3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çınar Ağacındaki Kuş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çınar Ağacındaki Kuş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230 Cevapları” başlığıyla, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çınar Ağacındaki Kuş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” etkinlikleri açıklanmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin metni dikkatli dinleme, anlama ve analiz etme becerilerini geliştirmeleri amacıyla oluşturulmuştur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her etkinlik için doğru çözümler ve açıklamalar yer almaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 İlke Yayıncılık” başlığı altında ise metnin ana fikri, karakterleri ve olay örgüsü gibi detayları anlamayı kolaylaştıran bilgiler sunulmaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin dinleme metniyle ilgili anlamlarını pekiştirmelerine olanak tanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Vatanımızı korumak için neler yaparsınız? Anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Vatanımızı Korumak İçin Yapılabilecekler Şunlardır :

  1. Kurallara uymak ve toplum düzenine katkıda bulunmak.
  2. Eğitim alarak bilinçli bir vatandaş olmak.
  3. Çevremizi temiz tutarak doğal kaynakları korumak.
  4. Askerlik görevini gerektiğinde yerine getirmek.
  5. Vatanseverlik duygusuyla ülkemizi sevmek ve saygı göstermek.
  6. Milli değerlere sahip çıkmak ve kültürümüzü yaşatmak.
  7. Teknoloji ve bilim alanında gelişerek ülkemize katkı sağlamak.
  8. Birlik ve beraberlik içinde hareket etmek.

2. Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Dinleyeceğiniz metnin görsellerini incelmemizde ; Vatanını seven çınar ağacını ve kuşun arasında geçen bir konu anlatılıyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler ve bir kelime grubu gizlenmiştir. Bu kelimeleri ve kelime grubunu bulup anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

  • Hemen hemen, sanki: Adeta
  • Acı, üzüntü, dert, sıkıntı: Elem
  • Sevgi, dostluk bağlılığı olan, sevgisi geçici olmayan: Sadık
  • Yalnızlıktan kurtulmak için birlikte yaşanan kimse: Yoldaş
  • Gönül üzgünlüğü, gam, keder, sıkıntı: Hüzün
  • Bir şeyi yapmayı önceden isteyip düşünme: Niyet
  • Savaşta ele geçen düşman, esir: Tutsak
  • Birine geçici olarak bırakılan ve teslim alınan kişice korunması gereken eşya, kimse: Emanet
  • Kolayca gönlü olmayan, kendini ağır satan, ısrar bekleyen: Nazlı

Soru : b. Aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını deyimler sözlüğünden bulup karşılarına yazınız.


Cevap :

  • Kök salmak: Bir yere yerleşip orada sürekli kalmak, oraya alışmak.
  • Kulak vermek: Dikkatle dinlemek, işitmeye çalışmak.
  • Hasret gidermek: Uzun süre ayrı kalınan birine veya bir şeye kavuşup özlemini dindirmek.
  • Gözü yollarda kalmak: Birinin gelmesini veya bir haberin ulaşmasını sabırsızlıkla beklemek.
  • Seferber olmak: Bir işin yapılması için tüm gücüyle çalışmak, harekete geçmek.
  • Siper etmek: Korumak için bir şeyi başka bir şeyin önüne koymak.
  • Göz kırpmamak: Cesaretle davranmak, korkmamak; uykusuz kalmak.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çınar ağacı nerede kök saldı?


Cevap : Çınar ağacı, Anadolu topraklarında bir köyde kök salmış.


2. Küçük kuşun yuvası neredeydi?


Cevap : Küçük kuşun; Ağacın tepelerine yakın bir yerde yuva yapmış kuş.


3. Çınar ağacı ve küçük kuşun ilişkisi nasıldı?


Cevap : Çınar ağacı iyi bir ev sahibi, kuşta vefalı bir arkadaşmış.


4. Küçük kuş, yuvasına dönmeyince meraklanan çınar ağacı, köy halkının konuşmalarından neler öğrendi?


Cevap : Anadolu’muz işgal edilmiş, ordularımız dağıtılmış, bir avuç toprak kalmış, düşman dört bir yandan gelmiş kader ve hüzün içerisinde halkımız gibi bilgiler öğrenmiş.


5. Küçük kuş, yuvasına dönünce çınar ağacına neler anlattı?


Cevap : Cennet vatandan da kahraman insanları anlatmaktadır. Vatanın bir karış toprağını vermeyeceği, herkesin vatanı müdafaa etmek için cepheye koştuğunu anlattı. Sonunda kazandı bu mücadeleyi…


6. Küçük kuş, vatanı için neler yaptığını söyledi?


Cevap :  Askerlere dua okuduğunu, bir lokma ekmek acıkmış askere verdiğini söylemektedir.


7. Duydukları karşısında duygulanan çınar ağacı, bayrağımız için neler yaptığını söyledi?


Cevap : Bayrağımıza esintiler gönderdiğini söyledi.


8. Küçük kuşun dilinden hangi millî şairimizin, hangi şiirinin, kaçıncı dörtlüğünün dizeleri döküldü?


Cevap :  Mehmet Akif Ersoy’un İstiklal Marşının 7. kıtasını dile getirmektedir.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki fedâ?
Şühedâ fışkıracak, toprağı sıksan şühedâ!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Hudâ,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyâda cüdâ.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru :a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusunu : İstiklal mücadelesinin nasıl kazanıldığı, insanların milli mücadele için neler yaptığı konu alınmaktadır.

Metnin ana fikri : Türk milletinin bağımsızlık için her türlü zorluğun üstesinden geleceği metnin ana fikridir.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Cennet Vatan
  • Vatansız Kalamam

Soru : c. Metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

  1. Çınar ağacında yuvası olan kuşun bir gün buradan göç ederek başka yere gitmesi
  2. Milli mücadele döneminde Kahraman askerlerimize dua etmesi ve aç olan askerlere bir lokma ekmek vermesi
  3. Ardından evine Çınar ağacına dönerek çınar ağacıyla beraber sohbet etmesi
  4. Milli kahramanların yaptıkları kahramanlıkları ve zaferi anlatması
  5. En sonunda köydeki Türk bayrağına uçarak İstiklal Marşı’mızın 7 kıtasını okuması

4. ETKİNLİK


Soru : Geçmişte halkımız, vatanımızı savunmak için çok büyük fedakârlıklar yapmıştır. Yapılan bu fedakârlıklar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Geçmişte halkımız, vatanımızı savunmak için büyük fedakârlıklar yapmıştır. Kurtuluş Savaşı’nda kadın-erkek demeden herkes cephede ya da cephe gerisinde mücadele etmiştir.

Nene Hatun gibi kahramanlar cepheye mermi taşımış, evlerini, mallarını feda etmişlerdir.

Sütçü İmam halkın direnişini örgütlemiştir. Çocuklar dahi askerlerin ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmıştır. Açlık, soğuk ve zorluklara rağmen hiçbir zaman umutsuzluğa düşülmemiştir. Bu fedakârlıklar sayesinde bağımsızlığımız kazanılmış ve vatanımız özgür kalmıştır. Bu nedenle biz de bu fedakârlıkları unutmamalı ve vatanımıza sahip çıkmalıyız.


5. ETKİNLİK


Soru : Görseldeki çocuklar, gelecekleri ile ilgili hayaller kuruyorlar. Çocukların neler konuştuklarını tahmin edip konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

Kız Çocuğu : İlerde öğretmen ben öğretmen olacağım.

Erkek Çocuğu : İlerde asker ben öğretmen olacağım.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda pembe ve mavi kutucuklardaki kelimeleri inceleyiniz. Zıt anlamlı kelimeleri bulup bu kelimeleri eşleştirerek şifreyi çözünüz.


Cevap :

  • Üretim – Tüketim
  • Cimri – Cömert
  • Doğal – Yapay
  • Artı – Eksi
  • Tam – Eksik
  • Çukur – Tümsek
  • Dış – İç
  • Gündüz – Gece
  • Güney – Kuzey
  • Alçak – Yüksek
  • Öz – Üvey
  • Arka – Ön
  • Ağır – Hafif
  • Bayat – Taze
  • Ak – Kara
  • Gelecek – Geçmiş
  • Alt – Üst

Şifre“VATANIM SEVİYORUM”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


7. ETKİNLİK


Sevgili Günlük,

Bugün “Çınar Ağacındaki Kuş” başlıklı metinden hareketle vatanımız için neler yapabileceğimiz hakkında arkadaşlarımla konuştuk. Bu konudaki duygu ve düşüncelerimi seninle de paylaşmak istiyorum.

Soru : Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak aşağıdaki günlük sayfasını
tamamlayınız.


Cevap :

Sevgili Günlük,

Bugün “Çınar Ağacındaki Kuş” başlıklı metni okuduk ve vatanımız için neler yapabileceğimizi arkadaşlarımla tartıştık. Vatanımıza sahip çıkmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladım. Onu korumak için elimizden geleni yapmalı, barış ve huzurun devamı için çalışmalıyız.

Vatan sevgisi, sadece savaş zamanı değil, her zaman gösterilmelidir. Örneğin, çevremizi temiz tutarak doğayı koruyabiliriz. Ülkemizin geleceği için eğitimimize önem verip bilinçli bireyler olabiliriz. Ayrıca, yardıma muhtaç insanlara destek olmak, dayanışma içinde yaşamak da vatan sevgisinin bir göstergesidir.

Bugün bu konuda konuşmak beni çok gururlandırdı. Herkesin bu bilince sahip olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü vatan, bizim için en kıymetli hazinedir.

Sevgilerle, [Adınız]


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224 Cevapları” başlığıyla, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları” yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin 23 Nisan’ın Türkiye’deki çocuklar için taşıdığı önemi anlamalarını sağlayacak şekilde hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her etkinliğe ait doğru cevaplar ve açıklamalar detaylı olarak verilmiştir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metnin anlamını daha iyi kavrayabilmek için çeşitli çözüm önerileri ve metinle ilgili açıklamalar yer almaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin 23 Nisan’ı daha derinlemesine öğrenmelerine katkı sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Okulunuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nasıl kutlanıyor? Anlatınız.


Cevap :

Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, coşkuyla kutlanmaktadır. Bayram sabahı, Türk bayrakları okulun her köşesine asılır. Öğrenciler, bayramı kutlamak için özel giysiler giyerler ve gün boyunca çeşitli etkinlikler düzenlenir. Sabah, okulun anons sistemiyle günün anlam ve önemi hakkında bir konuşma yapılır.

Ardından, çeşitli şarkılar söylenir, şiirler okunur ve halk oyunları gösterileri yapılır. Öğrenciler, bayramı kutlamak için çeşitli skeçler ve kısa oyunlar sergiler. Okulumuzun en büyük etkinliği ise, öğrencilerin kendi hazırladıkları el yapımı bayraklarla kortej geçişidir. Bu etkinlik okulun bahçesinde gerçekleşir ve tüm öğretmenler ile öğrenciler birlikte eğlenceli bir atmosferde bayramı kutlar.


2. Çevrenizde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na yönelik hangi kutlamalar gerçekleştiriliyor? Açıklayınız.


Cevap :

Çevremizdeki şehirde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, genellikle büyük coşku ile kutlanmaktadır. Belediye tarafından çeşitli etkinlikler düzenlenir. Şehir merkezinde büyük bir kortej yürüyüşü yapılır ve katılımcılar bayraklarla, dövizlerle bayramı kutlar. Ayrıca, parklarda çocuklar için oyunlar, yarışmalar ve eğlenceli etkinlikler düzenlenir.

Çeşitli okullardan gelen öğrenciler, hazırladıkları dans gösterileri ve şarkılarla katılırlar. Belediyeler, çocuklara yönelik özel konserler ve tiyatro gösterileri sunar. Ayrıca, 23 Nisan günü, bazı televizyon kanalları özel programlar yayınlar, devlet erkanından önemli kişiler de çocukları tebrik eder ve bayram mesajları iletmek için törenler düzenler.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelime grubunun size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :”Ulusal egemenlik” kelime grubu, halkın kendi kaderini tayin etme hakkına sahip olduğu, yönetim gücünün halkta olduğu bir sistemi hatırlatır. Bu kavram, Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerinin atıldığı 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılmasıyla özdeşleşir. Ulusal egemenlik, aynı zamanda bağımsızlık, özgürlük ve demokrasi ile bağlantılıdır. Bu kavram, halkın seçtiği temsilciler aracılığıyla ülkenin yönetilmesini ve egemenliğin dış güçlerden bağımsız olmasını ifade eder. Ulusal egemenlik, Türk milletinin kendi iradesini ortaya koyarak, bağımsız bir devlet olarak varlığını sürdürmesini simgeler.

“Ulusal egemenlik” hatırlattıkları kelimeler ;

  • Barış
  • Doğa
  • Sevgi
  • Özgürlük
  • Eğitim
  • Güven
  • Umut
  • Dostluk
  • Bilim
  • Zeka

Soru : b. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri, anlamlarının başına yazınız. Anlamı verilmeyen kelimenin anlamını sözlükten bularak yazmayı unutmayınız.


Cevap :

  • Mücadele: Çaba harcama, direnme, savaşma.
  • İşgal: Bir ülkenin, bölgenin, yerin zorla ele geçirilmesi, egemenlik altına alınması.
  • Himaye: Koruma, gözetme, himaye etme.
  • Azim: Kararlılık, bir işi başarma kararı ve isteği.
  • Nesil: Aynı soydan gelen insanlar topluluğu, kuşak.
  • Oratoryo: Konseri bir tiyatro biçiminde sunan, genellikle dini bir temaya sahip müzikli gösteri.
  • İkbal: Şans, başarı, refah, mutlu olma durumu.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Atamız ulusun geleceğinin nasıl kurtarılacağını söyledi?


Cevap : Atamız, ulusun geleceğinin, iyi yetişmiş ve bilinçli nesillerle kurtulacağına inanıyordu. Bu nesillerin millî duygularla yetiştirilmesi gerektiğini vurgulamıştır.


2. 23 Nisan tarihi neden önemlidir? Açıklayınız.


Cevap : 23 Nisan, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı ve halkın egemenliğini kazandığı bir gündür. Ayrıca, bu tarih, ulusal bağımsızlık mücadelesinin simgesidir.


3. Bu bayram başka hangi ülkede resmî bayram olarak kutlanıyor?


Cevap : 23 Nisan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde de resmî bayram olarak kutlanmaktadır.


4. 23 Nisan bayram olarak uluslararası düzeye nasıl taşınmıştır?


Cevap : 23 Nisan bayramı, UNESCO’nun “Çocuk Yılı” ilan etmesinin ardından, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu’nun başlattığı “TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği” sayesinde uluslararası düzeye taşınmıştır.


5. 23 Nisan nerelerde kutlanıyor?


Cevap : 23 Nisan, yurt içinde ve yurt dışındaki Türkiye Cumhuriyeti temsilciliklerinde, okullarda ve çeşitli organizasyonlarda kutlanmaktadır.


6. Atatürk’ün aklımızdan çıkarmamız gereken sözü nedir?


Cevap : Atatürk’ün aklımızdan çıkarmamız gereken sözü: “Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.”


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin türünü ve konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin türü: Bilgilendirme yazısı, makale

Konusu: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın önemi ve kutlanma şekli.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin sonunda yer alan Atatürk’ün sözü ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi
açıklayınız.


Cevap : Atatürk’ün sözleriyle ilgili duygu ve düşüncelerim: Atatürk’ün söylediği bu söz, çocukların ne kadar değerli olduğunu ve onların gelecekteki başarıları için önemli bir sorumluluk taşıdığını vurgulamaktadır. Bu söz, biz çocukları cesaretlendiriyor ve kendimize güven duymamızı sağlıyor. Gelecekte başarılı olmak için çok çalışmamız gerektiğini hatırlatıyor.


5. ETKİNLİK


Soru : 23 Nisan’ın özelliği olan makama kabul edilme geleneğine göre bir makama otursaydınız yapmak istediğiniz ilk şey ne olurdu? Aşağıya yazınız.


Cevap :

Eğer Cumhurbaşkanı olsaydım, çocukların eğitim ve sağlık hizmetlerine daha fazla yatırım yapılması için çalışmalar başlatırdım.

Eğer Başbakan olsaydım, çevre kirliliğiyle mücadele için daha sıkı denetimler ve yeşil enerji projeleri için bütçe ayırırdım.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Minik tavşan, sepetindeki kelimelerin eş anlamlılarının bulunduğu kutucuklara basarak havucuna ulaşmak istiyor. Basacağı kelimeleri yeşile boyayarak ona yardımcı olunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimeleri kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

  • Tane: Her kutunun içinde 10 tane elma vardı.
  • İnsan: Her insanın hayatında önemli anlar vardır.
  • Dost: Gerçek dost, her zaman yanındadır.
  • Görev: Öğretmenimiz, sınıftaki tüm öğrenciler için yeni bir görev verdi.
  • Akraba: Bayramda akrabalarım bizde toplandı.
  • Macera: Yolda bir macera yaşadık ve çok eğlendik.
  • Zengin: Zengin olmak, sadece para biriktirmekle olmaz, insanın içi de zengin olmalı.
  • Zahmet: Zahmet etmeden başarılı olmak mümkün değildir.
  • Fert: Toplum, her bir fertten oluşan büyük bir yapıdır.
  • Huzur: Huzurlu bir yaşam, sevdiklerimizle zaman geçirmekten gelir.
  • Fakir: Fakir insanların ihtiyaçlarına duyarlı olmalıyız.
  • Netice: Bu projenin neticesi tüm okulu sevindirdi.
  • İstek: Yeni bir kitap almak benim en büyük isteğim.
  • Neden: Neden üzgünsün, bir şey mi oldu?
  • Sevinç: Doğum günü partisinde çok sevinçliydim.
  • Karar: Bugün önemli bir karar alacağız.
  • İkaz: Akşam erken yatmak için öğretmenimden ikaz aldım.
  • Dürüst: Dürüst olmak, her zaman en doğru yoldur.
  • His: Kalbim, doğruyu yapmam için bana his verdi.
  • Kibar: Kibar olmak, insanlarla iyi ilişkiler kurmamıza yardımcı olur.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : İstiklâl Marşı’mızın ilk altı dörtlüğünü vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz ve ezberleyiniz.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl.
Hakkıdır Hakk’a tapan milletimin istiklâl.

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş, yurduma alçakları uğratma sakın;
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın;
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da bu cennet vatanı.

Mehmet Âkif ERSOY


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kurtuluş Savaşı’nın kadın kahramanlarını araştırıp bu kahramanların
ortak özelliklerini yazınız.


Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nın Kadın Kahramanlarına Örnekler :

  1. Nene Hatun: Erzurum’un savunmasında gösterdiği kahramanlıkla ünlüdür. Nene Hatun, düşman askerlerinin Erzurum’u ele geçirmesine engel olmuş ve şehri savunmak için silah kuşanmıştır.
  2. Kara Fatma: Türk Kurtuluş Savaşı’nda cepheye giderek mücadele eden, asker olarak görev alan bir kadındır. Mustafa Kemal Atatürk’ün yakın çevresindeydi ve savaşın zorlu koşullarına rağmen cesaretini kaybetmeden savaşmıştır.
  3. Halide Edib Adıvar: Kurtuluş Savaşı sırasında cephede hemşirelik yapmış, aynı zamanda halkı savaş konusunda bilgilendiren konuşmalar yapmıştır. Hem bir yazar hem de savaşçı olarak tanınır.
  4. Süreyya Ağaoğlu: Türk kadınının hakları için mücadele etmiş bir kadın liderdir. Kurtuluş Savaşı’nda kadınların iş gücüne katılımını savunmuş ve mücadelede aktif rol almıştır.

Kurtuluş Savaşı’nın Kadın Kahramanlarının Ortak Özellikleri :

  • Cesaret: Tüm bu kadın kahramanlar, savaşın zorluklarına ve tehlikelerine karşı cesaretle mücadele etmişlerdir.
  • Vatanseverlik: Ülkenin bağımsızlığı için büyük fedakarlıklar yapmış, tüm hayatlarını vatanın kurtuluşuna adamışlardır.
  • Savaşta Aktif Katılım: Savaşın her alanında yer almış, hem cepheye gitmiş hem de halkı bilinçlendirip moral vermişlerdir.
  • Bağımsızlık İçin Mücadele: Bu kadınlar, sadece savaş meydanlarında değil, aynı zamanda Türk kadınının hakları için de mücadele etmişlerdir.
  • Fedakarlık: Savaşın getirdiği zorluklara rağmen ailelerini ve kendi hayatlarını ikinci plana atarak ülke için savaşmışlardır.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Anadolu Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili doğru cevaplar yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilere Anadolu’nun farklı yönlerini ve kültürel değerlerini tanıma imkânı sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, her etkinlik için doğru cevaplar ve açıklamalar ayrıntılı bir şekilde verilmiştir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metnin anlaşılmasını kolaylaştıracak yorumlar ve çözüm önerileri sunulmaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin metni derinlemesine incelemelerini ve anlamalarını sağlamak için önemli bir kaynaktır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Anadolu” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.


Cevap : Anadolu denince aklıma tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan topraklar geliyor. Zengin kültürel mirası, sıcakkanlı insanları, köklü gelenekleri ve misafirperverliğiyle tanınır. Anadolu, aynı zamanda doğal güzellikleri, verimli toprakları, lezzetli yemekleri ve halk hikâyeleriyle de akılda kalıcıdır.


2. Ülkemizi hangi özelliklerini belirterek tanıtabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ülkemizi tanıtırken, tarihî zenginliklerimizden, doğal güzelliklerimizden ve kültürel mirasımızdan bahsedebiliriz. İstanbul’daki Boğaziçi, Kapadokya’daki peri bacaları, Pamukkale’nin travertenleri ve Efes Antik Kenti gibi yerler dikkat çekicidir. Aynı zamanda Türk mutfağının eşsiz lezzetleri, halk oyunlarımız, el sanatlarımız ve misafirperver kültürümüz de ülkemizi tanıtırken vurgulanabilir. Türkiye’nin hem Asya hem Avrupa kıtasında yer alması da önemli bir özelliğidir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Kelimelerin anlamlarıyla eşleştirilmesi:

  1. Ağıt: Artık hayatta olmayan birinin iyi niteliklerini, ölümünden duyulan acıyı dile getiren söz veya ezgi.
  2. Halay: Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde genellikle davul ve zurna eşliğinde toplu olarak oynanan bir halk oyunu.
  3. Yörük: Hayvancılıkla geçinen, genellikle Toroslarda yaşayan göçebe Türk topluluğu.
  4. Efe: Yiğit, özellikle Batı Anadolu köy yiğidi, zeybek.
  5. Yâr: Sevilen, güvenilen yakın arkadaş, iyi anlaşılan kimse, dost.
  6. Bozkır: Kurak yerde yetişen bitkilerden oluşan, sıcak ve ılıman iklimlerdeki ağaçsız doğal alan.
  7. Düğün: Evlenme veya sünnet dolayısıyla yapılan eğlence.
  8. Horon: Karadeniz Bölgesi’nde kemençe ile oynanan halk oyunu.

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi
defterinize yazınız.


Cevap :

Anlamlarına uygun cümleler:

  1. Ağıt: Köyün yaşlı ninesi için yürekleri burkan bir ağıt yakıldı.
  2. Halay: Düğünde gençler büyük bir coşkuyla halay çekti.
  3. Yörük: Toroslarda yaşayan Yörükler, geleneksel yayla şenliklerini bu yıl da düzenledi.
  4. Efe: Köyün efesi, zeybek oynayarak herkesi kendine hayran bıraktı.
  5. Yâr: Bu mektubu, uzak diyarlardaki yârim için yazdım.
  6. Bozkır: Bozkırda uçsuz bucaksız sarı otlar arasında yürüdük.
  7. Düğün: Kasabada büyük bir düğün düzenlendi ve tüm halk davet edildi.
  8. Horon: Karadeniz’in o eşsiz horon havasına kimse dayanamadı ve hemen oyuna katıldı.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yurdumuzdur?


Cevap : Anadolu, davullarla, zurnalarla, halaylarla, horonlarla, ağıtlarla ve oyunlarla yurdumuzdur. Ayrıca efe, yörük, uzun hava ve ninni gibi kültürel değerlerle de yurdumuzdur.


2. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle özümüzdür?


Cevap : Anadolu, gözümüzde ve gönlümüzde özümüzdür. Bu, Anadolu’nun bizdeki derin ve köklü kültürel etkisini anlatır.


3. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yârimizdir?


Cevap : Anadolu, düğünlerdeki kına ve gelinle özdeşleşir, yârimizdir. Yâr, sevilen ve değer verilen kişi anlamına gelir ve burada Anadolu’nun bizim için sevgi dolu ve değerli bir yer olduğunu simgeler.


4. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle canımızdır?


Cevap : Anadolu, bozkırında, çiçeğinde, arısında, böceğinde, uçuşan kelebeğinde canımızdır. Yani, Anadolu’nun doğası ve tüm canlıları bizim için çok değerli ve hayatımızın ayrılmaz bir parçasıdır.


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Şiirin konusu : Anadolu’nun çeşitli kültürel ve doğal zenginliklerini vurgulayan bir şiirdir. Şair, Anadolu’nun halk oyunları, müziği, doğası ve gelenekleriyle yurdumuz, özümüz, yârimiz ve canımız olduğunu ifade etmektedir.

Şiirin Ana duygu : Anadolu’ya olan sevgi, saygı ve bağlılıktır.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Şiirde adı geçen halk ozanımız hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Şiirde adı geçen halk ozanımız Âşık Veysel‘dir. Âşık Veysel, Türk halk edebiyatının önemli ozanlarından biridir. 1894 yılında Sivas’ın Şarkışla ilçesinde doğmuş, 1973’te vefat etmiştir. Görme engelli olmasına rağmen, şiirlerinde derin bir yaşam sevgisi, insanlık ve doğa temalarını işlemiştir. “Uzun ince bir yoldayım”, “Dostlar beni hatırlasın” gibi eserleriyle tanınır. Âşık Veysel, saz çalarak söylediği şiirlerle halk arasında büyük bir saygı kazanmıştır.


Soru : b. Yaşadığınız yerin doğal, tarihî ve turistik yerleri, varsa tanınmış tarım ürünleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

İstanbul: İstanbul, hem tarihi hem de turistik zenginlikleriyle ünlüdür. Ayasofya, Topkapı Sarayı, Sultanahmet Camii ve Boğaz köprüleri gibi yapılarıyla dikkat çeker. Ayrıca İstanbul, geleneksel çarşıları, tarihi sokakları ve zengin mutfağıyla da turistlerin ilgisini çeker. İstanbul, aynı zamanda zeytin, üzüm ve incir gibi tarım ürünleriyle de bilinir.

Ankara: Ankara, Türkiye’nin başkenti olup, Anıtkabir gibi tarihi yerleriyle öne çıkar. Ayrıca, Atatürk Orman Çiftliği gibi tarım alanları da bulunur. Ankara’nın meşhur tarım ürünlerinden biri olan keçi sütü ve balı oldukça ünlüdür.

İzmir: İzmir, Ege Bölgesi’nde yer alır ve tarihi Efes Antik Kenti, Şirince Köyü gibi turistik yerleri ile tanınır. İzmir aynı zamanda zeytin, üzüm ve incir gibi tarım ürünlerinin önemli bir üretim merkezidir.

Gaziantep: Gaziantep, mutfağıyla ünlüdür, özellikle baklava ve antepfıstığıyla tanınır. Zeugma Mozaik Müzesi ve Gaziantep Kalesi gibi tarihî yerler de turistlerin ilgisini çeker.

Adana: Adana, kebaplarıyla ünlüdür, özellikle Adana Kebabı çok meşhurdur. Tarihî olarak Taşköprü ve Adana Arkeoloji Müzesi gibi yerler önemli turistik noktalardandır. Ayrıca, Adana’da pamuk ve narenciye gibi tarım ürünleri de yetiştirilir.


Soru : c. Yaşadığınız yeri tanıtmak için nasıl afişler tasarlayabileceğinizi arkadaşlarınızla belirleyiniz. Birlikte hazırlayacağınız afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan afişi arkadaşlarınızla birlikte hazırlayınız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Ülkemizin doğal, tarihî ve turistik yerleriyle ilgili aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki yerlerin bulundukları il merkezlerini, haritadaki renklendirilmiş illerin adlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

  • Ayasofya Camii = İstanbul
  • Selimiye Camii = Edirne
  • Pamukkale Travertenleri = Denizli
  • Çanakkale Şehitler Abidesi = Çanakkale
  • Aspendos Tiyatrosu = Antalya
  •  Nemrut Dağı = Adıyaman
  • İshak Paşa Sarayı = Ağrı
  • Anıtkabir = Ankara
  • Palandöken Kayak Merkezi = Erzurum

Soru : b. Ülkemizin yukarıdakilerden farklı doğal, tarihî ve turistik yerleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Ülkemizin farklı bölgelerinde pek çok doğal, tarihî ve turistik yer bulunmaktadır. İşte bazıları:

Kapadokya (Nevşehir): Kapadokya, eşsiz peri bacaları, yer altı şehirleri ve vadileriyle ünlüdür. Sıcak hava balonlarıyla yapılan turlar, bölgenin en bilinen turistik aktivitelerindendir. Ayrıca, kaya oyma kiliseler ve vadilerle tarihi dokusu da oldukça zengindir.

Pamukkale (Denizli): Pamukkale, beyaz traverten teraslarıyla ünlüdür ve sıcak su kaynaklarının oluşturduğu bu doğal oluşum, UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer almaktadır. Aynı zamanda Hierapolis Antik Kenti’ne ev sahipliği yapmaktadır.

Efes (Aydın): Efes, Antik Yunan dönemine ait bir antik kenttir. Artemis Tapınağı ve Celsus Kütüphanesi gibi önemli yapılarıyla tarihi açıdan büyük bir öneme sahiptir. Efes, dünyanın yedi harikasından biri olan Artemis Tapınağı ile tanınır.

Olympos (Antalya): Olympos, denizin, ormanın ve tarihi kalıntıların birleştiği harika bir bölgedir. Aynı zamanda Chimera adı verilen sürekli alev çıkaran doğal gaz kaynağı da burada yer almaktadır.

Mardin: Mardin, taş yapıları, dar sokakları ve tarihi dokusuyla ünlüdür. Mardin Kalesi, Ulu Camii ve Zinciriye Medresesi gibi tarihî yapılar bu şehirde yer alır. Aynı zamanda Mezopotamya’nın izlerini taşıyan zengin bir kültürel mirasa sahiptir.

Nemrut Dağı (Adıyaman): Nemrut Dağı, Antik Kommagene Krallığı’na ait dev heykellerle ünlüdür. Bu heykellerin yer aldığı Nemrut Dağı, UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alır ve çok sayıda turist tarafından ziyaret edilmektedir.

Rize: Rize, çay tarlaları ve yeşil doğasıyla tanınır. Fırtına Vadisi, Ayder Yaylası gibi doğal güzellikleriyle ünlüdür. Ayrıca, Rize’nin mutfağı da oldukça zengindir, özellikle mısır ekmeği ve hamsi önemli yer tutar.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine, okul gezisi kapsamında hangi müzeyi ziyaret etmek istedikleri soruluyor. Öğrencilerin bu soruya verdikleri cevaplara göre oluşturulan aşağıdaki grafiği inceleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.


1. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin en çok ziyaret etmek istedikleri müze hangisidir?


Cevap : Anıtkabir


2. Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı kaçtır?


Cevap : 35 öğrenci.


3. Kaç öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir?


Cevap : 25 öğrenci.


4. Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler, Mevlana Müzesi’ni ziyaret etmek isteyenlerden kaç kişi fazladır?


Cevap : 30 – 10 = 20 kişi fazladır.


5. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin sayısı kaçtır?


Cevap : 100 öğrenci vardır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Gezip gördüğünüz yerlerle ilgili bir anınızı aşağıya yazınız. Anınızı, olayların oluş sırasına göre yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Geçen yaz tatilinde ailemle birlikte Kapadokya’ya gitmek üzere yola çıktık. Sabah erken saatlerde yola koyulduk ve uzun bir yolculuğun ardından Kapadokya’ya vardık. İlk olarak Ürgüp’e gittik ve oradaki peri bacalarını görmek için bir tura katıldık. Peri bacalarının büyüklüğü ve şekilleri gerçekten çok etkileyiciydi. Herkes fotoğraflarını çekmek için sıraya girmişti.

Sonrasında sıcak hava balonuyla gökyüzüne çıkmaya karar verdik. Erken saatlerde balonun içinde yerimizi aldık ve yavaşça havalanmaya başladık. Kapadokya’nın eşsiz manzarasına yüksekten bakmak harika bir deneyimdi. Balonumuzun alçaldığı ve yükseldiği anlarda heyecanımız arttı, ama manzara o kadar güzeldi ki tüm korkularımızı unuttuk.

Bir gün sonra Göreme Açık Hava Müzesi’ni gezmeye gittik. Kaya içine oyulmuş kiliseler ve freskler çok etkileyiciydi. Müze gezisini tamamladıktan sonra, bölgedeki yerel bir restoranda öğle yemeğimizi yedik. Yemeğin ardından son olarak Avanos’taki çömlek atölyelerine uğradık. Atölyelerdeki ustaların nasıl çalıştığını görmek çok ilginçti ve bir tane çömlek yapmayı denedik.

O gün, bölgenin hem tarihi hem de doğal güzelliklerini keşfettiğimiz harika bir gün oldu. Kapadokya, gerçekten unutulmaz bir deneyim yaşattı.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metinleri koyu yazılan ifadelere dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi organizasyonlarına bir yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu start verdik. Bu aktivite sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Metropolden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Ge- zeceğimiz şehrin panoraması göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, restorasyon yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında lokal yemekler yedik. Yemekler kadar ambiyans da güzeldi. Bu gezimizde bol bol selfie çekindik. Yeni jenerasyon olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.

Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi düzenlemelerine bir yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu başladık. Bu etkinlik sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Büyükşehirden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Gezeceğimiz şehrin genel görünümü göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, yenileme yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında yöresel yemekler yedik. Yemekler kadar ortam da güzeldi. Bu gezimizde bol bol özçekim yaptık. Yeni nesil olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.


Soru : b. Hangi metni anlamanız daha kolay oldu? Bu metinlerden hareketle yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : İkinci metni anlamam daha kolay oldu çünkü burada kullanılan kelimeler daha Türkçeye uygun ve anlaşılır. Yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin yerine Türkçe karşılıklarının kullanılması, anlamı daha netleştirir ve dilin zenginliğini korur. Ayrıca, Türkçenin doğru ve etkili kullanımı, dilin geleceği açısından önemlidir. Bu yüzden yabancı kelimeler yerine Türkçe karşılıklarının tercih edilmesi, dilin daha anlaşılır olmasını sağlar.


Soru : c. Aşağıda yabancı dillerden alınmış kelimeleri inceleyerek Türkçelerini
noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • animasyon – canlandırma
  • billboard – reklam panosu
  • plaza – iş merkezi
  • şov – gösteri
  • orijinal – özgün
  • dijital – sayısal

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fıkrada dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Kayserili bir adam, oğlunun üzgün bir şekilde okuldan geldiğini görünce sormuş :
Hayırdır oğlum, ne oldu?

Matematik dersinde sözlüden zayıf aldım. Öğretmen ‘İki kere iki kaç eder? diye sordu. Ben de ‘Altı eder.’ dedim.”

Ama oğlum bunları seninle konuştuk! İki kere iki dört eder. Hadi bilemedin en fazla beş eder. Altı nereden çıktı?”

Ben de biliyorum, iki kere ikinin dört ettiğini, pazarlık payı bıraktım. Ondan altı eder,” dedim.


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki mâniyi okuyup özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.


Cevap :

Gelin geldi evimize,
Şenlik kuruldu köyümüze.
Hoş geldin allı gelin,
Sefa geldin pullu gelin.

Ali KEMAL
Türk Manilerinden Seçmeler


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Millî bayramları kutlama törenlerini inceleyip bu törenlerin özelliklerini defterinize yazınız.


Cevap :

Millî bayramlar, halkın birlik ve beraberliğini simgeleyen, tarihi ve kültürel değerlerimizi yücelten özel günlerdir. Bu bayramların kutlama törenleri, coşkulu ve anlamlı etkinliklerle yapılır. Millî bayramların kutlama törenlerinin genel özellikleri şunlardır:

  1. Resmî Törenler: Millî bayramlarda, devletin resmi dairelerinde ve kamu kurumlarında törenler düzenlenir. Bu törenlere devletin yetkilileri katılır ve bayramın anlam ve önemi hakkında konuşmalar yapılır.
  2. Bayrak ve İstiklal Marşı: Tüm törende bayraklar dalgalanır, Türk bayrağı ve diğer simgeler ön plana çıkar. Törenlerin başında ve sonunda İstiklal Marşı okunur. Bayrakların saygı ile selamlanması ve marşın coşkulu bir şekilde söylenmesi törenlerin vazgeçilmez unsurlarıdır.
  3. Askeri Geçitler ve Yürüyüşler: Bazı millî bayramlarda, özellikle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ağustos Zafer Bayramı gibi günlerde, askeri geçitler ve yürüyüşler yapılır. Askeri birlikler, okullar ve çeşitli halk grupları tören alanlarında geçiş yapar.
  4. Konuşmalar ve Etkinlikler: Bayramın anlamı ve önemi ile ilgili konuşmalar yapılır. Bu konuşmalar genellikle devlet büyükleri tarafından yapılır. Öğrenciler, öğretmenler, kültürel gruplar da şiirler okuyabilir, halk dansları veya çeşitli gösteriler sunabilir.
  5. Katılım ve Coşku: Millî bayramlarda halkın katılımı oldukça yoğundur. İnsanlar, bayramın coşkusuna ortak olmak için tören alanlarına gelir. Çocuklar, öğrenciler, öğretmenler ve diğer vatandaşlar törenlere katılır.
  6. Toplumsal Birlik ve Beraberlik: Millî bayramlar, halkın bir araya gelip ortak duygularla kutladığı, tüm Türkiye’yi kapsayan etkinliklerdir. Bu bayramlar, toplumun birlik ve beraberlik içinde hareket etmesine katkı sağlar.
  7. Sosyal Medya ve Dijital Kutlamalar: Günümüzde, törenler dışında sosyal medya üzerinden de millî bayram kutlamaları yapılır. İnsanlar fotoğraf ve video paylaşarak, bayram coşkusunu sanal ortamda da yayarlar.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 Cevapları”, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları” başlığıyla öğrencilere sunulmaktadır. Etkinlikler, metni anlama, yorumlama ve dil bilgisi kazanımlarını destekleyici sorular içermektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her bir etkinlik için doğru yanıtlar ve açıklayıcı notlar yer alırken, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık” başlığı altında etkinliklerin çözümleri ile ilgili ayrıntılı açıklamalar bulunmaktadır. Nasreddin Hoca gibi önemli bir kültürel figürün hikâyesi, öğrencilerin hem dil gelişimlerine hem de kültürel bilincine katkı sağlamaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Nasreddin Hoca” hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde “Nasreddin Hoca” hakkında edindiğiniz bilgileri şunlardır ;

Nasreddin Hoca, 13. yüzyılda yaşamış bir halk bilgesi ve mizah ustasıdır. Anadolu Selçuklu Devleti döneminde, Akşehir ve Sivrihisar çevresinde yaşadığı bilinmektedir. Fıkraları, insanlara güldürürken düşündüren bir yapıya sahiptir. Mizahi anlatımlarıyla halkı eğitmiş, doğruyu ve yanlışı gösterme amacı gütmüştür.

Nasreddin Hoca’nın en bilinen fıkralarından biri “Parayı veren düdüğü çalar” ve bir diğer meşhur hikayesi ise “Ye kürküm ye”dir. Bu hikayeler, toplumun değer yargılarını ve eleştirilerini anlamamıza da ışık tutar.

Hoca, sadece Türk halkının değil, dünya çapında mizah ve bilgelik figürü olarak tanınır. UNESCO, 1996 yılını “Nasreddin Hoca Yılı” ilan ederek onun evrensel önemine dikkat çekmiştir.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin görsellerine bakıldığında Nasreddin Hoca’nın eşeğine ters bindiği bir sahne görülüyor. Bu durum, Hoca’nın olaylara pratik zekâsıyla farklı bir bakış açısıyla yaklaştığını gösteriyor. Görsellerden yola çıkarak metnin konusu, Nasreddin Hoca’nın öğrencilerini pazara götürmesi sırasında yaşanan eğlenceli ve düşündürücü bir hikâye olabilir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Ünlü: Herkes tarafından tanınan ve bilinen kişi veya olay.
Ayıplamak: Bir davranışı yanlış bularak kınamak veya eleştirmek.
Heykel: Taş, maden veya başka bir malzeme kullanılarak yapılan insan, hayvan ya da nesne figürü.

Tahminim:

  • Ünlü: Çok tanınmış, herkesin bildiği.
  • Ayıplamak: Yanlış bir davranış yüzünden birini eleştirmek.
  • Heykel: Bir figürü temsil eden üç boyutlu sanat eseri.

Soru : b. Aşağıda anlamları verilen kelime gruplarını ipuçlarından yararlanarak metinden bulup yazınız.


Cevap :

Kıs kıs gülmek: Sessiz ve alaylı bir biçimde gülmek.

Önüne katmak: Önden yürütüp kendisi ardı sıra gitmek.

Gözünün önünde olmak: Yanında, yakınında olmak.


2. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlarınızla konuşarak aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Nasreddin Hoca nasıl birisiydi?


Cevap : Nasreddin Hoca, hem güldürücü hem de zeki, pratik çözümler üretebilen bir kişiydi.


2. Nasreddin Hoca öğrencilerini neden pazara götürdü?


Cevap : Öğrencilerini pazarı tanıtmak ve onlara yeni bir şeyler öğretmek için pazara götürdü.


3. Nasreddin Hoca, eşeğe ters binince öğrencileri ne düşündüler?


Cevap : Öğrenciler, Nasreddin Hoca’nın aklını şaşırdığını düşündüler.


4. Nasreddin Hoca neden eşeğe ters bindi?


Cevap : Nasreddin Hoca, öğrencileri gözetlemek ve aynı zamanda dışarıdan onları ayıplayacak bir duruma düşmemek için eşeğe ters bindi. Bu sayede hem öğrencilerini gözünün önünde tutmuş oldu hem de yanlış anlaşılmalardan kaçındı.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Nasreddin Hoca’nın yerinde siz olsaydınız yaramaz öğrencilerinizi pazara nasıl götürürdünüz? Anlatınız.


Cevap : Eğer Nasreddin Hoca’nın yerinde olsaydım, öğrencilerimi sırayla yürüyüş düzeni oluşturup başlarına bir grup lideri seçerek pazara götürürdüm. Hem onları bir arada tutmak hem de eğlenceli bir yolculuk sağlamak için arada oyunlar oynatır veya ilginç bilgiler vererek ilgilerini canlı tutardım.


Soru : b. Nasreddin Hoca fıkraları hakkında neler düşünüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Nasreddin Hoca fıkraları, hem düşündüren hem de güldüren hikâyeler. İçerisinde zekâ dolu mesajlar ve dersler barındırıyor. Bu fıkralar, sadece eğlence değil aynı zamanda insanlara doğruyu gösteren bir yol haritası gibidir.


Soru : c. Öğrendiğiniz Nasreddin Hoca fıkrasını arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :Bir gün Nasreddin Hoca’nın eşeğine ters bindiğini gören öğrencileri ona neden böyle yaptığını sorar. Hoca da hem onları gözetlemek hem de dışarıdan yanlış anlaşılmamak için böyle bir çözüm bulduğunu söyler. Bu fıkra, pratik zekâ ve olaylara farklı açılardan bakmanın önemini öğretir.


Soru : ç. Aşağıdaki fotoğrafları ve altlarındaki fıkra adlarını inceleyiniz. Fotoğraflardaki heykellerle canlandırılan Nasreddin Hoca fıkralarının adlarını tahmin edip başındaki kutucuğu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Bir Nasreddin Hoca fıkrasının anlatıldığı aşağıdaki çizgi romanı inceleyip sınıfta canlandırınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla gruplara ayrılarak yapmanız gerekiyor.


Soru : b. Bu fıkranın içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.


Cevap : Veren El, Alan Elden Üstündür


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki bilmecelerin cevaplarını, verilen görsellerden yararlanarak noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Bilgi verir herkese, en güzel dosttur bize. : Kitap
  • İçi ateş, dışı taş. Birazı kuru, çoğu yaş. : Ceviz
  • Arpadır aşı, tükenmez işi. : Değirmen
  • Yazın giyinir, kışın soyunur. : Ağaç
  • Karada bayılır, suda ayılır. : Balık
  • Pazardan aldım bir tane, eve geldim bin tane. : Nar
  • Sesi var, canı yok, konuşur, ağzı yok. : Radyo
  • Her sabah çınlar sesi, uyandırır herkesi. : Çalar saat

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Sizi en çok güldüren fıkrayı özenli ve okunaklı şekilde aşağıya yazınız.


Cevap :

Fıkra: Parayı Veren Düdüğü Çalar

Bir gün Nasreddin Hoca pazarda düdük satan bir adam görmüş. Çocuklar düdük almak için satıcının etrafında toplanmış. Hoca da satıcıya yaklaşarak bir düdük istemiş.
Satıcı, “Bir düdük bir akçe.” demiş.
Hoca, “Ben önce bir üfleyeyim, sesi güzel çıkarsa alırım.” demiş.
Satıcı buna karşılık, “Parayı veren düdüğü çalar!” demiş.

Bu fıkra beni çok güldürüyor çünkü kısa ve öz bir şekilde hayatın gerçeklerini anlatıyor. ?


Soru : b. Yazdığınız fıkrayı yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçirip düzenleyiniz. Ardından fıkrayı anlatarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kaç tane büyük harf kullanılması gerektiğini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • (4) Fatih Sultan Mehmet İstanbul’u fethetti.
  • (4) Mimar Sinan, Selimiye Camii’nin mimarıdır.
  • (4) Emek Mahallesi Nergis Caddesi’nde oturuyorum.
  • (3) Nasrettin Hoca Fıkraları adlı kitabı severek okudum.
  • (2) Furkan, kedisi Pamuk’u veterinere götürdü.
  • (3) Mehmet Akif Ersoy ilkokulunda okuyorum.
  • (4) Nasreddin Hoca Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinde doğmuştur.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki eş sesli kelimeleri örnekteki gibi farklı anlamlara gelecek şekilde cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  1. Yas Kelimesi
  • Büyükannemizin vefatından sonra uzun süre yas tuttuk.
  • Bu bölgede ağaç kesmek yasaktır, çünkü çevreyi koruyorlar.
  1. Düş Kelimesi
  • Dün gece gördüğüm düş çok güzeldi.
  • Merdivenden dikkat et, yoksa düşebilirsin.
  1. Pazı Kelimesi
  • Annem bugün yemeğe pazı kavurması yaptı.
  • Güreşçinin pazı kasları oldukça güçlüydü.
  1. Yat Kelimesi
  • Sahilde demirlemiş büyük bir yat gördüm.
  • Çok yorgunum, biraz dinlenmek için yatmak istiyorum.
  1. Kaz Kelimesi
  • Gölette bir sürü kaz yüzüyordu.
  • Sabah erkenden uyanıp tarlada patates kazdık.
  1. Mâni Kelimesi
  • Türk halk edebiyatında birbirine cevap veren güzel mâniler vardır.
  • Yağmur, piknik yapmamıza mâni oldu.
  1. Kart Kelimesi
  • Doğum gününde arkadaşım bana çok güzel bir kart gönderdi.
  • Yaşlandıkça saçlarındaki beyazlar seni daha kart gösteriyor.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Âşık Veysel hakkında araştırma yapınız.


Cevap :

 Âşık Veysel hakkında araştırma:

Âşık Veysel Şatıroğlu, 1894 yılında Sivas’ın Şarkışla ilçesinde doğmuş ünlü bir halk ozanıdır. Görme engelli olan Âşık Veysel, halk şiirinin önemli temsilcilerinden biridir.

Şiirlerinde sevgi, doğa, ölüm, dostluk ve vatan sevgisi gibi konuları işler. Saz çalarak şiirlerini dile getirmiştir. En bilinen eserlerinden bazıları “Uzun İnce Bir Yoldayım” ve “Dostlar Beni Hatırlasın”dır. Türk halk müziğinde iz bırakan bir sanatçıdır.


Soru : Yaşadığınız bölgenin doğal, tarihî, turistik yerlerini, varsa tanınmış tarım ürünlerini araştırınız.


Cevap :

Yaşadığınız bölgenin doğal, tarihî, turistik yerleri ve tanınmış tarım ürünleri:

  • İstanbul: Doğal ve turistik yerler arasında Boğaziçi, Kız Kulesi, Ayasofya, Sultanahmet Camii, Topkapı Sarayı gibi yapılar öne çıkar. Tarihî dokusu ve kültürel zenginlikleri ile dikkat çeker.
  • Ankara: Anıtkabir, Atatürk Orman Çiftliği, Kuğulu Park, ve Beypazarı gibi yerler önemlidir. Beypazarı havucu ve Ankara keçisi ürünleri tanınır.
  • İzmir: Efes Antik Kenti, Şirince Köyü, Çeşme ve Alaçatı doğal ve turistik yerlerdir. İncir ve zeytin üretimiyle tanınır.
  • Gaziantep: Gaziantep Kalesi, Zeugma Mozaik Müzesi, Bakırcılar Çarşısı ünlüdür. Yöresel mutfağıyla, özellikle baklava ve antepfıstığı ile bilinir.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209-210 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 199, 200, 201, 202 Cevapları, 5. ünite ve 5. tema sonunda yer alan değerlendirme sorularını içerir. Bu bölüm, öğrencilere bir önceki konuları pekiştirme ve öğrendiklerini uygulama fırsatı sunar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, dil bilgisi, okuduğunu anlama ve metin yorumlama becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır. Öğrenciler bu etkinliklerle, metinleri anlama ve çıkarım yapma yeteneklerini güçlendirirler.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ünite sonu soruları ve alıştırmalarla öğrencilerin bilgilerini değerlendirmelerini sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık bölümleri, öğrencilere temada işlenen konuların genel bir tekrarını yapma imkânı sunar. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların öğrendiklerini daha iyi kavramalarına yardımcı olurken, konuları eğlenceli ve öğretici bir şekilde pekiştirir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-200-201-202


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sessiz okuyunuz.


KARINCALARIN ŞARKISI

Karıncadır adımız,
Durmadan çalışırız,
Gece gündüz demeden
Hep yiyecek toplarız.

Birimiz hepimiz,
Hepimiz birimiz için.
Çalışmak, yardımlaşmak
Mutluluk bizim için. (…)

Tekin ÖZERTEM
Sen de Boya Dünyayı
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Karıncalar durmadan ne yaparlardı?


Cevap : Karıncalar durmadan çalışır ve yiyecek toplarlardı.


2. Karıncalar yiyeceklerini ne zaman toplarlardı?


Cevap : Karıncalar gece gündüz demeden yiyecek toplarlardı.


3. Karıncaların çalışmak, yardımlaşmak ile ilgili sloganları ne idi?


Cevap : “Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için.”


4. Çalışmak ve yardımlaşmak karıncalar için nedir?


Cevap : Çalışmak ve yardımlaşmak karıncalar için mutluluktur.


5. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap : Şiirin ana duygusu, çalışmanın ve yardımlaşmanın önemi ve mutluluk getirmesidir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerden gerçek ögelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucuğu “✔”, hayalî ögelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucuğu “✘” ile işaretleyiniz.


Cevap :

(✔) 1. Okul bahçesinde arkadaşlarıyla oynuyordu.
(✘) 2. Uçan dairesine binip gökyüzünde özgürce dolaştı.
(✔)3. Muhabbet kuşuna konuşmayı öğretmişler.
(✘) 4. Yere atılan çöpler, çöp kutularına atılmak için yalvarıyordu.
(✔) 5. Dersteki bütün soruları doğru bildim.
(✔) 6. En büyük hayali bilim insanı olmaktı.
(✘) 7. Hikâyenin karakterleri ile birlikte oyun kurduk.
(✔) 8. Kedi hızlıca ağaca tırmandı.


Ç. Pembe kutucuklardaki kelimelerin eş anlamlılarını, mavi kutucuklardaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 199-200-201-202 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


D. Büyük harflerin yazımıyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Babam doğum günümde pasta aldı.
  • (Yanlış) Sınıfta en çok Efe kurallara uyar.
  • (Doğru) Nobel Kimya Ödülü’nü Aziz Sancar aldı.
  • (Doğru) Babamın tayini Rize’ye çıktı.
  • (Doğru) Bilim Çocuk dergisinin 6. sayısını aldım.
  • (Doğru) Tavşanım Pamuk çok hastalandı.
  • (Yanlış) Millî Eğitim Bakanlığı resim yarışması düzenledi.
  • (Yanlış) Otomobil İstiklâl Caddesine döndü.

E. Tabloda verilen cümleleri okuyunuz. Noktalama hatası yapılmış olan cümlelerin bulunduğu kutucukları maviye boyayınız.


Cevap :

Maviye boyanması gereken cümleler:

  • Dedem geldi: beni kollarına aldı: bana sıkıca sarıldı.
    (Noktalama işareti hatalı, iki nokta yerine virgül kullanılmalı.)
  • Erman, Esmayla aynı grup çalışmasındaymış.
    (Esmayla doğru yazılışında “Esmayla” değil “Esma’yla” şeklinde olmalıdır.)
  • Nasıl düştü, anlamadım?
    (Soru işareti yanlış, burada virgül yerine nokta kullanılmalı.)

Mahallede gece yarısı çıkan yangını söndürmeye çalışıyorduk. Ben hemen itfaiyeyi aradım. Annem Ayşe teyzenin koluna girmiş, üzülmemesi için onu teselli ediyordu. Herkes bir şeyler yapmaya gayret ediyordu.

F. Yukarıdaki metnin ana fikrinin doğru yazıldığı kutucuğu işaretleyiniz?


Cevap : Zorlukları yenmek için dayanışma içinde olmalıyız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


G. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Yukarıdaki tabloya göre doğru olan ifadelere ait olan yıldızları boyayınız?


Cevap :

En yüksek sıcaklık pazartesi günü görülecektir.
(★) Çarşamba günü hava sıcaklığı 15 derecedir.
(★)  Salı ve Çarşamba günlerine ait hava sıcaklıkları aynıdır.
(★)  Salı gününe ait hava sıcaklığı pazartesi gününe ait hava sıcaklığından 5 derece eksiktir.
En düşük hava sıcaklığı Salı ve Çarşamba gününe aittir.


o gün sınıfta zeynep İle furkan birlikte bir proje sunacaklardı. sabah 8:15’te sunumlarına hazırlık yapmak için okula geldiler. ebru sena ve onur arkadaşlarına yardım ettiler.

2. Aşağıdaki metinde noktalama işaretlerinin kullanımında ve kelimelerin yazımında bazı hatalar yapılmıştır. Bu hataları bulup düzelterek metni yeniden yazınız.


Cevap : O gün sınıfta Zeynep ile Furkan birlikte bir proje sunacaklardı. Sabah 08.15’te sunumlarına hazırlık yapmak için okula geldiler. Ebru Sena ve Onur, arkadaşlarına yardım ettiler.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Nasreddin Hoca hakkında araştırma yapınız. Bir Nasreddin Hoca fıkrası öğrenip arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız.


Cevap :

Nasreddin Hoca, 13. yüzyılda yaşamış, Anadolu’nun en ünlü mizah ustalarından biridir. Hoca, hazırcevaplığı, zeka dolu mizah anlayışı ve ders verici fıkralarıyla tanınır. Fıkralarıyla insanları güldürmekle kalmaz, aynı zamanda onlara düşündürücü mesajlar verir. Nasreddin Hoca’nın en bilinen özellikleri arasında pratik zekası ve olaylara mizahi bir bakış açısıyla yaklaşması vardır.

Örnek Nasreddin Hoca Fıkrası – Parayı Veren Düdüğü Çalar:

Nasreddin Hoca, bir gün pazara gitmiş. Pazar yerinde güzel bir düdük görmüş ve satıcıya sormuş:

  • “Bu düdük ne kadar?” Satıcı:
  • “Bir altın.” Hoca şaşırmış:
  • “Bir altına düdük mü olur? Çok pahalı!” Satıcı:
  • “Parayı veren düdüğü çalar!” demiş. Hoca sinirlenmiş ve çıkmış. Bir süre sonra para biriktirip tekrar pazara gitmiş. Düdüğü alıp çalmaya başlamış ama düdükten ses çıkmamış. Satıcıya dönüp kızmış:
  • “Düdük çalmıyor!” Satıcı ise gülümseyerek:
  • “Hoca, parayı veren düdüğü çalar ama her para veren güzel çalacak diye bir şey yok!”

Bu fıkra, bir işi yapmanın sadece maddiyatla değil, aynı zamanda yetenekle de alakalı olduğunu mizahi bir dille anlatır.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 199-200-201-202 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!