İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 139-140-141. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ekonomik bilinç kazanmasına ve etkinlikleri doğru şekilde yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel konuları kolay anlaşılır bir biçimde sunarak öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 139-140-141 Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE : EKONOMİK FAALİYETLER : Bilinçli Tüketiciyiz Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 139, 140, 141 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri kolayca değerlendirmesini sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metni”
Cevap: Doğal kaynaklar bilinçsizce tüketilirse çevre kirliliği artar, su ve enerji kaynakları tükenir, ormanlar yok olur ve hayvanların yaşam alanları zarar görür. Ayrıca insanların yaşam kalitesi düşer, iklim değişikliği ve kuraklık gibi büyük sorunlar ortaya çıkar. Bu nedenle suyu, elektriği ve diğer kaynakları tasarruflu kullanmak hem doğayı hem geleceğimizi korur.
Soru : Hazırladığınız kompozisyonları okuyarak sizin değindiğiniz bilinçli tüketici davranışları ile konuda ele alınan davranışlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkındaki fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Benim yazdığım kompozisyonda da konudaki gibi tasarruf yapmak, ihtiyaç ve istekleri ayırmak, geri dönüşüme önem vermek ve çevreyi korumak gibi bilinçli tüketici davranışlarına değinmiştim. Benzer yönümüz, kaynakları dikkatli kullanmak ve israf etmemek üzerinedir. Farklı olarak ben, alışverişte fiyat karşılaştırması yapmanın da bilinçli tüketici davranışı olduğunu vurgulamıştım. Her iki durumda da amaç, sorumlu ve duyarlı bir tüketici olmaktır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 140 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Haberden hareketle gıda etiketlerini neden okumanız gerektiğini söyleyiniz.
Cevap: Gıda etiketlerini okumamız gerekir çünkü bu etiketlerde gıdanın içeriği, besin değerleri ve sağlığa etkileri hakkında önemli bilgiler yer alır. Etiketleri okuyarak vücudumuz için zararlı olabilecek fazla şeker, yağ veya tuz içeren ürünlerden uzak durabiliriz. Ayrıca son kullanma tarihini ve alerjen uyarılarını görerek daha güvenli ve bilinçli bir şekilde beslenmiş oluruz. Bu sayede hem sağlığımızı koruruz hem de bilinçli bir tüketici oluruz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 141 Cevapları
Soru : Türk gıda kodeksi ile ilgili bir araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Türk Gıda Kodeksi, ülkemizde üretilen ve satılan gıdaların sağlıklı, güvenli ve kaliteli olmasını sağlamak için hazırlanan kurallar bütünüdür. Bu kodeks, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanır. Gıdaların üretimi, ambalajı, taşınması, saklanması ve etiketlenmesi gibi konularda standartlar belirler. Böylece tüketiciler güvenli gıdaya ulaşabilir ve sağlığı tehdit eden ürünlerin satışına izin verilmez. Türk Gıda Kodeksi sayesinde hem üreticiler denetlenir hem de tüketicilerin hakları korunur.
Soru : Harçlığınızı hangi istek ve ihtiyaçlarınızı karşılamak için kullandığınızı dosya kâğıdına yazınız. Hazırladığınız metni sınıfınıza getiriniz.
Cevap: Harçlığımı genellikle ihtiyaçlarımı karşılamak için kullanıyorum. Okulda defter, kalem, silgi gibi kırtasiye malzemeleri alıyorum. Bazen de arkadaşlarımla kantinden su veya sandviç alıyorum. Harçlığımın bir kısmını biriktiriyorum, böylece ileride almak istediğim bir şey için hazır param oluyor. Gereksiz şeylere harcamamaya dikkat ediyorum, çünkü paramı planlı kullanmanın önemli olduğunu biliyorum.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ekonomik kavramları anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel bilgileri kolay anlaşılır bir şekilde sunarak öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE : EKONOMİK FAALİYETLER : Ailemizin Ekonomisi Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasına ve öğretmenlerin etkinlikleri rahatça değerlendirmesine yardımcı olur.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138
Soru : Yakın çevrenizdeki kişiler hangi meslekleri yapmaktadır? Söyleyiniz.
Cevap:
Yakın çevremde farklı meslekler yapan kişiler var. Örneğin;
Babam öğretmen, öğrencileri eğitiyor.
Annem hemşire, hastalara sağlık hizmeti veriyor.
Komşumuz fırıncı, ekmek ve simit yapıyor.
Diğer komşumuz market işletiyor, gıda satıyor.
Mahallemizde bir çiftçi var, sebze ve meyve yetiştiriyor.
Amcam şoför, yolcu ve yük taşıyor.
Bu meslekler, insanların ihtiyaçlarını karşılamak için çalışıyor ve ekonomiye katkı sağlıyor.
Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek görsellerde örneklendirilen ekonomik faaliyetleri söyleyiniz.
Cevap:
Görsel 5.7: Sağlık hizmeti (doktor ve hemşireler ameliyat yapıyor)
Görsel 5.8: Eğitim (öğretmen ve öğrenci ders yapıyor)
Görsel 5.9: Sanayi ve üretim (atölyede üretim yapan işçiler)
Görsel 5.10: Tekstil (dikiş ve kıyafet üretimi)
Görsel 5.11: Tarım (çiftçi tarlada mısır yetiştiriyor)
Görsel 5.12: Fırıncılık (ekmek üretimi ve satışı)
Görsel 5.13: Meyvecilik / Tarım (portakal toplama)
Görsel 5.14: Yemek yapma / Lokanta işletmeciliği
Görsel 5.15: Kasaplık / Et satışı
Bu görsellerde sağlık, eğitim, sanayi, tarım, gıda üretimi ve satış gibi farklı ekonomik faaliyetler örneklendirilmiştir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları
Soru : Günlük hayatınızda en çok kullandığınız ürünlerden birinin üretimden tüketime kadar tüm aşamalarını öğrenerek aşağıya diyagram şeklinde çiziniz.
Cevap:
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları
Çevremdeki Ekonomi Malzemeler: Kâğıt ve renkli kalemler
• Okulunuza gelirken yol boyunca gördüğünüz çeşitli işletmeleri, ürünleri ve hizmetleri hatırlayınız. Bunlardan 3 tanesini kâğıda yazınız ve hatırladığınız kadarıyla dış görünüşlerini kalemlerinizi kullanarak resmediniz.
Soru : Her işletmenin ne tür bir iş yaptığına ilişkin birkaç cümlelik yazı yazınız. Ardından aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
Cevap:
Okula gelirken gördüğüm işletmeler:
Fırın – Ekmek ve unlu mamuller üretip satar.
Market – Gıda, temizlik ve ev ihtiyaçlarını satar.
Berber – Saç kesimi ve kişisel bakım hizmeti verir.
1. Tüm bu ürün, iş ve faaliyetler neden ekonominin bir parçası olarak değerlendirilir?
Cevap: Çünkü hepsi üretim, dağıtım ve tüketim zincirinde yer alır. İnsanlara ürün veya hizmet sunarak gelir sağlar ve toplumun ihtiyaçlarını karşılar.
2. Söz konusu işletmeler toplumdaki hangi ihtiyaçlara yönelik faaliyet göstermektedir?
Cevap:
Fırın: Yiyecek ihtiyacı
Market: Gıda ve ev ihtiyaçları
Berber: Kişisel bakım ve temizlik
3. Bu işletmelerden ne tür ürünler ya da hizmetler satın alınabilir?
Cevap:
Fırından ekmek, simit, börek alınabilir.
Marketten gıda, içecek, temizlik ürünleri alınabilir.
Berberden saç kesimi, tıraş ve bakım hizmeti alınabilir.
4. Bu işletmelerde hangi meslekler faaliyet göstermektedir?
Soru : Aileniz ve yakın çevrenizde gerçekleştirilen ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözlemlerinizin sonuçlarını gelir, gider, bütçe, üretim, dağıtım, tüketim ve meslek gibi kavramları kullanarak sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap:
Ailemde ve yakın çevremde birçok ekonomik faaliyet olduğunu gözlemledim. Örneğin babam bir iş yerinde çalışarak gelir elde ediyor. Annem evin ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yaparken gider planlaması yapıyor. Ailemiz, elde edilen gelirle bir bütçe hazırlıyor; bu bütçede yiyecek, giyim, fatura ve eğitim gibi harcamalar düzenleniyor.
Çevremdeki çiftçiler tarlada sebze ve meyve üretim yapıyor. Ürettikleri ürünler kamyonlarla marketlere ve pazarlara dağıtım için gönderiliyor. Biz de bu ürünleri satın alarak tüketim gerçekleştiriyoruz. Mahallemizdeki fırıncı ekmek üretiyor, kasap et satıyor, market çalışanları gıda dağıtımında görev alıyor.
Bu gözlemlerimden anladım ki her meslek, üretim, dağıtım ve tüketim zincirinde bir rol üstleniyor. Aileler de gelir ve giderlerini dengede tutarak bütçelerini doğru yönetmeye çalışıyor.
Soru : Bilinçli tüketicilerin özelliklerini araştırarak bu konuyla ilgili bir kompozisyon yazınız. Kompozisyonunuzu sınıfınıza getiriniz.
Cevap:
Bilinçli Tüketici Olmak
Giriş: Günlük hayatımızda birçok ürün ve hizmete ihtiyaç duyarız. Ancak bu ürünleri satın alırken doğru kararlar vermek çok önemlidir. Çünkü hem bütçemizi korumalı hem de kaynakları israf etmemeliyiz. İşte bu yüzden bilinçli tüketici olmak büyük bir sorumluluktur.
Gelişme: Bilinçli tüketiciler, öncelikle ihtiyaçlarını isteklerinden ayıran kişilerdir. Alışverişe çıkmadan önce ne alacaklarını planlar ve bütçelerine göre hareket ederler. Ürünlerin garanti belgelerini ve kullanım kılavuzlarını dikkatle okur, güvenilir ve kaliteli markaları tercih ederler. Aynı zamanda teknolojik ürünleri doğru ve tasarruflu kullanarak enerji ve suyu israf etmezler. Bilinçli tüketiciler reklamların etkisinde kalmaz, gereksiz harcamalardan kaçınır ve çevreyi korumaya özen gösterir.
Sonuç: Bilinçli tüketici olmak hem ekonomimizi korumamıza hem de çevremizi ve geleceğimizi düşünerek hareket etmemize yardımcı olur. Bizler de alışveriş yaparken dikkatli davranmalı, ihtiyaçlarımızı doğru belirlemeli ve tasarruflu olmalıyız. Böylece hem aile bütçemize katkı sağlamış oluruz hem de daha sürdürülebilir bir yaşam için adım atarız.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları, öğrencilerin yeni konuları anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel bilgileri daha anlaşılır hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133 Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE : EKONOMİK FAALİYETLER : İstek ve İhtiyaçlarımız Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak sunulmuştur. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 130, 131, 132, 133 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri kolayca değerlendirmesini sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133
Soru : Ailenizle birlikte alışveriş yaparken en çok neye dikkat ediyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Ailemle alışveriş yaparken en çok ihtiyaçlarımızı öncelikli almaya, fiyatları karşılaştırmaya ve kaliteli ürün seçmeye dikkat ediyoruz. Gereksiz harcama yapmamaya çalışıyoruz. Ayrıca ürünün garantisine, güvenli olmasına ve mümkünse çevre dostu olmasına önem veriyoruz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 131 Cevapları
Soru : Konuya hazırlık kapsamında hazırladığınız sınıf panosunu inceleyiniz. İstek ve ihtiyaçlarınız arasında ne gibi farklılıklar tespit ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap:
Sınıf panosunu incelediğimde ihtiyaçların yaşamak için zorunlu olduğunu, isteklerin ise olmasa da yaşanabileceğini fark ettim.
Örneğin su, yemek, giysi, eğitim malzemeleri ihtiyaçtır.
Ama oyuncak, süslü defter, tablet gibi şeyler istektir. İhtiyaçlar öncelikli alınmalıdır, istekler ise imkân varsa karşılanabilir.
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Ülkemizde böyle bir sorun olsaydı neler yapmamız gerekirdi. Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Eğer ülkemizde böyle bir susuzluk sorunu olsaydı, öncelikle yeni su kaynakları bulmak için sondaj ve su kuyuları açmak gerekirdi. İnsanlara su tasarrufu konusunda eğitim verilirdi. Belediyeler ve devlet, altyapıyı yenileyerek su kayıplarını önleyebilirdi. Su arıtma ve geri dönüşüm sistemleri kurulabilir, yağmur sularını biriktirip kullanmak teşvik edilebilirdi. Ayrıca yardım kampanyaları düzenleyerek ihtiyacı olan bölgelere temiz su sağlanabilirdi.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları
Soru : Gereksiz harcamalar yapan bir birey istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçimler yapıyor olabilir mi? Gereksiz harcamalardan kaçınmak için alınabilecek önlemler nelerdir? Fikirlerini söyleyiniz.
Cevap:
Gereksiz harcamalar yapan bir birey, istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçim yapamıyordur. Çünkü ihtiyacı olmayan şeylere para harcamak, bilinçli davranmadığını gösterir.
Gereksiz harcamalardan kaçınmak için:
İstek ve ihtiyaç listesini ayırmak, alışverişe çıkmadan önce plan yapmak
Bütçe belirlemek ve bu bütçeye uymak
İndirimlere kanmadan sadece gerçekten gereken ürünleri almak
Reklamların etkisinde kalmamaya çalışmak
Para biriktirmeyi alışkanlık haline getirmek
Bu şekilde daha bilinçli tüketici olunabilir ve gereksiz harcamalar önlenebilir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 133 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen örnek olay ve görselleri inceleyerek kendi seçiminizi işaretleyiniz. Neden bu seçimi yaptığınızı söyleyiniz.
Cevap: Ben 16 TL’lik çizgili büyük defteri seçerdim. Çünkü ihtiyacım olan ürün, önemli gördüğüm bilgileri not almamı sağlayacak çizgili büyük bir defterdir. Hem ihtiyacımı karşılıyor hem de 20 TL’lik süslü defterden daha uygun fiyatlı, böylece kalan paramı başka bir ihtiyaç için kullanabilirim. İhtiyaçlarımızı öncelikli almak, paramızı daha bilinçli ve tasarruflu kullanmamıza yardımcı olur.
Soru : İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün sağlayacağı faydalara ve bedeline göre karar vermek neden önemlidir? Söyleyiniz.
Cevap: İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün faydasına ve bedeline göre karar vermek önemlidir, çünkü paramızı bilinçli kullanmamızı sağlar. Gereksiz harcamaları önler, öncelikle ihtiyaçlarımızı karşılamamıza yardımcı olur. Ayrıca bütçemizi doğru yönetirsek hem tasarruf edebilir hem de gelecekteki önemli ihtiyaçlar için para biriktirebiliriz.
Soru : Aile bütçesinin korunması için neler yapılması gerektiğiyle ilgili bir liste hazırlayınız. Listenizi sınıfınıza getiriniz.
Cevap:
Maddeler Halinde Aile bütçesini korumak için yapılabilecekler:
İstek ve ihtiyaçları ayırmak, önceliği ihtiyaçlara vermek
Alışveriş listesi hazırlamak ve listeye sadık kalmak
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesine ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde yer alan sorulara doğru ve anlaşılır cevaplar sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129 Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin değerlendirme sürecini kolaylaştırmasını sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129
A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.
Cevap:
Garanti belgesi ile kullanım kılavuzu aynı içeriğe sahiptir. (Yanlış) ➡ Doğrusu: Garanti belgesi ürünün garanti süresi ve şartlarını açıklar, kullanım kılavuzu ise ürünün nasıl kullanılacağını anlatır.
Alexander Graham Bell, telefonu icat eden mucittir. (Doğru)
Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması sonuçların raporlanmasıdır. (Yanlış) ➡ Doğrusu: Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması, ihtiyaç veya problemi belirlemektir.
Bilimsel ve teknolojik ilerlemeler, düşünce özgürlüğüyle yakından ilişkilidir. (Doğru)
Röntgen ve tomografi gibi cihazlar, hastalıkların erken fark edilmesini sağlar. (Doğru)
B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
İnsanlığın ilk dönemlerinde, yiyecek ve içecekler serin kalmaları için mağaralarda tutulmaktaydı.
Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve ütü gibi teknolojik ürünler temizlik alanında kullanılmaktadır.
Bir ürün sigorta edildiğinde ürünün ileride karşılaşabileceği zarar önceden ödenen ücret karşılığında giderilir.
C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız.
1. Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için alınması gereken önlemler nelerdir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.
Cevap:
Maddeler Halinde Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için alınması gereken önlemler:
Ürün kullanılmadığı zaman kapatılmalıdır.
Piller doğrudan güneş ışığına veya aşırı sıcak ortamlara bırakılmamalıdır.
Uzun süre kullanılmayacaksa piller cihazdan çıkarılmalıdır.
Kaliteli ve uygun türde piller kullanılmalıdır.
Sızıntı yapan veya eski piller hemen değiştirilmelidir.
2. Çevre dostu ulaşım araçları hangileridir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.
Cevap:
Madde Madde Çevre dostu ulaşım araçları:
Elektrikli arabalar
Bisikletler ve elektrikli bisikletler
Toplu taşıma araçları (otobüs, metro, tramvay)
Güneş enerjisiyle çalışan araçlar
Yaya ulaşımı (yürümek)
Hibrit araçlar (hem elektrikli hem benzinli)
Bu araçlar az enerji harcar, hava kirliliğini azaltır ve doğayı korur.
3. Bir ürün geliştirilirken en önemli aşamalarından biri ürünü geliştirmemize yarayacak bilgileri araştırdığımız aşamadır. Bu aşama için çevrenizde hangi merkezler var? Bu merkezlerin ve bilgi kaynaklarının listesini oluşturunuz.
Cevap:
Maddeler Halinde Ürün geliştirme sürecinde bilgi alınabilecek merkezler ve kaynaklar:
Okul kütüphaneleri
Halk kütüphaneleri
Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)
Belediyelerin bilim merkezleri ve atölyeleri
Üniversitelerin araştırma laboratuvarları
İnternet (güvenilir bilimsel siteler)
Öğretmenler, mühendisler ve alan uzmanları
Teknoloji müzeleri ve bilim fuarları (örneğin TÜBİTAK fuarları)
Bu merkezlerde yapılan araştırmalar, ürün tasarlarken gerekli bilgileri toplamamıza ve bilimsel temellere dayalı çözümler geliştirmemize yardımcı olur.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 124 Cevapları
Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi evlerde kullanılan teknolojik ürünlerden biridir?
A) Elektrik süpürgesi
B) POS cihazı
C) Röntgen makinesi
D) Ultrason cihazı
Cevap: A
2. Aşağıda ürün tasarlama süreci öncesindeki işlemler verilmiştir. İşlem döngüsünde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Denemeler yapma B) Kaynakları araştırma
C) Ürünü tanıtma
D) Malzemeleri alma
Cevap: B
3. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kullanılan teknolojilerden biridir?
A) Etkileşimli tahta
B) Steteskop
C) Radyo
D) Ütü
Cevap: A
4. Aşağıdakilerden hangisi teknolojinin olumlu sonuçlarından biridir?
A) Trafik tıkanıklığı artmıştır. B) Mesafeler kısalmıştır.
O Bazı canlıların nesli tükenmiştir.
D) Bazı sağlık sorunları artmıştır.
Cevap: B
5. Eda sıcak yaz günlerinde giyilmek üzere klimalı kıyafetler tasarlamıştır. Bu kıyafetlerin içinde nanoteknoloji kullanılmıştır. Eda’nın bu tasarımına sıcak ülkelerden çok fazla talep olmuştur. Eda’nın bu tasarımı yapma nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Boş vakitlerini değerlendirmek için
B) Teknolojiyi sevdiği için C) İhtiyaçlara önem verdiği için
D) Ünlü olmak istediği için
Cevap: C
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları
6. Teknolojinin insanlara ve çevreye pek çok zararı bulunmaktadır. Aşağıda verilenlerden hangisi teknolojinin insanlar arası iletişime verdiği zararlardandır?
A) Ürünlerin radyasyon yayması B) Sosyal ilişkileri etkilemesi
C) T aşıtların gürültüye yol açması
D) Atık ve çöplerin artması
Cevap: B
7. Sporcuların kullandığı akıllı teknolojilerin birincil kullanım amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nabız ve uyku düzeninin izlenmesi
B) Sosyal medyanın taranması
C) Fotoğrafların ve videoların düzenlenmesi
D) E-postaların ve belgelerin yönetilmesi
Cevap: A
8. Aşağıdakilerden hangisi ilk kişisel bilgisayarların birincil kullanım amacıdır?
A) Genel ağa erişim sağlamak
B) Video oyunları oynamak C) Hesap tabloları ve belgeler oluşturmak
D) Fotoğraf ve video çekmek
Cevap: C
9. Bir örün geliştirilirken karşılaşılan sorunu çözmek için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?
A) Vazgeçilerek yeni bir ürünün geliştirilmesine başlanır.
B) Ürün sorun yokmuş gibi tanıtılır.
C) Üründeki sorunun kendi kendine çözülmesi beklenir. D) Yakın çevredeki bilgili ve deneyimli bireylerden yardım istenir.
Cevap: D
10. Aşağıdakilerden hangisi teknolojiyi çevre dostu bir şekilde kullanmanın bir yoludur?
A) Elektronik cihazları kısa bir süre sonra çöpe atmak. B) Eski elektronik cihazları çöpe atmak yerine geri dönüştürmek.
C) Dijital kopya yerine kağıt kullanmayı tercih etmek.
D) Elektronik cihazları gece gündüz açık bırakmak.
Cevap: B
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 126 Cevapları
D. Aşağıda verilen metinden hareketle soruları yanıtlayınız.
1. Zımba başka hangi alanlarda kullanılıyor olabilir? Söyleyiniz.
Cevap:
Ofislerde evrak ve belgeleri bir arada tutmak için
Okullarda ödev, sınav kâğıdı ve ders notlarını düzenlemek için
Mahkemelerde ve resmi kurumlarda dosya düzenlemek için
Evde faturaları, fişleri veya belgeleri toparlamak için
2. Ahmet’in yaşadığı durumu siz yaşıyor olsanız neler yapardınız? Söyleyiniz.
Cevap:
Notlarımı önceden deftere yazardım veya dosya klasörleri kullanırdım.
Sayfa numarası vermeyi unutmazdım.
Zımba, ataş veya dosya poşeti kullanarak kâğıtları bir arada tutardım.
Dijital olarak taratıp bilgisayarda düzenli klasörler açabilirdim.
3. Zımbanın tarihsel süreç içinde gelişimi nasıl olmuştur? Araştırınız. Ulaştıklarınızı maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
1700’lü yıllarda Fransa’da dava dosyalarının karışmasını önlemek için ilk zımba icat edildi.
İlk zımbalar tek tek elle çakılan metal pimlerden oluşuyordu.
1800’lerde daha pratik ve yaygın kullanılabilen masaüstü zımbalar üretildi.
1900’lerde yaylı ve kolay dolan modern zımba makineleri geliştirildi.
Günümüzde ise elektrikli ve otomatik zımbalar üretiliyor; çok sayfalı belgeleri hızla düzenlemek mümkün hale geldi.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları
E. Aşağıdaki bulmacada verilen kavramları bularak işaretleyiniz. Ardından bu kavramlarla ilgili öğrendiklerinizi defterinize yazınız. Aşağıda olmayan ancak bulmacada keşfettiğiniz kelimeyi altta verilen boşluğa yazınız.
Cevap: Kelime : KÜTÜPHANE
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları
F. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.
Cevap:
ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ
Teknolojiyi bilinçli kullanıyorum
Kullanım kılavuzuna uyarım.
Fazla zaman harcamam, ara veririm.
Elektronik atıkları geri dönüşüme veririm.
Güvenli ve doğru şekilde kullanırım.
Teknolojik ürünlerin geçmişi ve bugünü
Telefon → Eskiden kablolu, şimdi akıllı.
Televizyon → Siyah-beyazdan akıllı TV’ye.
Bilgisayar → Tüplü monitörden ince ve taşınabilir laptoplara.
Ulaşım araçları → At arabasından elektrikli araçlara.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını kavramasına ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki metin ve etkinlikler üzerinde odaklanarak öğrenmeyi kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Teknolojiyi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları detaylı olarak sunulmuştur. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 118-119, 120, 121, 122 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri rahatça değerlendirmesini sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122
Soru : Bir teknolojik ürünü hangi durumlarda kullanmayı bırakıyorsunuz? Kullanmayı bıraktığınız ürüne sonra ne oluyor? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bir teknolojik ürünü bozulduğunda, artık işe yaramadığında veya daha yenisini aldığımda kullanmayı bırakıyorum. Kullanmayı bıraktığım ürünü genellikle geri dönüşüme veriyorum ya da tamir ettirip tekrar kullanıyorum. Eğer tamir edilemiyorsa, çevreye zarar vermemesi için elektronik atık kutusuna atıyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları
Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyarak oyun bağımlılığının neden olabileceği sorunlar hakkında fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Oyun bağımlılığı insan sağlığını olumsuz etkileyebilir. Uzun süre bilgisayar başında oturmak hareketsizliğe, kas ve eklem ağrılarına ve dolaşım bozukluklarına yol açabilir. Ayrıca gözler yorulur, uyku düzeni bozulur ve derslere odaklanmak zorlaşır. Haberdeki gibi fazla oyun oynamak bacakta şişlik ve ağrıya, hatta yürüme sorunlarına bile neden olabilir. Bu yüzden oyun oynarken süreyi sınırlamak, ara vermek ve sağlığımıza dikkat etmek gerekir.
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Teknolojik ürünlerin doğaya haberdekinden başka ne şekilde zarar verebileceğini söyleyiniz.
Cevap: Teknolojik ürünler doğaya başka şekillerde de zarar verebilir. Üretimleri sırasında fazla enerji ve su tüketilir, bu da doğal kaynakların azalmasına neden olur. Kullanım süresi biten cihazlar çöpe atıldığında toprağı ve suyu kirletir, içlerindeki pil ve kimyasallar çevreye zarar verir. Ayrıca eskiyen teknolojik ürünler çok sık değiştirildiği için elektronik atık miktarı artar ve geri dönüştürülmezse doğada uzun süre kalıp kirlenmeye yol açar. Üretim ve taşımada kullanılan fosil yakıtlar da hava kirliliğini artırır.
Soru : Konuya hazırlık kapsamında yazdığınız hîkayeleri okuyunuz. Seçtiğiniz teknolojik ürünü kullanmayı öğrenme hikâyenizde neler yaşamıştınız? Onu yanlış ya da gereğinden fazla zaman kullandığınızda konu içinde değinilen sorunları yaşadınız mı? Böyle sorunlar yaşayan insanlar tanıyor musunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Seçtiğim teknolojik ürünü kullanmayı öğrenirken önce bazı zorluklar yaşadım. Yanlış tuşlara bastığım oldu, birkaç kez uygulamaları sildim ama ailemden yardım alarak öğrendim. Bazen de gereğinden fazla kullandığım oldu; bu yüzden gözlerim yoruldu, başım ağrıdı ve ders çalışmam gecikti. Çevremde de özellikle telefonu ve bilgisayarı fazla kullandığı için uyku düzeni bozulan, derslerine odaklanamayan arkadaşlarım var. Bu nedenle teknolojiyi dengeli kullanmanın önemli olduğunu düşünüyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloyu uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
Kullandığım Teknolojik Ürün
Bu Ürünü Kullanırken Nelere Dikkat Ediyorum?
Telefon
Fazla kullanmamaya, ekran süresini sınırlamaya, şarjdayken kullanmamaya dikkat ediyorum.
Bilgisayar
Uzun süre oturmamaya, gözlerimi dinlendirmeye, güvenli sitelere girmeye dikkat ediyorum.
Televizyon
Çok yakından izlememeye, izleme süresini sınırlamaya, uygun programlar seçmeye dikkat ediyorum.
Tablet
Oyun oynarken zamanı kontrol etmeye, ders için verimli kullanmaya, düşürmemeye dikkat ediyorum.
Elektrikli Süpürge
Kablolara takılmamaya, dikkatli kullanmaya, fişi çekmeyi unutmamaya dikkat ediyorum.
Mikrodalga Fırın
İçine metal eşya koymamaya, çocukken büyüklerden izin alarak kullanmaya dikkat ediyorum.
Soru : Bazı ürünlerde neden “Bu cihaz yalnızca evde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Dükkân, ofis, iş yeri vb. alanlarda kullanımı uygun değildir.” uyarısı bulunmaktadır? Araştırınız. Edindiğiniz bilgilere ilişkin bir afiş hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bazı ürünlerde bu uyarı bulunur çünkü ev tipi cihazlar, günlük ev kullanımı için tasarlanır ve daha az güçte, daha az dayanıklı parçalarla üretilir. Dükkân, ofis veya iş yerlerinde cihazlar uzun süre ve yoğun şekilde çalıştırıldığında çabuk bozulabilir, yangın veya elektrik arızası riski artar. Ayrıca ticari alanlarda kullanılan ürünlerin farklı güvenlik standartlarına uygun olması gerekir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları
Soru : Bilinçli tüketicilerin teknolojik ürünlerin kullanımı konusunda bilgisi ve duyarlılığı nasıldır? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bilinçli tüketiciler, teknolojik ürünleri ihtiyaç kadar ve doğru şekilde kullanır. Ürünlerin kullanım kılavuzunu okur, güvenli çalışmasına dikkat eder ve enerji tasarrufu sağlar. Ayrıca teknolojik ürünlerin çevreye zarar vermemesi için geri dönüşüme önem verir ve atıkları doğru şekilde ayırır. Gereksiz yere yeni ürün almak yerine var olanı onarmayı veya uzun süre kullanmayı tercih eder. Böylece hem doğayı korur hem de israfı önler.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları
Soru : Aşağıda garanti belgelerinden yararlanmak için gereken koşullara örnekler verilmiştir. Aralarında daha önceden bildiğiniz koşullar varsa onların yanına (✔) işareti koyunuz. Garanti koşullarının teknolojik ürünlerin doğru kullanımıyla nasıl bir ilişkisi vardır? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap:
✔Ürün, kullanma kılavuzuna uygun olarak kullanılmış olmalıdır. ✔ Ürün, dikkatli taşınmış olmalıdır. ✔ Ürün, amacı dışında kullanılmamış olmalıdır. ✔ Ürünün faturası ve garanti belgesi bulunmalıdır. ✔ Ürüne bilerek zarar verilmemelidir.
Soru : Dosya kâğıdına bir tablo oluşturarak istek ve ihtiyaçlarınızı yazınız. Hazırladığınız tabloyu sınıf panosuna asınız.