4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları konusuna dair etkinliklerin doğru yanıtlarını sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları‘nda yer alan bu etkinlikler, öğrencilerin Peygamberimizin doğumundan gençlik yıllarına kadar olan hayatını öğrenmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, bu önemli konuyu detaylı bir şekilde kavrayabilirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan materyallerle öğrencilere bilgi sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde, öğrenciler 4. Sınıf Din Kültürü dersinde yer alan bu sayfalardaki etkinliklerin doğru cevaplarını öğrenebilir ve Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirebilirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) çocukluk yılları hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Muhammed (sav), 570 yılında Mekke’de doğmuştur. Annesi Amine, babası Abdullah, ve dedesi Abdülmuttalib tarafından büyütülmüştür. Babası Abdullah, Hz. Muhammed doğmadan önce vefat etmiştir. Annesi Amine de onun altı yaşında iken vefat etmiştir. Bu yüzden Hz. Muhammed (sav), erken yaşlardan itibaren yetim kalmıştır. Dedesi Abdülmuttalib ve ardından amcası Ebu Talib tarafından büyütülmüştür. Çocukluk yıllarında oldukça sevilen ve saygı duyulan bir kişilik sergilemiş, “El-Emin” yani güvenilir olarak tanınmıştır. Ayrıca, küçük yaşlardan itibaren dürüst ve erdemli bir kişilik sergileyen Hz. Muhammed, çevresindeki herkes tarafından saygı ile karşılanmıştır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Bu cevaptan sonra Ebrehe’nin sinirleri daha da gerilmiş, eli ayağı titremişti. Abdülmuttalib’in sözleri kulağında yankılanıyordu. Ama ne olursa olsun Kâbe’yi yıkacaktı. Ordusuna seslendi ve hemen harekete geçmelerini emretti. Abdülmuttalib de develerini alarak Mekke’ye döndü. Halkını büyük bir felakete karşı uyardı. Onlara Kâbe’den uzak bir yerde beklemelerini söyledi. Çünkü biliyordu ki Allah (cc), zalimlere fırsat vermeyecekti. Öyle de oldu.

Fil ordusu, Kâbe’ye yaklaşınca en öndeki fil birden yere çöktü. Diğer filler de onu taklit ettiler. Askerler tüm uğraşlarına rağmen fili yerinden kaldıramadılar. Zavallı hayvan bile anlamıştı Kâbe’nin ne kadar önemli ve değerli olduğunu. Fakat Ebrehe bir türlü anlamak istemiyordu. O sırada minicik kuşlardan oluşan bir kalabalık gökyüzünü kapladı. Kocaman fillere karşı Kâbe’yi korumaları için Allah (cc) tarafından görevlendirilmiş bu küçücük kuşlar, ayaklarıyla ve gagalarıyla taşıdıkları taşları ordunun üstüne fırlatıyordu. Böylece darmadağın olan zalimler anlamışlardı Kâbe’nin sahibinin Allah (cc) olduğunu. Ve anlamışlardı güçlü olanın değil, Allah’ın (cc) yanında olanın kazanacağını…

Soru : Bu metinden çıkarılabilecek mesajları arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Bu metinden çıkarılabilecek bazı önemli mesajlar şunlardır:

  • Allah’ın gücü her şeyden büyüktür. İnsanlar ve ordular ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar, Allah’ın kudretinin karşısında hiçbir şey duramaz.
  • Kâbe, İslam’ın kutsal bir yeridir ve Allah tarafından korunmaktadır.
  • Zalimler ve güçlüler, Allah’a karşı duramazlar ve sonunda hüsrana uğrarlar.
  • Allah, dilediği zaman, küçük olanları büyük görevlere layık görüp zaferler kazandırabilir.
  • Sabır ve inançla karşılaşılan zorluklar aşılabilir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : Sınıfınızda bir iyilik hareketi başlatmak isteseydiniz neler yapardınız?


Cevap :

Madde Madde Sınıfımızda bir iyilik hareketi başlatmak için şu adımları atabilirdim:

  1. Yardım Toplama: İhtiyaç sahibi kişilere yardım etmek için sınıfça bir kampanya düzenlerdim. Gıda veya kıyafet bağışları toplayarak bunları ihtiyaç sahiplerine ulaştırabilirdik.
  2. Geri Dönüşüm Projesi: Çevreyi korumak amacıyla sınıf içinde geri dönüşüm projesi başlatırdım. Öğrencileri plastik atıkları ayırarak geri dönüşüm kutularına atmaya teşvik ederdim.
  3. Gönüllü Çalışmalar: Sınıf arkadaşlarımla birlikte çevremizdeki yaşlılara veya engellilere yardımcı olmak için gönüllü çalışmalar yapabilirdik.
  4. Pozitif Mesajlar Paylaşmak: Sınıfta pozitif düşünmeyi teşvik etmek için her gün bir iyi niyet mesajı veya motivasyonel söz paylaşırdım.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışlarını listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışları arasında şunlar öne çıkar:

  1. Dürüstlük: Hz. Muhammed (sav), küçük yaşlardan itibaren “El-Emin” (güvenilir) olarak tanınmıştır.
  2. Merhamet: İnsanlara, özellikle fakirlere, yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine büyük bir merhamet göstermiştir.
  3. Sabır: Zorluklar karşısında sabır göstermiş ve insanlara sabırla yaklaşmıştır.
  4. Adalet: Herkese eşit ve adil davranarak toplumda adaletin sağlanmasına önem vermiştir.
  5. Hoşgörü: O, hoşgörülü ve affedici bir liderdi. İnsanları doğru yola davet ederken, onlara kötü davranmaktan kaçınmıştır.
  6. Alçakgönüllülük: Hz. Muhammed (sav), her zaman alçakgönüllü olmuş ve kibirden kaçınmıştır.
  7. İyi ahlak: O, “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim” diyerek ahlaki değerleri ön planda tutmuştur.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi konusuna dair etkinliklerin doğru yanıtlarını sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları‘nda yer alan bu metinler, öğrencilerin Peygamberimizin ailesi hakkında detaylı bilgi edinmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, konunun tarihsel ve kültürel bağlamını anlayabilir ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlayabilirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 85, 86 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan materyallerle öğrencilere bilgi sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde, öğrenciler 4. Sınıf Din Kültürü dersinin bu sayfalarındaki etkinliklerin cevaplarını öğrenebilir ve Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirebilirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) ailesi hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) ailesi, İslam tarihinde çok önemli bir yer tutar. Babası Abdullah, annesi Âmine, dedesi Abdülmuttalib, amcası ise Ebu Talib’dir. Babası vefat ettikten sonra dedesi Abdülmuttalib, annesi Âmine’nin vefatından sonra ise amcası Ebu Talib tarafından büyütülmüştür. Hz. Muhammed’in (sav) en yakın aile üyelerinden biri de kızı Fatima‘dır. Fatima, Hz. Ali ile evlenmiş ve Hasan ile Hüseyin isimli çocukları olmuştur.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda, Hz. Muhammed’in (sav) aile bireyleri ile onlara ait isimleri eşleştiriniz.


Cevap :

  • EBU TALİB – Amcası
  • HALİME – Sütannesi
  • ÂMİNE – Annesi
  • ABDULLAH – Babası
  • FATIMA – Kızı
  • ABDÜLMUTTALİB – Dedesi

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre konusuna dair etkinliklerin doğru yanıtlarını sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları‘nda yer alan bu etkinlikler, öğrencilerin Peygamberimizin doğduğu çevre hakkındaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, konuyu daha iyi anlar ve öğretici materyallerle desteklenirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 80, 81, 82, 83, 84 Cevapları, MEB Yayınları tarafından hazırlanan içeriklerle öğrencilere detaylı bir bilgi sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersindeki bu sayfalarda yer alan etkinliklerin yanıtlarını içermekte olup, öğrencilerin Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre konusundaki bilgi ve anlayışlarını geliştirir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84


Soru : Hz. Peygamber’in doğduğu çevre hakkında bilgi sahibi olmak sizce neden önemlidir?


Cevap : Hz. Peygamber’in doğduğu çevreyi tanımak, onun getirdiği mesajların hangi koşullarda ortaya çıktığını ve o dönemdeki insanların ihtiyaçlarına nasıl cevap verdiğini anlamamızı sağlar. Ayrıca, cahiliye döneminin dinî, sosyal ve ahlaki yapısını öğrenmek, İslam’ın getirdiği değişimlerin büyüklüğünü kavramamıza yardımcı olur. Bu bilgiler, Peygamberimizin örnek kişiliğini ve mücadele azmini daha iyi anlamamızı sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Verilen tabloya Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu ortamın dinî, sosyal ve ekonomik özelliklerini kısaca yazınız.


Cevap :

Hz. Peygamber’in (sav) doğduğu Mekke, dinî olarak putperest bir toplumdu. İnsanlar birçok putu tapınıyor ve Kâbe etrafında ibadet ediyorlardı. Ancak, bu dönemde bir grup insan, özellikle Hanifler, tek tanrıya inanıyordu.

Sosyal açıdan, Mekke’de kabilecilik yaygındı. Akrabalık bağları oldukça güçlüydü ve insanlar kabileler arası dayanışma içinde yaşıyorlardı. Fakat, kölelere ve kadınlara karşı çok sert tutumlar sergileniyordu. Aynı zamanda kan davaları ve kabileler arası çatışmalar da yaygındı.

Ekonomik olarak, Mekke, ticaretin önemli bir merkeziydi. Kervan yolları üzerinde bulunması nedeniyle, kervan ticareti büyük önem taşıyordu. Mekke’nin zenginliği, bu ticaretin sağladığı gelirle artıyordu. Ayrıca, fuarlar ve panayırlar da ticari hayatın bir parçasıydı.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim etkinlikleri için kapsamlı bir kaynak sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları‘nda yer alan 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme fırsatı bulurlar. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu sayfa, öğrencilere konuyu pekiştirme ve eksiklerini belirleme konusunda rehberlik eder.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 79 Cevapları, öğrencilere ünite değerlendirmesi sürecinde büyük bir yardım sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde çocuklar, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. ünitesindeki konuları etkin bir şekilde öğrenebilirler. 4. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, üniteyi ne kadar öğrendiklerini belirleyebilir ve bu süreçte kendilerini geliştirebilirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Güvenilir bir insanda bulunması gereken özellikler nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Güvenilir bir insanda dürüstlük, sadakat, sorumluluk bilinci, sözünde durma ve adaletli olma gibi özellikler bulunmalıdır. Güvenilir bir kişi, verdiği sözleri tutar ve başkalarının haklarına saygı gösterir. Ayrıca, emanet edilen bir şeyi korur ve başkalarının sırlarını ifşa etmez.


Soru : Her yıl milyonlarca Müslüman, Mekke ve Medine şehirlerini niçin ziyaret eder? Araştırınız.


Cevap : Müslümanlar, her yıl Mekke’yi ziyaret ederek hac ve umre ibadetlerini yerine getirirler. Mekke’de bulunan Kâbe, İslam’ın kutsal merkezidir. Medine ise Hz. Muhammed’in (sav) kabrinin bulunduğu şehir olup, Müslümanlar burada Peygamber Efendimize olan sevgilerini göstermek ve Ravza-i Mutahhara’yı ziyaret etmek için gelirler. Bu ziyaretler, manevi bağları güçlendirmek ve dini vecibeleri yerine getirmek amacıyla yapılır.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) başka hangi isimlerinin olduğunu araştırarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hz. Muhammed’in (sav) diğer isimleri şunlardır:

  1. Ahmed: Övülen, övgüye layık.
  2. Mahmud: Övülen kişi.
  3. Mustafa: Seçilen, seçilmiş kişi.
  4. Habibullah: Allah’ın sevgilisi.
  5. Rasulullah: Allah’ın elçisi.
  6. Nebiyyullah: Allah’ın peygamberi.

Soru : Salli ve Barik dualarının okunuşunu ve anlamlarını araştırarak defterinize not alınız.


Cevap :

Salli Duası Okunuşu: “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed. Kema salleyte ala İbrahime ve ala ali İbrahim. İnneke Hamidün Mecid.”

Salli Duası Anlamı: “Allah’ım! İbrahim’e ve onun âline rahmet ettiğin gibi, Muhammed’e ve onun âline de rahmet et. Şüphesiz sen, övülen ve yüce olansın.”

Barik Duası Okunuşu: “Allahümme barik ala Muhammedin ve ala ali Muhammed. Kema barekte ala İbrahime ve ala ali İbrahim. İnneke Hamidün Mecid.”

Barik Duası Anlamı: “Allah’ım! İbrahim’e ve onun âline bereket verdiğin gibi, Muhammed’e ve onun âline de bereket ver. Şüphesiz sen, övülen ve yüce olansın.”


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim etkinlikleri ile öğrencilerin konuyu pekiştirmelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları‘nda yer alan 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirme fırsatı bulurlar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, öğrencilerin konuya dair anlayışlarını ölçmelerini ve eksik noktaları belirlemelerini destekler.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 74, 75, 76, 77 Cevapları, ünite değerlendirme etkinlikleri ile öğrencilerin bilgilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. ünitesine ait etkinliklerin yanıtlarını sunarak, çocukların öğrenme sürecini güçlendirir. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sağlanan bu kaynaklar, çocukların konuyu ne derece kavradıklarını belirlemelerine yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Din, insanların güzel ahlak sahibi olması için kurallar koyar.
  2. (Yanlış) Sadece bana hediye veren kişilerle arkadaşlık ederim.
  3. (Yanlış) Fatiha suresi, Kur’an-ı Kerim’in son suresidir.
  4. (Doğru) Akrabalarımızın sevinçli ve hüzünlü zamanlarında yanlarında olmak gerekir.
  5. (Doğru) Sevgi ve saygı, toplumda güzel ahlakın yaygınlaşmasını sağlar.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. İnsanın iyi veya kötü olarak nitelendirilen huy ve davranışlarına ahlak denir.
  2. Saygı, bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli ve ölçülü davranma duygusudur.
  3. Size bir selam verildiği zaman ondan daha güzeliyle veya aynıyla karşılık verin.
  4. Öğretmenler; bilgimizi ve görgümüzü geliştiren, hayatımıza rehberlik eden insanlardır.
  5. Fatiha namazların her rekâtında okunur.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz. 


1. Aşağıdakilerden hangisi insanlarla ilişkilerimizde sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir?


A) Hediyeleşmek
B) Kavga etmek
C) Sevdiğini söylemek
D) Selamlaşmak

Cevap : B) Kavga etmek Sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir.


2. Sevgi ve saygıyı, bir duvarı sağlamlaştıran harç gibi düşünebiliriz. İnsanları bir arada tutan, birlik ve beraberliklerini koruyan duygu sevgi ve saygıdır. Sevgi ve saygı, insanları yakınlaştırarak onların birbirlerine merhametle davranmalarını sağlar.

Metinde vurgulanan ana düşünce aşağıdakilerden hangisidir?


A) Duvarın sağlam olması için harç kullanılmalıdır.
B) Hz. Peygamber, güzel ahlak sahibidir.
C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
D) Güvenli bir toplum için dürüstlük önemlidir.

Cevap : C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
Metinde sevgi ve saygının birlik ve beraberliği koruduğu vurgulanmaktadır.


3. Aşağıdaki kavramların hangisi “akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak” anlamına gelir?


A) Sılayırahim
B) Ahlak
C) Adalet
D) Cömertlik

Cevap : A) Sılayırahim
Akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak anlamına gelir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


4. “Hayır dile komşuna, hayır gele başına.” atasözünde aşağıdakilerden hangisi anlatılmaktadır?


A) Komşularımızın isteklerine “Hayır!” demeliyiz.
B) Komşumuzun çocuklarıyla arkadaşlık etmeliyiz.
C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
D) Komşumuza ziyarete gitmeliyiz.

Cevap : C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
Atasözünde komşularla iyi ilişkiler kurmanın önemi vurgulanmaktadır.


5. I. Bismillâhirraḥmânirraḥîm
II. Elḥamdülillâhi rabbilâlemîn
III. Erraḥmânirraḥhîm
IV. Mâliki yevmiddîn
V. İyyâke na’budü ve iyyâke nesteîn
VI. Sırâtalleẕîne en’amte aleyhim / Ğayrilmağdûbi aleyhim veleddâllîn
VII. İhdinassırâtalmüstaḳîm

Numaralandırılarak verilen ifadelerden hangi ikisinin yeri değişirse Fatiha suresinin okunuşu doğru olur?


A) I. ve II.
B) III. ve IV.
C) V. ve VI.
D) VI. ve VII.

Cevap : D) VI. ve VII.
Bu iki ayetin yerleri değiştirildiğinde Fatiha suresinin doğru sırası elde edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : Güzel ahlak sahibi olmak insana neler kazandırır? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Güzel ahlak sahibi olmak, insanlara güven kazandırır, saygı uyandırır ve sosyal ilişkileri güçlendirir. Örneğin, dürüst bir insan çevresindeki kişiler tarafından güvenilir bulunur, adil bir kişi toplumda takdir görür. Ayrıca güzel ahlak, bireyin hem dünyada hem de ahirette huzurlu ve mutlu bir yaşam sürmesine vesile olur. Örneğin, yardımsever bir kişinin insanlara yaptığı iyilikler, dostluk ve sevgi bağlarının artmasını sağlar.


Soru : Ailenizle ilişkilerinizin iyi olması için nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız.


Cevap : Ailemle ilişkilerimin iyi olması için sevgi, saygı ve anlayışa önem veririm. Onlara karşı hoşgörülü davranır, fikirlerini dinlerim. İhtiyaçlarına duyarlı olur, yardım ederim. Örneğin, ev işlerinde destek olmak veya birlikte zaman geçirmek aile bağlarını güçlendirir. Ayrıca, tartışmalarda yapıcı olmaya çalışır, kırıcı sözlerden kaçınırım.


Soru : Kur’an-ı Kerim’e göre, insanlarla ilişkilerde dikkat edilmesi gereken
beş olumlu davranış yazınız.


Cevap :

  1. Adaletli olmak: İnsanlar arasında ayrım yapmadan hakka uygun davranmak (Nisa suresi, 135. ayet).
  2. Doğru sözlü olmak: Yalan söylememek, dürüst olmak.
  3. Sabırlı olmak: Zorluklar karşısında metanet göstermek (Bakara suresi, 153. ayet).
  4. Merhametli olmak: Özellikle anne babaya ve zayıf durumda olanlara karşı şefkat göstermek (İsra suresi, 23-24. ayet).
  5. Bağışlayıcı olmak: İnsanların hatalarını affederek kin tutmamak.

Soru : Fatiha suresinde Yüce Allah’ın hangi isim ve sıfatları yer alır? Yazınız.


Cevap :

  • Rab: Alemlerin Rabbi, her şeyi yaratan ve yöneten.
  • Rahman: Sonsuz merhamet sahibi.
  • Rahim: Bağışlayan ve esirgeyen.
  • Malik-i Yevmiddin: Din gününün sahibi.
  • Hidayet veren: Doğru yola ileten.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!