5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Varlığı ve Birliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Varlığı ve Birliği Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde, öğrenciler Allah’ın Varlığı ve Birliği konusunu öğrenirken, kainattaki düzenin Allah’ın kudretini yansıttığını kavrarlar. Özellikle 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları kitabının Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 bölümlerinde, Allah’ın varlığını gösteren deliller ayrıntılı şekilde ele alınır. Bu sayfalarda kainatın her bir varlığının Allah’ın birliğini gösterdiği örneklerle açıklanır.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları”

5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Varlığı ve Birliği Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin Allah’ın birliğine olan inançlarını pekiştirmelerine yardımcı olur. 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları sayesinde çocuklar, evrendeki düzenin Allah’ın varlığına işaret ettiğini anlarlar. Bu etkinlikler, Allah’ın birliğini ve varlığını daha iyi kavramak için önemli bir rehberdir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29


Okuduğunuz ve çok beğendiğiniz bir kitabı düşünerek aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : Bu kitap kendiliğinden yazılmış olabilir mi?


Cevap :

Hayır, bir kitabın kendiliğinden yazılması mümkün değildir. Her kitap, bir yazarın düşüncelerini, hayal gücünü ve emeğini yansıtır. Kitaptaki anlamlı ifadeler, duygular ve düzenli bir anlatım, yazarın bilinçli çabasıyla oluşur.


Soru : . Kitaba güzellik ve duygu katan ifadelerin kendiliğinden art arda gelmesi, harflerin tesadüfen birleşip anlamlı ve güzel cümlelere dönüşmesi mümkün olabilir mi?


Cevap :

Hayır, harflerin tesadüfen birleşerek anlamlı ve duygusal cümleler oluşturması mümkün değildir. Güzel ve anlamlı ifadeler, yazarın bilinçli seçimleri ve dil kullanımıyla ortaya çıkar. Bu tür ifadeler bir plan ve düşünce sonucu yazılır.


Soru : Sizce evrende gözlemlediğimiz sayısız güzellikler ve mükemmel denge kendiliğinden mi oluştu?


Cevap :

Hayır, evrendeki sayısız güzellik ve mükemmel denge tesadüfen oluşmuş olamaz. Doğadaki her şeyin bir amaca hizmet etmesi, birbirine bağlı bir düzen içerisinde var olması, evrenin bilinçli bir yaratıcı tarafından yaratıldığını gösterir. Her detay büyük bir hikmetin ve gücün eseri olmalıdır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Çevrenizde gözlemlediğiniz tabiat olaylarını ve günlük hayatınızı düşünerek aşağıdaki tabloyu uygun örneklerle tamamlayınız.


Cevap :

Evrendeki düzene ve yüce bir yaratıcının varlığına işaret eder. 4 örnek 

  1. Güneşin her gün doğup batması: Düzenli olarak meydana gelen bu olay, dünya üzerindeki yaşamı sürdürülebilir kılar ve bu düzenin varlığı yaratıcı bir güce işaret eder.
  2. Mevsimlerin değişmesi: Yıl boyunca düzenli bir döngü içinde gerçekleşen mevsim değişiklikleri, bitkilerin, hayvanların ve insanların hayatını etkileyen önemli bir doğal olaydır.
  3. Bitkilerin fotosentez yapması: Bitkilerin güneş ışığını kullanarak oksijen üretmesi, doğadaki yaşam döngüsünün devamı için hayati öneme sahiptir ve bu mükemmel sistem bir yaratıcının varlığını gösterir.
  4. İnsan vücudundaki organların uyumlu çalışması: Kalp, beyin, akciğerler ve diğer organlar, birbiriyle tam bir uyum içinde çalışarak yaşamı sürdürülebilir kılar. Bu karmaşık düzen bir tesadüf olamaz.

Tamamladığınız tabloyu sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu bu etkinliğe göre doldurunuz.


Cevap :

Önceden bildiklerim:

  • Doğada bir düzen olduğunu biliyordum.
  • Evrendeki döngülerin düzenli bir şekilde işlediğini gözlemlemiştim.
  • Güneşin ve ayın döngüsel hareketlerinin hayatı nasıl etkilediğini biliyordum.

Şimdi öğrendiklerim:

  • Evrenin her bir detayı bilinçli bir şekilde yaratılmış ve düzenlenmiştir.
  • Doğadaki her olayın bir amacı ve işlevi vardır.
  • Hayvanların renk algısının bile evrenin dengesinde önemli bir rol oynadığı öğrendim.
  • Her şeyin düzeni, Yaratıcı’nın mükemmelliğini ve gücünü gösterir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Aşağıda evrendeki düzenle ilgili ayetler ve bu ayetlerle ilgili görseller verilmiştir. Ayetleri okuyunuz ve okuduğunuz ayetin hangi görsellerle ilgili olduğunu örnekteki gibi görselin üstündeki kutucuğa yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Günlük hayatta karşılaştığınız hangi durumlar evrendeki mükemmel düzene örnek olabilir? İki örnek veriniz.


Cevap :

  • Mevsimlerin düzenli olarak değişmesi: Her yıl ilkbaharın, yazın, sonbaharın ve kışın belirli bir sırayla gelmesi, doğadaki bitkilerin ve hayvanların bu döngülere uyum sağlaması evrendeki mükemmel düzenin bir göstergesidir.
  • İnsan vücudundaki biyolojik saat: Vücudumuzun gece uyuma, gündüz uyanık olma gibi döngülerle düzenli çalışması, hücrelerin kendini yenilemesi, hormonların belirli zamanlarda salgılanması evrendeki düzenin insan vücudundaki bir yansımasıdır.

Soru : Evrendeki mükemmel düzenle ilgili çıkarımlarınızdan yola çıkarak aşağıdaki boşlukları uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

a. Evrende mükemmel bir denge vardır.
b. Varlıklar arasındaki uyum evrendeki ahengin göstergesidir.
c. Evrendeki her şey bir amaç ile yaratılmıştır.
ç. Tüm varlıkların yaratıcısı Allah’tır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Tanılayıcı dallanmış ağaçta Allah’ın (cc) varlığı ve birliği ile ilgili ifadeler verilmiştir. En üstteki ifadeden başlamak şartıyla ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Bu etkinlikten hareketle tevhit kavramını kısaca açıklayınız.


Cevap :

Tevhit, İslam dininde Allah’ın birliğini ve eşsizliğini ifade eden bir kavramdır. Tevhit, Allah’ın tek ve mutlak yaratıcı olduğunu, O’ndan başka hiçbir ilahın, yaratıcı gücün veya ortağın olmadığını kabul etmektir. Bu inanç, evrendeki düzenin, varlıkların uyumunun ve her şeyin belirli bir amaçla yaratılmasının Allah’ın tek başına her şeye hükmeden Yaratıcı olduğunu gösterir. Tevhit, Allah’a ortak koşmadan yalnızca O’na ibadet etmeyi ve O’nun tek ilah olduğunu kabul etmeyi içerir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Aşağıdaki parçayı okuyunuz ve soruları cevaplandırınız.


Her şey bizim için…

ALLAH hiçbir şeye muhtaç değilken, biz bu kâinattaki her şeye ihtiyaç duyarız… Güneş, ışığı ile bizim gündüzümüzü aydınlatır, Ay bizim gecelerimize bir kandil olur. Milyarlarca yıldız, geceleri gökyüzüne baktığımızda içimiz kararmasın diye parıldar. Yağmurlar bizim bahçelerimizi sular, kayalardan fışkıran pınarlar, bizim içimizi serinletir…

Dağlar bizim zeminimizi sağlamlaştırmak için çakılmıştır yeryüzüne… Ormanlar bizim kirlettiğimiz havayı temizlemek için çalıştırılır gece gündüz. Sayısız ağacın sayısız dallarında sayısız yaprak, ciğerlerimize çektiğimiz havanın oksijenini artırmak için bir fabrika gibi işletilir…

Ve bizim bunların hepsine ihtiyacımız vardır. Hiçbir şeye ihtiyacı olmayan Allah’ın, her şeye ihtiyacı olan kullarıyız biz. Bu kâinat bize çalışır, bize hizmet eder… İnekler bir süt fabrikası gibi çalışırken, arıların kime hizmet etmek için yaratıldığı “bal” gibi ortadadır. Tavuklara o benzersiz ambalajının içindeki yumurta, bizim için yaptırılır. Dağların madenleri sayısız hizmetimizi görür. Daha insanoğlu dünyaya ayak basmadan önce, onsuz yapamayacağımız demiri, uzayın derinliklerinden meteor meteor yeryüzüne indirmiştir Allah…

Bunların hepsine ihtiyacımız vardır bizim… Hiçbir şeye ihtiyacı olmayan Allah’ın, her şeye ihtiyacı olan kullarıyız biz… Ve Allah her şeyi bizim için yaratmıştır… Peki ya bizi?


Soru : Bu parçada anlatılmak istenen asıl düşünce nedir? Yazınız.


Cevap :

Bu parçada anlatılmak istenen asıl düşünce, Allah’ın insanları ve onların ihtiyaçlarını gözeterek evrendeki her şeyi bir düzen içinde ve onların hizmetine sunacak şekilde yaratmış olduğudur. İnsan, Allah’a muhtaçtır ve kâinat da Allah’ın sonsuz hikmeti ile insanların faydasına sunulmuştur.


Soru : Bu parçadaki hangi ifadeler size Allah’ın (cc) var ve bir olduğunu hissettiriyor? Yazınız.


Cevap :

  • “Allah hiçbir şeye muhtaç değilken, biz bu kâinattaki her şeye ihtiyaç duyarız.”
  • “Milyarlarca yıldız, geceleri gökyüzüne baktığımızda içimiz kararmasın diye parıldar.”
  • “Dağlar bizim zeminimizi sağlamlaştırmak için çakılmıştır yeryüzüne.”
  • “Ormanlar bizim kirlettiğimiz havayı temizlemek için çalıştırılır gece gündüz.”
  • “Allah her şeyi bizim için yaratmıştır.”
    Bu ifadeler, Allah’ın kâinatın tek yaratıcısı olduğunu ve her şeyi insanların ihtiyaçlarına göre hikmetle düzenlediğini göstermektedir.

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Allah Rahman ve Rahimdir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34


5. Sınıf Din Kültürü Allah Rahman ve Rahimdir Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi kapsamında, 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 32-33-34-35 MEB Yayınları‘nda bulunan Allah Rahman ve Rahimdir metni, Allah’ın Rahman ve Rahim sıfatlarının derinlemesine incelendiği bir içerik sunar. Bu metin, 5. Sınıf Din Kültürü Allah Rahman ve Rahimdir Metni Etkinlik Cevapları ile birlikte, Allah’ın bu sıfatlarının hem teorik hem de pratik açıdan nasıl anlaşıldığını öğretir. 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları kitabı, bu bilgileri Sayfa 32, 33, 34’te çeşitli etkinlik ve açıklamalarla sunar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 32-33-34-35 MEB Yayınları”

Bu bölümlerde, Allah’ın Rahman ve Rahim sıfatlarının hayatımıza nasıl etki ettiği ve bu sıfatların günlük yaşantımızda nasıl hissedildiği detaylı bir şekilde ele alınır. 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları, bu bilgilerin uygulanmasını ve öğrencilerin bu konuyu daha iyi anlamalarını sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 32-33-34-35


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33  Cevapları


Soru : Açıklamayı okuyarak örnek cümleden hareketle gün içerisinde besmele ile başladığınız işleri listeleyiniz.

Besmele, Müslümanların günlük yaşantılarında merhamet duygularının güçlenmesini sağlayan ve her işte şefkat ve merhameti gözetmeleri gerektiğini hatırlatan anahtar bir cümledir. Çünkü “Bismillâhirrahmânirrahîm” bizlere Allah’ın (cc) her şeye merhamet eden Rahman ile iyilik yapanlara özel ikramlarda bulunan Rahîm ismini hatırlatır. Davranışlarımızı bu isimler çerçevesinde şekillendirmemizi sağlar.


Cevap :

  • Besmelemi çektim: Yemek yemeye başlamadan önce.
  • Besmelemi çektim: Derse başlamadan önce.
  • Besmelemi çektim: Evden çıkarken.
  • Besmelemi çektim: Yatmadan önce dua ederken.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34  Cevapları


Soru : Besmelenin anlamını yazınız.


Cevap :

Besmele, “Bismillâhirrahmânirrahîm” ifadesi olup anlamı, “Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla” demektir. Bu, Müslümanların her işe Allah’ın adıyla başlama bilincini ve her şeyde O’nun merhametini hatırlamayı sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35  Cevapları


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi okuyarak soruları cevaplandırınız.

Sevgili Peygamberimiz (s.a.s.) sahabilerine zaman zaman güzel hikâyeler anlatırdı. Onlar da acaba bu hikâyeden ne ders çıkarırız diye bunu dikkatle dinlerlerdi. Bu hikâyelerden biri şudur:

“Bir zamanlar adamın biri yolculuğa çıktı. Sıcak havada uzun bir yolculuktan sonra çok susadı. Nihayet bir su kuyusu buldu. Fakat kuyunun suyu bayağı derindeydi. Oradaki ipi beline bağlayarak kuyunun içine sarktı ve kana kana su içti. Tam dışarı çıktığı sırada bir köpeğin, susuzluktan dili bir karış dışarı çıkmış, solumakta olduğunu gördü. Hayvancağız su bulamadığı için nemli toprağı yalayıp duruyordu. Adam kendi kendine:

– Zavallı hayvan, o da benim gibi çok susamış, dedi. Köpeğe merhamet etti, onun hâline çok acıdı. Zahmetli ve yorucu da olsa tekrar kuyuya indi ve ayakkabısına su doldurup yukarı çıktı. Zavallı hayvana suyu verdi. Hayvancağız suyu kana kana içti. Sonra kendisine su veren adama teşekkür eder gibi baktı ve oradan uzaklaştı.

Bu adamın, bir köpeğe acıyıp su ikram etmesi Allah Teala’nın çok hoşuna gitti. Bu merhametli davranışı sebebiyle adamın günahlarını affetti ve ona cennet kapılarını açtı. Hikâyenin sonunda sahabiler:

– Ey Allah’ın Resûlü! Biz de hayvanlara iyi davranınca sevap kazanır mıyız, diye sordular.

Sevgili Peygamberimiz:
– Canlı olan her varlığa yaptığınız iyilik karşılığında elbette sevap vardır, buyurdu.


1. Bu hikâye için uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

“Bir Köpeğe Merhamet ve Cennetin Kapıları”


2. Bu hikâyeden hareketle merhametli olmanın insana neler kazandırdığına örnekler veriniz.


Cevap :

  • Merhametli olmak, kişinin Allah’ın rızasını kazanmasına vesile olur.
  • Merhamet, insanın vicdanını rahatlatır ve manevi huzur sağlar.
  • Allah, merhametli davranışlar sebebiyle günahları affedip cennetle ödüllendirebilir.
  • Merhametli olmak, toplumda yardımlaşmayı ve iyilik yapmayı teşvik eder.

Soru : Aşağıdaki formu doldurunuz.


Cevap :

1. Sözü yumuşak dille söylerim. (Evet) 
2. Hayvanları ve bitkileri korurum. (Evet) 
3. Sevgi ve şefkat dolu olurum.(Evet) 
4. Yemeğimi paylaşırım. (Evet) 
5. Cömert ve yardımsever olurum. (Evet) 
6. Hataları affederim. (Evet) 
7. İnsanların kusurlarını söyleyip onları küçük düşürmem. (Evet) 
8. Yaşlılara iyilik ederim. (Evet) 
9. Bir başkasının zor duruma düşmesine üzülürüm. (Evet) 
10. Annemin, babamın ve öğretmenlerimin sevgi ve emeklerine karşılık veririm. (Evet) 


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Allah Her Şeyi Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38


5. Sınıf Din Kültürü Allah Her Şeyi Bilir Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları, özellikle 5. Sınıf Din Kültürü Allah Her Şeyi Bilir Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin din bilgilerini derinlemesine öğrenmelerini sağlar. Bu metinler, 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları ders kitabında yer alan Sayfa 35, 36, 37, 38 Cevapları ile desteklenerek, Allah’ın (cc) her şeyin ayrıntısını bildiğini öğretir. Öğrenciler, bu sayfalarda bulunan etkinliklerle, Allah’ın her şeyin her yönünü bilme sıfatını kavrayarak, bu bilgiyi günlük hayatlarına nasıl uygulayabileceklerini öğrenirler.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36-37-38 MEB Yayınları”

Bu bağlamda, 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36-37-38 MEB Yayınları‘nda yer alan bilgiler, Allah’ın bilgi ve ilminin genişliğini anlamak açısından önemlidir. Metinlerdeki açıklamalar, öğrencilerin bu konudaki bilgi seviyelerini artırarak, Allah’ın her şeyi bilme özelliğinin nasıl bir etki yarattığını anlamalarına yardımcı olur. Bu bilgiler, öğrencilerin dini ve ahlaki değerleri daha iyi kavramalarını ve günlük yaşamlarında bu değerleri nasıl uygulayacaklarını öğrenmelerini sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36-37


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 cevapları


Soru : Aşağıdaki parçayı okuyunuz ve tabloyu tamamlayınız.

BİR YAPRAK NASIL DÜŞER?

(…) Aslına bakarsınız şu kâinatta hiçbir şey öyle basit ve sıradan değildir. Ne rüzgârın esmesi ne de yaprağın düşmesi… Evet, yaşlı yaprağın içinde günden güne artan ve klorofilleri parçalayan etilen gazı yayılayayıla yaprağın sapına kadar gelir. Buradaki küçük hücreler gazı alınca şişmeye başlarlar.

Hücreler şiştikçe sap kısmında bir gerginlik olur ve bir süre sonra “cırt” diye yırtılır. Tabii  hiçbirimiz bu sesi duymaz. Duysaydık ne olurdu acaba? Sonbahar geceleri, yüzbinlerce yaprağın cırt cırt cırt diye saplarından yırtılması ve sonra da cart diye kopması yüzünden kimse uyuyamazdı. Sonraki günlerde, o küçük yırtık giderek büyümeye başlar. Zaten bütün yırtıklar böyle değil midir?

Sapın gövdeden ayrıldığı yerdeki hücreler hemen mantar üretmeye başlarlar. Yaprak gövdeden ayrıldıkça bu mantar çoğalır ve o bölgeyi bir yara bandı gibi kapatır. Bu bant, su geçirmediği gibi, ağacın hastalık kapmasını da engeller. Ve bir sonbahar günü, belki sert ve soğuk, belki de minicik ve serince bir rüzgâr; artık iyice sararmış ve bütün fonksiyonlarını yitirmiş, görevini tamamlamış bu yaprağı, dalından uçuruverir. Geride ise yaprak izi adı verilen bu yara bandı kalır.

Toprağa düşen ölü yapraklar, aşağıda iştahla bekleyen karıncaların ve türlü türlü böceklerin, mantarların ve bakterilerin yiyeceği olarak, yine toprağa karışıp, ağaçlar için çok kıymetli bir besin olur. Ağaçlar da kilometrelerce uzunluktaki kökleriyle, bu kıymetli besinleri gövdelerine afiyetle çeker. Ve bir sonraki baharda, aynı dallarda yaratılacak yepyeni, taptaze ve yemyeşil yaprakları beslemek için gövdelerinde saklarlar.

Yeryüzünde, hiçbir şey boşuna yaratılmadığı için, hiçbir şey israf edilmez. Tek bir yaprak bile! İster, bir erik ağacının dalında yemyeşil; ister eski bir kitabın sayfaları arasında sapsarı olsun bir yaprak gördüğünüzde, bütün bu işlerin -ta bir tohumun uyanışından bir yaprağın düşüşüne kadar- öyle kendi kendine, tesadüfen olmadığını hatırlayın ve şu ayeti hiç unutmayın: “… Allah’ın bilgisi olmadan ne bir yaprak düşer ne de yerin karanlıklarında bir tane saklı kalır…” (En’am Sûresi, 59. ayet.)


Cevap :

Bu parçada açıklanan, Yüce Allah’ın güzel ismi:

  • Alim (Yüce Allah, her şeyin detayını bilendir.)

Bu parçada evrendeki düzene verilen örnek:

  • Bir yaprağın düşüşü (Yaprağın düşüşü, doğal bir düzen içinde gerçekleşir ve bu süreçte her şeyin yerli yerinde olduğu görülür.)

Bu parçadan çıkarılabilecek en önemli mesaj:

  • Yeryüzündeki her şeyin, Allah’ın bilgisi ve yaratma düzeni içinde işlediği (Hiçbir şey tesadüfen veya boşuna yaratılmamıştır.)

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 cevapları


Soru : Yüce Allah’ın Semi ve Basir isimlerinin anlamlarını düşünerek ve ipucu ifadelerinden yararlanarak birer akrostiş yazınız. Yazdığınız şiirleri sınıfta arkadaşlarınıza
okuyunuz.


Cevap :

Semi
Sonsuz bir dinleyişle
Eşsiz her sesi işiten
Merhametle her feryadı duyan
İlahi bir kulak, Allah’ın ismi

Basir
Bütün her şeyi gören
Açık ve derin görüşüyle
Sonsuz detayları fark eden
İlahi bakış, Allah’ın ismi
Renkleri ve şekilleri seçen


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Her Şeye Gücü Yeter Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41


5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Her Şeye Gücü Yeter Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde, 5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Her Şeye Gücü Yeter Metni Etkinlik Cevapları üzerinde çalışırken, öğrenciler 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları kitabının Sayfa 39, 40, 41 Cevapları üzerinden çeşitli etkinliklere yönlendirilir. Bu metinlerde, Yüce Allah’ın her şey üzerindeki gücünü ve kudretini anlamak amaçlanır. Öğrenciler, 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları kapsamındaki aktiviteler aracılığıyla Allah’ın kudretinin evrendeki her şeyde nasıl tezahür ettiğini keşfederler. Metinlerin içeriğinde, Allah’ın her şeyi yaratma ve yönetme yeteneği üzerinde durulur ve bu kudretin insanların hayatındaki etkileri üzerinde düşünülür.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları”

Bu bağlamda, Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları arasında Allah’ın her şeye olan gücünü vurgulayan alıntılar, öğrencilerin bu kavramı daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Her Şeye Gücü Yeter Metni Etkinlik Cevapları sayesinde, Allah’ın sınırsız güç ve kudretinin çeşitli örneklerle açıklanması sağlanır. Öğrenciler, Allah’ın her an her şey üzerinde hakimiyetinin nasıl bir güven ve huzur verdiğini öğrenirler. Bu tür çalışmalar, öğrencilerin dini değerleri anlamalarına ve günlük yaşamlarına uygulamalarına yardımcı olur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 39-40-41


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Numaralı paragraflarda Allah’ın (cc) hangi ismiyle ilgili
açıklamanın olduğunu kutucukların içine yazınız.


Cevap :

  1. Âlim
    (Allah) her zaman diri ve canlıdır. Her şeyi bilir. Eğer dünyadaki bütün ağaçlar kalem olsa ve denizler, nehirler de mürekkep olsa, Allah’ın ilminin bir noktasını, zerresini ancak yazabilirler. Çünkü Allah geçmiş ve gelecek her şeyi bilir.
  2. Semi’
    Allah her şeyi işitir. Bir kelebeğin o zarif hareketindeki sesi de en çok gürültü çıkaran bir canlı veya cansız varlığın çıkardığı sesi de duyar.
  3. Basir
    Allah her şeyi görür. Yerin altında üstünde, uzayda, denizlerin derinliğinde, gecenin zifiri karanlığında bile her şeyi görür. Sınırlı olma bizim içindir. Gece ve karanlık bizim içindir. Allah için böyle engeller yoktur…
  4. Kadir
    Allah sonsuz güç ve kuvvet sahibidir. Dünyanın en güçlü insanına bile gücü veren Allah’tır. Eğer Allah bize güç vermese, biz elimizi bile kaldıramayız, bir adım bile atamayız. Ama yüce Rabbimiz her istediğini yapabilecek güçtedir. Allah neyin olmasını isterse ona ol der ve hemen oluverir. Onun istemesini ve yaratmasını engelleyecek hiçbir güç yoktur.

Soru :Yukarıdaki metinde bahsedilen Allah’ın (cc) isimlerinin anlamlarını birer cümle ile
ifade ediniz.


Cevap :

  1. Âlim: Allah her şeyi, geçmişi ve geleceği tam olarak bilen ve her konuda ilmi sonsuz olan Yüce varlıktır.
  2. Semi’: Allah, her türlü sesi ve gürültüyü, en küçük ve en büyük sesleri işiten, her şeyi duyan Yüce varlıktır.
  3. Basir: Allah, her şeyi, gözden kaçabilecek detayları bile görebilen, her yerden ve her durumda her şeyi görebilen Yüce varlıktır.
  4. Kadir: Allah, her türlü güce ve kuvvete sahip olan, her şeyi yaratma ve düzenleme yetkisine sahip Yüce varlıktır.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda Yüce Allah’ın güzel isimlerinden bazıları verilmiştir. Tablodaki
kutucuk numaralarını kullanarak soruları cevaplayınız.


Cevap :

a. Yüce Allah’ın kudretini ifade eden isim hangisidir?

  • Kadir (Kutucuk 4)

b. Yüce Allah’ın ilmiyle ilgili isim hangisidir?

  • Âlim (Kutucuk 1)

c. Yüce Allah’ın merhametini hangi isim yansıtır?

  • Rahman ve Rahîm (Besmele’de geçen isimler olarak yansıtır)

ç. Besmelede geçen isimler hangileridir?

  • Rahman ve Rahîm (Besmele’de geçen isimler)

d. Yüce Allah’ın her şeyi görmesini ifade eden isim hangisidir?

  • Basir (Kutucuk 3)

e. Hangi isim Yüce Allah’ın her şeyi duymasını ifade eder?

  • Semi’ (Kutucuk 2)

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: İhlas Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


5. Sınıf Din Kültürü  Bir Sure Öğreniyorum: İhlas Suresi Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları içinde yer alan 5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: İhlas Suresi Metni Etkinlik Cevapları, 5. Sınıf Din Kültürü Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Cevapları ile öğrencilere kapsamlı bilgiler sunar. 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları kitabındaki bu sayfalar, İhlas Suresi’nin anlamını ve önemini vurgulayan etkinliklerle doludur. İhlas Suresi, 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 MEB Yayınları‘de ayrıntılı bir şekilde ele alınmış ve bu surenin temel mesajları öğrencilere aktarılmıştır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 MEB Yayınları”

Öğrenciler, İhlas Suresi’nin bu metinler aracılığıyla günlük yaşamlarına nasıl entegre edebileceğini öğrenir. Bu etkinlikler, 5. Sınıf Din Kültürü derslerinde, öğrencilerin Allah’ın birliğini ve benzersizliğini kavramalarına yardımcı olur. Bu sureyi öğrenmek, öğrencilerin manevi gelişimlerini destekler ve dini bilgilerini pekiştirir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48


Soru : Samimiyet dendiğinde aklınıza neler gelir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Samimiyet, içtenlik ve dürüstlük demektir. Samimi bir insan, olduğu gibi davranır, niyetlerinde ve sözlerinde dürüsttür. İnsanların kalbini kazanmak için yapmacık davranışlar sergilemez, sevgi ve iyiliği içtenlikle gösterir. Samimiyet, arkadaşlık, aile ilişkileri ve inançlarımızda çok önemlidir çünkü gerçek bir güven ortamı oluşturur. İlişkilerde samimiyet olduğu zaman insanlar birbirine daha fazla güvenir ve bağlanır.


Soru : İhlas suresi hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

İhlas Suresi, Kur’an-ı Kerim’in 112. suresidir ve dört ayetten oluşur. İhlas Suresi, Allah’ın birliğini, eşi ve benzeri olmadığını vurgular. Bu surede Allah’ın tek ve eşsiz olduğu, doğmadığı ve doğurulmadığı anlatılır. İhlas Suresi, Müslümanlar için tevhidin (Allah’ın birliği inancının) özünü ifade eder ve Allah’ın sıfatlarını kısa ve öz bir şekilde açıklar. İhlas suresinin okunmasının sevabı çok büyüktür; bazı hadislerde Kur’an’ın üçte birine denk olduğu ifade edilmiştir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Aşağıda İhlas suresinin okunuşu ve anlamı karışık olarak verilmiştir. Ayetlerin doğru anlamının hangisi olduğunu yanındaki şekli işaretleyerek belirtiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları”

Soru : Karışık olarak verilen harfleri İhlas suresinin okunuşunu oluşturacak şekilde
sıralayınız.


Cevap :

  • Ç – B – A – D – C

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : İhlas suresinin anlamından hareketle ulaştığınız mesajları yazınız.


Cevap :

  • Allah tektir ve eşi benzeri yoktur.
  • O, hiçbir şeye muhtaç değildir, ancak tüm varlıklar O’na muhtaçtır.
  • Allah doğmamış ve doğurmamıştır.
  • Allah’a hiçbir varlık denk olamaz, O’nun benzeri yoktur.

Soru : Aşağıda karışık olarak verilen İhlas suresinin anlamını doğru bir bütün oluşturacak
şekilde boş bırakılan kutulara yazınız.


Cevap :

  • Bismillâhirrahmânirrahîm: Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla.
  • Kul hüvallâhü ehad: De ki: O Allah birdir.
  • Allâhüssamed: Allah her şeyden müstağni, her şey O’na muhtaçtır.
  • Lem yelid ve lem yûled: O doğurmamış ve doğurulmamıştır.
  • Ve lem yeküllehû küfüven ehad: Hiçbir şey O’na denk değildir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : Karekodu verilen Diyanet İşleri Başkanlığının genel ağ adresi üzerinden İhlas suresi ve anlamını dinleyerek kutuların içine yazdığınız cevaplarınızı kontrol ediniz.


Cevap :

İhlas Suresi

Bismillahirrahmânirrahîm.

1. Kul hüvellâhü ehad

2. Allâhüssamed

3. Lem yelid ve lem yûled

4. Ve lem yekün lehû küfüven ehad

İhlas Suresi Türkçe Anlamı

Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın ismiyle.

1. De ki; O Allah bir tektir.

2. Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O’na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir).

3. Doğurmadı ve doğurulmadı

4. O’na bir denk de olmadı.


Soru : İhlas suresinden ne anladığınızı birkaç cümle ile özetleyiniz.


Cevap :

İhlas Suresi, Allah’ın tek ve benzersiz olduğunu anlatır. Allah’ın, yaratılmış hiçbir varlık gibi olmadığı, her şeyin O’na muhtaç olduğu ve O’nun doğmamış, doğurulmamış olduğu vurgulanır. Bu sure, Allah’ın mutlak birliğini ve O’na olan teslimiyeti ifade eder.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Aşağıdaki saklı kelimeleri, verilen açıklamalardan hareketle bulunuz.


Cevap :

  • İhlas suresinde, Allah’ın (cc) bir ve tek olduğunu, O’ndan başka ilah olmadığını ifade eden isim: Ehad
  • İhlas kavramının sözlük anlamlarından biri, içtenlik ve sadakat ile aynı anlamda kullanılan kelime: Samimiyet
  • İhlas suresinde özellikle vurgulanan ve tüm Müslümanların uymak zorunda olduğu temel İslam ilkesi: Tevhid
  • İhlas suresinde yer alan Allah’ın (cc) hiç kimseye muhtaç olmadığını, tüm varlıkların O’na muhtaç olduğunu bildiren isim: Samed

Soru : İslam’ın tevhit ilkesine uygun yaşayan bir insan hangi davranışlarda bulunur?
Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Allah’a şirk koşmadan ibadet eder.
  • Yalnızca Allah’a güvenir ve O’ndan yardım diler.
  • Her işinde Allah’ın rızasını gözetir.
  • İnsanlara adaletli davranır, yardımlaşmayı sever.
  • Dünyadaki her şeyin Allah’a ait olduğunu bilir ve israf etmez.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


1.Bu etkinlikten öğrendiğim üç bilgi:


Cevap :

  1. Allah’ın hiçbir şeye muhtaç olmadığı.
  2. Tevhid inancının temel İslam ilkesi olduğu.
  3. İhlas suresinin Allah’ın mutlak birliğini ifade ettiği.

2.Bu etkinlik sırasında ilginç bulduğum iki bilgi:


Cevap :

  1. Allah’ın “Samed” ismi, tüm varlıkların O’na muhtaç olduğunu ifade eder.
  2. Tevhid inancı, yalnızca Allah’a inanmayı ve O’ndan başkasına tapmamayı içerir.

3.Bu etkinlik sonrasında sormak istediğim bir soru:


Cevap :

Allah’ın farklı güzel isimleri (Esma-ül Hüsna) insan hayatında nasıl bir etkiye sahiptir?


Soru : Aşağıdaki kavram haritasını inceleyiniz ve boşlukları uygun sözcüklerlem tamamlayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!