3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121, 122, 123 Cevapları, öğrencilere okuma ve anlama becerilerini geliştirmeleri için çeşitli etkinlikler sunar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, kağıdın üretim sürecini ve geri dönüşümün önemini öğrencilere eğlenceli ve bilgilendirici bir şekilde aktarır. Bu metin, öğrencilerin çevre bilinci kazanmalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık”

Aynı zamanda, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ders işleyişini destekleyerek daha verimli bir öğrenme ortamı oluşturmalarına yardımcı olur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, metinleri analiz etme, anlamlandırma ve anlatma yeteneklerini güçlendirirken, eğlenceli bir öğrenim süreci geçirirler.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123


KÂĞIDIN YOLCULUĞU

Kâğıt, yüzlerce yıldır bizim için vazgeçilmezdir. Okuduğumuz kitaplar, dergiler, gazeteler, not almak ya da ödevlerimizi yapmak için kullandığımız defterler kâğıttan yapılır. Yere bir şey döküldüğünde ya da bir yer kirlendiğinde hemen kâğıt havluyla sileriz. Evimizin duvarlarını kaplayan duvar kâğıtları, posta kutumuza bırakılan faturalarda kâğıttan yapılır. (…) Peki, bizim için bu kadar önemli olan kâğıt nasıl yapılıyor, merak ediyor musunuz?

Kâğıdın bulunmasından önce insanlar kil tablet, tahta, yaprak ve kemik gibi malzemelerin üzerine yazı yazıyorlardı. Bu malzemeleri taşımak ve üzerlerine yazmak zor oluyordu.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


Mısırlılar “papirüs” adı verilen ince ve uzun bitkilerin kabuklarını soyduktan sonra bitkinin içerisindeki yumuşak kısmı şeritler hâlinde çıkarıyorlardı. Yan yana dizdikleri bu şeritleri ezip bütün bir tabaka oluşturuyorlardı. Bu tabakayı da yazı yazmak için kullanıyorlardı. Ama bu malzeme tam olarak günümüzde kullandığımız kâğıda benzemiyordu.

Daha sonra Çinliler günümüzdeki kâğıt yapımına benzer bir tekniği kullanarak ilk kâğıdı ürettiler. Bu teknikte ağaç kabukları ezilerek hamur hâline getiriliyordu. İnceltilen ve düzleştirilen hamur, kurutulduktan sonra kâğıt elde ediliyordu.

Kâğıt, kısa bir süre sonra ticareti yapılan önemli bir ürün hâline geldi. 700’iü yıllarda ilk defa Çin dışında kâğıt üretim merkezleri kuruldu (…) ve Avrupa kâğıtla tanıştı. Sonraki yıllarda İtalya, Avrupa’nın kâğıt merkezi hâline geldi. Alman buluşçu Friedrich Keller (Fıredrih Keler), odunları öğüterek kâğıt hamuruna dönüştüren bir makine geliştirdi. Böylece kâğıt makinesi sayesinde daha ince, daha büyük ve sağlam kâğıtlar üretildi.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Kâğıtlar, saf ağaç hamurundan yapılabildiği gibi bazen bu hamura geri dönüştürülmüş kâğıt da eklenebilir. (…)

Geniş bir kullanım alanına sahip olan kâğıdın birçok çeşidi vardır. Dergiler ve ders kitaplarının kapakları için parlak kâğıtlar kullanılır. (…) Kartonlar kalın kâğıttan yapılır. Oluklu mukavva ise iki kartonun arasına oluklu başka bir tabaka yerleştirilmesiyle oluşturulur. Bu tabaka, mukavvayı daha dayanıklı hâle getirir.

Kâğıt yapmak için kesilen ağaçlar, bu amaç için yetiştirilse de kâğıdı daha bilinçli kullanmamız gerekir. Atık kâğıtları okulumuzda ve sokaklarda bulunan geri dönüşüm kutularına atmalıyız.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikler sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, teknolojinin etkileri hakkında farkındalık kazandırmayı amaçlayarak, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini pekiştirir. Bu metin, çocukların okuma alışkanlıklarını güçlendirirken, dinleme becerilerini de geliştirmeye yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ders planlarını zenginleştirerek, daha etkili bir öğrenme ortamı oluşturmalarına katkı sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, metinleri analiz etme, anlama ve ifade etme becerilerini geliştirirken, eğlenceli bir öğrenim deneyimi yaşayacaklardır. Bu sayfalar, çocukların dil gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Teknolojik aletleri kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Teknolojik aletleri kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır:

  • Göz Sağlığı: Uzun süre ekran karşısında kalmamak, belirli aralıklarla gözleri dinlendirmek önemlidir. Ekran parlaklığını uygun seviyede tutmak ve mavi ışık filtreleri kullanmak da göz sağlığına yardımcı olabilir.
  • Duruş ve Oturuş: Doğru oturuş pozisyonuna dikkat etmek, bel ve boyun ağrılarını önlemek için gereklidir. Ergonomik bir sandalye kullanmak ve bilgisayar ekranını göz hizasında tutmak faydalıdır.
  • Zaman Yönetimi: Teknolojik aletlerle geçirilen zamanı sınırlamak, hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı korumak için önemlidir. Belirli aralıklarla mola vermek ve başka aktivitelerle denge sağlamak gerekir.
  • İçerik Seçimi: İnternette gezinirken veya video izlerken, güvenilir ve eğitici içeriklere yönelmek, bilgi kirliliğinden kaçınmak açısından önemlidir.
  • Cihazın Kullanım Kılavuzu: Teknolojik aletlerin kullanım kılavuzlarını okumak ve önerilen talimatlara uymak, cihazın verimli kullanılmasını sağlar ve olası kazaların önüne geçer.

2. Televizyon, bilgisayar gibi aletler karşısında bir gün içerisinde ne kadar zaman geçiriyorsunuz? Sizce bu süre uygun mudur? Nedenini belirterek açıklayınız.


Cevap :

Televizyon, bilgisayar gibi aletler karşısında bir gün içerisinde genellikle x saat kadar zaman geçiriyorum. Bu süre bana göre uygun değil çünkü:

  • Sağlık Üzerindeki Etkileri: Uzun süre ekran karşısında kalmak, göz yorgunluğu, baş ağrısı ve sırt-boyun ağrılarına neden olabilir. Bu da günlük yaşam kalitemi düşürebilir.
  • Fiziksel Aktivite Eksikliği: Ekran başında fazla zaman geçirmek, hareketsiz bir yaşam tarzına yol açabilir. Bu da obezite ve diğer sağlık sorunlarına yol açabilir.
  • Sosyal İlişkiler: Aileyle veya arkadaşlarla geçirilen zaman azalıyor. Teknolojik aletler yerine daha fazla sosyal etkileşimde bulunmak gerektiğini düşünüyorum.

Bu nedenle, ekran süremi kısaltmak ve daha fazla fiziksel aktivite yapmak için çaba göstermeyi planlıyorum.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını önce
tahmin ediniz. Sonra bunların anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız.


Cevap :

1. Kelime: Rapor

  • Tahmin: Bir konu hakkında bilgi veren yazılı belge.
  • Sözlük Anlamı: Genellikle belirli bir olay, durum veya araştırma hakkında bilgi veren, düzenli bir biçimde sunulan yazılı belgedir.

2. Kelime: Vitamin

  • Tahmin: Vücudun sağlıklı çalışması için gerekli olan besin maddeleri.
  • Sözlük Anlamı: Vücudun normal büyüme ve sağlıklı işleyişi için gerekli olan, genellikle gıdalardan alınan organik bileşiklerdir.

3. Kelime: Aklına gelmek

  • Tahmin: Bir düşüncenin veya fikrin bir anda zihinle ortaya çıkması.
  • Sözlük Anlamı: Bir düşünce veya fikir bir anda zihinde oluşması, hatırlanması.

4. Kelime: Yaratik

  • Tahmin: Canlı bir varlık, özellikle de hayvan veya fantastik bir varlık.
  • Sözlük Anlamı: Doğada var olan veya hayal gücüyle oluşturulan, genellikle belirli bir form veya özelliğe sahip olan canlı ya da cansız varlık.

5. Kelime: Kendini kaptırmak

  • Tahmin: Bir şeye yoğun bir şekilde dalmak, tamamen o konuya yoğunlaşmak.
  • Sözlük Anlamı: Bir şeyle o kadar meşgul olmak veya etkilenmek ki, diğer her şeyi unutarak o duruma dalmak.

2. ETKİNLİK


a. Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla anlatıp sınıfta canlandırınız.


Cevap : Metinde, teknolojik aletlerle aşırı zaman geçiren bir çocuğun doktora gitmesi ve bu durumun ardından yaşadığı olumsuz etkiler ele alınıyor. Çocuk, doktordan sonra teknolojiyi daha dikkatli kullanmaya karar veriyor ve ailesiyle daha fazla vakit geçirmeye başlıyor. Canlandırmada ben Arda rolünde olacağım, Berke baba, İlayda anne ve Mahmut doktor karakterlerini canlandıracaklar.


b. Metinle ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.


Cevap : Metin, çocuklara teknolojik cihazların aşırı kullanımının olumsuz etkilerini vurguladığı için oldukça faydalı. Çocukların teknolojiyle sağlıklı bir denge kurmaları gerektiğini gösteriyor. Bu tür mesajlar vermek, onların daha bilinçli olmalarına katkıda bulunabilir.


c. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. 


Cevap :

  • Metnin Konusu: Teknolojik aletlerin aşırı kullanımının olumsuz sonuçları.
  • Metnin Ana Fikri: Teknolojik aletleri aşırı derecede kullanmaktan kaçınmalı, ailemiz ve arkadaşlarımızla kaliteli zaman geçirmeliyiz.

ç. Metnin başlığını beğendiniz mi? Bu başlığın, metnin içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Nedenlerini de belirterek açıklayınız.


Cevap : Evet, metnin başlığını ilgi çekici buldum. Başlık, metindeki çocuğun durumunu hem eğlenceli bir dille ifade ediyor hem de içeriğe oldukça uygun. Başlık, okuyucunun dikkatini çekiyor ve konuyu anlamalarına yardımcı oluyor.


d. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Arda’nın Dönüşümü, Teknolojiyle Sınav


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metindeki çocuk, ekran karşısında geçirdiği zamanı azaltınca ailesiyle kaliteli zaman geçirmeye başlamış. Çocuk ve ailesinin birlikte yaptıkları etkinlikler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu etkinlikler, aslında basit ama sıkça göz ardı edilen faaliyetlerdir. Aile üyelerinin birlikte zaman geçirmesi, sağlıklı ilişkilerin kurulması için kritik. Örneğin, bir baba çocuğuyla oyun oynayabilir veya bir anne çocuklarıyla sohbet ederek günlük hayatı paylaşabilir. Bu tür etkinlikler, hem aile bağlarını güçlendirir hem de çocukları teknolojiden uzak tutar.


Soru : b. Siz, ailenizle kaliteli zaman geçiriyor musunuz? Birlikte hangi etkinlikleri yapıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Evet, ailemle kaliteli zaman geçirmeye özen gösteriyorum. Birlikte sıkça piknik yapmayı, doğa yürüyüşleri düzenlemeyi ve oyun oynamayı seviyoruz. Hafta sonları parka gidip futbol oynuyor veya bisiklet sürüyoruz. Ayrıca akşamları yemek masasında bir araya gelerek günümüzü paylaşıyoruz. Bazen sinemaya gitmek ya da evde film izlemek gibi etkinlikler de yapıyoruz. Bu aktiviteler, aile bağlarımızı güçlendiriyor ve birlikte geçirdiğimiz zamanın değerini artırıyor.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelime oyununu inceleyip oyunun nasıl oynandığını tahmin ediniz. Ardından oyunun kurallarını açıklayan yönergeyi yazınız.


Cevap :

K Harfi:

  • Şehir Adı: Kayseri
  • Bitki Adı: Kereviz
  • Hayvan Adı: Kaplumbağa
  • Eşya Adı: Keser

M Harfi:

  • Şehir Adı: Muş
  • Bitki Adı: Muz
  • Hayvan Adı: Maymun
  • Eşya Adı: Makas

T Harfi:

  • Şehir Adı: Tokat
  • Bitki Adı: Tütün
  • Hayvan Adı: Tavuk
  • Eşya Adı: Tas

Soru : b. Tabloya “k”, “m” ve “t” harfleri için uygun adlar yazarak oyunu tamamlayınız. Yazdığınız adları arkadaşlarınızın yazdıklarıyla karşılaştırarak toplam puanlarınızı hesaplayınız.


Cevap :

Oyun Kurallar:

  1. Oyuncu Sayısı: 2 ve daha fazla.
  2. Malzemeler: Defter, kalem, kronometre.
  3. Hazırlık: Her oyuncu bir tablo çizer (Şehir, Bitki, Hayvan, Eşya).
  4. Başlama: Bir harf seçilir (K, M, T vb.).
  5. Süre: Seçilen harfle başlayan kelimeler yazmak için 2 dakika süre verilir.
  6. Puanlama: Benzersiz kelimeler 10 puan; yanlış yazım ve benzer kelimeler puan kazandırmaz.
  7. Devam: Yeni bir harf ile oyuna devam edilir.
  8. Son: Belirlenen tur sonunda en yüksek puanı alan kazanır.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki işaretlerin nerede kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu işaretlerin anlamlarını karşılarına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Bir sınıftaki öğrencilere “Televizyonda en çok hangi program türünü izlemeyi
seviyorsunuz?” sorusu sorularak yandaki tablo oluşturulmuştur. Tabloyu inceleyip aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en çok sevdikleri program türü hangisidir?


Cevap : Çizgi film.


2. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en az sevdikleri program türü hangisidir?


Cevap : Spor.


3. Belgesel izlemeyi seven öğrencilerin sayısı, hangi programları izlemeyi seven öğrencilerin sayısından fazladır?


Cevap : Gezi, spor, film.


4. Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?


Cevap : 32 öğrenci vardır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki günlük sayfasını, konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak tamamlayınız.


Cevap :

Cevap: Sevgili Günlük,

Bugün televizyon, bilgisayar ve cep telefonu karşısında uzun zaman geçirmememiz gerektiğini öğrendim. Bu konuda edindiğim bilgileri seninle paylaşmak istiyorum. Aşırı teknoloji kullanımı, hem fiziksel hem de zihinsel sağlığımızı olumsuz etkileyebiliyor. Uzun süre ekran karşısında kalmak gözlerimizi yorar, dikkatimizi dağıtır ve sosyal hayatımızdan uzaklaşmamıza sebep olabilir.

Artık daha dikkatli olmaya karar verdim. Gün içinde ekran başında geçirdiğim süreyi azaltmak ve bunun yerine ailemle, arkadaşlarımla daha fazla vakit geçirmek istiyorum. Belki birlikte oyun oynarız ya da doğa yürüyüşleri yaparız. Böylece hem eğleniriz hem de sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemiş oluruz.

Sonuç olarak, teknoloji harika bir şey ama dengeyi sağlamak çok önemli. Bugünden itibaren, teknolojiye olan bağımlılığımı azaltmayı hedefleyeceğim. Umarım bu kararım, hem benim hem de sevdiklerim için faydalı olur.

Görüşürüz, Günlük!


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-110-111-112-113-114-115 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Uzay Kaşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Uzay Kaşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları, öğrencilere dil becerilerini pekiştirmek ve hayal gücünü geliştirmek için çeşitli etkinlikler sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Uzay Kaşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları, uzay temalı karakterinin yaşamından alınan dersleri ve hikayesinin derinliğini keşfetmeye yönlendirir. Bu metin, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını geliştirmelerine ve edebi metinlerle olan bağlarını kuvvetlendirmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-110-111-112-113-114-115 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin sınıf içi öğretim yöntemlerini zenginleştirerek, daha etkili bir öğrenme ortamı oluşturmasına yardımcı olur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, metinleri analiz etme, anlamlandırma ve ifade etme becerilerini geliştirirken, aynı zamanda eğlenceli ve etkileşimli bir öğrenim deneyimi yaşayacaklardır. Bu sayfalar, çocukların dil gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1.“Uzay” denince aklınıza hangi gök cisimleri geliyor? Anlatınız.


Cevap : “Uzay” denince aklıma Ay, Güneş, gezegenler, yıldızlar, asteroitler ve kuyruklu yıldızlar gibi gök cisimleri geliyor. Ayrıca, galaksiler, nebulalar ve uzayda dolaşan uydular da uzay denince düşündüğüm şeyler arasında.


2. Ay hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve yüzeyi kraterlerle kaplıdır. Güneş’ten aldığı ışığı yansıtarak gece gökyüzünde parlak bir şekilde görünür. Ay’ın evreleri vardır: Yeni Ay, İlk Dördün, Dolunay ve Son Dördün. Dünya’nın gelgitlerini etkiler ve her zaman aynı yüzünü Dünya’ya gösterir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup listeye yazınız. Kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları”

Soru : b. Listeye yazdığınız kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız
birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

Atmosfer: Dünya’yı saran atmosfer, bizi zararlı güneş ışınlarından korur.

Fırtına: Dün gece şiddetli bir fırtına çıktı ve bazı ağaçlar devrildi.

Rüzgar: Sahilde yürürken yüzüme hafif bir rüzgar esti.

İhtimal: Yağmur yağma ihtimali olduğu için şemsiyemi yanıma aldım.

Uydu: Bilim insanları, yeni bir uyduyu uzaya fırlatmayı planlıyor.

Mevsim: Sonbahar, yaprakların döküldüğü ve havanın serinlediği bir mevsimdir.

Keyif: Akşamüstü deniz kenarında kahve içmek bana büyük keyif veriyor.

Berrak: Bu sabah gökyüzü o kadar berraktı ki bulut bile yoktu.


2. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde adı geçen gezegenlerin altındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Merkür, Dünya ve Uranüs


Soru : b. Aşağıda, metinde özellikleri verilen gök cisimlerinin adlarını karşılarına yazınız.


Cevap :

Eskiden kendi etrafında çok hızlı dönen gezegendir. (Dünya)
Çok şiddetli etkileri olan mevsimlerin gözlendiği gezegendir. (Uranüs)
Dünya’nın, kendisinden çok çok küçük olan uydusudur. (Ay)
Mevsimlerin gözlenmediği gezegendir. (Merkür)


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


3. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Gökay’ın annesine göre Ay’ı ne zaman izlemek keyif vericidir?


Cevap : Sıcak yaz akşamlarının berrak gökyüzünde izlemek keyif vericidir.


2. Gökay, annesine hangi soruyu sordu?


Cevap : Gökay, annesine “Ay olmasaydı neler olurdu biliyor musun?” diye sordu.


3. Ay olmasaydı neler olurdu?


Cevap : Ay olmasaydı, Dünya çok hızlı dönerdi, şiddetli rüzgârlar ve fırtınalar oluşurdu, mevsimler ya hiç gözlenmez ya da çok şiddetli etkilerle gözlenirdi.


4. Gökay niçin Ay’ın bir kahraman olduğunu düşünüyor?


Cevap : Çünkü Ay, yeryüzünde yaşama elverişli koşulların sürmesine katkıda bulunur.


b. Gökay’ın Ay hakkında annesine verdiği bilgilerin başındaki kutucuğu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

(✔) Dünya’nın çok hızlı dönmesini engeller.
Dünya’nın etrafında dolanır.
(✔) Dünya’dan çok çok küçüktür.
(✔) Dünya’nın uydusudur.
Dünya’dan farklı şekillerde görünür.
Dünya’dan hep aynı yüzü görünür.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap : Gökay, annesiyle Ay hakkında konuşur. Annesi, Ay’ı izlemeyi keyif verici bulurken Gökay, Ay’ın önemini vurgulayarak saygı duyulması gerektiğini söyler. Ay olmasaydı Dünya’da büyük değişiklikler olacağını, şiddetli rüzgarlar, fırtınalar ve farklı mevsimler yaşanacağını açıklar. Ayrıca Ay’ın yeryüzündeki yaşamı sürdürülebilir kıldığını ve bu yüzden Ay’ın bir kahraman olduğunu belirtir.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun bir başlık yazınız.


Cevap : “Ay’ın Önemi ve Dünya’ya Etkisi”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarını, koyu yazılmış kelimelere dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

  • berrak gökyüzü
  • siddetli rüzgâr
  • küçük uydu

Soru : b. Aşağıda görselleri verilen varlıkların niteliklerini belirten kelimeleri noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • …….mavi…… kazak
  • ……kırık……. sandalye
  • …..sıcak…….. yemek
  • ……sinirli……. çocuk

Soru : c. Aşağıdaki metni ve varlıkların niteliklerini belirtmede kullanılan kelimeleri okuyunuz. Noktalı yerlere, verilen kelimelerden uygun olanları yazarak metni tamamlayınız.


Cevap :

İki kardeş gökyüzüne bakarak sohbet ediyordu. Önce beyaz bulutların arkasına saklanan parlak Güneş hakkında konuştular. Küçük kardeş, ağabeyine “Güneş’te yaşayan canlılar var mı?” diye sordu. Ağabeyi, “Bu imkânsız çünkü Güneş çok sıcak.” dedi. Kardeşi bu kez “Peki, Ay’da yaşayan canlılar var mı?” diye sordu. “Hayır ama belki uzak gezegenlerde yaşayan canlılar vardır.” dedi ağabeyi. “Geceleri gökyüzünde gördüğümüz yıldızlarda yaşayan canlılar olabilir mi?” diye sordu bu kez de meraklı kardeş. Ağabeyi gülümsedi, “Büyüyünce astronot olup bu sorulara yanıt aramalısın bence.” dedi.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre istenen çalışmayı yapınız.


Cevap :

  • (4) Renklendirmeyi Ay’ın karanlık bölümünü siyaha boyayarak yapalım.
  • (2) Çizdiğimiz her çemberin altına tarih yazmak için uygun boşluk bırakalım.
  • (1) Ay günlüğü hazırlamak için bir tabaka kartona 30 tane eş çember çizelim.
  • (5) 30 günün sonunda son çemberi de renklendirerek Ay günlüğümüzü tamamlayalım.
  • (3) Akşam hava iyice karardıktan sonra Ay’ı gözlemleyelim ve Ay’ın ” görünümüne uygun olarak günlüğün ilk çemberini renklendirelim.

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürde verilen mesaj hakkında arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu karikatürde, gelişen ve değişen koşullar, özellikle teknolojinin ilerlemesi gibi etkenler sayesinde günümüzde iletişimin farklı biçimlerde gerçekleştiği anlatılmak istenmiştir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

Mekiklerin uzaya fırlatılmasını heyecanla bekliyoruz.

Haftaya Ankara’da Ezgi ile görüşeceğiz.

Barış Manço’nun 7’den 77’ye programını izledim.

Kedim Pamuk Yumak’la oynamaya başladı.

Mars’a uzay mekiği gönderdiler mi?

Okul gezisine katılacak mısın?

Ben Cumhuriyet İlkokulu’nda okuyorum.

Dayılarım Pınar Caddesi’nde oturuyorlar.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Listedeki kelimelerin eş anlamlılarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. doktor
  2. uyarı
  3. halk
  4. duygu
  5. armağan
  6. güzellik
  7. misafir
  8. hikâye
  9. tutuklu
  10. hatıra
  11. deprem
  12. sözcük
  13. sene
  14. yanıt
  15. fakir
  16. kuvvet
  17. eser

Soru : b. Bulmacada dairelerin yer aldığı kutucuklara yazdığınız harfleri sırasıyla
aşağıya yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap : AY, DÜNYA’NIN UYDUSUDUR.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Teknolojik aletleri kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini araştırınız.


Cevap :

Teknolojik aletleri kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır:

  1. Güvenlik: Elektrikli aletlerin kullanımı sırasında güvenlik önlemlerine dikkat edin. Özellikle su ve elektrikle temas etmemesine özen gösterin.
  2. Kullanım Kılavuzu: Aletin kullanım kılavuzunu okuyarak cihazın doğru bir şekilde nasıl kullanılacağını öğrenin. Yanlış kullanım, arızalara ve kazalara neden olabilir.
  3. Göz ve Kulak Koruma: Özellikle yüksek ses çıkaran aletler (kulaklık, matkap vb.) kullanırken göz ve kulak koruma ekipmanlarını kullanmaya dikkat edin.
  4. Ergonomi: Bilgisayar ve diğer teknolojik cihazları kullanırken oturuş pozisyonuna dikkat edin. Uzun süreli kullanımlarda sırt ve boyun ağrılarının önlenmesi için uygun bir çalışma alanı oluşturun.
  5. Yüksek Voltaj: Elektrikli aletlerin fişlerini çekerken ıslak ellerle veya suyun yakınında olmaktan kaçının.
  6. Isınma: Cihazlar uzun süre çalıştığında ısınabilir. Isınan cihazları soğumaya bırakmak veya aşırı ısınmayı önlemek için düzenli aralıklarla kapatmak faydalı olacaktır.
  7. Veri Güvenliği: İnternet üzerinden kullanılan cihazlarda veri güvenliğine dikkat edin. Güçlü şifreler kullanın ve güvenilir kaynaklardan yazılımlar indirin.
  8. Geri Dönüşüm: Kullanmadığınız veya bozulmuş olan teknolojik aletlerinizi uygun şekilde geri dönüştürün. Doğaya zarar vermemek için doğru atık kutularını kullanın.

Bu önlemler, teknolojik aletlerin güvenli ve verimli bir şekilde kullanılmasına yardımcı olacaktır.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-110-111-112-113-114-115 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 Cevapları, ilkokul öğrencilerinin dil ve okuma becerilerini geliştirmeye yönelik önemli etkinlikler içerir. Bu bağlamda, İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere yaşlı kitap karakterinin hikayesi üzerinden hayat dersleri aldırmayı amaçlamaktadır. Bu metin, okuma alışkanlığını teşvik ederken, aynı zamanda empati kurma yeteneklerini de güçlendirir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için sınıf içinde uygulanan derslerin daha verimli hale gelmesini sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, farklı bakış açıları geliştirerek okuma ve yazma becerilerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu sayfalar, öğretici içerikleriyle öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırır ve eğlenceli bir öğrenme deneyimi sunar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Çocuk kitapları türleri arasında masal kitapları, öykü kitapları, şiir kitapları, bilgi kitapları, macera kitapları ve eğitim kitapları yer alır. Bu kitaplar, çocukların hem eğlenmesini hem de öğrenmesini amaçlar.


2. “Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen f idana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Bu söz, kitapların çocukların zihinsel ve duygusal gelişiminde ne kadar önemli olduğunu vurguluyor. Kitaplar, çocukların bilgi edinmesini, hayal güçlerini geliştirmesini ve dünyayı anlamalarını sağlar. Kitapsız büyümek, bir çocuğun bu gelişim fırsatlarından mahrum kalması anlamına gelir, tıpkı susuz bir fidanın büyüyememesi gibi.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.


Cevap :

  • Diyar: Ülke, memleket, bölge.
  • Ödünç almak: Bir şeyi geçici olarak kullanmak üzere bir başkasından almak.
  • Ezgi: Melodi, hoş ve ahenkli ses dizisi.
  • Işıldak: Elektrikle ya da pil ile çalışan taşınabilir ışık kaynağı.
  • Hoparlör: Sesin daha geniş bir alana yayılmasını sağlayan cihaz.

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Sızlanmak: Sızlanarak anlatmak, şikâyet etmek.
Avutmak: Bir kimsenin acısını veya sıkıntısını yatıştırmak, teselli etmek.
Yakınmak: Bir kimsenin, kendisini tedirgin eden bir durumu, sıkıntısına ortak olması için birine anlatmak.
Kasılmak: Büyüklenmek, kurumlanmak, gururlanmak.
Heveslenmek: Çok istemek, eğilim duymak.
Tartışmak: Bir konu üzerinde, birbirine ters olan görüş ve inançları karşılıklı savunmak.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?


Cevap : Gece yarısı olduğunda kitaplar konuşmaya başladılar.


2. Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?


Cevap : Yaşlı kitap, çocukların ilgisini çekemediğinden ve fark edilmediğinden yakındı.


3. Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?


Cevap : Hangi tür kitabın çocuklar tarafından daha çok sevildiği ve okunduğu konusunda tartıştılar.


4. Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?


Cevap : Aradığı kitabı bulduğu için çığlık attı.


5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?


Cevap : “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”


6. Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?


Cevap : Çocuğun bilgisayardan bilgi arayıp kargalar hakkında bir sesli anlatım duyduğunu gördüğünde inandı.


7. Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?


Cevap : Yaşlı kitap mutlu oldu ve ertesi gün kütüphaneden ayrılacağını arkadaşlarına söyledi.


8. Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?


Cevap : Kütüphanedeki diğer kitaplar onu mutlulukla karşıladı ve birbirleriyle tartışmamaya karar verdiler.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Konu: Kitaplar arasındaki dostluk ve teknolojik gelişim karşısında eski kitapların değeri.

Ana Fikir: Kitaplar, teknolojik değişimlere rağmen her zaman değerli ve vazgeçilmezdir.


Soru : b. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.


Cevap :

  • Metnin Başlığı: Yaşlı Kitap
  • Metinde Anlatılan Olay: Kitapların gece yarısı birbirleriyle konuşmaları ve yaşlı kitabın bir çocuğun ilgisini çekmesi.
  • Metnin Şahıs Kadrosu: Yaşlı kitap, elektronik kitaplar, boncuk gözlü çocuk
  • Olayın Gerçekleştiği Mekân: Kütüphane ve çocuğun odası

4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız.


Cevap :

Birinci Görsel: Kitapların birbirleriyle tartıştığı ve yaşlı kitabın üzüntülü bir şekilde kendini dışlanmış hissettiği sahne.

İkinci Görsel: Yaşlı kitabın kütüphaneye geri dönerek arkadaşlarına yaşadıklarını anlattığı, mutlu olduğu ve diğer kitapların artık tartışmamaya karar verdiği sahne.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Ben en çok hikâye okumayı seviyorum çünkü farklı karakterlerin yaşadığı olaylar ve duygular beni içine çekiyor. Okurken kendimi o hikayenin bir parçası gibi hissediyorum.


Soru : b. Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Benim adım Pelin. Gerçek veya tasarlanmış olayların anlatıldığı düzyazı türündeki kitapları okumayı seviyorum.

Pelin’in okumayı sevdiği kitap türü hikâye.

Benim adım Doruk. Kahramanları genellikle hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı olan, düzyazı veya şiir biçimin- de yazılmış metin türlerinin yer aldığı kitaplar ilgimi çekiyor.

Doruk’un ilgisini çeken kitap türü fabl.

Benim adım Yasemin. Konuyu ve olaylar zincirini, kesintisiz olarak resimleme yöntemiyle okuyucuya sunan kitap türünü okumayı tercih ediyorum.

Yasemin’in okumayı tercih ettiği kitap türü çizgi roman.

Benim adım Ali. Hayale dayanan, çoğunlukla insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların başından geçen olağanüstü olayların anlatıldığı kitapları okumaktan hoşlanıyorum.

Ali’nin okumaktan hoşlandığı kitap türü masal.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • laptop = dizüstü bilgisayar
  • monitör = ekran
  • mouse = fare
  • e-mail = e-posta
  • adaptör = dönüştürücü
  • printer = yazıcı

Soru : b. Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.


Cevap :

Kasap, etleri satırla parçaladı.
Metindeki satırları tek tek okudum.
Elindeki satır çok keskindir, dikkat et!

Okuldan gelirken doluya yakalandım.
Ceviz büyüklüğündeki dolu taneleri arabalara zarar verdi.
Kumbarası madenî parayla doluymuş.

Dün annemle pazara gittik.
Keman kursum pazara alınmış.
Pazarda meyve sebze çok boldu.

Ben hayvanları çok severim.
Sınıfta en çok ben konuşuyormuşum.
Yanağımdaki ben herkesin dikkatini çekiyor.

Ay gökyüzünde pırıl pırıl parlıyordu.
Ay her gün farklı şekillerde görünüyor.
Önümüzdeki ay İstanbul’a taşınacaklar.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.


Cevap :

  • Sakla samanı, gelir zamanı.
  • Yazın çalışan, kışın tayın.
  • Birlikten, dirlik doğar.
  • Ne ekersen, onu biçersin.
  • Damlaya damlaya, göl olur.
  • Ak akçe, kara gün içindir.
  • Emek olmadan, yemek olmaz.
  • Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır.
  • Akıl akıldan, üstündür.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.


Cevap :

Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve yüzeyi kraterler, dağlar ve düzlüklerle kaplıdır. Güneş’ten aldığı ışığı yansıtarak gece gökyüzünde parlayan Ay, evreler halinde görünür:

Yeni Ay, İlk Dördün, Dolunay ve Son Dördün. Ay’ın hareketleri gelgitleri etkiler ve Ay tutulması gibi doğa olaylarına neden olur. Dünya’nın kütle çekimi ile bağlı olduğu için her zaman aynı yüzü Dünya’ya dönüktür. Ayrıca, Ay üzerinde su izleri de bulunmuştur, bu da bilim insanlarını orada yaşam olup olmadığını araştırmaya yönlendirmiştir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeleri için önemli kaynaklar sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları, çocukların tarih bilgilerini öğrenirken aynı zamanda dil ve okuma becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metinleri anlamalarını ve yorumlamalarını teşvik eder.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık”

Ek olarak, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için derslerini daha etkili bir şekilde planlama ve uygulama imkanı tanır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık, öğrenme sürecini daha eğlenceli ve interaktif hale getirirken, çocukların eleştirel düşünme becerilerini de geliştirmeye yardımcı olmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgilerini kalıcı hale getirmelerini sağlayan önemli araçlardır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93-94-95-96


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar arasında telefon, bilgisayar, mikrodalga fırın ve buzdolabı gibi ürünler bulunmaktadır. Telefonlar, iletişim kurmayı hızlı ve kolay hale getirirken; bilgisayarlar, bilgiye erişim ve çalışma süreçlerini hızlandırır.

Mikrodalga fırınlar, yemekleri kısa sürede ısıtma imkânı sunarak zaman kazandırır. Buzdolapları ise gıdaların taze kalmasını sağlayarak, besin israfını azaltır. Ayrıca, akıllı telefonlar sayesinde sosyal medya ve internet erişimi, günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmuştur.


2. En çok ilginizi çeken icat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

En çok ilgi duyduğum icat akıllı telefonlardır. Akıllı telefonlar, iletişim kurmanın ötesine geçerek, internet erişimi, sosyal medya kullanımı ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla hayatımızı kolaylaştırıyor.

Bu cihazlar, e-posta gönderip almanın yanı sıra, harita uygulamaları ile navigasyon yapmamıza, bankacılık işlemlerimizi kolayca gerçekleştirmemize ve online alışveriş yapmamıza olanak tanıyor. Ayrıca, fotoğraf çekimi ve video kaydı gibi eğlenceli aktiviteleri de bir arada sunarak, anılarımızı kolayca kaydedip paylaşmamızı sağlıyor. Bu nedenle akıllı telefonlar, günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Merak: Öğrenme, keşif, soru.
  • İcat: Yenilik, buluş, keşif.
  • Teknoloji: Cihazlar, sistemler, kolaylık.
  • Akıl: Düşünme, mantık, zeka.

Soru : b. Aşağıda, bazı kelimelerin ve kelime gruplarının heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri ve kelime gruplarını ilgili kutucuklara yazınız. Bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını okuyup öğreniniz.


Cevap :

Olayları zaman ve yer göstererek anlatan, bu olaylar arasındaki ilişkileri, bağlantıları, karşılıklı etkilenmeleri, her toplumun kurduğu medeniyeti inceleyen bilim. (tarih)

Sonu görülmeyecek kadar geniş olan. (uçsuz bucaksız)

Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı, deneyim. (hayat tecrübesi)

Bir toplum içinde var olan ve uyulması gereken saygı ve incelik davranışları, terbiye. (görgü)

Gelişmesinin başında bulunan. (ilkel)


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Tarih Ana ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Cevap : Geçmişten günümüze dünya üzerinde hangi olayların meydan geldiğini bilirmiş.


2. Tarih Ana, çevresindekilere anlattığı bilgileri nasıl edinmiştir?


Cevap : Kitaplardan ve gezdiği ülkelerden


3. Aşağıdakilerden hangisi çevresindekilerin Tarih Ana’ya sorduğu sorulardan biri değildir?


Cevap : İnsanlar ticaret yapmaya nasıl başlamışlar?


4. Tarih Ana, insanlığın hikâyesini anlatırken aşağıdaki bilgilerden hangisine anlatımında yer vermemiştir?


Cevap : Ateşin toprağı sertleştirdiğini görünce kap kacak yapmayı öğrenmişler.


5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?


Cevap : Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin türü ve bu metin türünü oluşturan ögeler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin Türü: Anı

Metin Türünü Oluşturan Ögeler:

  1. Kahraman: Tarih Ana, bilgisi ve deneyimiyle metnin merkezinde yer alıyor.
  2. Olay: Tarih Ana’nın geçmişten günümüze insanların icatları ve tarihî olaylar hakkında bilgi vermesi.
  3. Mekan: Tarih Ana’nın yaşadığı yer ve komşularının bulunduğu çevre.
  4. Zaman: Tarih boyunca insanların yaşamı ve gelişimi.
  5. Duygular: Merak, hayranlık ve bilgiye duyulan ihtiyaç.

Metnin Konusu: Tarih Ana’nın geçmişten günümüze insanlık tarihini, icatları ve gelişmeleri anlatması.

Ana Fikri: Aklını kullanan insan, gelişir, ilerler ve topluma katkıda bulunur.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyip metinde sözü edilen icatların altındaki kutucuğunu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki görselleri, Tarih Ana’nın anlattığı hikâyedeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. “Tarih Ana” başlıklı metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

“Tarih Ana” Metninin Ana Hatları:

Metin, bilgili Tarih Ana’nın çevresindeki insanlara insanlık tarihini anlattığı bir hikâyedir. Tarih Ana, insanların geçmişte mağaralarda yaşadığını, iletişim için resimler yaptığını ve ateşi bulduğunu açıklar.

Zamanla tarım yapmayı öğrenmiş ve hayvanları evcilleştirmişlerdir. Ayrıca, yük taşımak için ilkel araçlar geliştirip tekerleği icat etmişlerdir. İnsanlar, ticareti öğrenerek ürünlerini takas yapmış, daha sonra para kullanmaya başlamışlardır.

Tarih Ana, insan beyninin sürekli geliştiğini ve aklın kullanılmasıyla birçok icat yapıldığını vurgular. Sonuç olarak, aklını kullanan insanın geliştiğini ve insanlığa katkıda bulunduğunu belirtir.


Soru : b. Metindeki “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”
sözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Bu söz, insanların düşünme ve akıl kullanma yeteneklerini geliştirdiklerinde daha başarılı ve ilerici olabileceklerini ifade ediyor. Akıl, problem çözme, yeni fikirler üretme ve inovasyon yapma açısından önemlidir.

Aklını kullanan bireyler, çevresindeki dünyayı daha iyi anlayabilir, zorlukların üstesinden gelebilir ve insanlığa faydalı icatlar yapabilir. Sonuç olarak, akıl kullanımı, bireysel ve toplumsal gelişimi sağlar ve bu da insanlığın ilerlemesine katkıda bulunur. Bu fikir, öğrenmenin ve bilimin önemini de vurguluyor.


6. ETKİNLİK


Soru : Sizce gelecekte teknoloji sayesinde insanlığın yaşamında ne gibi değişiklikler olabilir? Aşağıya, duygu ve düşüncelerinizi içeren kısa bir metin yazınız. Metninizin içeriğine uygun bir başlık yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Gelecekte teknoloji, hayatımızı köklü bir şekilde değiştirecek. Akıllı ev sistemleri sayesinde, günlük yaşamımız daha konforlu ve güvenli hale gelecek. Robotlar, ev işlerinde ve sağlık hizmetlerinde bizim yerimize çalışarak zaman kazandıracak. Ulaşımda ise otonom araçlar, trafiği azaltarak seyahat sürelerimizi kısaltacak.

Ayrıca, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, eğitim ve eğlence alanlarında devrim yaratacak; öğrenme yöntemlerimizi daha eğlenceli ve etkili hale getirecek. Ancak, bu teknolojik ilerlemelerin yanında, insan ilişkilerinin ve sosyal etkileşimlerin de nasıl etkileneceği konusunda endişelerim var. Teknolojiye olan bağımlılık, insanları yalnızlaştırabilir. Bu nedenle, teknolojinin getirdiği yenilikleri benimserken, insanlığı unutmadan dengeli bir yaşam sürmeyi hedeflemeliyiz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki afişi inceleyiniz. Afişin içeriği, kapsamı ve amacı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Afiş, ilkokul öğrencilerine yönelik bir proje yarışmasını tanıtıyor. Yarışmanın amacı, öğrencilerin yaratıcı fikirlerini hayata geçirmelerine olanak sağlamaktır.


Soru : b. Afişte belirtilen yarışmaya katılmak için bir fikriniz, projeniz olduğunu varsayarak aşağıdaki başvuru formunu yönergelere uygun şekilde doldurunuz.


Cevap : Size ait olan kişisel bilgilerinizi yazınız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Kesme işareti ve ünlem işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

  • Özel adlara gelen ekleri ayırmada kesme işareti kullanılır.
    • Cümle: Yazar Halit Ziya Uşaklıgil’in eserlerini çok beğeniyorum.
  • Sayılara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti konur.
    • Cümle: Dersi 2024’ün Mayıs ayında tamamlayacağız.
  • Bazı kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti kullanılır.
    • Cümle: MEB’in düzenlediği sınav sonuçları açıklandı.
  • Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna ünlem işareti konur.
    • Cümle: Ne kadar güzel bir manzara!
  • Seslenme, uyarı ve hitap sözlerinden sonra ünlem işareti kullanılır.
    • Cümle: Dikkat, yolda çalışmalara başlandı!

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kitap türleri hakkında araştırma yapınız. Çocuk kitapları türlerini yazınız.


Cevap :

Çocuk kitapları, çocukların yaşlarına, ilgi alanlarına ve gelişim seviyelerine uygun olarak çeşitli türlerde sunulmaktadır. İşte çocuk kitapları türleri:

  1. Resimli Kitaplar: Genellikle küçük yaştaki çocuklar için tasarlanmış, renkli resimlerle zenginleştirilmiş hikaye kitaplarıdır. Görsel unsurlar, çocukların hayal gücünü destekler.
  2. Hikaye Kitapları: Çocuklara yönelik kısa hikayeler veya masallar içeren kitaplardır. Eğlenceli ve öğretici mesajlar taşıyabilirler.
  3. Masal Kitapları: Geleneksel masalları veya yeni masalları içeren kitaplar. Genellikle dersler ve değerler içerir.
  4. Romanlar: Genç okurlar için yazılmış uzun ve kurgusal hikayelerdir. Karakter gelişimi ve karmaşık olay örgüleri içerebilir.
  5. Eğitici Kitaplar: Okuma, yazma, matematik, bilim gibi konularda çocukların bilgi edinmelerini amaçlayan kitaplar. Çeşitli aktiviteler ve testler içerebilir.
  6. Bilim Kitapları: Bilimsel konuları eğlenceli ve anlaşılır bir dille açıklayan, çocukların merakını artıran kitaplar.
  7. Biyografi Kitapları: Önemli kişilerin yaşam öykülerini çocuklara uygun bir şekilde anlatan kitaplar.
  8. Şiir Kitapları: Çocuklara yönelik yazılmış şiirleri içeren kitaplar. Duygu ve hayal gücünü geliştirmeye yardımcı olur.
  9. Macera Kitapları: Heyecan dolu olaylar ve maceralar içeren hikayeler. Genellikle genç okurların ilgisini çeker.
  10. Felsefi veya Değer Kitapları: Ahlaki dersler veya felsefi kavramları çocuklara anlatan kitaplar. Değerler eğitimi açısından önemlidir.

Bu türler, çocukların okuma alışkanlığı kazanmalarına ve hayal güçlerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!