4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 72-73 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Çevremde Neler Var? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 72-73. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları daha iyi anlamalarına ve doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları kolayca kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 72-73 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Çevremde Neler Var? Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşadıkları çevredeki yapıları, doğal alanları ve önemli yerleri tanıma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremde Neler Var? Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 72-73


Soru : Ağaç, ev, yol, akarsu gibi çevrenizde gördüğünüz unsurlardan hangilerinin oluşumunda insanın etkisi vardır? Söyleyiniz.


Cevap : Ağaçlar doğal olarak oluşur ama insanlar da fidan dikip ağaç yetiştirebilir. Evler ve yollar tamamen insanlar tarafından yapılmıştır. Akarsular ise doğaldır; fakat insanlar bazen barajlar veya köprüler yaparak akarsuya müdahale edebilir.

👉 Yani ev ve yol insan yapımıdır, ağaç insanlar tarafından dikilebilir, akarsu ise doğal bir unsurdur.


Soru : Şiirde geçen doğal unsurları belirleyerek aşağıdaki alana yazınız.

YURDUM BENİM 

Her yer yeşil, her yer mavi,
Ne de güzel yurdum benim.
Ovalarım, nehirlerim,
Yemyeşil yurdum benim.
Vatanı sevin, doğayı sevin.
Hepsi senin, hepsi senin.

Irmak doğar, deniz coşar,
Dağlarında koyun otlar.
Toprağı buğday kokar,
Ne güzel yurdum benim.
Vatanı sevin, doğayı sevin.
Hepsi senin, hepsi senin.


Cevap :

Şiirde geçen doğal unsurlar:

  • Yeşil alanlar
  • Mavi gökyüzü
  • Ovalar
  • Nehirler
  • Irmak
  • Deniz
  • Dağlar
  • Toprak

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 73 Cevapları


Soru : Çevrenizdeki doğal ve beşerî unsurları gruplandırarak defterinize yazınız.


Cevap :

  • Doğal Unsurlar: Dağ, ova, orman, deniz, göl, ırmak, toprak.

  • Beşerî Unsurlar: Ev, okul, yol, köprü, baraj, park, fabrika.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Kroki Çiziyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 70-71. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Kroki Çiziyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere kroki çizme, yön tayin etme ve çevreyi doğru şekilde haritalandırma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kroki Çiziyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71


Soru : Okulunuzun bulunduğu yeri nasıl tarif edersiniz?


Cevap : Okulumuz şehrin merkezine yakın bir yerde bulunuyor. Etrafında market, park ve otobüs durağı var. Okulun önünden geçen geniş bir cadde var ve bahçesinde büyük ağaçlar bulunuyor. Yol tarif ederken “ana caddeyi takip edip sağa dönünce okulun büyük bahçesini göreceksiniz” diyebilirim. Ayrıca okulun karşısında bir bakkal ve yan tarafında bir eczane var, bu yüzden bulmak kolay oluyor.

💡 Sen kendi okulunun çevresindeki binaları, parkları veya sokakları ekleyerek daha kişisel bir tarif yapabilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71 Cevapları


Soru : Aşağıda Atatürk İlkokuluna ait bir kroki verilmiştir. Bu kroki ile ilgili verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Doğru) 4/D sınıfı, 4/B sınıfının güneyinde yer almaktadır.
2. (Doğru) Koridor kuzey-güney yönünde uzanmaktadır.
3. (Yanlış) Öğretmenler odası müdür odasının kuzeydoğusunda yer almaktadır.
4. (Doğru) Acil durum olduğunda öğrenciler koridorda güney yönünde ilerlemelidir.
5. (Yanlış) Acil toplanma yeri okulun batısında yer almakladır.
6. (Yanlış) Rehberlik servisi okulun kuzeybatı köşesindedir.


Soru : Okulunuzun krokisini çiziniz. Varsa acil toplanma yerini, acil çıkış kapılarını ve yangın dolaplarını krokinizde gösteriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 70-71 Cevapları”

🟥 Yangın dolapları: [Yangın] yazan yerler
🟩 Acil çıkışlar: [ACİL ÇIKIŞ] yazan kapılar
🟨 Acil toplanma alanı: Bahçenin üst kısmında belirtilen yer

💡 Sen bunu defterinde kareli veya düz sayfaya çizerken:

  • Kırmızı ile yangın dolaplarını,

  • Yeşil ile acil çıkış kapılarını,

  • Bahçenin bir köşesini “Acil Toplanma Alanı” olarak gösterebilirsin.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Yönümü Buluyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları doğru anlamalarına ve yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yönümü Buluyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yön bulma, harita okuma ve çevresini tanıma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yönümü Buluyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69


Soru : Doğada kaybolan biri yönünü nasıl bulabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Doğada kaybolan biri yönünü bulmak için çeşitli yöntemler kullanabilir:

  • Güneşin konumuna bakabilir. Güneş sabah doğudan, öğleden sonra batıdan doğar; böylece yönünü tahmin edebilir.

  • Ağaç ve yosunlara bakabilir. Yosunlar genellikle ağaçların kuzey tarafında daha çok olur.

  • Su yollarını takip edebilir, dereler ve akarsular genellikle yerleşim yerlerine veya büyük su kaynaklarına ulaşır.

  • Daha önce geçtiği belirgin işaretleri (taş, ağaç, patika, tabela) hatırlayabilir.

  • Geceyse Kutup Yıldızı’nı bulup yönünü belirleyebilir.

Bu sayede teknolojik araç olmadan da yönünü bulabilir ve güvenli bir şekilde geri dönebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 68 Cevapları


RENKLİ BİR GÜN OKUMA KÖŞEM

Güneşli bir pazar günüydü. Reyhan ailesiyle birlikte piknik yapmak için ormanlık alana gitmişti. Ailesi sofra kurarken Reyhan çiçek toplamak için dolaşmaya çıktı. Biraz uzaklaşınca ileride bir çeşme gördü. Ellerini yıkamak için çeşmeye doğru yürüdü. Çeşmenin yanında büyük bir karınca yuvası gördü.

Karıncalar öğlen sıcağına rağmen yuvalarına yiyecek taşıyordu. Reyhan heyecanlı bir şekilde karıncaları izlemeye başladı. Birden ailesinden çok uzaklaştığını fark etti. Dönüş yolunu düşündü ancak kafası çok karışmıştı.

Soru : Reyhan yön bulma tekniklerinden hangilerini kullanarak ailesinin yanına dönebilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Reyhan, ailesinin yanına dönmek için bazı yön bulma tekniklerini kullanabilir. Örneğin:

  • Geldiği yolda dikkat ettiği izleri ve işaretleri (ağaç, taş, yol ayrımı gibi) hatırlayabilir.

  • Güneşin konumuna bakarak yönünü bulabilir; sabah doğudan, öğleden sonra batıdan geldiğini anlayabilir.

  • Çevresindeki belirgin nesneleri (çeşme, büyük ağaç, patika) hatırlayıp geri dönüş yolunu bulmaya çalışabilir.

  • Ayak izlerini veya yerdeki işaretleri takip edebilir.

Bu sayede kaybolmadan ailesinin yanına geri dönebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bilgilerden ve görselden yararlanarak kampta yer alan kardeşlerin isimlerini bulunuz. Bulduğunuz isimleri noktalı alanlara yazınız.

(Özgür, Esin, Uğur, Şenay, Kaan, Ayhan)
🔹 Kaan’ın güneyinde kamp ateşi yer almaktadır.
🔹 Özgür güney yönünde yürümektedir.
🔹 Esin kuzeyinde yer alan ağaca Şenay’dan daha uzaktır.
🔹 Ayhan ve Uğur kamp ateşinin güneyinde yer almaktadır.
🔹 Ayhan’ın karşısında Uğur vardır ve sırtı batıya dönüktür.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64-65-66-67-68-69 Cevapları”


 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha iyi anlayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 60-61


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız


Cevap :

1. Türküler millî kültürümüzün sözlü ögelerindendir.
2. Ülkemizin ilk genelkurmay başkanı olan Fevzi Çakmak Mustafa Kemal Atatürk dışında mareşal rütbesi alan tek komutandır.
3. Toplumların ürettiği oyunlar o toplumun kültürel özelliklerini taşır.
4. Aile alt ve üst soy bilgilerimizi öğrenmek istediğimizde e-Devlet uygulamasından faydalanabiliriz.
5. Millî Mücadele kahramanlarından Sütçü İmam Maraş‘ın düşman işgalinden kurtulmasında rol oynamıştır.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. 


Cevap :

1. (Doğru) Oyunlar yeni arkadaşlar edinmemizde, sosyal ilişkiler kurmamızda bize yardımcı olur.
2. (Doğru) Aile tarihi yazarken bir plan oluşturmak yaptığımız çalışmanın verimini arttırır.
3. (Yanlış) Çiçeklerin örgü sanatıyla buluşmuş hâline “çini” denir.
4. (Doğru) Geleneksel çocuk oyunlarına genellikle tekerleme ile ebe seçilerek başlanır.
5. (Yanlış) Diplomalar, kartpostallar, mektuplar sözlü tarih çalışmasının verilerini oluşturur.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60-61 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz.


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Milletlerin karakteristik özelliklerini ve tarihini yansıtan, özgün olan maddi ve manevi değerlerin adıdır. =  Milli Kültür
2. Yunan birliklerinin İzmir’i işgali üzerine düşmana ilk kurşunu sıkan kişidir. =  Hasan Tahsin
3. Mustafa Kemal’e Sakarya Muharebesi’ndeki başarısından dolayı verilen rütbedir. =  Mareşal
4. Büyük Millet Meclisinin uluslararası alanda kazandığı ilk antlaşmadır. =  Gümrü
5. Oyunculardan birinin ebe olduğu ve ebe olanın gözlerinin bağlandığı oyundur. =  Körebe

YUKARIDAN AŞAĞIYA

6. Genellikle birinci, ikinci ve dördüncü dizeleri uyaklı olan, daha çok yedili hece ölçüsüyle söylenen sözlü edebiyat öğesidir. =  Mani
7. 1934 yılında Soyadı Kanunu ile TBMM tarafından Mustafa Kemal’e verilen soyadıdır. =  Atatürk
8. Oyuncularının iki gruba ayrıldığı, gruplardan birinin topu attığı diğerinin ise toptan kaçtığı oyundur. =  Yakan Top
9. İstanbul’dan Bandırma Vapuru ile ayrılan Mustafa Kemal’in 19 Mayıs 1919’da vardığı şehirdir. = Samsun


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Milli Mücadele’nin kazanılmasında Kuvayımilliye’nin önemi nedir?


Cevap : Millî Mücadele’nin kazanılmasında Kuvayımilliye’nin önemi çok büyüktür. İşgallere karşı ilk direniş hareketlerini başlatarak düşmana zaman kaybettirmiş ve ordunun yeniden kurulmasına fırsat sağlamıştır. Halkın kendi imkânlarıyla vatanını savunduğunu göstererek milli birlik ve bağımsızlık ruhunu güçlendirmiştir. Düzenli ordular kurulana kadar ülkenin savunmasında önemli rol oynamıştır.


2. Milli kültürümüzü oluşturan unsurlara üç örnek veriniz.


Cevap :

Millî kültürümüzü oluşturan unsurlara örnekler:

  • Geleneksel çocuk oyunları (seksek, mendil kapmaca, halay vb.)

  • Yöresel kıyafetler (bindallı, şalvar, cepken vb.)

  • Halk müziği ve halk oyunları (zeybek, halay, horon vb.)



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları doğru şekilde anlamalarına ve yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere bağımsızlık mücadelesi veren kahramanları tanıma ve millî değerleri öğrenme fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59


Soru : Millî Mücadele denilince aklınıza ne geliyor? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Millî Mücadele denilince aklıma Türk milletinin bağımsızlık için verdiği büyük savaş gelir. Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde halkımızın işgallere karşı birleşerek vatanını savunması, cephelerde kahramanca savaşması ve sonunda Cumhuriyet’in kurulması aklıma geliyor. Millî Mücadele; özgürlük, vatan sevgisi, dayanışma ve bağımsızlık için verilen büyük bir mücadeledir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54 Cevapları


Soru : Bir kimsenin doğumundan yaşadığı güne kadar geçirdiği belli başlı evreleri içeren yazıya biyografi denir. Buna göre Millî Mücadele kahramanlarımızdan Kâzım (Orbay)’ı araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.


Cevap :

Kâzım Orbay, 11 Mart 1886’da İzmir’de doğdu. Askerî eğitim aldı ve subay olarak Osmanlı Ordusu’nda görev yaptı. I. Dünya Savaşı’ndan sonra Anadolu’da başlayan Millî Mücadele’ye katıldı. Mustafa Kemal Atatürk’ün yanında yer alarak Türk ordusunun yeniden düzenlenmesinde çalıştı. Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz’da önemli görevler üstlendi. Savaş sonrası Türkiye Cumhuriyeti ordusunda farklı kademelerde görev yaptı ve Genelkurmay Başkanlığı görevinde bulundu.

Kâzım Orbay, askerî bilgisi ve tecrübeleriyle Millî Mücadele’nin kazanılmasına büyük katkı sağlamış bir komutandır. 3 Haziran 1964’te Ankara’da vefat etmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 55 Cevapları


Soru : Millî Mücadele kahramanlarımızdan Tayyar Rahmiye’yi araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.


Cevap :

Tayyar Rahmiye, 1890 yılında Adana’nın Ceyhan ilçesinde doğdu. Millî Mücadele yıllarında Çukurova bölgesi Fransızlar tarafından işgal edilince vatanını korumak için mücadeleye katıldı. Kocası cephede şehit olunca silahını alarak savaşa devam etti. Pozantı ve çevresinde Fransız birliklerine karşı direnişlerde görev aldı, cesaretiyle halkı da mücadeleye teşvik etti. Özellikle kadınların da vatan savunmasına katılabileceğini gösterdi.

Tayyar Rahmiye, 1920’de yapılan bir çatışmada kahramanca savaşırken şehit düştü. Cesareti ve vatanseverliği ile Millî Mücadele’nin önemli kadın kahramanlarından biri olarak anılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57 Cevapları


“Siz orada yalnız düşmanı değil milletin makûs (kötü) talihini de yendiniz.” 

Soru : Mustafa Kemal, İnönü Savaşları sonrası İsmet Paşa’ya yukarıdaki mesajı göndermiştir. Mustafa Kemal’in bu mesajını yorumlayınız.


Cevap : Mustafa Kemal’in İsmet Paşa’ya gönderdiği bu mesajda, İnönü Savaşları’nın sadece bir askeri zafer olmadığını, aynı zamanda Türk milletinin umutsuzluğunu yendiğini vurgulamaktadır. Milletin kötü giden kaderi bu zaferle değişmiş, halkın bağımsızlığa olan inancı güçlenmiş ve Millî Mücadele’ye olan güven artmıştır.


Soru : Millî Mücadele kahramanlarımızdan Halime Çavuş’u araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.


Cevap :

Halime Çavuş, 1898 yılında Kastamonu’da doğdu. Millî Mücadele başladığında erkek kılığına girerek cepheye katıldı ve Türk ordusunda görev yaptı. Cephede askerlerle birlikte savaşarak büyük cesaret gösterdi. Özellikle İnebolu’dan cepheye cephane taşınmasında ve savaş sırasında askerlerin moralini yükseltmede önemli rol oynadı.

Halime Çavuş, vatan sevgisi ve fedakârlığıyla Millî Mücadele’nin unutulmaz kadın kahramanlarından biri olmuştur. 1976 yılında hayatını kaybetmiştir.



 

error: Content is protected !!