3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları kolay ve doğru şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere eksiksiz rehberlik sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları ile öğrenciler metinleri daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ders tekrarları ve ödevlerde büyük kolaylık sunar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31


Soru : Aile büyüklerinizden çocukluklarında oynadıkları bir sokak oyununu anlatmalarını isteyiniz. Anlatılan oyunun oynanışıyla ilgili sözlü yönergeler vererek arkadaşlarınıza yönergeleri uygulatınız.


Cevap : Ailemden dedemin çocukluğunda oynadığı “Mendil Kapmaca” oyununu dinledim. Oyunda bir kişi mendili eline alır ve diğerleri karşısına dizilir. Mendili tutan kişi birine doğru mendili atar ve koşmaya başlar. Mendili kapan kişi ise onu yakalamaya çalışır. Arkadaşlarıma, sırayla mendili atmalarını ve koşmalarını, yakalanmadan geri dönmeye çalışmalarını söyledim ve hep birlikte oyunu oynadık.


Soru : Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız.


Cevap : Görsellere bakıldığında, metnin konusu çocukların birlikte oynadığı “beş taş” oyunu ve oyunun ardından yapılan neşeli bir etkinlik gibi görünüyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz. Belirlediğiniz sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

Şıngırtı Tahmin: Küçük nesnelerin birbirine çarpmasıyla çıkan ses.
Turnuva Tahmin: Oyuncuların veya takımların bir yarışma veya oyun düzeninde karşılaştığı etkinlik.


1. Dinlediğiniz metnin türü öyküdür. Öykü unsurlarını bulmak için verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Olay ne zaman gerçekleşiyor?

Cevap : Olay, bir öğleden sonra, çocukların bir araya geldiği sırada yaşanıyor.


Olayın geçtiği yer neresidir?

Cevap : Olay, Atiye Teyze’nin bahçesinde gerçekleşiyor.


Öyküde ne anlatılıyor?

Cevap : Öyküde, çocuklar arasında beş taş turnuvası düzenleniyor; kazananlar tiyatro izliyor ve ceviz biletleriyle ödüllendiriliyor.


Olay kimlerin başından geçiyor?

Cevap : Olay, Burcu, Nilgün, Ahmet, Begüm ve diğer çocukların yaşadığı maceraları anlatıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


2. Ozan ve Bilge’nin verdiği bilgileri dikkate alarak dinlediğiniz metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu: Çocukların bir araya gelerek beş taş oyunu oynamaları ve ardından tiyatro izleyerek eğlenceli vakit geçirmeleri.

Metnin ana düşüncesi: Arkadaşlarla birlikte oyun oynamak ve etkinliklere katılmak, hem eğlenceyi hem de arkadaşlık bağlarını güçlendirir.


3. Metne farklı bir başlık yazınız. 


Cevap :  Beştaş Turnuvası ve Ceviz Bileti


4. Dinlediğiniz metindeki olayları oluş sırasına göre sıralayınız. 


Cevap :

Oyun sonunda Ahmet, Begüm ve diğer iki arkadaşımız bizleri selamladılar. ……3……………..

Toplanan ceviz biletlerimizi kırıp hep birlikte afiyetle yedik. ………..4…………

Hepimiz Atiye Teyze’nin avlusundaki merdivenlere yerleştik. Oyunu izlemek için hazırdık. …………..1………

Kese kâğıdı ağzına kadar cevizlerle dolunca oyun başladı. Meyve sularımızı içerken kahkahalara boğulmuştuk. . …………..2………


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. Ozan’ın hatırlattığı bilgilere dikkat ederek verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzeltiniz. Noktalı yerlere düzelttiğiniz cümleleri tekrar yazınız.


Cevap :

a) Arkadaşım bana Keloğlan Masalları adlı kitabı hediye etti.

b) Dedem, Çanakkale’de savaşmış.

c) Kışın Erciyes Dağı’nda kar kalınlığı artar.


2. Aşağıdaki cümlelerde büyük harfle başlaması gereken sözcüklerin altını çiziniz. Bu sözcüklerin neden büyük harfle başlaması gerektiğini yazınız.


Cevap :

Cümleler ve neden büyük harfle yazılmalı:

  1. Kedim Duman, yaş mamayı çok seviyor.

    • Duman: Özel isim olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  2. Öğretmenimizle Anıtkabir’e gittik.

    • Anıtkabir: Yer adı olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  3. Arkadaşım, Bağcılar Mahallesi’nde oturuyor.

    • Bağcılar Mahallesi: Yer adı olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  4. Buket, Eren ve Semra törende şiir okuyacaklar.

    • Buket, Eren, Semra: Özel isimler olduğu için büyük harfle yazılmalı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. Sözcük ağacında metinde geçen sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamları (anlamdaşları) verilmiştir. Sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamlarını bularak yandaki tabloya yazınız.


Cevap :

takas = değişim
duyuru = ilan
tebrik etmek =  kutlamak
lider = önder


Soru : Bir oyun kurucu olsaydınız hangi oyunu, kimlerle, nasıl tasarlardınız? Tasarladığınız oyunu anlatıp arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap : Bir oyun kurucu olsaydım, “Rüya Macerası” adında bir oyun tasarlardım. Bu oyunda arkadaşlarımla birlikte farklı hayal dünyalarında maceralara atılır, engelleri aşar ve görevleri tamamlarızdık.

Oyunda hem bulmacalar çözülür hem de takım çalışması ile puanlar kazanılırdı. Oyunun amacı, hayal gücümüzü kullanarak en yaratıcı çözümleri bulmak ve birlikte eğlenmek olurdu.


Soru : Yakan top oyununun kurallarını aşağıdaki numaralandırılmış satırlara kısaca yazınız.


Cevap :

  1. Oyun alanı belirlenir ve oyuncular başlangıç pozisyonuna geçer.

  2. Bir oyuncu topu alır ve diğer oyunculara doğru atar.

  3. Topa değen oyuncu oyundan çıkar veya kısa süre bekler.

  4. Topu yakalayan oyuncu, diğerlerine atarak onları oyundan çıkarmaya çalışır.

  5. Oyuncular topa yakalanmamaya çalışarak alan içinde hareket eder.

  6. Oyun sonunda en uzun süre oyunda kalan oyuncu veya takım kazanır.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Rüya Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları sayesinde derslerde karşılaştıkları soruları kolayca çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilerin eksiksiz ve doğru yanıtlar bulmalarını sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Rüya Nedir? Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Rüya Nedir? Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26


Soru : Her gece rüya görüyor musunuz? Gördüğünüz rüyalar sonrasında kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Her gece rüya görmüyorum, bazen rüya görüyorum. Güzel rüyalar gördüğümde sabahları mutlu ve enerjik hissediyorum. Korkunç rüyalar gördüğümde uyanınca biraz ürkek oluyorum ama genelde kısa sürede unutuyorum. Rüyalar bazen hayal kurmamı ve yeni şeyler düşünmemi sağlıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Metinde yer alan bazı sözcükler ve anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlarını bulduğunuz sözcükleri bulamacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  • Üzüntü, endişe duyulan düşünce. = kaygı
  • Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı. = deneyim
  • Bir nesnenin veya bir insanın devrilmeden durma hâli. = denge
  • Bir olayda birbiri ardınca görülen, gelişen değişik durumların her biri. = evre
  • Aydınlık, açık. = berrak

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


Metinde rüyalarımızın hangi özelliklerinden bahsedilmektedir?


Cevap : Rüyaların günlük yaşantımızla ilgili olduğu, öğrenmeyi kolaylaştırabildiği, herkesin rüya gördüğü, berrak rüyaların var olduğu, tanıdık yüzlerin görüldüğü ve görme engellilerin de farklı biçimde rüya görebildiği anlatılmaktadır.


Rüyalarımızla ilgili bilim insanlarının düşünceleri nelerdir?


Cevap : Bazı bilim insanları rüyaların gün içindeki olayları anlamlandırmaya yaradığını, bazıları ise kaygılandığımız ve düşündüğümüz konularla ilgili olduğunu söylemektedir.


Metinde rüya ile horlama arasında nasıl bir ilişki kurulmuştur?


Cevap : Metinde horlamanın rüya görülmeyen evrede olduğu, bu yüzden horlayan birinin o anda rüya görmediği belirtilmiştir.


1. Bilge ve Ozan’ın rüyalarındaki hayal ürünü ve gerçek ifadeleri bularak aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

Hayal ürünü ifadeler: Rüyada bisiklet sürmek, rüyanın içeriğini değiştirmek, unutulan yüzleri görmek.

Gerçek ifadeler: Herkesin rüya görmesi, horlayan kişinin o anda rüya görmemesi, görme engellilerin de rüya görmesi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


2. Görsellerdeki varlıkları kullanarak hayal ürünü ve gerçek ifadeler yazınız.


Cevap :

Kurbağa Kelimesi

Gerçek ifade: Kurbağa suyun kenarında yaşar ve zıplayarak hareket eder.
Hayal ürünü ifade: Kurbağa şemsiye açıp yağmur altında şarkı söyler.

Araba Kelimesi

Gerçek ifade: Araba tekerlekleri sayesinde yolda ilerler.
Hayal ürünü ifade: Araba kanat çıkarıp gökyüzünde uçar.


3. Metinde verilen “denge, akış, içerik, deneyim, yaşantı” sözcüklerini sözlük sırasına göre sıralayınız.


Cevap :

  1. Akış
  2. Denge
  3. Deneyim
  4. İçerik
  5. Yaşantı

4. Aşağıdaki görsellerde verilen varlıkların isimlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25  Cevapları


5. “Rüya Nedir?” adlı bilgilendirici metni inceleyiniz. Satır sonuna sığmadığı için hecelere ayrılan sözcükleri boş bırakılan alana yazınız.


Cevap :

  • ya-şan-tı
  • bi-lim
  • in-san-lar
  • de-ne-yim
  • i-çe-rik
  • be-rrak
  • gö-rü-len

Rüya Günlüğü

Bazı yazar ve sanatçılar eserlerini rüyalarından yola çıkarak ortaya koyar. Bunun nedeni, rüyaların gerçek dünyada rastlanamayacak türden ilginç deneyimler, maceralar, fikirler içermesidir. Rüyalarını sonradan hatırlamak isteyenler uyanır uyanmaz hemen bir deftere yazarlar ya da basit bir resmini yaparlar.
Zuhal ÖZER

Soru : Yukarıdaki metinden hareketle rüyalarınızda gördüğünüz ilginç maceraları, fikirleri hangi alanlarda kullanmak isterdiniz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Rüyalarımda gördüğüm ilginç maceraları resim yaparken, hikâye yazarken ve şiir oluştururken kullanmak isterdim. Böylece hem hayallerimi kâğıda dökerim hem de yeni fikirlerimi arkadaşlarımla paylaşabilirim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Ozan’ın rüyasında gördüğü hayvanlarla yaptığı yarışı sizce kim kazanmıştır? Neden? Görselden hareketle bir öykü yazınız.


Cevap :

BÜYÜK YARIŞ

Ozan, rüyasında çok farklı bir bisiklet yarışının içinde buldu kendini. Yarışın rakipleri insanlar değil; kocaman bir fil, uzun boyunlu bir zürafa, çevik bir kaplan, sevimli bir ayı ve gökyüzünde süzülen bir leylekti. Herkes heyecanla başlangıç çizgisinde yerini aldı, düdük çalınca yarış başladı.

Kaplan ilk anda hızla öne geçti, fakat çabuk yoruldu. Fil iri adımlarla ilerledi, ama ağırlığı nedeniyle geride kaldı. Zürafa uzun bacaklarıyla koştu, ancak ağaç dalları önünü kesti. Ayı neşeyle ilerliyordu ama oyun oynamaya dalınca hızını kaybetti. Leylek gökyüzünden tüm yarışı izledi, fakat uçtuğu için yarışın bir parçası sayılmadı.

Ozan ise bisikletinin pedallarını sabırla çevirdi. Ne dallar, ne yollar, ne de rakipler onu durdurabildi. Azmi ve kararlılığı sayesinde yarışı tamamladı ve birinci oldu. Yarışın sonunda herkes anladı ki gerçek başarı hızda değil, sabırlı ve kararlı olmaktadır.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-16-17-18-19 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merhaba Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


İlkokul 3. sınıf öğrencileri, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları ile derslerini daha kolay anlayabilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilerin sorularını hızlı ve doğru şekilde çözmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17-18-19 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Merhaba Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları sayesinde öğrenciler metinleri daha iyi kavrar ve etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, hem ders tekrarında hem de ödev hazırlığında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Merhaba Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17-18-19


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1) “Oyun” dendiğinde aklınıza neler geliyor? 


Cevap : Oyun dendiğinde aklıma arkadaşlarımla birlikte eğlenceli vakit geçirmek, farklı oyunlar oynamak, hayal kurmak ve yeni şeyler öğrenmek geliyor.


2) 1. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Bu temada öğrenciler, oyun oynama alışkanlıklarını, farklı oyuncakları tanımayı, hayal güçlerini geliştiren rüyaları, çeşitli hayvanları ve onların özelliklerini, ayrıca kitaplar aracılığıyla yeni bilgiler öğrenmeyi keşfedebilirler.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : İçinde “çocuk” ve “oyuncak” geçen bir şiir bulunuz. Bulduğunuz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Çocuk ve Oyuncak

Çocuk gülüyor neşeyle,
Oyuncaklarıyla oynayarak.
Hayaller kuruyor gün boyu,
Mutluluk doluyor her yanına.

Rengârenk oyuncaklar etrafında,
Sevinçle koşuyor her bir adımda.
Oyun oynarken öğreniyor sabrı,
Ve dünyayı tanıyor adım adım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Aşağıdaki örnekte verilen sözcük salkımını inceleyiniz. “Oyuncak” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramlarla salkımı tamamlayıp boyayınız.


Cevap :

Oyuncak sözcüğünün çağrıştırdığı 10 kavram:

  1. Eğlence
  2. Neşe
  3. Çocuk
  4. Oyun
  5. Hayal gücü
  6. Arkadaş
  7. Renkli
  8. Merak
  9. Öğrenme
  10. Hareket

2. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamların numaralarını yazarak eşleştiriniz. 


Cevap :

1- Şehir ve kasabaların dışında kalan, geniş yer; dağ, bayır. = Kır

2- Zihinde tasarlanan, canlandırılan şey; imge. = Hayal

3- Bir halkın hâkim olduğu, üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu toprak parçası. = Yurt


3. Altı çizili sözcük gruplarının dizeye kattığı anlamı düşününüz. Bu sözcüklerin yerine aynı anlama gelecek hangi sözcük ya da sözcük gruplarını getirebilirsiniz? Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“Merhaba sevgi dolu anneciğim”
“Merhaba canım anneciğim”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Şair, şiirinde hangi konudan bahsetmektedir?


Cevap : Şair, şiirinde çocukluk anılarını, oyuncaklarını, arkadaşlarını, ailesini ve sevdiği şeyleri selamlayarak bahsetmektedir.


2. Şiirin son bölümünde geçen “Ay yıldız” ifadesiyle şair ne anlatmak istemiştir?


Cevap : Şiirde “Ay yıldız” ifadesi geçmemektedir; ancak eğer kastedilen “yüzüne ay konmuş nineciğim” ise, şair nineyi sevgi ve saygıyla, yüzünün parlak ve güzel olduğunu vurgulayarak anlatmak istemiştir.


3. Sizce, şair neler hissetmektedir?


Cevap : Şair, çocukluk anılarını hatırlarken mutluluk, sevgi, özlem ve neşe hissetmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Şiir yazarken dikkat etmeniz gereken özellikleri ve aşamaları arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz. Belirlediğiniz özellikleri ve aşamaları aşağıya yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Şiir yazarken dikkat etmemiz gereken özellikler ve aşamalar şunlardır:

  1. Konu seçimi: Şiirin ne hakkında olacağını belirlemek.

  2. Duygu ve düşünce: Kendi hislerimizi ve düşüncelerimizi şiire yansıtmak.

  3. Sözcük seçimi: Anlamlı ve uyumlu kelimeler kullanmak.

  4. Ritm ve uyak: Şiire ahenk katacak ses ve uyum düzenini oluşturmak.

  5. Taslak hazırlama: Şiiri önce taslak hâlinde yazmak.

  6. Gözden geçirme: Yazdığımız şiiri okuyup eksik veya yanlışları düzeltmek.

  7. Paylaşma: Şiiri arkadaşlarımızla veya sınıfta okumak.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Yazma aşamalarını dikkate alarak kendi şiirinizi yazınız.


1. Kendinize hangi konuyla ilgili şiir yazmak istediğinizi sorunuz. Aşağıdaki noktalı yere belirlediğiniz konuyu yazınız.


Cevap : Doğa ve çocukların oynadığı oyunlar hakkında bir şiir yazmak istiyorum.


2. Şiirinizde anlatmak istediğiniz duyguya karar veriniz.


Cevap : Mutluluk ve doğaya duyulan sevgi.


3. Şimdi de belirlediğiniz konu ile ilgili şiirinizde kullanmayı düşündüğünüz sözcükleri aşağıdaki kutulara yazınız.


Cevap : Doğa, rüzgar, ağaç, arkadaş, oyun, gökyüzü.


4. Artık, şiirinizi yazmaya hazırsınız. Seçtiğiniz sözcükleri kullanarak belirlediğiniz konuda karar verdiğiniz duyguya göre şiirinizi yazabilirsiniz.


Cevap :

Doğa ve Oyun

Doğada koşar kuşlar, çiçekler açar,
Oyun oynayan çocuklar neşeyle çağlar.
Rüzgar eser yapraklar dans eder,
Güneş ışığıyla dünya renklenir.

Topla oynar, saklambaç oynarız,
Arkadaşlarla gülüp eğleniriz.
Ağaç gölgesinde dinlenir, sohbet ederiz,
Doğa ve oyunla mutlu oluruz biz.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232, 233, 234 Cevapları” ile “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları” başlıkları altında, öğrencilerin 6. üniteyi değerlendirmeleri için gerekli etkinliklerin cevapları sunulmaktadır. “3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmı, bu etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamaları ile öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmeyi hedefler.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık” başlığında ise, ilgili sayfalarda yer alan sorulara dair çözümler ve açıklamalar detaylı şekilde aktarılmaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin konuya dair bilgi seviyelerini artırmalarına yardımcı olacak etkileşimli bir kaynak sunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234


6. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

……………………………………………………..

Dinî bayramların en çok nesini seversiniz? Kimisi lezzetli baklavaları- na, incecik sarmalarına, lokum gibi kavurmasına bayılır. Bazısı yıl boyu hasret kaldığı sevdikleriyle bir arada olacağı için sever dinî bayramları. (…)

Millî bayramlarımız her sene aynı tarihlerde kutlansa da dinî bayramlarımızın tarihi değişiyor. (…)

Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edilip yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı dinî bayramlar sadece ülkemize özgü değil. Dünyanın dört bir yanında insanlar kendileri için özel günleri bayramlaştırarak geleneksel olarak her sene kutlarlar. (….)

Gökçe ÖZDER
TRT Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştr.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazara göre dinî bayramların en çok sevilen özellikleri nelerdir?


Cevap : Dinî bayramlarda lezzetli yemeklerin hazırlanması, sevdiklerle bir araya gelinmesi, akrabaların ziyaret edilmesi ve yaşlıların ellerinin öpülmesi en çok sevilen özelliklerdir.


2. Yazar, millî bayramlarımız ile dinî bayramlarımızın hangi özelliğini karşılaştırıyor?


Cevap : Millî bayramlarımızın her sene aynı tarihlerde kutlanmasına karşın, dinî bayramların tarihinin her yıl değiştiğini karşılaştırıyor.


3. Ülkemizde dinî bayramlar nasıl kutlanılır?


Cevap : Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edilip yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı şekilde kutlanır.


4. Dünyanın dört bir yanındaki insanlar geleneksel olarak her sene neyi kutlarlar?


Cevap : Kendileri için özel olan günleri bayramlaştırarak her sene kutlarlar.


5. Metnin içeriğine en uygun başlık sizce nedir?


Cevap : “Bayramların Güzellikleri”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretlerinin kullanıldıkları yerleri inceleyiniz. Noktalama işaretlerinin doğru kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✔”, yanlış kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✘” ile işaretleyiniz.


Cevap :

✔ Okul bahçesinde kaç öğrenci var?
✘ Güzel mi güzel evleri var?
✔ 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı kutlayacağız.
Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.
✔ Okula kaçta gideceğini söyler misin?
✔ Eyvah, düşmanlar yurdumuza girmiş.
✔ İstanbul – Ankara otoyolu ulaşıma kapanmış.
✔ Kullanılacak malzemeler şunlar: un, su, tuz.

Açıklamalar:

  • “Güzel mi güzel evleri var?” cümlesindeki soru işareti gereksizdir, nokta kullanılmalıdır.
  • “Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.” cümlesinde kısa çizgi (-) yerine virgül (,) kullanılmalıdır.

Ç. Yabancı dillerden alınmış aşağıdaki kelimeleri Türkçeleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Star → Yıldız
  2. Start → Başlama
  3. Ekstra → Fazladan
  4. İleti → Mesaj
  5. Selfie → Özçekim
  6. Oturum → Seans
  7. Fantastik → Hayalî
  8. Sponsor → Destekleyici

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


D. 1. Aşağıda iki grup halinde yazılmış eş anlamlı kelimeleri inceleyerek eşleştiriniz.


Cevap :

  • Dil → Hür
  • Akıl → Tasa
  • Biçim → Şekil
  • Kaygı → Suç
  • Rütbe → Aşama
  • Kabahat → Suç
  • Numune → Örnek
  • Pak → Temiz
  • Bütün → Tam
  • Vakit → Zaman

  • dinî bayram
  • Türk bayrağı
  • millî bayram
  • ana dil
  • gelenek görenek

2. Aşağıdaki verilen kartlarda yazan konulardan bir tanesini seçerek duygu ve düşüncelerinizi yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanarak anlatınız.


Cevap :

Dinî bayramlar, yardımlaşma ve dayanışma duygularının yoğun olarak yaşandığı özel günlerdir. Bu bayramlarda akraba ve dost ziyaretleri yapmak, insanları bir araya getirir ve fertler arasındaki bağları güçlendirir.

Türk bayrağı, bağımsızlığımızın ve hürriyetimizin simgesidir. Onu her zaman saygıyla dalgalandırmak, milletimiz için gurur kaynağıdır. Bayrağımızın temsil ettiği değerler, bizlere millî birlik ve beraberlik duygusunu aşılar.

Millî bayramlarımız, tarihimizdeki zaferleri ve bağımsızlık mücadelemizi hatırlatarak geçmişimize sahip çıkmamızı sağlar. Bu bayramlarda düzenlenen törenler, gelecek nesillere millî bilinci aktarmanın en güzel yollarından biridir.

Ana dil, bir milletin kimliğidir. Ana dilimize sahip çıkmak, onu doğru ve güzel bir şekilde kullanmak bizim görevimizdir. Çünkü dilimiz, kültürümüzün ve tarihimizin en önemli parçasıdır.

Gelenek ve göreneklerimiz, geçmişten günümüze miras kalan değerlerimizdir. Onları yaşatmak, toplumsal huzuru ve kültürel zenginliği korumamıza yardımcı olur. Bayramlarda ve özel günlerde bu değerlerin yaşatılması, millet olarak bir arada olmamızı sağlar.

Bu konular, hem birey olarak hem de toplum olarak bizi biz yapan değerlerdir. Onları koruyup geliştirmek hepimizin sorumluluğudur.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Topla oynanan bir oyunun adını ve nasıl oynandığını defterinize yazınız.


Cevap :

Futbol : Futbol, iki takım arasında oynanır ve her takım 11 oyuncudan oluşur. Oyuncular, topu ayaklarıyla kontrol ederek rakip kaleye gol atmaya çalışırlar. El kullanımı sadece kalecilere serbesttir. Maç sonunda en çok gol atan takım kazanır.

Basketbol : Basketbol, iki takım arasında oynanır ve her takım 5 oyuncudan oluşur. Oyuncular, topu elleriyle kontrol ederek rakip potaya sayı yapmaya çalışırlar. Top sürme, pas verme ve atış yapma temel becerilerdir. En çok sayı atan takım kazanır.

Voleybol : Voleybol, iki takım arasında oynanır ve her takım 6 oyuncudan oluşur. Top, ellerle ya da kollarla karşı sahaya gönderilir. Amaç, topun rakip sahada yere değmesini sağlamaktır. Her set 25 sayıya ulaşan takımın olur ve maç genellikle 3 set kazanan takımın galibiyetiyle sonuçlanır.

Hentbol : Hentbol, iki takım arasında oynanır ve her takım 7 oyuncudan oluşur (6 saha oyuncusu ve 1 kaleci). Oyuncular, topu elleriyle taşıyarak rakip kaleye gol atmaya çalışır. Maç sonunda en çok gol atan takım kazanır.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağımın Türküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231


3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağımın Türküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Bayrağımın Türküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin serbest okuma becerilerini geliştirmelerine, metni yorumlamalarına ve anlama düzeylerini artırmalarına yönelik hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, metinle ilgili doğru cevaplar ve detaylı açıklamalar bulunmaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metni anlamaya ve çözümlemeye yönelik ipuçları ve etkinlik çözümleri paylaşılmaktadır. Bu etkinlikler, çocukların Türkçe dil becerilerini geliştirmelerine önemli katkı sağlamaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 Cevapları


BAYRAĞIMIN TÜRKÜSÜ

Kundak olmuş al rengin
Ayına yıldızına.
Gökler selam duruyor
Nazlı rüya kızına.

Adını yazacağım
Tarihi duya duya.
Resmini çizeceğim
Dalgasız durgun suya.

Üstündeki ay yıldız
Zaferlerin gök süsü.
Durmadan söylenecek
Bayrağımın türküsü.

Mustafa Ruhi ŞİRİN
Gökyüzü Çiçekleri


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 231 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!