4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Benim Ürünüm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 114-115-116-117-118. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki önemli etkinlikler ve metinler üzerinde yoğunlaşarak öğrenme sürecini kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Benim Ürünüm Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117, 118 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri kolayca değerlendirmesini sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Ürünüm Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118


Soru : Bir ürün tasarlamak isteseniz bu hangi alanda olurdu? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Ben bir ürün tasarlamak isteseydim, çevreyi koruma alanında olurdu. Çünkü doğa kirliliği büyük bir sorun ve insanlara yardımcı olacak bir çözüm geliştirmek isterdim. Örneğin denizlerdeki plastik atıkları otomatik toplayan akıllı bir robot yapardım. Böylece hem çevre temizlenir hem de deniz canlıları korunur.


Soru : Konuya hazırlık çalışmasında çevrenizde çözüm bekleyen durumları ve geliştirilebilecek ürünlere ilişkin yazdığınız yazıları okuyunuz. Ürünlerin geliştirilebilmesi hangi aşamalardan geçmesine bağlıdır? Tartışınız.


Cevap :

Bir ürünün geliştirilebilmesi için bazı aşamalardan geçmesi gerekir:

  1. Problem veya ihtiyacı fark etmek

  2. Araştırma yapmak ve bilgi toplamak

  3. Fikir geliştirmek ve taslak çizimler yapmak

  4. Malzemeleri belirlemek ve ürünü tasarlamak

  5. Denemeler yapmak, hataları düzeltmek

  6. Son ürünü ortaya çıkarmak ve test etmek

Bu aşamalar tamamlandığında ürün geliştirilip kullanılabilir hâle gelir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konuya hazırlık olarak yaptığınız araştırmadaki bilgileri hatırlayınız. Ardından ürün geliştirme sürecinin başlangıcı ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bence ürün geliştirme sürecinin başlangıcı bir ihtiyaç veya sorun fark etmekle olur. İnsanlar günlük hayatta karşılaştıkları bir problemi çözmek için yeni fikirler üretirler. Haberdeki öğrenciler de uzaktan kumanda aletlerinin sık sık kaybolmasından yola çıkarak çözüm aramışlar. Aynı şekilde deniz kirliliği, gıdalardaki radyasyon gibi sorunları fark edip bu problemleri çözmek için buluşlar geliştirmişler. Yani ihtiyacı görmek ve çözüm aramak bir icadın ilk adımıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberlerini okuyunuz. Girişimci insanların sayısının artmasında devlet destekli projelerin önemi hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bence devlet destekli projeler, girişimci insanların sayısının artmasında çok önemli bir rol oynar. Çünkü girişimciler yeni bir işe başlarken maddi destek ve eğitime ihtiyaç duyar. Devletin sağladığı projeler sayesinde insanlar cesaretlenir, bilgi edinir ve işlerini büyütme imkânı bulur. Haberdeki Hatice Hanım, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü desteğiyle üretimini artırma hedefi koymuş. Benzer şekilde teknoloji alanında çalışan genç girişimciler de destek görerek başarıya ulaşmış. Yani devlet destekli projeler girişimcilerin yeni fikirler geliştirmesine ve başarıya ulaşmasına büyük katkı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 117 Cevapları


Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. TEKNOFEST 2022’ye hangi fikirlerinizi projelendirmek için katılırdınız? Söyleyiniz.


Cevap : TEKNOFEST 2022’ye katılsaydım, çevre kirliliğini önlemek için bir proje yapardım. Örneğin denizlerdeki plastik atıkları toplayan akıllı bir robot tasarlardım. Bu robot atıkları algılayıp toplayarak denizleri temiz tutar. Ayrıca güneş enerjisiyle çalışan çevre dostu bir araç tasarlayarak hem enerji tasarrufu sağlar hem de doğayı korumaya katkı sunardı. Böylece çevreye faydalı bir teknoloji geliştirmiş olurdum.


Soru : Siz de günlük hayatınızda gördüğünüz bir problem durumundan hareketle kendi ürününüzü geliştiriniz. Ürününüzün gelişim aşamalarını aşağıda verilen başlıklardan hareketle raporlaştırınız.


Cevap :

Ürünün Adı : Akıllı Çöp Ayrıştırıcı

Problem Durumu

Evlerde çöp atılırken geri dönüştürülebilir atıklar (plastik, kâğıt, cam, metal) çoğu zaman karışıyor ve geri dönüşüm zorlaşıyor.

Ürünün Karşıladığı İhtiyaç

Evlerde çöpü kolayca ayırarak geri dönüşümü artırmak ve çevre kirliliğini önlemek.

Ürünü Oluşturan Malzemeler

  • Plastik kutular

  • Sensörler (atığın türünü algılamak için)

  • Küçük motorlar (kapağı açmak için)

  • Pil veya şarjlı batarya

  • Etiket ve uyarı ışıkları

Ürünle İlgili Çizimler

(Defterinize bir çöp kutusu çizin: üst kısmında sensör, farklı bölmelere ayrılmış iç kısım ve ışıklar.)

Ürünle İlgili Slogan

“Çöpler Ayrı, Gelecek Aydınlık!”


Ürünün Yapılış Aşamaları

a) Ön Araştırma

Evlerde çöp ayrıştırma problemini araştırdım. Geri dönüşüm kutularının yeterince kullanılmadığını ve insanların çoğunun hangi atığın nereye atılacağını bilmediğini gördüm.

b) Uygulanan İşlemler

  • Çöpün türünü tanıyacak sensörler tasarladım.

  • Kutuyu plastik, kâğıt, cam ve metal için dört bölmeye ayırdım.

  • Her bölmenin üzerine otomatik açılan kapaklar ekledim.

  • Yan tarafına atık türünü gösteren ışıklar koydum.

c) Sonuç

Ortaya kendi kendine ayrıştırma yapan akıllı çöp kutusu çıktı. Böylece insanlar çöpü karıştırmadan atabiliyor, geri dönüşüm kolaylaşıyor ve çevreye katkı sağlanıyor.


Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız bir teknolojik ürünü kullanmayı nasıl öğrendiğinizi anlatan bir hikâye yazınız. Hikâyenizi sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bir gün babam bana eski telefonunu hediye etti. Çok heyecanlandım ama nasıl kullanacağımı bilmiyordum. Önce telefonun sadece arama yapabildiğini sandım. Babam bana nasıl açma-kapama düğmesine basmamı, uygulamalara girmeyi ve mesaj göndermeyi gösterdi. Sonra internete girip oyun indirmeyi öğrendim. Yanlışlıkla birkaç kez uygulamaları sildim ama babam sabırla yeniden yüklemeyi öğretti. Şimdi telefonu rahatlıkla kullanabiliyorum. Bu sayede sabırlı öğrenmenin ve deneyerek keşfetmenin ne kadar önemli olduğunu anladım.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 109-110-111-112-113 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını anlamasına ve etkinlikleri doğru yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki metin ve etkinliklere odaklanarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 109-110-111-112-113 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Teknolojinin Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 109, 110, 111, 112, 113 Cevapları yer alır. Böylece öğrenciler doğru yanıtlar bulabilir, öğretmenler de etkinlikleri kolayca değerlendirebilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 109-110-111-112-113


Soru : Tablet bilgisayar ile masaüstü bilgisayar arasında ne gibi farklılıklar vardır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Tablet bilgisayarlar hafif ve taşınabilirdir; dokunmatik ekrana sahiptir ve her yerde kullanılabilir. Masaüstü bilgisayarlar ise daha büyük ve güçlü donanımlara sahiptir; genellikle sabit bir yerde kullanılır. Tabletler şarjlı çalışırken masaüstü bilgisayarlar sürekli elektrik bağlantısına ihtiyaç duyar. Ayrıca masaüstü bilgisayarlar genellikle daha hızlı ve yüksek performanslıdır.


Soru : Konuya hazırlık kapsamında hazırladığınız özetleri okuyunuz. Ardından uzaktan kumanda teknolojisinin ne gibi yeni teknolojiler için öncülük ettiğini tartışınız.


Cevap : Uzaktan kumanda teknolojisi, günümüzde akıllı ev sistemleri (ışıkları, televizyonu, klimayı uzaktan kontrol etme), drone’lar, robotlar ve akıllı araçlar gibi pek çok yeni teknolojinin gelişmesine öncülük etmiştir. Ayrıca televizyonlar, oyuncaklar ve kapı sistemlerinden başlayarak bugün uzaktan yönetilebilen makineler ve cihazlar için temel olmuştur.


Soru : Aşağıda bir daktilo (Görsel 4.32) ve tablet bilgisayara (Görsel 4.33) ait verilen görselleri inceleyiniz. Sizce hangisinde yazı yazmak ve yazdıklarınızı düzenlemek daha kolay olur? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Bence tablet bilgisayarda yazı yazmak ve yazdıklarımı düzenlemek çok daha kolaydır. Çünkü tablet bilgisayarda yanlış yazılan kelimeleri silip düzeltebilirim, metni kopyalayıp yapıştırabilirim ve istediğim gibi düzenleyebilirim. Daktiloda ise yanlış yapınca kağıt ziyan olur ve düzeltmek zordur. Ayrıca tablet bilgisayarda yazılarımı kaydedebilir, paylaşabilir ve farklı programlar kullanabilirim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 111 Cevapları


Soru : Alexander Graham Bell ile John Logie Baird’ın yaşam öykülerini ve diğer çalışmalarını genel ağdan araştırınız. Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap :

Alexander Graham Bell (1847-1922) İskoçya’da doğdu. Küçük yaşta ses ve konuşma üzerine çalışmaya başladı. Babası da işitme eğitimi konusunda uzmandı. Bell, işitme engelliler için çalışmalar yaptı ve 1876’da telefonu icat etti. Bu buluş iletişim alanında büyük bir devrim yarattı. Ayrıca hava taşımacılığı ve ses teknolojileri üzerine de araştırmalar yaptı.

John Logie Baird (1888-1946) İskoçya’da doğdu. Elektrik mühendisliği eğitimi aldı. 1926’da dünyada ilk kez çalışan televizyonu geliştirdi ve görüntülü yayın yapmayı başardı. Renkli televizyonun da öncülerindendir. Çalışmaları sayesinde televizyon teknolojisi gelişti ve yaygınlaştı.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları


Soru : Evinizde kullandığınız teknolojik bir ürünün geçmişten günümüze hangi aşamalardan geçtiğini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap : Eskiden televizyonlar siyah-beyaz, büyük ve ağır kutu şeklindeydi. Az sayıda kanal vardı ve uzaktan kumanda yoktu. Sonra renkli televizyonlar çıktı, görüntü kalitesi arttı. Daha sonra plazma ve LCD ekranlar geliştirildi, televizyonlar ince, hafif ve yüksek çözünürlüklü oldu. Günümüzde akıllı televizyonlar sayesinde internetten film, dizi izlenebilir ve birçok uygulama kullanılabilir hale geldi.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 113 Cevapları


Soru : Aşağıda röntgen cihazının ülkemizde ilk kullanım tarihine ilişkin bir metin verilmiştir. Metni okuyarak röntgen teknolojisinin gelişimi açısından önemli gördüğünüz ifadelerin altını çiziniz.


Cevap :

Altı çizilecek önemli ifadeler:

  • X ışınlarının, cisimlerin içinden geçebildiği keşfi, Avrupa’da röntgen cihazının üretilmesinin önünü açmıştı.

  • Bu keşif Osmanlı’da iki tıp öğrencisi subayına ilham vermişti.

  • Esat Fevzi ve Rıfat Osman Beyler bu keşfi bir Fransız tıp dergisinde okumuşlardı.

  • Kendi olanaklarıyla laboratuvarda yaptıkları pilleri kullanarak basit bir röntgen cihazı geliştirdiler.

  • Bu cihaz sayesinde 1897-1905 Türk-Yunan Savaşı’nda Selanik’te yaralanan asker Boyabatlı Mehmet Efendi’nin el röntgenini çektiler.

  • Röntgen filminde Mehmet Efendi’nin sağ bileğindeki şarapnel parçasını tespit edebildiler.

  • Bu uygulama, röntgen tekniğinin, tıp biliminde ve savaş yaralanmalarında dünyada ve ülkemizde kullanıldığı ilk uygulama olarak bilinmektedir.

  • Türk doktorlarının röntgen teknolojisini kullanmalarını takdir eden Alman İmparatoru, Osmanlı Devleti’ne iki adet röntgen cihazı hediye etmiştir.

  • Günümüzde röntgen teknolojisi kullanılmakla birlikte MR, ultrason ve tomografi gibi çok daha iyi görüntüleme yapan teknolojik ürünler de vardır.


Soru : Seçeceğiniz bir teknolojik ürünün mucidinin yaşam öyküsünü araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap :Ben telefonun mucidi Alexander Graham Bell’i seçtim.

Alexander Graham Bell 1847 yılında İskoçya’da doğdu. Babası işitme eğitimi üzerine çalışıyordu. Bell, işitme engellilere yardımcı olmak için ses ve iletişim üzerine araştırmalar yaptı. 1876 yılında ilk telefonu icat ederek insanlığın iletişim şeklini değiştirdi. Hayatı boyunca işitme engellilere yönelik çalışmalara devam etti ve birçok buluşa imza attı. 1922 yılında hayatını kaybetti.


Soru : Yakın çevrenizde hangi sorunlar için ne tür ürünler geliştirilmiştir? Araştırınız. Edindiğiniz bilgilerle araştırdığınız ürünü tanıtıcı bir metin yazıp sınıf panosuna asınız.


Cevap :

Yakın çevremde engelli bireylerin rahat hareket etmesi için geliştirilen akıllı tekerlekli sandalye dikkatimi çekti.

Bu ürün sayesinde engelli kişiler joystick veya dokunmatik panel kullanarak kolayca hareket edebiliyor. Bazı modellerde otomatik fren sistemi ve engel algılama sensörleri bulunuyor. Böylece hem güvenli hem de rahat bir ulaşım sağlanıyor. Bu ürün, engelli bireylerin günlük hayatta bağımsız hareket etmelerine ve sosyal hayata katılmalarına büyük katkı sağlıyor.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Geçmişte ve Şimdi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, özellikle “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde yer alan metin ve etkinlikler üzerinde yoğunlaşarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Geçmişte ve Şimdi Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 104, 105, 106, 107, 108 Cevapları, öğrencilerin ders kitaplarındaki sorulara doğru yanıtlar bulmasını kolaylaştırır. Bu açıklamalar sayesinde hem öğrenciler hem de öğretmenler etkinlikleri daha verimli şekilde değerlendirebilir ve konular pekiştirilerek öğrenme süreci desteklenir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108


Soru : Teknolojik ürünler hep aynı amaçlarla mı kullanılır? Teknolojik ürünlerin kullanımları hangi şartlarda değişir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Teknolojik ürünler her zaman aynı amaçlarla kullanılmaz. İnsanların ihtiyaçları, yaşam koşulları ve teknolojinin gelişmesi ürünlerin kullanımını değiştirir. Örneğin telefonlar önce sadece konuşmak için kullanılırken, bugün internet, fotoğraf çekme, video izleme ve alışveriş yapma gibi birçok amaçla kullanılmaktadır. Bilgisayarlar da eskiden sadece yazı yazmak için kullanılırken şimdi eğitim, eğlence ve iletişim için de kullanılır. Yani ihtiyaçlar arttıkça ve teknoloji geliştikçe kullanım alanları da değişir.


Soru : Aşağıda bazı teknolojik ürünlerin eski ve günümüzdeki hâli verilmiştir. Bu teknolojik ürünlerin eski ve günümüzdeki hâlini karşılaştırarak aralarında ne gibi farklar olduğunu söyleyiniz.


Cevap :

Eskiden tarlalar saban ile, hayvan gücü kullanılarak sürülürdü. Bu yöntem yavaş ve zor bir işti. Günümüzde ise traktörler sayesinde tarlalar daha hızlı, kolay ve verimli şekilde sürülmektedir.

Eskiden kumaşlar dokuma tezgâhlarında insanlar tarafından elle dokunurdu, bu da çok zaman alır ve yorucu olurdu. Günümüzde ise kumaş üreten makineler sayesinde işler çok daha hızlı, otomatik ve fazla miktarda üretim yapılabilir hâle gelmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 105 Cevapları


Soru : Aşağıda geçmişte ve günümüzde kullanılan ulaşım araçlarının görselleri verilmiştir. Görselleri inceleyerek bu araçların zaman içerisinde ne gibi değişikliğe uğradığını ve insanların hayatlarına ne gibi etkileri olduğunu defterinize yazınız.


Cevap :

Geçmişteki uçaklar basit yapılıydı ve genellikle hava gözlemi için kullanılırdı. Günümüzdeki yolcu uçakları çok daha hızlı, güvenli ve konforlu hâle gelmiş; kargo uçakları ise dünyanın her yerine kısa sürede yük taşımayı mümkün kılmıştır.

Geçmişteki buharlı tekneler yavaş çalışıyor ve genellikle kömür taşıma gibi sınırlı amaçlar için kullanılıyordu. Günümüzdeki yolcu gemileri lüks ve hızlı ulaşım sağlar, tatil ve turizm için kullanılır. Uçak gemileri ise askerî alanda büyük güç ve güvenlik sağlamaktadır.

Bu değişimler sayesinde insanlar daha hızlı seyahat edebilmekte, ticaret gelişmiş, dünyanın farklı yerlerine ulaşmak kolaylaşmış ve yaşam kalitesi artmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 106 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çerçevelerin içerisine seçeceğiniz iki teknolojik ürünün geçmişteki ve günümüzdeki görsellerini bulup yapıştırınız. Bu ürünlerin geçmişteki ve günümüzdeki kullanım şekillerini karşılaştırarak aralarındaki farkları kısaca yazınız.


Cevap :

1. Telefon

  • Geçmişte: Kablolu, sadece sesli görüşme yapılabiliyordu.

  • Günümüzde: Akıllı telefonlar çıktı; internet, mesajlaşma, fotoğraf ve video çekme, sosyal medya kullanımı gibi birçok işlev kazandı.


2. Televizyon

  • Geçmişte: Siyah-beyaz, büyük ve ağırdı; sadece birkaç kanal izlenebiliyordu.

  • Günümüzde: Renkli, ince ve akıllı TV’ler var; internetten film, dizi izleme ve oyun oynama imkânı sunuyor.


3. Ulaşım Aracı (Araba)

  • Geçmişte: Arabalar yavaş, az güvenli ve basit özelliklere sahipti.

  • Günümüzde: Arabalar hızlı, güvenli, konforlu ve elektrikli modeller de üretiliyor. Ayrıca navigasyon ve internet bağlantısı gibi gelişmiş özellikler bulunuyor.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları”

Soru : Konuya hazırlık kapsamında en sık kullandığınız teknolojik ürünün gelişim tarihçesini, kullanma alanlarını ve sizin kullanma amacınızı yazdığınız metni okuyunuz. Arkadaşlarınızın hazırladıkları yazıları dinledikten sonra sınıfınızda hakkında en çok yazı hazırlanan teknolojik ürünün hangisi olduğunu belirleyiniz.


Cevap : Sınıfta arkadaşlarımın yazılarını dinledim. Çoğumuz en çok telefon hakkında yazı hazırlamışız. Çünkü telefon günümüzde en sık kullanılan teknolojik üründür ve pek çok farklı alanda işe yaramaktadır.


Soru : Tüplü bilgisayar monitörleri ve jetonlu sabit telefonların gelişim tarihçesini araştırarak bir rapor oluşturunuz. Raporunuzu sınıfınızda sununuz.


Cevap :

Eskiden bilgisayarlar tüplü monitörlere sahipti; bu ekranlar büyük, ağır ve fazla enerji tüketirdi. Zamanla LCD ve LED monitörler geliştirilerek daha ince, hafif ve net görüntülü hâle geldi.

Jetonlu sabit telefonlar ise eskiden sokaklarda iletişim için kullanılırdı; arama yapmak için jeton atmak gerekirdi. Daha sonra kartlı telefonlar çıktı, günümüzde ise cep telefonları sayesinde bu sistem neredeyse tamamen ortadan kalktı. Artık insanlar mobil hatlar ve internet sayesinde çok daha kolay iletişim kurabiliyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları


Soru : Defterinize aşağıdakine benzer bir tablo oluşturunuz. Günlük hayatınızda kullandığınız ürünlerden 3 tanesinin olumlu ve olumsuz etkilerini tabloya yazınız.


Cevap :

Kullandığım Teknolojik Ürün Olumlu Etkileri Olumsuz Etkileri Olumsuz Etkilerini Ortadan Kaldırabilmek İçin Alınabilecek Önlemler
Telefon İletişimi kolaylaştırır, bilgiye hızlı ulaşmayı sağlar Fazla kullanım göz yorar, dikkat dağıtır Kullanım süresini sınırlamak, gereksiz bildirimleri kapatmak
Bilgisayar Ödev ve araştırma yapmayı kolaylaştırır, eğlence sağlar Uzun kullanımda duruş bozukluğu ve göz yorgunluğu yapar Düzenli mola vermek, doğru oturma pozisyonu kullanmak
Televizyon Eğlendirir ve bilgilendirir Fazla izlemek zamanı boşa harcayabilir Günlük izleme süresini sınırlamak, faydalı içerikler seçmek

Soru : Eskiden önemli günlerde insanlar birbirlerine mektup yazar ve kartpostal gönderirlerdi. Günümüzde ise genellikle genel ağ üzerinden indirilen hazır yazılar mesaj olarak gönderilmektedir. Sizce hangisi daha sıcak ve samimidir? Hangisine daha çok emek verilmiştir? Bu durum teknolojik gelişmelerin olumsuz etkileri arasında örneklendirilebilir mi? Fikirlerinizi verilen alana kısaca yazınız.


Cevap : Bence mektup yazmak ve kartpostal göndermek daha sıcak ve samimidir, çünkü kişi kendi el yazısıyla yazar ve duygularını emek vererek ifade eder. Günümüzde internetten hazır mesaj göndermek daha kolay ama az emek isteyen bir yöntemdir. Bu durum, teknolojik gelişmelerin olumsuz etkileri arasında gösterilebilir; çünkü insanlar artık duygularını paylaşırken daha az çaba harcamaktadır.


Soru : Farklı araçlar için uzaktan kumanda teknoloijisinin mucidi kimdir? Bu icat niçin geliştirilmiş olabilir? Bununla ilgili bir kısa bir özet yazınız.


Cevap :

Uzaktan kumanda teknolojisinin mucidi olarak Nikola Tesla kabul edilir. Tesla, 1898 yılında uzaktan kumandalı bir tekne tasarlayarak bu teknolojiyi tanıtmıştır. Daha sonra televizyonlar, oyuncaklar, kapı sistemleri ve birçok cihaz için uzaktan kumanda geliştirilmiştir.

Bu icat, insanların cihazları uzaktan yönetmesini sağlamak ve hayatı kolaylaştırmak için geliştirilmiştir. Örneğin televizyonu yerinden kalkmadan kontrol etmek, oyuncakları hareket ettirmek veya kapıları uzaktan açıp kapatmak mümkündür.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 100-101-102-103 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Nedir, Ne Yapar? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 100-101-102-103. Sayfa Cevapları arayan öğrenciler için hazırlanan bu açıklamada, Hecce Yayıncılık’ın ilkokul ders kitaplarında yer alan etkinliklerin doğru ve anlaşılır cevapları sunulmaktadır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, özellikle “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde bulunan “Nedir, Ne Yapar?” metniyle ilgili soruları yanıtlamak için rehberlik eder.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 100-101-102-103 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu çalışmada 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Nedir, Ne Yapar? Metni Etkinlik Cevapları detaylı ve anlaşılır bir biçimde açıklanmıştır. Aynı zamanda 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 100, 101, 102, 103 Cevapları öğrencilerin teknoloji ve zaman kavramlarını öğrenmesini destekler. Bu içerikler sayesinde öğrenciler hem derslere hazırlanabilir hem de konuları tekrar ederek başarılarını artırabilirler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Nedir, Ne Yapar? Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 100-101-102-103


Soru : İletişim ve ulaşım teknolojileri olmasaydı yaşamımız nasıl olurdu? Teknolojik ürünlerin günlük yaşamımızdaki yeri ve önemi nedir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

İletişim ve ulaşım teknolojileri olmasaydı insanlar uzak mesafelerdeki akrabalarıyla ve arkadaşlarıyla kolayca haberleşemezdi. Telefon, internet, e-posta ya da sosyal medya gibi araçlar olmadığı için haberler çok geç ulaşırdı. Ulaşım teknolojileri (otomobiller, uçaklar, trenler) olmasa seyahatler çok uzun sürer, farklı şehir ya da ülkelere gitmek zorlaşırdı. Ticaret, eğitim, sağlık hizmetleri ve acil yardım gibi alanlar yavaşlar; günlük yaşam çok daha zor ve yavaş ilerleyen bir hâl alırdı.

Teknolojik ürünler hayatımızı kolaylaştırır. Bilgisayarlar, telefonlar, internet ve elektrikli aletler sayesinde bilgiye hızlı ulaşır, işlerimizi kısa sürede yaparız. Sağlıkta cihazlar hastalıkların teşhis ve tedavisini kolaylaştırır. Eğitimde akıllı tahtalar ve bilgisayarlar öğrenmeyi zevkli hâle getirir. Ulaşım araçlarıyla zaman kazanır, seyahatleri kolaylaştırırız.


Soru : Sınıfınızda gördüğünüz teknolojik ürünler nelerdir? Adlarını söyleyiniz.


Cevap :

Sınıfta gördüğümüz teknolojik ürünler:

  • Akıllı tahta
  • Projeksiyon cihazı
  • Bilgisayar / dizüstü bilgisayar
  • Yazıcı
  • Tablet
  • Hoparlör
  • Işıklandırma ve elektrikli prizler
  • Mikrofon (varsa)

Bu ürünler dersleri daha verimli ve eğlenceli hâle getirir, öğretmenlerin anlatımını kolaylaştırır, öğrencilerin bilgiye ulaşmasını hızlandırır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 103 Cevapları


Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız teknolojik ürünlere ilişkin hazırladığınız listeleri okuyunuz. Ardından arkadaşlarınızın listeleriyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırınız.


Cevap : Benim listemde televizyon, buzdolabı, bilgisayar, telefon ve akıllı tahta var. Arkadaşlarımın listelerinde de telefon ve bilgisayar bulunuyor; bu benzerlik gösteriyor. Benim listemde televizyon ve buzdolabı var ama bazı arkadaşlarımda yok. Onların listesinde oyun konsolu, tablet ve kulaklık gibi ürünler var. Yani hepimiz telefon ve bilgisayar kullanıyoruz, ama bazı ürünler farklı.


Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo oluşturunuz. Evde, okulda ve sokakta kullandığınız teknolojik ürünleri ve kullanım alanlarını tabloya yazınız.


Cevap :

Kullandığım Teknolojik Ürün Kullanım Alanı Kullanıldığı Yerdeki Faydaları
Televizyon Haber izlemek, eğlenceli programlar seyretmek Evde bilgi edinmemi ve eğlenmemi sağlar
Buzdolabı Yiyecek ve içecekleri saklamak Evde gıdaların bozulmadan uzun süre kalmasını sağlar
Akıllı Tahta Ders anlatımı, konu tekrarları Okulda öğrenmeyi kolaylaştırır, dersleri görsel hâle getirir
Bilgisayar Araştırma yapmak, ödev hazırlamak Okulda bilgiye ulaşmamı ve hızlı çalışmamı sağlar
Trafik Işıkları Trafiği düzenlemek Sokakta araç ve yaya güvenliğini sağlar
Otobüs Kart Okuyucu Toplu taşıma ücretini ödemek Sokakta ulaşımı kolaylaştırır, hızlı geçiş sağlar

Soru : En sık kullandığınız teknolojik ürünü belirleyerek bu ürünün gelişim tarihçesini, kullanma alanlarını ve sizin kullanma amacınızı dosya kâğıdına yazınız. Hazırladığınız metni sınıfınıza getiriniz.


Cevap :

Benim en sık kullandığım teknolojik ürün telefondur.

Gelişim Tarihçesi:

Telefon, 1876 yılında Alexander Graham Bell tarafından icat edilmiştir. İlk telefonlar sadece sesli görüşme için kullanılırken zamanla kablosuz hale gelmiş, ardından akıllı telefonlar ortaya çıkmıştır. Günümüzde telefonlar internet bağlantısı, kamera, dokunmatik ekran ve uygulamalarla çok gelişmiş bir hâle gelmiştir.

Kullanım Alanları:

  • İletişim: Arama yapmak, mesaj göndermek

  • Eğitim: Araştırma yapmak, ders çalışmak

  • Eğlence: Video izlemek, oyun oynamak, müzik dinlemek

  • İnternet: Sosyal medya kullanmak, bilgiye hızlı ulaşmak

Benim Kullanma Amacım:
Telefonu en çok arkadaşlarımla ve ailemle iletişim kurmak, ödev ve araştırma yapmak, video izlemek ve müzik dinlemek için kullanıyorum.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 140-141 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 140-141. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 140-141 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME : 5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin üretim ve tüketimle ilgili öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 140, 141 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 140-141


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 140 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1. Kaynakların elde edilmesi için harcanan değerler toplamına maliyet denir.
2. Gıda, su, elektrik gibi kaynakların gereksiz harcanmasına israf denir.
3. Sürdürülebilir bir bütçe için gelir ve gider arasında denge sağlamamız gerekir.
4. Ürün elde etmek için toprağı ekip biçme faaliyetine tarım denir.
5. Tüketicinin haklarını Tüketici Hakem Heyeti korur.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ” Y” yazınız. 


Cevap :

1. (Yanlış) Mekânlar ve yaşam koşulları değişse de istekler hep aynıdır.
2. (Yanlış) Tüketilen bütün ürünler geri dönüştürülebilir.
3. (Doğru) Alışverişe çıkmadan önce liste oluşturmak zaman kaybını önler.
4. (Yanlış) Ziraat mühendisleri turizm sektöründe çalışmaktadır.
5. (Doğru) Giderlerimizi belirlerken ihtiyaçlarımızı isteklerimizin önünde tutmalıyız.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 140-141 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 141 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz. 


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Ham maddeleri işlemek, enerji kaynaklarını yaratmak için kullanılan yöntemlerin ve araçların bütünüdür. = Sanayi
2. İnsanların hayatlarını sürdürebilmesi için gerek duyduğu maddi ve manevi değerlerin tümüdür. = Temel İhtiyaçlar
3. Belirli bir gereksinimi karşılayacağı düşünülen nesne veya duruma karşı duyulan özlemdir. = İstek
4. Bitkisel ve hayvansal ürünlerin üretilmesi, kalite ve verimliliğinin yükseltilmesi korunması ve pazarlanması faaliyetleridir. = Tarım

YUKARIDAN AŞAĞIYA

5. Dinlenmek, eğlenmek, öğrenmek ve gezmek gibi amaçlarla yapılan gezilerdir. = Turizm
6. Yeraltı kaynaklarının araştırılması, çıkarılması ve işlenmesi ile ilgili faaliyetlerdir = Madencilik
7. Gelir ve giderlerimizin planlanması işlemidir. = Bütçe
8. Gıda, su, elektrik, kağıt ve zaman gibi kaynakların ihtiyaçtan fazla kullanılmasıdır. = İsraf
9. Kaynakların elde edilmesi için harcanan değerler toplamıdır. = Maliyet
10. Bir kaynağın veya hizmetin ihtiyaç ve istekleri karşılamasıdır. = Fayda


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Çevrenizdeki üretim faaliyetlerine bir örnek veriniz.


Cevap : Çevremdeki üretim faaliyetlerine örnek olarak fırınlarda ekmek üretimi, çiftçilerin sebze ve meyve yetiştirmesi, tekstil atölyelerinde kıyafet dikimi, mandıralarda süt ve peynir üretimi verilebilir.


2. “En kolay kazanılan para tasarruftan kazanılan paradır.” sözünü yorumlayınız.


Cevap :“En kolay kazanılan para tasarruftan kazanılan paradır” sözü; harcamalarımızı dikkatli yaparak ve israf etmeden biriktirdiğimiz paranın aslında yeni bir gelir gibi olduğunu anlatır. Gereksiz harcama yapmazsak elimizde kalan para, sanki fazladan kazanmışız gibi bütçemize eklenir. Yani tasarruf etmek, çalışmadan para kazanmak kadar değerli bir kazançtır.



 

error: Content is protected !!