İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik YayınlarıKitabı1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99
Öğrencilerin kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini anlaması için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 98-99 Sayfa Cevapları” oldukça önemlidir. Bu cevaplar, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde çözmesini sağlar ve konuyu kavramalarına yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, derslerde işlenen bilgilerin pekişmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 98-99 Cevapları Pasifik Yayınları”
Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 1. BÖLÜM: KUVVETİN CİSİMLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuyu daha aktif öğrenmesini ve kavramalarını sağlar. Bunun yanı sıra “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 98, 99 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerine ve öğrenme sürecini güçlendirmelerine imkân tanır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 98-99
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
1. Aşağıdaki görsellerin numaralarını kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerinin bulunduğu kutucuklardan uygun olana yazarak eşleştiriniz.
Cevap:
Hızlandırıcı : 2
Yavaşlatıcı : 5 ve 6
Yön değiştirme : 3
Şekil değiştirme : 1 ve 4
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki cisimlere uygulanan kuvvet ortadan kalktığında eski hâline dönebilen cisimlerin altındaki kutucuğu maviye, eski hâline dönemeyen cisimlerin altındaki kutucuğu kırmızıya boyayınız.
Cevap:
“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98-99 Cevapları”
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik YayınlarıKitabıKuvvetin Cisimlere Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97
Cisimlerin hareketini ve kuvvetin etkilerini anlamak öğrenciler için oldukça önemlidir. “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 92-93-94-95-96-97 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde çözmesini sağlar ve konuyu kavramalarına yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, derslerde işlenen bilgilerin pekişmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97 Cevapları Pasifik Yayınları”
Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 1. BÖLÜM: KUVVETİN CİSİMLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ : Kuvvetin Cisimlere Etkileri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini kavramalarına yardımcı olur. Bunun yanı sıra “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 92, 93, 94, 95, 96, 97 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerini sağlar ve öğrenme sürecini güçlendirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvetin Cisimlere Etkileri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki hangi varlıklara bir kuvvet etki ediyor? Kuvvet bu varlıkları nasıl etkiliyor? Açıklayınız.
Cevap: Görseldeki çocuklar kaydırak, salıncak ve bisiklet gibi oyun araçlarını kullanarak kuvvet uyguluyor. Uyguladıkları bu kuvvet, araçların hareket etmesini sağlıyor, hızlarını artırıyor ve yönlerini değiştiriyor.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Görsel 3.1’de verilen durumlarda hangi cisimlere kuvvet etki etmektedir? Bu cisimlere etki eden kuvvet, cisimlerde ne gibi değişikliklere sebep olmaktadır? Bu soruların cevabını bulmak için “Kuvvet Cisimleri Nasıl Etkiler?” etkinliğini yapınız.
Cevap:
Oyun hamuruna bastırarak, hamuru gererek, sıkarak veya bükerek şeklini değiştirebiliyorum. = Kuvvet uygulandığında cisimlerin şekli değişir.
Arkadaşım arabayı hareket yönünde iteklediğinde daha hızlı hareket ediyorum. = Kuvvet uygulandığında cisimlerin hızı değişir.
Önümdeki otomobili kurallara uygun sollamak için direksiyonu çevirerek yön değiştirmeliyim. = Kuvvet uygulandığında cisimlerin yönü değişir.
Masayı iterek ya da çekerek masanın hareket etmesini sağlayabilirim. = Kuvvet uygulandığında cisimler hareket eder.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
KUVVET CİSİMLERİ NASIL ETKİLER?
Kullanılacak Malzemeler
■ Oyuncak araba ■ 50 cm uzunluğunda ip (2 adet) ■ Paket lastiği
■ Sünger ■ Oyun hamuru ■ Yay Etkinliği Yapalım I. Aşama
▲ Oyuncak arabanın ön ve arka tarafına ip bağlayınız.
▲ Masanın üzerinde duran oyuncak arabayı önce hafif bir şekilde, sonra hızlı bir şekilde önündeki iple çekiniz. Sonra arabanın farklı yönlere dönmesini sağlayacak şekilde ipi çekiniz. Arabanın yaptığı hareketleri gözlemleyiniz.
▲ Daha sonra araba hareket ederken arabanın arkasındaki ipi çekerek harekete ters yönde kuvvet uygulayınız. Arabanın yaptığı hareketi gözlemleyiniz. II. Aşama
▲ Paket lastiğini iki elinizle çekerek lastikte meydana gelen değişimi gözlemleyiniz. Lastiği bırakarak lastikteki değişimi gözlemleyiniz. III. Aşama
▲ Yayı iki ucundan zıt yönlerde çekiniz. Uyguladığınız germe kuvveti sonucunda yayın şeklinin nasıl değiştiğini gözlemleyiniz.
▲ Yaya germe kuvveti uygulamayı bıraktığınızda yaydaki değişimi gözlemleyiniz. IV. Aşama
▲ Oyun hamurlarını elinize alarak germe, bükme gibi etkilerle kuvvet uygulayıp oyun hamurunun şeklini değiştiriniz. Kuvvet ortadan kalktığında hamurun şeklinde bir değişim olup olmadığını gözlemleyiniz.
● Duran oyuncak arabayı hareket ettirmek için ne yaptınız?
Cevap: Arabayı çekerek veya iterek kuvvet uyguladım.
● Uyguladığınız farklı kuvvetler sonucunda oyuncak arabanın hareketinde neler gözlemlediniz?
Cevap: Kuvvetin şiddetine göre araba daha hızlı veya yavaş hareket etti, farklı yönlere çektiğimde yön değiştirdi, ters yönde kuvvet uygulandığında hareketi yavaşladı veya durdu.
● Kuvvet uyguladığınızda lastik ve yayda ne gibi değişiklikler gözlemlediniz? Kuvveti ortadan kaldırdığınızda cisimler önceki şekillerine geri döndü mü?
Cevap: Lastik ve yay gerildi, şekilleri değişti; kuvvet kaldırıldığında yay ve lastik eski şekline geri döndü.
● Oyun hamuru, kuvvet ortadan kalktığında önceki şekline geri döndü mü?
Cevap: Hayır, oyun hamuru uygulanan kuvvetten sonra şeklini değiştirmiş olarak kaldı.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
Soru : Siz de kuvvetin yavaşlatıcı etkisine örnekler bulunuz.
Cevap: Araba frene basıldığında yavaşlaması, topa karşı elle durdurma kuvveti uygulanması, bisikletin pedallarının bırakılmasıyla yavaşlaması.
Soru : Siz de kuvvetin yön değiştirici etkisine örnekler bulunuz.
Cevap: Topa yan taraftan vurulduğunda yön değiştirmesi, araba direksiyonu çevirildiğinde yön değiştirmesi, salıncağın itildiğinde farklı yöne hareket etmesi.
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik YayınlarıKitabı2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89
Öğrencilerin besinler ve sağlıklı yaşam konularında öğrendiklerini pekiştirmeleri için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89 Sayfa Cevapları” büyük önem taşır. Bu cevaplar, öğrencilerin etkinlikleri doğru çözmesine yardımcı olur ve konuları daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, derslerde işlenen bilgilerin pekişmesine destek olarak öğrenme sürecini kolaylaştırır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları Pasifik Yayınları”
Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini tekrar etmelerine ve eksiklerini görmelerine imkân tanır. Bunun yanı sıra “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86, 87, 88, 89 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerini ve öğrenme sürecini güçlendirmelerini sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
A. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan kutucuğu işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin doğrularını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Proteinler vücutta yapıcı ve onarıcı olarak görev yapar. D ✅
Vitaminler daha çok bitkisel besinlerde bulunur. D ✅
Su ve mineraller yalnızca hayvansal besinlerde bulunur. Y ❌ Doğru ifade:Su ve mineraller hem bitkisel hem de hayvansal besinlerde bulunur.
Sigara hem kullanan kişilere hem de kişinin çevresindekilere zarar verir. D ✅
B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Dengeli beslenmeyen insanlar ne gibi sorunlar yaşayabilir?
Cevap: Yetersiz veya dengesiz beslenme sonucu bağışıklık zayıflar, hastalıklara yakalanma riski artar, büyüme ve gelişme olumsuz etkilenir, enerji eksikliği ve vitamin-mineral yetersizlikleri görülebilir.
2. Yakın çevrenizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik olarak hangi sorumlulukları üstlendiniz?
Cevap: Sigaranın zararlarını arkadaşlar ve aile ile paylaşmak, uyarıcı afiş ve sloganlar hazırlamak, sigara içilmeyen alanlara dikkat çekmek ve bilinçlendirme çalışmalarına katılmak.
C. Aşağıda verilen sözcüklerden uygun olanını kullanarak ifadelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.
Cevap:
Vücudumuz, enerji ihtiyacını öncelikli olarak besin içeriğinde karbonhidrat bulunan besinlerden sağlar.
Dondurulmuş besinler çözüldükten sonra tekrar dondurulmamalıdır.
Vücut yağ kütlesinin gereğinden fazla olması obezite hastalığı olarak tanımlanır.
Karbonhidratlar yeterli olmadığında vücudumuzun enerji ihtiyacını yağlar karşılar.
Vitaminler vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapar.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1. • Proteinler
• Vitaminler
• Su ve mineraller
Yukarıda verilen besin içeriklerinden vücutta öncelikle düzenleyici olarak görev yapanları yazınız.
Cevap: Vitaminler, Su ve mineraller
2. Aşağıda verilen besinler ile besin içeriklerini eşleştiriniz?
Cevap:
Balık = Proteinler
Zeytinyağı = Yağlar
Patates = Karbonhidrat
Mercimek = Vitaminler
3. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:
Sigara, yalnızca kullananlara değil onların çevresindeki kişilere de zarar vermektedir. ✅
Alkol kullanımı geçici bilinç kaybına neden olur. ✅
Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak için spor yapmalıyız. ✅
Alkolün içinde bulunan nikotin maddesi bağımlılığa sebep olmaktadır. ❌ Doğru ifade:Alkolün içinde bulunan etil alkol bağımlılığa sebep olmaktadır; nikotin ise sigarada bulunur.
4. Besinleri taze ve doğal olarak tüketmek isteyen bir kişi, aşağıda verilen mevsimler ve bu mevsimlerde yetişen sebze meyvelerin yer aldığı hangi seçeneği seçmelidir. “X” ile işaretleyiniz.
Cevap: Yaz seçeneğini işaretleyiniz.
• Kavun
• Domates
• Kiraz
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
D. Aşağıda verilen durumlarda hangi besin içeriklerinin öncelikli tüketilmesi gerektiğini belirtiniz. Bu besin içeriklerine örnekler veriniz.
1. Emirhan koşarken düşmüş ve bacağını yaralamıştır. Bacağındaki yaranın çabuk iyileşmesi için hangi besin içeriğini öncelikli tüketmesi gerekir?
Cevap:
Bacağındaki yaranın çabuk iyileşmesi için Emirhan protein içeriği yüksek besinleri öncelikli tüketmelidir. Örnek besinler;
Et
Tavuk
Yumurta
Süt ve peynir
2. Mina atletizm seçmelerinde koşu yarışmasına katılacaktır. Mina’nın daha enerjik bir yarışma geçirmesi için hangi besin içeriğini öncelikli tüketmesi gerekir?
Cevap:
Mina’nın daha enerjik bir yarışma geçirmesi için karbonhidrat içeriği yüksek besinleri öncelikli tüketmesi gerekir. Örnek besinler;
Ekmek
Pirinç
Makarna
Soru : Siz de vitamin, su ve mineral besin içeriklerinin öncelikli tüketilmesinin gerektiği durumlara örnekler bulunuz. Bulduğunuz örnekleri aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap:
Hastalık sonrası iyileşme döneminde – örnek besinler: Portakal, ıspanak, yoğurt
Büyüme ve gelişme döneminde – örnek besinler: Süt, peynir, yumurta
Spor veya fiziksel aktivite sonrasında – örnek besinler: Muz, su, ayran
Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi – örnek besinler: Kırmızı biber, elma, mercimek
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
Dengeli beslenme Obezite Spor Zararlı alışkanlıklar
E. Aşağıdaki noktalı yerlere içinde yukarıdaki kavramların geçtiği bir hikâye yazınız.
Cevap:
Hikaye: Sağlıklı Yaşamın Sırrı
Ali, okuldan eve geldiğinde annesinin hazırladığı sağlıklı yemekleri gördü. Babası ona dengeli beslenmenin ne kadar önemli olduğunu anlatıyordu. Ali, sebze, meyve, süt ve etten oluşan tabağını bitirirken, vücudunun güçlendiğini hissetti.
Okulda spor etkinliklerine katılan Ali, arkadaşlarıyla koşu ve top oynayarak hareket etti. Düzenli olarak spor yapan Ali, hem güçlü hem de enerjik hissediyordu. Antrenörü ona, hareketsiz kalmanın ve dengesiz beslenmenin ileride obeziteye yol açabileceğini anlattı.
Ali, arkadaşlarının bazı zararlı alışkanlıklar edindiğini fark etti. Sigara ve alkol kullanan arkadaşlarına, bu zararlı alışkanlıkların sağlığa verdiği zararları anlattı. Artık Ali, sağlıklı beslenme, spor yapmak ve zararlı alışkanlıklardan uzak durmakla hem kendine hem de çevresine örnek oluyordu.
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik YayınlarıKitabı1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85
Besinlerin özelliklerini ve sağlıklı beslenmeyi anlamak öğrenciler için önemlidir. “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru çözmesini sağlar ve konuyu kavramalarına yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, derslerde işlenen bilgilerin pekişmesine destek olarak öğrenme sürecini kolaylaştırır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85 Cevapları Pasifik Yayınları”
Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin besinlerin görevlerini ve içeriklerini kavramalarını sağlar. Bunun yanı sıra “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerine imkân tanır ve öğrenme sürecini güçlendirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
1. Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri hayvansal ve bitkisel oluşlarına göre ilgili kutucuklara yazarak gruplandırınız.
Cevap:
Hayvansalbesinler = 2, 4, 6, 8, 11, 12 ve 14
Bitkisel besinler = 1, 3, 5, 7, 9, 10 ve 13
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
2. Aşağıda verilen besin içeriklerinin karşısındaki kutucuklara besinin vücuttaki öncelikli görevini yazınız.
Cevap:
KARBONHİDRATLAR = ENERJİ VERİCİ PROTEİNLER = YAPICI-ONARICI SU VE MİNERALLER = DÜZENLEYİCİ VİTAMİNLER = DÜZENLEYİCİ YAĞLAR = ENERJİ VERİCİ
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları
3. Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri sahip oldukları besin içeriği kutucuğuna yazarak gruplandırınız.
Cevap:
Su ve Mineral : 1
Proteinler : 4, 7 ve 8
Karbonhidratlar : 5 ve 6
Yağlar : 3 ve 4
Vitaminler : 2
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
4. Aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı tamamlayınız.
Cevap:
Proteinler vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir? = Yapıcı ve onarıcı
Karbonhidratlar vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir? = Enerji vermek
Sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunan ve vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapan besin içeriği nedir? = Vitamin
Vitaminler, su ve mineraller vücudumuzda hangi görevi yerine getirir? = Düzenleyici
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
5. Alışveriş listesinde ambalajlı gıdalar bulunan ailenin, bu gıdaları alırken nelere dikkat etmesi gerekir? Aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Son kullanma tarihine bakmalıdır.
Ambalajın sağlam ve açılmamış olmasına dikkat etmelidir.
İçindekiler listesini kontrol etmelidir.
Üretim ve saklama koşullarına uygun ürünleri seçmelidir.
Taze ve doğal ürünler almaya özen göstermelidir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
6. Sigaranın zararları ile ilgili broşür, görsel, yazı veya slogan hazırlayarak aşağıdaki alana çiziniz/yazınız.
Cevap:
“Sağlıklı Nefes, Sigarasız Hayat!”
“Sigara İçme, Hayatına Değer Kat!”
“Temiz Hava, Mutlu Yaşam!”
“Sigara Yoksa Sağlık Var!”
“Her Nefeste Sağlık, Sigaraya Hayır!”
“Sigara Olmaz, Hayat Devam Eder!”
“Akciğerini Koru, Sigara İçme!”
“Sağlığını Seç, Sigarayı Bırak!”
“Sigarasız Yaşa, Daha Uzun Yaşa!”
“Dumansız Hava, Temiz Gelecek!”
“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85 Cevapları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
PROBLEMİN TANIMI = Çevremizde ve günlük yaşamda sağlığa zararlı maddelerin etkilerini azaltmak ve önlemek istiyoruz.
ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) = Kitaplardan, internetten ve uzmanlardan sağlığa zararlı maddeler ve etkileri hakkında bilgi topladık.
HAYAL ETME VE BULUŞ = Zararlı maddelerin kullanımını azaltacak veya insanları uyaran bir proje veya ürün tasarlamayı düşündük.
TASARIM YAPMA / PLANLAMA = Afiş, broşür veya uyarıcı etiketler tasarlayarak insanları bilgilendirecek plan yaptık.
UYGULAMA = Hazırladığımız afiş, broşür veya etiketleri üretip sınıfta veya çevrede sergiledik.
TEST ETME VE GELİŞTİRME = Hazırladığımız materyallerin insanlar üzerindeki etkisini gözlemledik; gerekirse mesajları daha anlaşılır hâle getirdik.
DEĞERLENDİRME = Projenin amacına ulaşıp ulaşmadığını, insanların farkındalığını artırıp artırmadığını değerlendirdik ve eksikleri tartıştık.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.
Cevap:
Sigara ve Alkolün Zararları
Sigara, akciğerleri ve kalbi yorar, solunum yollarında tıkanmalara ve çeşitli kanser türlerine yol açar. Pasif içicilik de çevredeki insanların sağlığını olumsuz etkiler.
Alkol ise karaciğer, beyin ve sindirim sistemine zarar verir; düşünme, karar verme ve refleksleri olumsuz etkiler. Uzun süreli kullanım bağımlılığa yol açar ve sosyal sorunlara sebep olabilir.
Sağlığınızı korumak ve yaşam kalitenizi artırmak için sigara ve alkolden uzak durmak önemlidir.
Besinlerin sağlık üzerindeki etkilerini anlamak öğrenciler için çok önemlidir. “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76-77 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin bu konuyu kavramalarına ve etkinlikleri doğru yapmalarına yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, derslerde işlenen bilgilerin pekişmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler ve öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77 Cevapları Pasifik Yayınları”
Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : Sağlığa Zararlı Maddeler Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin hangi maddelerin sağlığa zarar verdiğini kavramalarına yardımcı olur. Bunun yanı sıra “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73, 74, 75, 76, 77 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerini sağlar ve öğrenme sürecini güçlendirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sağlığa Zararlı Maddeler Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
Soru : Görsel 2.26’da logosu verilen Dumansız Hava Sahası olarak adlandırılan bu projenin hayata geçirilme sebepleri neler olabilir (Görsel 2.26)? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Dumansız Hava Sahası projesi, hava kirliliğini azaltmak, insan sağlığını korumak ve temiz bir çevre sağlamak amacıyla hayata geçirilmiş olabilir.
Soru : Görsel 2.27’de sigara içilmeyeceğine dair uyarı yazısı yer almaktadır. Bazı alanlarda sigara kullanımına dair yasaklar getirilmesinin nedenleri neler olabilir? Bu yasaklar ile toplum sağlığının korunması arasında nasıl bir ilişki olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Sigara kullanımına bazı alanlarda yasak getirilmesinin nedeni pasif içiciliği önlemek, hastalık riskini azaltmak ve toplum sağlığını korumaktır; bu yasaklar, insanların temiz hava almasını sağlayarak sağlıklarını korumalarına yardımcı olur.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
Soru : Şimdi yakın çevremizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik olarak neler yapabileceğimizi belirlemek için aşağıdaki etkinliği yapalım.
Kullanılacak Malzemeler
■ Renkli karton ■ Boya kalemleri Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla altışar kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Yakın çevrenizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik olarak neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
▲ Arkadaşlarınızla sigaranın zararları konusunda çevrenizdeki kişileri uyarıcı ve bilgilendirici nitelikte sloganlar belirleyiniz.
▲ Belirlediğiniz sloganları kullanarak kartonlardan afişler hazırlayınız.
▲ Hazırladığınız afişleri yakın çevrenizde sigara kullanan kişilerin görebileceği yerlerde sergileyiniz.
● Yakın çevrenizde sigara kullanımını azaltmak amacıyla neler yapılabilir?
Cevap: Sigaranın zararları hakkında bilgilendirici konuşmalar yapmak, afiş ve sloganlarla uyarıcı çalışmalar yapmak, sigara içilmeyen alanlar oluşturmak ve sağlıklı yaşamı teşvik eden etkinlikler düzenlemek.
● Hazırladığınız afişlerden hangisini daha çok beğendiniz? Cevabınızın nedenini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: “Sağlıklı nefes, sigarasız hayat!” afişini daha çok beğendim çünkü kısa, anlaşılır ve mesajı güçlü bir şekilde veriyor.