İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 4. Sınıf
İlkokul eğitiminde, öğrencilerin çeşitli derslerle kapsamlı bir şekilde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı, öğrencilere matematiksel düşünme becerileri kazandırırken, temel kavramları ve işlemleri öğretmektedir. Aynı zamanda, 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile dil becerileri geliştirilmekte, okuma ve yazma yetenekleri pekiştirilmektedir.
Öğrencilerin dünyayı daha iyi anlamaları için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı bilimin temel ilkelerini öğretirken, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ise tarih, coğrafya ve kültürel değerleri tanıtmaktadır. Ayrıca, 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı, dini değerler ve ahlaki eğitimi desteklemekte, öğrencilerin manevi gelişimlerine katkıda bulunmaktadır.
Eğitim sürecinde güvenli bir yaşam için 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı, trafik kurallarını öğretmekte ve öğrencilerin güvenliğini artırmaktadır. Ayrıca, 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı ile birey hakları ve toplumsal değerler üzerinde durulmakta, öğrencilerin bilinçlenmesi sağlanmaktadır. Tüm bu dersler, İlkokul 4. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı ile desteklenerek, öğrencilerin derslerde daha iyi başarı göstermeleri hedeflenmektedir.
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 133. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddeyle ilgili ölçülebilir özellikleri pekiştirmesine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfada yer alan etkinliklerle öğrencilerin kütle ve hacim arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlar. Böylece öğrenciler, ölçme kavramlarını günlük yaşamda uygulayarak öğrenirler.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 133 Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları bölümünde öğrenciler, farklı maddelerin ölçüm sonuçlarını karşılaştırarak analiz yapar. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 133 Cevapları ise öğrencilere bilimsel düşünme, gözlem yapma ve sonuç çıkarma becerileri kazandırır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 133
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları
1. Aşağıda verilen görsellerdeki varlıkların kütlelerini tahmin ediniz. Tahmininize en yakın olan değeri işaretleyiniz.
Cevap:
“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları”
2. Aşağıdaki sıvıların hacimlerini karşılaştırınız. Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak aşağıdaki noktalı alana yazınız.
Cevap: Su Şişesi > Kola Şişesi > Süt şişesi > Ayran Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayabiliriz.
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hacim kavramını anlamalarına yardımcı olacak etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları bu sayfalarda, maddelerin kapladığı alanın nasıl ölçüldüğünü örneklerle açıklar. Öğrenciler, sıvıların ve katıların hacmini ölçmeyi öğrenirken ölçme araçlarını doğru kullanma becerisi kazanır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132 Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Hacim Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, hacim ölçme etkinlikleri yaparak bilgilerini pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 129, 130, 131, 132 Cevapları ise öğrencilerin hem deneysel hem de gözlemsel öğrenme becerilerini geliştirir, fen bilimlerini daha eğlenceli ve anlaşılır hale getirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hacim Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132
Soru : Peki süt, su veya meyve suyu gibi sıvı bir madde satın alacağımız zaman ürünleri bu maddelerin kütlesine göre mi satın alırız? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Hayır, süt, su veya meyve suyu gibi sıvı maddeleri kütlesine göre değil, hacmine göre satın alırız. Bu tür ürünlerin miktarı litre (L) veya mililitre (ml) cinsinden ölçülür ve ambalajlarının üzerinde bu şekilde belirtilir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 130 Cevapları
Soru : . Peki miktarını bilmediğimiz sıvı bir maddenin hacmini nasıl ölçebiliriz? Şimdi sıvıların hacmini nasıl ölçebileceğimizi keşfetmeye çalışalım.
Cevap: Miktarını bilmediğimiz sıvı bir maddenin hacmini dereceli silindir, ölçü kabı veya beherglas gibi ölçü araçlarıyla ölçeriz. Bu araçlardaki ölçek çizgileri, sıvının kaç mililitre veya litre olduğunu gösterir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 132 Cevapları
HACİMLERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR
Kullanılacak Malzemeler
■ Dereceli silindir ■ Kap (farklı büyüklükte iki adet) ■ Su (bir miktar) ■ Süt ■ Sıvı yağ (bir miktar) ■ Taş ■ Silgi ■ Meyve suyu (bir miktar) Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın hacimlerini dereceli silindir ile ölçünüz.
▲ Kaplardan küçük olanı büyük kabın içine koyunuz. Küçük kabı ağzına kadar su ile doldurunuz ve kabın içine silgiyi atınız. Silgiyi atınca büyük kap içine taşan su miktarını dereceli silindir ile ölçünüz. Aynı işlemi taş için de uygulayınız.
Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Maddeler
Hacim (ml)
Su
100 ml
Süt
100 ml
Sıvı yağ
80 ml
Meyve suyu
120 ml
Silgi
40 ml
Taş
60 ml
● Hacmi en fazla olan madde hangisidir?
Cevap: Hacmi en fazla olan madde: Meyve suyu (120 ml)
● Hacmi en az olan madde hangisidir?
Cevap: Hacmi en az olan madde: Silgi (40 ml)
● Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.
Cevap: Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız: Silgiyi ve taşı su dolu kaba attığımızda taşan su miktarını dereceli silindirle ölçtük. Taşan suyun hacmi, cismin hacmini verir.
● Etkinlikte kullandığınız su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi kaç mililitredir?
Cevap: Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi: 100 ml + 100 ml + 120 ml + 80 ml = 400 ml
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Kütle Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerin ölçülebilir özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları bu sayfalarda, kütle kavramını günlük yaşam örnekleriyle açıklar. Öğrenciler, farklı maddelerin kütlelerini karşılaştırarak ölçme kavramını öğrenir ve denge kurallarını deneyerek keşfederler.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128 Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Kütle Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kütle ile hacim arasındaki farkı kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127, 128 Cevapları bölümünde yer alan etkinlikler, çocuklara ölçme araçlarını doğru kullanmayı öğretir ve fen bilimlerine karşı merak duygusunu güçlendirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kütle Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128
Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Sizce süt ile domatesin miktarını aynı ölçme aracı ile mi ölçüyoruz? Örnek vererek açıklayınız.
Cevap: Hayır, süt ile domatesin miktarını aynı ölçme aracıyla ölçmeyiz. Çünkü süt sıvı bir madde, domates ise katı bir maddedir. Sütün miktarını litre ya da mililitre ile, ölçü kabı veya şişe kullanarak ölçeriz. Domatesin miktarını ise kilogram ile, terazi kullanarak ölçeriz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 126 Cevapları
Soru : Siz kütlenizin kaç kilogram olduğunu biliyor musunuz?
Cevap: Evet, biliyorum. Kütlem yaklaşık 30 kilogram (örnek olarak verilmiştir). Kütlemizi terazi veya baskül kullanarak kilogram cinsinden ölçeriz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 128 Cevapları
KÜTLELERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR
Kullanılacak Malzemeler
■ Eşit kollu terazi ■ Tartım takımı ■ Beherglas ■ Bir kutu süt (1 litre) ■ Domates (1 adet) ■ Patates (1 adet) ■ Kitap (1 adet) ■ Defter (1 adet) ■ Taş (1 adet) Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Domates, patates, kitap, defter ve taşın kütlelerini eşit kollu terazi ile ölçünüz.
▲ Beherglasın kütlesini boşken ölçerek darasını alınız.
▲ Beherglasa bir miktar süt koyarak eşit kollu terazi ile süt dolu beherglasın kütlesini ölçünüz. Sütün kütlesini hesaplayınız.
Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Maddeler
Kütlesi (Gram)
Domates
150 g
Patates
200 g
Kitap
400 g
Defter
250 g
Taş
300 g
Beherglas (Boş)
100 g
Beherglas (Sütle dolu)
1100 g
Süt
1000 g
● Kütlesi en fazla olan madde hangisidir?
Cevap: Kütlesi en fazla olan madde: Süt (1000 gram)
● Kütlesi en az olan madde hangisidir?
Cevap: Kütlesi en az olan madde: Beherglas (boş) (100 gram)
● Sütün kütlesini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.
Cevap: Sütün kütlesini nasıl hesapladınız: Süt dolu beherglasın kütlesinden boş beherglasın kütlesini çıkardım. 1100 g – 100 g = 1000 g
● Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır?
Cevap:
Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır:
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 121-122-123. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddeyi niteleyen özellikler konusunu pekiştirmesine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları bu sayfalarda yer alan etkinliklerle, öğrencilerin maddelerin renk, koku, tat, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini gözlemleyerek öğrenmelerini sağlar. Bu sayede öğrenciler çevrelerindeki maddeleri tanımayı ve karşılaştırmayı öğrenirler.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123 Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler öğrendiklerini etkinliklerle pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 121, 122, 123 Cevapları ise bilgileri düzenli bir şekilde tekrar etmelerini sağlar. Böylece fen bilimleri dersi, öğrencilerin hem gözlem yeteneğini hem de bilimsel düşünme becerisini geliştirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 121 Cevapları
Soru : Siz de suyu emen ve emmeyen maddelere örnekler veriniz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 122 Cevapları
Soru : Görsel 4.6’daki buzdolabı kapağı üzerindeki nesneler görülmektedir. Sizce bu nesneler, buzdolabı kapağında düşmeden nasıl duruyor olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Buzdolabı kapağındaki süsler, arkalarındaki mıknatıslar sayesinde düşmeden durur. Mıknatıslar, buzdolabının metal yüzeyini çeker ve bu sayede süsler kapakta sabit kalır.
Soru : Peki bu süsleri ahşaptan yapılmış kitaplığımıza yapıştırmak isteseydik süsteki mıknatıs ahşabı çeker miydi? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, süslerdeki mıknatıs ahşabı çekmez. Çünkü mıknatıslar sadece metal maddeleri çeker; ahşap, plastik veya cam gibi maddeleri çekemez.
Soru : Siz de mıknatıs tarafından çekilebilen ve çekilemeyen nesnelere örnekler veriniz.
Cevap:
Mıknatıs tarafından çekilebilen nesneler: Toplu iğne, çivi, ataş, demir çubuk, vida, çelik kaşık, madenî para, tel zımba, anahtar, kapı menteşesi.
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Suda Yüzme ve Batma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119-120. Sayfa Cevapları bölümü, İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları ile birlikte öğrencilerin maddeyi niteleyen özellikleri öğrenmesini sağlar. Bu sayfalarda, maddelerin suda yüzme ve batma durumları gözlemlenerek yoğunluk kavramı basit deneylerle açıklanır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119-120 Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER : Suda Yüzme ve Batma Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, suyun kaldırma kuvvetini keşfeder. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 118, 119, 120 Cevapları ise bu kazanımları pekiştirir, çocuklara gözlem yapma ve bilimsel düşünme alışkanlığı kazandırır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Suda Yüzme ve Batma Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119-120
Soru : Yukarıdaki görselleri dikkatlice inceleyiniz. Şemsiye, havlunun yapıldığı kumaştan, havlu ise şemsiyenin yapıldığı kumaştan yapılsaydı sonuç ne olurdu? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.
Cevap: Şemsiye havlu kumaşından olsaydı suyu emer ve ıslanırdı. Havlu şemsiye kumaşından olsaydı suyu emmez, kurulamazdık.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 119 Cevapları
MADDELERİ SINIFLANDIRALIM
Kullanılacak Malzemeler
■ Kâğıt havlu ■ Naylon poşet ■ Madenî para ■ Toplu iğne ■ Su ■ Kürdan ■ Odun talaşı ■ Leğen ■ Mıknatıs Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız. Gruptaki arkadaşlarınızla adil bir şekilde görev dağılımı yapınız.
▲ Odun talaşı ve toplu iğneleri karıştırınız. Mıknatısı karışıma yaklaştırarak mıknatısın hangi maddeleri çektiğini, hangi maddeleri çekmediğini gözlemleyiniz.
▲ Mıknatısı sırasıyla madenî para, kürdan ve kâğıt havluya da yaklaştırarak mıknatısın bu maddeleri çekip çekmediğini gözlemleyiniz.
▲ Leğen içerisine madenî para, kürdan ve toplu iğneleri atınız. Bu maddelerin suda yüzme ve suda batma durumlarını gözlemleyiniz.
▲ Leğeni su ile doldurunuz. Su içerisine kâğıt havlu, naylon poşet ve kürdanı batırıp çıkararak bu maddelerin suyu emip emmediklerini gözlemleyiniz. Ellerinizle dokunarak nesnelerin suyu emip emmediğini kontrol ediniz.
▲ Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikteki gözlemleriniz doğrultusunda tabloyu “X” işareti ile doldurunuz.
Cevap:
Madde
Suda Yüzme
Suyu Emme
Mıknatıs Tarafından Çekilme
Kâğıt havlu
X
X
Naylon poşet
X
Madenî para
X
Kürdan
X
Toplu iğne
X
Odun talaşı
X
● Hangi maddeler suda yüzüyor, hangileri suda batıyor? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?
Cevap: Odun talaşı, kürdan, naylon poşet ve kâğıt havlu suda yüzer. Madenî para ve toplu iğne suda batar. Buna gözlerimizi kullanarak karar verdik.
● Hangi maddeler suyu emmekte, hangileri suyu emmemektedir? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?
Cevap: Kâğıt havlu suyu emer. Naylon poşet ve kürdan suyu emmez. Buna ellerimizle dokunarak (dokunma duyumuzla) karar verdik.
● Hangi maddeler mıknatıs tarafından çekilmekte, hangileri mıknatıs tarafından çekilmemektedir? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?
Cevap: Toplu iğne ve madenî para mıknatıs tarafından çekilir. Kâğıt havlu, naylon poşet, kürdan ve odun talaşı çekilmez. Buna gözlerimizi kullanarak karar verdik.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 120 Cevapları
Soru : Siz de suda yüzen ve batan maddelere örnekler veriniz.
Cevap:
Suda yüzen maddeler: Tahta parçası, Plastik şişe, Köpük, Mantar tıpa ve Naylon poşet
Suda batan maddeler: Taş, Demir çivi, Cam bilye, Madenî para ve Kaşık (metal)