4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 42-43 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 42-43. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hem kendi hak ve özgürlüklerine hem de başkalarının haklarına saygı duymayı öğrenmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin saygı, adalet ve sorumluluk kavramlarını daha iyi anlamalarına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 42-43 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42, 43 Cevapları, öğrencilerin toplumsal yaşamda hak ve özgürlüklerin önemini kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendi haklarını korumayı hem de başkalarının haklarına saygı göstermeyi öğrenerek bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 42-43


Soru : Karikatürde ne anlatılmak istenmiştir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Karikatürde, trafikte araç kullanırken dikkatli olmanın ve başkalarının haklarına saygı göstermenin önemi anlatılmak istenmiştir. Sürücü, yolda yayaların geçiş hakkına saygı göstererek aracını durdurmuş ve güvenli bir şekilde konuşmaktadır.


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen davranışlardan kendinize yapılmasını istediğiniz ya da istemediğiniz durumları “√” ile işaretleyiniz. Verilen noktalı yerlere iki örnek de siz ekleyiniz.


Cevap :

Örnekler İsterim İstemem
1. Dinlenirken gürültü yapılmasını
2. Alışverişte kasanın önünde sıraya girilmesini
3. Gerekli durumlarda özür dilenmesini
4. Eşyalarımın izinsiz kullanılmasını
5. Yardıma ihtiyacım olduğunda bana yardım edilmesini
6. Bana kaba ve kırıcı sözler söylenmesini

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 43 Cevapları


Soru : Kendi hak ve özgürlüklerimize gösterilmesini beklediğimiz saygıyı, başkalarının hak ve özgürlüklerine de göstermeliyiz. Aşağıdaki örnek metni okuyarak bu durumu anlatan başka bir hikâye de siz yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Paylaşılan Oyun Parkı

Bir gün Elif, mahallesindeki parka gidip salıncağa binmek istedi. Parka vardığında bütün salıncakların dolu olduğunu gördü. Salıncakta sallanan bir çocuk, Elif’in beklediğini fark etti ama inmek istemedi ve uzun süre sallandı. Elif biraz üzüldü ama sabırla bekledi.

Bir süre sonra çocuk indi. Elif salıncağa binerken arkadan başka bir küçük çocuk geldi. Elif, kendi biraz sallandıktan sonra onun da oynamak istediğini görünce hemen salıncağı ona bıraktı.

Elif o gün şunu anladı: Biz başkalarının haklarına saygı gösterirsek onlar da bizim haklarımıza saygı gösterir. Paylaşmak ve birbirimizin özgürlüğüne dikkat etmek parkta herkesin mutlu olmasını sağlar.


Soru : Hak ve özgürlüklerimize saygı göstermeyen birinin hak ve özgürlüklerine neden saygı göstermek gerekir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hak ve özgürlükler her insan için doğuştan vardır ve evrenseldir. Bir kişi bizim haklarımıza saygı göstermese bile biz onun haklarına saygı göstermeliyiz; çünkü:

  • Adaletli ve doğru davranmak bizim sorumluluğumuzdur.

  • Kurallara uymak toplumsal düzeni korur.

  • Haklara saygı göstermek, kendi haklarımızı savunurken de güçlü olmamızı sağlar.

  • Başkalarının yaptığını tekrarlamak yerine doğru olanı yapmak insanlık değeridir.

✅ Böylece hem topluma örnek olur hem de hakların evrensel olduğunu gösteririz.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 40-41 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Haklarımı Arıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 40-41. Sayfa Cevapları, öğrencilerin haklarını nasıl savunabileceklerini ve karşılaştıkları haksız durumlarda neler yapabileceklerini öğrenmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak arama yollarını öğrenmesine ve bilinçli bireyler olarak kendilerini ifade etmelerine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 40-41 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Haklarımı Arıyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 40, 41 Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda haklarını koruma ve savunma yollarını kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, haklarını ihlal eden durumlara karşı bilinçli şekilde hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Haklarımı Arıyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 40-41


Soru : Sınıfta söz hakkı almadan konuşan bir arkadaşınız sizin hangi hakkınızı ihlal etmiş olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sınıfta söz hakkı almadan konuşan bir arkadaşım, dinlenilme ve kendimi ifade etme hakkımı ihlal etmiş olur. Çünkü herkesin sırasıyla konuşma ve fikrini rahatça söyleme hakkı vardır.


Soru : Aşağıda hak ve özgürlüklerin ihlal edildiği veya kısıtlandığı bazı durumlar verilmiştir. Verilen bu durumlara çözüm önerileriniz nelerdir? Çözüm önerilerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  1. Elektrik kabloları zarar gördüğü için üç gündür elektrik yok:

    • İnşaat yapan firma ve yetkililer zarar verdikleri kabloları hemen onarmalı.

    • Belediyeye veya elektrik dağıtım şirketine haber verilerek sorunun hızlıca çözülmesi sağlanabilir.

  2. Sokağın karşısındaki lokantadan gece geç saatlere kadar yüksek sesle müzik yayını yapılması:

    • Lokanta sahibine veya yetkililere rahatsızlık bildirilmeli, müzik sesinin kısılması istenmeli.

    • Sorun devam ederse belediyeye veya zabıtaya şikâyet edilebilir.

  3. Mağazadan alınan tabletin arızalı çıkması:

    • Ürün garanti kapsamında mağazaya geri götürülmeli ve değişim ya da onarım istenmeli.

    • Gerekirse tüketici hakem heyetine başvurulabilir.

✅ Böylece hem haklarımızı korumuş hem de sorunlara yasal ve doğru yollarla çözüm üretmiş oluruz.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41 Cevapları


Soru : Herhangi bir hak ihlali yaşadığınızda sorunun çözümünde size yardımcı olacak kamu kurum ve kuruluşlarını genel ağdan faydalanarak araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hak ihlali yaşadığımızda başvurabileceğimiz bazı kamu kurum ve kuruluşları şunlardır:

  • Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK – Ombudsmanlık)
  • Tüketici Hakem Heyetleri
  • Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK)
  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
  • CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi)
  • Belediyeler ve Valilikler
  • Baroların adli yardım merkezleri

Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyarak soruları cevaplayınız.

Vatandaş Yolum Yapılsın Dedi, KDK Devreye Girdi KDK’ye başvuruda bulunan vatandaş, bahçesine giden yolun 2-3 yıldır bozuk olmasına ve üzerindeki köprünün kullanılamaz hâle gelmesine rağmen yapılmadığını, yolun kullanılamaz durumda olduğunu belirtti. Başvurucu ilgili belediyeye yazılı olarak başvurduğunu, belediyenin ise yol, yapım projesine alınmıştır demesine rağmen yolu yapmadığını iddia ederek söz konusu yolun yapılmasını Kamu Denetçiliği Kurumundan istedi.

Başvuruyu inceleyen KDK, ilgili kurumlar ile görüşmeler yaptı. KDK’nin yaptığı girişimler sonucunda ilgili belediye, başvurucunun talep ettiği yolun bakım ve onarım çalışmasının yapıldığını ve sorunun çözüldüğünü KDK’ye bildirdi.


1. Vatandaş, hangi hakkının ihlal edildiğini düşündüğü için KDK’ye başvurmuştur? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Vatandaş, ulaşım ve yol hakkının ihlal edildiğini düşündüğü için KDK’ye başvurmuştur. Bozuk yolun ve köprünün uzun süredir onarılmaması nedeniyle mağduriyet yaşamıştır.


2. KDK (Ombudsmanlık), arabuluculuk görevini bu örnekte nasıl yerine getirmiştir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : KDK, vatandaşın şikâyetini incelemiş, ilgili belediye ile görüşerek sorunu iletmiş ve çözüm için arabuluculuk yapmıştır. Sonuçta belediye yolun bakım ve onarımını yaparak sorunu çözmüştür.


Soru : Haklarımızı ararken nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Haklarımızı ararken dikkat etmemiz gerekenler:

  • Önce sorunu resmî ve doğru mercilere iletmeliyiz.

  • Saygılı ve sabırlı bir dil kullanmalıyız.

  • Haklarımızı ararken başkalarının haklarını ihlal etmemeliyiz.

  • Kanunlara uygun yolları (dilekçe, CİMER, resmi başvuru) kullanmalıyız.

  • Gerekirse belge, fotoğraf ve kanıt sunarak durumu açıklamalıyız.

✅ Böylece haklarımızı doğru şekilde savunabilir ve çözüm bulabiliriz.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 37-38-39 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hak ve özgürlüklerin ihlali durumlarını anlamalarına ve bu konudaki farkındalıklarını artırmalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin haklarının ihlali karşısında nasıl davranmaları gerektiğini öğrenmelerine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 37-38-39 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 37, 38, 39 Cevapları, öğrencilerin haklarını koruma bilincini geliştirmesine katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, özgürlüklerinin sınırlarını ve hak ihlallerine karşı nasıl tepki vermeleri gerektiğini öğrenerek daha bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 37-38-39


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 37-38 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Forsa metninde geçen Türk denizcinin hangi hakları kısıtlanmıştır? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Türk denizcinin birçok temel hakkı kısıtlanmıştır:

  • Özgürlük hakkı: Korsanlar tarafından esir edilip yıllarca zincirlenmiş.

  • Yaşama ve insan onuruna uygun yaşama hakkı: Geminin dibinde kötü şartlarda tutulmuş, açlık ve yoksulluk yaşamış.

  • İbadet özgürlüğü: Abdest alamadığı için ibadetlerini gizli gizli yapmış.

  • Ailesiyle birlikte yaşama hakkı: Memleketine dönememiş, ailesinden uzak kalmış.


2. Türk denizcinin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yerinde olsaydım çok üzülür, çaresiz ve yalnız hissederdim. Ailemi görememek, özgürlüğümü kaybetmek ve yıllarca zincirli yaşamak beni umutsuz yapardı ama kurtulma umudumu kaybetmemeye çalışırdım.


3. Türk denizcinin yıllarca esir olarak yaşamasının kendisi ve ailesi için doğurduğu sonuçlar neler olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kendisi için: Gençliğini esaret altında geçirmiş, özgürlüğünü kaybetmiş, zor şartlarda çalışmış ve sağlığı yıpranmış.

  • Ailesi için: Eşi ve çocuğu ondan ayrı kalmış, baba sevgisinden mahrum olmuş, ailesi uzun yıllar onsuz yaşamış.

  • Hayat için: Hayallerini gerçekleştirememiş, ülkesine ve denizciliğe hizmet edememiş, yaşlılığını yalnızlık içinde geçirmiş.

✅ Metin, özgürlüğün ve aile ile yaşamanın ne kadar değerli olduğunu gösteriyor.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları


Soru : Tabloda günlük hayatta karşılaşılan durumlara ait örnekler verilmiştir. Örnekleri okuyarak yaşanan durumlar karşısında kişilerin neler hissettiklerini anlatan uygun yüz ifadelerini karşısındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • Bebeğini yeni uyutmuş annenin tam dinleneceği sırada üst kat komşunun yüksek sesle müzik dinlemesi → 😠 Kızgın

  • Simge’nin her gün oyun oynadığı parka insanların motorlu araçları ile girerek park alanını işgal etmesi → 😠 Kızgın

  • Ülkesinden başka bir ülkeye göç eden Farah’ın gittiği ülkenin dilini konuşamadığı için orada okula alınmaması → 😢 Üzgün

  • Eve alınacak yeni televizyon için çocuklardan en küçüğü olan Barış’ın fikrinin alınmaması → 😢 Üzgün

  • Nakliye firmasına şoförlük başvurusunda bulunan Ayten Hanım’ın şartları sağlamasına rağmen kadın olduğu için başvurusunun reddedilmesi → 😠 Kızgın


Soru : Kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edebilir miyiz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edemeyiz. Çünkü herkesin eşit hakları ve özgürlükleri vardır. Bir kişinin özgürlüğü, başkasının haklarına zarar verdiği anda biter. Toplumda huzur ve adaletin sağlanması için herkesin özgürlüğü sınırlarını bilerek yaşaması gerekir.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 35-36 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 35-36. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hak ve özgürlüklerini nasıl kullanabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hem bireysel haklarını tanımasına hem de özgürlüklerini sorumluluk bilinciyle kullanmasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 35-36 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 35, 36 Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda haklarını doğru biçimde uygulamalarını kolaylaştırır. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, özgürlük ve sorumluluk dengesini kavrayarak bilinçli bireyler olmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 35-36


Soru : Kullanamadığınızı düşündüğünüz haklar var mıdır? Varsa bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Evet, bazen kullanamadığımı düşündüğüm haklar oluyor. Örneğin;

  • Bazen istediğim gibi oyun oynayacak güvenli alanlar bulamıyorum.

  • Çocukların fikirlerini söyleme hakkı olsa da her zaman büyükler tarafından dinlenmeyebiliyoruz.

  • Bazı yerlerde çocuklar için ücretsiz ve kaliteli sosyal etkinlik alanları az olduğu için ilgi alanlarımı geliştirmekte zorlanıyorum.

Bu yüzden her çocuğun oyun, dinlenme, kendini ifade etme ve güvenli ortamda yaşama haklarının desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum.
✅ Haklarımızı tam olarak kullanabilmek için hem ailelerin hem de toplumun biz çocuklara destek olması çok önemlidir.


Soru : Hak ve özgürlüklerini kullanabilen ve kullanamayan çocuklar ile ilgili aşağıda verilen görselleri inceleyiniz.


1. Hak ve özgürlüklerini kullanamayan çocukların yer aldığı görsellerin yanındaki kutuyu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 35 Cevapları”

2. Görseldeki çocukların yaşantılarını karşılaştırarak düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görseldeki çocukların yaşantıları birbirinden çok farklıdır:

  • Bazı çocuklar okula gidiyor, eğitim hakkını kullanabiliyor ve öğrenme imkânına sahip.

  • Bazı çocuklar oyun oynuyor, dinlenme ve eğlenme hakkını kullanabiliyor.

  • Bir çocuk yemek yiyebiliyor, sağlıklı beslenme imkânına sahip.

  • Bazı çocuklar ise yoksulluk içinde yaşıyor, çıplak ayaklı ve mutsuz görünüyor, temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyor.

  • Bir çocuk hasta yatağında tedavi görüyor, sağlık hakkını kullanıyor.

  • Bazı çocuklar ise çalıştırılıyor, tuğla taşıyor, yani çocuk işçi olarak ağır işlerde çalışıyor ve eğitim/oyun hakkından mahrum kalıyor.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 36 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Su Kuyusu metnine göre dünyada en temel ihtiyaçlarını bile karşılayamayan çocukların olduğunu bilmek sizde hangi duyguları uyandırdı? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Beni çok üzdü ve duygulandırdı. Susuzluk ve yoksulluk çeken çocuklara yardım etme isteği uyandırdı. Onların da bizim gibi sağlıklı ve mutlu yaşamasını istedim.


2. Sahip olduğunuz imkânlarla yakın çevrenizdeki ve dünyadaki çocukların imkânsızlıklarını karşılaştırınız. Bu imkânsızlıklar ne gibi sorunlara neden olabilir? Düşüncelerinizi defterinize yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Benim temiz su, okul ve oyun alanı gibi imkânlarım var; ama bazı çocuklar susuzluk, yoksulluk ve hastalıkla mücadele ediyor. Bu durum sağlık sorunlarına, okula gidememeye ve mutsuzluğa neden olabilir.


Soru : Dünyanın her yerinde çocuklar, hak ve özgürlüklerden aynı ölçüde yararlanabiliyor mu? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, dünyanın her yerinde çocuklar hak ve özgürlüklerden eşit yararlanamaz. Çünkü bazı ülkelerde yoksulluk, savaş, eşitsizlik ve yasaların uygulanmaması çocukların haklarını kullanmasını engeller.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı İnsanım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sorumluluk bilincini geliştirmesine ve haklarını doğru şekilde kullanmayı öğrenmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirmeyi ve ödevleri kolayca tamamlamayı sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını anlamalarına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : İnsanım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 31, 32, 33, 34 Cevapları, öğrencilerin özgürlük ve sorumluluk dengesini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendi haklarının farkına varır hem de topluma karşı görev ve sorumluluklarını bilinçli şekilde yerine getirir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsanım, Sorumluyum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33-34


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Benim de Sorumluluklarım Var metnine göre Kerem, hangi sorumluluklarını yerine getirmiştir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kerem, metinde birçok sorumluluğunu yerine getirmiştir:

  • Okula geç kalmamak için akşamdan çantasını hazırlamış.

  • Sabah yatağını toplamış, elini yüzünü yıkamış ve dişlerini fırçalamış.

  • Kahvaltı yapmış, kıyafetlerini giymiş ve okula gitmiş.

  • Evden çıkarken gürültü yapmayarak başkalarını rahatsız etmemeye özen göstermiş.

  • Hapşırınca kullandığı peçeteyi çöpe atmış.

  • Servise binince şoför ve arkadaşlarını selamlamış.

  • Sınıfta açık kalan pencereden içeri giren kuşu dışarı çıkarmaya yardım etmiş.

  • Öğretmeni dinlemiş ve gezi hakkında ailesiyle konuşmuş, izinden sonra araştırma yapmış.

  • Gezi sırasında öğretmenini dinlemiş ve araştırmalarını düşünerek öğrenmiş.


2. Kendi sorumluluklarınızın neler olduğunu siz de arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Benim de sorumluluklarım şunlardır:

  • Okula zamanında gitmek ve ödevlerimi yapmak.

  • Derslere dikkat etmek ve öğretmenleri dinlemek.

  • Evde odanı toplamak ve aileme yardımcı olmak.

  • Kişisel temizliğime dikkat etmek (el yıkamak, diş fırçalamak).

  • Çöpleri yere atmamak ve çevreyi korumak.

  • Büyüklerime saygı göstermek ve kurallara uymak.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 34 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek soruyu cevaplayınız.


Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınmış ülkemizdeki bazı kültürel ve doğal varlıkların görselleri yukarıda verilmiştir. Bu ortak miras varlıklarına karşı sorumluluklarımız nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :

Ülkemizdeki Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınmış eserler (Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası, Pamukkale Travertenleri, Nemrut Dağı, Göreme Milli Parkı ve Kapadokya gibi) hepimizin ortak mirasıdır. Bu değerli varlıklara karşı sorumluluklarımız şunlardır:

  • Koruma ve zarar vermeme: Tarihi yapılara ve doğal güzelliklere zarar vermemek, yazı yazmamak, kırmamak, kirletmemek.

  • Temiz tutma: Çöp atmamak, çevresini temiz tutmak ve doğaya saygılı davranmak.

  • Kurallara uyma: Ziyaret ederken konulan yasaklara ve koruma kurallarına uymak.

  • Tanıtma ve sahip çıkma: Bu değerlerimizi başkalarına anlatmak, önemini bilmek ve sahiplenmek.

  • Gelecek nesillere aktarma: Çocuklarımıza ve çevremize bu eserlerin önemini öğretmek, koruma bilinci kazandırmak.

  • Tarihi ve doğal zenginlikleri sevmek ve değer vermek: Bu eserlerin ülkemiz için gurur kaynağı olduğunu bilmek.


1. Bitkilerin ve hayvanların neden sorumlulukları yoktur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bitkilerin ve hayvanların sorumlulukları yoktur, çünkü onlar insanlar gibi düşünemez, kuralları anlayamaz ve bilinçli kararlar veremezler. Hayvanlar ve bitkiler içgüdüleriyle yaşar, insanlar gibi toplumsal düzen kurup görev üstlenemezler.


2. Bitkileri ve hayvanları korumak neden bizim sorumluluğumuzdur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bitkileri ve hayvanları korumak bizim sorumluluğumuzdur, çünkü insanlar düşünebilen, plan yapabilen ve doğayı etkileyebilen varlıklardır. Doğayı kirleten, ormanları yok eden, hayvanların yaşam alanlarını bozan da genellikle insanlardır.

  • Onları koruyarak dengeli bir ekosistem oluştururuz.

  • Gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmış oluruz.

  • Doğadaki canlılar sayesinde besin zinciri ve yaşam döngüsü devam eder.

✅ İnsanlar doğadan faydalandığı için onu korumak ve tüm canlılara saygı göstermek insan olmanın bir sorumluluğudur.



 

error: Content is protected !!