3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 Cevapları, ilkokul öğrencilerinin dil ve okuma becerilerini geliştirmeye yönelik önemli etkinlikler içerir. Bu bağlamda, İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere yaşlı kitap karakterinin hikayesi üzerinden hayat dersleri aldırmayı amaçlamaktadır. Bu metin, okuma alışkanlığını teşvik ederken, aynı zamanda empati kurma yeteneklerini de güçlendirir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için sınıf içinde uygulanan derslerin daha verimli hale gelmesini sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, farklı bakış açıları geliştirerek okuma ve yazma becerilerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu sayfalar, öğretici içerikleriyle öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırır ve eğlenceli bir öğrenme deneyimi sunar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Çocuk kitapları türleri arasında masal kitapları, öykü kitapları, şiir kitapları, bilgi kitapları, macera kitapları ve eğitim kitapları yer alır. Bu kitaplar, çocukların hem eğlenmesini hem de öğrenmesini amaçlar.


2. “Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen f idana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Bu söz, kitapların çocukların zihinsel ve duygusal gelişiminde ne kadar önemli olduğunu vurguluyor. Kitaplar, çocukların bilgi edinmesini, hayal güçlerini geliştirmesini ve dünyayı anlamalarını sağlar. Kitapsız büyümek, bir çocuğun bu gelişim fırsatlarından mahrum kalması anlamına gelir, tıpkı susuz bir fidanın büyüyememesi gibi.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.


Cevap :

  • Diyar: Ülke, memleket, bölge.
  • Ödünç almak: Bir şeyi geçici olarak kullanmak üzere bir başkasından almak.
  • Ezgi: Melodi, hoş ve ahenkli ses dizisi.
  • Işıldak: Elektrikle ya da pil ile çalışan taşınabilir ışık kaynağı.
  • Hoparlör: Sesin daha geniş bir alana yayılmasını sağlayan cihaz.

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Sızlanmak: Sızlanarak anlatmak, şikâyet etmek.
Avutmak: Bir kimsenin acısını veya sıkıntısını yatıştırmak, teselli etmek.
Yakınmak: Bir kimsenin, kendisini tedirgin eden bir durumu, sıkıntısına ortak olması için birine anlatmak.
Kasılmak: Büyüklenmek, kurumlanmak, gururlanmak.
Heveslenmek: Çok istemek, eğilim duymak.
Tartışmak: Bir konu üzerinde, birbirine ters olan görüş ve inançları karşılıklı savunmak.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?


Cevap : Gece yarısı olduğunda kitaplar konuşmaya başladılar.


2. Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?


Cevap : Yaşlı kitap, çocukların ilgisini çekemediğinden ve fark edilmediğinden yakındı.


3. Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?


Cevap : Hangi tür kitabın çocuklar tarafından daha çok sevildiği ve okunduğu konusunda tartıştılar.


4. Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?


Cevap : Aradığı kitabı bulduğu için çığlık attı.


5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?


Cevap : “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”


6. Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?


Cevap : Çocuğun bilgisayardan bilgi arayıp kargalar hakkında bir sesli anlatım duyduğunu gördüğünde inandı.


7. Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?


Cevap : Yaşlı kitap mutlu oldu ve ertesi gün kütüphaneden ayrılacağını arkadaşlarına söyledi.


8. Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?


Cevap : Kütüphanedeki diğer kitaplar onu mutlulukla karşıladı ve birbirleriyle tartışmamaya karar verdiler.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Konu: Kitaplar arasındaki dostluk ve teknolojik gelişim karşısında eski kitapların değeri.

Ana Fikir: Kitaplar, teknolojik değişimlere rağmen her zaman değerli ve vazgeçilmezdir.


Soru : b. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.


Cevap :

  • Metnin Başlığı: Yaşlı Kitap
  • Metinde Anlatılan Olay: Kitapların gece yarısı birbirleriyle konuşmaları ve yaşlı kitabın bir çocuğun ilgisini çekmesi.
  • Metnin Şahıs Kadrosu: Yaşlı kitap, elektronik kitaplar, boncuk gözlü çocuk
  • Olayın Gerçekleştiği Mekân: Kütüphane ve çocuğun odası

4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız.


Cevap :

Birinci Görsel: Kitapların birbirleriyle tartıştığı ve yaşlı kitabın üzüntülü bir şekilde kendini dışlanmış hissettiği sahne.

İkinci Görsel: Yaşlı kitabın kütüphaneye geri dönerek arkadaşlarına yaşadıklarını anlattığı, mutlu olduğu ve diğer kitapların artık tartışmamaya karar verdiği sahne.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Ben en çok hikâye okumayı seviyorum çünkü farklı karakterlerin yaşadığı olaylar ve duygular beni içine çekiyor. Okurken kendimi o hikayenin bir parçası gibi hissediyorum.


Soru : b. Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Benim adım Pelin. Gerçek veya tasarlanmış olayların anlatıldığı düzyazı türündeki kitapları okumayı seviyorum.

Pelin’in okumayı sevdiği kitap türü hikâye.

Benim adım Doruk. Kahramanları genellikle hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı olan, düzyazı veya şiir biçimin- de yazılmış metin türlerinin yer aldığı kitaplar ilgimi çekiyor.

Doruk’un ilgisini çeken kitap türü fabl.

Benim adım Yasemin. Konuyu ve olaylar zincirini, kesintisiz olarak resimleme yöntemiyle okuyucuya sunan kitap türünü okumayı tercih ediyorum.

Yasemin’in okumayı tercih ettiği kitap türü çizgi roman.

Benim adım Ali. Hayale dayanan, çoğunlukla insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların başından geçen olağanüstü olayların anlatıldığı kitapları okumaktan hoşlanıyorum.

Ali’nin okumaktan hoşlandığı kitap türü masal.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • laptop = dizüstü bilgisayar
  • monitör = ekran
  • mouse = fare
  • e-mail = e-posta
  • adaptör = dönüştürücü
  • printer = yazıcı

Soru : b. Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.


Cevap :

Kasap, etleri satırla parçaladı.
Metindeki satırları tek tek okudum.
Elindeki satır çok keskindir, dikkat et!

Okuldan gelirken doluya yakalandım.
Ceviz büyüklüğündeki dolu taneleri arabalara zarar verdi.
Kumbarası madenî parayla doluymuş.

Dün annemle pazara gittik.
Keman kursum pazara alınmış.
Pazarda meyve sebze çok boldu.

Ben hayvanları çok severim.
Sınıfta en çok ben konuşuyormuşum.
Yanağımdaki ben herkesin dikkatini çekiyor.

Ay gökyüzünde pırıl pırıl parlıyordu.
Ay her gün farklı şekillerde görünüyor.
Önümüzdeki ay İstanbul’a taşınacaklar.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.


Cevap :

  • Sakla samanı, gelir zamanı.
  • Yazın çalışan, kışın tayın.
  • Birlikten, dirlik doğar.
  • Ne ekersen, onu biçersin.
  • Damlaya damlaya, göl olur.
  • Ak akçe, kara gün içindir.
  • Emek olmadan, yemek olmaz.
  • Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır.
  • Akıl akıldan, üstündür.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.


Cevap :

Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve yüzeyi kraterler, dağlar ve düzlüklerle kaplıdır. Güneş’ten aldığı ışığı yansıtarak gece gökyüzünde parlayan Ay, evreler halinde görünür:

Yeni Ay, İlk Dördün, Dolunay ve Son Dördün. Ay’ın hareketleri gelgitleri etkiler ve Ay tutulması gibi doğa olaylarına neden olur. Dünya’nın kütle çekimi ile bağlı olduğu için her zaman aynı yüzü Dünya’ya dönüktür. Ayrıca, Ay üzerinde su izleri de bulunmuştur, bu da bilim insanlarını orada yaşam olup olmadığını araştırmaya yönlendirmiştir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeleri için önemli kaynaklar sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları, çocukların tarih bilgilerini öğrenirken aynı zamanda dil ve okuma becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metinleri anlamalarını ve yorumlamalarını teşvik eder.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık”

Ek olarak, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler için derslerini daha etkili bir şekilde planlama ve uygulama imkanı tanır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık, öğrenme sürecini daha eğlenceli ve interaktif hale getirirken, çocukların eleştirel düşünme becerilerini de geliştirmeye yardımcı olmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgilerini kalıcı hale getirmelerini sağlayan önemli araçlardır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93-94-95-96


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar arasında telefon, bilgisayar, mikrodalga fırın ve buzdolabı gibi ürünler bulunmaktadır. Telefonlar, iletişim kurmayı hızlı ve kolay hale getirirken; bilgisayarlar, bilgiye erişim ve çalışma süreçlerini hızlandırır.

Mikrodalga fırınlar, yemekleri kısa sürede ısıtma imkânı sunarak zaman kazandırır. Buzdolapları ise gıdaların taze kalmasını sağlayarak, besin israfını azaltır. Ayrıca, akıllı telefonlar sayesinde sosyal medya ve internet erişimi, günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmuştur.


2. En çok ilginizi çeken icat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

En çok ilgi duyduğum icat akıllı telefonlardır. Akıllı telefonlar, iletişim kurmanın ötesine geçerek, internet erişimi, sosyal medya kullanımı ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla hayatımızı kolaylaştırıyor.

Bu cihazlar, e-posta gönderip almanın yanı sıra, harita uygulamaları ile navigasyon yapmamıza, bankacılık işlemlerimizi kolayca gerçekleştirmemize ve online alışveriş yapmamıza olanak tanıyor. Ayrıca, fotoğraf çekimi ve video kaydı gibi eğlenceli aktiviteleri de bir arada sunarak, anılarımızı kolayca kaydedip paylaşmamızı sağlıyor. Bu nedenle akıllı telefonlar, günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Merak: Öğrenme, keşif, soru.
  • İcat: Yenilik, buluş, keşif.
  • Teknoloji: Cihazlar, sistemler, kolaylık.
  • Akıl: Düşünme, mantık, zeka.

Soru : b. Aşağıda, bazı kelimelerin ve kelime gruplarının heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri ve kelime gruplarını ilgili kutucuklara yazınız. Bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını okuyup öğreniniz.


Cevap :

Olayları zaman ve yer göstererek anlatan, bu olaylar arasındaki ilişkileri, bağlantıları, karşılıklı etkilenmeleri, her toplumun kurduğu medeniyeti inceleyen bilim. (tarih)

Sonu görülmeyecek kadar geniş olan. (uçsuz bucaksız)

Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı, deneyim. (hayat tecrübesi)

Bir toplum içinde var olan ve uyulması gereken saygı ve incelik davranışları, terbiye. (görgü)

Gelişmesinin başında bulunan. (ilkel)


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Tarih Ana ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Cevap : Geçmişten günümüze dünya üzerinde hangi olayların meydan geldiğini bilirmiş.


2. Tarih Ana, çevresindekilere anlattığı bilgileri nasıl edinmiştir?


Cevap : Kitaplardan ve gezdiği ülkelerden


3. Aşağıdakilerden hangisi çevresindekilerin Tarih Ana’ya sorduğu sorulardan biri değildir?


Cevap : İnsanlar ticaret yapmaya nasıl başlamışlar?


4. Tarih Ana, insanlığın hikâyesini anlatırken aşağıdaki bilgilerden hangisine anlatımında yer vermemiştir?


Cevap : Ateşin toprağı sertleştirdiğini görünce kap kacak yapmayı öğrenmişler.


5. Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?


Cevap : Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin türü ve bu metin türünü oluşturan ögeler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin Türü: Anı

Metin Türünü Oluşturan Ögeler:

  1. Kahraman: Tarih Ana, bilgisi ve deneyimiyle metnin merkezinde yer alıyor.
  2. Olay: Tarih Ana’nın geçmişten günümüze insanların icatları ve tarihî olaylar hakkında bilgi vermesi.
  3. Mekan: Tarih Ana’nın yaşadığı yer ve komşularının bulunduğu çevre.
  4. Zaman: Tarih boyunca insanların yaşamı ve gelişimi.
  5. Duygular: Merak, hayranlık ve bilgiye duyulan ihtiyaç.

Metnin Konusu: Tarih Ana’nın geçmişten günümüze insanlık tarihini, icatları ve gelişmeleri anlatması.

Ana Fikri: Aklını kullanan insan, gelişir, ilerler ve topluma katkıda bulunur.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyip metinde sözü edilen icatların altındaki kutucuğunu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki görselleri, Tarih Ana’nın anlattığı hikâyedeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. “Tarih Ana” başlıklı metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

“Tarih Ana” Metninin Ana Hatları:

Metin, bilgili Tarih Ana’nın çevresindeki insanlara insanlık tarihini anlattığı bir hikâyedir. Tarih Ana, insanların geçmişte mağaralarda yaşadığını, iletişim için resimler yaptığını ve ateşi bulduğunu açıklar.

Zamanla tarım yapmayı öğrenmiş ve hayvanları evcilleştirmişlerdir. Ayrıca, yük taşımak için ilkel araçlar geliştirip tekerleği icat etmişlerdir. İnsanlar, ticareti öğrenerek ürünlerini takas yapmış, daha sonra para kullanmaya başlamışlardır.

Tarih Ana, insan beyninin sürekli geliştiğini ve aklın kullanılmasıyla birçok icat yapıldığını vurgular. Sonuç olarak, aklını kullanan insanın geliştiğini ve insanlığa katkıda bulunduğunu belirtir.


Soru : b. Metindeki “Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.”
sözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Bu söz, insanların düşünme ve akıl kullanma yeteneklerini geliştirdiklerinde daha başarılı ve ilerici olabileceklerini ifade ediyor. Akıl, problem çözme, yeni fikirler üretme ve inovasyon yapma açısından önemlidir.

Aklını kullanan bireyler, çevresindeki dünyayı daha iyi anlayabilir, zorlukların üstesinden gelebilir ve insanlığa faydalı icatlar yapabilir. Sonuç olarak, akıl kullanımı, bireysel ve toplumsal gelişimi sağlar ve bu da insanlığın ilerlemesine katkıda bulunur. Bu fikir, öğrenmenin ve bilimin önemini de vurguluyor.


6. ETKİNLİK


Soru : Sizce gelecekte teknoloji sayesinde insanlığın yaşamında ne gibi değişiklikler olabilir? Aşağıya, duygu ve düşüncelerinizi içeren kısa bir metin yazınız. Metninizin içeriğine uygun bir başlık yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Gelecekte teknoloji, hayatımızı köklü bir şekilde değiştirecek. Akıllı ev sistemleri sayesinde, günlük yaşamımız daha konforlu ve güvenli hale gelecek. Robotlar, ev işlerinde ve sağlık hizmetlerinde bizim yerimize çalışarak zaman kazandıracak. Ulaşımda ise otonom araçlar, trafiği azaltarak seyahat sürelerimizi kısaltacak.

Ayrıca, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, eğitim ve eğlence alanlarında devrim yaratacak; öğrenme yöntemlerimizi daha eğlenceli ve etkili hale getirecek. Ancak, bu teknolojik ilerlemelerin yanında, insan ilişkilerinin ve sosyal etkileşimlerin de nasıl etkileneceği konusunda endişelerim var. Teknolojiye olan bağımlılık, insanları yalnızlaştırabilir. Bu nedenle, teknolojinin getirdiği yenilikleri benimserken, insanlığı unutmadan dengeli bir yaşam sürmeyi hedeflemeliyiz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki afişi inceleyiniz. Afişin içeriği, kapsamı ve amacı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Afiş, ilkokul öğrencilerine yönelik bir proje yarışmasını tanıtıyor. Yarışmanın amacı, öğrencilerin yaratıcı fikirlerini hayata geçirmelerine olanak sağlamaktır.


Soru : b. Afişte belirtilen yarışmaya katılmak için bir fikriniz, projeniz olduğunu varsayarak aşağıdaki başvuru formunu yönergelere uygun şekilde doldurunuz.


Cevap : Size ait olan kişisel bilgilerinizi yazınız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Kesme işareti ve ünlem işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

  • Özel adlara gelen ekleri ayırmada kesme işareti kullanılır.
    • Cümle: Yazar Halit Ziya Uşaklıgil’in eserlerini çok beğeniyorum.
  • Sayılara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti konur.
    • Cümle: Dersi 2024’ün Mayıs ayında tamamlayacağız.
  • Bazı kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti kullanılır.
    • Cümle: MEB’in düzenlediği sınav sonuçları açıklandı.
  • Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna ünlem işareti konur.
    • Cümle: Ne kadar güzel bir manzara!
  • Seslenme, uyarı ve hitap sözlerinden sonra ünlem işareti kullanılır.
    • Cümle: Dikkat, yolda çalışmalara başlandı!

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kitap türleri hakkında araştırma yapınız. Çocuk kitapları türlerini yazınız.


Cevap :

Çocuk kitapları, çocukların yaşlarına, ilgi alanlarına ve gelişim seviyelerine uygun olarak çeşitli türlerde sunulmaktadır. İşte çocuk kitapları türleri:

  1. Resimli Kitaplar: Genellikle küçük yaştaki çocuklar için tasarlanmış, renkli resimlerle zenginleştirilmiş hikaye kitaplarıdır. Görsel unsurlar, çocukların hayal gücünü destekler.
  2. Hikaye Kitapları: Çocuklara yönelik kısa hikayeler veya masallar içeren kitaplardır. Eğlenceli ve öğretici mesajlar taşıyabilirler.
  3. Masal Kitapları: Geleneksel masalları veya yeni masalları içeren kitaplar. Genellikle dersler ve değerler içerir.
  4. Romanlar: Genç okurlar için yazılmış uzun ve kurgusal hikayelerdir. Karakter gelişimi ve karmaşık olay örgüleri içerebilir.
  5. Eğitici Kitaplar: Okuma, yazma, matematik, bilim gibi konularda çocukların bilgi edinmelerini amaçlayan kitaplar. Çeşitli aktiviteler ve testler içerebilir.
  6. Bilim Kitapları: Bilimsel konuları eğlenceli ve anlaşılır bir dille açıklayan, çocukların merakını artıran kitaplar.
  7. Biyografi Kitapları: Önemli kişilerin yaşam öykülerini çocuklara uygun bir şekilde anlatan kitaplar.
  8. Şiir Kitapları: Çocuklara yönelik yazılmış şiirleri içeren kitaplar. Duygu ve hayal gücünü geliştirmeye yardımcı olur.
  9. Macera Kitapları: Heyecan dolu olaylar ve maceralar içeren hikayeler. Genellikle genç okurların ilgisini çeker.
  10. Felsefi veya Değer Kitapları: Ahlaki dersler veya felsefi kavramları çocuklara anlatan kitaplar. Değerler eğitimi açısından önemlidir.

Bu türler, çocukların okuma alışkanlığı kazanmalarına ve hayal güçlerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-91-92-93-94-95-96 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84, 85, 86 Cevapları, öğrencilerin öğrenme sürecini destekleyen kapsamlı etkinlikler içerir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuları pekiştirmesine yardımcı olurken, öğrendiklerini uygulama fırsatı sunar. Bu sayfalar, öğretim sürecini daha eğlenceli hale getirerek, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86 İlke Yayıncılık”

Ek olarak, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ve öğrencilerin etkinlikleri daha etkili bir şekilde değerlendirmelerine olanak tanır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86 İlke Yayıncılık, dil gelişimini destekleyen aktivitelerle doludur ve öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini de artırır. Bu sayfalar, Türkçe derslerinde öğrenilen bilgilerin kalıcılığını sağlamaya yönelik önemli bir kaynak görevi görmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sessiz okuyunuz.


29 EKİM

Cumhuriyet Bayramı
Geldi bize ne mutlu!
Bayraklarla donattık,
Güzel okulumuzu.

Yirmi dokuz ekimi
Karşılarız neşeyle,
Çünkü bu günde erdik
Büyük Cumhuriyete

Sokaklarda, evlerde,
Albayrak dalgalanır.
Onun o al rengini,
Bütün bir dünya tanır.

Yürüyün arkadaşlar,
Hep ileri koşalım.
Bugün bayramımız var.
Gelin bayramlaşalım.

Ali PÜSKÜLLÜOĞLU
Seçilmiş Şiirler


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Yirmi dokuz ekimi neden neşeyle karşılıyorlar?


Cevap : Çünkü bu gün, büyük Cumhuriyet’e kavuştukları gündür.


2. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap : Cumhuriyet Bayramı’nın coşkusu ve Cumhuriyet’e duyulan sevgi.


C. Aşağıdaki ifadelerin doğru olanlarının başındaki yıldızı sarıya, yanlış olanlarının başındaki yıldızı pembeye boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanları takip ediniz. Ulaştığınız sembolü işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84-85 Cevapları”

D. Aşağıdaki cümlelerde kutucuk içerisine gelmesi gereken noktalama işaretlerini tabloda işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


E. Aşağıda verilen şiiri tamamlayınız.


Cevap :

Özgürlük Yolunda

Özgür olmalı vatan dedik
Milletçe harekete geçtik
Bayrağımızı en iyi şekilde
Temsil etmeliyiz dedik.

Birlik olup hep el ele,
Çıktık zafere, bile bile,
Yurdumuzu savunarak,
İlerleyeceğiz hep birlikte.

Atatürk’ten aldık güç,
Bu yol uzun, bu yol yüce,
Cumhuriyetle aydınlandı,
Geleceğimiz bu ülkede.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatları genel ağdan araştırınız. En çok ilginizi çeken icat hakkında bilgi edininiz.


Cevap :

Günlük yaşantımızı kolaylaştıran birçok icat bulunmaktadır. İşte bazıları:

  1. Telefon: İletişimimizi kolaylaştırarak, uzaktaki insanlarla anında bağlantı kurmamızı sağlar.
  2. Bilgisayar: Çalışma ve öğrenme süreçlerini hızlandırır, bilgiye ulaşmayı kolaylaştırır.
  3. Mikrodalga Fırın: Yemekleri hızlıca ısıtmamıza veya pişirmemize olanak tanır.
  4. Buzdolabı: Gıdaların taze kalmasını sağlar, besinleri daha uzun süre saklamamıza yardımcı olur.
  5. Otomobil: Ulaşımda hız ve konfor sağlar, günlük işlerinizi kolaylaştırır.

En Çok İlginizi Çeken İcat: Akıllı Telefon

Akıllı telefonlar, iletişimin yanı sıra internet erişimi, sosyal medya, uygulamalar ve navigasyon gibi birçok özellik sunarak günlük yaşantımızı önemli ölçüde kolaylaştırır. Farklı uygulamalar sayesinde alışverişten bankacılığa, eğitimden eğlenceye kadar birçok işlemi parmak ucumuzla gerçekleştirebiliriz. Ayrıca, akıllı telefonlar fotoğraf çekimi, müzik dinleme ve video izleme gibi eğlence unsurlarını da bir araya getirir, bu da hayatı daha eğlenceli hale getirir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-85-86 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15 Temmuz Şehitleri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83


3. Sınıf Türkçe Kitabı 15 Temmuz Şehitleri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları, öğrencilerin okuyarak anlamalarını pekiştirecek etkinlikler sunar. Bu sayfada yer alan İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15 Temmuz Şehitleri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin milli bilincini artırmaya yönelik önemli bir içerik taşır. 15 Temmuz’un anlamı ve önemi hakkında bilgi vererek, bu tarihi olayın duygusal ve sosyal yönlerini keşfetmelerini sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlere ve öğrencilere dersleri daha verimli hale getirmek için gerekli bilgileri sunar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83 İlke Yayıncılık, öğrencilerin okuma, anlama ve ifade yeteneklerini geliştirirken, aynı zamanda tarih bilincini de artırır. Bu etkinlikler, Türkçe derslerinde ulusal değerlere vurgu yaparak, öğrencilerin bu konudaki farkındalığını yükseltir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83 Cevapları


15 TEMMUZ ŞEHİTLERİ

Sen vatan kahramanı, demokrasi şehidi
Yine bir tarih yazdın dünya bunun şahidi
Bir mucize yarattın 15 Temmuz gecesi
Can verdin vatan için yoktu bunun ötesi

O nasıl bir yürek ki, binlerce tanka bedel (…)
Seninle gurur duydu Boğaziçi Köprüsü
Yeniden dile geldi Çanakkale türküsü

Seninle nöbette bak bu ülkenin tamamı
İşte böyle kutlanır demokrasi bayramı
Şimdi daha şanlı bak ay yıldızlı bayrağın
Ey şehit oğlu şehit önderisin her çağın

Yıldızları yağdırsak azdır senin üstüne
Bak adını nakşettik gönlümüzün büstüne
Şehitler asla ölmez ölümsüz her biriniz
Bil ki mahşere kadar kalbimizde yeriniz.

Ahmet Selçuk ILKAN
Genel ağdan alınmıştır.
(Kısaltılmıştır.)


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmek için hazırlanmış etkinlikler içerir. Bu sayfalardaki etkinlikler, okuma-anlama, dil bilgisi ve yazma çalışmaları ile öğrencilerin dil kullanımını güçlendirmeyi amaçlar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmek için tasarlanmış bir etkinliktir. Bu metin, öğrencilere Atatürk’ün eğitimle ilgili düşüncelerini aktarırken, öğretmen-öğrenci ilişkilerini de ele alır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, bu ders kitabı etkinliklerinin en verimli şekilde kullanılmasını sağlayan rehber niteliğindedir. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayıncılık, öğrencilerin dil becerilerini eğlenceli ve etkili bir şekilde geliştirmeleri için hazırlanmış çeşitli aktiviteler içerir. Bu aktiviteler, öğrencilerin Türkçe derslerinde başarılı olmalarına katkı sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Atatürk” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.


Cevap : Atatürk denince aklıma, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, bağımsızlık mücadelesinin lideri ve modern Türkiye’nin mimarı geliyor. Ayrıca, devrimleri, eğitime verdiği önem ve halkına duyduğu sevgi de aklıma gelen diğer önemli konular.


2. Büyüdüğünüzde hangi mesleği yapmak istiyorsunuz? Nedenini söyleyerek belirtiniz.


Cevap : Büyüdüğümde hangi mesleği yapacağımı tam olarak bilmiyorum ama şu an için doktor olmayı düşünüyorum. İnsanlara yardım etmek ve hayat kurtarmak beni çok mutlu ederdi.


3. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellere baktığımda, metnin konusunun bir öğretmen ile Atatürk arasında geçen bir diyaloğa dayandığını düşünüyorum.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada gizlenen kelimeleri bulup listeye yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları”

Soru : b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını önce tahmin ediniz, sonra sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime: Şans

Tahminim: İyi veya kötü bir olayın gerçekleşme ihtimali.
Sözlük Anlamı: Rastlantı sonucu ortaya çıkan olumlu veya olumsuz durum.
Cümle: Bugün şansım yaver gitti ve sınavdan çok iyi bir not aldım.


Kelime: Güven

Tahminim: Birine karşı duyulan inanç ve emniyet.
Sözlük Anlamı: Birine ya da bir şeye duyulan sağlam inanç, emniyet.
Cümle: Onunla uzun yıllardır arkadaşız ve ona her konuda güveniyorum.


Kelime: Detay

Tahminim: Bir olayın küçük, ayrıntılı kısmı.
Sözlük Anlamı: Bir şeyin küçük ve ayrıntılı bölümü, teferruat.
Cümle: Projenin detaylarını iyice gözden geçirdikten sonra sunuma hazırlandım.


Kelime: Tavsiye

Tahminim: Bir şeyi önermek, yol göstermek.
Sözlük Anlamı: Bir konuda yol gösterme, öğüt verme.
Cümle: Öğretmenim bana daha fazla kitap okumamı tavsiye etti.


Kelime: Röportaj

Tahminim: Bir kişiyle yapılan karşılıklı konuşma, söyleşi.
Sözlük Anlamı: Bir kişiyle yapılan görüşme ya da söyleşi, mülakat.
Cümle: Ünlü yazarla yapılan röportaj, gazetede yayımlandı.


Kelime: Öğretmen

Tahminim: Okulda ders veren, eğitimci.
Sözlük Anlamı: Eğitim ve öğretim yapan, öğrencilere bilgi aktaran kişi.
Cümle: Öğretmenim bana her zaman yeni bilgiler öğretiyor ve gelişmemi sağlıyor.


Kelime: Heyecan

Tahminim: Bir olaya karşı duyulan yoğun coşku.
Sözlük Anlamı: İç dünyada oluşan coşkulu veya tedirgin edici bir durum.
Cümle: Sahneye çıkmadan önce büyük bir heyecan hissettim.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.


1. Öğretmenleri hafta sonu için çocuklara ne ödev verdi?


Cevap : Öğretmen, çocuklardan hafta sonu aile büyükleriyle öğretmenleri hakkında bir röportaj yapmalarını istedi.


2. Çocuk, röportajı kiminle yaptı?


Cevap : Çocuk, röportajı anneannesiyle yaptı.


3. Anneannesi dolabından neler çıkardı?


Cevap : Anneannesi dolabından, içinde mektuplar, fotoğraflar, kâğıtlar ve eski gazete kupürleri bulunan eski bir kutu çıkardı.


4. Anneannesi, çocuğa hangi öğretmeninden bahsetti?


Cevap : Anneannesi, Fatma Refet Angın adındaki öğretmeninden söz etti.


5. Fatma Refet Angın, Atatürk’le nasıl tanışmış?


Cevap : Fatma Refet Angın, ilkokuldayken Atatürk’ün okula yaptığı bir ziyarette tanışmış. Karşılama çiçeğini ona verecekmiş ama çiçeği götürürken yere düşmüş. Atatürk ona nasıl olduğunu ve gelecekte ne olmak istediğini sormuş, böylece tanışmışlar.


6. Fatma Refet Angın neden tarih öğretmeni olmaya karar vermiş?


Cevap : Atatürk ona tarih öğretmeni olmayı önerdiği için bu mesleği seçmiş.


7. Fatma Refet Angın tarih öğretmeni olduktan sonra neler yapmış?


Cevap : Fatma Refet Angın, hayatı boyunca Atatürk’le anılarını ve vatan sevgisini öğrencilerine aktarmış. Türkiye’nin dört bir yanında görev yapmış ve tarihimizi anlatmış. Emekliliğinin ardından 24 yıl daha öğretmenliğe devam etmiş.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin türünü, konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin türü: Anı
Metnin konusu: Refet Angın’ın Atatürk’le tanışması ve meslek hayatı
Metnin ana fikri: Tarihimizi bilmek ve geleceğe aktarmak hepimizin sorumluluğudur.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Tarih Işığında Öğretmenlik” veya “Atatürk’ün İzinde Bir Öğretmen”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Sizce Atatürk, tarihimizin gelecek nesillere aktarılmasını neden önemsemiş olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Atatürk, tarihimizin gelecek nesillere aktarılmasını önemsemiştir çünkü geçmişini bilmeyen bir milletin, geleceğine sağlam adımlarla ilerleyemeyeceğini düşünmüştür. Tarihimizden aldığımız derslerle daha bilinçli bireyler olarak ülkemizi koruyabilir ve geliştirebiliriz.


Soru : b. Fatma Refet Angın’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Fatma Refet Angın’ın yerinde olsaydım, Atatürk’ün tavsiyesini ciddiyetle dinler ve onun gösterdiği yolda ilerlerdim. Bu büyük bir onur olurdu ve tarih öğretmeni olarak, öğrencilere vatan sevgisini ve tarih bilincini aşılamaya çalışırdım.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan kelimeleri bularak örnekteki gibi altını çiziniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları”

Soru : b. Bu cümlelerde yanlış yazılan kelimelerin doğru yazılışlarını aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. Mustafa Kemal
  2. Cad.
  3. 2’inci
  4. Ankara
  5. Ekimde
  6. Büyük Millet
  7. Ağustos
  8. Samsun – Savaş

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki eşleştirilmiş görselleri inceleyiniz. Önce bu görsellerin ifade ettiği ortak kelimeyi belirleyiniz. Sonra bu kelimeyi görsellere uygun anlamlarıyla kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

Görsellerin ifade ettiği kelime: Çay

  • Cümle 1: Sabahları demli bir çay içmek çok keyiflidir.
  • Cümle 2: Karadeniz’in ünlü çay tarlaları manzarasıyla büyülüyor.

Görsellerin ifade ettiği kelime: Ocak

  • Cümle 1: Kışın başında ocak başında toplanmayı çok severiz.
  • Cümle 2: Ocak ayı, yılın en soğuk dönemlerinden biridir.

Görsellerin ifade ettiği kelime: Dil

  • Cümle 1: Türkçe, dünya dilleri arasında çok köklü bir dildir.
  • Cümle 2: Küçük çocuk, dondurmayı dilinin ucuyla yalamaya başladı.

Görsellerin ifade ettiği kelime: Bağ

  • Cümle 1: Üzüm bağları, yaz aylarında ziyaretçilere kapılarını açar.
  • Cümle 2: Kardeşler arasındaki güçlü bağ, zorluklarda daha da kuvvetlenir.

Soru : b. Tabloda verilen kelimeleri inceleyiniz. Eş sesli olan kelimelerin yanlarında olan sembolleri aşağıdaki buluta çiziniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki tiyatro metnini okuyup metni arkadaşlarınızla birlikte sınıfta canlandırınız.


Cevap : Kitabınızda verilen tiyatro metnini sınıfta canlandırınız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, temaya uygun bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.


Cevap :

Atatürk’e Sevgi

Yüce lider, güçlü isim,
Aydınlattın her karanlık gün,
Vatan için dökülen terin,
Sonsuz bir sevgiyle dolu dün.

Adınla yücelir bu toprak,
Kurduğun Cumhuriyet dimdik ayakta,
Her zaman rehberimizsin,
İlerleyeceğiz senin izinde daima.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki açıklamaları yazdığınız şiire göre tamamlayınız.


Cevap :

Yazdığım şiirin başlığı Atatürk’e Sevgi‘dir. Şiir 2 dörtlükten, 8 dizeden oluşmuştur. Ana duygusu Atatürk’e duyulan sevgi ve minnettarlıktır. Şairi **(Adınızı buraya yazınız)**dır.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!