3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları”, öğrencilerin üç basamaklı doğal sayılar konusunu anlamaları ve pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıları okuma, yazma ve karşılaştırma gibi temel becerileri geliştirmeye yardımcı olur. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek eksiklerini görebilir ve öğrenmelerini güçlendirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalarına ve günlük hayatta kullanmalarına olanak tanır. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17


Soru : Acil durumlarda aradığımız telefon numarası kaçtır? 


Cevap : 112


Soru : Bu numara kaç basamaklı sayıdır?


Cevap : Bu numara 3 basamaklı sayıdır.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 EKOYAY Yayınları”

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Konu Değerlendirme 


1. Aşağıda modellenen sayıları ve bu sayıların okunuşlarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-16-17 EKOYAY Yayınları”

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


2. Aşağıdaki doğal sayıları okunuşlarıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

  • 520 = Beş yüz yirmi
  • 678 = Altı yüz yetmiş sekiz
  • 971 = Dokuz yüz yetmiş bir
  • 687 =
  • 403 = Dört yüz üç
  • 541 = Beş yüz kırk bir

3. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını sayılarla eşleştiriniz. 


Cevap :

  • Beş yüz altmış bir = 561
  • İki yüz on sekiz = 218
  • Sekiz yüz beş = 805
  • Dört yüz otuz = 430
  • Yedi yüz on yedi = 717

4. Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız. 


Cevap :

a) İki yüz on sekiz : 218

b) Yüz doksan üç : 193

c) Altı yüz altmış altı :  666

ç) Üç yüz otuz üç : 333


5. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını yazınız. 


Cevap :

a) 267 : İki yüz atmış yedi

b) 751 : Yedi yüz elli bir

c) 906 : Dokuz yüz altı



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222, 223, 224, 225 Cevapları”, 6. Ünite kapsamında “Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz” etkinliklerini içerir. Bu bölüm, öğrencilerin ünite boyunca öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerini sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları”, doğru yanıtlarıyla öğrencilerin bilgilerini kontrol etmelerine olanak tanır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere rehberlik ederek Türkçe dersine olan ilgilerini artırmayı hedefler. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayıncılık”, ünite sonunda öğrencilerin kendilerini değerlendirebileceği kapsamlı etkinliklere yer verir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Lüle taşı, yeryüzünde az bulunan kıymetli taşlardandır. Eskişehir ilimizde bulunan cinsi ise yeryüzündeki benzerlerinden daha üstündür, daha kıymetlidir. Yabancıların “beyaz altın” adını verdiği bu taş, beyaz ve hafiftir. Yeni çıkarıldığı zaman yumuşaktır, âdeta sabun gibidir. Hava ile temasından sonra sertleşir. Suda batmaz, yere düştüğü zaman kırılmaz. (…)

Prof. Dr. Saim SAKAOĞLU / 101 Anadolu Efsanesi (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazara göre hangi ilimizde bulunan lüle taşı benzerlerinden daha üstün ve daha kıymetlidir?


Cevap : Eskişehir.


2. Yabancıların lüle taşına verdiği isim nedir?


Cevap : Beyaz altın.


3. Yabancılar lüle taşına niçin farklı isim vermişlerdir?


Cevap : Lüle taşının beyaz, hafif ve değerli bir yapıya sahip olması nedeniyle.


4. Lüle taşının özellikleri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Lüle taşı beyaz ve hafiftir. Yeni çıkarıldığında yumuşak, sabun gibi bir yapısı vardır. Hava ile temas ettikten sonra sertleşir. Suda batmaz ve yere düştüğünde kırılmaz.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


5. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap : Lüle Taşının Özellikleri ve Değeri.


6. Aşağıdaki tabloda sözcükler zıt anlamlarıyla birlikte verilmiştir. Sözcükleri ve zıt anlamlarını bulup aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • yaş = kuru
  • eski = yeni
  • bayat = taze

7. Altı çizili eş sesli sözcüklerin farklı anlamlarını cümlede kullanınız.


Cevap :

  1. Oynarken elimi kırdım. (El) =
  • Bu yıl sınıfın en çalışkan eli olarak ödül aldı.
  1. Kışın botlarımı giymeliyim. (Bot) =
  • Sahilde demirlemiş büyük bir bot gördük.
  1. Ata binmeyi öğreniyorum. (Bin) =
  • Kitaplığımda tam bin tane kitap var.

8. Boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Sokakta top oynarken ( ; ) Çatt ( ! ) diye bir ses geldi ( . ) Ayşe Teyze camdan aşağıya (“) Aman komşular, camım kırıldı ( ! ) (“) diye bağırıyordu ( . )


9. Aşağıdaki simgelerin anlamlarını yazınız.


Cevap :

  1. Wifi
  2. Kapatma
  3. Bluetooth

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


10. Konuşurken arkadaşımla ben
Aramıza girdin hemen
Kestin sözümü sen
Hiç düşünmeden.

Yukarıdaki şiirle ilgili verilen ifadelerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • D Şiirde “ben” sözcüğü sesteştir.
  • D “Laf” sözcüğünün eş anlamı şiirde kullanılmıştır (“söz”).
  • D “Kesmemek” sözcüğünün zıt anlamı şiirde geçmektedir (“kestin”).

11. Aşağıdaki bulmacada soldan sağa, yukarıdan aşağıya eş sesli sözcükler gizlenmiştir. Bu sözcükleri bularak yandaki tabloya yazınız.


Cevap :

  1. Abi: Erkek kardeşin büyüğü veya ağabey.
  2. Çan: Bir tür zil veya çalgı aleti.
  3. Zil: Kapı zili ya da çan.
  4. Akın: Hızlı hareket eden bir topluluk veya akarsu.
  5. Dizi: Ardı ardına sıralanmış şeyler veya televizyon programı.
  6. Yaz: Mevsim veya yazı yazmak eylemi.
  7. Ilık: Ne sıcak ne soğuk, orta sıcaklıkta olan.
  8. Yan: Kenar veya yanmak eylemi.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


12. Aşağıda dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcüklerin kullanıldığı cümleler verilmiştir. Cümlelerde geçen yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bulmacaya yerleştiriniz. .


Cevap :

  1. Skor tablolarını kontrol ettim. = Sonuç
  2. Islak elle fişe dokunursan cereyan çarpar. = Akım
  3. Satranç oynarken çok amatörce davrandım. = Deneyimsiz
  4. Kaza yerine ambulans geldi. = Cankurtaran
  5. Öğretmenimiz sınıfa asistanıyla girdi. = Yardımcı
  6. Dizideki artist çok başarılıydı. = Oyuncu

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları”, “Cennet Vatanım” serbest okuma metni ile ilgili soruları içermektedir. Bu metin, vatan sevgisini ve ülkenin doğal güzelliklerini ön plana çıkararak öğrencilere yurt sevgisini aşılamayı amaçlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamaya yönelik etkinlikleri ve soruların cevaplarını içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilerle etkinlikleri tamamlamalarına rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirerek metinle ilgili yorum yapmalarını sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 Cevapları


ŞİMDİ SIRA SİZDE


1. 6. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki şiiri sesli bir şekilde okuyalım.


Cevap :

CENNET VATANIM

Dünyanın çiçeğisin
Benim cennet vatanım.
Düşlerin gerçeğisin
Benim cennet vatanım.

Süt verdin yudum yudum,
Kucağında uyudum,
Fidan gibi büyüdüm,
Benim cennet vatanım.

Zorluğu göğüsledin,
Hepimizi besledin.
Hayatımı süsledin,
Benim cennet vatanım.

Canlar verse el ele
Açar menekşe lale.
Geçilmez Çanakkale!
Benim cennet vatanım.

Bestami YAZGAN / Bu Vatan Bizim


2. Şairin bu şiiri hangi kitabında yayımladığını kaynakça bölümüne bakarak öğrenelim.


Cevap : Yazgan, B. (2017). Cennet Vatanım. Bu vatan bizim içinde. Nar Yayınları.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları” başlığı, “Türkiye’nin En Güzel Evleri” metni ve etkinlikleri ile ilgili soruları kapsamaktadır. Bu metin, Türkiye’deki farklı ev kültürlerini ve mimari çeşitliliği tanıtarak öğrencilere evlerin tarihsel ve kültürel önemini öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamalarına yardımcı olacak açıklamalar ve sorular içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri tamamlarken doğru bilgiye ulaşmalarını sağlar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Yaşadığınız yerdeki tarihî evlerin özelliklerini anlatınız.


Cevap :

İstanbul: İstanbul’daki tarihi evler, Osmanlı dönemine ait konaklar ve ahşap yalılarla ünlüdür. Genellikle geniş avlulara sahip olup, zarif süslemeler ve büyük pencerelerle dikkat çeker.

Ankara: Ankara’nın tarihi evleri, genellikle taş yapılarla inşa edilmiştir ve Cumhuriyet dönemi mimarisini yansıtan sade, fonksiyonel tasarımlara sahiptir.

İzmir: İzmir’deki tarihi evler, özellikle Konak ve Alsancak bölgelerinde yer alan, Fransız ve Yunan etkisiyle harmanlanmış neoklasik ve geleneksel Osmanlı mimarisiyle dikkat çeker.

Bursa: Bursa’daki tarihi evler, Osmanlı izleri taşıyan ahşap yapılar olup, sade ama zarif işçilikleriyle bilinir. Aynı zamanda yeşil alanlar ve bahçelere sahip olmalarıyla ünlüdür.

Hatay: Hatay’daki eski evler, taş yapılar ve Arap kültüründen izler taşır. Avlulu evler ve geleneksel cam işçiliği ile bezenmiş kapı ve pencereler karakteristiktir.

Adana: Adana’daki tarihi evler, taş ve kerpiçten yapılmış olup, iç avlulu düzen ve geniş, yüksek tavanlarla dikkat çeker.

Gaziantep: Gaziantep’teki tarihi evler, taş ve kerpiç kullanımıyla yapılmış olup, avlulu yapılar ve geleneksel motiflerle bezeli kapılar ve pencerelere sahiptir.

Mardin: Mardin’in tarihi evleri, kesme taşlardan yapılmış, dar sokaklarla iç içe geçmiş, geleneksel taş işçiliği ve Arap etkisiyle karakterizedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulduğunuz sözcükleri cümlede kullanınız.


Cevap :

Kalker Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kalker, kalsiyum karbonat içeren, genellikle beyaz veya gri renkli bir kayaç türüdür.
  • Tahminim: Bir çeşit taş veya kaya.
  • Cümlem: Evimizin bahçesindeki duvar kalkerden yapılmış.

Avlu Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Ev, okul veya benzeri bir yapının çevresinde açık alanda kalan, genellikle duvarlarla çevrili boş alan.
  • Tahminim: Ev veya bina içinde açık alan.
  • Cümlem: Bahçemizde büyük bir avlu var, orada çiçekler yetiştiriyoruz.

Konik Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Koniye benzeyen, koni şekline sahip olan.
  • Tahminim: Koni şeklinde olan bir şey.
  • Cümlem: Konik çadırlar festivallerde çok tercih edilir.

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?


Cevap : Metnin türü, tanıtıcı metindir. Çünkü metinde, Türkiye’nin farklı illerindeki tarihi evler tanıtılmakta ve her bir evin özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.


2. Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenlerin neler olduğunu söylemektedir?


Cevap : Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenin deniz, kum ve güneş olduğunu söylemektedir.


3. Bilge, Şanlıurfa evlerini nasıl anlatmıştır?


Cevap : Bilge, Şanlıurfa evlerini konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilen evler olarak tanıtmıştır. Ayrıca bu evlerin tepe kısmının açık olduğunu, böylece ışığın içeri girmesinin ve dumanın çıkmasının sağlandığını belirtmiştir.


4. Sizce, metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı hangisidir? Neden?


Cevap : Metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı, Şanlıurfa evlerinin konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilmiş olmasıdır. Çünkü bu evlerin özel bir yapım tekniğiyle inşa edilmesi, onların tarihten gelen bir kültürel miras olduğunu ve fonksiyonel olarak iç mekan düzenini nasıl etkilediğini gösteriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıda verilen sözcükleri eş anlamını ya da zıt anlamını bularak eşleştiriniz. Eş ve zıt anlamlıları farklı renklere boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 Cevapları”

2. Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükleri bulunuz. Bulduğunuz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız.


Cevap :

Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükler:

  • Mardin Taş Evler: ilgi çekici, taş, kalker, manzaraya engel olmayan, serin, sıcak.
  • Safranbolu Evleri: beyaz, geniş, kocaman, iki katlı, üç katlı, Osmanlı izleri taşıyan.
  • Şirince Evleri: beyaz, şirin, ağaçlarla çevrili, masal gibi.
  • Şanlıurfa Evleri: konik külah biçiminde, tepesi açık, tarihi eski, duman çıkışlı.
  • Bodrum Evleri: beyaz badanalı, masmavi, şirin, görsel şölen sunan.

Kısa Öykü: Tarihi Güzelliklerimiz

Yaz tatilinde ailemle birlikte Mardin Taş Evler’e gittik. Bu evlerin serin havası bizi yaz sıcağından korudu. Oradan Safranbolu Evleri’ne geçtik. Beyaz renkli, geniş ve Osmanlı’dan izler taşıyan evlerde gezerken kendimi eski zamanlarda hissettim. Daha sonra Şirince’ye uğradık. Ağaçlarla çevrili bu masal köyü, bembeyaz ve şirin evleriyle bizi büyüledi. Tatilin son durağında Bodrum Evleri’ni gördük. Masmavi kapıları ve beyaz badanasıyla bu evler, güneşin altında adeta parlıyordu. Her yerin kendine özgü güzelliği, tatilimizi unutulmaz kıldı.


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Gezdiğiniz yerlerdeki ilginç yapıları anlatınız.


Cevap :

  • İstanbul: Topkapı Sarayı, büyüleyici tarihi dokusuyla dikkat çeker.
  • Ankara: Anıtkabir, mimarisi ve anlamıyla etkileyicidir.
  • İzmir: Saat Kulesi, şehrin simgesi olan zarif bir yapıdır.
  • Mardin: Taş evler, kalker taşından yapılmış ve tarihi çok eskilere dayanır.
  • Adana: Taş Köprü, Roma döneminden kalan sağlam bir yapıdır.
  • Hatay: Habibi Neccar Camii, Anadolu’nun ilk camilerindendir.
  • Bursa: Ulu Cami, mimarisi ve tarihiyle büyüleyicidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Görseldeki evde sizce kimler yaşamaktadır? Nasıl bir yaşam sürdürüyor olabilirler? Sizin yaşamınızla benzer ve farklı yönleri neler olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Bu evde doğayı seven ve sakin bir yaşamı tercih eden bir aile yaşıyor olabilir. Güne erken başlayıp kendi bahçelerinde sebze-meyve yetiştiriyor, doğal bir hayat sürüyor olabilirler. Benim yaşamımla benzer olarak aile sıcaklığı ve huzuru önemli olabilir. Farklı olarak ise onların şehirden uzak, daha sade ve doğal bir yaşam tarzını benimsemesi dikkat çekiyor. Şehirde yaşadığım için doğayla bu kadar iç içe olamıyorum.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 209, 210, 211, 212, 213, 214


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları” başlığındaki etkinlikler, “Yaşlılara Saygılıyım” metni üzerinden öğrencilerin okuma-anlama ve toplumsal değerleri pekiştirmelerine yöneliktir. Bu metin, yaşlılara duyulan saygının önemini vurgularken öğrencilerin empati kurmalarını destekler. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, soruların doğru yanıtlarını içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz tamamlamaları için rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Saygının günlük hayatımızdaki önemi hakkında ailenizle görüş alışverişinde bulunup öğrendiklerinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Saygı, günlük hayatımızda huzurlu ve mutlu ilişkiler kurmamız için çok önemlidir. Ailemle yaptığım görüşmede, saygının sadece büyüklerimize değil, akranlarımıza, doğaya ve farklı düşüncelere de gösterilmesi gerektiğini öğrendim. Saygı, insanların birbirini daha iyi anlamasını sağlar ve sorunları çözmede yardımcı olur. Ailem, saygılı davranışların toplumda sevgi ve güven ortamı oluşturduğunu ve insanların birbirine karşı hoşgörülü olmasını kolaylaştırdığını söyledi. Bu yüzden, her zaman karşımızdakine empatiyle yaklaşmanın ve düşüncelerini önemsemenin saygının en güzel göstergesi olduğunu düşünüyorum.


Soru : Şiirimizi sesli okumadan önce görselleri inceleyelim ve tahminlerimizi aşağıdaki boşluğa yazalım.


Cevap :

Bence bu metinde yaşlılara nasıl saygılı olmamız ve toplum hayatı içerisinde yaşlılara nasıl davranmamız gerektiği anlatılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


Soru : Tahminimle metinde anlatılanları karşılaştırdığımda tahminimin…….. gördüm.


Cevap : Tahminimle metinde anlatılanları karşılaştırdığımda tahminimin doğru olduğunu gördüm. Metinde, yaşlılara yardım etmenin ve onların yükünü hafifletmenin ne kadar güzel bir davranış olduğu anlatılmış. Bu, benim de tahmin ettiğim gibi iyilik yapmanın insanı mutlu ettiğini gösteriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıda görselleri verilen sözcüklerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Sözcüklerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz.


Cevap :

Yardım Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Birine destek olma, bir işi kolaylaştırma amacıyla yapılan iyilik veya hizmet.
Tahminim: Birine destek olmak, bir işte kolaylık sağlamak.
Cümlem: Yaşlı amcaya çantasını taşımakta yardım ettim.

Baston Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Yürüme güçlüğü çekenlerin destek almak için kullandığı, genellikle ahşaptan yapılan sopa.
Tahminim: Yürümeyi kolaylaştırmak için kullanılan sopa.
Cümlem: Büyükannem yürüyüşe çıkarken mutlaka baston kullanır.

Yük Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: İnsan ya da hayvanın taşıdığı ağırlık veya bir işin sorumluluğu.
Tahminim: Taşınması gereken ağır bir eşya veya sorumluluk.
Cümlem: Ağır yük taşımak insanı çok yorar.


Soru : Yeni öğrendiğiniz “yardım, baston, yük” sözcüklerini cümlede kullanınız.


Cevap :

Yardım Kelimesi

  • Anneme yemek yaparken yardım ettim.
  • Sokakta düşen çocuğa yardım ederek onu yerden kaldırdım.
  • Komşumuzun taşınmasına yardım etmek için eşyaları taşıdık.
  • Arkadaşım ödevini bitiremediği için ona biraz yardım ettim.
  • Birine yardım etmek insanı mutlu hissettirir.

Baston Kelimesi

  • Dedem yürümesini kolaylaştırmak için her zaman baston kullanır.
  • Eski ahşap baston çok dayanıklıydı.
  • Yaşlı kadın elindeki baston ile dikkatli bir şekilde yürüyordu.
  • Büyükbabam, baston alırken hafif ve sağlam olmasına dikkat ediyor.
  • Parkta bir adam baston yardımıyla yürüyüş yapıyordu.

Yük Kelimesi

  • Kamyon şoförü ağır yük taşıdığı için çok dikkatli sürüyordu.
  • Sırt çantamda fazla yük olduğu için yoruldum.
  • Sorunlarını paylaşmak insanın ruhundaki yükü hafifletir.
  • Tarladan topladıkları sebzeleri taşımak için eşeklere yük yüklediler.
  • Ağır bir yük kaldırmak sırt ağrılarına sebep olabilir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde yaşlı adamın yürüyüşü hangi dörtlükte ve nasıl anlatılmış?


Cevap : Şiirin ilk dörtlüğünde yaşlı adamın yürüyüşü anlatılmıştır. Yaşlı adamın beli bükülmüş ve yavaş yavaş yürüdüğü, bir elinde bastonu, diğer elinde çantası olduğu belirtilmiştir.


2. Çocuk, yaşlı adama nasıl yardım etmiş?


Cevap : Çocuk, yaşlı adamın çantasını alarak yükünü hafifletmiş ve ona yardım etmiştir.


3. Yaşlı adam kendisine yardım eden kişiye nasıl tepki vermiş?


Cevap : Yaşlı adam, yardım eden çocuğa teşekkür etmiş ve “Ne iyi çocuksun!” diyerek güzel sözler söylemiştir.


4. Daha önce birine yardım ettiniz mi? Nasıl?


Cevap : Evet, geçen hafta yaşlı bir kadına marketten aldığı poşetleri taşımada yardım ettim. Ona yükünü hafifleterek yardımcı oldum.


5. Birine yardım ettikten sonra kendinizi nasıl hissettiniz? Duygularınızı yazınız. 


Cevap : Birine yardım ettikten sonra çok mutlu oldum. Kendimi huzurlu ve iyi hissettim, çünkü birinin yükünü hafifletmek çok güzel bir duygu.


6. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız. 


Cevap : Şiirin konusu, bir çocuğun yaşlı bir adama yardım etmesi ve yaşlı adamın teşekkür etmesidir. Ana duygu ise, yardımseverlik ve huzur duygusudur.


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki yaprak çiftlerinde verilen sözcüklerden eş sesli olanları yeşile boyayınız.


Cevap : Sadece kat zemin yaprakları yeşile boyayınız.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


2. Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamlarını bulmacada bulup boyayınız. Kalan harflerden oluşan şifreyi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Bilge, otobüsle yolculuk yaparken nelere dikkat edersin?

Sessiz olmaya ve yaşlılara yer vermeye dikkat ederim.

Soru : Ozan ile Bilge’nin konuşmalarını dikkatlice okuyunuz. Yolculuk yaparken yaşadığınız bir olayı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Geçen hafta otobüsle seyahat ederken yaşlı bir kadının oturacak yeri bulamıyordu. Hemen yerimi ona verdim ve kadının mutlu olduğunu görmek beni çok sevindirdi. Otobüs biraz kalabalıktı ama sessiz kalıp herkesin rahat etmesine dikkat ettim. Yardımcı olmanın ve saygılı olmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha fark ettim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Aşağıdaki karşılıklı konuşmayı konu dışına çıkmadan tamamlayınız.


Bilge, otobüste kullanılan bu levhanın anlamını biliyor musun?

Cevap : Özel gereksimli insanlara ayrılmış olan bölümleri ifade etmektedir.

Ozan sıra sende! Bu levhanın anlamı ne?

Cevap : Yaşlı insanlara ayrılmış olan bölümleri ifade etmektedir.

Sence başkaları için de uyarı levhaları olması gerekir mi?

Cevap : İşitme gibi özel gereksimi olan, halime olan ve bebekleri olan insanlar için de uyarı levhaları olması gerekir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!