4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Aile Tarihim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41 Sayfa Cevapları öğrencilerin aile ve tarih bilincini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları bu süreçte öğrencilerin kendi aile geçmişlerini araştırmalarına ve tarihî bağlamda değerlendirmelerine yardımcı olur. Sayfalar, aile değerlerinin öğrenilmesi ve aktarılması açısından önem taşır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Aile Tarihim Metni Etkinlik Cevapları ile aile bireylerinin geçmişteki yaşamlarını inceler ve aile bağlarını güçlendirirler. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları öğrencilerin hem tarihî farkındalıklarını artırır hem de kendi aile hikâyelerini yazmalarına ve paylaşmalarına fırsat sunar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Aile Tarihim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41


Soru : Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız?


Cevap : Sınıfıma yeni gelen bir öğrenci ile önce gülümseyerek ve “Merhaba” diyerek tanışırım. Kendimle ilgili adımı, kaç yaşında olduğumu, hangi dersleri sevdiğimi ve hobilerimi paylaşırım; böylece arkadaşlık kurmaya başlarız.


Soru : Aşağıda verilen görselde yer alan konuşmaları okuyunuz ve görselde yansıtılan aile üyelerini söyleyiniz.


Cevap : Nine, Dede, Anne, Baba ve Kardeş gibi aile üyeleri yer almaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Aile ağacınızı arkadaşlarınızın hazırladıklarıyla karşılaştırınız. Benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Aile ağacımı arkadaşlarımın hazırladıklarıyla karşılaştırdığımda bazı benzerlikler gördüm; örneğin herkesin anne, baba ve büyükleri bulunuyor. Farklılıklar ise ailedeki kardeş sayısı, akrabaların isimleri ve bazı aile üyelerinin bulunup bulunmaması şeklindedir.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Ailenizde ya da yakın çevrenizde bu eşyalardan hangileri var? Eğer çevrenizde böyle eşyalar yoksa bu eşyalarla nerelerde karşılaşılabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Ailemde veya yakın çevremde bazı eski eşyalar var, örneğin köstekli saat ve dikiş makinesi. Diğer eşyalar, gaz lambası, ibrik, işlemeli sandık ve bakır güğüm, eski evlerde, müzelerde veya antika dükkanlarında karşılaşılabilir. Bu eşyalar geçmişte insanların günlük yaşamında kullandığı araçlardır ve geçmiş kültürü yansıtırlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek çocukların hangi eşyaları kullandığını söyleyiniz. Sizin evinizde veya yakın çevrenizde bu eşyalardan hangilerinin olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Görsellerde çocuklar bebek salıncağı, oyuncak bisiklet ve bilgisayar oyunu ile oynuyorlar. Benim evimde veya yakın çevremde oyuncak bisiklet ve bilgisayar oyunları bulunuyor; bebek salıncağı ise bazı arkadaşlarımın evinde var.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Sözlü, yazılı, görsel, işitsel kaynaklardan, nesnelerden ve eşyalardan yararlanarak ve aşağıda sizlerle paylaşılan ilkelere dikkat ederek bir aile tarihi çalışması yapınız. Çalışmanızı sınıfınızda sunarak arkadaşlarınızla paylaşınız.

Aile tarihi çalışması yapılırken dikkat edilmesi gereken ilkeler şöyledir:
• Aile tarihinizle ilgili görüşme yapacağınız aile büyüğünü belirleyiniz.
• Aile büyüğünüze sormak istediğiniz soruları belirleyiniz (Onlara doğum, evlenme tarihleri, meslekleri, kendi ve çocuklarının hayatlarındaki önemli olayları soru olarak sorabilirsiniz.).
• Sorularınıza verilen yanıtları farklı yöntemlerle kaydedeceksiniz. Buna ilişkin hazırlık yapınız. Örneğin bir ses / görüntü kayıt cihazı alabilirsiniz ya da görüşme anında yanıtları not edebilirsiniz.
• Edindiğiniz bilgileri raporlaştırınız.


Cevap : Aile tarihi çalışmamı yapmak için önce ailemden büyük bir büyüğü belirledim. Ona doğum tarihini, evlilik tarihini, mesleğini ve önemli yaşam olaylarını sordum. Sorulara verdiği yanıtları not aldım ve bazı bilgileri fotoğraf ve ses kaydı ile destekledim. Elde ettiğim tüm bilgileri rapor hâline getirerek sınıfta arkadaşlarımla paylaştım. Bu çalışma sayesinde ailemin geçmişi hakkında detaylı bilgi edindim ve aile büyüklerimin yaşadıklarını daha iyi anladım.


Soru : “Aile Tarihim” adlı etkinliği yapınız.


Cevap :

Anneye sorulacak sorular ve cevaplar:

  1. Anne, doğum tarihin nedir?

    • 12 Mart 1980

  2. Hangi şehirde doğdun?

    • Ankara

  3. Çocukluğunda en sevdiğin oyun neydi?

    • Sek sek

  4. İlkokulu nerede okudun?

    • Ankara İlkokulu

  5. Gençliğinde en çok hangi hobilerle ilgilendin?

    • Resim yapmak ve kitap okumak

  6. Biz çocuklar doğmadan önce en unutamadığın anın neydi?

    • Üniversite mezuniyet törenim

Babaya sorulacak sorular ve cevaplar:

  1. Baba, doğum tarihin nedir?

    • 5 Temmuz 1978

  2. Hangi şehirde doğdun?

    • İzmir

  3. Çocukken en sevdiğin oyun veya spor hangisiydi?

    • Futbol

  4. İlkokulu nerede okudun?

    • İzmir İlkokulu

  5. Gençliğinde en çok hangi aktivitelerle ilgilendin?

    • Bisiklete binmek ve satranç oynamak

  6. Anne ve babamızla yaşadığın en güzel anın neydi?

    • Evlendiğimiz gün


Soru : Yaşadığınız yerin geçmişi hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizle ilgili kısa metinler ve fotoğraflar oluşturarak sınıfınıza getiriniz. Yaşadığınız yerin geçmişiyle ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Benim yaşadığım yer, İstanbul’un tarihi semtlerinden biridir. Eskiden burası ticaret ve kültür merkeziymiş. Osmanlı döneminde birçok han ve cami inşa edilmiş. Bugün bazı tarihi yapılar hala ayakta ve ziyaret edilebiliyor. Semtte eski taş evler, sokaklar ve meydanlar geçmişin izlerini taşıyor. Fotoğraflar ve kısa metinlerle bu bilgileri sınıfa getirdim ve arkadaşlarımla paylaştım.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 31-32-33-34-35-36 Sayfa Cevapları öğrencilerin birinci ünitede öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları bu sayfalarda öğrencilerin bilgi ve becerilerini gözden geçirmelerine yardımcı olur, öğrenilen kavramların günlük yaşamla bağlantısını kurmalarını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile kendi gelişimlerini değerlendirir ve eksiklerini fark ederler. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 31, 32, 33, 34, 35, 36 Sayfa Cevapları sayesinde öğrendiklerini pekiştirir, sosyal sorumluluk ve farkındalık becerilerini geliştirirler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Kimliğimiz, kişisel bilgilerimizi içeren resmî bir belgedir. ( D )

  2. Bireylerin ilgi ve yetenekleri aynıdır. ( Y )
    Doğrusu: Bireylerin ilgi ve yetenekleri farklıdır.

  3. Yaşadığımız olayları geçmişten günümüze doğru sıralıyorsak kronolojik sıralama yapmış oluruz. ( D )

  4. Toplumdaki dezavantajlı bireylere bazı destekler sunularak toplum yaşamına katılmaları sağlanabilir. ( D )

  5. Arkadaşlarımızı, özelliklerini bizim istediğimiz şekilde değiştirme konusunda ikna etmeliyiz. ( Y )
    Doğrusu: Arkadaşlarımızın özelliklerini kabul etmeli ve değiştirmeye zorlamamalıyız.


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Kimlik, bir devlete vatandaşlık bağı ile bağlı olan bireylerin sahip oldukları resmî belgedir.

  2. Yaşamımızdaki önemli olayların başında doğum günümüz gelmektedir.

  3. İlgi ve isteklerimiz doğrultusunda okulumuzda ve yakın çevremizde gerçekleştirilen eğitsel ve sosyal etkinliklere katılmalıyız.


C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri:

  • Engelli bireyler için erişilebilir park ve oyun alanları yapmak.

  • Dezavantajlı öğrencilere burs ve eğitim materyali sağlamak.

  • Yaşlılar ve hasta bireyler için sosyal etkinlik ve destek programları düzenlemek.

  • Gönüllü kişilerle yardım ve rehberlik projeleri oluşturmak.


2. Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili bir şiir, öykü ya da gazete haberi bularak yazınız.


Cevap :

Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili örnek metin (Örnek kısa gazete haberi):

“Konya’da bir okulda öğrenciler, farklı yetenek ve ilgi alanlarına sahip arkadaşlarını anlamak için ‘Farklıyız, Birlikte Güçlüyüz’ temalı bir proje düzenledi. Öğrenciler birbirlerinin yeteneklerini tanıdı ve saygı göstererek etkinliği başarıyla tamamladı.”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Kimlik kartınızı incelediğinizde aşağıdaki bilgilerden hangisinin kartınızda olmadığını görürsünüz? İşaretleyiniz.


Cevap : Kimlik kartınızda olmayan bilgi: (✔) Kardeş sayınız


2. I. 2018’de Adana’ya taşındık.
II. 2012’de Sivas’ta doğdum.
III. 2019’da piyano kursuna gitmeye başladım.
IV. 2013’te konuşmayı öğrendim.

Yukarıda Hatice arkadaşımızın yaşam öyküsündeki önemli olaylar verilmiştir. Bu olayları kronolojik olarak sıralayınız.


Cevap :

Hatice’nin yaşam öyküsündeki olayların kronolojik sıralaması:
II. 2012’de Sivas’ta doğdum.
IV. 2013’te konuşmayı öğrendim.
I. 2018’de Adana’ya taşındık.
III. 2019’da piyano kursuna gitmeye başladım.


3. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi doğrudur? İşaretleyiniz. 


Cevap : Doğru eşleştirme: (✔) Okul korosunda şarkı söylemek – Yetenek


4. Kişisel ve fiziksel özelliklerimiz farklıdır. Kişisel özelliklerimiz bireyden bireye farklılaşan ve karakterimizi yansıtan özelliklerimizdir. Fiziksel özelliklerimiz ise dış görünümümüzle ilgilidir.

Buna göre aşağıdakilerden hangisi bir kişilik özelliğidir? 


Cevap : Kişilik özelliği: (✔) Açık sözlü olmak


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


5. Trafikte aracıyla seyrederken acil bir durum gören Doktor Melahat Hanım, aracını durdurarak rahatsızlanmış vatandaşın yanına gelmiştir. Kalabalığın arasından geçtikten sonra hastaya ilk müdahaleyi yapmaya niyetlenmiştir. Bu esnada hastanın başında duran bir vatandaş “Durun, rahatsızlanan bir kimseye acil durum ekipleri gelene kadar müdahale edilmez. Durum kötüye gidebilir. Bizler doktor değiliz.” demiştir. Melahat Hanım ise kendisinin doktor olduğunu söyleyerek meslek tanıtım kartını göstermiştir.

Yukarıdaki durumda Melahat Hanım’ın meslek tanıtım kartı hangi işlevi görmüştür?

A) Kişisel ve mesleki açıdan kimliğine ilişkin tanıtıcı bilgi sunmuştur.
B) Acil durum ekiplerinden daha iyi bilgiye sahip olduğunu kanıtlamıştır.
O Kendisinin de hastanın yakınlarından biri olduğunu göstermiştir.
D) Çalıştığı kurumun tanıtımını ve reklamını yapmıştır.

Cevap: A


6. Defne, Sosyal Bilgiler Dersi için “Benim Hikâyem” adlı bir ödev hazırlamıştır. Ödevini hayatındaki A önemli olaya ilişkin fotoğraflardan oluşturmuş ve bunları kronolojik olarak sıralamıştır. Ancak sınıfına giderken ödevini yere düşürmüş ve başlıkların sırası karışmıştır.

Defne’nin ödevinin kronolojik olarak doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?

A) I-II-III-IV
B) II-III-IV-I
C) III-II-I-IV
D) IV-III-II-I

Cevap: B


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. Arkadaşları ile bir araya gelen Teoman, yaz tatilini nasıl geçirdiğini onlarla paylaşmaktadır. Bir süre sonra arkadaşları Teoman’a “Anlattıklarından dolayı aklımız karıştı, neyi ne zaman yaşadın anlayamadık.” demiştir.

Teoman anlatımında aşağıda verilenlerden hangisine dikkat etmemiş olabilir? İşaretleyiniz


Cevap : (✔) Olayları kronolojik sıraya dikkat etmeden anlatmıştır.


8. Harun küçüklüğünden beri müzik dinlemeyi ve şarkı söylemeyi çok seviyordu. Ailesiyle bir gün İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nı dinlemeye gittiler. Müzik başladığında ilgisini çeken tek şey keman oldu. Harun, konser bitiminde ailesine keman çalmak istediğini söyledi. Ertesi gün ailesi Harun’u bir keman kursuna kaydettirdi.

Harun’un ailesi Harun’un bu isteğini gerçekleştirerek aşağıdakilerden hangisini yapmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Harun’un ilgi, istek ve yeteneklerini fark etmişlerdir.


9. Defne, arkadaşı Sefa ile birlikte okulunda açılan resim kursuna gitmeye başlamıştır. Birkaç gün kursa gittikten sonra resim çizmenin aslında ilgi alanı olmadığını fark etmiş, Sefa’nın ise resim çizerken çok ilgili olduğunu görmüştür.

Defne’nin resim yapmaya ilgi duymaması ama Sefa’nın ilgi duymasının sebebi nedir? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Defne ile Sefa’nın bireysel farklılıkları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


10. Merve hafif görme yetersizliği olan ama aynı zamanda da çok güzel resim çizebilen bir öğrencidir. Sosyal bilgiler öğretmeni Hakan Bey, Merve’nin durumunu daha- iyi anlamaları için sınıftaki öğrencilerle bir etkinlik yapmak ister. Etkinlik, farklılıklara saygıyla ilgili bir resim çizilmesini kapsamaktadır. Herkese kalın camlı gözlükler dağıtır ve herkesin bu şekilde resim yapmasını ister. Resimler bitince herkes bu işin ne kadar zor olduğunu anlar. Tüm öğrenciler, Merve’yi alkışlar ve onu tebrik eder.

Hakan Öğretmen, bu etkinliği yaparak sınıftaki diğer öğrencilerin aşağıdakilerden hangisini öğrenmelerine katkı sağlamıştır? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Empati kurmak


11. Farklı özelliklere sahip insanların birbirleri ile uyumlu bir şekilde yaşaması için nasıl davranmaları gerekmektedir? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Farklılıklara saygılı olmalıdırlar.


12. Aşağıda verilen durumlardan hangisinde toplumdaki dezavantajlı bireylerle yardımlaşma yoktur? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Fulya Hanım’ın müze görevlisinden müzedeki eserlerle ilgili bilgi alması


13. Ayşe sosyal bilgiler dersinde kimlik kartlarının kullanım alanlarıyla ilgili sunum yapmaya karar vermiş ve bir hafta boyunca ailesi ve yakın çevresinin kimlik kartlarını kullandığı alanları gözlemlemiştir.

Ayşe’nin sunumunda aşağıdaki durumlardan hangisi yer almaz? İşaretleyiniz. 


Cevap : (✔) Dayım market alışverişi yaparken kimlik kartını kullandı.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


D. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.


Cevap :

FARKLIYIZ, ARKADAŞIZ

  • İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim: Resim yapmak, müzik dinlemek, spor yapmak; yeni şeyler öğrenmeye meraklı olmak; arkadaşlarımla oyun oynamak.

  • Benden Farklı Bireylere Davranış Biçimim: Saygılı davranmak, onları dinlemek, yardımlaşmak, farklılıklarını kabul etmek ve empati kurmak.

  • Yaşamımdaki Belli Başlı Olaylar: Okula başlamak, doğum günü kutlamaları, okul gezileri, başarılı olduğum dersler veya etkinlikler, ailemle birlikte geçirdiğim özel anlar.

  • Ben Kimim?: Kendine özgü kişilik ve özelliklere sahip, farklılıklara saygı gösteren, arkadaş canlısı ve meraklı bir birey.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Saygılıyız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 28-29-30 Sayfa Cevapları öğrencilerin birbirine ve çevrelerine saygı göstermeyi öğrenmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları bu süreçte öğrencilerin sosyal davranışlarını gözlemlemelerine ve olumlu alışkanlıklar kazanmalarına yardımcı olur. Sayfalar, öğrencilerin toplumsal ilişkilerini güçlendirmek açısından önem taşır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Saygılıyız Metni Etkinlik Cevapları ile saygının hayatımızdaki yerini keşfederler ve kendi davranışlarını değerlendirirler. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 28, 29, 30 Sayfa Cevapları öğrencilerin hem okul hem de ev ortamında saygılı olma bilincini pekiştirir, sosyal farkındalıklarını artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Saygılıyız Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30


Soru : “Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir? Fikirlerinizi paylaşınız. 


Cevap : “Saygı duyuyorum.” cümlesini başkalarının fikirlerine, duygularına, haklarına veya farklılıklarına değer verdiğimiz durumlarda kullanırız. Örneğin; arkadaşımızın düşüncesine katılmasak bile onu dinlediğimizde, yaşlılara veya öğretmenlerimize karşı nazik davranırken ve başkalarının özel alanına saygı gösterirken bu ifadeyi kullanabiliriz.


Farklılıklarımız, birbirimizle iletişim kurmamıza ve birlikte yaşamamıza engel değildir (Görsel 1.30). Dış görünüşleri, ilgi ve yetenekleri birbirinden farklı insanlar, birlikte mutlu bir şekilde yaşayabilirler. Önemli olan, olumlu iletişim ve yaklaşım geliştirebilmektir yani birbirimize karşı saygı duymayı öğrenmektir. Bizden farklı özelliklere sahip bireylere saygı duyduğumuzda aramızda gelişen iletişimin niteliğinin arttığını görürüz.

Soru : Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz.


Cevap : Metinlerde, farklı özelliklere sahip kişilere saygı gösterildiğinde olumlu iletişim kurulduğu ve birlikte mutlu yaşanabildiği örneklenmiştir. Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişemez; çünkü insanlar kendilerini değerli hissetmez ve birbirine güvenmezler.


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konya Büyükşehir Belediyesi sizce neden böyle bir çalışma yapmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Konya Büyükşehir Belediyesi ve İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle, “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi” kapsamında, 29 okulda kurulan geçici eğitim merkezlerindeki öğrencilere, üç bin adet kitap seti hediye edildi.

Konya’nın Karatay ve Meram ilçelerinde, Genç Komek Yaz Okulu eğitimlerinin verildiği 29 okulda kurulan geçici eğitim merkezlerinde eğitim gören savaş mağduru Suriyeli çocukların, Türkçe dil seviyelerini geliştirmeleri amacıyla 3 bin adet kitap dağıtıldı.


Cevap : Konya Büyükşehir Belediyesi böyle bir çalışma yaparak, savaş mağduru Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine daha kolay uyum sağlamalarını ve Türkçe dil becerilerini geliştirmelerini amaçlamıştır. Bu sayede çocukların eğitimden geri kalmaması ve toplumla daha iyi iletişim kurabilmeleri sağlanmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru :  Aşağıda verilen metni okuyarak farklılıklara saygı duymanın önemini düşününüz. Ardından konuyla ilgili sloganlar hazırlayarak sınıf panosuna asınız.


Cevap :

  • Farklılıklara saygı göster, hayatın tadını çıkar!
  • Herkes farklıdır, saygı herkesin hakkıdır.
  • Saygı ile yarış, iyilikte öne geç!
  • Farklılıklar zenginliktir, birlikte güçlüyüz!
  • Yardım et, saygı göster, insan olmanın değerini yaşa!

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Diğer leoparlar neden Lily’e saygısızca davranıyorlarmış?


Cevap : Çünkü Lily’nin benekleri diğer leoparlardan farklıydı ve farklı olanı kabul etmek yerine ona güldüler ve önemsemediler.


2. Diğer leoparlar Lily’e kötü davrandıklarında Lily neler hissetmiş?


Cevap : Lily korkmuş, üzülmüş ve bazen kızmıştır; bu yüzden yalnız kalmayı tercih etmiştir.


3. Buna benzer şeyleri siz yaşasanız neler hissedersiniz?


Cevap : Kendimi üzgün, yalnız ve belki de öfkeli hissederdim; farklı olduğum için dışlanmak canımı acıtabilirdi.


4. İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : İnsanlar birbirlerini dinleyerek, farklılıklarını kabul ederek, yardım ederek ve nazik davranarak saygı gösterirler.


Soru : Aile üyelerinizi gösteren aile ağacınızı aile büyüklerinizden yardım alarak hazırlayınız.


Cevap :

(Örnek Aile Ağacı Açıklaması):

  • Ben

    • Anne

      • Anneanne

      • Dedem

    • Baba

      • Babaanne

      • Dede

    • Kardeşlerim (varsa)

Aile büyüklerimden yardım alarak isimleri ve ilişkileri belirledim. Böylece ailemin geçmişi ve akrabalarım hakkında bilgi sahibi oldum.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 24-25-26-27 Sayfa Cevapları öğrencilerin bireyler arasındaki farklılıkları anlamaları ve saygı göstermeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları öğrencilerin günlük yaşamda gözlemledikleri farklılıkları fark etmelerine ve bu farklara uyum sağlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, sosyal hayatın temel kurallarını kavramak için önemlidir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Bireyler Arası Farklılıklar Metni Etkinlik Cevapları sayesinde kendi deneyimlerini ve çevrelerindeki farklılıkları değerlendirirler. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 24, 25, 26, 27 Sayfa Cevapları konuları pekiştirir ve öğrencilerin empati kurma becerilerini geliştirir. Bu süreç, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal farkındalık kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27


Soru : Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Farklı yaş ve özelliklere sahip kardeşlerin iletişimini güçlendirmek için birlikte oyun oynamalarını, ortak sorumluluklar üstlenmelerini, birbirlerini dinlemelerini ve anlayışlı davranmalarını öneririm. Ayrıca sorunlarını konuşarak çözmeleri ve birbirlerine zaman ayırmaları da iletişimi güçlendirir.


Soru :  Aşağıda Emre ve Cenk’in kendilerini tanıttıkları konuşmalar verilmiştir. Emre ve Cenk’in ilgi ve yeteneklerinin neler olduğunu söyleyiniz.

Ben Emre. Konuşkan bir insanım, duygularımı belli ederim. Arkadaşlarım sakin bir insan olduğumu söyler. Resim yapmayı ve müzik dinlemeyi çok severim. Arkadaşlarım resme yeteneğim olduğunu söyler.

Ben Cenk. Kardeşim Emre kadar konuşkan değilimdir. Dinlemeyi tercih ederim. Arkadaşlarım heyecanlandığım zaman daha çok konuştuğumu söyler. Spor yapmaktan hoşlanırım. Hemen hemen tüm boş vaktimi spor yaparak geçiririm.


Cevap :

  • Emre’nin ilgi ve yetenekleri: Resim yapmak ve müzik dinlemek; arkadaşları onun resme yeteneği olduğunu söylüyor.

  • Cenk’in ilgi ve yetenekleri: Spor yapmak ve boş zamanlarını sporla değerlendirmek; fiziksel aktivitelerde yetenekli olabilir.


Soru : Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Dünya’daki herkesin özellikleri aynı olsaydı hayat çok sıkıcı ve tekdüze olurdu; farklı fikirler, yetenekler ve ilgi alanları olmadığı için insanlar birbirlerinden öğrenemez ve yeni şeyler keşfedemezdi.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız. Günlük yaşamda empati yapmanızı gerektiren diğer örnek durumları paylaşınız. 


Cevap : Resimlerde bazı kişiler arkadaşlarının üzgün olduğunu görünce onları teselli ediyor, bazıları yardıma ihtiyacı olanlara yardım ediyor; böylece empati kuruyorlar. Günlük yaşamda empati yapmamız gereken diğer durumlar arasında hasta bir arkadaşımızı ziyaret etmek, tartışma sırasında karşıdakini dinlemek ve kardeşimizin duygularını anlamaya çalışmak yer alır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu? Bu çalışmalar yeterli midir? Başka ne tür çalışmalara ihtiyaç vardır? Tartışınız.


Cevap : Çevremizde dezavantajlı bireylere yönelik yardımlar, bağış kampanyaları, okul projeleri ve gönüllü etkinlikler yapılıyor. Bu çalışmalar empati yaptığımızı gösteriyor çünkü onların ihtiyaçlarını anlamaya ve destek olmaya çalışıyoruz. Ancak bu çalışmalar yeterli olmayabilir; daha fazla eğitim, erişim desteği ve sosyal etkinliklerle onların hayatını kolaylaştıracak yeni projelere de ihtiyaç vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen şiiri ve metni okuyup soruları yanıtlayınız.

FARKLIYIZ
Ceren sevgi dolu, Emre güzel sözlü,
Fatih sarı saçlı, Arda siyah gözlü,
Berat uzun boylu, Civan tombul yüzlü,
Pelin’in hayal gücü geniş, Gökçe ise güçlü,
Küçük Ömer duygu dolu, biraz da sulu gözlü,
Şimdi size söyleyeyim, sözün özü:
Hepimiz farklıyız, hepimiz arkadaşız.
Tolgahan AYANTAŞ


• Şiirin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Şiirin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceler: Şiir bana arkadaşlar arasındaki farklılıkların güzel ve değerli olduğunu hatırlattı; herkesin kendine özgü olduğunu ve bu farklılıkların arkadaşlığı güçlendirdiğini düşündüm.


• Şiirde bireyler arası hangi farklı özelliklere değinilmektedir? Açıklayınız.


Cevap : Şiirde bireyler arası hangi farklı özelliklere değinilmektedir: Şiirde fiziksel özellikler (saç rengi, göz rengi, boy, yüz şekli), duygusal özellikler (sevgi dolu, duygulu), kişilik ve yetenekler (güzel sözlü, hayal gücü geniş, güçlü) gibi farklılıklara değinilmektedir.


• Şiirde değinilenler dışında bireyler arası farklılıklara sizler de örnekler veriniz.


Cevap : Şiirde değinilenler dışında bireyler arası farklılıklara örnekler: İlgi alanları (spor, müzik, resim), öğrenme tarzları (hızlı öğrenen, sabırlı), hobiler ve kültürel alışkanlıklar da bireyler arasındaki farklılıklara örnek olabilir.


DOĞRU İLETİŞİM

Günlük yaşamımızda karşılaştığımız iletişim problemlerinin önemli bir bölümü empati yapmadığımız için gerçekleşmektedir. Bizden farklı özelliklere sahip insanları daha iyi anlayabilmemiz, farklılıkları zenginlik olarak görmemizle yakından ilişkilidir. Doğru iletişimin önemli unsurları, bizden farklı kişisel özelliklere sahip diğer bireyleri anlamaya çalışmamız ve onları saygıyla dinlememizdir. Farklılıklarımızı bir zenginlik olarak görmeliyiz. Toplumumuzun huzurunu ve barışını sürdürmek konusunda istekli olmalıyız.

Tolgahan AYANTAŞ


• İnsanlar birbirinin farklı özelliklerini tanıyıp kabul etmezse doğru iletişim kurabilir mi? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Hayır, kuramaz. Çünkü diğer kişinin düşüncelerini ve duygularını anlamadan iletişim kurmak yanlış anlamalara ve tartışmalara yol açar. Farklılıkları kabul etmek, saygılı ve etkili iletişimin temelidir.


• Doğru iletişim kurmak için metinde değinilenler dışında başka hangi özelliklere sahip olunmalıdır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Sabırlı, hoşgörülü, açık fikirli ve dürüst olmak; ayrıca duygu ve düşüncelerini doğru ifade edebilmek de doğru iletişim için önemlidir.


Soru : Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız. Yazdığınız metni sınıf panosuna asınız. 


Cevap : Toplumda insanlar birbirine saygı göstermezse anlaşmazlıklar ve tartışmalar çoğalır. İnsanlar birbirini dinlemez ve fikirlerine değer vermez. Bu durum arkadaşlıkların, aile ilişkilerinin ve toplum düzeninin bozulmasına yol açar. Saygı olmadığı zaman insanlar arasında güven azalır ve huzursuzluk artar.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 20-21-22-23 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 20-21-22-23 Sayfa Cevapları öğrencilerin ilgi alanlarını, ihtiyaçlarını ve yeteneklerini keşfetmeleri için hazırlanmış etkinlikleri içerir. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur ve kendilerini daha iyi tanımalarını sağlar. Bu sayfalar, çocukların kendi özelliklerini fark etmeleri açısından önemlidir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 20-21-22-23 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim Metni Etkinlik Cevapları ile kendi güçlü yönlerini ve geliştirilmesi gereken alanlarını belirler. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 20, 21, 22, 23 Sayfa Cevapları sayesinde öğrendiklerini pekiştirir ve sosyal yaşamda sorumluluk almayı öğrenirler. Bu süreç, bireysel gelişim ve sosyal farkındalık açısından büyük önem taşır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 20-21-22-23


Soru : Hangi yeteneklere sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Benim sahip olduğum yetenekler arasında resim yapmak, müzik dinlemek, spor yapmak ve problem çözmek yer alıyor; ayrıca arkadaşlarımla iyi iletişim kurabiliyorum.


Soru :  Sınıf panosundaki afişleri inceleyiniz. Arkadaşlarınızın ilgi ve yeteneklerinin neler olduğunu, bu ilgi ve yeteneklerinden hareketle nelere ihtiyaç duyabileceklerini söyleyiniz.


Cevap : Arkadaşlarımın ilgi ve yetenekleri arasında dans, müzik, spor ve bilim projeleri var; bu yeteneklerini geliştirebilmek için malzeme, ders, öğretmen desteği ve etkinlik alanlarına ihtiyaç duyabilirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Okulunuzda hangi etkinliklerin gerçekleştirilmesini istersiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız. Belirlediğiniz etkinlikleri öğretmenlerinize ya da okul yönetimine bildiriniz.


Cevap : Okulumda resim, müzik, spor turnuvaları, kitap okuma saatleri ve doğa gezileri gibi etkinliklerin yapılmasını isterim. Arkadaşlarımla tartışarak bu etkinlikleri belirledik ve öğretmenlerimize veya okul yönetimine önerdik.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyiniz. Ardından defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çizip tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Çocukların Katıldığı Etkinlik Çocukların Yeteneği Ben Bu Yeteneğe Sahip Miyim? Daha Önce Bu Etkinliği Yaptım mı?
Satranç Zekâ ve strateji Evet / Hayır Evet / Hayır
Gitar Müzik ve ritim Evet / Hayır Evet / Hayır
Bale Dans ve esneklik Evet / Hayır Evet / Hayır
Masa Tenisi Hız ve koordinasyon Evet / Hayır Evet / Hayır
Koro Şarkı söyleme ve uyum Evet / Hayır Evet / Hayır
Ampüte Futbol Takım çalışması ve azim Evet / Hayır Evet / Hayır

Soru : Aşağıda verilen özelliklerden sizinle ilgili olanların yanına (✔) işareti koyunuz. Ardından arkadaşlarınızın hangi özelliklere (✔) işareti koyduğuna bakınız. Böylelikle arkadaşlarınızla aranızdaki ortak ve farklı ilgi alanlarını belirleyebilirsiniz.


Cevap :

(Örnek olarak doldurulmuş hâli):

  1. Çizgi film izlemeyi seviyorum. (✔)
  2. Futbol oynamayı biliyorum. (✔)
  3. Müzik dinlemekten hoşlanıyorum. (✔)
  4. Satranç oynamayı biliyorum. (✔)
  5. Bilgisayar oyunları oynuyorum. (✔)
  6. Boş zamanlarımda gezerim. (✔)
  7. Macera filmlerini seviyorum. (✔)
  8. Voleybol oynamayı seviyorum. (✔)
  9. Robotik yapboz yapmayı seviyorum. (✔)
  10. Boş zamanlarımda kitap okurum. (✔)

Soru : Empati kurmak nedir? Empati nasıl kurulur? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçlarla ilgili resim yaparak sınıfa getiriniz. Resminizi sınıf panosuna asınız.


Cevap : Empati, başkalarının duygularını anlamak ve kendini onların yerine koyabilmektir. Empati kurmak için karşıdaki kişiyi dikkatle dinler, onun hislerini anlamaya çalışır ve anlayışlı davranırız.



 

error: Content is protected !!