4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre konusuna dair etkinliklerin doğru yanıtlarını sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları‘nda yer alan bu etkinlikler, öğrencilerin Peygamberimizin doğduğu çevre hakkındaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, konuyu daha iyi anlar ve öğretici materyallerle desteklenirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 80, 81, 82, 83, 84 Cevapları, MEB Yayınları tarafından hazırlanan içeriklerle öğrencilere detaylı bir bilgi sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersindeki bu sayfalarda yer alan etkinliklerin yanıtlarını içermekte olup, öğrencilerin Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre konusundaki bilgi ve anlayışlarını geliştirir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84


Soru : Hz. Peygamber’in doğduğu çevre hakkında bilgi sahibi olmak sizce neden önemlidir?


Cevap : Hz. Peygamber’in doğduğu çevreyi tanımak, onun getirdiği mesajların hangi koşullarda ortaya çıktığını ve o dönemdeki insanların ihtiyaçlarına nasıl cevap verdiğini anlamamızı sağlar. Ayrıca, cahiliye döneminin dinî, sosyal ve ahlaki yapısını öğrenmek, İslam’ın getirdiği değişimlerin büyüklüğünü kavramamıza yardımcı olur. Bu bilgiler, Peygamberimizin örnek kişiliğini ve mücadele azmini daha iyi anlamamızı sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Verilen tabloya Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu ortamın dinî, sosyal ve ekonomik özelliklerini kısaca yazınız.


Cevap :

Hz. Peygamber’in (sav) doğduğu Mekke, dinî olarak putperest bir toplumdu. İnsanlar birçok putu tapınıyor ve Kâbe etrafında ibadet ediyorlardı. Ancak, bu dönemde bir grup insan, özellikle Hanifler, tek tanrıya inanıyordu.

Sosyal açıdan, Mekke’de kabilecilik yaygındı. Akrabalık bağları oldukça güçlüydü ve insanlar kabileler arası dayanışma içinde yaşıyorlardı. Fakat, kölelere ve kadınlara karşı çok sert tutumlar sergileniyordu. Aynı zamanda kan davaları ve kabileler arası çatışmalar da yaygındı.

Ekonomik olarak, Mekke, ticaretin önemli bir merkeziydi. Kervan yolları üzerinde bulunması nedeniyle, kervan ticareti büyük önem taşıyordu. Mekke’nin zenginliği, bu ticaretin sağladığı gelirle artıyordu. Ayrıca, fuarlar ve panayırlar da ticari hayatın bir parçasıydı.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim etkinlikleri için kapsamlı bir kaynak sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları‘nda yer alan 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme fırsatı bulurlar. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu sayfa, öğrencilere konuyu pekiştirme ve eksiklerini belirleme konusunda rehberlik eder.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 79 Cevapları, öğrencilere ünite değerlendirmesi sürecinde büyük bir yardım sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde çocuklar, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. ünitesindeki konuları etkin bir şekilde öğrenebilirler. 4. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, üniteyi ne kadar öğrendiklerini belirleyebilir ve bu süreçte kendilerini geliştirebilirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Güvenilir bir insanda bulunması gereken özellikler nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Güvenilir bir insanda dürüstlük, sadakat, sorumluluk bilinci, sözünde durma ve adaletli olma gibi özellikler bulunmalıdır. Güvenilir bir kişi, verdiği sözleri tutar ve başkalarının haklarına saygı gösterir. Ayrıca, emanet edilen bir şeyi korur ve başkalarının sırlarını ifşa etmez.


Soru : Her yıl milyonlarca Müslüman, Mekke ve Medine şehirlerini niçin ziyaret eder? Araştırınız.


Cevap : Müslümanlar, her yıl Mekke’yi ziyaret ederek hac ve umre ibadetlerini yerine getirirler. Mekke’de bulunan Kâbe, İslam’ın kutsal merkezidir. Medine ise Hz. Muhammed’in (sav) kabrinin bulunduğu şehir olup, Müslümanlar burada Peygamber Efendimize olan sevgilerini göstermek ve Ravza-i Mutahhara’yı ziyaret etmek için gelirler. Bu ziyaretler, manevi bağları güçlendirmek ve dini vecibeleri yerine getirmek amacıyla yapılır.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) başka hangi isimlerinin olduğunu araştırarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hz. Muhammed’in (sav) diğer isimleri şunlardır:

  1. Ahmed: Övülen, övgüye layık.
  2. Mahmud: Övülen kişi.
  3. Mustafa: Seçilen, seçilmiş kişi.
  4. Habibullah: Allah’ın sevgilisi.
  5. Rasulullah: Allah’ın elçisi.
  6. Nebiyyullah: Allah’ın peygamberi.

Soru : Salli ve Barik dualarının okunuşunu ve anlamlarını araştırarak defterinize not alınız.


Cevap :

Salli Duası Okunuşu: “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed. Kema salleyte ala İbrahime ve ala ali İbrahim. İnneke Hamidün Mecid.”

Salli Duası Anlamı: “Allah’ım! İbrahim’e ve onun âline rahmet ettiğin gibi, Muhammed’e ve onun âline de rahmet et. Şüphesiz sen, övülen ve yüce olansın.”

Barik Duası Okunuşu: “Allahümme barik ala Muhammedin ve ala ali Muhammed. Kema barekte ala İbrahime ve ala ali İbrahim. İnneke Hamidün Mecid.”

Barik Duası Anlamı: “Allah’ım! İbrahim’e ve onun âline bereket verdiğin gibi, Muhammed’e ve onun âline de bereket ver. Şüphesiz sen, övülen ve yüce olansın.”


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim etkinlikleri ile öğrencilerin konuyu pekiştirmelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları‘nda yer alan 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirme fırsatı bulurlar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, öğrencilerin konuya dair anlayışlarını ölçmelerini ve eksik noktaları belirlemelerini destekler.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 74, 75, 76, 77 Cevapları, ünite değerlendirme etkinlikleri ile öğrencilerin bilgilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. ünitesine ait etkinliklerin yanıtlarını sunarak, çocukların öğrenme sürecini güçlendirir. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sağlanan bu kaynaklar, çocukların konuyu ne derece kavradıklarını belirlemelerine yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Din, insanların güzel ahlak sahibi olması için kurallar koyar.
  2. (Yanlış) Sadece bana hediye veren kişilerle arkadaşlık ederim.
  3. (Yanlış) Fatiha suresi, Kur’an-ı Kerim’in son suresidir.
  4. (Doğru) Akrabalarımızın sevinçli ve hüzünlü zamanlarında yanlarında olmak gerekir.
  5. (Doğru) Sevgi ve saygı, toplumda güzel ahlakın yaygınlaşmasını sağlar.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. İnsanın iyi veya kötü olarak nitelendirilen huy ve davranışlarına ahlak denir.
  2. Saygı, bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli ve ölçülü davranma duygusudur.
  3. Size bir selam verildiği zaman ondan daha güzeliyle veya aynıyla karşılık verin.
  4. Öğretmenler; bilgimizi ve görgümüzü geliştiren, hayatımıza rehberlik eden insanlardır.
  5. Fatiha namazların her rekâtında okunur.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz. 


1. Aşağıdakilerden hangisi insanlarla ilişkilerimizde sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir?


A) Hediyeleşmek
B) Kavga etmek
C) Sevdiğini söylemek
D) Selamlaşmak

Cevap : B) Kavga etmek Sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir.


2. Sevgi ve saygıyı, bir duvarı sağlamlaştıran harç gibi düşünebiliriz. İnsanları bir arada tutan, birlik ve beraberliklerini koruyan duygu sevgi ve saygıdır. Sevgi ve saygı, insanları yakınlaştırarak onların birbirlerine merhametle davranmalarını sağlar.

Metinde vurgulanan ana düşünce aşağıdakilerden hangisidir?


A) Duvarın sağlam olması için harç kullanılmalıdır.
B) Hz. Peygamber, güzel ahlak sahibidir.
C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
D) Güvenli bir toplum için dürüstlük önemlidir.

Cevap : C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
Metinde sevgi ve saygının birlik ve beraberliği koruduğu vurgulanmaktadır.


3. Aşağıdaki kavramların hangisi “akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak” anlamına gelir?


A) Sılayırahim
B) Ahlak
C) Adalet
D) Cömertlik

Cevap : A) Sılayırahim
Akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak anlamına gelir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


4. “Hayır dile komşuna, hayır gele başına.” atasözünde aşağıdakilerden hangisi anlatılmaktadır?


A) Komşularımızın isteklerine “Hayır!” demeliyiz.
B) Komşumuzun çocuklarıyla arkadaşlık etmeliyiz.
C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
D) Komşumuza ziyarete gitmeliyiz.

Cevap : C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
Atasözünde komşularla iyi ilişkiler kurmanın önemi vurgulanmaktadır.


5. I. Bismillâhirraḥmânirraḥîm
II. Elḥamdülillâhi rabbilâlemîn
III. Erraḥmânirraḥhîm
IV. Mâliki yevmiddîn
V. İyyâke na’budü ve iyyâke nesteîn
VI. Sırâtalleẕîne en’amte aleyhim / Ğayrilmağdûbi aleyhim veleddâllîn
VII. İhdinassırâtalmüstaḳîm

Numaralandırılarak verilen ifadelerden hangi ikisinin yeri değişirse Fatiha suresinin okunuşu doğru olur?


A) I. ve II.
B) III. ve IV.
C) V. ve VI.
D) VI. ve VII.

Cevap : D) VI. ve VII.
Bu iki ayetin yerleri değiştirildiğinde Fatiha suresinin doğru sırası elde edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : Güzel ahlak sahibi olmak insana neler kazandırır? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Güzel ahlak sahibi olmak, insanlara güven kazandırır, saygı uyandırır ve sosyal ilişkileri güçlendirir. Örneğin, dürüst bir insan çevresindeki kişiler tarafından güvenilir bulunur, adil bir kişi toplumda takdir görür. Ayrıca güzel ahlak, bireyin hem dünyada hem de ahirette huzurlu ve mutlu bir yaşam sürmesine vesile olur. Örneğin, yardımsever bir kişinin insanlara yaptığı iyilikler, dostluk ve sevgi bağlarının artmasını sağlar.


Soru : Ailenizle ilişkilerinizin iyi olması için nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız.


Cevap : Ailemle ilişkilerimin iyi olması için sevgi, saygı ve anlayışa önem veririm. Onlara karşı hoşgörülü davranır, fikirlerini dinlerim. İhtiyaçlarına duyarlı olur, yardım ederim. Örneğin, ev işlerinde destek olmak veya birlikte zaman geçirmek aile bağlarını güçlendirir. Ayrıca, tartışmalarda yapıcı olmaya çalışır, kırıcı sözlerden kaçınırım.


Soru : Kur’an-ı Kerim’e göre, insanlarla ilişkilerde dikkat edilmesi gereken
beş olumlu davranış yazınız.


Cevap :

  1. Adaletli olmak: İnsanlar arasında ayrım yapmadan hakka uygun davranmak (Nisa suresi, 135. ayet).
  2. Doğru sözlü olmak: Yalan söylememek, dürüst olmak.
  3. Sabırlı olmak: Zorluklar karşısında metanet göstermek (Bakara suresi, 153. ayet).
  4. Merhametli olmak: Özellikle anne babaya ve zayıf durumda olanlara karşı şefkat göstermek (İsra suresi, 23-24. ayet).
  5. Bağışlayıcı olmak: İnsanların hatalarını affederek kin tutmamak.

Soru : Fatiha suresinde Yüce Allah’ın hangi isim ve sıfatları yer alır? Yazınız.


Cevap :

  • Rab: Alemlerin Rabbi, her şeyi yaratan ve yöneten.
  • Rahman: Sonsuz merhamet sahibi.
  • Rahim: Bağışlayan ve esirgeyen.
  • Malik-i Yevmiddin: Din gününün sahibi.
  • Hidayet veren: Doğru yola ileten.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilere 4. Sınıf Din Kültürü dersinde Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni‘ni anlamaları için kapsamlı bilgiler sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, öğrencilerin Fatiha Suresi‘nin metnini ve anlamını öğrenmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları, bu bilgilerin pekiştirilmesi ve derinleştirilmesi için etkili bir kaynaktır. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, öğrencilerin dini bilgilerini geliştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 72, 73 Cevapları, Fatiha Suresi‘nin öğrenilmesi sürecinde öğrencilere rehberlik eder. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde çocuklar, bu önemli surenin anlamını ve içeriğini derinlemesine anlayabilirler. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan bu kaynaklar, dini bilgilerle ilgili eksikliklerin giderilmesine ve öğrencilerin konuyu daha iyi kavramalarına yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73


Soru : Fatiha suresi nerelerde okunur?


Cevap : Fatiha suresi, namazlarda her rekatta okunması farz olan bir suredir. Namazın rüknü olarak kabul edilir ve ibadetlerin en önemli bölümlerinden biridir. Ayrıca duaların kabulü için yapılan niyazlarda da sıkça okunur.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları 


Soru : Fatiha suresinin okunuşunu anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72-73 Cevapları”

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni ile ilgili önemli bilgiler sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları‘nda bulunan etkinlikler, öğrencilerin insan ilişkilerinde sevgi ve saygının önemini kavramalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan 4. Sınıf Din Kültürü İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları, metnin anlaşılmasını destekleyen ve çocukların bu konuyu derinlemesine öğrenmelerini sağlayan aktiviteleri içerir.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları, öğrencilere sevgi ve saygı kavramlarının insan ilişkilerindeki önemini öğretir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde çocuklar, bu değerlerin günlük yaşamlarına nasıl entegre edileceğini öğrenirler. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kaynaklar, öğrencilere insani ilişkilerde olumlu davranışları pekiştirmeleri için gereken bilgileri sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


Soru : “Yaratılanı severim, Yaradan’dan ötürü.” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Bu söz, Allah’ın yarattığı her varlığa sevgi ve saygı duymamız gerektiğini ifade eder. İnsanlar, hayvanlar, doğa ve tüm canlılar Allah’ın yaratmasıyla var olmuştur. Yaradan’a olan sevgimiz ve bağlılığımız, yarattıklarına karşı da merhametli ve saygılı olmamızı gerektirir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


İslam dini, insanlarla ilişkilere selamlaşarak başlanılmasına önem vermiştir. “Size bir selam verildiği zaman, ondan daha güzeliyle veya aynı selamla karşılık verin…” (Nisa suresi, 86. ayet.) ayeti ile Yüce Allah, selam vermenin yanında selama güzel bir karşılık verilmesini de emreder. Hz. Peygamber’in, selam yaygınlaştırıldıkça insanların aralarındaki sevgi ve saygının artacağını buyurması da selamın önemli olduğunu gösterir. (bk. Müslim, İman, 93.) Selamlaşmak iyi ilişkileri başlatan bir davranıştır. Komşumuzla karşılaştığımızda selamlaşmamak, aslında birbirimizi görmezden gelmek demektir. Selam verince aramızda bir iletişim başlar. Böylece komşumuzun bir sıkıntısından haberdar olur veya onun bir mutluluğunu paylaşırız. Bu yüzden selamlaşmak gibi güzel bir işi başlatan olmak için yarışmalı, karşımızdakinden beklemeden selam vermeye çalışmalıyız.

Soru : Metinden değerlerimizle ilgili ilkeler çıkarınız.


Cevap :

  • Selamlaşmanın önemi.
  • İletişimi başlatan taraf olma.
  • Sevgi ve saygının artırılması.
  • Komşuluk ilişkilerine dikkat etme.
  • Yardımlaşma ve paylaşma duygusunu geliştirme.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


“Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi ve anne babanıza iyi davranmanızı emretti. Onlardan biri veya ikisi senin yanında yaşlanırsa onlara ‘Öf’ bile deme! Onları azarlama! İkisine de gönül alıcı güzel sözler söyle. Onlara merhametle ve alçak gönüllülükle kol kanat ger. ‘Rabbim! Onlar nasıl küçüklükte beni şefkatle eğitip yetiştirdilerse şimdi sen de onlara merhamet göster.’ diyerek dua et.”

(İsra suresi, 23-24. ayetler.)

Soru : Verilen ayetlerden hareketle anne babaya nasıl davranılması gerektiğini listeleyiniz.


Cevap :

  • Anne babaya iyi davranmalı.
  • Onları azarlamamalı, “Öf” bile dememeli.
  • Gönül alıcı ve güzel sözler söylemeli.
  • Onlara merhametle ve alçakgönüllülükle yaklaşmalı.
  • Onlar için dua etmeli, şefkat göstermelidir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi Betül’ün yazacağı mesajla tamamlayalım.

Salgın günleriydi. Salgından olumsuz etkilenmesinler diye 65 yaş üstü büyüklere sokağa çıkma kısıtlaması uygulanıyordu. Betül de derslerini tüm gün çevrim içi evden takip etmişti. Dersler bitip akşam olunca bir arkadaşından video paylaşımı geldi. Arkadaşı, paylaştığı videonun altına gülme sembolleri de eklemişti. Betül videoyu açıp izledi. Videoda hastaneye gitmek için sokağa çıkmış yaşlı bir amca vardı. Yaşlı amcayı sokakta yakalayan bir genç, onunla alay ederek ve sokağa çıkma yasağıyla korkutarak konuşuyordu. Yaşlı amca da büyük bir mahcubiyetle o alaycı gence durumunu anlatmaya çalışıyordu. Videoyu izledikten sonra Betül’ün gözleri doldu, boğazı düğümlendi. Yaşlı amcanın mahcup hâli gözünün önünden gitmiyordu. Yaşlı amcayı izni olmadan kameraya çekerek onunla alay etmeyi bir insan niçin yapar? Sosyal medyada etkileşim oluşturmak için yaşlılarla alay etmeyi bir insan nasıl kabul eder? Bu sorular Betül’ün vicdanın sesiydi. Betül, bu duygularla kendisine bu videoyu komik simgelerle gönderen arkadaşına bir mesaj yazmaya karar verdi.


Cevap : “Merhaba, gönderdiğin videoyu izledim ve çok üzüldüm. Yaşlı bir insanla alay etmek doğru bir davranış değil. Bu, onların onurunu zedeler ve toplumda sevgi yerine saygısızlığı artırır. Lütfen böyle videoları paylaşmaktan kaçınalım ve herkesi daha çok sevgi ve anlayışla kucaklayalım.”


Soru : Sizce Betül, arkadaşının bu videoyu paylaşmasına karşılık nasıl bir mesaj
yazmış olabilir?


Cevap : Bu video beni çok üzdü. Yaşlı insanlar bizim baş tacımızdır ve onların zor durumlarını alay konusu yapmak hiç hoş değil. Lütfen böyle paylaşımlar yerine onları anlamaya ve destek olmaya yönelik şeyler paylaşalım. Bu konuda biraz daha hassas olabiliriz.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda aile ve akrabalıkla ilgili ifadeler yer almaktadır. Anlamını bilmediğiniz ifadeleri sözlükten bulunuz. Bildiğiniz başka ifadeler varsa bunları tablonun altına yazınız.


Cevap :

Anlamı Bilinmeyen İfadeler:

  • Baldız: Eşin kız kardeşi.
  • Bacanak: Aynı kadınların kız kardeşleriyle evlenen erkekler arasındaki ilişki.
  • Eltİ: Aynı ailenin erkek kardeşlerinin eşleri arasındaki ilişki.
  • Dünür: Çocukları birbirleriyle evlenen aileler arasındaki ilişki.

Bildiğim Başka İfadeler:

  • Kayınbirader: Eşin erkek kardeşi.
  • Gelinin kardeşi: Evlilik bağıyla bir kişinin eşinin ailesine mensup olan kardeş.
  • Kuzen: Amca, dayı, hala veya teyzenin çocuğu.
  • Üvey kardeş: Anne ya da baba bir olan kardeş.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Hz. Aişe, bir gün Hz. Peygamber’e şöyle sordu: “Ey Allah’ın Resulü! İki komşum var, ikramda bulunurken önce hangisinden başlayayım?” Hz. Peygamber, “Kapısı sana en yakın olandan.” cevabını verdi. (Buhari, Hibe, 16.)

Soru : Komşuluk ilişkileri açısından Hz. Peygamber’in cevabını yorumlayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in bu cevabı, komşuluk ilişkilerinde önceliğin yakınlık ve erişilebilirliğe verilmesi gerektiğini vurgular. Kapısı en yakın olan komşu, sıkça karşılaşılan ve iletişim halinde olunan kişidir. Bu nedenle, ilişkilerin güçlendirilmesi için ikram veya yardımlaşmada önce yakın komşudan başlanmalıdır. Bu yaklaşım, komşuluk bağlarının güçlenmesini ve yardımlaşmanın yaygınlaşmasını sağlar.


Soru : Aşağıda komşuluk hakkında atasözleri yer almaktadır. Bu atasözlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüklerinden araştırarak arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Ev alma, komşu al: Yaşanılan çevredeki insanlarla iyi geçinmek, komşuların karakteri ve tutumu huzurlu bir yaşam için evin fiziksel özelliklerinden daha önemlidir.

Gülme komşuna, gelir başına: Başkalarının başına gelen kötü olaylarla alay etmemeli veya sevinmemeliyiz, çünkü aynı durum bir gün bizim de başımıza gelebilir.

Hayır dile komşuna, hayır gele başına: Komşuya iyilik ve güzellik dilemek, dolaylı olarak bize de iyi şeylerin gelmesine vesile olur. İyilik temennileri karşılıklı bir bağ oluşturur.

Komşu hakkı, Allah hakkı gibidir: Komşulara saygı ve iyi davranmak, Allah’a kulluk etmek kadar önemli bir insani görevdir.

Kurt, komşusunu yemez: Doğadaki hayvanlar bile yakınlarına zarar vermezken, insanların da komşularına kötülük yapmaması gerektiği vurgulanır.

Komşuda pişer, bize de düşer: Komşular arasındaki paylaşma ve yardımlaşmanın önemini anlatır. Komşular birbirinden fayda görebilir.

Komşu komşunun külüne muhtaçtır: En küçük ihtiyaçlar için bile komşuların birbirine destek olması gerekebilir. Yakın çevremizle dayanışma, hayatı kolaylaştırır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Arkadaşınızda bulunmasını istediğiniz beş özelliği, verilen kelimelerden seçerek cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  • Arkadaşımın dürüst olmasını isterim.
  • Arkadaşımın güvenilir olmasını isterim.
  • Arkadaşımın samimi olmasını isterim.
  • Arkadaşımın sevecen olmasını isterim.
  • Arkadaşımın adil olmasını isterim.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!