5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173


5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları“, camilerin yapısal özellikleri ve manevi önemini anlamak için öğrencilere rehberlik eder. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları”, cami bölümlerini tanıtan etkinliklerle bilgilerin daha kalıcı hale gelmesini sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, camilerle ilgili soruların doğru yanıtlarını sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”, camilerin tarihî ve kültürel değerlerini detaylı bir şekilde ele alır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173


Soru : Müslümanlar için cami, ibadethane olmanın yanında bir araya gelme ve buluşma noktasıdır. Bu özelliğiyle camiler, müslümanların dinî, sosyal ve kültürel hayatına etki eder. Yaşadığınız yerde bulunan bir camiyi ziyaret ediniz. Bu caminin fotoğrafını çekerek ya da resmini çizerek sınıf panosuna asınız.


Cevap : Yaşadığım yerde bulunan [CAMİNİN ADI] camisini ziyaret ettim. Bu cami, mimarisiyle dikkat çeken bir yapıdır. İç mekanında hat sanatıyla süslenmiş ayetler, çini işlemeler ve geniş kubbesi bulunmaktadır. Ayrıca caminin avlusu, hem ibadet öncesinde hem de sonrasında bir araya gelmek için kullanılmaktadır. Caminin fotoğrafını çekip sınıf panosuna asacağım.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin yakınındaki bir camiyi ziyaret ediniz ve caminin bölümlerini inceleyiniz.


Soru : Metinde boş bırakılan yerleri caminin bölümlerine uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Zeynep bir an önce babasının eve gelmesini bekliyordu. Babasıyla camiye gideceği için çok heyecanlıydı.
Gider gitmez gördüğü her şeyi babasına sormaya başladı:

– Aaa caminin dışındaki insanların abdest aldığı bu yer de nedir?
– Camilerin avlularında şadırvan adı verilen abdest alma yerleri vardır. Müslümanlar, burada abdestlerini alır ve ibadetlerini yerine getirmek için camiye giderler. Görüyor musun? Caminin üzerini örten yarım küre biçiminde yapıya da kubbe adı verilir.

– Caminin yanındaki yüksek ve ince kısım nedir? Neden böyle bir şey yapmışlar peki?
– O yüksek ve ince yapıya minare denir. Burada müezzin ezan okur, sela verir. Bu yapının etrafında kenarları korkuluklu bölüme ise şerefe adı verilir. Haydi, gel biraz da caminin içine bakalım!

Ayakkabılarını çıkarıp camiye girdiklerinde girintili çıkıntılı bir yer Zeynep’in dikkatini çekti. Hemen babasına dönerek:
– Duvarın ortasında üzerinde işlemeler olan yer ne kadar güzel! Peki burası niye yapılmış babacığım?
– İmamın namaz kılarken cemaatin önünde durduğu, kıble yönünü gösteren bu yere mihrap denir. Bütün camilerde bulunur.

Şu merdivenli kısmı gördün mü? Minber denilen bu bölüm cuma ve bayram namazlarında hutbe okumak için kullanılır. Kürsü ise camide vaaz verip cemaati dinî konularda aydınlatan kişinin oturduğu yüksekçe yerdir.

Zeynep, sorularına sabırla cevap veren babasına teşekkür ettikten sonra:
– Başka camileri ziyaret ederiz değil mi babacığım? diye sordu. Babası:
– Tabi ki! Camiler, insanları kucaklayan ve kendisine gelenleri asla dışarıda bırakmayan bir yuva; siz çocuklar da bu yuvanın sevinci, neşesi…


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


Soru : Caminin bölümlerini ilgili sütunlara yazarak sınıflandırınız.


Cevap :

Caminin İç Bölümleri:

  • Mihrab
  • Minber
  • Kürsü
  • Kubbe
  • Pencere vitrayları
  • Hat sanatı ile süslenmiş duvarlar
  • Halılar
  • Şadırvan (bazı camilerin iç kısmında olabilir)

Caminin Dış Bölümleri:

  • Minare
  • Şadırvan (dış kısmında olanlar)
  • Avlu
  • Giriş kapısı
  • Bahçe
  • Ayakkabılık alanı
  • Caminin genel cephe süslemeleri

Soru : Bu etkinlikten önce caminin bölümleriyle ilgili ne biliyordum?


Cevap :

  • Caminin bir ibadet yeri olduğunu ve minare, mihrab, minber gibi bölümleri bulunduğunu biliyordum.
  • İmamın mihrabın önünde namaz kıldırdığını duymuştum.
  • Minarenin ezan okunması için kullanıldığını biliyordum.

Soru : Bu etkinlikle caminin bölümleriyle ilgili neler öğrendim.


Cevap :

  • Caminin hem iç hem de dış bölümlerinin ayrı ayrı işlevlere sahip olduğunu öğrendim.
  • Mihrabın kıblenin yönünü gösterdiğini, minberin ise hutbe okunurken kullanıldığını öğrendim.
  • Kubbe ve pencere vitraylarının camiyi estetik olarak süslediğini fark ettim.
  • Şadırvanın abdest almak için kullanıldığını öğrendim.

Soru : Bu etkinlikten sonra caminin bölümleriyle ilgili başka neleri araştırmak isterim?


Cevap :

  • Camilerde kullanılan hat sanatının örneklerini ve anlamlarını araştırmak isterim.
  • Farklı camilerin mimari özelliklerini ve tarihi yapılarını incelemek isterim.
  • Minarenin yapımı ve çeşitleriyle ilgili daha fazla bilgi edinmek isterim.
  • Caminin tarihî ve kültürel özelliklerini öğrenmek isterim.

Soru : Aşağıdaki saklı kavramları, verilen cümlelerden hareketle bulunuz.


Cevap :

  1. Cami: Müslümanların bir araya gelip ibadet ettiği ve sosyal iletişim kurduğu mekân.
  2. Kuba Mescidi: Hz. Peygamber’in hicret sırasında Medine’ye varmadan önce namaz kıldığı ve mescit olarak inşa ettiği yer.
  3. Mescid-i Nebevi: Hz. Peygamber’in Medine’ye vardığında Müslümanlarla birlikte inşa ettiği mescit.

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179


5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları“, öğrencilere cami mimarisinin ayrıntılarını ve tarihî camilerin özelliklerini öğrenme fırsatı sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları”, kültürümüzden seçilen cami örnekleriyle, dinî mimarimizin zenginliğini keşfetmeyi sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuya dair verilen soruların doğru yanıtlarını içerirken öğrenmeyi pekiştirir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”, camilerin manevi ve toplumsal önemini tarihî bilgilerle destekler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179


Soru : Aşağıya cami kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri / kavramları bir dakika içinde yazınız.


Cevap :

Zihnimde çağrışım yapan kelimeler:

  1. İbadet
  2. Minare
  3. Mihrab
  4. Cemaat
  5. Hutbe
  6. Abdest
  7. Huzur

Soru : Verdiğiniz cevaplarla cami kavramının birlikte kullanıldığı birer cümle yazınız.


Cevap :

  1. İbadet etmek için camiye gitmek, manevi huzur bulmamı sağlıyor.
  2. Minareden yükselen ezan sesi insanları camiye davet eder.
  3. Mihrab, camide kıblenin yönünü gösteren en önemli bölümdür.
  4. Cemaatle birlikte namaz kılmak, İslam’daki kardeşlik duygusunu güçlendirir.
  5. Hutbe sırasında imam, topluma önemli dinî ve ahlaki mesajlar verir.
  6. Abdest aldıktan sonra camide ibadet etmek içimi ferahlatır.
  7. Cami, huzur bulmak ve manevi bir bağ kurmak için en güzel mekandır.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


Soru : Konya’daki Alâeddin Camii, Diyarbakır’daki Ulu Camii, Bursa’daki Yeşil Camii, Edirne’deki Selimiye Camii’nin mimari özelliklerini, kültürel ve dini açıdan önemini, süslemelerini araştırınız.


Cevap :

Konya’daki Alâeddin Camii: Selçuklu dönemine ait bu cami, Anadolu’daki en eski ve önemli yapılar arasındadır. Sade mimarisi ve çini süslemeleriyle dikkat çeker.

Diyarbakır’daki Ulu Camii: Anadolu’nun en eski camilerindendir. Yapımında siyah bazalt taşlar kullanılmıştır. İslam mimarisinin önemli bir örneği olup farklı dönemlerden izler taşır.

Bursa’daki Yeşil Camii: Erken Osmanlı mimarisinin eşsiz bir örneğidir. Çini süslemeleriyle meşhurdur ve Yeşil Türbe ile aynı komplekstedir.

Edirne’deki Selimiye Camii: Mimar Sinan’ın ustalık eseri olup Osmanlı klasik mimarisinin zirvesidir. Büyük kubbesi ve zarif minareleri ile UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alır.


Soru : Araştırdığınız camilerin benzer ve farklı özelliklerini listeleyiniz.


Cevap :

Benzer Özellikler:

  • İslam mimarisinin özelliklerini taşımaları.
  • Cemaati bir araya getiren ibadet yerleri olmaları.
  • Süslemelerinde hat, tezhip ve çini sanatına yer verilmesi.
  • Dini ve kültürel miras açısından önemli olmaları.

Farklı Özellikleri:

  • Yapıldıkları dönemin mimari üslubunu yansıtmaları.
  • Kullanılan malzeme ve süsleme tarzları.
  • Bulundukları bölgenin kültürel özelliklerini barındırmaları.

Soru : Camilerde kullanılan sanat dallarına örnekler veriniz.


Cevap :

Camilerde Kullanılan Sanat Dalları:

  1. Hat sanatı
  2. Çini süsleme
  3. Tezhip
  4. Ahşap oyma
  5. Mermer işleme

Soru : Kültürümüzde camilerin yeri hakkında kısa bir metin yazınız.


Cevap :

Kültürümüzde Camilerin Yeri: Camiler, hem ibadet hem de sosyal dayanışma için önemli mekânlardır. Toplumu bir araya getirir, dini bilgilerin öğrenildiği ve paylaşıldığı yerlerdir. Ayrıca, sanat ve mimarinin gelişiminde büyük rol oynar, kültürel zenginliğimizin en önemli unsurları arasında yer alır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


Soru : Öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

  1. Camiler ibadet ve buluşma noktaları olan önemli mekânlardır.
  2. Camiler bana huzur ve manevi güç hissettirir.
  3. Camilerde hat, tezhip, çini ve ahşap oyma gibi sanatlarının örnekleri görülür.

Soru : Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 Cevapları”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180


5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları“, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine olanak tanıyan etkinliklerin yanıtlarını sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinî mimarimize dair öğrendiklerini yaratıcı bir şekilde ifade etmelerini sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, performans görevlerinin detaylı açıklamalarını ve çözümlerini içerir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları”, kültürel değerlerimizin genç nesillere aktarılmasına katkı sağlayan etkinliklere odaklanır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 Cevapları


Soru : Yaşadığınız şehirde bulunan iki cami seçiniz.


Cevap :

Yaşadığınız şehirde bulunan iki cami seçiniz:

  1. İstanbul – Süleymaniye Camii
  2. Bursa – Ulu Camii

Soru : Seçtiğiniz camileri ziyaret ederek bu camilerin mimari özellikleri, süslemeleri, kültürel ve dinî açıdan önemi hakkında bilgi toplayınız.


Cevap :

Süleymaniye Camii (İstanbul):

  • Mimari Özellikleri: Mimar Sinan tarafından inşa edilmiş olup Osmanlı klasik mimarisinin en güzel örneklerinden biridir. Geniş bir avlusu, büyük bir kubbesi ve zarif minareleri vardır.
  • Süslemeleri: İç mekânda hat sanatı, çiniler ve dikkat çekici bir akustik düzen bulunur.
  • Kültürel ve Dinî Önemi: İstanbul’un siluetine katkı sağlayan bir başyapıttır. İslam kültüründe ilim ve ibadet merkezidir.

Ulu Camii (Bursa):

  • Mimari Özellikleri: Erken Osmanlı dönemine ait, çok kubbeli camilerin ilk örneklerindendir. 20 kubbesi ve kare şeklindeki geniş planıyla dikkat çeker.
  • Süslemeleri: İç mekânda 192 adet hat levhası bulunur. Ahşap işçiliği ve minberi, sanatsal değeriyle öne çıkar.
  • Kültürel ve Dinî Önemi: Osmanlı’nın ilk büyük camilerinden biri olarak ibadet ve toplumsal dayanışma yeri olmuştur.

Soru : Camilerde yer alan mimari unsurların ve süslemelerin fotoğraflarını çekiniz.

Soru : Edindiğiniz bilgilerle bir tanıtım broşürü hazırlayınız. Hazırladığınız broşürde:


Cevap :

Edindiğiniz bilgilerle bir tanıtım broşürü hazırlayınız:

Broşür İçeriği:

  • Başlık: Tarihe Yolculuk: Süleymaniye ve Ulu Camii
  • Alt Başlık: Osmanlı İhtişamının İzleri
  • İçerik:
    1. Camilerin mimari özellikleri, kubbe ve minareleri.
    2. Sanat dalları: Hat, çini, ahşap ve taş işçiliği.
    3. Kültürel ve dinî önemi: Osmanlı tarihi ve İslam kültüründe camilerin rolü.
    4. Ziyaretçilere not: Camileri gezerken sessiz olunması ve kurallara uyulması gerektiği.
  • Görseller: Camilerin iç ve dış görünümleri.
  • Son Bölüm: “Bu eserler, tarihimizin ruhunu ve inancımızın zarafetini yansıtmaktadır. Geçmişi anlamak ve geleceğe aktarmak için bu eserleri koruyalım.”

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Hz. Nuh Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135, 136, 137


5. Sınıf Din Kültürü Hz. Nuh Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 133, 134, 135, 136, 137 Cevapları”, “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Nuh Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında, “5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” yer alırken,


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137 MEB Yayınları” üzerinden de önemli detaylar sunulmaktadır. Bu sayfalarda, Hz. Nuh’un hayatı ve öğretileri ile ilgili metinlere yer verilmiş olup, öğrencilerin bu konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olacak etkinlikler ve açıklamalar yer almaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137


Büyüklerimizin anlattığı hikâyeler bazen bizi çok etkiler. Hikâye kahramanlarının yaşadıklarını derin derin düşünürüz. “Böyle yapmasaydı hikâye nasıl biterdi, bunlar başına gelir miydi?” gibi sorular aklımıza üşüşür. O kısacık hikâyeden hayatımızı etkileyebilecek dersler çıkarırız. Bu durum dilimizde “kıssadan hisse çıkarmak” şeklinde deyimleşmiştir. Kur’an’da anlatılan peygamber kıssalarının amaçlarından biri de budur. 

Soru : Daha önce öğrendiğiniz bir peygamber kıssasından hangi hisseleri çıkardınız? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Daha önce öğrendiğim Hz. Nuh kıssasından aldığım hisse, sabır ve azimdir. Hz. Nuh, yıllarca kavmini doğru yola davet etmesine rağmen çoğu kişi onun çağrısını reddetmiştir. Bu, bana insanlara doğruyu anlatmak için ne kadar sabırlı ve kararlı olmamız gerektiğini öğretti. Ayrıca, doğruyu savunmanın bazen zor olabileceğini, ama inanç ve azimle her türlü zorluğun üstesinden gelinebileceğini öğrendim.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


Etkinlik-3


1. Dört kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Konuyla ilgili önceden belirlenmiş ayetlerin ve soruların yer aldığı kartlardan kura ile birer tane seçiniz.
3. Seçtiğiniz kartta yer alan ayetleri okuyunuz ve altındaki soruyu kendi aranızda 10 dakika boyunca tartışınız.
4. Süre bitince karttaki ayetleri ve soruyu okuyarak ulaştığınız cevapları öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken ne gibi zorluklarla karşılaşmıştır?


Cevap : Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken çok büyük zorluklarla karşılaşmıştır. Kavmi, onun öğütlerini kabul etmeyerek, ona karşı çıkmış ve alay etmiştir. Sürekli olarak ona karşı direnmişler, hatta bazıları onu tehdit etmiştir. Buna rağmen Hz. Nuh, sabırla ve azimle görevini yerine getirmeye devam etmiştir.


Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken nasıl bir yol izlemiştir?


Cevap : Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken sabırlı bir şekilde onlara Allah’ın birliğini anlatmaya çalışmıştır. Sürekli olarak öğütler vermiş, onları doğru yola yönlendirmek için gayret göstermiştir. Fakat halkı onu dinlemeyip, kötülüklerini sürdürmüşlerdir. Hz. Nuh, her durumda onları doğru yola çağırmak için çaba sarf etmiştir.


Davetini reddeden kavmine karşı Hz. Nuh’un verdiği cevap onun hangi ahlaki yönünü göstermektedir?


Cevap : Hz. Nuh’un davetini reddeden kavmine verdiği cevap, onun sabrını, hoşgörüsünü ve doğruyu savunma azmini göstermektedir. Kavmi sürekli olarak ona karşı çıkmasına rağmen, Hz. Nuh onlara karşı kin beslememiş ve onları doğru yola çağırmaya devam etmiştir. Bu, onun affedici ve kararlı bir ahlaka sahip olduğunu gösterir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleyi kendinize uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap : Hz. Nuh kıssasından ben şu öğüdü aldım: Sabırlı olmak, doğruyu savunmaktan ve Allah’a güvenmek her durumda önemli ve gereklidir.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Hz. İbrahim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


5. Sınıf Din Kültürü Hz. İbrahim Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137, 138, 139, 140 Cevapları” bölümünde, öğrenciler için Hz. İbrahim’in hayatı ve inancı hakkında sorular yer almaktadır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. İbrahim Metni Etkinlik Cevapları”, bu üniteye ait etkinliklerin çözümlerini içermektedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138-139-140 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin öğrenmelerini pekiştirecek doğru cevapları sunmaktadır. Son olarak, “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138-139-140 MEB Yayınları” sayfaları, Hz. İbrahim’in imanı ve teslimiyetini öğrencilere anlatan detaylı metinlerle doldurulmuştur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138-139-140


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


Etkinlik-4


Soru : Kitabınızın 4.2.2. numaralı Hz. İbrahim başlıklı kıssasından hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı boş bırakılan yerlere yazınız ve öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.

Hz. İbrahim kıssasından çıkarılabilecek hisseler

  • En yakınları şirke bulaşmış olsa bile insan, bu en büyük günahı asla işlememelidir.
  • İnsan, inandığı değerleri savunurken cesur ve kararlı olmalıdır.
  • İnsan atalarını veya başkalarını körü körüne taklit etmemelidir.
  • Yüce Allah dilerse imkânsız olduğu düşünülen şeyler gerçekleşebilir

1. Hz. İbrahim kıssasında bahsedilen konular nelerdir? 


Cevap : Hz. İbrahim kıssasında, putperestliğe karşı olan mücadelesi, insanları Allah’a davet etmesi, atalarının yanlış inançlarını reddetmesi, Allah’ın kudretini ve birliğini anlatması, ateşe atılma olayı gibi önemli konular yer almaktadır.


2. Hz. İbrahim, kavmini hangi konularda uyarmıştır?


Cevap : Hz. İbrahim, kavmini şirke, putlara tapmaya ve atalarının körü körüne taklit etmelerine karşı uyarmıştır. Ayrıca Allah’ın birliğine inanmaları ve doğru yolda olmaları gerektiğini vurgulamıştır.


3. Hz. İbrahim, kavmini belirttiğiniz konularda neden uyarmış olabilir? Düşüncelerinizi açıklayınız. 


Cevap : Hz. İbrahim, kavmini yanlış inançlardan kurtarmak ve doğru yolu göstermeye çalışmıştır. Şirke karşı uyarıları, insanların Allah’a inanarak doğru bir yaşam sürmelerini sağlamak içindir. Ayrıca, insanları sadece gelenekleri ve atalarına bağlı olarak hareket etmekten alıkoymak istemiştir, çünkü bu, onları yanlış yola yönlendirebilir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


Değerlendirme


Bu kıssadan aldığınız üç öğüt:

Cevap :

  1. Şirke bulaşmak, en büyük günahtır ve asla işlememelidir.
  2. İnandığı değerlere karşı cesur ve kararlı olunmalıdır.
  3. İnsanlar, atalarını ve başkalarını körü körüne taklit etmemelidir.

Bu kıssada Hz. İbrahim’in kavmine yaptığı iki uyarı:

Cevap :

  1. Şirke ve putperestliğe karşı uyarı yapmıştır.
  2. Atalarının yanlış inançlarını terk etmeleri gerektiğini vurgulamıştır.

Bu kıssada Hz. İbrahim’in seçkin ahlakına bir örnek:

Cevap :

Hz. İbrahim, ateşe atılma olayında sabır ve teslimiyet göstermiştir. Allah’a olan güveni ve cesareti, onun ahlaki erdeminin bir örneğidir.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!