4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Benim Ürünüm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 114-115-116-117-118. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki önemli etkinlikler ve metinler üzerinde yoğunlaşarak öğrenme sürecini kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Benim Ürünüm Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117, 118 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri kolayca değerlendirmesini sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Ürünüm Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118


Soru : Bir ürün tasarlamak isteseniz bu hangi alanda olurdu? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Ben bir ürün tasarlamak isteseydim, çevreyi koruma alanında olurdu. Çünkü doğa kirliliği büyük bir sorun ve insanlara yardımcı olacak bir çözüm geliştirmek isterdim. Örneğin denizlerdeki plastik atıkları otomatik toplayan akıllı bir robot yapardım. Böylece hem çevre temizlenir hem de deniz canlıları korunur.


Soru : Konuya hazırlık çalışmasında çevrenizde çözüm bekleyen durumları ve geliştirilebilecek ürünlere ilişkin yazdığınız yazıları okuyunuz. Ürünlerin geliştirilebilmesi hangi aşamalardan geçmesine bağlıdır? Tartışınız.


Cevap :

Bir ürünün geliştirilebilmesi için bazı aşamalardan geçmesi gerekir:

  1. Problem veya ihtiyacı fark etmek

  2. Araştırma yapmak ve bilgi toplamak

  3. Fikir geliştirmek ve taslak çizimler yapmak

  4. Malzemeleri belirlemek ve ürünü tasarlamak

  5. Denemeler yapmak, hataları düzeltmek

  6. Son ürünü ortaya çıkarmak ve test etmek

Bu aşamalar tamamlandığında ürün geliştirilip kullanılabilir hâle gelir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konuya hazırlık olarak yaptığınız araştırmadaki bilgileri hatırlayınız. Ardından ürün geliştirme sürecinin başlangıcı ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bence ürün geliştirme sürecinin başlangıcı bir ihtiyaç veya sorun fark etmekle olur. İnsanlar günlük hayatta karşılaştıkları bir problemi çözmek için yeni fikirler üretirler. Haberdeki öğrenciler de uzaktan kumanda aletlerinin sık sık kaybolmasından yola çıkarak çözüm aramışlar. Aynı şekilde deniz kirliliği, gıdalardaki radyasyon gibi sorunları fark edip bu problemleri çözmek için buluşlar geliştirmişler. Yani ihtiyacı görmek ve çözüm aramak bir icadın ilk adımıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberlerini okuyunuz. Girişimci insanların sayısının artmasında devlet destekli projelerin önemi hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bence devlet destekli projeler, girişimci insanların sayısının artmasında çok önemli bir rol oynar. Çünkü girişimciler yeni bir işe başlarken maddi destek ve eğitime ihtiyaç duyar. Devletin sağladığı projeler sayesinde insanlar cesaretlenir, bilgi edinir ve işlerini büyütme imkânı bulur. Haberdeki Hatice Hanım, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü desteğiyle üretimini artırma hedefi koymuş. Benzer şekilde teknoloji alanında çalışan genç girişimciler de destek görerek başarıya ulaşmış. Yani devlet destekli projeler girişimcilerin yeni fikirler geliştirmesine ve başarıya ulaşmasına büyük katkı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 117 Cevapları


Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. TEKNOFEST 2022’ye hangi fikirlerinizi projelendirmek için katılırdınız? Söyleyiniz.


Cevap : TEKNOFEST 2022’ye katılsaydım, çevre kirliliğini önlemek için bir proje yapardım. Örneğin denizlerdeki plastik atıkları toplayan akıllı bir robot tasarlardım. Bu robot atıkları algılayıp toplayarak denizleri temiz tutar. Ayrıca güneş enerjisiyle çalışan çevre dostu bir araç tasarlayarak hem enerji tasarrufu sağlar hem de doğayı korumaya katkı sunardı. Böylece çevreye faydalı bir teknoloji geliştirmiş olurdum.


Soru : Siz de günlük hayatınızda gördüğünüz bir problem durumundan hareketle kendi ürününüzü geliştiriniz. Ürününüzün gelişim aşamalarını aşağıda verilen başlıklardan hareketle raporlaştırınız.


Cevap :

Ürünün Adı : Akıllı Çöp Ayrıştırıcı

Problem Durumu

Evlerde çöp atılırken geri dönüştürülebilir atıklar (plastik, kâğıt, cam, metal) çoğu zaman karışıyor ve geri dönüşüm zorlaşıyor.

Ürünün Karşıladığı İhtiyaç

Evlerde çöpü kolayca ayırarak geri dönüşümü artırmak ve çevre kirliliğini önlemek.

Ürünü Oluşturan Malzemeler

  • Plastik kutular

  • Sensörler (atığın türünü algılamak için)

  • Küçük motorlar (kapağı açmak için)

  • Pil veya şarjlı batarya

  • Etiket ve uyarı ışıkları

Ürünle İlgili Çizimler

(Defterinize bir çöp kutusu çizin: üst kısmında sensör, farklı bölmelere ayrılmış iç kısım ve ışıklar.)

Ürünle İlgili Slogan

“Çöpler Ayrı, Gelecek Aydınlık!”


Ürünün Yapılış Aşamaları

a) Ön Araştırma

Evlerde çöp ayrıştırma problemini araştırdım. Geri dönüşüm kutularının yeterince kullanılmadığını ve insanların çoğunun hangi atığın nereye atılacağını bilmediğini gördüm.

b) Uygulanan İşlemler

  • Çöpün türünü tanıyacak sensörler tasarladım.

  • Kutuyu plastik, kâğıt, cam ve metal için dört bölmeye ayırdım.

  • Her bölmenin üzerine otomatik açılan kapaklar ekledim.

  • Yan tarafına atık türünü gösteren ışıklar koydum.

c) Sonuç

Ortaya kendi kendine ayrıştırma yapan akıllı çöp kutusu çıktı. Böylece insanlar çöpü karıştırmadan atabiliyor, geri dönüşüm kolaylaşıyor ve çevreye katkı sağlanıyor.


Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız bir teknolojik ürünü kullanmayı nasıl öğrendiğinizi anlatan bir hikâye yazınız. Hikâyenizi sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bir gün babam bana eski telefonunu hediye etti. Çok heyecanlandım ama nasıl kullanacağımı bilmiyordum. Önce telefonun sadece arama yapabildiğini sandım. Babam bana nasıl açma-kapama düğmesine basmamı, uygulamalara girmeyi ve mesaj göndermeyi gösterdi. Sonra internete girip oyun indirmeyi öğrendim. Yanlışlıkla birkaç kez uygulamaları sildim ama babam sabırla yeniden yüklemeyi öğretti. Şimdi telefonu rahatlıkla kullanabiliyorum. Bu sayede sabırlı öğrenmenin ve deneyerek keşfetmenin ne kadar önemli olduğunu anladım.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!