5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları“, öğrencilerin ünite boyunca edindikleri bilgileri ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları”, dinî değerleri anlama ve yorumlama becerilerini değerlendiren sorular içermektedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru yanıtlarla öğrencilerin kendilerini kontrol etmelerine yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”, bu değerlendirme süreçlerini destekleyen etkinliklere yer vermektedir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185


Soru : Aşağıda kültürümüzdeki cami örnekleriyle ilgili bilgi görseli verilmiştir?


Cevap :

ULU CAMİLER

• Cuma camisi veya cami-i kebir de denilir.
• Müslümanlar cuma ve bayram namazlarını bu camilerde kılarlar.
• Birçoğu Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi’nden kalmıştır.
• Çevresinde medrese, şifahane, çeşme gibi yapılar inşa edilmiştir.
• Bursa Ulu Camii, Diyarbakır Ulu Camii, Divriği Ulu Camii, Konya Alâeddin Camii ve Tokat Ulu Camii ülkemizdeki ulu camilerden bazılarıdır.

SELATİN CAMİLERİ
• Selatin, sultanlar demektir.
• Padişah ve hanedan mensupları tarafından yaptırılmıştır.
• İstanbul, Edirne ve Bursa gibi birçok şehirde inşa edilmiştir.
• Bu camilerin birden fazla minareleri vardır.
• Süleymaniye Camii, Şehzade Camii, Selimiye Camii, Sultan Ahmet Camii, Bayezid Camii ülkemizdeki selatin camilerinden bazılarıdır.


Soru : Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

(✓) a) İşlevine, özelliklerine ve yaptıranlarına göre camilere farklı isimler verilmiştir.
b) Minare ve kubbe cami mimarisinin ana unsurlarındandır.
(✓) c) Selatin camileri padişahlar veya hanedan mensupları tarafından yaptırılmıştır.
ç) Büyük camilerde yalnızca cuma namazları kılınır.
d) Camilerin iç süslemelerinde farklı sanat dallarından eserler görmek mümkündür.
(✓) e) Ulu camiler halkın cuma ve bayram namazlarını bir arada kılması için yapılmıştır.
(✓) f) Camilerin etrafındaki şifahane, çeşme gibi yapılar inşa edilmiştir.
(✓) g) Sultan Ahmet Camii selatin camilerdendir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda mimarimizdeki dinî motiflerle ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Kutucuklardaki harfleri kullanarak soruları cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


Dinin mimari üzerindeki etkisine örnek gösterilebilecek yapılar hangileridir?


Cevap : : b, c, ç, d, f, ğ, h, ı, i


Caminin iç bölümüyle ilgili kavramlar hangileridir?


Cevap : c, h, i


Caminin dış bölümüyle ilgili kavramlar hangileridir?


Cevap : b, ç, ğ


Mimari eserlerde kullanılan sanatlar hangileridir?


Cevap : a, e, g


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


Soru : 6-7. soruları aşağıdaki metinden hareketle cevaplayınız.

İSLAM VE ŞEHİR

İnsanlar, ihtiyaçlarını karşılamak ve birlikte yaşamak için şehirler imar etmiş; ortaya koydukları maddi ve manevi eserlerle yaşadıkları yerleri güzelleştirmişlerdir. Din ve inanç unsuru da mimari yapıları çeşitlendirerek şehirlerin mimarisini etkilemiştir. Müslümanların kurduğu şehirlerde ve ortaya koyduğu mimari eserlerde İslam’ın izlerini görmek mümkündür. Örneğin şehir merkezlerinde camiler inşa edilmiştir. Bu camilerin etrafında abdest almak, temizlenmek için şadırvan ve hamamlar yapılmıştır. İhtiyaç sahipleri için aşevleri, yolda kalmışlar için kervansaraylar, hastaların tedavisi için şifahaneler, ilim öğrenmek için medreseler kurulmuştur. Müslümanlar, İslam dininin sosyal hayat anlayışını kurdukları şehirlere yansıtmıştır.


6. İslam, mimariyi nasıl etkilemiştir? Yorumlayınız.


Cevap : İslam, mimariyi hem şekil hem de işlev açısından derinden etkilemiştir. İbadet, temizlik, eğitim ve sosyal yardımlaşma gibi dinin temel değerleri, Müslümanların inşa ettiği mimari eserlerde yansıtılmıştır. Camiler, İslam’ın ibadet anlayışını; medreseler, ilim öğrenme ve öğretme kültürünü; şifahaneler, sağlık ve yardımlaşma prensiplerini ifade eder. Ayrıca, mimari eserlerde kullanılan hat, tezhip ve çini gibi süslemeler de İslam’ın sanat anlayışını yansıtır. İslam’ın tevhit inancı doğrultusunda figüratif tasvirler yerine soyut ve estetik desenler tercih edilmiştir.


7. Müslümanların, dinin etkisiyle inşa ettiği mimari eser çeşitlerine örnekler veriniz.


Cevap :

  • Cami: Süleymaniye Camii (İstanbul), Selimiye Camii (Edirne)
  • Şifahane: Gevher Nesibe Şifahanesi (Kayseri)
  • Medrese: Karatay Medresesi (Konya), Sahn-ı Seman Medresesi (İstanbul)
  • Kervansaray: Sultanhanı Kervansarayı (Aksaray)
  • Hamam: Çemberlitaş Hamamı (İstanbul)
  • Aşevi: İmarethaneler (örneğin, Bursa’daki Yeşil İmaret)

Soru : Aşağıdaki tabloda bazı ayetler ve hadisler verilmiştir. Bu ayet ve hadisler hangi mimari eserlerle ilişkilendirilebilir? Tabloda boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

a. “… (Ey müminler!) Siz hayır işlerinde yarışın…” (Bakara 2/148.) (Kervansaray, aşevi, imarethane)

b. “İlim için yola koyulan kimse, dönünceye kadar Allah yolundadır.” (Tirmizi, İlim, 2.) (Medrese)

c. “Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi kat daha faziletlidir.” (Buhari, Ezan, 30.) (Cami, mescit)

ç. “Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin, ayaklarınızı da topuk kemiklerine kadar (yıkayın)…” (Maide 5/6.) (Şadırvan, hamam)


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


Soru : Aşağıdaki 9-13. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.


Soru: Babasıyla bayram namazına giden Muhsin, kalabalık nedeniyle caminin içine girememiş ve namazı cemaatin geri kalanıyla caminin avlusunda kılmıştır.

Muhsin’in avludayken yukarıdaki görsellerde yer alan bölümlerden hangisini görmesi mümkün değildir?


A) I
B) II
C) III
D) IV

Cevap: C


Soru: Müslümanların inşa ettikleri mimari eserlerde estetiğe önem verilmiş, süslemeler için farklı sanatlar kullanılmıştır. Örneğin hat sanatıyla camilerin duvarlarına Allah’ın (cc), Hz. Muhammed’in (sav), dört halifenin isimleri yazılmış, bu yazıların etrafı tezhiple süslenmiştir. Mihrap gibi bölümler, çeşitli geometrik desenlerle işlenmiştir. Medrese ve külliyelerde küçük resimlerin çizildiği minyatürler kullanılmıştır. Müslümanlar en güzel duygularını bu sanat dallarıyla imar ettikleri eserlere aktarmıştır.

Bu metin aşağıdaki hadislerden hangisiyle ilgilidir?


A) “Güzel söz sadakadır.” (Buhari, Cihad, 128.)
B) “Şüphesiz ki Allah güzeldir, güzelliği sever…” (Müslim, İman, 147.)
C) “Temizlik imanın yarısıdır” (Müslim, Taharet, 1.)
D) ‘..Aranızda selamı yayın.” (Müslim, İman, 93.)

Cevap: B


Soru: Yukarıda hakkında bilgiler verilen bu mescitlerin isimleri hangisinde doğru şekilde sıralanmıştır?


Cevap: A


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


Soru: Mimar Sinan’ın “kalfalık eserim” dediği Süleymaniye Camii çevresinde mektep, medrese, şifahane, han, hamam, imaret, türbe ve dükkânlar yer alır. Caminin geniş bir iç avlusu, bir ana kubbesi ve dört minaresi vardır. İç kubbesi ve duvarları hüsnühat sanatının en güzel örnekleriyle, mihrabı çini panolarla ve vaaz kürsüsü sedef kakmalı ahşapla süslenmiştir.

Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?


A) Süleymaniye; cami, medrese, şifahane gibi yapılardan oluşur.
B) Süleymaniye Camii, Mimar Sinan tarafından inşa edilmiştir.
C) Müslümanlar mimari yapılarda çeşitli sanatlar kullanmıştır.
D) Müslümanlar cemaatle namaz kılmak üzere camilerde bir araya gelir.

Cevap: D


Soru: Öğretmen derste yukarıdaki tabloyu vermiş ve öğrencilerden cami ve mescitle ilgili doğru ifadelerin yer aldığı kutuları yeşile boyamalarını istemiştir.

Kutular boyandığında ortaya çıkan şekil aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap: D


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121


5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120, 121 Cevapları” Bu sayfalarda, 3. Ünite Performans Görevi ile ilgili sorular ve etkinlikler yer alır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin üniteyle ilgili genel bilgi ve becerilerini değerlendirmelerine yönelik çeşitli soruları içerir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları”, öğrencilere bu performans görevini doğru ve eksiksiz bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak açıklamalar ve çözüm yolları sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni, temel özellikleri ve ana konuları hakkında bilgi toplayınız.


Cevap :

  • Kur’an-ı Kerim, 114 sure ve 6236 ayetten oluşur.
  • Sureler, Mekki ve Medeni olarak ikiye ayrılır.
  • Kur’an, iman, ibadet, ahlak, insan hakları, sosyal hayat ve ilim gibi birçok konuyu ele alır.
  • Ayetler, Allah’ın insanlara rehberlik eden emirlerini ve öğütlerini içerir.

Soru : Farklı bülten örnekleri inceleyerek bir şablon belirleyiniz.


Cevap :

  • Başlık: “Kur’an-ı Kerim Bülteni”
  • Bölümler: İç düzeni, temel özellikleri, ana konuları, ilginç bilgiler ve görseller.
  • Görsel alanlar: Sayfa düzeni örnekleri ve süslemeler.

Soru : Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeni hakkında resim ve fotoğraflar bulunuz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları”

Soru : Topladığınız bilgilerden yararlanarak belirlediğiniz şablona uygun Kur’an-ı Kerim bülteni hazırlayınız.


Cevap :

Başlık: Kur’an-ı Kerim Bülteni

  1. İç Düzeni: 114 sure, 6236 ayet.
  2. Temel Özellikleri: İlahi rehber, değişmeyen ilahi kitap.
  3. Ana Konuları: İman, ibadet, ahlak, sosyal düzen.
  4. Sayfa Düzeni: Besmele ile başlayan sureler, hat sanatı ve süslemelerle estetik bir yapı.
  5. Öne Çıkan Ayet: “Şüphesiz bu Kur’an, insanları en doğru yola iletir…” (İsra 17/9).

Değerlendirme Ölçütleri

Bu çalışmada ortaya koyduğunuz ürün aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirilecektir:
. Konu hakkında bilgi toplama: Ayet, hadis, TDV İslam Ansiklopedisi, Dini Terimler Sözlüğü, Güncel Türkçe Sözlük’ten konu ile ilgili bilgiler toplanmalı.
. Çözümleme: Bilgiler başlıklarına göre çözümlenip sınıflandırılmalı.
. Görsel Materyal Kullanımı: Çalışmada resim ve fotoğraflardan yararlanılmalı.
. Sunma: Hazırlanan bültenler açık ve anlaşılır bir dille sunulmalı.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125 Cevapları” Bu sayfalarda yer alan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları” etkinliklerinin cevapları, öğrencilerin üniteye dair öğrendiklerini nasıl değerlendirebileceğine dair bilgiler içerir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bu sorulara yönelik doğru ve açıklayıcı çözümler sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”, öğrencilerin bilgilerini test etmeleri için çözüm önerileri ve örnekler sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125


A. Aşağıdaki soruyu grafik bilgiye göre cevaplayınız.


Cevap :

(✓) a) Kur’an-ı Kerim ibadetleri öğretir.
b) Kevser, “bolluk, bereket, neslin çoğalması, iyilik” gibi anlamlara gelir.
(✓) c) Cüz gülü adı verilen semboller, cüz başlangıcına işaret eder.
(✓) ç) Kur’an’da kıssalar insanların öğüt alması için anlatılır.
(✓) d) Kur’an-ı Kerim’in başlıca konuları; inanç, ibadet, ahlak, sosyal hayat ve kıssalardır.
e) Duraklar, ayetlerin bittiği yeri gösterir.
(✓) f) Kur’an-ı Kerim ayet, sure, cüz şeklinde bölümlere ayrılmıştır.
(✓) g) Kur’an-ı Kerim aile hayatına önem verir.
ğ) Bakara suresi, Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresidir.
(✓) h) Kur’an-ı Kerim’in öğütlerine uyan insanlar, güzel davranışlar sergiler.
(✓) ı) Sure, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerden oluşan bölümleridir.
(✓) i) Kur’an-ı Kerim’de İslam’ın inanç esasları anlatılır.
(✓) j) Kur’an-ı Kerim iyiyi ve kötüyü, doğruyu ve yanlışı öğretir.
k) Kur’an-ı Kerim’de 30 cüz bulunur.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


B. Aşağıdaki kutucuklarda Kur’an-ı Kerim’le ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


2. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili kavramlar hangileridir? 


Cevap : a, ç, e, ğ


3. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi hangisidir? 


Cevap : g


4. Kur’an-ı Kerim’i başından sonuna kadar okumak anlamına gelen kavram hangisidir? 


Cevap : c


5. Bakara suresinin 255. ayetine verilen özel isim hangisidir? 


Cevap : d


6. Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi hangisidir? 


Cevap : f


7. Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyen kişiye verilen isim hangisidir? 


Cevap : b


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


8. Aşağıdaki tabloda Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bazı ayetler verilmiştir. Bu ayetlerden hareketle Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri:

  1. Gerçekleri açıklayan bir kitaptır. (Yusuf 12/1)
  2. Akıl sahiplerini uyarır ve doğruya yönlendirir. (Maide 5/100)
  3. Kendisinde hiçbir şüphe olmayan bir kitaptır. (Bakara 2/2)
  4. İyilik yapmayı teşvik eder. (Bakara 2/195)

Bu ayetlerden hareketle Kur’an’ın temel özellikleri, insanları doğru yola iletmesi, ahlak ve iyiliği öğütlemesi, açık ve şüphe götürmez bir rehber olmasıdır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : 9-10. soruları verilen metinden hareketle cevaplayınız.


KUR’AN-I KERİM’DE NELER VAR?

Kur’an-ı Kerim, kâinatın ve bütün varlıkların yaratıcısı olan Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini vurgular. Allah’a (cc), meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere imanı konu edinir. Yüce Allah’a duyulan sevgi ve bağlılığın ifadesi olarak namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetleri öğretir. Kur’an-ı Kerim, aile fertleri başta olmak üzere insanların birbirlerine karşı sorumluluklarını bildirir. Anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek, merhametli olmak gibi güzel davranışları öğütler. Kur’an-ı Kerim dedikodu yapmak, yalan söylemek, iftira atmak gibi kötü davranışları ise yasaklar. İnsanların öğüt ve ders alması için peygamber hayatlarını ve geçmişte yaşayan toplumlarla ilgili ibret verici olayları anlatır.


9. Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konuları sınıflandırınız. 


Cevap :

  • İnanç: Allah’ın varlığı ve birliği, melekler, kitaplar, peygamberler, ahiret günü, kaza ve kadere iman.
  • İbadetler: Namaz, oruç, zekât, hac.
  • Ahlak: Merhametli olmak, anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek.
  • Sosyal Hayat: İnsanların birbirine karşı sorumlulukları, aile içi ilişkiler.
  • Kötü Davranışlardan Sakındırma: Dedikodu, yalan, iftira gibi davranışların yasaklanması.
  • Peygamber Kıssaları ve Tarihi Olaylar: Peygamberlerin hayatı ve geçmiş toplumlardan ders çıkarma.

10. Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan hangi davranışlar beklenir? Yorumlayınız. 


Cevap :

  • Allah’a ve insanlara karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
  • Namazını kılar, orucunu tutar, zekâtını verir ve hacca gider.
  • Doğru sözlü, merhametli, sözünde duran bir birey olur.
  • Anne babasına saygı gösterir ve onlara iyi davranır.
  • Dedikodu yapmaktan, yalan söylemekten ve iftira atmaktan kaçınır.
  • Ailesine ve çevresine karşı adaletli ve sevgi dolu davranır.
  • Geçmiş olaylardan ve peygamberlerin hayatlarından ders çıkararak bilinçli bir yaşam sürer.

E. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.


Soru: Selma, okul bahçesinde yere düşen bir arkadaşını görmüş ve ayağa kalkması için yardım etmiştir. Selma’nın bu davranışı aşağıdaki ayetlerden hangisiyle doğrudan ilişkilendirilebilir?


A) “Doğrusu kitabı biz indirdik, onun koruyucusu elbette biziz.” (Hicr 15/9.)
B) “… İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever.” (Bakara 2/195.)
C) “… Bunlar, gerçeği açıklayan kitabın ayetleridir.” (Yusuf 12/1.)
D) “… Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur.” (Fatır 35/24.)

Cevap: B


Soru: I. Kelimeişehadetle son bulur.
II. Hz. Muhammed’e (sav) neslinin devam etmesiyle ilgili müjdeyi anlatır.
III. Namaz sırasında Fatiha’dan sonra okunan surelerdendir.
IV. Hz. İbrahim’e ve ailesine dua içerir.

Numaralanmış cümlelerden hangileri Kevser suresiyle ilgilidir?


A) I ve II
B) I ve IV
C) II ve III
D) III ve IV

Cevap: C


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125  Cevapları


Soru: Ahmet Öğretmen, Yüce Allah’ın (cc) insanlara emrettiği, insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denildiğini ve insanın Allah’a (cc) ibadet etmek için yaratıldığını söylemiştir. Bunun üzerine Harun söz alarak bu durumu ifade eden bir ayet okumuştur.

Buna göre Harun’un okuduğu ayet aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
B) “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın…” (İsra 17/35.)
C) “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz…” (Yusuf 12/3.)
D) “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)

Cevap: D


Soru: Öğretmen, öğrencilere “Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeniyle ilgili neler öğrendiniz?” diye sormuştur. Meryem: Kur’an-ı Kerim’deki her cümleye ayet denir.
Eren: Cüz gülü, ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretlerdir.
Elif: Ayetlerden oluşan ve birbirinden besmeleyle ayrılan bölümlere sure adı verilir.
Salih: Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?


A) Elif
B) Eren
C) Meryem
D) Salih

Cevap: B


Soru: Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?


A) Fesalli venhar hüvel ebter
B) venhar hüvel ebter Fesalli
C) Fesalli hüvel ebter venhar
D) venhar Fesalli hüvel ebter

Cevap: A


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132


5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128, 129, 130, 131, 132 Cevapları” Bu sayfalarda yer alan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Allah’ın Elçileri: Peygamberler” konusuna ait etkinlik sorularının cevapları, öğrencilerin peygamberlerin hayatı, görevleri ve İslam’daki rollerini öğrenmelerini sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bu etkinliklerin doğru çözümlerini sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları”, peygamberlerin İslam dinindeki önemli yerini ve onların öğretilerini öğrencilerle paylaşır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132


Soru : Biz konuşmayı, yürümeyi, yemek yemeyi, şakalaşmayı, yardımlaşmayı ailemizden öğreniriz. İlk öğretmenimiz ailemizdir. Sonra okula başlarız. Okuma, yazma, hesap yapma gibi becerileri okulda öğretmenlerimiz sayesinde öğreniriz. Onlar olmasaydı belki de bunların birçoğunu doğru bir şekilde yapamazdık. Peygamberler de Allah’ın (cc) bizler için seçtiği öğretmenlerdir. Allah (cc) bizim için bu öğretmenleri göndermeseydi sizce ne olurdu?


Cevap : Eğer Allah (cc) peygamberleri göndermeseydi, insanlar doğru yolu bulmakta zorlanır, dinî ve ahlaki değerleri öğrenmekte eksiklikler yaşardı. Peygamberler, insanlara doğruyu, iyiliği ve adaleti öğretir, Allah’ın emirlerini ve yasaklarını bildirirdi. Onlar olmasaydı, insanlar kendi başlarına bu bilgilere ulaşmakta zorlanır ve büyük hatalar yapabilirdi. Ayrıca peygamberler, toplumu bir arada tutarak birlik ve beraberliği sağlardı. Bu yüzden peygamberlerin varlığı, insanlığın doğru yolda ilerleyebilmesi ve huzurlu bir yaşam sürebilmesi için çok önemli bir rol oynamaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Etkinlik-1


Soru : Peygamberlerin görevleri neler olabilir? Arkadaşlarınızla görüşlerinizi paylaşınız ve şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz. Verilen cevapları öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Peygamberlerin görevleri şunlardır ;

  • Allah’ın mesajlarını insanlara iletmek.
  • İnsanlara doğru yolu göstermek.
  • İnsanları kötülüklerden sakındırmak.
  • İyi ve güzel davranışları öğretmek.
  • Allah’a iman etmeleri için insanları teşvik etmek.
  • Toplumları ahlaki değerlere çağırmak.
  • İnsanlara sabır ve dayanıklılık örneği olmak.
  • İnsanın Rabbine karşı görevlerini hatırlatmak.

Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili daha önce bildiklerim:


Cevap : Peygamberlerin temel görevlerinin, Allah’ın mesajını insanlara iletmek, onları doğru yola yönlendirmek ve ahlaki değerlere sahip çıkmalarını sağlamak olduğunu biliyorum.


Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili merak ettiklerim:


Cevap : Peygamberlerin her zaman nasıl bir arada kaldıkları ve insanları bu kadar etkili bir şekilde nasıl yönlendirebildikleriyle ilgili daha fazla bilgi edinmek istiyorum.


Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili bu etkinlikte öğrendiklerim:


Cevap : Peygamberlerin, sadece dini öğüt vermekle kalmayıp, toplumda iyi örnekler oluşturarak, insanları doğru yola yönlendirdiğini öğrendim.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Etkinlik-2


Soru : Aşağıdaki ipuçlarında yer alan eksik harfleri tamamlayarak anahtar kelimeleri bulunuz. Anahtar kelimelerden yola çıkarak peygamberlerin görevlerini ifade eden kısa cümleler yazınız.


Cevap :

  • Elçi: Peygamberler, Allah’ın emirlerini insanlara ileten elçilerdir.
  • Mesaj: Peygamberler, Allah’ın insanlara verdiği mesajları iletmişlerdir.
  • Öğüt: Peygamberler, insanlara doğru yolu göstermiş ve öğütlerde bulunmuşlardır.
  • Mutluluk: Peygamberler, insanlara doğru yaşamı öğreterek onlara mutluluk getirmişlerdir.
  • İyilik: Peygamberler, insanlara iyilik yapmayı ve güzel ahlakı öğretmişlerdir.
  • Açıklama: Peygamberler, Allah’ın emirlerini açıklayarak insanların doğru yolu bulmalarını sağlamışlardır.
  • Örnek: Peygamberler, insanlara örnek olacak şekilde yaşamışlardır.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru : Peygamberler hangi konularda insanlara örnek olmuştur?


Cevap : Peygamberler, insanlara ahlaki değerlerde, dürüstlükte, sabırda, merhamette, adalette ve ibadet konusunda örnek olmuştur.


Soru : Günlük hayatınızda uyguladığınız veya çevrenizde gözlemlediğiniz hangi davranışı peygamberlerden öğrenmiş olabilirsiniz? Bir örnek veriniz.


Cevap : Peygamberlerden öğrendiğim bir davranış, insanlara karşı nazik ve saygılı olmak. Gündelik hayatta insanlara yardım etmek ve onları kırmamaya özen göstermek, peygamberlerin öğretilerine dayanarak yapmaya çalıştığım bir davranıştır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru : Yazdığınız cümlelerden yararlanarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız:


Cevap :

Allah (cc) peygamberler göndermiştir. Çünkü; peygamberler, Allah’ın mesajlarını insanlara iletmek, doğru yolu göstermek ve insanları iyi bir hayat sürmeye teşvik etmek için görev almışlardır.


Soru : Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta peygamberlerle ilgili ifadeler verilmiştir. En üstteki cümleden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 Cevapları”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları”, öğrencilerin “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları” konusunu detaylıca öğrenmelerine katkı sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin namaz çeşitleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olurken aynı zamanda ibadet bilincini geliştirmeye yönelik bir rehber niteliği taşır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları” etkinlikleri, öğrencilerin namaz ile ilgili kavramları daha iyi kavramalarını ve öğrendiklerini uygulamalarını destekler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64


Soru : Hazırladığınız kavram haritasından yararlanarak namaz ibadetinin İslam’daki yerini kısaca açıklayınız.


Cevap : Namaz, İslam dininin en temel ibadetlerinden biridir. Beş vakit kılınması farz kılınmış olup Müslümanların Allah’a olan bağlılığını ve teslimiyetini ifade eder. Namaz, bireyin manevi temizliğini, disiplinini ve Allah ile olan bağını güçlendirir. İslam’ın temel şartlarından biri olması, onun dinin direği olduğunu gösterir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Etkinlik-2


Soru : Aşağıdaki tabloda bazı namaz çeşitleri verilmiştir. Namaz çeşitlerinden

• Farz olanların yazılı olduğu kutucukları maviye
• Vacip olanların yazılı olduğu kutucukları sarıya
• Sünnet olanların yazılı olduğu kutucukları kırmızıya boyayınız.


“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 Cevapları”

Soru : Boyadığınız kutucukların doğru olup olmadığını öğretmeninizle değerlendiriniz.


Cevap : Kutucukları boyadıktan sonra öğretmenimle kontrol ettik ve namazların farz, vacip ve sünnet olarak doğru bir şekilde sınıflandırıldığını fark ettik. Bu sayede namazların hükümlerini daha iyi öğrenmiş oldum.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


1. Allah (cc) tarafından, kılınması kesin olarak emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Mavi renge boyadım.


2. Farz kadar kesin olmamakla birlikte kılınması emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Sarı renge boyadım.


3. Hz. Peygamber’in kıldığı ve kılınmasını tavsiye ettiği namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Kırmızı renge boyadım.


Etkinlik-3


Adı Namaz Panosu
Amaç Namaz ibadetini özetleyebilme
Beceri Özetleme

1. İslam’ın şartları arasında namazın yeri ve önemi hakkında öğrendiklerinizi en az üç cümle olacak şekilde defterinize yazınız.


Cevap : Namaz, İslam’ın beş şartından biridir ve Müslümanların günlük yaşamında düzenli olarak yerine getirmesi gereken bir ibadettir. Allah’a olan kulluk bilincini pekiştirir ve bireyin manevi huzura kavuşmasını sağlar. Aynı zamanda namaz, insanın ahlaki ve toplumsal sorumluluklarını hatırlatan bir ibadettir.


2. Yazdığınız cümleleri sesli okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
3. Konuyu en iyi ifade ettiğini düşündüğünüz cümlenizi küçük bir kâğıda yazınız.
4. Cümlelerinizi, öğretmen rehberliğinde belirlenen panoya asarak “Namaz Panosu” oluşturunuz.
5. Panoda yazılanları okuyunuz ve arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

1. Bu etkinlik, namaz hakkında neleri fark etmenizi sağladı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Namazın, insanın Allah’a olan sevgisini ve bağlılığını güçlendiren önemli bir ibadet olduğunu fark ettim. Ayrıca, namazın bireysel disiplin ve toplumda birlik oluşturmadaki etkisini daha iyi anladım.


2. Namaz panosunda en çok hangi ifadeler dikkatinizi çekti? Nedeniyle yazınız.


Cevap : En çok dikkatimi çeken ifade, “Namaz, insanı kötülüklerden alıkoyar” oldu. Çünkü bu ifade, namazın sadece bir ibadet değil, aynı zamanda insanın hayatında rehberlik eden bir yol olduğunu gösteriyor.


3. Bu etkinlikten sonra namazın, kişinin Allah’a (cc) olan sevgisine etkisi konusunda neler söyleyebilirsiniz? Bir slogan yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Namaz, Allah’a açılan en güzel kapıdır!”


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!