4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 96-97-98 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 96-97-98. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 96-97-98 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere günlük yaşamda kullandıkları teknolojik ürünleri tanıma ve sınıflandırma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 96, 97, 98 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 96-97-98


Soru : Evinizde sık kullandığınız teknolojik ürünler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap : Evimde sık kullandığım teknolojik ürünler arasında televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi, fırın, bilgisayar, tablet ve akıllı telefon bulunuyor. Ayrıca ders çalışırken internet ve yazıcıdan da yararlanıyorum. Annem ve babam ev işlerinde elektrikli süpürge ve mikrodalga fırın kullanıyor. Bu teknolojik ürünler günlük yaşamı kolaylaştırıyor ve zamandan tasarruf etmemizi sağlıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 97 Cevapları


Soru : Yukarıda sınıflandırılan teknolojik ürünlere birer örnek veriniz.


Cevap :

  • Evimizde teknoloji: Bulaşık makinesi
  • Eğitimde teknoloji: Akıllı tahta
  • Ulaşımda teknoloji: Hızlı tren
  • Sağlıkta teknoloji: MR cihazı

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 98 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen teknolojik ürünlerin hangi alanda kullanıldığını görsellerin altındaki noktalı alana yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 96-97-98 Cevapları”


 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 92-93. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha iyi kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 92-93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1. Kuzey yönünü gösteren Kutup Yıldızı yön belirleme yöntemlerinden biridir.
2. Bir yerin kuş bakısı görünüşünün kâğıt üzerine çizilmesine kroki denir.
3. Belirli bir yerde oluşan hava olaylarının bir günlük ya da haftalık tahminine hava durumu denir.
4. Yer şekillerini gösteren haritalara fiziki harita denir.
5. Yağışların yoğun olduğu dönemlerde toprak yağmur suyunu ememez ve eğimli yamaçlardan kayar. Bu duruma heyelan denir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ” Y” yaz


Cevap :

1. (Doğru) Ana yönlerimiz kuzey, güney, doğu ve batıdır.
2. (Doğru) Çevreyi oluşturan unsurlar doğal ve beşerî olmak üzere ikiye ayrılır.
3. (Yanlış) Aynı gün içinde birden fazla hava olayı yaşanmaz.
4. (Doğru) Ülkemizde en fazla can ve mal kaybına yol açan doğa kaynaklı afet depremdir.
5. (Yanlış) Yaz aylarında en sık görülen doğa kaynaklı afet çığdır.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92-93 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz. 


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Yağışların yoğun olduğu dönemlerde toprağın yağmur suyunu emememesi ve eğimli yamaçlardan kaymasıdır.  = Heyelan
2. Akarsuların suları taşıyamadığı için suların çevreye yayılmasıdır. = Sel
3. İnsanın ortaya koyduğu her türlü üründür. = Beşeri
4. Sınırları belli bir alanın kuş bakışı görünümünün belli bir oranda küçültülerek bir düzleme aktarılmasıdır. = Harita
5. Dağ, ova, tepe, deniz, göl ve akarsu gibi yeryüzü şekillerini gösteren haritalardır. = Fiziki

YUKARIDAN AŞAĞIYA

6. Belirli bir yerde oluşan hava olaylarının bir günlük ya da haftalık seyridir. = Hava Durumu
7. Yer kabuğunda meydana gelen kırılmalardan dolayı aniden ortaya çıkan sarsıntıdır. = Deprem
8. İzcilerin kamp yaptığı yerin adıdır. = Oba
9. Kıta, ülke ve illerin sınırlarını gösteren haritalardır. = Siyasi
10. Oluşumunda insan etkisi olmayan varlıklar ve yeryüzü şekilleridir. = Doğal


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Bulutlu bir günde yanınızda teknolojik araç olmadan yönünüzü nasıl bulurdunuz?


Cevap :

Bulutlu bir günde teknolojik araç olmadan yönümü bulmak için doğadaki ipuçlarını kullanırdım. Örneğin:

  • Ağaçların ve yosunların genellikle kuzey tarafında daha fazla olduğunu bilerek yönümü belirleyebilirim.

  • Rüzgârın esme yönüne, çevredeki dağların, derelerin ya da yolların gidişine bakabilirim.

  • Daha önce geçtiğim belirgin işaretleri (taş, ağaç, bina gibi) hatırlayarak geri dönebilirim.


2. Doğa kaynaklı afetler yaşamımızı nasıl etkiler?


Cevap : Doğa kaynaklı afetler (deprem, sel, heyelan, fırtına gibi) yaşamımızı olumsuz etkiler. Evler, yollar ve köprüler yıkılabilir, ulaşım ve iletişim zorlaşabilir. İnsanlar evlerini kaybedebilir, yaralanabilir ya da hayatını kaybedebilir. Ayrıca günlük yaşamı, okulları, iş yerlerini ve ekonomiyi de olumsuz etkiler. Bu yüzden afetlere karşı hazırlıklı olmak çok önemlidir.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Doğa Kaynaklı Afetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları daha iyi anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Doğa Kaynaklı Afetler Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere deprem, sel, heyelan gibi doğa kaynaklı afetler hakkında bilgi verir ve bu afetlere karşı nasıl önlem alınabileceğini öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğa Kaynaklı Afetler Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 82 Cevapları


Soru : Çevrenizde olabilmesi öngörülen doğa kaynaklı afetler nelerdir? Araştırınız.


Cevap : Yaşadığım çevrede; deprem, sel ve su baskını, heyelan (toprak kayması), fırtına, orman yangını ve bazı yerlerde çığ gibi doğa kaynaklı afetler olabilir. Yaşadığım bölgeye göre bu afetlerin riski değişir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 83 Cevapları


Soru : Sel afetine karşı başka hangi önlemler alınabilir?


Cevap :

Maddeler Halinde Sel afetine karşı alınabilecek önlemler:

  • Evler ve binalar dere yataklarına ve su taşkın alanlarına yapılmamalıdır.

  • Yağmur suyu kanalları ve rögarlar düzenli olarak temizlenmelidir.

  • Arazilerde ağaçlandırma ve yeşil alanlar artırılmalıdır ki su toprağa süzülebilsin.

  • Sel uyarılarını takip etmek ve gerekli durumlarda yüksek yerlere çıkmak gerekir.

  • Bahçelerde ve çevrede suyun akışını engelleyecek çöp, moloz, toprak yığınları bırakılmamalıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 91 Cevapları


Soru : Aşağıda deprem anında yapılan bazı davranışlar verilmiştir. Bu davranışlardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


Cevap :

  • Doğru = Merdivenlere ya da çıkışlara doğru koşmamalıyız.

  • Yanlış = Sarsıntı başlar başlamaz dışarı çıkmalıyız.

  • Yanlış = Balkona çıkıp etrafa bakmalıyız.

  • Doğru = Pencerelerden uzak durmalıyız.

  • Doğru = Kesinlikle asansör kullanmamalıyız.

  • Yanlış = Deprem sırasında dışardaysak hemen eve koşmalıyız.

  • Doğru = Telefonlarımızı acil durum ve yangınları bildirmek dışında kullanmamalıyız.


Soru : Aşağıdaki görselde numaralandırılmış evlerin doğa kaynaklı hangi afetlere uğrama riski vardır? Düşüncelerinizi aşağıda numaralandırılmış alana yazınız.


Cevap :

Görsele göre her evin bulunduğu yerin doğal afet riski şöyle olabilir:


Ev 1 (uçurum kenarında)
Heyelan ve toprak kayması riski var. Yağmur veya deprem olursa toprak kayabilir ve ev zarar görebilir.

Ev 2 (akarsu kenarında, dere yatağı)
Sel ve taşkın riski var. Yağmurlar sonrası dere taşarsa ev su altında kalabilir.

Ev 3 (orman içinde)
Orman yangını riski var. Yaz aylarında orman yangınları eve ulaşabilir.

Ev 4 (şelale ve dere yatağına çok yakın)
Sel ve su baskını riski var. Ayrıca şiddetli yağışlarda suyun taşması tehlikeli olabilir.

Ev 5 (orman kenarında)
Orman yangını riski var. Ayrıca çok rüzgarlı günlerde ağaç devrilmesi tehlikesi olabilir.

Ev 6 (dağ eteğinde, çığ bölgesi)
Çığ ve kaya düşmesi riski var. Kışın kar yığınları veya kaya parçaları evin üzerine kayabilir.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 78-79-80-81 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Yaşadığım Yerin Özellikleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 78-79-80-81. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 78-79-80-81 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yaşadığım Yerin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşadıkları yerin coğrafi, kültürel ve doğal özelliklerini tanıma fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 78, 79, 80, 81 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığım Yerin Özellikleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 78-79-80-81


Soru : Yaşadığınız ilin yer şekilleri hakkında neler biliyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap :

İstanbul : İstanbul’un büyük kısmı düzlük ve hafif dalgalı arazilerden oluşur. Boğaz şehri ikiye böler. Kıyılar girintili çıkıntılıdır. Çatalca ve Kocaeli platoları üzerinde kuruludur.

Ankara : İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan Ankara’nın büyük kısmı yayla ve plato görünümündedir. Etrafı dağlarla çevrili, ortası düzlük alanlardan oluşur.

İzmir : Ege kıyısında yer alır. Kıyıları girintili çıkıntılıdır, çok sayıda koy ve körfez bulunur. İç kesimlere gidildikçe ovalar ve tepeler vardır. Gediz ve Küçük Menderes ovaları önemlidir.

Antalya : Akdeniz kıyısında bulunur. Sahil boyunca düz ve verimli ovalar (Antalya Ovası) vardır; hemen gerisinde Toros Dağları yükselir. Kıyıdan içeriye gidildikçe dağlık alanlar artar.

Hatay :  Akdeniz’in doğusunda yer alır. Amik Ovası geniş ve verimli bir düzlük alan oluşturur. Çevresinde Amanos Dağları yükselir. Kıyı kesimi düzdür.

Erzurum :  Doğu Anadolu Bölgesi’nin yüksek yaylaları ve dağlarıyla kaplıdır. Türkiye’nin en yüksek platolarından biri olan Erzurum-Kars platosu burada bulunur, kışları sert ve uzun sürer.

Trabzon : Karadeniz kıyısında yer alır. Kıyı şeridi dar ve düzdür, hemen arkasında Karadeniz Dağları yükselir. Dağlar denize paralel uzandığı için kıyı ile iç kesimler arasında dik yamaçlar vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 81 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin nüfus özelliklerini ve yer şekillerini anlatan şiir veya öykü yazarak sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

İstanbul – Şiir

Boğazında gemiler süzülür ağır ağır,
İki kıta birleşir köprülerinde bahar.
Kalabalık sokaklar, ışıl ışıl geceler,
İstanbul’da hayat durmaz, hep devam eder.


Ankara – Şiir

Bozkırların ortasında yüce başkentim,
Tarihle dolu sokaklarında izim.
Anıtkabir’le yücelir özgürlük sesi,
Ankara’da hissedilir vatanın nefesi

İzmir – Şiir

Deniz kokusu dolar Kordon boyuna,
Martılar eşlik eder sabah yoluna.
Ege’nin incisi, özgür ve güzel,
İzmir’de güneş batarken her şey özel.


İstanbul – Kısa Öykü

Bir sabah vapura binen Elif, martı sesleri ve simit kokusuyla güne başladı. İstanbul’un kalabalık caddelerinde yürürken hem tarihi surları hem de modern gökdelenleri gördü. Bu şehirde geçmiş ve gelecek yan yana yaşıyordu.

Ankara – Kısa Öykü

Ahmet, ailesiyle Anıtkabir’i ziyaret ettiğinde büyük bir gurur hissetti. Ankara’nın geniş caddelerinde yürürken modern binalar ve tarihi yapılar arasında ülkenin başkent olmasının önemini düşündü.

İzmir – Kısa Öykü

Zeynep sabah sahilde yürüyüş yaptı. Hafif esen rüzgar ve deniz kokusu ona huzur verdi. Kordon’da oturup denizi izlerken İzmir’in hem hareketli hem de huzurlu bir şehir olduğunu düşündü.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 74-75-76-77 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Hava Durumunu Yorumluyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 74-75-76-77. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 74-75-76-77 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Hava Durumunu Yorumluyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere hava durumu bilgilerini yorumlama ve günlük yaşamda hava koşullarına göre plan yapma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hava Durumunu Yorumluyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 74-75-76-77


Soru : Havanın sıcak ya da soğuk olması günlük planlarınızı nasıl etkiler? Söyleyiniz.


Cevap : Havanın sıcak ya da soğuk olması günlük planlarımı çok etkiler. Hava sıcak olduğunda dışarıda arkadaşlarımla oyun oynar, parka gider veya piknik yaparız. Hava soğuk olduğunda ise daha çok evde kalır, ders çalışır, kitap okur ya da ailemle film izlerim. Yağmur yağdığında şemsiye alır, kışın ise kalın giyinmeye dikkat ederim.


Soru : Yukarıda beş günlük hava olayları verilmiştir. Çiftçi olsaydınız tarlanızı hangi günlerde sulamak isterdiniz? Aşağıdaki kutulara işaretleyiniz.


Cevap :

Görsele göre:

  • Pazartesi: Yağmurlu
  • Salı: Kar yağışlı
  • Çarşamba: Güneşli
  • Perşembe: Parçalı bulutlu
  • Cuma: Fırtınalı

💧 Çiftçi tarlayı yağmur ya da kar olan günlerde sulamaz çünkü zaten su vardır.
⚡ Fırtınalı gün de tehlikeli olur.
🌞 Güneşli ve parçalı bulutlu günler sulama için uygundur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 75 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerdeki iki günlük hava olaylarını gözlemleyiniz. Gözlemlediğiniz hava olaylarıyla ilgili yukarıdaki diyagrama benzer bir diyagram hazırlayıp sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

Son iki gün boyunca hava durumunu şöyle gözlemledim ve diyagram oluşturdum:

Günler Hava Olayı Sıcaklık
1. Gün Güneşli 20°C
2. Gün Yağmurlu 14°C

Diyagram:

  • 🌞 Güneşli: █ (1 gün)

  • 🌧️ Yağmurlu: █ (1 gün)


💡 Sen kendi yaşadığın yerdeki gerçek hava olaylarına göre tabloyu ve diyagramı değiştirebilirsin.
Örneğin; “1. Gün bulutlu, 2. Gün karlı” şeklinde gözlemlerine göre çizip sınıfta paylaşabilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 76 Cevapları


1- Aşağıda aralık ayının ilk iki haftasında Kocaeli’de gözlemlenen hava durumunun belirtildiği tablo yer almaktadır. Tablodaki bilgilerden yararlanarak hangi hava olayının kaç gün yaşandığını aşağıdaki grafikte gösteriniz.


Cevap :

🌞 Güneşli Günler

  • 1. Hafta: Salı, Çarşamba = 2 gün

  • 2. Hafta: Salı, Çarşamba, Perşembe = 3 gün
    Toplam: 5 gün

🌦️ Yağmurlu Günler

  • 1. Hafta: Perşembe = 1 gün

  • 2. Hafta: Cumartesi = 1 gün
    Toplam: 2 gün

☁️ Bulutlu Günler

  • 1. Hafta: Cuma = 1 gün

  • 2. Hafta: Pazar = 1 gün
    Toplam: 2 gün

🌤️ Parçalı Bulutlu Günler

  • 1. Hafta: Pazartesi = 1 gün

  • 2. Hafta: Pazartesi = 1 gün
    Toplam: 2 gün

🌫️ Sisli Günler

  • 1. Hafta: Cuma = 1 gün (Sisli olarak belirtilmiş)

  • 2. Hafta:
    Toplam: 1 gün

❄️ Karlı Günler

  • 1. Hafta: Cumartesi, Pazar = 2 gün

  • 2. Hafta:
    Toplam: 2 gün


Sonuç (Grafikte gösterilecek sayılar):

  • Güneşli: 5 gün

  • Yağmurlu: 2 gün

  • Bulutlu: 2 gün

  • Parçalı Bulutlu: 2 gün

  • Sisli: 1 gün

  • Karlı: 2 gün


2- Siz de yaşadığınız yerdeki beş günlük hava olaylarını gözlemleyerek yukarıdaki gibi bir tablo oluşturunuz.


Cevap

Ben yaşadığım yerde beş gün boyunca hava durumunu şöyle gözlemledim:

Günler Hava Olayı Sıcaklık
Pazartesi Güneşli 18°C
Salı Parçalı bulutlu 16°C
Çarşamba Yağmurlu 12°C
Perşembe Bulutlu 14°C
Cuma Güneşli 20°C

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 77 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin beş günlük hava olaylarını not ederek yukarıda verilen sembollerle aşağıdaki hava olayları tablosuna yerleştiriniz.

🔹Yaşadığınız yerin beş günlük sıcaklık değerlerini gözlemleyerek aldığınız notları aşağıdaki sıcaklık grafiği üzerinde gösteriniz. 


Cevap :

Ben yaşadığım yerde son beş günün hava olaylarını ve sıcaklıklarını şöyle kaydettim:


🌤️ Hava Olayları Tablosu

Günler Sabah Öğlen Akşam
Pazartesi Güneşli Güneşli Parçalı Bulutlu
Salı Parçalı Bulutlu Güneşli Güneşli
Çarşamba Yağmurlu Yağmurlu Bulutlu
Perşembe Bulutlu Güneşli Parçalı Bulutlu
Cuma Güneşli Güneşli Güneşli

🌡️ Sıcaklık Grafiği (Derece °C)

  • Pazartesi: Sabah 18°C – Öğlen 25°C – Akşam 22°C

  • Salı: Sabah 20°C – Öğlen 27°C – Akşam 23°C

  • Çarşamba: Sabah 16°C – Öğlen 18°C – Akşam 17°C

  • Perşembe: Sabah 19°C – Öğlen 24°C – Akşam 21°C

  • Cuma: Sabah 21°C – Öğlen 28°C – Akşam 24°C



 

error: Content is protected !!