek?” dedi Can gülerek ve ninesini neşelendirmeye çalışarak. “Çok mu severdin onları?”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları
“Hem de çok… Öyle çok severlerdi ki beni. Tıpkı bahçedeki çiçeklerine baktıkları gibi özenle bakarlardı bana.” dedi Gül Nine. (…)
Gül Nine, “Ninem azıcık kaşları çatık bir hanımdı. Dıştan sert görünse de yumuşacık bir kalbi vardı. Çok severdi manileri, türküleri…
Dedem pamuk gibi adamdı; gayretli, bilgili biriydi. Okumayı çok severdi. Her gece yatmadan evvel bir hikâye anlatırdı ağabeyimle bana.”
“Şimdi anlıyorum.” dedi Can. “Demek ki sen, onlar sayesinde bu kadar iyi bir ninesin.”
“İlahi Can, ne yaptın ettin, yine beni gülümsettin.” dedi Gül Nine.
“Haklısın benim güzel torunum. Onlar olmasaydı ben senin Gül Nine’n olamazdım. Şu gördüğün bahçedeki tüm ağaçlar, bitkiler öyle büyük bir emek verilerek yetişiyor ki. Bu emek sayesinde tohumlar fidan, fidanlar da ağaç oluyor. Ağaç da büyüyüp binlerce tohum verir hâle geliyor. İnsanlar da böyle işte. Hayatları boyu biriktirdikleri emeği, tecrübeyi seve seve aktarıyorlar kendilerinden sonra gelenlere. Gönülden gönüle geçen en güzel miras da sevgi.” (…)
Gökmen AKTUĞ vd. Mavi Kırlangıç Yeşilay Çocuk Dergisi (Kısaltılmıştır.)
1) Metinden zıt anlamları olan sözcükleri bulup altlarını çizelim. Bu sözcüklerin zıt anlamlarını söyleyelim.
Cevap:
Metinden zıt anlamlı sözcükler:
Yorgun – Enerjik
Sert – Yumuşak
Dıştan – İçten
Büyük – Küçük
Sert – Nazik
Bu sözcüklerin zıt anlamlıları şu şekildedir:
Yorgun – Enerjik
Sert – Yumuşak
Dıştan – İçten
Büyük – Küçük
Sert – Nazik
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıÖfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 144, 145, 146, 147, 148
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144, 145, 146, 147, 148 Cevapları” içeriklerinde, Türkçe dersine dair önemli ipuçları ve soruların yanıtları sunulmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında, dinleme etkinliğinden sonra yapılması gereken soruların çözüm yolları yer almaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin dinlediklerini analiz etmelerine ve yorumlama becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Türkçe kitabındaki tüm etkinliklere dair doğru ve açıklamalı çözümler sunmaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayıncılık”, bu sayfalardaki etkinliklerin tamamını ayrıntılı bir şekilde ele alarak öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
1) Öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol etmek için neler yaparsınız? Arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Öfkelendiğimde kendimi sakinleştirmek için derin nefes alıp veririm. Beni öfkelendiren durumu sakin bir şekilde düşünmeye çalışırım. Eğer o an konuşmak beni daha çok sinirlendirecekse bir süre sessiz kalmayı tercih ederim. Sevdiğim bir müzik dinlemek, kısa bir yürüyüş yapmak veya dikkatimi başka bir şeye yönlendirmek de bana iyi gelir. Ayrıca, hissettiklerimi güvendiğim birine anlatmak da öfkemi kontrol etmemi kolaylaştırır. Öfkeyi doğru şekilde ifade etmenin önemli olduğunu düşünüyorum.
2) Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız
Cevap: Görsele bakarak metnin, öfkeyi yönetme ve duyguları kontrol etme konularını işlediği söylenebilir. Aliş’in çevresindeki kuşlar, sanki duygularını sembolize ediyor gibi görünüyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını, metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin ediniz. Bu sözcüklerle ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:
Üşüşmek Kelimesi
Sözcük Anlamı: Kalabalık bir şekilde bir yere toplanmak ya da bir şeyin çevresini sarmak. Tahminim: İnsanların bir olay üzerine hızla toplanması. Cümlem: Parkta ekmek atan amcanın etrafına güvercinler hemen üşüştü.
Orkestra Kelimesi
Sözcük Anlamı: Birden fazla çalgıcının bir araya gelerek belirli bir düzen içinde müzik yaptığı topluluk. Tahminim: Bir çok çalgının bir araya gelerek müzik yaptığı topluluk Cümlem: Konser sırasında orkestra, şarkıya mükemmel bir ahenkle eşlik etti.
Şef Kelimesi
Sözcük Anlamı: Bir topluluğu, grubu ya da iş yerini yöneten kişi; orkestra ya da koro yöneticisi. Tahminim: Bir topluğu ne yapacağını söyleyen lider, yönetci Cümlem: Orkestra şefi, müzisyenlere dönerek çalmaya başlamalarını işaret etti.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
1. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.
a. Aliş’in başına kuşlar niçin üşüşmüştür?
Cevap: Aliş kızdığı ve sinirlendiği zaman duyguları öfke kuşları olarak ortaya çıkmıştır.
b. Aliş’in başına üşüşen kuşların özellikleri nelerdir?
Cevap: Kuşlar irili ufaklıdır ve gürültücü bir orkestra gibi davranırlar. Aliş öfkelendikçe daha da çoğalırlar ve rahatsız edici hale gelirler.
c. Aliş, kuşların varlığını kabul ettiğinde ne olmuştur?
Cevap: Aliş kuşların varlığını kabul edip onları kovmaya çalışmaktan vazgeçince kuşlar uzaklaşmaya başlamış ve öfkesi yatışmıştır.
ç. Öfke kuşları gittiğinde Aliş neler hissetmiştir?
Cevap: Aliş hafiflemiş ve sakinleşmiştir. Neşe ve mutluluk hissetmiştir.
d. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu : Aliş’in öfke duygusunu tanıması ve kontrol etmesi.
Metnin Ana Düşüncesi : Duygularımızı kabul etmek ve onlarla barışık olmak, sakinleşmemizi ve mutlu olmamızı sağlar.
2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.
Cevap:
Hayal Ürünü İfadeler:
Öfke kuşlarının Aliş’in başına üşüşmesi.
Kuşların bir orkestra gibi davranması ve çoğalması.
Gerçek İfadeler:
Öfke, üzüntü ve endişe gibi duyguların herkes tarafından yaşanabilmesi.
Duyguların kabul edilmesiyle sakinleşmenin mümkün olması.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Dinlediğiniz metne göre aşağıda verilen eksik ifadeleri kutu içindeki sözcüklerle tamamlayınız. Cümleleri oluş sırasına göre numaralandırıp paragraf oluşturunuz.
Cevap :
Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek.
En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı.
Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı.
Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.
Paragraf:
Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek. En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı. Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı. Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.
2. Aşağıdaki görsellerle varlıkların özelliklerini belirten veya niteleyen sözcükleri eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız.
Cevap :
Acı ve Mutluluk
Bir zamanlar, mavi bir elbisesi olan kıvırcık saçlı küçük bir kız çocuğu vardı. Adı Elif’ti. Elif, büyükannesiyle yaşadığı küçük köyde her sabah erkenden kalkar, fırından taze ekmek alırdı.
Bir sabah, Elif ekmek almak için dışarı çıktığında yaşlı bir dede gördü. Dede, yol kenarında oturmuş bir şeyler arıyor gibiydi. Elif yanına yaklaştı ve sordu:
“Dede, bir şey mi kaybettiniz?”
Dede gülümseyerek, “Evet kızım, küpemi düşürdüm. Bana çok değerliydi, bulmama yardım eder misin?” dedi.
Elif hemen dedeye yardım etmeye karar verdi. Çimenlerin arasında ararken, cebinde sakladığı küçük acı biberlerden birini fark etti. Aklına bir fikir geldi. Küçük biberi yere koydu ve bir süre bekledi. Güneşin ışıkları biberin yanındaki taşlara yansıdı. O sırada yerde parlayan küçük bir şey gördü. İşte dedenin küpesi oradaydı!
Küpesi bulan Elif, dedeye uzattı. Dede o kadar mutlu oldu ki ona kocaman bir teşekkür etti ve “Bana yardım ettiğin için sana bir hediye vermek istiyorum” dedi. Cebinden bir çift minicik mavi küpe çıkardı.
“Bunlar artık senin,” dedi.
Elif, mavi elbisesine çok yakışacak olan küpeleri taktı ve dedeye teşekkür ederek fırına gitti. O gün sadece ekmek değil, yeni bir dostluk da kazanmıştı.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
Soru : Dinlediğiniz metni olayların oluş sırasını dikkate alarak ana hatlarıyla anlatınız. Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:
Olayların Oluş Sırasına Göre Ana Hatlarıyla Metin:
Aliş’in dondurması yere düşer ve çok sinirlenir. Dondurmacı ona yeni bir dondurma verir, fakat Aliş onu kabul etmez ve kendi dondurmasını istemektedir.
Sinirlenen Aliş, etrafında kanat sesleri duymaya başlar ve başını çevirdiğinde, irili ufaklı bir sürü kuşun etrafını sardığını görür.
Bu kuşlar, Aliş’in öfkelendiği zaman ortaya çıkıp bağıran bir orkestra gibi gürültü yaparlar. Aliş, kuşları kovmaya çalışmak için bağırır, zıplar ve hoplar, ancak kuşlar azalacağına daha da çoğalır.
Aliş, başka çocukların da öfkelendiklerinde böyle kuşlar yaşayıp yaşamadığını düşünür ve yakından bakınca, bu kuşların aslında çok da rahatsız edici olmadığını fark eder. Bu kuşlar onun duygularının çağırdığı misafirlerdir.
Aliş, kuşların varlığını kabul eder ve kovmaya çalışmaktan vazgeçer. Öfkesi yatışır ve gülümsemeye başlar. Bu sırada kuşlardan birkaçı uçar ve kaydıraktan kayarken diğer kuşlar da uçup gider.
Sonunda sadece iki kuş kalır ve onlar da Aliş’i rahatsız etmez. Aliş sakinleşir ve annesi de onun bu davranışından mutlu olur. Aliş annesine, “Öfke kuşları bir daha gelirse ne yaparım?” diye sorar.
Annesi ona, “Sen artık bir orkestra şefisin, kuşları kabul etmeyi öğrendin ve bu duygularla başa çıkabilirsin,” der. Aliş de kalbinin yumuşadığını ve hayatın ne kadar güzel olduğunu söyler. Son iki kuş da uçup gider.
Görüşlerim:
Bu hikaye, öfke gibi güçlü duygularla başa çıkmanın önemini vurguluyor. Aliş’in öfkesini simgeleyen kuşlar, aslında her birimizin yaşadığı duyguları temsil ediyor. Öfke geldiğinde, bu duygulara kapılmak yerine onları kabul etmek ve onlarla sakin bir şekilde başa çıkmak daha sağlıklıdır. Aliş’in, kuşlarla uğraşmak yerine onları kabul etmesi, öfkesinin geçmesine yardımcı oluyor. Bu durum, duygularımızla barış içinde yaşamanın ne kadar önemli olduğunu anlatıyor.
Hikayede yer alan anne figürü de çok güzel bir mesaj veriyor; çocuklara duygusal zekayı kazandırmak için onlara doğru yönlendirmeler yapmak, duygularını tanımalarına ve sağlıklı bir şekilde başa çıkmalarına yardımcı olmak çok önemlidir. Bu nedenle, bu tür hikayeler çocuklara duygusal farkındalık kazandırmak adına oldukça değerli.
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru : Defterinize “çabuk öfkelenmek, başka özellikleri fark etmek, kendi özelliklerinin farkına varmamak, öz güven sahibi olmak, olumlu düşünmek” gibi davranış ve duyguları içeren bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Öykü: “Öfke ve Farkındalık”
Melis, her şeyin hemen olmasını isteyen bir kızdı. Bir gün arkadaşlarıyla oyun oynarken, yanlış bir şey yaptığı için hemen öfkelenmeye başladı. “Hep ben mi yanlış yapıyorum?” diye bağırarak, topunu yere fırlattı. Diğer çocuklar şaşkın bir şekilde ona bakarken, öğretmeni Melis’i sakinleştirmeye çalıştı.
“Melis, öfkenin seni yönetmesine izin verme. Bir adım geri çekil ve biraz düşün,” dedi öğretmeni. Melis, öğretmeninin sözlerini düşündü. Belki de gerçekten çok çabuk öfkeleniyordu.
Bir süre sessiz kaldı, derin bir nefes aldı ve oyun arkadaşlarına bakarak, “Hatalarım var, ama bu da beni ben yapıyor,” dedi. Bu sözlerle kendi duygularının farkına varmaya başlamıştı.
Melis, o gün, ne kadar öfkelense de duygularını kontrol etmenin ve başkalarına saygı duymanın çok daha değerli olduğunu fark etti. Kendi özelliklerinin farkına varmıştı. Artık oyun oynamanın ve iyi bir arkadaş olmanın önemini biliyordu.
O günden sonra, ne olursa olsun olumlu düşünmeye çalıştı ve her durumda sakin kalmaya gayret etti.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıKocaman Gülümse Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kocaman Gülümse Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 Cevapları” başlığı altında, Türkçe dersinin etkinlik sorularına dair çözüm önerileri sunulmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kocaman Gülümse Metni Etkinlik Cevapları” ise metne dayalı soruları içeren kapsamlı cevaplarla doludur. Bu kaynaklar, öğrencilerin daha verimli bir şekilde derslerine çalışabilmeleri için her sorunun detaylı çözümüne yer vermektedir.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise metne dair öğrencilere yol gösterecek olan doğru cevapları içerir. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 MEB Yayıncılık” başlığı, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin daha iyi anlamalarına olanak tanıyan bir içerik sunmaktadır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları
Soru : Metni okuduktan sonra “mutluluk” ile ilgili yeni öğrendiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Mutluluk, doğuştan gelen bir duygudur ve diğer duygularımız gibi belirli durumlarla tetiklenir.
Mutlu olduğumuzda vücudumuzda bazı değişiklikler olur; kalbimiz hızlı atar, yüzümüz güler ve hareket etmek isteriz.
Mutluluğumuzu paylaşmak, bu duygunun en güzel yanlarından biridir.
Gülümsemek mutluluğun dışarıdan görülen en belirgin ifadesidir ve bu duygu, çevremize pozitif bir enerji yayar.
Mutluluk, rahatlatıcı bir duygu olarak tanımlanır ve yaşadığımız olumlu olaylarla şekillenir.
Duygularımız, bir durumla karşılaştığımızda zihnimizde canlanan düşüncelerin sonucudur ve her duyguya bedenimiz farklı tepkiler verir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Okuduğunuz metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Bu sözcükleri bulmacada boyayarak kalan harflerle şifreyi bulunuz.
Cevap:
Özlemek: Bir yeri veya bir şeyi görmeyi, ona kavuşmayı istemek.
Korku: Bir tehlike veya tehlike düşüncesi karşısında duyulan kaygı.
Duygu: Bir nesne, olay veya bireylerin insanın iç dünyasında uyandırdığı izlenim.
Heyecan: Sevinç, korku, kızgınlık, üzüntü, sevgi vb. nedenlerle ortaya çıkan güçlü ve geçici duygu durumu.
Öfke: Kızgınlık.
Sevgi: Bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu.
Huzur: Gönül rahatlığı, rahatlık.
Şaşkın: Beklenmedik bir durum karşısında ne yapacağını bilememek.
Şifre: DUYGULAR
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
1. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
a. “Kocaman Gülümse” adlı metinde hangi duygulardan bahsedilmektedir?
Cevap: Mutluluk, üzüntü, şaşkınlık, korku, öfke gibi duygulardan bahsedilmektedir.
b. Mutlu insanlarda nasıl değişiklikler gözlemlenir?
Cevap: Mutlu insanlarda kalp atışları hızlanır, yerlerinde duramaz, zıplamak, el çırpmak ve gülümsemek gibi davranışlar sergilerler. Ayrıca çevresindeki insanlara sarılma isteği duyabilirler.
c. Mutluluk neye benzetiliyor? Niçin?
Cevap: Mutluluk, bulutlara benzetiliyor. Çünkü bulutlar kocaman, bembeyaz, yumuşacık ve huzurlu bir görüntüye sahiptir.
ç. Metne göre mutluluk nasıl bir duygudur?
Cevap: Mutluluk, doğuştan gelen, rahatlatıcı, keyif verici ve diğer insanlarla paylaşılmak istenen bir duygudur.
2. Tablodaki metinleri karşılaştırarak hikâye edici ve bilgilendirici metin ile şiir türlerinin özelliklerini yazınız.
Cevap :
“Kozalak” (Şiir):
Dizeler hâlinde yazılmış bir metindir.
Duyguları ön planda tutarak bir anlatım sunar.
“Kutudaki Taşlar” (Hikâye Edici Metin):
Olaylar belirli bir sıraya göre aktarılmıştır.
Karakterlerin hisleri ve düşünceleri okuyucuya yansıtılmıştır.
Okuyucuyu bir olayın akışına dâhil eden bir anlatım kullanılmıştır.
“Kocaman Gülümse” (Bilgilendirici Metin):
Açıklayıcı bir üslup ile bilgi aktarır.
Duyguların tanımları ve özellikleri üzerine bilgi sunar.
Amacı, okuyucunun konu hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Siz de metnin içinden tırnak işaretinin kullanıldığı cümleleri bularak yazınız.
Cevap :
“Mutluluğun en güzel yanı nedir, biliyor musunuz?”
“Mutluluk neye benzer?”
“Bulutlaraa!”
“Bir durumla karşılaştığımız zaman zihnimizde canlanan düşünceler bizi bir sonuca götürür.”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
2. Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Cümlelerde boş bırakılan kutulara gelmesi gereken noktalama işaretini “X” ile işaretleyiniz.
Cevap :
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 Cevapları”
3. Aşağıdaki metinde sözcüklerin başına gelmesi gereken harfleri boyayınız.
Cevap :
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları
4. Aşağıdaki şemada verilen bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız sembolü yuvarlak içine alınız.
Cevap :
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143 Cevapları”
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
Soru : Metindeki görselleri inceleyiniz. Sizce beden dilleri çocukların duygularını ifade ediyor mu? Sizler de arkadaşlarınıza duygularınızı beden diliyle anlatınız.
Cevap: Evet, görsellerdeki beden dilleri çocukların duygularını net bir şekilde ortaya koyuyor. Örneğin, yüz ifadelerinden onların öfkeli, şaşkın, mutlu veya sevinçli olduklarını kolayca anlayabiliyoruz. Duygularımızı beden diliyle ifade etmek, hissettiklerimizi başkalarına aktarmanın güçlü bir yöntemidir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Mutluluk Kutusu
Mutluluk, saklanabilen bir şey. Hatta zaman zaman sakladığınız mutlulukları çıkarıp yeniden mutlu bile olabilirsiniz. Bunun için kâğıt, kalem ve bir kutu bulmanız yeterli. Şimdi malzemelerinizi alıp sakin bir yere geçin. İlk sayfaya unutamadığınız bir mutluluğu yazarak işe başlayın. Yazdığınız her mutluluk size diğerlerini hatırlatacak ve mutluluk notlarınız artacak. Notlarınızı kutuya koyup odanızın en güzel yerine yerleştirin. Zaman zaman okuyup mutluluklarınızı yeniden yaşayabilirsiniz.
Fatma Hazan TÜRKKOL / TRT Çocuk Dergisi
Soru : Yukarıdaki paragrafı okuyunuz. Yaşadığınız mutlulukları hatırlamak için siz
de verilen panoya yazım ve noktalama kurallarına uyarak mutluluk notları yazınız.
Cevap:
Bir sabah kuş cıvıltılarıyla uyanmak beni çok mutlu etmişti. O anın huzurunu unutamıyorum.
Arkadaşlarımla geçirdiğim eğlenceli bir piknik günü hâlâ yüzümde bir gülümseme oluşturuyor.
Doğum günümde ailemin hazırladığı sürpriz pasta beni çok duygulandırmıştı.
Uzun zamandır görmediğim bir arkadaşımı tesadüfen karşılamak, günümü neşeyle doldurmuştu.
Kardeşimle kardan adam yapıp kahkahalarla eğlendiğimiz o günü her zaman hatırlıyorum.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıKutudaki Taşlar Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları”, öğrencilerin öğrenim süreçlerini desteklemek için hazırlanmıştır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, metne dayalı soruların yanıtlarını içermekte ve öğrencilerin anlamalarını pekiştirecek çözümler sunmaktadır.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, her bir etkinlik için doğru cevapları ve detaylı açıklamaları paylaşarak, öğrencilerin eksiklerini gidermelerine yardımcı olur. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayıncılık”, soruların adım adım çözümleri ve metinle ilgili analizler içermekte olup, bu içerik öğrencilerin derslere daha aktif katılım sağlamasını desteklemektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134-135
Cevap: Sevdiklerime duyduğum özlem, içimde bir boşluk ve aynı zamanda onların varlığına duyulan derin bir hasret olarak tarif edilebilir. Onlarla geçirdiğim anıları sık sık hatırlar, bu anılarla avunurum. Özlem, bazen bir seslerini duymak, bazen bir sarılmanın sıcaklığını hissetmek isterim. Onlara, “Yanımda olmasanız da kalbimde her zaman varsınız ve sizi her an özlüyorum” derdim. Bu duygu, bağlarımızı daha da güçlü hissettiriyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Sözcükleri metinden bularak hangi anlamda kullanıldıklarını işaretleyiniz.
Cevap:
kavuşmak
Varmak, ulaşmak. (✓) Ayrı kalınan, sevilen bir kimseyle bir araya gelmek, onu yeniden görmek.
Yokluğu çekilen veya çok istenen bir şeye erişmek, onu elde etmek.
sarılmak
Hemen yapmaya koyulmak, girişmek. (✓) Kollarını dolamak, kucaklamak.
Bütün gücü ile ele almak.
batmak
(✓) Dünya’nın dönüşü dolayısıyla Güneş, Ay ve yıldız ufkun altına inmek.
Bir sıvının üstündeyken içine gömülmek.
Hoşa gitmeyen bir duruma uğramak.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
Soru : Aşağıdaki “hikâye piramidini” tamamlayınız.
Soru: Hikâyedeki kahramanın adını yazınız.
Cevap: Tuna
Soru: Kahramanı iki sözcükle tanımlayınız.
Cevap: Sabırsız ve yaratıcı
Soru: Konuyu üç sözcükle açıklayınız.
Cevap: Dedeye duyulan özlem
Soru: Sorunu dört sözcükle belirtiniz.
Cevap: Zamanın yavaş geçmesi
Soru: Hikâyede geçen ilk olayı beş sözcükle yazınız.
Cevap: Tuna’nın dedesini çok özlemesi
Soru: İkinci olayı altı sözcükle yazınız.
Cevap: Taşları toplayıp kutuya koyması
Soru: Üçüncü olayı yedi sözcükle yazınız.
Cevap: Taşlara resim çizip günleri sayması
Soru: Sekiz sözcükle hikâyenin nasıl sonuçlandığını yazınız.
Cevap: Tuna, dedesine kavuşup mutlu bir şekilde sarıldı.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıkları ifade eden sözcükleri kırmızıya; aynı türden varlıkları ifade eden sözcükleri de maviye boyayınız. Sözcüklerin ilk harflerinin cümle içinde kullanılırken nasıl yazıldığını altlarındaki kutuya büyük (B)/küçük (K) yazarak belirtiniz.
Cevap :
İZMİR → Kırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
İlk harf: B
KÖPEK → Mavi (Aynı türden varlık, cins isim)
İlk harf: K
GÜVERCİN → Mavi (Aynı türden varlık, cins isim)
İlk harf: K
KARABAŞ → Kırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
İlk harf: B
KAYSERİ → Kırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
İlk harf: B
AĞAÇ → Mavi (Aynı türden varlık, cins isim)
İlk harf: K
2. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin kullanımına uygun cümleler yazınız.
Cevap :
(?) Soru İşareti: Bugün sinemaya gitmek ister misin?
(,) Virgül: Kitap, defter, kalem ve silgi çantamda.
(!) Ünlem İşareti: Ne kadar güzel bir gün!
(.) Nokta: Okuldan eve döndüm.
(‘) Kesme İşareti: Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları
3. Aşağıdaki cümlelerde bir arada kullanılan zıt (karşıt) anlamlı sözcüklerin altlarını çiziniz.
Cevap :
Üst katımızda oturan arkadaşım alt mahalleye taşındı.
Bir geri bir ileri adım atarak gideceğin yere ulaşamazsın.
Ön kapıdan değil arka kapıdan çıkmamız gerekiyormuş.
Çok sıcak ve çok soğuk içecekler dişlerimize zarar verir.
Bazen mutlu bazen üzgün olurum.
4. Yukarıda Ozan’ın verdiği bilgiyi dikkate alarak okuduğunuz metnin ilk ve son paragrafını yazınız.
Cevap :
İlk Paragraf: Neee, 36 gün mü? diyerek mutsuz bir suratla oturdu Tuna. Ama ben dedemi çok özledim. Dayanamam ki o kadar gün!” diye söylendi. Neredeydi Tuna’nın dedesi? Çoook uzak bir köydeydi. Ona kavuşması için de gelmesi gereken bir yaz mevsimi, tatil olması gereken bir okul vardı ve tam 35 kere doğup batması gereken bir güneş.
Son Paragraf: Ertesi gün yola çıktılar. Yol daha çabuk biter belki, diyerek arabaları saydı bu kez de. Veee sonunda köye gelmişlerdi işte. Dedesini görür görmez atladı kucağına, sıkı sıkı sarıldı ona. Heyecanla kutusunu getirdi sonra. “Bak dede, senin için bu kadar gün, güneşin doğup batmasını bekledim.” dedi taşları göstererek. Işıl ışıl parladı dedesinin gözleri. Sıcacıktı gülümsemesi. “Zamanın yavaş geçmesine yarayan bir icat var mı acaba?” diye düşündü Tuna. “Yoksa da ben icat etmeliyim hemen.” derken dutları yemeye başlamıştı bile.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
Soru : Tuna’nın yerinde siz olsaydınız çok özlediğiniz birini beklerken zamanın hızlı geçmesi için ne yapardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Tuna’nın yerinde olsaydım, özlediğim kişiyi beklerken zamanın hızlı geçmesi için sevdiğim şeylerle meşgul olmaya çalışırdım. Örneğin, kitap okur, resim yapar ya da bir hikâye yazardım. Ayrıca spor yaparak ya da arkadaşlarımla vakit geçirerek enerjimi atardım. Yeni şeyler öğrenmeye çalışmak da zamanın daha hızlı geçtiğini hissettirebilirdi. Bir takvim hazırlayıp her gün için küçük hedefler belirleyerek geri sayım yapardım. Böylece beklemek daha eğlenceli hale gelirdi.
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru : Günlük tutmak, yaşamımızda olup bitenleri kayıt altına almaktır. Günlüğe (günceye) tüm gün boyunca yaşadıklarımızı yazabiliriz.
Cevap: Bu kısımda yer alan etkinliği sizin günlüğünüze yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
Soru : Aşağıda, Ozan’ın tuttuğu günlük verilmiştir. Ozan’ın günlüğüne yazdığı yazıyı okuyunuz. Siz de sizi etkileyen bir olayı, tarihini de belirterek günlüğünüze yazınız.
Cevap:7 Aralık 2024
Bugün hayatımda unutamayacağım bir olay yaşadım. Okulda düzenlenen resim yarışmasında birinci oldum. Bu benim için çok özel bir an çünkü uzun zamandır resim yapmaya büyük bir hevesle devam ediyordum. Jüri üyelerinin ismimi anons ettiği an kalbim yerinden çıkacak gibi hissettim. Ödülümü alırken ailemin ve öğretmenimin gururla beni izlediğini görmek beni daha da mutlu etti. Bu anı asla unutmayacağım.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
Cevap: Mutluluk, insanın içini ısıtan, yüzüne bir gülümseme konduran ve hayata daha pozitif bakmasını sağlayan bir duygudur. Sevdiklerimizle vakit geçirmek, hedeflerimize ulaşmak ya da sevdiğimiz bir işi yapmak mutluluğu artırır.
Soru : “Gülümsemek” ile “mutluluk” arasındaki ilişkiyi açıklayınız. Mutluluk konusunda bildiklerinizi ve öğrenmek istediklerinizi yazınız.
Cevap:
“Gülümsemek” ile “mutluluk” arasındaki ilişki: Gülümsemek, mutluluğun en doğal ve güzel ifadesidir. Mutlu olduğumuzda genellikle gülümseriz ve bu, etrafımızdaki insanlara da olumlu bir enerji yayar. Gülümsemek, bazen mutluluğun bir sonucu, bazen de başlangıcı olabilir. İnsan gülümsediğinde, kendini daha iyi hissetmeye başlar.
Mutluluk konusunda öğrenmek istediklerim: Mutluluğu sürekli kılmak için neler yapmamız gerektiğini, farklı kültürlerde mutluluğun nasıl tanımlandığını ve mutluluğun insan sağlığı üzerindeki etkilerini öğrenmek istiyorum.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıKozalak Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kozalak Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 Cevapları”, öğrencilerin “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kozalak Metni Etkinlik Cevapları” aracılığıyla metinle ilgili becerilerini geliştirmelerine destek olmaktadır. Bu etkinlikler, çocukların anlama ve yorumlama yeteneklerini güçlendirecek şekilde hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin kendi cevaplarını kontrol etmelerine yardımcı olacak detaylı çözümler ve açıklamalar sunar. Aynı zamanda “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayıncılık” başlığı altında, soruların çözümleri adım adım açıklanarak, konunun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Bu içerik, hem derslerde başarıyı artırmak hem de öğrencilerin özgüvenlerini geliştirmek için ideal bir kaynaktır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125
TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ?
1) “Duygular” dendiğinde aklınıza neler geliyor?
Cevap: Duygular dendiğinde aklıma sevgi, mutluluk, üzüntü, korku, heyecan, şaşkınlık ve öfke gibi insanın iç dünyasını yansıtan hisler geliyor.
2) 4. temanın ünite kapağını inceleyiniz. Görsellerden hareketle bu temada sizler için seçilen metinlerde hangi konulara değinileceği ile ilgili tahminlerinizi yazınız.
Cevap: Bu temanın, insanların duygularını ifade etme biçimlerine ve hangi olaylarda farklı duygular yaşadıklarına odaklanacağı anlaşılıyor. Bunun yanı sıra, metinlerde aile ilişkileri, mutluluk, dostluk ve empati gibi konuların ele alınması bekleniyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
Soru : Sabah kalkıp akşam yatıncaya kadar olan sürede birçok olay ve durumla karşılaşırız. Bir gün içerisinde birbirinden farklı duygular yaşarız. Siz de okulda bulunduğunuz sürede ne tür duygularla karşılaştığınızı, neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Okulda bulunduğum sürede genellikle heyecan, mutluluk ve bazen de stres gibi duygular yaşıyorum. Yeni şeyler öğrenirken merak duyuyorum, arkadaşlarımla vakit geçirirken mutluluk hissediyorum. Ancak, sınavlar veya önemli bir sunum olduğunda biraz endişe ve heyecan da yaşayabiliyorum.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları
Cevap: Evet, görsel şiirin anlamını destekliyor. Görseldeki çocuk, bir kozalak boyayarak keyifli vakit geçiriyor; bu da şiirin neşeli ve yaratıcı bir atmosferi yansıttığını ortaya koyuyor.
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamlarının numaralarını yazarak eşleştiriniz.
Cevap:
Kozalak: Kozalaklıların, genellikle dibi yuvarlak, tepesi koni biçiminde ve odunsu dokulu meyvesi, kozak.
Eklemek: Bir şeyi ekle tamamlamak, ulamak, ilave etmek.
Tıkanmak: Tıkama işine konu olmak.
Ağlamak: Üzüntü veya başka bir duygu nedeniyle gözyaşı dökmek.
Bahçeden topladığımız kozalaklarla güzel bir süs yaptık.
Proje çalışmasına birkaç yeni fikir daha eklemek istedim.
Lavabonun tıkanması evde küçük bir sorun çıkardı.
Çocuk, kaybolan oyuncağını bulamayınca ağlamak başladı.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde hangi duygularla karşılaştığınızı yazınız.
Cevap : Şiirde neşe, huzur ve yaratıcı bir heyecan gibi duygularla karşılaşıyorum. Çocukların eğlenceli bir şekilde vakit geçirmesi ve dünyalarını keşfetmeleri, bu duyguları pekiştiriyor.
2. Şair, bu duygularla baş edebilmek için bizlere ne öneriyor?
Cevap : Şair, çocukların hayal güçlerini kullanarak eğlenceli aktiviteler yapmalarını öneriyor. Bu, hem duygusal rahatlama sağlıyor hem de yaratıcılığı artırıyor.
3. Şiirin konusu ve ana duygusunu belirtiniz
Cevap : Şiirin konusu, bir çocuğun kozalak boyayarak eğlenmesi ve bunun üzerinden hayal gücünün önemini vurgulayan bir temaya dayanıyor. Ana duygu ise neşe ve yaratıcılıkla ilgilidir.
4. Şaire şiiri için farklı bir başlık öneriniz.
Cevap : “Koza Boyama”
5. Okuduğunuz şiirle ilgili soru oluşturup cevabını yazınız.
Cevap : Şair, çocuğun kozalak boyayarak keyifli bir şekilde vakit geçirmesine odaklanıyor.
6. Şiirin devamına şiire uygun bir dörtlük ekleyiniz.
Cevap :
Kozalaklar renklenirken,
Çocuk gülümseyerek bakarken,
Hayal dünyası büyür, genişler,
Eğlenceli bir dünya başlar her yerde.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Siz de örneklerde verildiği gibi iki noktanın ( : ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.
Cevap :
Alışveriş listemde şu malzemeler var: un, şeker, süt ve yumurta.
Bugün derste üç konuyu işledik: fiil çekimleri, cümle türleri ve noktalama işaretleri.
En sevdiğim meyveler: elma, muz ve çilek.
Kitapta geçen önemli bir cümle şuydu: “Başarı, azimle elde edilir.”
Öğretmen şunu söyledi: “Yarın ödevlerinizi mutlaka getirin.”
Tatilde şunları yapmak istiyorum: denize girmek, kitap okumak ve bisiklete binmek.
Çantasından üç şey çıkardı: bir defter, bir kalem ve bir silgi.
Konuşmasına şu şekilde başladı: “Sevgili arkadaşlar, bugün sizlerle önemli bir konu paylaşacağım.”
Doğanın bize sunduğu güzellikler şunlardır: ormanlar, dağlar, denizler ve göller.
İki tür mevsim vardır: sıcak mevsimler ve soğuk mevsimler.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
2. Aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Hangi noktalama işareti ile ilgili olduklarını bularak eşleştiriniz.
Cevap :
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 Cevapları”
3. Aşağıda “Kozalak” şiirinden alınan dizeler verilmiştir. Dizelerde altı çizili sözcüklerin yerine aynı anlama gelen sözcükleri yazınız.
Cevap :
Rüzgârın sesiyle = Yel sesiyle
Boya onu maviye, kırmızıya. = Boya onu maviye, alıyla
Cevap: Canımız sıkıldığında kitap okuyabilir, yürüyüş yapabilir, sevdiğimiz bir müziği dinleyebilir veya bir hobiyle ilgilenebiliriz. Ayrıca arkadaşlarımızla sohbet etmek, film izlemek ya da oyun oynamak da sıkıntımızı gidermeye yardımcı olabilir. Bu aktiviteler hem ruhumuzu rahatlatır hem de keyifli vakit geçirmemizi sağlar.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru : Aşağıdaki yönergeleri dikkatlice okuyunuz. Yönergelerde istenenleri yaparak bir şiir yazınız.
“Sevinç” sözcüğünün çağrıştırdıklarını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
Mutluluk
Kahkaha
Gülümseme
Umut
Coşku
Başarı
Dostluk
Aile
Eğlence
Huzur
Yazdıklarınızdan hangisi sizde en güçlü duyguyu uyandırıyor ya da gözünüzde hangi durumla ilgili bir resim, bir olay canlanıyor?
Bu duygu ya da durumla ilgili aklınıza gelen sözcükleri, sözcük gruplarını bir kâğıda not ediniz.
O duygu ya da durumla ilgili neler hissedebileceğinizi aklınızdan geçiriniz.
Hissettiklerinizi, aklınızdan geçenleri başka nesnelerle ya da durumlarla
karşılaştırınız, benzetmeler yapınız.
Şimdi de duygularınızı, tasarladıklarınızı şiir olarak temiz bir kâğıda özgürce yazınız.
Şiirinizde büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.
Şiirinize bir başlık yazmayı da unutmayınız.
Şiirinizi uygun görsellerle süsleyerek sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap:
Sevinç
Gökyüzü masmavi, güneş parlak,
Çiçekler dans eder rüzgârla yavaş yavaş.
Bir kuşun kanadında uçan hayaller,
Sevinç dolar kalbime, umutla her sabah.
Yüzümde bir tebessüm, içimde bir coşku,
Dostlarla paylaşılan her güzel duygu.
Bir çocuğun kahkahası, saf ve gerçek,
Hayatın en güzel notası sevinç demek.
Yağmur sonrası çıkan bir gökkuşağı,
Bir annenin evladına sımsıcak sarılışı.
Hayat küçük anlarda saklıdır, bil,
Sevinç, bir umuttur, yaşamda gizlidir.
Başlık: Sevinç Dolu Anlar
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.