4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Dünden Bugüne Teknoloji Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Dünden Bugüne Teknoloji Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere teknolojinin geçmişten günümüze nasıl geliştiğini ve hayatımızdaki etkilerini anlamada rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dünden Bugüne Teknoloji Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 99-100-101-102


Soru : Sizce teknolojik ürünler zamanla nasıl bir değişime uğramıştır? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Teknolojik ürünler zamanla daha küçük, daha hızlı ve kullanışlı hâle gelmiştir. Eskiden büyük ve ağır olan cihazlar şimdi hafif ve taşınabilir olmuştur. Ayrıca teknoloji geliştikçe ürünler daha az enerji tüketir, daha çok iş yapar ve internet gibi akıllı özelliklere sahip olur. Örneğin eski telefonlar sadece arama yaparken, şimdi mesajlaşıyor, fotoğraf çekiyor ve internete giriyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 100 Cevapları


Soru : İstediğiniz bir teknolojik ürünü seçerek değişim sürecini araştırınız.


Cevap :

  • Telefon: Eskiden sadece ahizeli sabit telefonlar vardı. Sonra tuşlu cep telefonları çıktı. Günümüzde ise dokunmatik ekranlı, internet bağlantılı akıllı telefonlar kullanılmaktadır.

  • Televizyon: Önce siyah beyaz, büyük kutu şeklinde televizyonlar vardı. Sonra renkli televizyonlar çıktı. Şimdi ise ince, büyük ekranlı, akıllı televizyonlar kullanıyoruz.

  • Çamaşır Makinesi: Eskiden çamaşırlar elle yıkanırdı. Sonra tek programlı makineler çıktı. Günümüzde ise farklı yıkama programları olan, enerji tasarruflu ve otomatik çamaşır makineleri kullanılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 102 Cevapları


Soru : Teknolojinin neden olduğu olumsuz etkileri azaltmak için ne gibi çalışmalar yapılabilir? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

Teknolojinin olumsuz etkilerini azaltmak için şu çalışmalar yapılabilir:

  • Geri dönüşüm ve çevre dostu üretim artırılmalıdır. Elektronik atıklar geri kazanılmalı, doğayı kirletmemesi için doğru şekilde toplanmalıdır.

  • Teknolojik ürünler enerji tasarruflu üretilmeli ve uzun ömürlü olmalıdır.

  • İnsanlar teknoloji kullanımı konusunda bilinçlendirilmeli, özellikle çocuklara ekran süresini sınırlama ve güvenli internet kullanımı öğretilmelidir.

  • Fabrika ve üretim tesisleri çevreyi kirletmeyecek şekilde filtreleme ve arıtma sistemleri kurmalıdır.

  • Teknoloji geliştiren firmalar yenilenebilir enerji kullanmalı ve doğayı koruyan projelere destek vermelidir.

💡 Böylece hem doğa korunur hem de teknolojinin insan sağlığına ve çevreye zararları azaltılmış olur.


Soru : Aşağıda verilen teknolojik ürünlerin olumlu ve olumsuz yönlerini belirtilen alanlara yazınız.


Cevap :

Telefon Olumlu yönleri:

  • Uzak mesafelerle hızlı ve kolay iletişim sağlar.

  • Acil durumlarda yardım çağırmamıza olanak tanır.

  • İnternet sayesinde bilgiye kolay ulaşmamızı sağlar.

Telefon Olumsuz yönleri:

  • Fazla kullanıldığında bağımlılık yapabilir.

  • Uzun süre ekrana bakmak göz ve boyun sağlığını olumsuz etkiler.

  • Dikkati dağıtarak ders ve işlerimizi aksatabilir.


Araba Olumlu yönleri:

  • Ulaşımı kolay ve hızlı hâle getirir.

  • Yük ve eşya taşımayı kolaylaştırır.

  • Seyahat etmeyi konforlu hale getirir.

Araba Olumsuz yönleri:

  • Trafik kazalarına neden olabilir.

  • Hava kirliliği ve çevreye zarar verebilir.

  • Fazla kullanımı trafik yoğunluğu oluşturur.


Televizyon Olumlu yönleri:

  • Haber ve bilgilere kolayca ulaşmayı sağlar.

  • Eğlenceli ve öğretici programlar sunar.

  • Dünyadaki olayları görmemizi sağlar.

Televizyon Olumsuz yönleri:

  • Fazla izlemek zaman kaybına yol açar.

  • Çocuklarda ders çalışmayı engelleyebilir.

  • Uygunsuz içerikler olumsuz etkiler bırakabilir.


Klima Olumlu yönleri:

  • Sıcak havalarda serinlik, soğuk havalarda ısınma sağlar.

  • Özellikle hasta, yaşlı ve çocuklar için konfor yaratır.

Klima  Olumsuz yönleri:

  • Fazla kullanıldığında elektrik faturası artırır.

  • Sağlıksız kullanımda soğuk algınlığı ve kas ağrısı yapabilir.

  • Çevreye zarar verebilen gazlar salabilir.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 96-97-98 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 96-97-98. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 96-97-98 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere günlük yaşamda kullandıkları teknolojik ürünleri tanıma ve sınıflandırma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 96, 97, 98 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 96-97-98


Soru : Evinizde sık kullandığınız teknolojik ürünler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap : Evimde sık kullandığım teknolojik ürünler arasında televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi, fırın, bilgisayar, tablet ve akıllı telefon bulunuyor. Ayrıca ders çalışırken internet ve yazıcıdan da yararlanıyorum. Annem ve babam ev işlerinde elektrikli süpürge ve mikrodalga fırın kullanıyor. Bu teknolojik ürünler günlük yaşamı kolaylaştırıyor ve zamandan tasarruf etmemizi sağlıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 97 Cevapları


Soru : Yukarıda sınıflandırılan teknolojik ürünlere birer örnek veriniz.


Cevap :

  • Evimizde teknoloji: Bulaşık makinesi
  • Eğitimde teknoloji: Akıllı tahta
  • Ulaşımda teknoloji: Hızlı tren
  • Sağlıkta teknoloji: MR cihazı

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 98 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen teknolojik ürünlerin hangi alanda kullanıldığını görsellerin altındaki noktalı alana yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 96-97-98 Cevapları”


 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 92-93. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha iyi kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 92-93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1. Kuzey yönünü gösteren Kutup Yıldızı yön belirleme yöntemlerinden biridir.
2. Bir yerin kuş bakısı görünüşünün kâğıt üzerine çizilmesine kroki denir.
3. Belirli bir yerde oluşan hava olaylarının bir günlük ya da haftalık tahminine hava durumu denir.
4. Yer şekillerini gösteren haritalara fiziki harita denir.
5. Yağışların yoğun olduğu dönemlerde toprak yağmur suyunu ememez ve eğimli yamaçlardan kayar. Bu duruma heyelan denir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ” Y” yaz


Cevap :

1. (Doğru) Ana yönlerimiz kuzey, güney, doğu ve batıdır.
2. (Doğru) Çevreyi oluşturan unsurlar doğal ve beşerî olmak üzere ikiye ayrılır.
3. (Yanlış) Aynı gün içinde birden fazla hava olayı yaşanmaz.
4. (Doğru) Ülkemizde en fazla can ve mal kaybına yol açan doğa kaynaklı afet depremdir.
5. (Yanlış) Yaz aylarında en sık görülen doğa kaynaklı afet çığdır.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92-93 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz. 


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Yağışların yoğun olduğu dönemlerde toprağın yağmur suyunu emememesi ve eğimli yamaçlardan kaymasıdır.  = Heyelan
2. Akarsuların suları taşıyamadığı için suların çevreye yayılmasıdır. = Sel
3. İnsanın ortaya koyduğu her türlü üründür. = Beşeri
4. Sınırları belli bir alanın kuş bakışı görünümünün belli bir oranda küçültülerek bir düzleme aktarılmasıdır. = Harita
5. Dağ, ova, tepe, deniz, göl ve akarsu gibi yeryüzü şekillerini gösteren haritalardır. = Fiziki

YUKARIDAN AŞAĞIYA

6. Belirli bir yerde oluşan hava olaylarının bir günlük ya da haftalık seyridir. = Hava Durumu
7. Yer kabuğunda meydana gelen kırılmalardan dolayı aniden ortaya çıkan sarsıntıdır. = Deprem
8. İzcilerin kamp yaptığı yerin adıdır. = Oba
9. Kıta, ülke ve illerin sınırlarını gösteren haritalardır. = Siyasi
10. Oluşumunda insan etkisi olmayan varlıklar ve yeryüzü şekilleridir. = Doğal


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Bulutlu bir günde yanınızda teknolojik araç olmadan yönünüzü nasıl bulurdunuz?


Cevap :

Bulutlu bir günde teknolojik araç olmadan yönümü bulmak için doğadaki ipuçlarını kullanırdım. Örneğin:

  • Ağaçların ve yosunların genellikle kuzey tarafında daha fazla olduğunu bilerek yönümü belirleyebilirim.

  • Rüzgârın esme yönüne, çevredeki dağların, derelerin ya da yolların gidişine bakabilirim.

  • Daha önce geçtiğim belirgin işaretleri (taş, ağaç, bina gibi) hatırlayarak geri dönebilirim.


2. Doğa kaynaklı afetler yaşamımızı nasıl etkiler?


Cevap : Doğa kaynaklı afetler (deprem, sel, heyelan, fırtına gibi) yaşamımızı olumsuz etkiler. Evler, yollar ve köprüler yıkılabilir, ulaşım ve iletişim zorlaşabilir. İnsanlar evlerini kaybedebilir, yaralanabilir ya da hayatını kaybedebilir. Ayrıca günlük yaşamı, okulları, iş yerlerini ve ekonomiyi de olumsuz etkiler. Bu yüzden afetlere karşı hazırlıklı olmak çok önemlidir.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Doğa Kaynaklı Afetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları daha iyi anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Doğa Kaynaklı Afetler Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere deprem, sel, heyelan gibi doğa kaynaklı afetler hakkında bilgi verir ve bu afetlere karşı nasıl önlem alınabileceğini öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğa Kaynaklı Afetler Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 82 Cevapları


Soru : Çevrenizde olabilmesi öngörülen doğa kaynaklı afetler nelerdir? Araştırınız.


Cevap : Yaşadığım çevrede; deprem, sel ve su baskını, heyelan (toprak kayması), fırtına, orman yangını ve bazı yerlerde çığ gibi doğa kaynaklı afetler olabilir. Yaşadığım bölgeye göre bu afetlerin riski değişir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 83 Cevapları


Soru : Sel afetine karşı başka hangi önlemler alınabilir?


Cevap :

Maddeler Halinde Sel afetine karşı alınabilecek önlemler:

  • Evler ve binalar dere yataklarına ve su taşkın alanlarına yapılmamalıdır.

  • Yağmur suyu kanalları ve rögarlar düzenli olarak temizlenmelidir.

  • Arazilerde ağaçlandırma ve yeşil alanlar artırılmalıdır ki su toprağa süzülebilsin.

  • Sel uyarılarını takip etmek ve gerekli durumlarda yüksek yerlere çıkmak gerekir.

  • Bahçelerde ve çevrede suyun akışını engelleyecek çöp, moloz, toprak yığınları bırakılmamalıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 91 Cevapları


Soru : Aşağıda deprem anında yapılan bazı davranışlar verilmiştir. Bu davranışlardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


Cevap :

  • Doğru = Merdivenlere ya da çıkışlara doğru koşmamalıyız.

  • Yanlış = Sarsıntı başlar başlamaz dışarı çıkmalıyız.

  • Yanlış = Balkona çıkıp etrafa bakmalıyız.

  • Doğru = Pencerelerden uzak durmalıyız.

  • Doğru = Kesinlikle asansör kullanmamalıyız.

  • Yanlış = Deprem sırasında dışardaysak hemen eve koşmalıyız.

  • Doğru = Telefonlarımızı acil durum ve yangınları bildirmek dışında kullanmamalıyız.


Soru : Aşağıdaki görselde numaralandırılmış evlerin doğa kaynaklı hangi afetlere uğrama riski vardır? Düşüncelerinizi aşağıda numaralandırılmış alana yazınız.


Cevap :

Görsele göre her evin bulunduğu yerin doğal afet riski şöyle olabilir:


Ev 1 (uçurum kenarında)
Heyelan ve toprak kayması riski var. Yağmur veya deprem olursa toprak kayabilir ve ev zarar görebilir.

Ev 2 (akarsu kenarında, dere yatağı)
Sel ve taşkın riski var. Yağmurlar sonrası dere taşarsa ev su altında kalabilir.

Ev 3 (orman içinde)
Orman yangını riski var. Yaz aylarında orman yangınları eve ulaşabilir.

Ev 4 (şelale ve dere yatağına çok yakın)
Sel ve su baskını riski var. Ayrıca şiddetli yağışlarda suyun taşması tehlikeli olabilir.

Ev 5 (orman kenarında)
Orman yangını riski var. Ayrıca çok rüzgarlı günlerde ağaç devrilmesi tehlikesi olabilir.

Ev 6 (dağ eteğinde, çığ bölgesi)
Çığ ve kaya düşmesi riski var. Kışın kar yığınları veya kaya parçaları evin üzerine kayabilir.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 78-79-80-81 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Yaşadığım Yerin Özellikleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 78-79-80-81. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 78-79-80-81 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yaşadığım Yerin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşadıkları yerin coğrafi, kültürel ve doğal özelliklerini tanıma fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 78, 79, 80, 81 Cevapları” ise ders tekrarlarında ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığım Yerin Özellikleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 78-79-80-81


Soru : Yaşadığınız ilin yer şekilleri hakkında neler biliyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap :

İstanbul : İstanbul’un büyük kısmı düzlük ve hafif dalgalı arazilerden oluşur. Boğaz şehri ikiye böler. Kıyılar girintili çıkıntılıdır. Çatalca ve Kocaeli platoları üzerinde kuruludur.

Ankara : İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan Ankara’nın büyük kısmı yayla ve plato görünümündedir. Etrafı dağlarla çevrili, ortası düzlük alanlardan oluşur.

İzmir : Ege kıyısında yer alır. Kıyıları girintili çıkıntılıdır, çok sayıda koy ve körfez bulunur. İç kesimlere gidildikçe ovalar ve tepeler vardır. Gediz ve Küçük Menderes ovaları önemlidir.

Antalya : Akdeniz kıyısında bulunur. Sahil boyunca düz ve verimli ovalar (Antalya Ovası) vardır; hemen gerisinde Toros Dağları yükselir. Kıyıdan içeriye gidildikçe dağlık alanlar artar.

Hatay :  Akdeniz’in doğusunda yer alır. Amik Ovası geniş ve verimli bir düzlük alan oluşturur. Çevresinde Amanos Dağları yükselir. Kıyı kesimi düzdür.

Erzurum :  Doğu Anadolu Bölgesi’nin yüksek yaylaları ve dağlarıyla kaplıdır. Türkiye’nin en yüksek platolarından biri olan Erzurum-Kars platosu burada bulunur, kışları sert ve uzun sürer.

Trabzon : Karadeniz kıyısında yer alır. Kıyı şeridi dar ve düzdür, hemen arkasında Karadeniz Dağları yükselir. Dağlar denize paralel uzandığı için kıyı ile iç kesimler arasında dik yamaçlar vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 81 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin nüfus özelliklerini ve yer şekillerini anlatan şiir veya öykü yazarak sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

İstanbul – Şiir

Boğazında gemiler süzülür ağır ağır,
İki kıta birleşir köprülerinde bahar.
Kalabalık sokaklar, ışıl ışıl geceler,
İstanbul’da hayat durmaz, hep devam eder.


Ankara – Şiir

Bozkırların ortasında yüce başkentim,
Tarihle dolu sokaklarında izim.
Anıtkabir’le yücelir özgürlük sesi,
Ankara’da hissedilir vatanın nefesi

İzmir – Şiir

Deniz kokusu dolar Kordon boyuna,
Martılar eşlik eder sabah yoluna.
Ege’nin incisi, özgür ve güzel,
İzmir’de güneş batarken her şey özel.


İstanbul – Kısa Öykü

Bir sabah vapura binen Elif, martı sesleri ve simit kokusuyla güne başladı. İstanbul’un kalabalık caddelerinde yürürken hem tarihi surları hem de modern gökdelenleri gördü. Bu şehirde geçmiş ve gelecek yan yana yaşıyordu.

Ankara – Kısa Öykü

Ahmet, ailesiyle Anıtkabir’i ziyaret ettiğinde büyük bir gurur hissetti. Ankara’nın geniş caddelerinde yürürken modern binalar ve tarihi yapılar arasında ülkenin başkent olmasının önemini düşündü.

İzmir – Kısa Öykü

Zeynep sabah sahilde yürüyüş yaptı. Hafif esen rüzgar ve deniz kokusu ona huzur verdi. Kordon’da oturup denizi izlerken İzmir’in hem hareketli hem de huzurlu bir şehir olduğunu düşündü.



 

error: Content is protected !!