5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80


5. Sınıf Din Kültürü Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 Cevapları”, namazın düzgün bir şekilde eda edilmesi için gerekli şartları ele alan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilerin bilinçlenmesine yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, namazın rükû, secde ve kıyam gibi temel bölümlerini açıklayarak doğru uygulama yöntemlerini gösterir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları”, öğrencilerin ibadet bilincini güçlendiren örneklerle zenginleştirilmiştir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80


Soru : Aşağıdaki hikâyede Ali ve arkadaşlarının namaz kılma süreci anlatılmaktadır. Hikâyede Ali ve arkadaşlarının isimleriyle birlikte namazın hangi hazırlık ve kılınış şartlarından bahsedildiğini tablodaki uygun boşluklara (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Namazın hazırlık ve kılınış şartlarını özetleyiniz ve abdest için su bulamayan bir kimsenin ne yapması gerektiğini belirtiniz.


Cevap : Namaz kılmadan önce abdest almak, temiz kıyafet giymek, namaz kılınacak yerin temiz olmasına dikkat etmek ve kıbleye yönelmek gereklidir. Namaza başlamadan önce niyet edilir ve ardından tekbir getirilerek namaz kılınır. Abdest için su bulamayan bir kimse, teyemmüm yaparak temiz bir toprak veya toprak türünden bir şeyle ellerini ve yüzünü mesheder.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : İki rekâtlık namazlardan bir tanesini seçiniz ve seçtiğiniz namazın kılınış aşamalarını aşağıdaki şemaya yazınız. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız ve öğretmeninizin rehberliğinde değerlendiriniz.


Cevap :

Sabah Namazının Kılınışı

Birinci Rekât:

  • Niyet edilir.
  • İftitah tekbiri alınır.
  • Subhaneke duası okunur.
  • Fatiha suresi ve ardından bir sure okunur.
  • Rükû ve secde yapılır.

İkinci Rekât:

  • Tekbir ile ayağa kalkılır.
  • Fatiha suresi ve ardından bir sure okunur.
  • Rükû ve secde yapılır.
  • Tahiyyat oturuşunda dua okunur.
  • Selam verilerek namaz tamamlanır.

Soru : İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili ortak noktalar nelerdir? Yazınız.


Cevap :

  • İki rekâtlık tüm namazlarda niyet edilir ve iftitah tekbiri ile başlanır.
  • Her rekâtta Fatiha suresi okunur ve ardından bir sure eklenir.
  • Rükû, secde ve tahiyyat oturuşu tüm iki rekâtlık namazlarda ortaktır.

Soru : İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili farklılıklar nelerdir? Yazınız.


Cevap :

  • Okunan sureler farklılık gösterebilir.
  • Niyet edilen namazın vakti ve amacı değişir (örneğin, sabah namazı farzı ya da nafile namazlar).
  • Dua ve zikirlerde kişisel tercih olabilir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda hakkında bilgi verilen namazların isimlerini boş bırakılan yere yazınız.


Cevap :

  1. Cuma Namazı : Haftada bir kere erkeklerin cemaatle kılması farz olan namazdır.
  2. Sabah Namazı : Güneş doğmadan önce kılınması gereken namazdır.
  3. Teravih Namazı : Ramazan ayına has olarak yatsıdan sonra kılınan namazdır.
  4. Bayram Namazı : Yılda iki defa cemaatle kılınan namazdır.
  5. Vitir Namazı : Her gün kılınan, üç rekâtlı vacip bir namazdır.
  6. Cenaze Namazı : Vefat eden Müslümanlar defnedilmeden önce kılınan namazdır.

Soru : Adını yazdığınız namazları cemaatle kılınması zorunlu olanlar ve olmayanlar şeklinde sınıflandırarak aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :

Cemaatle Kılınması Zorunlu Olan Namazlar: Cuma Namazı, Bayram Namazları, Cenaze Namazı

Cemaatle Kılınması Zorunlu Olmayan Namazlar: Beş vakit namazlar, Nafile namazlar, Kaza namazları, Vitir namazı


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Cemaatle kılınması zorunlu olmayan namazlara günlük hayatınızdaki gözlemlerinize dayanarak örnekler veriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

Soru : B. Aşağıdaki tabloda namazla ilgili bazı bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri okuyunuz ve doğru olanların başına (D) yanlış olanların başına (Y) yazınız. Yanlış olan ifadelerin altındaki boşluklara doğrusunu yazınız.


Cevap :

  1. Vefat eden Müslümanlar defnedilmeden önce cenaze namazı kılınır. (D)
  2. Ramazan Bayramı boyunca kılınan bütün namazlara bayram namazı denir. (Y)
    Doğrusu: Bayram namazı, sadece bayramın ilk günü sabah cemaatle kılınan namazdır.
  3. Akşam namazının farzı üç rekâttır. (D)
  4. Hadesten taharet, abdest alınarak yerine getirilir. (D)
  5. Gusül, suyun bulunmadığı veya kullanılamadığı yerde toprakla alınan abdesttir. (Y)
    Doğrusu: Suyun bulunmadığı veya kullanılamadığı yerde toprakla alınan abdestin adı teyemmümdür.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


6. (D) Cuma namazının cemaatle kılınması şarttır.  (D) 

7. (Y) Sabah namazının farzı dört rekâttır.  (Y) 

DoğrusuSabah namazının farzı iki rekâttır.

8. İftitah tekbiri, namaza başlarken elleri kulak hizasına kaldırıp “Allahüekber” demektir.  (D) 

9. Elleri ve kolları dirseklerle beraber yıkamak abdestin farzlarından biridir. (D) 

10. Vitir namazı cemaatle kılınması gereken farz bir namazdır. (Y) 

DoğrusuVitir namazı cemaatle de kılınabilen vacip bir namazdır.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 149, 150, 151 Cevapları“, Kureyş Suresi’ni öğretmeye yönelik önemli sorular ve açıklamalar içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin surenin anlamını kavrayarak doğru cevaplar vermelerine yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere etkinliklerin doğru şekilde çözülmesinde rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları”, Kureyş Suresi’ne dair detaylı açıklamalar ve etkinlikleri sunarak öğrencilerin dersleri daha iyi anlamalarını sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151


Soru : Hz. Muhammed (sav) Kur’an-ı Kerim’de bahsedilen ülülazm peygamberlerden biridir. Ailesi, Mekke’nin yerli halkı olan Kureyş kabilesine mensuptur. Kur’an’daki surelerden biri, ismini Kureyş kabilesinden almaktadır. Siz Kureyş suresi hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Kureyş suresi, Kur’an-ı Kerim’in 106. suresidir ve adını Kureyş kabilesinden alır. Bu sure, Kureyş kabilesine verilen nimetleri ve Allah’ın onlara sağladığı güvenliği hatırlatır. Surenin başında Kureyş’in kış ve yaz yolculuklarında sağladığı güvenlikten bahsedilir. Bu güvenlik, Kabe’nin etrafındaki emniyetin sağlanmasından kaynaklanmaktadır. Kureyş kabilesine Allah’ın nimetlerini unutmamaları ve şükretmeleri öğütlenir. Ayrıca bu surede, Kureyş’e Allah’ın ihsan ettiği nimetler hatırlatılarak, O’na şükretmeleri gerektiği vurgulanır. Bu sure, aynı zamanda halkın Allah’a olan bağlılıklarını arttırmayı hedefler.

Surenin özünde, Allah’ın Kureyş’e verdiği nimetlerin karşılığında, bu nimetlere şükretmeleri gerektiği mesajı verilmektedir. Kureyş suresi, aynı zamanda peygamberlik mücadelesi veren Hz. Muhammed (sav)’in de içinde yer aldığı Kureyş kabilesinin, Allah’ın yüce kudretiyle korunduğunun bir hatırlatmasıdır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


Soru : Aşağıda karışık şekilde verilen Kureyş suresinin ayetlerini doğru şekilde sıralayarak numaralarını tabloya yazınız.


Cevap : Sıralama : 3-1-2-4

1 Felya’büdû rabbe hâẕelbeyt
3 Liîlâfi Ḳurayş
2 Îlâfihim riḥleteşşitâi vessayf
4 Elleẕî et’amehüm min cûivveâmenehüm min ḫavf


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Yaptığınız sıralamayı öğretmen rehberliğinde kontrol ediniz. Varsa hatalarınızı düzelterek sureyi sesli bir şekilde okuyunuz.


Cevap : Liîlâfi Ḳurayş, Felya’büdû rabbe hâẕelbeyt, Îlâfihim riḥleteşşitâi vessayf, Elleẕî et’amehüm min cûivveâmenehüm min ḫavf


Soru : Kureyş suresinin anlamını inceleyerek çıkarabileceğiniz mesajları aşağıya listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kureyş suresinin anlamını inceleyerek çıkarabileceğiniz mesajlar:

  1. Allah, Kureyş kabilesine büyük nimetler vermiştir, onlara güvenlik sağlamıştır.
  2. Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek önemlidir.
  3. İnsanlar, Allah’ın ihsan ettiği nimetlere karşı sorumludur ve bu nimetleri unutmamalıdır.
  4. Kureyş kabilesi, Allah’ın nimetlerine şükretmeli ve ona ibadet etmelidir.
  5. Allah’ın yardımı ve koruması, insanlar için bir değerdir ve bunun kıymeti bilinmelidir.

Soru : Kureyş suresinin vermek istediği mesajlara uygun davranışlarda bulunmak için neler yapabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Şükretmek: Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek için düzenli olarak dua edebilir ve sahip olduğumuz şeylerin kıymetini bilerek yaşayabiliriz.
  • Güvenlik ve huzuru sağlamak: Kendi çevremizde güvenli ve huzurlu bir ortam yaratmak için topluma faydalı işler yapabiliriz.
  • Sorumluluk: Sahip olduğumuz imkanları doğru kullanmak ve başkalarına zarar vermemek, Allah’ın bize verdiği nimetlere şükretmenin bir yolu olabilir.
  • İbadet ve Allah’a yönelmek: Allah’a olan bağlılığımızı artırarak, dini yükümlülüklerimizi yerine getirebiliriz.

Soru : Kureyş suresinin anlamından ne anladığınızı iki cümle ile özetleyiniz.


Cevap : Kureyş suresi, Allah’ın Kureyş kabilesine verdiği büyük nimetleri ve sağladığı güvenliği hatırlatarak, bu nimetlere şükretmenin önemini vurgular. İnsanların, Allah’ın verdiği nimetlere karşı sorumluluk taşıması gerektiğini öğütler.


Soru : Tabloda Kureyş suresi ve anlamıyla ilgili bilgiler verilmiştir. Verilen bilgileri okuyarak doğru olanlar için “D” yanlış olanlar için “Y” harfini işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin altındaki kutuya doğrusunu yazınız.


Cevap :

a. Y – Surede Hz. İbrahim’in ailesi Kureyş’ten bahsedilmez. Kureyş suresi, Kureyş kabilesine verilen nimetlere ve onların güvenliğine dikkat çeker.

b. Y – Kureyş kabilesi geçimini hayvancılıkla sağlamamıştır. Kureyş kabilesi, ticaretle geçimini sağlamaktadır.

c. D – Surede Allah’ın (cc) Kureyş’e verdiği nimetler hatırlatılır.

ç. Y – Kureyş suresinde tevhit inancına doğrudan dikkat çekilmez. Ancak, Allah’a olan güven ve nimetlerin hatırlatılması, iman ve şükür öğretileriyle ilişkilidir.

d. D – Allah (cc) Kureyş kabilesinin güvenliğini sağlamıştır. Surede, Kureyş’in güvenliği ve ticaret yollarının korunması hatırlatılır.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 152, 153 Cevapları“, öğrencilerin 4. üniteyi ne kadar kavradıklarını ölçen önemli soruları içermektedir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, bu soruları doğru yanıtlamaya yardımcı olacak açıklamalara ve ipuçlarına sahiptir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin doğru şekilde yapılmasını sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları”, öğrencilere 4. üniteyi tamamlayıp başarılı bir şekilde performans görevini yerine getirmeleri için gerekli bilgileri sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153


Soru : Kur’an-ı Kerim’deki Hz. Yunus, Hz. Eyüp, Hz. Süleyman, Hz. Davut, Hz. Salih kıssalarından istediğiniz üç tanesini seçiniz.

Soru : Seçtiğiniz kıssalarla ilgili güvenilir kaynaklardan (ayet, hadis, TDV İslam Ansiklopedisi vb.) bilgi toplayınız.


Cevap :

  • Hz. Yunus Kıssası (Kur’an-ı Kerim, Saffat, 139-148; Yunus, 98):
    Hz. Yunus, Allah’ın mesajını kavmine iletmek için gönderilen peygamberdir. Kavmi onu reddedince, Allah’ın emriyle onları terk etmiştir. Daha sonra büyük bir balığın karnına yutulmuş, orada Allah’a dua ederek tövbe etmiş ve Allah’ın rahmetiyle kurtulmuştur. Bu kıssa, sabır, tövbe ve Allah’a güvenmeyi öğütler.
  • Hz. Eyüp Kıssası (Kur’an-ı Kerim, Sad, 41-44; Enbiya, 83-84):
    Hz. Eyüp, Allah tarafından sabır ve imanla sınanan bir peygamberdir. Allah, Eyüp’ü büyük bir hastalıkla ve malını kaybetmesiyle sınamıştır. Ancak Eyüp sabırla bu zorluklara dayanmış ve sonunda Allah ona tekrar sağlık, mal ve çocuklar vermiştir. Bu kıssa, sabır, şükür ve Allah’ın kullarını test etmesi hakkında dersler verir.
  • Hz. Süleyman Kıssası (Kur’an-ı Kerim, Sad, 30-40; Neml, 38-40):
    Hz. Süleyman, Allah tarafından hikmet ve hükümet yetkisiyle donatılmış bir peygamberdir. Süleyman, kuşlar, cinler ve diğer hayvanlarla iletişim kurabilen bir liderdi. O, adaletli bir hükümdar olarak halkına örnek olmuştur. Bu kıssa, adaletli yönetim, hikmet ve Allah’a olan güveni vurgular.

Soru : . Edindiğiniz bilgilere göre aşağıdaki çizelgeyi her kıssa için ayrı ayrı doldurunuz.


Cevap :

1. Hz. Yunus

  • Hangi kavim için gönderilmiştir?
    • Ninevî kavmi.
  • Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
    • Kavmini Allah’a iman etmeye çağırmış, doğru yola davet etmiştir.
  • Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
    • Sabır, ihlâs, ve Allah’a teslimiyet.
  • Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
    • Kavminin şirk ve ahlaki bozukluk içinde olması, düzeltmeleri için.
  • Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
    • Allah’a iman etmeli ve sabırla bu yolda kalmalıyız. Sabırsızlık, yanlışa sürükler.

2. Hz. Eyüp

  • Hangi kavim için gönderilmiştir?
    • İslam literatüründe belirli bir kavme hitap etmeyen bir peygamberdir, Eyüp’ün kavmi hastalıklara ve sıkıntılara sabretmeleri gerektiği dersini almıştır.
  • Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
    • Sabırlı ve metinli olarak halkını Allah’a yönlendirmiştir.
  • Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
    • Sabır, metin, ve Allah’a tevekkül.
  • Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
    • Kavmi, sabır ve şükür bilincine ulaşamamış ve Eyüp’ün hastalık sürecindeki tavırlarıyla onlara örnek olmuştur.
  • Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
    • Musibetler karşısında sabır gösterilmeli ve Allah’a güvenilmelidir.

3. Hz. Süleyman

  • Hangi kavim için gönderilmiştir?
    • İsrailoğulları.
  • Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
    • Adaletli yönetim, halkını doğru yola yönlendirme.
  • Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
    • Adalet, hikmet, ve tevazu.
  • Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
    • Halkının adaletli yönetim ve hikmetle doğru yolda olmaları için.
  • Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
    • Adaletli olmak, güçlü ve hikmetli yönetim sergilemek gereklidir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


4. Çizelgeye yazdığınız notlardan yararlanarak bir araştırma raporu hazırlayınız ve bu raporla ilgili arkadaşlarınıza sunum yapınız. Yazdığınız raporda,

• hangi peygamberlerin kıssalarını incelediğinizi belirtiniz.
• kıssalardan hareketle peygamberlerin görevleriyle ilgili ulaştığınız çıkarımları açıklayınız.
• kıssalarda verilen öğütlerden kendiniz için ilkeler çıkarınız. Bu ilkelere uygun yaşamak isteyen birinin ne yapması gerektiğine örnek veriniz.

5. Hazırlamış olduğunuz raporu sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Araştırma Raporu Hazırlama

İncelediğim Peygamberler ve Kıssalar:

  • Hz. Yunus
  • Hz. Eyüp
  • Hz. Süleyman

Peygamberlerin Görevleri ile İlgili Çıkarımlar:

  • Hz. Yunus: Allah’a inanmayı, sabırlı olmayı ve kavmi doğru yola çağırmayı görev edinmiştir. O, kavmini terk etse de Allah’a güvenerek geri dönmüş ve başarısızlık karşısında yılmamıştır.
  • Hz. Eyüp: Sabır ve şükür peygamberidir. Sabırlı olmak, Allah’a güvenmek ve zorluklar karşısında dayanmak onun göreviydi.
  • Hz. Süleyman: Adaletli yönetim ve hikmetli kararlar alma konusunda örnek bir liderdir. İnsanlara doğru yolu göstermek ve adaletli yönetmek onun göreviydi.

Kıssalardan Çıkarılan İlkelere Uygun Yaşamak İsteyen Birinin Yapması Gerekenler:

  • Sabırlı olmak: Hayatın zorlukları karşısında sabır göstermek, imanla Allah’a güvenmek.
  • Adaletli olmak: Hem kendine hem de başkalarına adaletli davranmak, dürüstlükten ayrılmamak.
  • Şükretmek ve tövbe etmek: Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek ve hata yapıldığında tövbe etmek.
  • Allah’a güvenmek: Zorluklar karşısında Allah’a sığınmak ve ondan yardım dilemek.

Arkadaşlarıma Sunum:
Bu raporda incelediğim üç peygamberin kıssalarından önemli çıkarımlar elde ettim. Kıssalardan aldığım öğütler, hayatta sabırlı, adaletli ve şükrederek yaşamamıza rehberlik etmektedir. Bu ilkelere uygun yaşamak için her durumda sabırlı olmalı, Allah’a güvenmeli ve doğruyu savunmalıyız.


Değerlendirme Ölçütleri


Bu çalışmada ortaya koyduğunuz ürün aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirilecektir:
• Tümdengelime dayalı akıl yürütebilme: Toplanan bilgilerle ilgili akıl yürüterek çıkarım yapma.
• Sentezleme: Topladığı bilgilerden yola çıkarak ilkeler oluşturma.
• İçerik: Yönergede istenen bilgilere yer verme.
• Sunma: Hazırlanan araştırma raporu açık ve anlaşılır bir dille sunulmalı.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158


5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154, 155, 156, 157, 158 Cevapları“, öğrencilere 4. ünitenin ölçme ve değerlendirme sürecini geçmelerinde yardımcı olan etkinliklerle donatılmıştır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrenme düzeylerini belirlemelerine olanak tanır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu soruları adım adım çözmeye yardımcı olacak doğru yanıtları içerir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”, öğrencilere 4. üniteyi değerlendirme açısından kapsamlı bir rehber sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158


A. Aşağıda Kureyş kabilesi ve Kureyş suresinin anlamıyla ilgili bilgi görseli verilmiştir.


Cevap :

Kureyş kabilesi hakkında bilgiler = Kureyş kabilesi Mekke’nin yerlisidir. Kâbe’nin bakımıyla ilgilenmiştir. Kâbe’yi ziyaret edenlerin ihtiyaçlarını karşılayacak hizmette bulunmuştur.

Kureyş suresinin verdiği mesajlar = Allah’ın (cc) verdiği nimetler için şükretmek gerekir. İnsan yalnızca Yüce Allah’a kulluk etmelidir. Kâbe’nin asıl sahibi Allah’tır (cc).

Kureyş suresinin temel konuları = Allah (cc) Kureyşlilerin ticaretle geçinmelerini ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamıştır. Kureyş’e Kâbe’nin asıl sahibi olan Allah’a (cc) ibadet etmeleri emredilmiştir.


Soru : Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

a. Kureyş kabilesi ticaret yaparken önemli tehlikeler atlatmıştır.
(✓) b. Kureyş suresinde tevhit inancı vurgulanır.
c. Kureyş kabilesi tarımla da ilgilenmiştir.
(✓)ç. Nimet veren yalnızca Allah’tır (cc) ve O’na şükretmek gerekir.
(✓)d. Kureyş suresi, ismini Mekke’de yaşayan bir kabileden alır.
(✓)e. İbadetler yalnızca Allah (cc) için yapılır.
(✓)f. Kureyş kabilesinin en önemli geçim kaynağı ticarettir.
g. Kureyş suresinde namaz ibadetine dikkat çekilir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


B. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta peygamber kıssalarıyla ilgili ifadeler verilmiştir.


2. En üstteki ifadeden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


3-5. soruları metinden hareketle cevaplayınız.


Peygamberler, Yüce Allah’ın görevlendirdiği elçilerdir. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmış, emir ve yasaklarını açıklamışlardır. İnsanları Allah’a (cc) iman etmeye ve ibadetlerini yalnız O’nun için yapmaya davet etmişlerdir. İyilikler konusunda insanlara yol göstermiş, kötülükler konusunda ise onları uyarmışlardır. Her peygamber, Allah’ın (cc) mesajlarını gönderildiği kavme tıpkı bir öğretmen gibi anlatmış, üstün ahlakı ile onlara örnek olmuştur. Hayatları boyunca dürüstlük, adalet, cömertlik ve merhamet gibi değerlere dikkat ederek yaşamış, nasıl iyi insan olunacağının en güzel örneğini sergilemiştir.


3. Peygamberlerin görevleri nelerdir? Kısaca açıklayınız.


Cevap : Peygamberlerin görevleri, Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara iletmek, insanları doğru yola davet etmek, Allah’ın emirlerini ve yasaklarını açıklamak, iyiliği teşvik etmek, kötülükten sakındırmaktır. Ayrıca, peygamberler hayatlarıyla insanlara örnek olmuş, üstün ahlak sergileyerek toplumu doğru yolda yönlendirmişlerdir.


4. Peygamberler insanlara hangi konularda örnek olmuştur? İki örnek vererek açıklayınız.


Cevap :

Dürüstlük: Peygamberler, her zaman doğruyu söylemiş ve dürüstlükleri ile tanınmışlardır. İnsanlara doğruyu ve gerçeği söylemenin önemini göstermişlerdir.

Adalet: Peygamberler, her konuda adil davranmış ve toplumu adaletle yönetmişlerdir. Herkese eşit ve adil davranmayı, haksızlık yapmamayı öğütlemişlerdir.


5. Peygamberler niçin gönderilmiş olabilir? Yorumlayınız.


Cevap : Peygamberler, Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara iletmek, onları doğru yola yönlendirmek ve toplumu adalet, iyilik ve doğru ahlakla yönetmek amacıyla gönderilmiştir. Ayrıca, peygamberler Allah’a iman edilmesini sağlamak ve insanların sapkın inançlardan arınarak doğru inanca yönelmelerini temin etmek için görevlendirilmişlerdir.


Ç. Aşağıdaki 6-10. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.


6. I. “Ben size Rabbimin vahyettiklerini tebliğ ediyorum ve size nasihat ediyorum. Sizin bilmediğiniz şeyleri de Allah tarafından gelen vahiy ile biliyorum.” (Araf 7/62.)
II. “Kitap’ta idris’i de an. Şüphesiz o doğru sözlü bir kimse, bir nebi idi.” (Meryem 19/56.)
III. “O peygamberler ki Allah’ın gönderdiği emirleri duyururlar…” (Ahzab 33/39.)

Verilen ayetlere göre peygamberlerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisine ulaşılamaz?


A) Güzel ahlak konusunda insanlara örnektir.
B) Görevlerini yaparken sabırlı ve kararlı olmuştur.
C) Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmıştır.
D) insanın bilemeyeceği şeyleri onlara açıklamıştır.

Cevap: B


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


7. Peygamber kıssalarında geçen bazı öğütler şunlardır:

• Allah (cc) insanlara konuşurken nazik olmamızı ister.
• Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır.
• İnsan, inandığı doğruları kararlılıkla savunmalıdır.

Aşağıdakilerden hangisi bu öğütleri dikkate alan birinin yapacağı davranışlardan değildir?


A) Bir zorlukla karşılaştığında mücadele etmekten vazgeçer.
B) İnancını savunurken kararlı ve cesur davranır.
C) Başkalarının hakkını korumada özenli olur.
D) İnsanlarla konuşurken yumuşak bir üslup kullanır.

Cevap: A


8.  I. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmak için

II. İnsanlara örnek olmak için
III. İnsanlara öğüt vermek için
IV. Ticareti geliştirmek için
V. İnsanları doğru yola davet etmek için
VI. İnsanları makam sahibi yapmak için

Verilen diyagram yukarıdaki ifadelerden hangileriyle doldurulabilir?


A) I, II, III ve IV
B) I, III, V ve VI
C) II, IV, V ve VI
D) I, II, III ve V

Cevap: D


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


9. • “(Firavun’un imana yanaşmaması üzerine) Mûsâ’ya, “Kullarımı (İsrailoğullarını) geceleyin (Mısır’dan) yürütüp çıkar. Yakalanmaktan korkmaksızın, endişe etmeksizin onlara denizde kuru bir yol aç,” diye vahyettik.” (Taha 20/77-78.)
• Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır.
• “… Ey kavmim! Siz bununla yalnızca imtihan edildiniz. Doğrusu sizin Rabbiniz ancak Rahman’dır. Öyleyse bana uyun ve emrime itaat edin” (Taha 20/90.)

Aşağıdakilerden hangisi bu ayetlerden çıkarılabilecek bir öğüt değildir?


A) İnsanlar, davranışlarında peygamberlere uymalı, onların emirlerini dikkate almalıdır.
B) İnsan yaptığı işte kararlı olmalıdır.
C) Allah (cc) dilerse imkânsız olduğu zannedilen şeyler gerçekleşebilir.
D) İnsanlarla konuşurken nazik bir üslup kullanılmalıdır.

Cevap: D


10. Kureyş’e kolaylaştırıldığı, evet, kış ve yaz seyahatleri onlara kolaylaştırıldığı için onlar, kendilerini açlıktan doyuran ve her çeşit korkudan emin kılan şu evin (Kâbe’nin) Rabbine kulluk etsinler” (Kureyş 106/1-4.)

Aşağıdakilerden hangisi Kureyş suresinin verdiği mesajlardandır?


A) Kureyş geçimini ticaretin yanında başka kaynaklarla da sağlamıştır.
B) Allah (cc) sadece Kureyş’e nimetler vermiştir.
C) Yalnızca Yüce Allah için ibadet edilir.
D) Ticaret yapmak Kureyş için kolay olmamıştır.

Cevap: C


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü  Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167


5. Sınıf Din Kültürü  Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167 Cevapları“, öğrencilerin dinin mimarimiz üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olacak etkinliklerle zenginleştirilmiştir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları”, bu etkinliklerin nasıl yapılacağını açıklayan rehber niteliğindedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin bilgilerini pekiştirebilmeleri için kapsamlı ve doğru çözümler sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları”, dinin estetik anlayışımıza nasıl şekil verdiğini detaylı bir şekilde açıklamaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167


Mimari, mimarlıkla ilgili olan anlamına gelir. Medenî yahut şehirli bir toplumun zorunlu ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra kültürel, sosyal, estetik ve dinî bakış açısını yansıtarak ortaya koyduğu yapım tekniği ve sanatıdır (bk. Mülâyim, 2020). Mimarinin sivil, dinî ve resmî mimari gibi türleri vardır. İslam’ın mimariye etkisi, Müslümanların kültür ve inançlarını, inşa ettikleri eserlere yansıtmasıyla ortaya çıkar. Bunun en belirgin örneği, cami mimarisinde görülür. Camiler, kubbe ve minarelerle süslenmiştir. Camilerin iç bölümleri de genellikle hat sanatıyla yazılmış ayetlerle donatılmış, duvarları tezhip ve çini sanatıyla zenginleştirilmiştir. www.kulturportali.gov.tr adresinden farklı bölgelerde yer alan cami, çeşme, medrese, külliye, kervansaray gibi mimari eserleri inceleyiniz.

Soru : İncelediğiniz eserlerde neler dikkatinizi çekti? Sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İncelediğim eserlerde mimari detayların zenginliği dikkatimi çekti. Özellikle camilerin kubbelerinde ve minarelerinde kullanılan hat sanatı, çini ve tezhip gibi sanatlarla süslenmiş olması hayranlık uyandırdı. Ayrıca, mimarideki simetrik düzen ve ihtişamlı görünüm dikkat çekiciydi.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


Soru : Yaşadığınız şehirdeki mimari eserleri ve bu eserlerde kullanılan sanatları aşağıdaki tabloya not ediniz. Bunlar; cami, çeşme, medrese, kervansaray gibi mimari eserler olabilir.


Cevap :

Eserin Türü Eserin Adı Eserde Kullanılan Sanatlar
Cami Süleymaniye Camii Hat sanatı, çini, tezhip
Medrese İstanbul Üniversitesi Medresesi Taş işçiliği, ahşap süsleme
Çeşme III. Ahmed Çeşmesi Oyma taş işçiliği, çini

Soru : İncelediğiniz mimari eserlerden hareketle aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Bu eserler niçin yapılmıştır ve sosyal hayatı nasıl etkilemiştir?


Cevap : Bu eserler, dini ihtiyaçları karşılamak, kültürel ve sosyal etkinliklere zemin hazırlamak için yapılmıştır. Camiler ibadet için kullanılırken, medreseler eğitim vermiştir. Çeşmeler, su ihtiyacını karşılarken, sosyal dayanışma ve yardımlaşmayı teşvik etmiştir. Kervansaraylar ise ticaretin gelişmesine katkıda bulunmuştur.


2. Bu eserlerin süslemelerinde yer alan sanatlar hangi duygularla ortaya çıkmıştır?


Cevap : Bu süslemelerde Allah’a olan derin bağlılık, estetik zevk, hayranlık ve huzur duyguları ön plandadır. Özellikle hat sanatı ve çiniler, Allah’a olan sevgi ve saygının ifadesi olarak ortaya konulmuştur.


Soru : İslam dininin mimariye etkisini yorumlayınız.


Cevap : İslam dini, mimariye estetik ve maneviyat katmıştır. Camilerde kubbe ve minareler inşa edilerek İslam’ın birlik ve tevhid anlayışı yansıtılmıştır. Ayrıca, dini eserlerde kullanılan sanatlar, İslam’ın sanat anlayışını ve güzelliklere verdiği önemi göstermektedir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


Soru : Bu etkinlikte öğrendiğiniz üç mimari eseri yazınız.


Cevap :

  1. Süleymaniye Camii
  2. III. Ahmed Çeşmesi
  3. Divriği Ulu Camii

Soru : Bu etkinlikte dikkatinizi en çok çeken iki mimari eseri yazınız.


Cevap :

  1. Süleymaniye Camii
  2. Selimiye Camii

Soru : Yaşadığınız şehirde İslam mimarisine ait farklı bir eser örneği yazınız.


Cevap : Fatih Camii (İstanbul).


Soru : Aşağıda tanılayıcı dallanmış ağaçta dinî mimari eserler ve İslam sanatlarıyla ilgili cümleler verilmiştir. En üstteki cümleden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 Cevapları”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!