3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşleminde Toplananların Yerleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları”, toplama işleminde toplananların yerlerinin önemini kavratmayı amaçlayan etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda, sayıları doğru sırayla toplama ve işlem sırasında basamaklara dikkat etme alıştırmaları yer alır. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları”, öğrencilerin hatalarını görmelerini ve doğru çözümleri öğrenmelerini sağlar.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları EKOYAY Yayıncılık”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Toplama İşleminde Toplananların Yerleri Metni Etkinlik Cevapları”, toplama işleminde basamakların doğru kullanılmasını pekiştirir. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları”, öğrencilerin ders tekrarlarında ve ödevlerinde güvenle başvurabilecekleri bir kaynaktır.


3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşleminde Toplananların Yerleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60-61


1. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. İşlemlerin sonuçlarını karşılaştırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60-61 EKOYAY Yayınları”

2. Aşağıdaki işlemleri yapınız. İşlemlerin sonuçlarını karşılaştırınız. 


Cevap :

a) (318 + 412) +205 = 935

318 + (412 + 205) = 935

b) 524 + (131 + 326) = 981

(524 + 131) + 326 = 981

c) (215 +307) + 416 = 938

215 + (307 + 416) = 938



 

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları”, öğrencilere toplama işlemini anlamaları ve uygulamaları için hazırlanmış etkinlikleri kapsar. Bu sayfalarda, sayıları doğru şekilde toplama ve sonuçlarını kontrol etme alıştırmaları yer alır. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları”, öğrencilerin kendi çözümlerini karşılaştırarak öğrenmelerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları EKOYAY Yayıncılık”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Toplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları”, toplama işlemiyle ilgili temel kavramların anlaşılmasını sağlar. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları”, ders tekrarları ve ödevlerde güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59


3/A ve 3/B sınıfları arasında yapılan futbol maçını 3/A sınıfından 21, 3/B sınıfından 18 kişi birlikte izledi.

Soru : Maçı izleyen toplam taraftar sayısını nasıl bulabiliriz?


Cevap : Toplama işlemi yaparak bulabiliriz.


Soru : Taraftar sayısını bulmak için toplama işlemi yapalım.


Cevap : 21 + 18 = 39


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


215 ve 364 sayılarının toplamını onluk taban bloklarını kullanarak bulalım.
Sayıları modelleyelim.
Modelde kullandığımız yüzlükleri, onlukları ve birlikleri bir araya getirelim.


Kaç tane yüzlük, onluk ve birlik elde ettik?


Cevap : 5 Yüzlük, 7 Onluk, 9 Birlik


Oluşturduğumuz sayıyı söyleyelim.


Cevap : 579


215 + 364 işleminin sonucu nedir?


Cevap : 579


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Konu Değerlendirme 


1. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • 371 + 403  = 774
  • 842 + 142  = 984
  • 356 + 302  = 658
  • 562 + 405 = 967

2. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. İşlemleri sonuçlarıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

  • 157 + 248 = 405
  • 564 + 225 = 789
  • 326 + 245 = 571
  • 427 + 346 = 773

3. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. İşlem sonuçları aynı olanları aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • 263 + 305 + 1216 = 1.785
  • 518 + 246 + 1306 = 2.070
  • 624 + 125 + 106 = 855
  • 510 + 206 + 1786 = 2.502

4. Bir yardım kermesine birinci gün 245, ikinci gün 285 kişi katıldı. Kermese iki günde toplam kaç kişinin katıldığını bulunuz.


Cevap :

  • 245 + 285 = 530


 

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Romen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 51-52-53. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin Romen rakamlarını öğrenmeleri ve bu rakamlarla işlemler yapabilmeleri için hazırlanmış etkinlikleri içerir. Sayfalardaki alıştırmalar, Romen rakamlarının yazılışını ve okunuşunu kavramayı sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler kendi çözümlerini kontrol ederek doğru öğrenme fırsatı bulurlar.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53 Cevapları EKOYAY Yayıncılık”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Romen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Romen rakamlarını günlük yaşamda ve matematiksel problemlerde kullanabilmesini sağlar. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51, 52, 53 Cevapları”, ders tekrarlarında ve ödevlerde güvenilir bir başvuru kaynağıdır.


3. Sınıf Matematik Kitabı Romen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53


1. Aşağıdaki vagonlara verilmeyen sayıları yazınız. 


Cevap :

  • 4-IV
  • 5-V
  • 6-VI
  • 7-VII
  • 8-VIII
  • 9-IX
  • 10-X

2. Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız. 


Cevap :

  • a) 7 = VII
  • c) 5 = V
  • b) 9 = IX
  • ç) 8 = VIII

3. Aşağıdaki Romen rakamlarını sayılar ile yazınız. 


Cevap :

  • a) VIII =
  • c) XV =
    b) XI =
  • ç) XIV =

4. Aşağıdaki Romen rakamlarından hangisi, 5 kibrit çöpü ile yazılamaz? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • XVII

5. 15 sayısını Romen rakamı ile yazmak istersek en az kaç tane kibrit çöpü kullanırız? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • XV = 4

6. Aşağıda verilen sayı örüntülerinde boş bırakılan yerlere uygun Romen rakamlarını yazınız.


Cevap :

  • a) I – III – V – VII – IX -XI
  • b) VIII – X – XII – XIV – XVI – XVIII


 

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin tek ve çift sayıları öğrenmeleri ve uygulamaları için hazırlanmış etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yapılan alıştırmalar, sayıların tek veya çift olup olmadığını ayırt etmeyi öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler kendi çözümlerini kontrol edebilir ve yanlışlarını düzeltebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 Cevapları EKOYAY Yayıncılık”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Tek ve Çift Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”, sayıların özelliklerini kavramayı sağlar ve öğrencilerin mantık yürütme becerilerini geliştirir. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49, 50 Cevapları”, ders tekrarlarında ve ödevlerde öğrenciler için güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Sayılar Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50


Soru : Yukarıdaki konuşmada geçen tek ve çift ifadelerini başka nerelerde kullanıyorsunuz? Örnekler veriniz.


Cevap :

Günümüzde çiftlere ayakkabı, kulak, göz gibi konulara örnek verebiliriz.

Günümüzde teklere ; bardak, pencere, ev, insan gibi konulara örnek verebiliriz.


Soru : Çift sayıların birler basamağında hangi rakamlar vardır? 


Cevap :

  • 2 – 4 – 6 – 8

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Tek sayıların birler basamağında hangi rakamlar vardır? 


Cevap :

  • 1 – 3 – 5 – 7 – 9

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Konu Değerlendirme 


1. Aşağıdaki birimküpleri sayınız. Sayıların tek mi, çift mi olduğunu altlarına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-50 EKOYAY Yayınları”

2. Aşağıdaki doğal sayılardan çift olanları işaretleyiniz. 


Cevap :

  • 184 = Çift
  • 125 = Tek
  • 326 = Çift
  • 861 = Tek

3. Aşağıdaki doğal sayılardan tek olanları işaretleyiniz. 


Cevap :

  • 261 ve 583

4. Aşağıdaki toplama işlemlerinden sonucu çift sayı olanlara “Ç”, tek sayı olanlara “T” yazınız.


Cevap :

  • a) 61 + 83 = 144 = Çift
  • b) 24 + 46 = 70 = Çift
  • c) 72 + 82 = 154 = Çift
  • ç) 10 + 91 = 101 = Tek
  • d) 65 + 74 = 139 = Tek
  • e) 19 + 85 = 104 = Çift

5. Aşağıda modellemelere göre işlemlerin sonucunun tek veya çift olup olmadığını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46-47-50 Cevapları”


 

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayı örüntülerini anlamaları ve uygulamaları için hazırlanmış etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yapılan alıştırmalar, sayılar arasındaki düzeni fark etmeyi ve örüntüleri tamamlamayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler kendi çözümlerini kontrol edebilir ve eksiklerini tamamlayabilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45 Cevapları EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayı Örüntüsü Metni Etkinlik Cevapları”, sayıların belli bir düzene göre sıralanmasını kavramayı sağlar. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43, 44, 45 Cevapları”, ders tekrarlarında ve alıştırmalarda öğrenciler için güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüsü Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45


Soru : Resimdeki tuğlalar sıralanırken her aşamaya kaç tuğla konmuştur?


Cevap :

  • Her aşamada 1’er tuğla eklenmiştir.

Soru : Tuğla sayıları arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

  • 1’er bir sayı örüntüsü vardır.

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Konu Değerlendirme 


1. Aşağıdaki örüntüyü inceleyip örüntüdeki ilişkiyi belirleyiniz. Örüntünün 5, 6 ve 7. adımlarında kullanılacak çubuk sayısını bulunuz. 


Cevap :

  • 3 – 9 – 12 – 15 – 18 – 21 – 24 – 27  – 30

2. Aşağıda bilyelerle oluşturulmuş örüntüyü inceleyiniz. Örüntüdeki ilişkiyi belirleyiniz. Örüntünün 5, 6, 7 ve 8. adımlarında kullanılacak bilye sayısını bulunuz. 


Cevap :

  • 1 – 5 – 9 – 13 – 17 – 21 – 25 – 29 – 33

3. Düğmelerle oluşturulmuş aşağıdaki örüntüyü inceleyiniz. Örüntünün 4, 5, 6 ve 7. adımlarında kullanılacak düğme sayısını bulunuz.


Cevap :

  • 2 – 4 – 6 – 8 – 10 – 12

4. Aşağıdaki sayı örüntülerini 4 adım devam ettiriniz. 


Cevap :

a) 42, 38, 34, 30, 26, 22, 18 , 14

b) 29, 26, 23, 20, 17, 14, 11, 8


5. Birinci adımı 4 olan ve her adımda 5 artan sayı örüntüsü oluşturunuz. 


Cevap :

  • 4 – 9 – 14 – 19 – 24 – 29 – 34 – 39 – 44 – 49 – 54 – 59 – 64 – 69 – 74 – 79 – 84 – 89 – 94 – 99


 

error: Content is protected !!