5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125 Cevapları” Bu sayfalarda yer alan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları” etkinliklerinin cevapları, öğrencilerin üniteye dair öğrendiklerini nasıl değerlendirebileceğine dair bilgiler içerir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bu sorulara yönelik doğru ve açıklayıcı çözümler sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”, öğrencilerin bilgilerini test etmeleri için çözüm önerileri ve örnekler sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125


A. Aşağıdaki soruyu grafik bilgiye göre cevaplayınız.


Cevap :

(✓) a) Kur’an-ı Kerim ibadetleri öğretir.
b) Kevser, “bolluk, bereket, neslin çoğalması, iyilik” gibi anlamlara gelir.
(✓) c) Cüz gülü adı verilen semboller, cüz başlangıcına işaret eder.
(✓) ç) Kur’an’da kıssalar insanların öğüt alması için anlatılır.
(✓) d) Kur’an-ı Kerim’in başlıca konuları; inanç, ibadet, ahlak, sosyal hayat ve kıssalardır.
e) Duraklar, ayetlerin bittiği yeri gösterir.
(✓) f) Kur’an-ı Kerim ayet, sure, cüz şeklinde bölümlere ayrılmıştır.
(✓) g) Kur’an-ı Kerim aile hayatına önem verir.
ğ) Bakara suresi, Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresidir.
(✓) h) Kur’an-ı Kerim’in öğütlerine uyan insanlar, güzel davranışlar sergiler.
(✓) ı) Sure, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerden oluşan bölümleridir.
(✓) i) Kur’an-ı Kerim’de İslam’ın inanç esasları anlatılır.
(✓) j) Kur’an-ı Kerim iyiyi ve kötüyü, doğruyu ve yanlışı öğretir.
k) Kur’an-ı Kerim’de 30 cüz bulunur.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


B. Aşağıdaki kutucuklarda Kur’an-ı Kerim’le ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


2. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili kavramlar hangileridir? 


Cevap : a, ç, e, ğ


3. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi hangisidir? 


Cevap : g


4. Kur’an-ı Kerim’i başından sonuna kadar okumak anlamına gelen kavram hangisidir? 


Cevap : c


5. Bakara suresinin 255. ayetine verilen özel isim hangisidir? 


Cevap : d


6. Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi hangisidir? 


Cevap : f


7. Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyen kişiye verilen isim hangisidir? 


Cevap : b


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


8. Aşağıdaki tabloda Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bazı ayetler verilmiştir. Bu ayetlerden hareketle Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri:

  1. Gerçekleri açıklayan bir kitaptır. (Yusuf 12/1)
  2. Akıl sahiplerini uyarır ve doğruya yönlendirir. (Maide 5/100)
  3. Kendisinde hiçbir şüphe olmayan bir kitaptır. (Bakara 2/2)
  4. İyilik yapmayı teşvik eder. (Bakara 2/195)

Bu ayetlerden hareketle Kur’an’ın temel özellikleri, insanları doğru yola iletmesi, ahlak ve iyiliği öğütlemesi, açık ve şüphe götürmez bir rehber olmasıdır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : 9-10. soruları verilen metinden hareketle cevaplayınız.


KUR’AN-I KERİM’DE NELER VAR?

Kur’an-ı Kerim, kâinatın ve bütün varlıkların yaratıcısı olan Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini vurgular. Allah’a (cc), meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere imanı konu edinir. Yüce Allah’a duyulan sevgi ve bağlılığın ifadesi olarak namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetleri öğretir. Kur’an-ı Kerim, aile fertleri başta olmak üzere insanların birbirlerine karşı sorumluluklarını bildirir. Anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek, merhametli olmak gibi güzel davranışları öğütler. Kur’an-ı Kerim dedikodu yapmak, yalan söylemek, iftira atmak gibi kötü davranışları ise yasaklar. İnsanların öğüt ve ders alması için peygamber hayatlarını ve geçmişte yaşayan toplumlarla ilgili ibret verici olayları anlatır.


9. Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konuları sınıflandırınız. 


Cevap :

  • İnanç: Allah’ın varlığı ve birliği, melekler, kitaplar, peygamberler, ahiret günü, kaza ve kadere iman.
  • İbadetler: Namaz, oruç, zekât, hac.
  • Ahlak: Merhametli olmak, anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek.
  • Sosyal Hayat: İnsanların birbirine karşı sorumlulukları, aile içi ilişkiler.
  • Kötü Davranışlardan Sakındırma: Dedikodu, yalan, iftira gibi davranışların yasaklanması.
  • Peygamber Kıssaları ve Tarihi Olaylar: Peygamberlerin hayatı ve geçmiş toplumlardan ders çıkarma.

10. Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan hangi davranışlar beklenir? Yorumlayınız. 


Cevap :

  • Allah’a ve insanlara karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
  • Namazını kılar, orucunu tutar, zekâtını verir ve hacca gider.
  • Doğru sözlü, merhametli, sözünde duran bir birey olur.
  • Anne babasına saygı gösterir ve onlara iyi davranır.
  • Dedikodu yapmaktan, yalan söylemekten ve iftira atmaktan kaçınır.
  • Ailesine ve çevresine karşı adaletli ve sevgi dolu davranır.
  • Geçmiş olaylardan ve peygamberlerin hayatlarından ders çıkararak bilinçli bir yaşam sürer.

E. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.


Soru: Selma, okul bahçesinde yere düşen bir arkadaşını görmüş ve ayağa kalkması için yardım etmiştir. Selma’nın bu davranışı aşağıdaki ayetlerden hangisiyle doğrudan ilişkilendirilebilir?


A) “Doğrusu kitabı biz indirdik, onun koruyucusu elbette biziz.” (Hicr 15/9.)
B) “… İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever.” (Bakara 2/195.)
C) “… Bunlar, gerçeği açıklayan kitabın ayetleridir.” (Yusuf 12/1.)
D) “… Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur.” (Fatır 35/24.)

Cevap: B


Soru: I. Kelimeişehadetle son bulur.
II. Hz. Muhammed’e (sav) neslinin devam etmesiyle ilgili müjdeyi anlatır.
III. Namaz sırasında Fatiha’dan sonra okunan surelerdendir.
IV. Hz. İbrahim’e ve ailesine dua içerir.

Numaralanmış cümlelerden hangileri Kevser suresiyle ilgilidir?


A) I ve II
B) I ve IV
C) II ve III
D) III ve IV

Cevap: C


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125  Cevapları


Soru: Ahmet Öğretmen, Yüce Allah’ın (cc) insanlara emrettiği, insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denildiğini ve insanın Allah’a (cc) ibadet etmek için yaratıldığını söylemiştir. Bunun üzerine Harun söz alarak bu durumu ifade eden bir ayet okumuştur.

Buna göre Harun’un okuduğu ayet aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
B) “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın…” (İsra 17/35.)
C) “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz…” (Yusuf 12/3.)
D) “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)

Cevap: D


Soru: Öğretmen, öğrencilere “Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeniyle ilgili neler öğrendiniz?” diye sormuştur. Meryem: Kur’an-ı Kerim’deki her cümleye ayet denir.
Eren: Cüz gülü, ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretlerdir.
Elif: Ayetlerden oluşan ve birbirinden besmeleyle ayrılan bölümlere sure adı verilir.
Salih: Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?


A) Elif
B) Eren
C) Meryem
D) Salih

Cevap: B


Soru: Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?


A) Fesalli venhar hüvel ebter
B) venhar hüvel ebter Fesalli
C) Fesalli hüvel ebter venhar
D) venhar Fesalli hüvel ebter

Cevap: A


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132


5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128, 129, 130, 131, 132 Cevapları” Bu sayfalarda yer alan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Allah’ın Elçileri: Peygamberler” konusuna ait etkinlik sorularının cevapları, öğrencilerin peygamberlerin hayatı, görevleri ve İslam’daki rollerini öğrenmelerini sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bu etkinliklerin doğru çözümlerini sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları”, peygamberlerin İslam dinindeki önemli yerini ve onların öğretilerini öğrencilerle paylaşır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132


Soru : Biz konuşmayı, yürümeyi, yemek yemeyi, şakalaşmayı, yardımlaşmayı ailemizden öğreniriz. İlk öğretmenimiz ailemizdir. Sonra okula başlarız. Okuma, yazma, hesap yapma gibi becerileri okulda öğretmenlerimiz sayesinde öğreniriz. Onlar olmasaydı belki de bunların birçoğunu doğru bir şekilde yapamazdık. Peygamberler de Allah’ın (cc) bizler için seçtiği öğretmenlerdir. Allah (cc) bizim için bu öğretmenleri göndermeseydi sizce ne olurdu?


Cevap : Eğer Allah (cc) peygamberleri göndermeseydi, insanlar doğru yolu bulmakta zorlanır, dinî ve ahlaki değerleri öğrenmekte eksiklikler yaşardı. Peygamberler, insanlara doğruyu, iyiliği ve adaleti öğretir, Allah’ın emirlerini ve yasaklarını bildirirdi. Onlar olmasaydı, insanlar kendi başlarına bu bilgilere ulaşmakta zorlanır ve büyük hatalar yapabilirdi. Ayrıca peygamberler, toplumu bir arada tutarak birlik ve beraberliği sağlardı. Bu yüzden peygamberlerin varlığı, insanlığın doğru yolda ilerleyebilmesi ve huzurlu bir yaşam sürebilmesi için çok önemli bir rol oynamaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Etkinlik-1


Soru : Peygamberlerin görevleri neler olabilir? Arkadaşlarınızla görüşlerinizi paylaşınız ve şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz. Verilen cevapları öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Peygamberlerin görevleri şunlardır ;

  • Allah’ın mesajlarını insanlara iletmek.
  • İnsanlara doğru yolu göstermek.
  • İnsanları kötülüklerden sakındırmak.
  • İyi ve güzel davranışları öğretmek.
  • Allah’a iman etmeleri için insanları teşvik etmek.
  • Toplumları ahlaki değerlere çağırmak.
  • İnsanlara sabır ve dayanıklılık örneği olmak.
  • İnsanın Rabbine karşı görevlerini hatırlatmak.

Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili daha önce bildiklerim:


Cevap : Peygamberlerin temel görevlerinin, Allah’ın mesajını insanlara iletmek, onları doğru yola yönlendirmek ve ahlaki değerlere sahip çıkmalarını sağlamak olduğunu biliyorum.


Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili merak ettiklerim:


Cevap : Peygamberlerin her zaman nasıl bir arada kaldıkları ve insanları bu kadar etkili bir şekilde nasıl yönlendirebildikleriyle ilgili daha fazla bilgi edinmek istiyorum.


Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili bu etkinlikte öğrendiklerim:


Cevap : Peygamberlerin, sadece dini öğüt vermekle kalmayıp, toplumda iyi örnekler oluşturarak, insanları doğru yola yönlendirdiğini öğrendim.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Etkinlik-2


Soru : Aşağıdaki ipuçlarında yer alan eksik harfleri tamamlayarak anahtar kelimeleri bulunuz. Anahtar kelimelerden yola çıkarak peygamberlerin görevlerini ifade eden kısa cümleler yazınız.


Cevap :

  • Elçi: Peygamberler, Allah’ın emirlerini insanlara ileten elçilerdir.
  • Mesaj: Peygamberler, Allah’ın insanlara verdiği mesajları iletmişlerdir.
  • Öğüt: Peygamberler, insanlara doğru yolu göstermiş ve öğütlerde bulunmuşlardır.
  • Mutluluk: Peygamberler, insanlara doğru yaşamı öğreterek onlara mutluluk getirmişlerdir.
  • İyilik: Peygamberler, insanlara iyilik yapmayı ve güzel ahlakı öğretmişlerdir.
  • Açıklama: Peygamberler, Allah’ın emirlerini açıklayarak insanların doğru yolu bulmalarını sağlamışlardır.
  • Örnek: Peygamberler, insanlara örnek olacak şekilde yaşamışlardır.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru : Peygamberler hangi konularda insanlara örnek olmuştur?


Cevap : Peygamberler, insanlara ahlaki değerlerde, dürüstlükte, sabırda, merhamette, adalette ve ibadet konusunda örnek olmuştur.


Soru : Günlük hayatınızda uyguladığınız veya çevrenizde gözlemlediğiniz hangi davranışı peygamberlerden öğrenmiş olabilirsiniz? Bir örnek veriniz.


Cevap : Peygamberlerden öğrendiğim bir davranış, insanlara karşı nazik ve saygılı olmak. Gündelik hayatta insanlara yardım etmek ve onları kırmamaya özen göstermek, peygamberlerin öğretilerine dayanarak yapmaya çalıştığım bir davranıştır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru : Yazdığınız cümlelerden yararlanarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız:


Cevap :

Allah (cc) peygamberler göndermiştir. Çünkü; peygamberler, Allah’ın mesajlarını insanlara iletmek, doğru yolu göstermek ve insanları iyi bir hayat sürmeye teşvik etmek için görev almışlardır.


Soru : Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta peygamberlerle ilgili ifadeler verilmiştir. En üstteki cümleden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 Cevapları”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları”, öğrencilerin “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları” konusunu detaylıca öğrenmelerine katkı sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin namaz çeşitleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olurken aynı zamanda ibadet bilincini geliştirmeye yönelik bir rehber niteliği taşır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları” etkinlikleri, öğrencilerin namaz ile ilgili kavramları daha iyi kavramalarını ve öğrendiklerini uygulamalarını destekler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64


Soru : Hazırladığınız kavram haritasından yararlanarak namaz ibadetinin İslam’daki yerini kısaca açıklayınız.


Cevap : Namaz, İslam dininin en temel ibadetlerinden biridir. Beş vakit kılınması farz kılınmış olup Müslümanların Allah’a olan bağlılığını ve teslimiyetini ifade eder. Namaz, bireyin manevi temizliğini, disiplinini ve Allah ile olan bağını güçlendirir. İslam’ın temel şartlarından biri olması, onun dinin direği olduğunu gösterir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Etkinlik-2


Soru : Aşağıdaki tabloda bazı namaz çeşitleri verilmiştir. Namaz çeşitlerinden

• Farz olanların yazılı olduğu kutucukları maviye
• Vacip olanların yazılı olduğu kutucukları sarıya
• Sünnet olanların yazılı olduğu kutucukları kırmızıya boyayınız.


“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 Cevapları”

Soru : Boyadığınız kutucukların doğru olup olmadığını öğretmeninizle değerlendiriniz.


Cevap : Kutucukları boyadıktan sonra öğretmenimle kontrol ettik ve namazların farz, vacip ve sünnet olarak doğru bir şekilde sınıflandırıldığını fark ettik. Bu sayede namazların hükümlerini daha iyi öğrenmiş oldum.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


1. Allah (cc) tarafından, kılınması kesin olarak emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Mavi renge boyadım.


2. Farz kadar kesin olmamakla birlikte kılınması emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Sarı renge boyadım.


3. Hz. Peygamber’in kıldığı ve kılınmasını tavsiye ettiği namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Kırmızı renge boyadım.


Etkinlik-3


Adı Namaz Panosu
Amaç Namaz ibadetini özetleyebilme
Beceri Özetleme

1. İslam’ın şartları arasında namazın yeri ve önemi hakkında öğrendiklerinizi en az üç cümle olacak şekilde defterinize yazınız.


Cevap : Namaz, İslam’ın beş şartından biridir ve Müslümanların günlük yaşamında düzenli olarak yerine getirmesi gereken bir ibadettir. Allah’a olan kulluk bilincini pekiştirir ve bireyin manevi huzura kavuşmasını sağlar. Aynı zamanda namaz, insanın ahlaki ve toplumsal sorumluluklarını hatırlatan bir ibadettir.


2. Yazdığınız cümleleri sesli okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
3. Konuyu en iyi ifade ettiğini düşündüğünüz cümlenizi küçük bir kâğıda yazınız.
4. Cümlelerinizi, öğretmen rehberliğinde belirlenen panoya asarak “Namaz Panosu” oluşturunuz.
5. Panoda yazılanları okuyunuz ve arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

1. Bu etkinlik, namaz hakkında neleri fark etmenizi sağladı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Namazın, insanın Allah’a olan sevgisini ve bağlılığını güçlendiren önemli bir ibadet olduğunu fark ettim. Ayrıca, namazın bireysel disiplin ve toplumda birlik oluşturmadaki etkisini daha iyi anladım.


2. Namaz panosunda en çok hangi ifadeler dikkatinizi çekti? Nedeniyle yazınız.


Cevap : En çok dikkatimi çeken ifade, “Namaz, insanı kötülüklerden alıkoyar” oldu. Çünkü bu ifade, namazın sadece bir ibadet değil, aynı zamanda insanın hayatında rehberlik eden bir yol olduğunu gösteriyor.


3. Bu etkinlikten sonra namazın, kişinin Allah’a (cc) olan sevgisine etkisi konusunda neler söyleyebilirsiniz? Bir slogan yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Namaz, Allah’a açılan en güzel kapıdır!”


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü  Namazın Hazırlık Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70


5. Sınıf Din Kültürü  Namazın Hazırlık Şartları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70 Cevapları”, namaz öncesi dikkat edilmesi gereken unsurları kapsayan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Hazırlık Şartları Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencileri yönlendirir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, abdest, temizlik ve kıyafet düzeninin namaz için neden önemli olduğunu açıklamaktadır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 MEB Yayınları”, öğrencilere, bu bilgileri günlük hayatlarına nasıl yansıtabileceklerini gösteren örnekler sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70


Soru : Aşağıda namaz ibadetiyle ilgili bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadeleri okuyunuz ve doğru olanların başına (D) yanlış olanların başına (Y) yazınız. Yanlış olan ifadelerin altında verilen boşluklara doğrusunu yazınız.


Cevap :

  1. Namaz, imanın altı temel esası arasında yer alır. (Y) Doğrusu: Namaz, İslam’ın beş şartından biridir, imanın altı esasından biri değildir.
  2. Namaz kılan kişi Allah’a (cc) teşekkür etmiş olur. (D)
  3. Günde beş vakit namaz kılmak ergenlik çağına gelmiş, akıllı her Müslüman’a farzdır. (D)
  4. Namazlar farz, vacip ve nafile olmak üzere üç şekilde sınıflandırılır. (D)
  5. Teravih, vacip namazlardan biridir. (Y) Doğrusu: Teravih, nafile namazlardan biridir.

Soru : Namaz kılmaya niyetlenen bir kimsenin yapması gereken bazı hazırlıklar ve namaz içinde uyması gereken bazı kurallar vardır. Namaz kılmaya niyetlenen bir kişinin namaza başlamadan önce yapması gereken hazırlıklarla ilgili neler biliyorsunuz?


Cevap : Namaz kılmaya niyetlenen bir kişi öncelikle abdest alarak bedensel temizliğini sağlamalıdır. Üzerindeki kıyafetlerin ve namaz kılacağı yerin temiz olmasına dikkat etmelidir. Kıbleye yönelip uygun bir vakitte, kalpten niyet ederek namaza başlamalıdır. Ayrıca, huşu içinde ve dikkatini toplayarak ibadete odaklanmalıdır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


1. Aşağıdaki numaralanmış görsellerde abdestin alınışı karışık olarak verilmiştir. Kutucuk numaralarını kullanarak abdestin alınış sırasını yazınız ve soruyu cevaplayınız.

Soru : Abdestin alınış sırası:


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Abdest almanın kişisel temizlik ve bakımınıza katkıları nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Abdest almak, kişinin günlük yaşamında düzenli olarak temiz kalmasını sağlar. Eller, yüz ve ayakların yıkanması, hem bedensel hijyeni hem de ruhsal arınmayı destekler. Ayrıca, abdest almak sağlık açısından da önemlidir; düzenli temizlik, mikrop ve hastalıklardan korunmaya yardımcı olur.


Soru : Abdest almanın kişisel temizlik ve bakımınıza katkıları hakkında bir slogan yazınız. 


Cevap :

  • “Temizlik imandandır, abdest huzurdan!”
  • “Abdest, bedenin arınışı, ruhun rahatlığıdır!”
  • “Abdest al, sağlığını koru, ibadetini güzelleştir!”
  • “Her damla suyla hem bedenini hem ruhunu temizle!”
  • “Abdestle gelen temizlik, huzurla tamamlanır!”

Soru : Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz ve bu etkinlikte yaptığınız çalışmaları en iyi yansıtan sütuna “X” işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

  1. (EVET) Abdestin alınış sırasıyla resimleri eşleştirdim.
  2. (EVET)  Abdestin alınış sırasını belirledim.
  3. (EVET) Abdestin kişisel temizliğimize katkıları hakkında düşüncelerimi yazdım.
  4. (EVET) Abdest alan bir kişinin sıralamada yaptığı hatayı tespit edebilirim.


 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80


5. Sınıf Din Kültürü Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 Cevapları”, namazın düzgün bir şekilde eda edilmesi için gerekli şartları ele alan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilerin bilinçlenmesine yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, namazın rükû, secde ve kıyam gibi temel bölümlerini açıklayarak doğru uygulama yöntemlerini gösterir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları”, öğrencilerin ibadet bilincini güçlendiren örneklerle zenginleştirilmiştir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80


Soru : Aşağıdaki hikâyede Ali ve arkadaşlarının namaz kılma süreci anlatılmaktadır. Hikâyede Ali ve arkadaşlarının isimleriyle birlikte namazın hangi hazırlık ve kılınış şartlarından bahsedildiğini tablodaki uygun boşluklara (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Namazın hazırlık ve kılınış şartlarını özetleyiniz ve abdest için su bulamayan bir kimsenin ne yapması gerektiğini belirtiniz.


Cevap : Namaz kılmadan önce abdest almak, temiz kıyafet giymek, namaz kılınacak yerin temiz olmasına dikkat etmek ve kıbleye yönelmek gereklidir. Namaza başlamadan önce niyet edilir ve ardından tekbir getirilerek namaz kılınır. Abdest için su bulamayan bir kimse, teyemmüm yaparak temiz bir toprak veya toprak türünden bir şeyle ellerini ve yüzünü mesheder.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : İki rekâtlık namazlardan bir tanesini seçiniz ve seçtiğiniz namazın kılınış aşamalarını aşağıdaki şemaya yazınız. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız ve öğretmeninizin rehberliğinde değerlendiriniz.


Cevap :

Sabah Namazının Kılınışı

Birinci Rekât:

  • Niyet edilir.
  • İftitah tekbiri alınır.
  • Subhaneke duası okunur.
  • Fatiha suresi ve ardından bir sure okunur.
  • Rükû ve secde yapılır.

İkinci Rekât:

  • Tekbir ile ayağa kalkılır.
  • Fatiha suresi ve ardından bir sure okunur.
  • Rükû ve secde yapılır.
  • Tahiyyat oturuşunda dua okunur.
  • Selam verilerek namaz tamamlanır.

Soru : İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili ortak noktalar nelerdir? Yazınız.


Cevap :

  • İki rekâtlık tüm namazlarda niyet edilir ve iftitah tekbiri ile başlanır.
  • Her rekâtta Fatiha suresi okunur ve ardından bir sure eklenir.
  • Rükû, secde ve tahiyyat oturuşu tüm iki rekâtlık namazlarda ortaktır.

Soru : İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili farklılıklar nelerdir? Yazınız.


Cevap :

  • Okunan sureler farklılık gösterebilir.
  • Niyet edilen namazın vakti ve amacı değişir (örneğin, sabah namazı farzı ya da nafile namazlar).
  • Dua ve zikirlerde kişisel tercih olabilir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda hakkında bilgi verilen namazların isimlerini boş bırakılan yere yazınız.


Cevap :

  1. Cuma Namazı : Haftada bir kere erkeklerin cemaatle kılması farz olan namazdır.
  2. Sabah Namazı : Güneş doğmadan önce kılınması gereken namazdır.
  3. Teravih Namazı : Ramazan ayına has olarak yatsıdan sonra kılınan namazdır.
  4. Bayram Namazı : Yılda iki defa cemaatle kılınan namazdır.
  5. Vitir Namazı : Her gün kılınan, üç rekâtlı vacip bir namazdır.
  6. Cenaze Namazı : Vefat eden Müslümanlar defnedilmeden önce kılınan namazdır.

Soru : Adını yazdığınız namazları cemaatle kılınması zorunlu olanlar ve olmayanlar şeklinde sınıflandırarak aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :

Cemaatle Kılınması Zorunlu Olan Namazlar: Cuma Namazı, Bayram Namazları, Cenaze Namazı

Cemaatle Kılınması Zorunlu Olmayan Namazlar: Beş vakit namazlar, Nafile namazlar, Kaza namazları, Vitir namazı


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Cemaatle kılınması zorunlu olmayan namazlara günlük hayatınızdaki gözlemlerinize dayanarak örnekler veriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

Soru : B. Aşağıdaki tabloda namazla ilgili bazı bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri okuyunuz ve doğru olanların başına (D) yanlış olanların başına (Y) yazınız. Yanlış olan ifadelerin altındaki boşluklara doğrusunu yazınız.


Cevap :

  1. Vefat eden Müslümanlar defnedilmeden önce cenaze namazı kılınır. (D)
  2. Ramazan Bayramı boyunca kılınan bütün namazlara bayram namazı denir. (Y)
    Doğrusu: Bayram namazı, sadece bayramın ilk günü sabah cemaatle kılınan namazdır.
  3. Akşam namazının farzı üç rekâttır. (D)
  4. Hadesten taharet, abdest alınarak yerine getirilir. (D)
  5. Gusül, suyun bulunmadığı veya kullanılamadığı yerde toprakla alınan abdesttir. (Y)
    Doğrusu: Suyun bulunmadığı veya kullanılamadığı yerde toprakla alınan abdestin adı teyemmümdür.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


6. (D) Cuma namazının cemaatle kılınması şarttır.  (D) 

7. (Y) Sabah namazının farzı dört rekâttır.  (Y) 

DoğrusuSabah namazının farzı iki rekâttır.

8. İftitah tekbiri, namaza başlarken elleri kulak hizasına kaldırıp “Allahüekber” demektir.  (D) 

9. Elleri ve kolları dirseklerle beraber yıkamak abdestin farzlarından biridir. (D) 

10. Vitir namazı cemaatle kılınması gereken farz bir namazdır. (Y) 

DoğrusuVitir namazı cemaatle de kılınabilen vacip bir namazdır.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!