3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 81-82-86-87-88 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 81-82-83-84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve anlaşılır şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik ederek öğrenme sürecini kolaylaştırır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 81-82-83-84-85-86-87-88 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 Cevapları sayesinde öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında önemli bir kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 81-82-83-84-85-86-87-88


1) “Erdem” dendiğinde aklınıza neler geliyor? 


Cevap : “Erdem” dendiğinde aklıma doğruluk, adalet, dürüstlük, saygı, yardımseverlik ve iyilik gibi insanı değerli kılan güzel davranışlar geliyor.


2) 3. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Bu temada erdemler hakkında bilgiler edineceğiz. Başlıklara bakarak yardımlaşma, merhamet, iyilik ve dostluk gibi değerlerin anlatılacağını düşünüyorum. Örneğin, ‘Atatürk ve Merhamet’ metni merhametli olmanın değerini, ‘Tarla Faresi ile Şehir Faresi’ metni ise farklı yaşam biçimlerine saygı göstermeyi öğretebilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Gerçekleşmesini istediğiniz bir dileğinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Benim en büyük dileğim, ülkemizin hep barış ve huzur içinde olmasıdır. İnsanların birbirine sevgiyle yaklaşmasını, kimsenin üzülmemesini ve herkesin mutlu yaşamasını çok isterim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri metinden bulunuz. Altı çizili sözcüklerin metindeki anlamını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız. Anlamını yazdığınız sözcüklerle siz de birer cümle oluşturunuz.


Cevap :

Denk kelimesi

Bulamayınca kendine denk birini ormanda…

Metindeki anlamı = Güç veya nitelik bakımından eş, aynı seviyede olan.
Cümlem : Benimle denk bir rakiple satranç oynamak daha heyecanlı olur.

Köpürmüş kelimesi

Kurbağayı gören ayı köpürmüş.

Metindeki anlamı = Çok öfkelenmiş, sinirlenmiş.
Cümlem : Arkadaşının yalan söylediğini duyunca köpürmüş.

Çalımlı kelimesi

Ayı çalımlı, ayı kasıntı; ona göre herkes çok sıkıcı.

Metindeki anlamı = Gösterişli, kendini beğenmiş tavırla davranan.
Cümlem : Yarışmayı kazanınca çalımlı bir şekilde yürümeye başladı.


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Ayı, ormandan ayrılıp uzaklara niçin gitmiştir?


Cevap : Kendine denk, güçlü ve beğendiği gibi bir arkadaş bulmak için gitmiştir.


2. Ayının kaplanla tanışmaktan onur duymasının nedeni nedir?


Cevap : Kaplanın kendisi kadar güçlü olması ve ona denk bir yoldaş bulduğunu sanmasıdır.


3. Kaplanın, ayıya yardım etmemek için yaptığı açıklamayı doğru buluyor musunuz? Niçin?


Cevap : Doğru bulmuyorum; çünkü gerçek dostluk, zor zamanda yanında olmakla belli olur.


4. Siz olsaydınız ayıya yardım edenlerin mi yoksa yardım etmeyenlerin mi tarafında olurdunuz? Niçin?


Cevap : Yardım edenlerin tarafında olurdum; çünkü paylaşmak ve dayanışma dostluğu güçlendirir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. Yukarıdaki konuşmaları inceleyiniz. “Boş” sözcüğünün karşıt anlamını Bilge’ye hatırlatarak Bilge’nin cümlesini yeniden yazınız.


Cevap :

Boş = Dolu = Ozan, bu tabak niye böyle dolu?


2. Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamını noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • pahalı ↔ ucuz
  • iç ↔ dış
  • küçük ↔ büyük
  • yukarı ↔ aşağı
  • yok ↔ var
  • karanlık ↔ aydınlık
  • sevinç ↔ üzüntü
  • az ↔ çok

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : “Dostluk” kavramı sizin için ne ifade ediyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Dostluk, benim için güven, sevgi ve paylaşmak demektir. Dost, zor zamanımda yanımda olan, sevincimi ve üzüntümü paylaşan kişidir. Dostluk sayesinde kendimi güçlü ve mutlu hissederim.


Soru : “Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” metnindeki soru işaretlerinin neden kullanıldığını belirtiniz. Soru işaretinin metindeki kullanımı dışında yaygın kullanılan alanlarını araştırarak öğreniniz. Bu alanlarla ilgili örnek cümlelerinizi yazınız.


Cevap :

Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” metninde soru işareti, başlıktaki gibi merak uyandırmak ve okuyucunun dikkatini çekmek amacıyla kullanılmıştır.
Soru işareti yaygın olarak şu alanlarda kullanılır:

  1. Soru cümlelerinin sonunda
    Örnek: Bugün derse hazırlanabildin mi?

  2. Cevabı kesin olarak bilinmeyen durumlarda
    Örnek: Bu eser 15. yüzyılda mı yazıldı (?).

  3. Alay, küçümseme veya belirsizlik bildiren cümlelerde
    Örnek: Sen de mi geleceksin (?)



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76, 77, 78, 79 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Kurtuluş Savaşı günlerinde bir gün Mustafa Kemal, Ankara karargâhında yemek yerken masayı biraz renklendirmek ister. Masaya birkaç çiçek konulmasını önerir. Fakat o zamanlar Ankara’da Mustafa Kemal Paşa’nın masasını süsleyecek bir demet çiçek bulunamaz. Daha sonra Mustafa Kemal Çankaya’ya yerleştiğinde çiçek yetiştirmeye başlayacak, tarlalarda filizlenen çiçek fidanlarını arkadaşlarına göstererek “Bunlar, Ankara toprağı üzerinde kazandığımız zaferlerdir.” diyecektir.

Mavisel YENER / Öğretmenim Atatürk


1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Mustafa Kemal, yemek yediği yere niçin çiçek konulmasını önermektedir?


Cevap : Mustafa Kemal, yemek yediği yere masayı biraz renklendirmek ve ortamı güzelleştirmek için çiçek konulmasını önermektedir.


2. Mustafa Kemal, Çankaya’ya yerleştiğinde ne yapmıştır? 


Cevap : Mustafa Kemal, Çankaya’ya yerleştiğinde çiçek yetiştirmeye başlamıştır.


3. Mustafa Kemal’in tarlada filizlenen çiçek fidanları hakkında arkadaşlarına söylediği söz nedir?


Cevap : Mustafa Kemal, tarlada filizlenen çiçek fidanları hakkında arkadaşlarına “Bunlar, Ankara toprağı üzerinde kazandığımız zaferlerdir.” demiştir.


4. Metne uygun farklı bir başlık yazınız. 


Cevap : Metne uygun farklı bir başlık: “Mustafa Kemal ve Çiçekler”


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız. 


Cevap :

Metnin konusu: Mustafa Kemal’in çiçek sevgisi ve bu çiçeklere verdiği anlam.

Metnin ana düşüncesi: Atatürk, küçük ayrıntılarda bile başarılarını ve zaferlerini simgeler, doğayı ve güzellikleri önemsiyordu.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


6. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılmış sözcüklerin altını çiziniz. Noktalı yerlere cümlenin doğrusunu yazınız.


Cevap :

Dinazorlu kitapı okumayı çok sevdim.
Doğru Hali: Dinazorlu kitabı okumayı çok sevdim.

Aylemle tiren yolculuğu yapmak çok zevkliydi.
Doğru Hali: Aylemle tren yolculuğu yapmak çok zevkliydi.


7. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Bu sabah erkenden kalktım(;) Elimi(,) yüzümü yıkadım(,) kahvaltımı yapmak için mutfağa hızlıca yöneldim(.) Annem(,) gülümseyerek “Günaydın güzelim(!) Bugün çok erkencisin.” dedi(.)


8. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Bildirdikleri durumları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Denizi izlemek huzur veriyor. = Duygu
  • Dürüstlük bütün iyiliklerin ve güzelliklerin temelidir. = Düşünce
  • Şekerli besinler zararlıdır. = Düşünce
  • Seni görmek beni mutlu etti. = Duygu

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


9. Aşağıda eş anlamları ile verilen sözcükleri bulup aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • sonbahar – güz
  • fayda – yarar
  • seyahat – yolculuk
  • güven – itimat
  • yurt (eş anlamı verilmemiş, tek bırakılır)

10.Aşağıdaki soruların cevapları tabloda gizlidir. Soruların cevaplarını bularak boşluklara yazınız.


Nokta işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadeleri bulup numaralarını yazınız.

Cevap : (1, 3, 6)

Virgül işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadeleri bulup numaralarını yazınız.

Cevap : (2, 4, 5)

Nokta ve virgül işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadelerin hangilerinin içinde eş anlamı olan sözcükler vardır? Bulup numaralarını yazınız.

Cevap :  (1, 2, 4, 5, 6)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


11. Aşağıda verilen soruların cevaplarını bulmacada bularak yazınız.


Cevap :

  1. yargı → cümlenin bildirdiği yargı: duygu
  2. yazım kılavuzu → doğru yazımına bakılan kılavuz: yazım
  3. karşıt sözcük → eş anlamı: zıt
  4. posta yoluyla gönderilen yazımektup
  5. metinde ele alınan düşüncekonu
  6. şehir anlamında sözcükkent

12. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarının altını çiziniz.


Cevap :

• Çanakkale zaferi, tarihimizdeki en önemli zaferlerden biridir.
• Beden eğitimi dersinde herkez boy sırasına geçti.
• Yazdıklarımızı konturol edip hatalarımızı düzeltmeliyiz.

Doğrusu:

• Çanakkale Zaferi, tarihimizdeki en önemli zaferlerden biridir.
• Beden eğitimi dersinde herkes boy sırasına geçti.
• Yazdıklarımızı kontrol edip hatalarımızı düzeltmeliyiz.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 75. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


18 MART ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ VE ÇANAKKALE DENİZ ZAFERİ

18 Mart 1915’te (bin dokuz yüz on beş) kazandığımız Çanakkale Zaferi, yakın tarihimizdeki en önemli zaferlerimizden biridir. (…)

Bugün bağımsız bir ülkede, özgür bir şekilde yaşayabiliyorsak bunu şanlı tarihimizdeki kahramanlarımıza ve onların kazandığı zaferlere borçluyuz.

Çanakkale Geçilmez!

Çanakkkale’de vatan savunmasının en ihtişamlı örneğini sergiledik. (…) Birinci Dünya Savaşı esnasında Çanakkale Boğazı’nı geçip İstanbul’a ulaşmaya çalışan düşman kuvvetlerine geçit vermedik ve “ÇANAKKALE GEÇİLMEZ!” dedik.

Yaşa, Mustafa Kemal Paşa Yaşa!

(…) Mustafa Kemal Paşa daha sonraki yıllarda Kurtuluş Savaşı’mıza liderlik etti. Milletimizle omuz omuza vererek yurdumuzu düşmanlardan kurtardı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu oldu.

Zelal ARABACI vd.
PTT Çocuk Dergisi (Kısaltılmıştır.)


Soru : Metni okuduktan sonra 2. temamızda öğrendiğimiz noktalama işaretlerini kullanarak defterimize cümleler yazalım.


Cevap :

  1. 18 Mart 1915’te kazandığımız Çanakkale Zaferi, Türk tarihinin en önemli zaferlerinden biridir.
  2. Bugün özgür bir şekilde yaşayabiliyorsak, bunu kahraman askerlerimize borçluyuz.
  3. Çanakkale Geçilmez!
  4. Birinci Dünya Savaşı’nda düşman kuvvetleri Boğazı geçmek istedi; ama biz geçit vermedik.
  5. Yaşa, Mustafa Kemal Paşa, yaşa!
  6. Mustafa Kemal Paşa, Kurtuluş Savaşı’na liderlik etti ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurdu.
  7. Vatan savunmasında sergilenen cesaret ve fedakârlık unutulmaz.
  8. Türk askerlerinin azmi ve kararlılığı bizlere örnek olmalıdır.
  9. Çanakkale Zaferi, milletimizin birlik ve beraberliğini gösterir.
  10. Bu tarihi zafer, hepimizin gurur kaynağıdır.


 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72-73-74 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İstiklâl Marşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69-70-71-72-73-74. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72-73-74 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite İstiklâl Marşı Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı İstiklâl Marşı Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72-73-74


Soru : İstiklâl Marşımızın altı kıtasını ezberleyerek sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

İSTİKLAL MARŞI İLK ALTI KITASI

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehrene ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül… Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal;
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklal.

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim: Bendimi çiğner, aşarım;
Yırtarım dağları, enginlere sığmam taşarım.

Garb’ın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar;
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
‘Medeniyet!” dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma sakın;
Siper et gövdeni, dursun bu hayasızca akın.
Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın…
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri ”toprak!” diyerek geçme, tanı!
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehid oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.


Soru : Arkadaşlar, başlıktan hareketle metnin konusu hakkındaki düşüncelerimizi yazalım.


Cevap : Başlıktan yola çıkarak, metnin konusu İstiklâl Marşı’nın ortaya çıkışı, Mehmet Akif Ersoy’un hisleri ve marşın Türk milleti için önemi olabilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : İstiklâl Marşı hakkında yeni öğrendiğiniz bilgileri aşağıya maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

  • İstiklâl Marşı, Millî Mücadele yıllarında Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından yazılması için yarışma düzenlenen bir marştır.

  • Yarışmaya katılan şiirlerden hiçbiri bağımsızlık mücadelesini yeterince anlatamadığı için Mehmet Âkif marşı yazmıştır.

  • İstiklâl Marşı, 12 Mart 1921 tarihinde TBMM tarafından kabul edilmiştir.

  • Mustafa Kemal Atatürk, marşın bağımsızlık davasını anlatışı bakımından büyük bir anlam taşıdığını belirtmiştir.

  • Marşın başlangıcındaki “Korkma!” ifadesi dinleyicilerin dikkatini uyandırmak ve duygulara odaklanmak için kullanılmıştır.

  • “Al sancak” ifadesi Türk bayrağını simgelerken, “yıldız” hem bayraktaki yıldızı hem de şans ve bahtı ifade eder.

  • Marşta geçen “Benimdir, milletimindir ancak.” cümlesi, bayrağın yalnızca milletimize ait olduğunu vurgular.

  • “Ey nazlı hilâl!” ifadesiyle Mehmet Âkif, bayrağın kızgınlık göstermemesini ve milletin kanının helal olmasını dilemiştir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Metinde altını çizdiğiniz sözcüklerin anlamını tahmin edip anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bularak cümle içinde kullanınız. 


Cevap :

Şafak Kelimesi
Tahminim: Güneşin doğmadan önceki kırmızı ışıkları.
TDK Anlamı: Güneş doğmadan önce ufuktaki kızıllık.
Cümle: Sabahın erken saatinde şafakta kuşların sesi duyuluyordu.

Sancak Kelimesi
Tahminim: Bayrak, simge.
TDK Anlamı: Ordu veya topluluk için kullanılan bayrak.
Cümle: Askerler, savaş alanında sancaklarını gururla taşıdılar.

Helâl Kelimesi
Tahminim: Hakkı olan, uygun.
TDK Anlamı: Bir davranış veya mal için dini veya ahlaki olarak doğru, uygun.
Cümle: Başkalarının hakkını gözetmek, insanın işlerini helâl kılar.

Nazlı Kelimesi
Tahminim: Hassas, kırılgan.
TDK Anlamı: Çabuk incinen, cilveli, hassas.
Cümle: Küçük kedi çok nazlı olduğu için kimseyi kolayca yanına yaklaştırmıyordu.

Ocağı tütmek Kelimesi
Tahminim: Ailenin veya milletin varlığını sürdürmesi.
TDK Anlamı: Bir aile veya topluluğun yaşamaya devam etmesi.
Cümle: Büyük dedem, köyde ocağı tütmek için bütün yıl çalıştı.


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Mehmet Âkif, kimin isteği ile İstiklâl Marşı’nı yazmıştır?


Cevap : Mehmet Âkif, Millî Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi’nin teklifi ile İstiklâl Marşı’nı yazmıştır.


2. İstiklâl Marşı hangi tarihte millî marşımız olarak kabul edilmiştir?


Cevap : İstiklâl Marşı, 12 Mart 1921 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından millî marş olarak kabul edilmiştir.


3. Mustafa Kemal Atatürk’ün marşımızın en beğendiği dizeleri hangileridir?


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün en beğendiği dizeler:
“Hakkıdır hür yaşamış bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin İstiklâl!”


4. Mehmet Âkif, şiirine neden “Korkma!” diyerek başlamıştır?


Cevap : Mehmet Âkif, dinleyicilerin dikkatini çekmek ve marşta aktaracağı duygu ve düşüncelere vurgu yapmak için şiirine “Korkma!” diyerek başlamıştır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


5. “Ocağı tütmek” ve “ocağı sönmek” sözcük gruplarının anlamları nelerdir?


Cevap :

Ocağı tütmek: Yaşamaya devam etmek, soyun ve ailenin varlığını sürdürmesi.
Ocağı sönmek: Soyun tükenmesi, yaşamın sona ermesi.


6. Mehmet Âkif, bayrağımızdaki yıldızı başka hangi anlamlarda kullanmıştır?


Cevap : Mehmet Âkif, bayrağımızdaki yıldızı aynı zamanda baht, talih ve şans anlamında kullanmıştır.


Soru : Siz de örneklerde verildiği gibi virgülün kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız


Cevap :

  • Sıralı cümlelerde: Ali, Ayşe, Mehmet ve Fatma parka gitti.

  • Ara sözleri ayırmak için: Ahmet, inan ki, çok çalıştı.

  • Uzun cümlede ögeleri ayırmak için: Eve gelir gelmez yemeğini yedi, ödevini yaptı ve odasını topladı.

  • Tarih yazımında: 16 Eylül 2025, Pazartesi günü okul tatildi.

  • Şehir ve ülke yazımında: İstanbul, Türkiye’de çok güzel bir şehirdir.

  • Alıntı cümlelerinde: Öğretmen, “Bugün sınavımız var,” dedi.

  • Hitaplarda: Ahmet, bana yardım eder misin?

  • Neden-sonuç cümlelerinde: Hava çok soğuktu, bu yüzden dışarı çıkmadık.

  • Bağlaçlardan önce (ama, fakat, çünkü vb.): Derse çalıştım, fakat sınavdan düşük not aldım.

  • Cümlede açıklama yaparken: Babamın en sevdiği yemek, kuzu tandır, dün akşam hazırlandı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


2. Aşağıdaki cümlelerde yazım hataları yapılmıştır. Ayrıca cümlelerde noktalama işaretleri unutulmuştur. Yazım hatalarını düzelterek ve unutulan noktalama işaretlerini koyarak cümleyi tekrar yazınız. 


Cevap :

Mehmet Akif, bayrağımızın sadece milletimize ait olarak göklerde parlayan yıldız olduğunu söyler.

Âkif, adalete ve Allah’a inanan Türk milletinin bağımsız yaşamasının hakkı olduğunu vurgular.

“Yıldız” sözcüğü ise hem bayrağımızdaki yıldızı işaret eder hem de “baht, talih, şans” anlamında kullanılır.

Mehmet Akif, bu kıtada “Ey nazlı hilâl!” diyerek bayrağa seslenir.


Soru : İstiklâl Marşı’nı okuduğunuzda ya da dinlediğinizde neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Duygularınızı anlatırken işitilebilir ses tonuyla konuşmaya ve konuşurken beden dilini kullanmaya özen gösteriniz. 


Cevap : İstiklâl Marşı’nı okuduğumda veya dinlediğimde içimde büyük bir gurur ve coşku hissediyorum. Bayrağımızın ve milletimizin bağımsızlık mücadelesini düşününce heyecanlanıyorum. Marşı söylerken dik duruyor, ellerimi göğsüme koyarak duygularımı ifade ediyorum. Sesimi güçlü ve net çıkarıyor, beden diliyle de marşın anlamını destekliyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri oluş sırasına göre numaralandırarak kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72-73-74 Cevapları”


 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Radyodaki Türkü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Radyodaki Türkü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63, 64, 65, 66, 67 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Radyodaki Türkü Dinleme Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67


Soru : “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” türküsünün hikâyesini araştırıp öğreniniz. Sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” türküsü, Çanakkale Savaşı’nda askerlerin yaşadıklarını ve annelerinden ayrılmanın üzüntüsünü anlatır. Türkü, askerlerin cephede söylediği sözlerden halk arasında yayılmış ve günümüzde de Çanakkale’nin kahramanlıklarını anlatan önemli bir eser olarak söylenmektedir.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Görsellerden ve başlıktan yola çıkarak metinde anlatılanları tahmin edelim.


Cevap :  Metnin konusu yalnızlık olabilir.


Soru : Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi de unutmayınız.


Cevap : Metinde, radyo dinleyen yaşlı bir kadının yalnızlığı ve bir arkadaşının ona eşlik etmesi konu ediliyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinde geçen anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz. Belirlediğiniz sözcüklerin anlamlarını tahmin edip TDK Türkçe Sözlük’ten karşılaştırınız.


Cevap :

Metanet Kelimesi:

Tahminim: Zorluklar karşısında sabırlı ve dirençli olma.
TDK Anlamı: Güçlükler karşısında dayanma gücü, sabır ve dirayet.

Emanet Kelimesi:

Tahminim: Başkasına geçici olarak verilen değerli eşya veya nesne.
TDK Anlamı: Birine geçici süreyle bırakılan ve korunması gereken şey.


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Radyoda çalan türkünün ilk iki dizesini yazınız.


Cevap :

“Çanakkale içinde vurdular beni,
Ölmeden mezara koydular beni.”


2. Selda, babaannesini üzgün görünce ne yapmıştır? Yazınız.


Cevap : Selda, babaannesinin neden üzgün olduğunu öğrenmek için onunla sohbet etmiştir.


3. Babaannesinin radyoda çalan türküden niçin etkilendiğini yazınız.


Cevap : Babaannesi, türkü sayesinde savaşta babasının şehit oluşunu hatırlamış ve etkilenmiştir.


4. Babaannesinin anısını dinleyen Selda’nın hangi duyguları hissettiğini yazınız.


Cevap : Selda, atalarının fedakârlığını düşünerek hem minnettarlık hem de hüzün duymuştur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


5. Aşağıdaki hikâye haritasını metne göre doldurunuz. 


Cevap :

Hikâye Haritası:

  • Olayın geçtiği yer: Selda’nın evi

  • Konu: Babaannenin savaş anılarını paylaşması

  • Zaman: Yağmurlu bir akşamüstü

  • Olayın kahramanları: Selda ve babaannesi

  • Ana düşünce: Geçmişteki fedakârlıklar sayesinde bugün huzur içinde yaşamaktayız


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru : Siz de örneklerde verildiği gibi noktanın kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.


Cevap :

  • Kısaltmalarda: Dr., Prof., Hz., vb.

  • Tarihlerde: 29.10.1923

  • Saat gösteriminde: 08.30, 14.45

  • Sayılarda binlik ayırmada: 1.000, 2.500

  • Madde işaretlerinde: 1. İlk adım, 2. İkinci adım

  • Telefon numaralarında: 0212.345.67.89

  • İnternet adreslerinde: www.forummeb.com

  • Matematikte ondalık sayılarda: 3.14

  • Kısmi alıntılarda cümlenin sonuna gelirse: “Okul çok güzeldi.”

  • Eser isimlerinde: “Nutuk.” (Özel durumlarda başlıkta)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz “Radyodaki Türkü” metnini anlatınız. Anlatırken yeni öğrendiğiniz sözcükleri kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : Selda, yağmurlu bir akşamüstü pencerenin kenarında kiraz çayını yudumlarken radyoda Çanakkale türküsü çalmaya başlar. Babaannesi, türküyü duyunca duygulanır ve savaşta şehit düşen babasını hatırlar. Selda, babaannesinin anlattıklarını dinlerken atalarının fedakârlıkları karşısında etkilenir.


Soru : Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla yazınız.


Cevap : Selda, yağmurlu bir akşamüstü evde otururken radyodan Çanakkale türküsü yükselir. Babaannesi, türküyü duyunca savaşta şehit düşen babasını anımsar ve yaşadıklarını Selda’ya anlatır. Selda, anlattıkları karşısında derin bir duygulanma yaşar ve atalarının fedakârlıklarını takdir eder.



 

error: Content is protected !!