5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158


5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154, 155, 156, 157, 158 Cevapları“, öğrencilere 4. ünitenin ölçme ve değerlendirme sürecini geçmelerinde yardımcı olan etkinliklerle donatılmıştır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrenme düzeylerini belirlemelerine olanak tanır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu soruları adım adım çözmeye yardımcı olacak doğru yanıtları içerir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”, öğrencilere 4. üniteyi değerlendirme açısından kapsamlı bir rehber sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158


A. Aşağıda Kureyş kabilesi ve Kureyş suresinin anlamıyla ilgili bilgi görseli verilmiştir.


Cevap :

Kureyş kabilesi hakkında bilgiler = Kureyş kabilesi Mekke’nin yerlisidir. Kâbe’nin bakımıyla ilgilenmiştir. Kâbe’yi ziyaret edenlerin ihtiyaçlarını karşılayacak hizmette bulunmuştur.

Kureyş suresinin verdiği mesajlar = Allah’ın (cc) verdiği nimetler için şükretmek gerekir. İnsan yalnızca Yüce Allah’a kulluk etmelidir. Kâbe’nin asıl sahibi Allah’tır (cc).

Kureyş suresinin temel konuları = Allah (cc) Kureyşlilerin ticaretle geçinmelerini ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamıştır. Kureyş’e Kâbe’nin asıl sahibi olan Allah’a (cc) ibadet etmeleri emredilmiştir.


Soru : Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

a. Kureyş kabilesi ticaret yaparken önemli tehlikeler atlatmıştır.
(✓) b. Kureyş suresinde tevhit inancı vurgulanır.
c. Kureyş kabilesi tarımla da ilgilenmiştir.
(✓)ç. Nimet veren yalnızca Allah’tır (cc) ve O’na şükretmek gerekir.
(✓)d. Kureyş suresi, ismini Mekke’de yaşayan bir kabileden alır.
(✓)e. İbadetler yalnızca Allah (cc) için yapılır.
(✓)f. Kureyş kabilesinin en önemli geçim kaynağı ticarettir.
g. Kureyş suresinde namaz ibadetine dikkat çekilir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


B. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta peygamber kıssalarıyla ilgili ifadeler verilmiştir.


2. En üstteki ifadeden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


3-5. soruları metinden hareketle cevaplayınız.


Peygamberler, Yüce Allah’ın görevlendirdiği elçilerdir. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmış, emir ve yasaklarını açıklamışlardır. İnsanları Allah’a (cc) iman etmeye ve ibadetlerini yalnız O’nun için yapmaya davet etmişlerdir. İyilikler konusunda insanlara yol göstermiş, kötülükler konusunda ise onları uyarmışlardır. Her peygamber, Allah’ın (cc) mesajlarını gönderildiği kavme tıpkı bir öğretmen gibi anlatmış, üstün ahlakı ile onlara örnek olmuştur. Hayatları boyunca dürüstlük, adalet, cömertlik ve merhamet gibi değerlere dikkat ederek yaşamış, nasıl iyi insan olunacağının en güzel örneğini sergilemiştir.


3. Peygamberlerin görevleri nelerdir? Kısaca açıklayınız.


Cevap : Peygamberlerin görevleri, Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara iletmek, insanları doğru yola davet etmek, Allah’ın emirlerini ve yasaklarını açıklamak, iyiliği teşvik etmek, kötülükten sakındırmaktır. Ayrıca, peygamberler hayatlarıyla insanlara örnek olmuş, üstün ahlak sergileyerek toplumu doğru yolda yönlendirmişlerdir.


4. Peygamberler insanlara hangi konularda örnek olmuştur? İki örnek vererek açıklayınız.


Cevap :

Dürüstlük: Peygamberler, her zaman doğruyu söylemiş ve dürüstlükleri ile tanınmışlardır. İnsanlara doğruyu ve gerçeği söylemenin önemini göstermişlerdir.

Adalet: Peygamberler, her konuda adil davranmış ve toplumu adaletle yönetmişlerdir. Herkese eşit ve adil davranmayı, haksızlık yapmamayı öğütlemişlerdir.


5. Peygamberler niçin gönderilmiş olabilir? Yorumlayınız.


Cevap : Peygamberler, Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara iletmek, onları doğru yola yönlendirmek ve toplumu adalet, iyilik ve doğru ahlakla yönetmek amacıyla gönderilmiştir. Ayrıca, peygamberler Allah’a iman edilmesini sağlamak ve insanların sapkın inançlardan arınarak doğru inanca yönelmelerini temin etmek için görevlendirilmişlerdir.


Ç. Aşağıdaki 6-10. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.


6. I. “Ben size Rabbimin vahyettiklerini tebliğ ediyorum ve size nasihat ediyorum. Sizin bilmediğiniz şeyleri de Allah tarafından gelen vahiy ile biliyorum.” (Araf 7/62.)
II. “Kitap’ta idris’i de an. Şüphesiz o doğru sözlü bir kimse, bir nebi idi.” (Meryem 19/56.)
III. “O peygamberler ki Allah’ın gönderdiği emirleri duyururlar…” (Ahzab 33/39.)

Verilen ayetlere göre peygamberlerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisine ulaşılamaz?


A) Güzel ahlak konusunda insanlara örnektir.
B) Görevlerini yaparken sabırlı ve kararlı olmuştur.
C) Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmıştır.
D) insanın bilemeyeceği şeyleri onlara açıklamıştır.

Cevap: B


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


7. Peygamber kıssalarında geçen bazı öğütler şunlardır:

• Allah (cc) insanlara konuşurken nazik olmamızı ister.
• Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır.
• İnsan, inandığı doğruları kararlılıkla savunmalıdır.

Aşağıdakilerden hangisi bu öğütleri dikkate alan birinin yapacağı davranışlardan değildir?


A) Bir zorlukla karşılaştığında mücadele etmekten vazgeçer.
B) İnancını savunurken kararlı ve cesur davranır.
C) Başkalarının hakkını korumada özenli olur.
D) İnsanlarla konuşurken yumuşak bir üslup kullanır.

Cevap: A


8.  I. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmak için

II. İnsanlara örnek olmak için
III. İnsanlara öğüt vermek için
IV. Ticareti geliştirmek için
V. İnsanları doğru yola davet etmek için
VI. İnsanları makam sahibi yapmak için

Verilen diyagram yukarıdaki ifadelerden hangileriyle doldurulabilir?


A) I, II, III ve IV
B) I, III, V ve VI
C) II, IV, V ve VI
D) I, II, III ve V

Cevap: D


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


9. • “(Firavun’un imana yanaşmaması üzerine) Mûsâ’ya, “Kullarımı (İsrailoğullarını) geceleyin (Mısır’dan) yürütüp çıkar. Yakalanmaktan korkmaksızın, endişe etmeksizin onlara denizde kuru bir yol aç,” diye vahyettik.” (Taha 20/77-78.)
• Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır.
• “… Ey kavmim! Siz bununla yalnızca imtihan edildiniz. Doğrusu sizin Rabbiniz ancak Rahman’dır. Öyleyse bana uyun ve emrime itaat edin” (Taha 20/90.)

Aşağıdakilerden hangisi bu ayetlerden çıkarılabilecek bir öğüt değildir?


A) İnsanlar, davranışlarında peygamberlere uymalı, onların emirlerini dikkate almalıdır.
B) İnsan yaptığı işte kararlı olmalıdır.
C) Allah (cc) dilerse imkânsız olduğu zannedilen şeyler gerçekleşebilir.
D) İnsanlarla konuşurken nazik bir üslup kullanılmalıdır.

Cevap: D


10. Kureyş’e kolaylaştırıldığı, evet, kış ve yaz seyahatleri onlara kolaylaştırıldığı için onlar, kendilerini açlıktan doyuran ve her çeşit korkudan emin kılan şu evin (Kâbe’nin) Rabbine kulluk etsinler” (Kureyş 106/1-4.)

Aşağıdakilerden hangisi Kureyş suresinin verdiği mesajlardandır?


A) Kureyş geçimini ticaretin yanında başka kaynaklarla da sağlamıştır.
B) Allah (cc) sadece Kureyş’e nimetler vermiştir.
C) Yalnızca Yüce Allah için ibadet edilir.
D) Ticaret yapmak Kureyş için kolay olmamıştır.

Cevap: C


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü  Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167


5. Sınıf Din Kültürü  Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167 Cevapları“, öğrencilerin dinin mimarimiz üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olacak etkinliklerle zenginleştirilmiştir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları”, bu etkinliklerin nasıl yapılacağını açıklayan rehber niteliğindedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin bilgilerini pekiştirebilmeleri için kapsamlı ve doğru çözümler sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları”, dinin estetik anlayışımıza nasıl şekil verdiğini detaylı bir şekilde açıklamaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167


Mimari, mimarlıkla ilgili olan anlamına gelir. Medenî yahut şehirli bir toplumun zorunlu ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra kültürel, sosyal, estetik ve dinî bakış açısını yansıtarak ortaya koyduğu yapım tekniği ve sanatıdır (bk. Mülâyim, 2020). Mimarinin sivil, dinî ve resmî mimari gibi türleri vardır. İslam’ın mimariye etkisi, Müslümanların kültür ve inançlarını, inşa ettikleri eserlere yansıtmasıyla ortaya çıkar. Bunun en belirgin örneği, cami mimarisinde görülür. Camiler, kubbe ve minarelerle süslenmiştir. Camilerin iç bölümleri de genellikle hat sanatıyla yazılmış ayetlerle donatılmış, duvarları tezhip ve çini sanatıyla zenginleştirilmiştir. www.kulturportali.gov.tr adresinden farklı bölgelerde yer alan cami, çeşme, medrese, külliye, kervansaray gibi mimari eserleri inceleyiniz.

Soru : İncelediğiniz eserlerde neler dikkatinizi çekti? Sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İncelediğim eserlerde mimari detayların zenginliği dikkatimi çekti. Özellikle camilerin kubbelerinde ve minarelerinde kullanılan hat sanatı, çini ve tezhip gibi sanatlarla süslenmiş olması hayranlık uyandırdı. Ayrıca, mimarideki simetrik düzen ve ihtişamlı görünüm dikkat çekiciydi.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


Soru : Yaşadığınız şehirdeki mimari eserleri ve bu eserlerde kullanılan sanatları aşağıdaki tabloya not ediniz. Bunlar; cami, çeşme, medrese, kervansaray gibi mimari eserler olabilir.


Cevap :

Eserin Türü Eserin Adı Eserde Kullanılan Sanatlar
Cami Süleymaniye Camii Hat sanatı, çini, tezhip
Medrese İstanbul Üniversitesi Medresesi Taş işçiliği, ahşap süsleme
Çeşme III. Ahmed Çeşmesi Oyma taş işçiliği, çini

Soru : İncelediğiniz mimari eserlerden hareketle aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Bu eserler niçin yapılmıştır ve sosyal hayatı nasıl etkilemiştir?


Cevap : Bu eserler, dini ihtiyaçları karşılamak, kültürel ve sosyal etkinliklere zemin hazırlamak için yapılmıştır. Camiler ibadet için kullanılırken, medreseler eğitim vermiştir. Çeşmeler, su ihtiyacını karşılarken, sosyal dayanışma ve yardımlaşmayı teşvik etmiştir. Kervansaraylar ise ticaretin gelişmesine katkıda bulunmuştur.


2. Bu eserlerin süslemelerinde yer alan sanatlar hangi duygularla ortaya çıkmıştır?


Cevap : Bu süslemelerde Allah’a olan derin bağlılık, estetik zevk, hayranlık ve huzur duyguları ön plandadır. Özellikle hat sanatı ve çiniler, Allah’a olan sevgi ve saygının ifadesi olarak ortaya konulmuştur.


Soru : İslam dininin mimariye etkisini yorumlayınız.


Cevap : İslam dini, mimariye estetik ve maneviyat katmıştır. Camilerde kubbe ve minareler inşa edilerek İslam’ın birlik ve tevhid anlayışı yansıtılmıştır. Ayrıca, dini eserlerde kullanılan sanatlar, İslam’ın sanat anlayışını ve güzelliklere verdiği önemi göstermektedir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


Soru : Bu etkinlikte öğrendiğiniz üç mimari eseri yazınız.


Cevap :

  1. Süleymaniye Camii
  2. III. Ahmed Çeşmesi
  3. Divriği Ulu Camii

Soru : Bu etkinlikte dikkatinizi en çok çeken iki mimari eseri yazınız.


Cevap :

  1. Süleymaniye Camii
  2. Selimiye Camii

Soru : Yaşadığınız şehirde İslam mimarisine ait farklı bir eser örneği yazınız.


Cevap : Fatih Camii (İstanbul).


Soru : Aşağıda tanılayıcı dallanmış ağaçta dinî mimari eserler ve İslam sanatlarıyla ilgili cümleler verilmiştir. En üstteki cümleden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 Cevapları”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173


5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları“, camilerin yapısal özellikleri ve manevi önemini anlamak için öğrencilere rehberlik eder. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları”, cami bölümlerini tanıtan etkinliklerle bilgilerin daha kalıcı hale gelmesini sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, camilerle ilgili soruların doğru yanıtlarını sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”, camilerin tarihî ve kültürel değerlerini detaylı bir şekilde ele alır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173


Soru : Müslümanlar için cami, ibadethane olmanın yanında bir araya gelme ve buluşma noktasıdır. Bu özelliğiyle camiler, müslümanların dinî, sosyal ve kültürel hayatına etki eder. Yaşadığınız yerde bulunan bir camiyi ziyaret ediniz. Bu caminin fotoğrafını çekerek ya da resmini çizerek sınıf panosuna asınız.


Cevap : Yaşadığım yerde bulunan [CAMİNİN ADI] camisini ziyaret ettim. Bu cami, mimarisiyle dikkat çeken bir yapıdır. İç mekanında hat sanatıyla süslenmiş ayetler, çini işlemeler ve geniş kubbesi bulunmaktadır. Ayrıca caminin avlusu, hem ibadet öncesinde hem de sonrasında bir araya gelmek için kullanılmaktadır. Caminin fotoğrafını çekip sınıf panosuna asacağım.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin yakınındaki bir camiyi ziyaret ediniz ve caminin bölümlerini inceleyiniz.


Soru : Metinde boş bırakılan yerleri caminin bölümlerine uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Zeynep bir an önce babasının eve gelmesini bekliyordu. Babasıyla camiye gideceği için çok heyecanlıydı.
Gider gitmez gördüğü her şeyi babasına sormaya başladı:

– Aaa caminin dışındaki insanların abdest aldığı bu yer de nedir?
– Camilerin avlularında şadırvan adı verilen abdest alma yerleri vardır. Müslümanlar, burada abdestlerini alır ve ibadetlerini yerine getirmek için camiye giderler. Görüyor musun? Caminin üzerini örten yarım küre biçiminde yapıya da kubbe adı verilir.

– Caminin yanındaki yüksek ve ince kısım nedir? Neden böyle bir şey yapmışlar peki?
– O yüksek ve ince yapıya minare denir. Burada müezzin ezan okur, sela verir. Bu yapının etrafında kenarları korkuluklu bölüme ise şerefe adı verilir. Haydi, gel biraz da caminin içine bakalım!

Ayakkabılarını çıkarıp camiye girdiklerinde girintili çıkıntılı bir yer Zeynep’in dikkatini çekti. Hemen babasına dönerek:
– Duvarın ortasında üzerinde işlemeler olan yer ne kadar güzel! Peki burası niye yapılmış babacığım?
– İmamın namaz kılarken cemaatin önünde durduğu, kıble yönünü gösteren bu yere mihrap denir. Bütün camilerde bulunur.

Şu merdivenli kısmı gördün mü? Minber denilen bu bölüm cuma ve bayram namazlarında hutbe okumak için kullanılır. Kürsü ise camide vaaz verip cemaati dinî konularda aydınlatan kişinin oturduğu yüksekçe yerdir.

Zeynep, sorularına sabırla cevap veren babasına teşekkür ettikten sonra:
– Başka camileri ziyaret ederiz değil mi babacığım? diye sordu. Babası:
– Tabi ki! Camiler, insanları kucaklayan ve kendisine gelenleri asla dışarıda bırakmayan bir yuva; siz çocuklar da bu yuvanın sevinci, neşesi…


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


Soru : Caminin bölümlerini ilgili sütunlara yazarak sınıflandırınız.


Cevap :

Caminin İç Bölümleri:

  • Mihrab
  • Minber
  • Kürsü
  • Kubbe
  • Pencere vitrayları
  • Hat sanatı ile süslenmiş duvarlar
  • Halılar
  • Şadırvan (bazı camilerin iç kısmında olabilir)

Caminin Dış Bölümleri:

  • Minare
  • Şadırvan (dış kısmında olanlar)
  • Avlu
  • Giriş kapısı
  • Bahçe
  • Ayakkabılık alanı
  • Caminin genel cephe süslemeleri

Soru : Bu etkinlikten önce caminin bölümleriyle ilgili ne biliyordum?


Cevap :

  • Caminin bir ibadet yeri olduğunu ve minare, mihrab, minber gibi bölümleri bulunduğunu biliyordum.
  • İmamın mihrabın önünde namaz kıldırdığını duymuştum.
  • Minarenin ezan okunması için kullanıldığını biliyordum.

Soru : Bu etkinlikle caminin bölümleriyle ilgili neler öğrendim.


Cevap :

  • Caminin hem iç hem de dış bölümlerinin ayrı ayrı işlevlere sahip olduğunu öğrendim.
  • Mihrabın kıblenin yönünü gösterdiğini, minberin ise hutbe okunurken kullanıldığını öğrendim.
  • Kubbe ve pencere vitraylarının camiyi estetik olarak süslediğini fark ettim.
  • Şadırvanın abdest almak için kullanıldığını öğrendim.

Soru : Bu etkinlikten sonra caminin bölümleriyle ilgili başka neleri araştırmak isterim?


Cevap :

  • Camilerde kullanılan hat sanatının örneklerini ve anlamlarını araştırmak isterim.
  • Farklı camilerin mimari özelliklerini ve tarihi yapılarını incelemek isterim.
  • Minarenin yapımı ve çeşitleriyle ilgili daha fazla bilgi edinmek isterim.
  • Caminin tarihî ve kültürel özelliklerini öğrenmek isterim.

Soru : Aşağıdaki saklı kavramları, verilen cümlelerden hareketle bulunuz.


Cevap :

  1. Cami: Müslümanların bir araya gelip ibadet ettiği ve sosyal iletişim kurduğu mekân.
  2. Kuba Mescidi: Hz. Peygamber’in hicret sırasında Medine’ye varmadan önce namaz kıldığı ve mescit olarak inşa ettiği yer.
  3. Mescid-i Nebevi: Hz. Peygamber’in Medine’ye vardığında Müslümanlarla birlikte inşa ettiği mescit.

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179


5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları“, öğrencilere cami mimarisinin ayrıntılarını ve tarihî camilerin özelliklerini öğrenme fırsatı sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları”, kültürümüzden seçilen cami örnekleriyle, dinî mimarimizin zenginliğini keşfetmeyi sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuya dair verilen soruların doğru yanıtlarını içerirken öğrenmeyi pekiştirir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”, camilerin manevi ve toplumsal önemini tarihî bilgilerle destekler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179


Soru : Aşağıya cami kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri / kavramları bir dakika içinde yazınız.


Cevap :

Zihnimde çağrışım yapan kelimeler:

  1. İbadet
  2. Minare
  3. Mihrab
  4. Cemaat
  5. Hutbe
  6. Abdest
  7. Huzur

Soru : Verdiğiniz cevaplarla cami kavramının birlikte kullanıldığı birer cümle yazınız.


Cevap :

  1. İbadet etmek için camiye gitmek, manevi huzur bulmamı sağlıyor.
  2. Minareden yükselen ezan sesi insanları camiye davet eder.
  3. Mihrab, camide kıblenin yönünü gösteren en önemli bölümdür.
  4. Cemaatle birlikte namaz kılmak, İslam’daki kardeşlik duygusunu güçlendirir.
  5. Hutbe sırasında imam, topluma önemli dinî ve ahlaki mesajlar verir.
  6. Abdest aldıktan sonra camide ibadet etmek içimi ferahlatır.
  7. Cami, huzur bulmak ve manevi bir bağ kurmak için en güzel mekandır.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


Soru : Konya’daki Alâeddin Camii, Diyarbakır’daki Ulu Camii, Bursa’daki Yeşil Camii, Edirne’deki Selimiye Camii’nin mimari özelliklerini, kültürel ve dini açıdan önemini, süslemelerini araştırınız.


Cevap :

Konya’daki Alâeddin Camii: Selçuklu dönemine ait bu cami, Anadolu’daki en eski ve önemli yapılar arasındadır. Sade mimarisi ve çini süslemeleriyle dikkat çeker.

Diyarbakır’daki Ulu Camii: Anadolu’nun en eski camilerindendir. Yapımında siyah bazalt taşlar kullanılmıştır. İslam mimarisinin önemli bir örneği olup farklı dönemlerden izler taşır.

Bursa’daki Yeşil Camii: Erken Osmanlı mimarisinin eşsiz bir örneğidir. Çini süslemeleriyle meşhurdur ve Yeşil Türbe ile aynı komplekstedir.

Edirne’deki Selimiye Camii: Mimar Sinan’ın ustalık eseri olup Osmanlı klasik mimarisinin zirvesidir. Büyük kubbesi ve zarif minareleri ile UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alır.


Soru : Araştırdığınız camilerin benzer ve farklı özelliklerini listeleyiniz.


Cevap :

Benzer Özellikler:

  • İslam mimarisinin özelliklerini taşımaları.
  • Cemaati bir araya getiren ibadet yerleri olmaları.
  • Süslemelerinde hat, tezhip ve çini sanatına yer verilmesi.
  • Dini ve kültürel miras açısından önemli olmaları.

Farklı Özellikleri:

  • Yapıldıkları dönemin mimari üslubunu yansıtmaları.
  • Kullanılan malzeme ve süsleme tarzları.
  • Bulundukları bölgenin kültürel özelliklerini barındırmaları.

Soru : Camilerde kullanılan sanat dallarına örnekler veriniz.


Cevap :

Camilerde Kullanılan Sanat Dalları:

  1. Hat sanatı
  2. Çini süsleme
  3. Tezhip
  4. Ahşap oyma
  5. Mermer işleme

Soru : Kültürümüzde camilerin yeri hakkında kısa bir metin yazınız.


Cevap :

Kültürümüzde Camilerin Yeri: Camiler, hem ibadet hem de sosyal dayanışma için önemli mekânlardır. Toplumu bir araya getirir, dini bilgilerin öğrenildiği ve paylaşıldığı yerlerdir. Ayrıca, sanat ve mimarinin gelişiminde büyük rol oynar, kültürel zenginliğimizin en önemli unsurları arasında yer alır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


Soru : Öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

  1. Camiler ibadet ve buluşma noktaları olan önemli mekânlardır.
  2. Camiler bana huzur ve manevi güç hissettirir.
  3. Camilerde hat, tezhip, çini ve ahşap oyma gibi sanatlarının örnekleri görülür.

Soru : Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 Cevapları”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180


5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları“, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine olanak tanıyan etkinliklerin yanıtlarını sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinî mimarimize dair öğrendiklerini yaratıcı bir şekilde ifade etmelerini sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, performans görevlerinin detaylı açıklamalarını ve çözümlerini içerir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları”, kültürel değerlerimizin genç nesillere aktarılmasına katkı sağlayan etkinliklere odaklanır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 Cevapları


Soru : Yaşadığınız şehirde bulunan iki cami seçiniz.


Cevap :

Yaşadığınız şehirde bulunan iki cami seçiniz:

  1. İstanbul – Süleymaniye Camii
  2. Bursa – Ulu Camii

Soru : Seçtiğiniz camileri ziyaret ederek bu camilerin mimari özellikleri, süslemeleri, kültürel ve dinî açıdan önemi hakkında bilgi toplayınız.


Cevap :

Süleymaniye Camii (İstanbul):

  • Mimari Özellikleri: Mimar Sinan tarafından inşa edilmiş olup Osmanlı klasik mimarisinin en güzel örneklerinden biridir. Geniş bir avlusu, büyük bir kubbesi ve zarif minareleri vardır.
  • Süslemeleri: İç mekânda hat sanatı, çiniler ve dikkat çekici bir akustik düzen bulunur.
  • Kültürel ve Dinî Önemi: İstanbul’un siluetine katkı sağlayan bir başyapıttır. İslam kültüründe ilim ve ibadet merkezidir.

Ulu Camii (Bursa):

  • Mimari Özellikleri: Erken Osmanlı dönemine ait, çok kubbeli camilerin ilk örneklerindendir. 20 kubbesi ve kare şeklindeki geniş planıyla dikkat çeker.
  • Süslemeleri: İç mekânda 192 adet hat levhası bulunur. Ahşap işçiliği ve minberi, sanatsal değeriyle öne çıkar.
  • Kültürel ve Dinî Önemi: Osmanlı’nın ilk büyük camilerinden biri olarak ibadet ve toplumsal dayanışma yeri olmuştur.

Soru : Camilerde yer alan mimari unsurların ve süslemelerin fotoğraflarını çekiniz.

Soru : Edindiğiniz bilgilerle bir tanıtım broşürü hazırlayınız. Hazırladığınız broşürde:


Cevap :

Edindiğiniz bilgilerle bir tanıtım broşürü hazırlayınız:

Broşür İçeriği:

  • Başlık: Tarihe Yolculuk: Süleymaniye ve Ulu Camii
  • Alt Başlık: Osmanlı İhtişamının İzleri
  • İçerik:
    1. Camilerin mimari özellikleri, kubbe ve minareleri.
    2. Sanat dalları: Hat, çini, ahşap ve taş işçiliği.
    3. Kültürel ve dinî önemi: Osmanlı tarihi ve İslam kültüründe camilerin rolü.
    4. Ziyaretçilere not: Camileri gezerken sessiz olunması ve kurallara uyulması gerektiği.
  • Görseller: Camilerin iç ve dış görünümleri.
  • Son Bölüm: “Bu eserler, tarihimizin ruhunu ve inancımızın zarafetini yansıtmaktadır. Geçmişi anlamak ve geleceğe aktarmak için bu eserleri koruyalım.”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!