İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 3. Sınıf
3. Sınıf: Öğrenciler İçin Eğitim ve Gelişim Rehberi Anahtar Kelimeler: 3. sınıf, ilkokul eğitimi, 3. sınıf dersleri, 3. sınıf kaynakları, 3. sınıf müfredatı
Giriş
3. sınıf, ilkokul eğitiminde öğrencilerin akademik ve sosyal becerilerini önemli ölçüde geliştirdikleri bir dönemdir. Bu yazıda, 3. sınıf eğitiminin önemi, ders içerikleri, kaynaklar ve öğrenci başarısını artırmak için ipuçları hakkında bilgi verilecektir.
3. Sınıf Eğitiminin Önemi
3. sınıf, öğrencilerin temel akademik becerilerini pekiştirdikleri ve yeni konularla tanıştıkları kritik bir eğitim dönemidir. Bu dönemde öğrenciler, daha karmaşık matematik problemleri çözmeyi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi ve çevreleri hakkında daha fazla bilgi edinmeyi öğrenirler. Aynı zamanda, sosyal becerilerini ve bağımsız çalışma alışkanlıklarını da geliştirirler.
3. Sınıf Ders İçerikleri
sınıf müfredatı, çeşitli temel dersleri kapsar. İşte bu derslerden bazıları ve içerikleri:
Matematik: Toplama, çıkarma, çarpma, bölme, kesirler, zaman ölçümleri, temel geometri ve problem çözme. Türkçe: Okuma-anlama, yazma, dil bilgisi, kelime dağarcığı ve hikaye yazma. Hayat Bilgisi: Çevre bilinci, toplumsal kurallar, kişisel hijyen, sağlıklı yaşam, ve temel coğrafi bilgiler. Fen Bilimleri: Canlılar, çevre, madde ve doğa olayları. Sosyal Bilgiler: Tarih, coğrafya, vatandaşlık bilgisi ve kültürel değerler.
3. Sınıf İçin En İyi Kaynaklar
Başarılı bir 3. sınıf eğitimi için çeşitli kaynaklardan faydalanmak önemlidir. İşte önerilen bazı kaynaklar:
Ders Kitapları: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı ders kitapları, müfredata uygun içerik sunar ve güvenilirdir. Çalışma Kitapları ve Testler: Öğrencilerin konuları pekiştirmeleri ve öğrendiklerini test etmeleri için idealdir. Eğitici Oyunlar ve Uygulamalar: Çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlar. Öğretmen ve Veli Rehberleri: Öğretmenler ve veliler için hazırlanmış rehberler, öğrencilerin eğitim süreçlerini destekler.
3. Sınıf Öğrencilerinin Başarısını Artırmak İçin İpuçları
Düzenli Çalışma: Öğrencilerin düzenli çalışma alışkanlığı kazanmaları önemlidir. Günlük çalışma planları oluşturmak faydalı olabilir. Aktif Katılım: Derslere aktif katılım, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Eğlenceli Öğrenme: Eğitici oyunlar ve aktivitelerle öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek, öğrencilerin motivasyonunu artırır. Okuma Alışkanlığı: Düzenli okuma, öğrencilerin kelime dağarcığını ve okuma-anlama becerilerini geliştirir. Aile Desteği: Velilerin öğrencilere destek olması, onların özgüvenini ve başarısını artırır.
Sonuç
3. sınıf, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimleri için kritik bir dönemdir. Doğru kaynaklar ve etkili çalışma yöntemleri ile öğrencilerin bu süreçte başarılı olmaları sağlanabilir. Öğretmenler ve veliler, öğrencilerin eğitim yolculuğunda onları desteklemeli ve teşvik etmelidir.
Bu yazıda belirtilen öneriler ve kaynaklar, 3. sınıf öğrencilerinin eğitim süreçlerini daha verimli ve etkili hale getirmelerine yardımcı olacaktır.
İlkokul 3. Sınıf Hayat BilgisiSDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, derslerde verilen etkinliklere uygun çözümler içerir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 14 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”
Hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrenme sürecini kolaylaştırır. Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 14 Cevapları, ödev yaparken öğrencilere yol gösterir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı Sayfa 14
3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Şiirde geçen nezaket ifadelerinin neler olduğunu söyleyiniz.
OKUL TÜRKÜSÜ
Bilgi, görgü çiçek açar,
Yemiş verir dallarında.
Her mevsimde kuşlar uçar,
Kanatlanıp yollarında…
Sevgi, saygı sende biter,
Ocağında şefkat tüter,
Toprağında her şey biter,
Güzellikler dillerinde…
Bülbüllerin tatlı dili,
Baharların serin yeli,
Kokuların en güzeli
Ancak senin güllerinde.
İ. Hakkı TALAS
Cevap: Şiirde geçen nezaket ifadeleri sevgi, saygı, şefkat ve güzelliklerdir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 89-101 Cevapları, öğrencilerin 3. ünite konularını pekiştirmelerine ve öğrenilen bilgileri etkin bir şekilde kavramalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ünite boyunca yapılan etkinlik ve soruların doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuları anlamasını kolaylaştırır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini tekrar etmelerini ve ünite değerlendirmesini eksiksiz yapmalarını sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 89-101 Cevapları, ödev ve pekiştirme çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101
1. Aşağıdaki görsellerde hareket hâlinde olan varlıkların altına “X” işareti koyunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları
2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.
Cevap:
Piste iniş yapan bir uçak, yavaşlama hareketi yapar. (Doğru)
Duraktan yolcu alan bir otobüs, hareket ettikten sonra yavaşlama hareketi yapar. (Yanlış)
Cansız varlıkları harekete geçirmek için onlara dışarıdan kuvvet uygulanması gerekir. (Doğru)
Buzdolabının kapağını açmak için itme kuvveti uygulanır. (Doğru)
Bebek beşikleri, sallanma hareketi yapar. (Doğru)
İtme ve çekme kuvveti cisimlerin hareketlerini değiştirir. (Doğru)
Topa vuran futbolcu, topa çekme kuvveti uygular. (Yanlış)
Hareket eden cisim ne kadar hızlıysa cismin çevresine vereceği zarar da o kadar az olur. (Yanlış)
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
3. Aşağıda verilen varlıklardan kendi başına hareket edemeyenleri birinci kutuya, kendi başına hareket edebilenleri ikinci kutuya götürünüz.
Cevap:
1. kutucuk = Bisiklet ve top
2. kutucuk : Ağaç, köpek ve insan
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
4. Mavi kutularda verilen olayları, yeşil kutularda verilen hareket özellikleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
Durağa yaklaşan otobüs → yavaşlama
Viraja giren araba → yön değiştirme
Tenis raketiyle vurulan top → yön değiştirme
Çocuğun çevirdiği topaç → dönme
Rüzgârda dalgalanan bayrak → sallanma
Lunaparktaki dönme dolabın hareketi → dönme
Dağdan yuvarlanan kaya → hızlanma / yavaşlama olabilir ama soruda verilen seçenekler içinde uygun olan → yavaşlama
Kalecinin topu saha dışına atması → yön değiştirme
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
5. Aşağıda verilen olaylarda itme özelliğinden mi yoksa çekme özelliğinden mi yararlanıldığını noktalı yere yazınız.
Cevap:
Buzdolabının kapağını açmak için buzdolabına uygulanan kuvvet → çekme
Bisiklete binerken pedala uygulanan kuvvet → itme
Çekmeceyi kapatmak için çekmeceye uygulanan kuvvet → itme
Topa vururken topa uygulanan kuvvet → itme
Oku hedefine ulaştırmak isteyen sporcunun uyguladığı kuvvet → çekme
Şemsiyeyi açmak için uygulanan kuvvet → itme
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
6. Aşağıda verilen nesnelerden hareket hâlindeyken dokunulması tehlikeli olanların altındaki kutuya “X“ işareti koyunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
7. Aşağıdaki cisimler ok yönünde hareket etmektedir. Görsellerdeki kişiler de bu cisimlere eşit miktarda itme ve çekme kuvveti uygulamaktadır. Buna göre uygulanan kuvvetler sonrası cisimde hangi etkilerin görülebileceğini işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
8. Aşağıdaki cümlelerdeki noktalı yerleri “hızlı” veya “yavaş” ifadelerinden uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
Tavşan, kaplumbağadan daha hızlı hareket eder. Paraşüt, roketten daha yavaş hareket eder. At, filden daha hızlı hareket eder. Uçak, bisikletten daha hızlı hareket eder. İnsan, hareket hâlindeki arabadan daha yavaş hareket eder.
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
9. Aşağıda verilenleri uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
10.Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki varlıklardan hareket etmesi için dışarıdan etkiye ihtiyaç olanlarının altındaki kutuyu yeşile boyayınız.
Cevap: 1 ve 3. resim
2. Aşağıdaki görsellerde itme kuvveti uygulananlarının altındaki kutuya “İ”, çekme kuvveti uygulananlarının altındaki kutuya “Ç” yazınız.
Cevap: 1. i 2. ç 3. ç
3. Menekşe Öğretmen, öğrencilerinden itme kuvvetiyle ilgili örnek vermelerini istemiştir. Buna göre hangi öğrenci doğru örnek vermiştir?
Cevap: İpek
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
11. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. Hareket hâlindeki bazı cisimleri durdurmaya çalışmak neden tehlikeli olabilir?
Cevap: Hareket hâlindeki cisimler hızlı olduğunda çarpma veya sıkışma gibi kazalara sebep olabilir, bu yüzden durdurmaya çalışmak tehlikelidir.
2. Varlıkların hareket özellikleri nelerdir?
Cevap: Varlıklar sallanma, dönme, yön değiştirme, hızlanma ve yavaşlama gibi hareket özellikleri gösterebilir.
3. Kuvvetin, varlıklar üzerindeki etkileri nelerdir?
Cevap: Kuvvet, cisimleri harekete geçirebilir, durdurabilir, yönünü değiştirebilir veya hızını artırıp azaltabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları
12.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.
Cevap:
Hareketli varlıkları gözlemleyerek bunların hareket özelliklerini açıklayabilirim. = EVET
İtme ve çekmenin bir kuvvet olduğunu deneyerek keşfedebilirim. = EVET
İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyebilirim. = EVET
Kuvvet kavramını açıklayabilirim. = EVET
Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikeleri örneklendirebilirim. = EVET
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
13. Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız.
Cevap:
Cisimler hareket ederken kuvvet uygulanması gerekir. Bir cismi ileriye veya geriye doğru hareket ettirmek için itme veya çekme kuvveti kullanılır. Kuvvet uygulandığında cisim hızlanma veya yavaşlama hareketleri gösterebilir.
Hareket eden cisimler aynı zamanda dönme ve yön değiştirme gibi hareket özellikleri de gösterebilir. Bu sayede cisimlerin hareketi kontrol edilebilir ve istenilen yere yönlendirilebilir. Kuvvet ve hareket ilişkisi günlük yaşamda sıkça karşımıza çıkar.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları, öğrencilerin 3. ünite konusunu pekiştirmesine yardımcı olur ve bölümdeki soruları doğru anlamalarını sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinliklerde ve değerlendirmelerde doğru yanıtlar bulmasını kolaylaştırır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 88 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini tekrar etmelerini ve kavramları sağlamlaştırmalarını sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 88 Cevapları, ödev ve pekiştirme çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 88 Cevapları
1. Aşağıdaki görsellerde kuvvetin (itme-çekme) hangi etkilerinin görüldüğünü görsellerin altındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 88 Cevapları”
2. Duran cisimleri nasıl hareket ettirebiliriz? Aşağıya yazınız.
Cevap: Duran cisimlere itme veya çekme kuvveti uygulayarak onları hareket ettirebiliriz.
3. Hareketli bir cismin yönünü değiştirmek için ne çeşit bir kuvvet uygulanması gerektiğini yazınız.
Cevap: Cismin hareket yönünü değiştirmek için yön değiştirme kuvveti uygulanmalıdır.
4. Hızlı hareket eden cisimlerin ne tür tehlikeleri olabilir? Örnek vererek aşağıya yazınız.
Cevap: Hızlı hareket eden cisimler çarpışmalara ve kazalara sebep olabilir; örneğin hızlı giden bir araba bir yayaya çarpabilir.
5. Gün içinde itme ve çekme kuvvetini uyguladığınız hareketlere örnekler veriniz.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 Cevapları, öğrencilerin 3. ünite konusunu pekiştirmelerine ve konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerde doğru yanıtları bulmayı kolaylaştırır ve öğrenmeyi destekler.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84-85-86-87 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin güvenli davranışları öğrenmesine katkı sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87 Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 84-85-86-87
1. Çok hızlı koşarken önünüze birdenbire bir engel çıktığında hemen durabilir misiniz? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, çok hızlı koşarken ani bir engelde hemen duramayız çünkü vücudumuzdaki hareketin devam etmesini sağlayan momentum vardır.
2. Yavaş sallanan bir salıncaktan düşmek mi, yoksa hızlı sallanan bir salıncaktan düşmek mi daha çok zarar verir? Açıklayınız.
Cevap: Hızlı sallanan bir salıncaktan düşmek daha çok zarar verir çünkü hız arttıkça düşerken etki eden kuvvet de artar.
3. Kapıları niçin yavaş kapatmaya dikkat edersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Kapıları yavaş kapatmak, hem ses çıkmasını önler hem de kazara parmaklarımızın sıkışmasını engeller.
Soru : Aşağıdaki haberi okuyunuz. Hareketli varlıkların ne tür tehlikelere sebep olabileceğini düşününüz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Torbalıspor ile Kalespor arasında oynanan lig maçında rakip oyuncular birbirleriyle çarpıştı. Futbolculardan biri, çarpışmanın etkisiyle nefes alamayınca hastaneye kaldırıldı. Hastanede tedavi altına alınan futbolcunun sağlık durumu ciddiyetini koruyor.
Cevap: Hareketli varlıklar, çarpışma veya düşme gibi kazalara sebep olabilir; hızlı veya kontrolsüz hareketler insanları yaralayabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikeleri öğrenelim.
ETKİNLİK Neler Kullanacağız?
1. Uygulama
* Boş pet şişelerini su ile doldurunuz.
* Şişeleri yan yana diziniz.
* Bir arkadaşınız, 4 metre uzaklıktan topu şişelere doğru yavaşça yuvarlasın.
* Bir başka arkadaşınız, daha sonra topu hızla şişelere doğru yuvarlasın.
* Şişeler devrilinceye kadar aynı uygulamaya devam ediniz.
Soru: Şişelerin devrilmesi ile topun hızı arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Top daha hızlı yuvarlandığında şişeler daha çabuk ve kolay devrilir; hız arttıkça devrilme olasılığı artar.
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
2. Uygulama
Hareketli cisimlerin meydana getireceği zararlarını anlayabilmek için bir uygulama daha yapınız.
* Haşlanmış yumurtaları hafifçe birbirine vurunuz.
* Daha sonra aynı yumurtaları biraz daha hızlı bir şekilde birbirine vurunuz.
* Yumurtalarınızın sağlam olan taraflarını çevirerek bu kez çok hızlı bir şekilde birbirine vurunuz.
Soru: Yumurtaları hafifçe ve çok hızlı birbirlerine çarptığınızda sonuç ne oldu?
Cevap: Hafifçe çarptığımızda yumurtalar genellikle kırılmadı, çok hızlı çarptığımızda ise yumurtalar kırıldı.
Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.
Cevap: Hareketli cisimler hızlıysa etki ettikleri cisimlere daha fazla zarar verebilir; hız ve kuvvet arttıkça tehlike de artar.
Soru: Trafik kazaları ve doğal afetlerle ilgili haberler araştırınız. Bulduğunuz haberlerin görsellerini keserek bir kartona yapıştırınız. Her görselin altına o olayla ilgili düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Haber görselleri örnek olarak; araba kazası, sel ve deprem fotoğrafları olabilir. Altına yazılacak düşünceler: “Hareketli cisimler ve doğal olaylar insanlara zarar verebilir. Bu yüzden dikkatli olmalıyız ve güvenlik kurallarına uymalıyız.”
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 Cevapları, öğrencilerin 3. ünite konularını pekiştirmesine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerde doğru cevaplara kolayca ulaşmayı sağlar ve öğrenmeyi destekler.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları, konunun anlaşılmasını kolaylaştırır. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 79, 80, 81, 82, 83 Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83
1. Yerinde duran bir cisme, itme kuvveti uyguladığınız zaman cisim sizden uzaklaşır mı, size yaklaşır mı? Söyleyiniz.
Cevap: Yerinde duran bir cisme itme kuvveti uyguladığınız zaman cisim sizden uzaklaşır.
2. Uzağınızdaki bir sehpayı kendinize yaklaştırmak isterseniz sehpaya nasıl bir kuvvet uygularsınız? Açıklayınız.
Cevap: Uzağınızdaki bir sehpayı kendinize yaklaştırmak için sehpayı kendinize doğru çekme kuvveti uygularsınız.
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak kuvvetin hareketli cisimler üzerindeki etkisini öğrenelim.
ETKİNLİK Neler Kullanacağız?
* 1 adet bilye
* 1 adet küçük oyuncak araba
Hareketli Cisimler
Üzerinde Kuvvetin Etkisi Nasıl Yapacağız?
1. Uygulama
* Bilyeyi sıranızın üzerine koyup parmağınızla hafifçe itiniz (Görsel 1).
* Hareket hâlindeki bilyeye, bu kez ters yönde itme kuvveti uygulayınız (Görsel 2). Hareket hâlindeki bilyeye, ters yönde itme kuvveti uyguladığınızda bilyenin hareketinde nasıl bir değişme oldu?
2. Uygulama
* Hareketsiz duran arabanızı hafifçe itiniz (Görsel 3).
* Hareket hâlindeki arabanıza bu kez hareket yönünde bir kez daha itme kuvveti uygulayınız (Görsel 4).
Hareket hâlindeki arabaya, ters yönde itme kuvveti uyguladığınızda arabanın hareketinde nasıl bir değişme oldu?
Soru: Hareket hâlindeyken bilye ve arabanın hızı hangi durumda azalmış, hangi durumda artmıştır?
Cevap: Bilye ve araba hareket hâlindeyken ters yönde itme kuvveti uygulandığında hızları azalmış, hareket yönünde tekrar itme kuvveti uygulandığında hızları artmıştır.