İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı
4. sınıf din kültürü kitabı öğrencilere dini bilgiler ve ahlaki değerleri öğretmek için kapsamlı bir kaynak sunar. Ders kitabı 4. sınıf din kültürü kitabı olarak, bu kitap, öğrencilerin 4. sınıf din kültürü kitabı sayfaları üzerinde çalışma yaparak dini kavramları ve ahlaki değerleri öğrenmelerini sağlar. Kitabın 4. sınıf din kültürü kitabı cevapları bölümü, öğrencilerin derslerde karşılaştıkları sorulara doğru yanıtlar bulmalarına yardımcı olur. Özellikle 4. sınıf din kültürü kitabı cevapları MEB yayınları tarafından sağlanmış olup, öğretmenler ve veliler için güvenilir bir referans kaynağıdır.
Ayrıca, 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi kitabı öğrencilerin hem dini hem de ahlaki konularda bilgi sahibi olmalarını sağlayacak çeşitli etkinlikler ve sorular içerir. MEB 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi kitabı eğitim materyalleri, öğrencilere din ve ahlak bilgisi konularında sağlam bir temel sunar. Kitabın 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi çalışma kitabı cevapları da öğrencilerin kendi başlarına çalışma yaparken doğruluğu kontrol etmelerine olanak tanır. 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi kitabı cevapları, öğrencilere bu bilgileri nasıl uygulayacaklarını ve anlamlandıracaklarını gösterir.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı4. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları”, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilere yeni ünitenin ana temalarını tanıtır.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konulara hazırlık yaparak öğrenmeye katkıda bulunur. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 SDR İpekyolu Yayıncılık” ile bu ünitedeki temel kavramlar hakkında farkındalık yaratılarak öğrencilerin derse daha donanımlı başlamaları sağlanır.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Cevapları
Soru : Mekke’nin Müslümanlar için neden önemli olduğunu araştırınız.
Cevap: Mekke, İslam’ın kutsal şehri olup, Kâbe’nin bulunduğu yerdir. Müslümanlar, namaz kılarken Kâbe’ye yönelir ve Hac ibadetini Mekke’de yerine getirirler. Bu sebeple Mekke, Müslümanlar için büyük bir dini öneme sahiptir.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) aile büyükleri ve çocukluk dönemi hakkında genel ağ, Türkiye Diyanet Vakfı (TDV) İslam Ansiklopedisi vb. kaynaklardan bir araştırma yapınız. Araştırmanızı görsellerle de destekleyiniz ve sunu hâline getiriniz. Hazırladığınız sunuyu sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hz. Muhammed’in dedesi Abdulmuttalib, Mekke’de saygın bir liderdi. Babası Abdullah, doğumundan önce vefat etti. Annesi Amine de genç yaşta vefat edince, dedesi ve daha sonra amcası Ebu Talib’in korumasında büyüdü. Peygamberimizin çocukluk döneminde çobanlık ve ticaretle uğraştığı bilinir.
Soru : İslam’dan önce Mekke’de hangi dinî inançlar vardı? Bu konuyla ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: İslam’dan önce Mekke’de putperestlik yaygındı. Kâbe, birçok putun bulunduğu bir yerdi ve Araplar bu putlara taparlardı. Ayrıca Hanif olarak bilinen, Allah’a inanan fakat putlara tapmayan bazı insanlar da vardı.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlikle görevlendirilmesi ne zaman ve nasıl olmuştur? Araştırınız.
Cevap: Hz. Muhammed, 610 yılında 40 yaşındayken Hira Mağarası’nda iken Cebrail (a.s) ona gelmiş ve ilk vahiy olan “Oku!” emrini iletmiştir. Bu olayla birlikte peygamberlikle görevlendirilmiştir.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü KitabıHz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93 Cevapları”, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, Peygamberimizin doğduğu çevreyi ve o dönemin sosyal yapısını daha iyi kavrayarak tarihî bilgilerini geliştirirler.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin metni doğru anlayarak etkinliklere katılmalarına olanak tanır. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 SDR İpekyolu Yayıncılık”, Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu çevre hakkında bilgi edinmelerini sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) doğumu hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Hz. Muhammed, 571 yılında Mekke’de doğmuştur. Bu yıl, Fil Vakası’nın gerçekleştiği yıl olarak da bilinir. Babası Abdullah, Hz. Muhammed doğmadan önce vefat etmiştir. Annesi Amine, dedesi Abdulmuttalib ve sütannesi Halime onu büyütmüşlerdir.
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Aşağıya Cahiliye Dönemi’nin genel özelliklerini yazınız.
Cevap:
Madde Madde Cahiliye Dönemi’nin genel özellikleri şunlardır ;
Putlara tapma inancı yaygındı.
Kız çocukları diri diri gömülüyordu.
Adalet anlayışı zayıftı, güçlüler zayıfları eziyordu.
Aşiretçilik ve kabilecilik ön plandaydı.
İlim ve ahlak değerlerine önem verilmezdi.
İçki, kumar ve şiddet yaygındı.
Ticarette dürüstlükten uzak bir anlayış hâkimdi.
Kadınlara hak ve değer verilmezdi.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 115, 116 Cevapları” ve “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, 4. üniteyi kapsayan konuları gözden geçirir ve önemli bilgileri pekiştirir.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bu süreci destekleyerek, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olur. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilere öğrenilen bilgileri değerlendirme fırsatı sunar ve konuları sağlam bir şekilde kavrayabilmelerini sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116
A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu çevrede sosyal durum nasıldı? Söyleyiniz.
Cevap: Hz. Muhammed (sav) Mekke’de doğmuş ve büyümüştür. O dönemde Mekke, Arap kabilelerinin ticaret ve dini faaliyetlerinin merkezi olan, zengin ve çok kültürlü bir şehirdi. Mekke’nin sosyal yapısı, kabileler arasındaki ilişkiler üzerine kuruluydu. Çeşitli kabileler, birbirlerine karşı rekabet içinde olup, zaman zaman savaşlar yaşanıyordu. Kadınların toplumdaki rolü ise genellikle ikincil konumdaydı. Ancak bu dönemde ahlaki bozulma, adaletsizlik ve yoksulluk da yaygındı.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu çevrede en fazla benimsenen inançlar hangileriydi? Açıklayınız.
Cevap: Hz. Muhammed’in doğduğu çevrede, Araplar genellikle putperest bir inanca sahipti. Mekke’de Kâbe’de çeşitli putlar vardı ve Araplar bu putları taparlardı. Bunun yanı sıra, Yahudi ve Hristiyan toplulukları da bulunuyordu. Ancak bunlar daha az sayıdaydı. Paganizm, Hz. Muhammed’in doğduğu dönemde en yaygın inançtı.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) gençliğindeki seyahatleri ve Kâbe hakemliği hakkında bilgi veriniz.
Cevap: Hz. Muhammed (sav), gençliğinde ticaret yaparak çeşitli seyahatlerde bulunmuştur. Bu seyahatler, onun farklı kültürleri ve insanları tanımasına yardımcı olmuştur. Gençlik yıllarında, Kâbe’de hakemlik yaparak, kabileler arasındaki anlaşmazlıkları çözmüştür. Bu görevde, tarafsızlık ve adaletle hareket ederek herkesin güvenini kazanmıştır.
Soru : Hz. Muhammed (sav) çocukluğunda ve gençliğinde hangi güzel ve erdemli davranışlara sahipti? Söyleyiniz.
Cevap: Hz. Muhammed (sav) çocukluğunda ve gençliğinde dürüst, güvenilir, yardımsever ve adaletli bir kişilik sergilemiştir. O, “el-Emin” (güvenilir kişi) olarak tanınmıştır. Hiçbir zaman yalan söylememiş, ahlaki değerleri yüksek tutmuş ve her zaman dürüst olmuştur. Ayrıca, ticaret hayatında da çok dürüst ve adil bir tüccar olarak tanınmıştır.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) aile büyükleriyle ilişkisi nasıldı? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Hz. Muhammed (sav) aile büyükleriyle çok saygılı ve sevgi dolu ilişkiler kurmuştur. Özellikle amcası Ebu Talib, onu küçüklüğünden itibaren himaye etmiş ve ona sahip çıkmıştır. Annesi Amine’yi erken yaşta kaybetse de, onun hatırasına saygı göstermiştir. Babası Abdullah da vefat ettikten sonra, ailesine olan bağlılığı ve sevgi gösterileri hep güçlü olmuştur.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine yılları hakkında ana hatlarıyla bilgi veriniz.
Cevap: Hz. Muhammed (sav), Medine’ye hicret ettikten sonra burada İslam toplumu kurmuştur. Medine’de, ilk İslam devleti’ni kurarak, Müslümanlar ve diğer dinlere mensup topluluklarla birlikte, barış ve huzur içinde bir toplum oluşturmuştur. Ayrıca Medine’de, Medine Sözleşmesi’ni hazırlayarak, toplumlar arasında adil bir yönetim sistemi kurmuştur. Medine yıllarında birçok savaş ve mücadele verilmiş, fakat Hz. Muhammed (sav) her zaman barışı ve adaleti savunmuştur.
B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz. .
1. Peygamberimizin (sav) annesiyle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur?
A) Peygamberimiz (sav) dört yaşındayken vefat etmiştir.
B) İki erkek bir kız olmak üzere üç çocuğu vardı.
C) Zühreoğullarından Vehb’in kızı Amine’dir.
D) Mekke’de vefat etmiş ve buraya defnedilmiştir.
Cevap: A) Peygamberimiz (sav) dört yaşındayken vefat etmiştir.
(Peygamberimizin annesi Amine, Hz. Muhammed (sav) dört yaşında vefat etmiştir.)
2. Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu çevreyle ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlış bir bilgi içermektedir?
A) Kız çocuklarına değer verilmezdi. B) Okuma yazma oranı yüksekti.
C) Kölelere kötü davranılırdı.
D) Kabilecilik çok önemliydi.
Cevap: B) Okuma yazma oranı yüksekti.
(Mekke’de okuma yazma oranı çok düşüktü, çünkü o dönemde Araplar arasında okuma yazma bilmeyen çok insan vardı.)
3. I. Allah’ın (cc) varlığına inanmazlardı. II. Putlara dua eder, onlardan yardım isterlerdi. III. Putlar için adak adar, kurban keserlerdi. IV. Ahirete ve yeniden dirilişe inanmazlardı.
Puta tapanlarla ilgili yukarıda verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
A) Sadece I B) I ve II C) II ve III D) II, III ve IV
Cevap: D) II, III ve IV
(Puta tapanlar; putlara dua eder, onlardan yardım ister, adak adar, kurban keserdi ve ahirete inanmazlardı.)
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
4. Abdülmuttalib’in oğludur. Mekke’nin güzel ahlaklı ve iyi huylu delikanlılarından biridir. Babası onu Vehb’in kızı Amine ile evlendirmiştir. Ticaretle uğraşmıştır. Şam yönüne ticaret yolculuğuna çıkmıştır. Dönüş yolunda Medine’de hastalanmış ve burada vefat etmiştir. O vefat ettiğinde Hz. Muhammed (sav) henüz doğmamıştı.
Yukarıda sözü edilen kişi kimdir?
A) Abdullah B) Ebu Talib C) Hamza D) Zübeyir
Cevap: A) Abdullah
(Yukarıda sözü edilen kişi, Peygamberimiz (sav)’in babası Abdullah’tır.)
5. Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara ……………………… denir. Mekke’den göç eden Müslümanlara kucak açıp onlara maddi ve manevi destek olan Müslümanlara ise ……………………… denir.
Yukarıdaki paragrafta yer alan boşluklara sırasıyla hangi kavramlar getirilmelidir?
A) Suffe – Muhacir B) Hicret – Ensar C) Muhacir – EnsarD) İsra – Miraç
Cevap: C) Muhacir – Ensar
(Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara Muhacir, Medine’deki Müslümanlara ise Ensar denir.)
C. Aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru)Hz. Muhammed (sav) 20 Nisan 571 tarihinde Mekke’de dünyaya geldi.
(Doğru)Abbas (ra) ve Hamza (ra) Peygamberimizin (sav) amcalarıdır.
(Yanlış)Peygamberimiz (sav) sütannesinin yanında dört yıl kaldı. (Peygamberimiz (sav) sütannesinin yanında beş yıl kalmıştır.)
(Yanlış)Peygamberimize (sav) Muhammed ismini babası koymuştur. (Muhammed ismini Peygamberimizin (sav) anne tarafından, dedesi Abdullah koymuştur.)
(Yanlış)Peygamberimizin (sav) bütün çocukları, Hz. Hatice (ra) ile evliliğinden doğmuştur. (Peygamberimizin (sav) çocuklarının üçü Hz. Hatice (ra) ile doğmuştur, fakat İbrahim (ra) Hz. Maria (ra)’dan doğmuştur.)
(Doğru) Peygamberimiz (sav) 622 yılında Mekke’den Medine’ye hicret etmiştir.
(Yanlış)Peygamberimiz (sav) 60 yaşında Mekke’de vefat etmiştir. (Peygamberimiz (sav) 63 yaşında Medine’de vefat etmiştir.)
(Doğru) Salli ile Barik duaları, Peygamberimize (sav) salavat getirmek amacıyla okunan dualardandır.
Ç. Aşağıdaki kutulara Peygamberimizin (sav) çocuklarının adını yazınız.
Cevap:
Madde Madde Peygamberimizin (sav) çocuklarının isimleri:
Kasım
Zeynep
Ruqayyah
Ümmü Gülsüm
Fatimah
Abdullah (Tayyip ve Tayyir olarak da bilinmektedir)
İbrahim
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 115-116 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı5. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları” ve “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere 5. üniteye yönelik hazırlık yapma fırsatı sunar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” sayesinde, öğrenciler 5. ünite konuları hakkında bilgi edinir ve anlamlarını daha iyi kavrar. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilerin ünitenin içeriği hakkında aktif bir şekilde çalışmasını sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117 Cevapları
Soru : Temizliğin önemini anlatan bir şiir bularak defterinize yazınız.
Cevap:
Temiz Ol!
Temizlikten önemlisi yok,
Sağlığa faydası çok.
Beden, ruh temiz olur,
İnsana huzur sunar, dokunur.
Elini yıka sıkça,
Gözünü dinlendir,
sağlığına bakça.
Bir insan temiz olursa,
Toplum da güzel olur,
barışla dolarsa.
Soru : Taharet, abdest ve misvak ne demektir? Araştırınız.
Cevap:
Taharet: Temizlik anlamına gelir. İslam dini, hem bedensel hem de manevi temizlik için çeşitli kurallar koymuştur. Taharet, bireyin fiziksel olarak temiz olması anlamına gelir ve bazı ibadetler için zorunludur.
Abdest: İslam’da, namaz ve bazı ibadetler için fiziksel temizlik amacıyla su ile ellerin, yüzün, kolların ve ayakların belirli şekilde yıkanması işlemidir.
Misvak: Diş temizliği için kullanılan, özellikle Peygamber Efendimiz’in (sav) sıkça kullandığı bir ağaç dalıdır. Misvak, dişlerin temizliği için sağlıklı ve doğal bir yöntem olarak kabul edilir.
Soru : Temizliğin sağlık açısından önemini ifade eden gazete haberleri, resimler, güzel sözler, şiirler vb. araştırınız. Bunlarla ilgili bir sunu hazırlayınız. Sununuzu, projeksiyon cihazı vb. araçlar yardımıyla sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Bu etkinlik için, temizliğin sağlık açısından önemini vurgulayan aşağıdaki maddeleri içeren bir sunu hazırlanabilir:
Gazete Haberleri: “Sağlık Bakanlığı, hijyen kurallarına uyulmasının sağlık için hayati önem taşıdığını vurguladı.” gibi haber başlıkları.
Resimler: Temizlikten önce ve sonra sağlıklı bir yaşamı gösteren görseller.
Güzel Sözler: “Temizlik, sağlığın ilk adımıdır.” veya “Bir beden temizse, ruhu da arınır.”
Şiirler: Temizliğin önemini anlatan şiirler.
Hazırladığınız sunuyu görseller ve alıntılarla destekleyerek sınıfınızda sunabilirsiniz.
Soru : Peygamberimizin (sav) temizlikle ilgili iki hadisini öğrenip defterinize yazınız.
Cevap:
Hadis 1: “Temizlik imanın yarısıdır.” (Müslim)
Hadis 2: “Abdestli olarak namaz kılmayanın, temiz olmayanın namazı kabul edilmez.” (Tirmizi)
Soru : Çevrenin temiz olması için üzerimize düşen sorumlulukların neler olduğunu aile bireylerinizle konuşunuz.
Cevap:
Madde Madde Çevrenin temiz tutulması için aşağıdaki sorumluluklar önemli olabilir:
Atıkları doğru şekilde çöpe atmak.
Geri dönüşüm malzemelerini ayrıştırmak.
Doğaya zarar vermemek için temizlik yaparken dikkatli olmak.
Çevremizi temiz tutarak başkalarına örnek olmak.
Evde ve dışarıda temizlik alışkanlıklarını teşvik etmek.
Bu sorumlulukları aile bireylerinizle konuşarak, çevreye duyarlı bir yaşam tarzı benimseyebilirsiniz.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabıİslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120 Cevapları” ile öğrenciler, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları” aracılığıyla İslam’da temizlik konusunu derinlemesine keşfeder.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” sayesinde, öğrenciler bu önemli konuyu daha iyi anlayabilir ve “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri ile temizlik ile ilgili bilgilerini pekiştirebilir.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119-120 Cevapları
Soru : “İslam temizlik dinidir.” diyen biri sizce ne anlatmak istiyor?
Cevap: Bu ifade, İslam dininin sadece fiziksel temizlikle ilgili değil, aynı zamanda manevi temizlikle de ilgili olduğuna işaret eder. İslam, bireyin hem bedensel temizliğine hem de ruhsal temizliğine önem verir. Din, abdest almak, gusül yapmak gibi bedensel temizlik kurallarını öğretirken, aynı zamanda kalp temizliğine, kötülüklerden arınmaya, kibir ve nefretten uzak durmaya da dikkat çeker. Yani, İslam’da temizlik, sadece dışarıdan görünüş değil, iç dünyayı da kapsayan bir anlayıştır. Bu yüzden “İslam temizlik dinidir” denildiğinde, temizliğin hem maddi hem de manevi açıdan insanın hayatında nasıl önemli bir yer tuttuğu anlatılmak isteniyor.
Soru : Manevi yönden temiz olan, güzel ahlaklı bir insan sizce hangi özelliklere sahiptir? Aşağıya örnekler yazınız.
Cevap:
Maddeler Halinde Manevi yönden temiz, güzel ahlaklı bir insanın sahip olduğu bazı özellikler şunlardır:
Sabırlıdır: Zorluklar karşısında yılmaz, sabırlıdır ve olumsuz durumlarla başa çıkabilir.
Hoşgörülüdür: İnsanların kusurlarını anlamaya çalışır, öfke ve kin beslemez.
Dürüsttür: Her durumda doğruyu söyler ve güvenilir bir kişiliğe sahiptir.
Empatikdir: Başkalarının duygularını anlamaya çalışır, onlara yardımcı olmaya gayret eder.
Adaletli ve eşitlikçidir: Herkese eşit davranır, kimseyi ayırmaz ve ayrımcılık yapmaz.
Cömerttir: Malını ve zamanını başkalarına yardım etmek için seve seve paylaşır.
Kötü alışkanlıklardan uzak durur: Manevi temizlik, kişinin kötü alışkanlıklardan ve kötü düşüncelerden arınması anlamına gelir.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 118-119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.