İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeyi amaçlayan önemli bir kaynaktır. Bu kitapta yer alan metinler, dil bilgisi kuralları ve etkinliklerle öğrencilerin Türkçe’yi doğru kullanmalarına yardımcı olur. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları ise, öğrencilerin kitaptaki etkinlik ve soruları doğru yapıp yapmadıklarını kontrol etmelerine yardımcı olur.
İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, genel Türkçe eğitimine ek olarak dini temalarla zenginleştirilmiş içerikler sunar. Bu kitap, dil becerileri kazandırmanın yanı sıra, öğrencilerin ahlaki ve dini gelişimlerini de destekler. Ayrıca, öğrencilerin derslerle ilgili sorularını paylaşabileceği ve tartışabileceği Forum MEB 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı bölümleri, öğrenmeyi daha interaktif hale getirir.
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe KitabıOyuncakların Oyuncağı Olmak (Okuma Keyfi) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72
5. Sınıf Türkçe Kitabı Oyuncakların Oyuncağı Olmak (Okuma Keyfi) Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları, öğrencilerin metin okuma ve anlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu sayfadaki etkinlikler, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Oyuncakların Oyuncağı Olmak (Okuma Keyfi) Metni Etkinlik Cevapları ile birleşerek, eğlenceli bir öğrenme deneyimi sunar. Öğrenciler, bu metin aracılığıyla oyuncakların hayatımızdaki yeri ve önemi hakkında bilgi edinir.
“5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72 MEB Yayınları”
Ayrıca, Forum MEB 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders başarısını artırmaya yönelik zengin içerikler sunmaktadır. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, her sayfanın özel etkinliklerine odaklanarak, öğrenme süreçlerini kolaylaştırır. Son olarak, 5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72 MEB Yayınları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek için etkili bir kaynak olarak öne çıkmaktadır.
5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72 Cevapları
OYUNCAKLARIN OYUNCAĞI OLMAK
Girer girmez müzeden içeri
ödünç alır babam
tahta attan çocukluğunu geri. (…)
Nasıl yapardın oyuncaklarını?
Önce içine mi doğardı yapacağın oyuncak?
İçindeki küçük ressam mı çizerdi biçimlerini?
Oyuncakların kırılınca ya da tekir kedi
deliğe düşürünce bilyelerini ağlar mıydın?
Oyuncaklarımla oynarken çekilmiş
bir fotoğrafım bile yok
diyorsun belki.
Benim de yoksa da
şansımı yitirmiş sayılmam henüz.(…)
Baba sen
oyunların altın çağında
yaşadın çocukluğunu.
Oyuncakların gizli dilini
bilsen de.
Çocukluğun altın çağı
bir daha yaşanmayacak.
Çamur oyuncakları
demir oyuncaklar kırdı.
Söyle baba,
kim kurtaracak çocukları
sanal oyuncakların
oyuncağı olmaktan kim?
Mustafa Ruhi ŞİRİN (Kısaltılmıştır.)
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Kitabı1. Ünite Üretim Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74
5. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Üretim Zamanı Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 73, 74 Cevapları, öğrencilerin üretim konusunu daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Üretim Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ile desteklenerek, öğrenmeyi pekiştirir. Öğrenciler, bu metin aracılığıyla üretim süreçleri hakkında bilgi edinir ve çeşitli etkinlikler sayesinde bu bilgileri pratiğe dökme fırsatı bulur.
“5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73-74 MEB Yayınları”
Ayrıca, Forum MEB 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerinde daha başarılı olmalarını sağlayacak kaynaklar sunmaktadır. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, her sayfanın içeriğine uygun cevaplarla öğrencilerin öğrenme süreçlerini kolaylaştırır. Son olarak, 5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73-74 MEB Yayınları, öğretici etkinliklerle dolu zengin içerik sunarak öğrencilerin derslerinde motivasyonunu artırır.
5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73-74
ÜRETİM ZAMANI
Soru : a. Tema boyunca öğrendiğiniz geleneksel çocuk oyunları ve bunların kurallarıyla ilgili aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bir bilgi görseli oluşturunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73-74 Cevapları”“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”
Soru : b. Yaptığınız çalışmayı aşağıdaki ölçekte verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. Ölçeğin sonuçlarından hareketle güçlü yönlerinizi belirleyiniz. Geliştirilmesi gereken yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle sonraki yazma etkinliklerinde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Verilen ölçütleri kendi anlatımınıza göre doldurmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
ÜRETİM ZAMANI
Soru : c. Bilgi görselinizi hazırlama aşamalarını anlattığınız bir sunum yapınız. Sunumunuzda aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap:
Geleneksel Oyunlarımız Hakkında Bilgi Görseli Hazırlama Aşamaları
1. Konsept Geliştirme:
Geleneksel oyunlar hakkında temel bilgiler toplandı. Hangi oyunları kapsayacağıma karar verdim.
2. Araştırma:
Seçtiğim geleneksel oyunlarla ilgili detaylı araştırma yaptım. Oyunların tarihçesi, kuralları ve oynanış biçimlerini öğrendim.
3. İçerik Oluşturma:
Elde ettiğim bilgileri düzenleyerek bir metin oluşturdum. Her oyunun kısa bir tanımını, nasıl oynandığını ve hangi malzemelerin kullanıldığını belirttim.
4. Görsel Tasarım:
Bilgi görseli için bir tasarım programı seçtim. Uygun şablonlar ve renk paletleri belirleyerek görselin estetik açıdan çekici olmasını sağladım.
5. Görsel Öğeler:
Seçtiğim oyunlarla ilgili resimler ve simgeler topladım. Bu görselleri içerikte kullanarak bilgilerin daha anlaşılır olmasını sağladım.
6. Düzenleme:
Metni ve görselleri uyumlu bir şekilde yerleştirerek genel düzeni gözden geçirdim. Yazıların okunaklı ve görsellerin dikkat çekici olmasına özen gösterdim.
7. Son Kontrol:
Hazırladığım bilgi görselini son bir kez gözden geçirerek yazım hatalarını düzelttim. İçerik ve görsellerin uyumunu kontrol ettim.
8. Paylaşım:
Bilgi görselimi tamamladıktan sonra, sınıf arkadaşlarımla paylaşmak için sunum yapmaya hazırlandım.
Soru : ç. Sunumunuzu aşağıdaki ölçekte verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. Ölçeğin sonuçlarından hareketle güçlü yönlerinizi belirleyiniz. Geliştirilmesi gereken yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle sonraki yazma etkinliklerinde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Verilen ölçütleri kendi anlatımınıza göre doldurmanız gerekmektedir.
Soru : d. Hazırladığınız bilgi görselini sınıf panonuzda veya uygun dijital ortamlarda paylaşınız.
Cevap: Verilen bilgileri ve resimler sınıf panosuna asınız.
Soru : e. Atölye çalışmanızı “Ürün Seçki Dosyası”na ekleyiniz.
Cevap: Atölye çalışmanızı “Ürün Seçki Dosyası”na ekleyin.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 73-74 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Kitabı1. Ünite Kontrol Noktası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79
5. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Kontrol Noktası Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75, 76, 77, 78, 79 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Kontrol Noktası Metni Etkinlik Cevapları ile desteklenerek, öğrencilerin bilgilerini kontrol etmelerini sağlar. Kontrol noktası, öğrendiklerini değerlendirme ve eksiklerini görme fırsatı sunar.
“5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79 MEB Yayınları”
Ayrıca, Forum MEB 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olan önemli bir kaynaktır. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, her sayfanın içeriğine uygun detaylı cevaplar sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır. Son olarak, 5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79 MEB Yayınları, kapsamlı ve öğretici etkinliklerle doludur ve öğrencilerin ders motivasyonunu artırır.
5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79
MANGALA /GÖÇÜRME OYUNU
Mangala/göçürme genellikle iki kişi tarafından oynanan, bunun yanı sıra iki grubun birlikte oynamasına da imkân sağlayan Türk strateji ve zekâ oyunudur.
Toprağa kazılan çukurlarda oynanabileceği gibi oyuna özel tasarlanmış tahtalarda da oynanabilir. Her yaştan oyuncunun oynayabileceği bu oyunda amaç, en çok taşı toplamaktır.
Oyunda taş yerine tohum ya da tane de kullanılabilir. Oyun, oyuncu sayısına ve oyunun çeşitlerine göre iki, üç ya da dört sıralı çukurlarda oynanabilir.
Taşlar oyunun kurallarına göre çukurlara dağıtılır ve en çok taşı toplayabilen oyuncu oyunu kazanır. Oyunun süresi de oyunculara ve oyunun kurallarına bağlı olarak değişir. Osmanlı Dönemi’nde özellikle saraylarda, hanlarda ve cami avlularında oynanan mangala oyunu, sosyalleşme ve kültür paylaşımı araçlarından biri olarak görülmüştür. Bu durum, Osmanlı Dönemi’ne ait pek çok tasvir ve resimde de izlenebilmektedir.
Bugün ise “mangala oyunu”; her yaştan oyuncunun ev, okul, kurs, geleneksel kutlama alanları gibi farklı mekânlarda her an oynanabilmesi bakımından sosyalleşme ve kültür paylaşımı işlevini sürdürmektedir.
Dîvânu Lugâti’t-Türk’te Göçürme veya Köçürme adıyla anılan oyun Türkiye’nin pek çok yerinde “Göçürme”, “Mankala”, “Kümelek”, “Dokuz Kuyu”, “Dokuz Taş”, “Emme”, “Kale”, “Mele”, “Hane”, “Kuyucuk Taşı”, “Göçme” gibi farklı adlarla bilinir.
Geniş bir coğrafyada kendine yer bulan oyun; uygulayıcılarının bilişsel, duyuşsal ve motor
becerilerini geliştiren, stratejik ve yaratıcı düşünme kabiliyetini arttıran bir yapıya sahiptir.
Dünya üzerinde bu oyunun onlarca farklı çeşidi bulunmaktadır.
Soru : Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.
1. a) Aşağıdaki görsellerden hangisi mangala oyununu gösteriyor olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79 Cevapları”
2. b) Mangala oyunu nasıl oynanmaktadır?
Cevap: Mangala oyunu, genellikle iki kişiyle oynanır. Oyun, toprakta kazılan çukurlarda veya özel tahtalarda oynanabilir. Her oyuncunun bir dizi çukurunda taşlar (veya tohumlar) bulunur. Oyuncular sırayla taşları çukurlarına dağıtır ve her turda en çok taşı toplamak için strateji geliştirirler. Oyun, taşları en çok toplayan oyuncunun kazanmasıyla sona erer. Kurallar ve süre, oyunculara göre değişiklik gösterebilir.
3. c) Sizce mangalanın sosyalleşme ve kültür paylaşımı araçlarından biri olarak görülmesinin sebebi nedir?
Cevap: Mangala, tarih boyunca farklı yaş gruplarından insanların bir araya gelerek vakit geçirmesini sağlayan bir oyundur. Bu nedenle, bireylerin sosyal bağlarını güçlendirir ve kültürel değerlerin paylaşılmasına olanak tanır. Oyunun geleneksel olarak oynanması, kuşaklar arası iletişimi artırır ve toplumsal dayanışmayı destekler.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
2. a) Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap:
Metnin anahtar kelimeleri şunlardır ;
Mangala
Göçürme
Strateji
Zeka oyunu
Taşlar
Sosyalleşme
Kültür paylaşımı
Geleneksel
Oyun kuralları
Kazanma
b) Aşağıda anlamı verilen kelimelerin metnin anahtar kelimelerinden hangilerine ait olduğunu yazınız.
Cevap:
Anlam: Yetenek ve zekâ geliştirici, belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence.
Anahtar Kelime: Oyun
Anlam: Kişinin yatkınlık ve öğrenime bağlı olarak bir işi başarma ve bir işlemi amaca uygun olarak sonuçlandırma yeteneği; maharet.
Anahtar Kelime: Yetenek
3. a) Zekâ oyunlarından hangilerini oynadınız?
Cevap: Mangala, Satranç, Dama, Sudoku, Kule Tower (Tower of Hanoi)
b) Oynadığınız bir zekâ oyunundaki gözlem ve deneyimlerinizi anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki yönergelere dikkat ediniz.
Cevap:
Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlere satranç oynamaktan edindiğim deneyimlerimi anlatmak istiyorum. İlk kez satranç oynamaya başladığımda, taşların nasıl hareket ettiğini öğrenmekte zorlandım. Ancak, oynadıkça strateji geliştirmeyi ve rakibimi analiz etmeyi öğrendim.
Satranç, sabırlı olmayı ve dikkatli düşünmeyi gerektiren bir oyun. Her hamle önemli, bu yüzden acele etmemek gerektiğini anladım. Oyunun sonunda kazandığım veya kaybettiğim için değil, yeni şeyler öğrendiğim için mutlu oluyorum.
Sonuç olarak, satranç bana stratejik düşünmeyi ve plan yapmayı öğretti. Bu nedenle, zekâ oyunlarıyla zaman geçirmeye devam edeceğim.
Teşekkür ederim!
c) Anlatımınızda güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap:
Güçlü yönlerim: Duygularımı açıkça ifade edebilmem ve konuyu iyi organize etmem.
Gelişmeye açık yönlerim: Daha akıcı bir şekilde konuşabilmek ve göz teması kurmak.
Soru : 4. Dinlediğiniz metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.
1. a) Köydeki insanların özellikleri nelerdir?
Cevap: Köydeki insanlar genellikle bilge, yardımsever ve dayanışma içinde olan bireylerdir. Birbirlerine destek olur, bilgi ve deneyimlerini paylaşarak toplumsal sorunları birlikte çözmeye çalışırlar.
2. b) Hikmet’in bulmacaları çözerken gösterdiği liderlik ve cesaret hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Hikmet’in bulmacaları çözerken sergilediği liderlik ve cesaret oldukça etkileyici. Bu özellikler, hayatta meydana gelen olumlu değişimlerin ve güzelliklerin temelini oluşturur. Hikmet’in gösterdiği cesaret, onun kişisel gelişimini de olumlu yönde etkilemiştir.
5. a) Dinlediğiniz metinden sınıflandırma yapabilmek için “öznellik-nesnellik, öncelik-sonralık, gerçek-hayal ürünü” özelliklerinden birini seçiniz.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
b) Seçtiğiniz ölçüte göre sınıflandırma yapınız. Sınıflandırmanızı aşağıdaki tablolara yazınız. Buna göre tablolarınızı adlandırınız
Cevap:
ÖNCE: Hikmet, önce tereddüt etti. Hikmet, bulmacaların çok eğlenceli olduğunun farkında değildi. Hikmet o zamana kadar bulmaca hazırlanıyordu.
SONRA : Sonra “Ben çögerim!” dedi. Bulmacaları çözdükten sonra bulmacaların çok eğlenceli olduğunu fark etti. O günden sonra bulmaca hazırlamaya başladı.
c) Yaptığınız sınıflandırmadan çıkardığınız sonucu yazınız.
Cevap: İnsanların başlarına gelen bazı olaylar, yaşamlarının seyrini önemli ölçüde etkileyebilir.
6. a) Verilen görseldeki kişilerden birini seçiniz. Bu kişiyi betimlemek üzere bir paragraf
planlayınız. Planınıza uygun taslak metninizi yazınız.
Cevap:
Ümran nine, etrafında her zaman sevgi dolu bir aura yayılan, dikkat çekici bir karakterdir. Orta boylu ve yaşlı bir kadın olan Ümran nine, gözlükleriyle bilgelik dolu bakışlarını daha da anlamlı hale getirir. Yüzünde daima bir gülümseme vardır, bu da onu daha sevimli kılar.
Elinde tuttuğu baton, ona hem destek olur hem de yürüyüşünü kolaylaştırır. Üzerinde taşıdığı pembe çanta ve ayakkabılar, neşeli bir kişiliğe sahip olduğunu yansıtır. Ümran nine, hem dış görünümü hem de içtenliğiyle, etrafındakilere neşe ve güven veren bir figürdür.
b) Yazmayı bitirdikten sonra paragrafınızı anlatılanların uygunluğu, büyük harflerin ve
noktalama işaretlerinin kullanımı açısından gözden geçirip düzenleyiniz.
Cevap: Yazımı tamamladıktan sonra, paragrafımın anlatımına uygunluğunu ve büyük harfler ile noktalama işaretlerinin doğru kullanımını kontrol ederek düzenleme yaptım.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.