İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 5. Sınıf
Ortaokul eğitiminde, öğrencilerin farklı alanlarda derinlemesine bilgi edinmeleri sağlanmaktadır. Bu bağlamda, 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı, öğrencilerin matematiksel becerilerini geliştirirken, temel kavramları ve problem çözme yöntemlerini öğretmektedir. Ayrıca, 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile dil bilgisi kuralları, okuma ve yazma yetenekleri üzerine yoğunlaşılmaktadır.
Öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini artırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı doğal olayları ve bilimsel prensipleri açıklarken, 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı toplumsal yapı, tarih ve kültürel değerleri tanıtmaktadır. Manevi değerler üzerinde durmak amacıyla 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı kullanılarak, öğrencilerin dini bilgileri ve ahlaki değerleri pekiştirilmektedir. Ayrıca, 5. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı, öğrencilere peygamberimizin hayatı ve öğretilerini anlatmaktadır.
Tüm bu derslerin yanıtları, öğrencilerin öğrenme süreçlerine destek olmak amacıyla 5. Sınıf Kitabı Cevapları ile birlikte sunulmaktadır. Ayrıca, Ortaokul 5. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı sayesinde öğrenciler, derslerde öğrendiklerini pekiştirebilir ve sınavlara daha iyi hazırlanabilirler. Bu kapsamlı materyaller, öğrencilerin eğitim hayatlarında başarıya ulaşmalarını hedeflemektedir.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158
5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154, 155, 156, 157, 158 Cevapları“, öğrencilere 4. ünitenin ölçme ve değerlendirme sürecini geçmelerinde yardımcı olan etkinliklerle donatılmıştır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrenme düzeylerini belirlemelerine olanak tanır.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu soruları adım adım çözmeye yardımcı olacak doğru yanıtları içerir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”, öğrencilere 4. üniteyi değerlendirme açısından kapsamlı bir rehber sunar.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158
A. Aşağıda Kureyş kabilesi ve Kureyş suresinin anlamıyla ilgili bilgi görseli verilmiştir.
Cevap:
Kureyş kabilesi hakkında bilgiler = Kureyş kabilesi Mekke’nin yerlisidir. Kâbe’nin bakımıyla ilgilenmiştir. Kâbe’yi ziyaret edenlerin ihtiyaçlarını karşılayacak hizmette bulunmuştur.
Kureyş suresinin verdiği mesajlar = Allah’ın (cc) verdiği nimetler için şükretmek gerekir. İnsan yalnızca Yüce Allah’a kulluk etmelidir. Kâbe’nin asıl sahibi Allah’tır (cc).
Kureyş suresinin temel konuları = Allah (cc) Kureyşlilerin ticaretle geçinmelerini ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamıştır. Kureyş’e Kâbe’nin asıl sahibi olan Allah’a (cc) ibadet etmeleri emredilmiştir.
Soru : Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
a. Kureyş kabilesi ticaret yaparken önemli tehlikeler atlatmıştır. (✓) b. Kureyş suresinde tevhit inancı vurgulanır.
c. Kureyş kabilesi tarımla da ilgilenmiştir. (✓)ç. Nimet veren yalnızca Allah’tır (cc) ve O’na şükretmek gerekir. (✓)d. Kureyş suresi, ismini Mekke’de yaşayan bir kabileden alır. (✓)e. İbadetler yalnızca Allah (cc) için yapılır. (✓)f. Kureyş kabilesinin en önemli geçim kaynağı ticarettir.
g. Kureyş suresinde namaz ibadetine dikkat çekilir.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları
B. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta peygamber kıssalarıyla ilgili ifadeler verilmiştir.
2. En üstteki ifadeden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 Cevapları”
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları
C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
3-5. soruları metinden hareketle cevaplayınız.
Peygamberler, Yüce Allah’ın görevlendirdiği elçilerdir. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmış, emir ve yasaklarını açıklamışlardır. İnsanları Allah’a (cc) iman etmeye ve ibadetlerini yalnız O’nun için yapmaya davet etmişlerdir. İyilikler konusunda insanlara yol göstermiş, kötülükler konusunda ise onları uyarmışlardır. Her peygamber, Allah’ın (cc) mesajlarını gönderildiği kavme tıpkı bir öğretmen gibi anlatmış, üstün ahlakı ile onlara örnek olmuştur. Hayatları boyunca dürüstlük, adalet, cömertlik ve merhamet gibi değerlere dikkat ederek yaşamış, nasıl iyi insan olunacağının en güzel örneğini sergilemiştir.
3. Peygamberlerin görevleri nelerdir? Kısaca açıklayınız.
Cevap: Peygamberlerin görevleri, Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara iletmek, insanları doğru yola davet etmek, Allah’ın emirlerini ve yasaklarını açıklamak, iyiliği teşvik etmek, kötülükten sakındırmaktır. Ayrıca, peygamberler hayatlarıyla insanlara örnek olmuş, üstün ahlak sergileyerek toplumu doğru yolda yönlendirmişlerdir.
4. Peygamberler insanlara hangi konularda örnek olmuştur? İki örnek vererek açıklayınız.
Cevap:
Dürüstlük: Peygamberler, her zaman doğruyu söylemiş ve dürüstlükleri ile tanınmışlardır. İnsanlara doğruyu ve gerçeği söylemenin önemini göstermişlerdir.
Adalet: Peygamberler, her konuda adil davranmış ve toplumu adaletle yönetmişlerdir. Herkese eşit ve adil davranmayı, haksızlık yapmamayı öğütlemişlerdir.
Cevap: Peygamberler, Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara iletmek, onları doğru yola yönlendirmek ve toplumu adalet, iyilik ve doğru ahlakla yönetmek amacıyla gönderilmiştir. Ayrıca, peygamberler Allah’a iman edilmesini sağlamak ve insanların sapkın inançlardan arınarak doğru inanca yönelmelerini temin etmek için görevlendirilmişlerdir.
Ç. Aşağıdaki 6-10. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.
6. I. “Ben size Rabbimin vahyettiklerini tebliğ ediyorum ve size nasihat ediyorum. Sizin bilmediğiniz şeyleri de Allah tarafından gelen vahiy ile biliyorum.” (Araf 7/62.) II. “Kitap’ta idris’i de an. Şüphesiz o doğru sözlü bir kimse, bir nebi idi.” (Meryem 19/56.) III. “O peygamberler ki Allah’ın gönderdiği emirleri duyururlar…” (Ahzab 33/39.)
Verilen ayetlere göre peygamberlerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisine ulaşılamaz?
A) Güzel ahlak konusunda insanlara örnektir. B) Görevlerini yaparken sabırlı ve kararlı olmuştur.
C) Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmıştır.
D) insanın bilemeyeceği şeyleri onlara açıklamıştır.
Cevap: B
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları
7. Peygamber kıssalarında geçen bazı öğütler şunlardır:
• Allah (cc) insanlara konuşurken nazik olmamızı ister. • Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır. • İnsan, inandığı doğruları kararlılıkla savunmalıdır.
Aşağıdakilerden hangisi bu öğütleri dikkate alan birinin yapacağı davranışlardan değildir?
A) Bir zorlukla karşılaştığında mücadele etmekten vazgeçer.
B) İnancını savunurken kararlı ve cesur davranır.
C) Başkalarının hakkını korumada özenli olur.
D) İnsanlarla konuşurken yumuşak bir üslup kullanır.
Cevap: A
8. I. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmak için
II. İnsanlara örnek olmak için III. İnsanlara öğüt vermek için IV. Ticareti geliştirmek için V. İnsanları doğru yola davet etmek için VI. İnsanları makam sahibi yapmak için
Verilen diyagram yukarıdaki ifadelerden hangileriyle doldurulabilir?
A) I, II, III ve IV
B) I, III, V ve VI
C) II, IV, V ve VI D) I, II, III ve V
Cevap: D
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları
9. • “(Firavun’un imana yanaşmaması üzerine) Mûsâ’ya, “Kullarımı (İsrailoğullarını) geceleyin (Mısır’dan) yürütüp çıkar. Yakalanmaktan korkmaksızın, endişe etmeksizin onlara denizde kuru bir yol aç,” diye vahyettik.” (Taha 20/77-78.) • Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır. • “… Ey kavmim! Siz bununla yalnızca imtihan edildiniz. Doğrusu sizin Rabbiniz ancak Rahman’dır. Öyleyse bana uyun ve emrime itaat edin” (Taha 20/90.)
Aşağıdakilerden hangisi bu ayetlerden çıkarılabilecek bir öğüt değildir?
A) İnsanlar, davranışlarında peygamberlere uymalı, onların emirlerini dikkate almalıdır.
B) İnsan yaptığı işte kararlı olmalıdır.
C) Allah (cc) dilerse imkânsız olduğu zannedilen şeyler gerçekleşebilir. D) İnsanlarla konuşurken nazik bir üslup kullanılmalıdır.
Cevap: D
10. Kureyş’e kolaylaştırıldığı, evet, kış ve yaz seyahatleri onlara kolaylaştırıldığı için onlar, kendilerini açlıktan doyuran ve her çeşit korkudan emin kılan şu evin (Kâbe’nin) Rabbine kulluk etsinler” (Kureyş 106/1-4.)
Aşağıdakilerden hangisi Kureyş suresinin verdiği mesajlardandır?
A) Kureyş geçimini ticaretin yanında başka kaynaklarla da sağlamıştır.
B) Allah (cc) sadece Kureyş’e nimetler vermiştir. C) Yalnızca Yüce Allah için ibadet edilir.
D) Ticaret yapmak Kureyş için kolay olmamıştır.
Cevap: C
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167
5. Sınıf Din Kültürü Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167 Cevapları“, öğrencilerin dinin mimarimiz üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olacak etkinliklerle zenginleştirilmiştir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları”, bu etkinliklerin nasıl yapılacağını açıklayan rehber niteliğindedir.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin bilgilerini pekiştirebilmeleri için kapsamlı ve doğru çözümler sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları”, dinin estetik anlayışımıza nasıl şekil verdiğini detaylı bir şekilde açıklamaktadır.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167
Mimari, mimarlıkla ilgili olan anlamına gelir. Medenî yahut şehirli bir toplumun zorunlu ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra kültürel, sosyal, estetik ve dinî bakış açısını yansıtarak ortaya koyduğu yapım tekniği ve sanatıdır (bk. Mülâyim, 2020). Mimarinin sivil, dinî ve resmî mimari gibi türleri vardır. İslam’ın mimariye etkisi, Müslümanların kültür ve inançlarını, inşa ettikleri eserlere yansıtmasıyla ortaya çıkar. Bunun en belirgin örneği, cami mimarisinde görülür. Camiler, kubbe ve minarelerle süslenmiştir. Camilerin iç bölümleri de genellikle hat sanatıyla yazılmış ayetlerle donatılmış, duvarları tezhip ve çini sanatıyla zenginleştirilmiştir. www.kulturportali.gov.tr adresinden farklı bölgelerde yer alan cami, çeşme, medrese, külliye, kervansaray gibi mimari eserleri inceleyiniz.
Cevap: İncelediğim eserlerde mimari detayların zenginliği dikkatimi çekti. Özellikle camilerin kubbelerinde ve minarelerinde kullanılan hat sanatı, çini ve tezhip gibi sanatlarla süslenmiş olması hayranlık uyandırdı. Ayrıca, mimarideki simetrik düzen ve ihtişamlı görünüm dikkat çekiciydi.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları
Soru : Yaşadığınız şehirdeki mimari eserleri ve bu eserlerde kullanılan sanatları aşağıdaki tabloya not ediniz. Bunlar; cami, çeşme, medrese, kervansaray gibi mimari eserler olabilir.
Cevap:
Eserin Türü
Eserin Adı
Eserde Kullanılan Sanatlar
Cami
Süleymaniye Camii
Hat sanatı, çini, tezhip
Medrese
İstanbul Üniversitesi Medresesi
Taş işçiliği, ahşap süsleme
Çeşme
III. Ahmed Çeşmesi
Oyma taş işçiliği, çini
Soru : İncelediğiniz mimari eserlerden hareketle aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1. Bu eserler niçin yapılmıştır ve sosyal hayatı nasıl etkilemiştir?
Cevap: Bu eserler, dini ihtiyaçları karşılamak, kültürel ve sosyal etkinliklere zemin hazırlamak için yapılmıştır. Camiler ibadet için kullanılırken, medreseler eğitim vermiştir. Çeşmeler, su ihtiyacını karşılarken, sosyal dayanışma ve yardımlaşmayı teşvik etmiştir. Kervansaraylar ise ticaretin gelişmesine katkıda bulunmuştur.
2. Bu eserlerin süslemelerinde yer alan sanatlar hangi duygularla ortaya çıkmıştır?
Cevap: Bu süslemelerde Allah’a olan derin bağlılık, estetik zevk, hayranlık ve huzur duyguları ön plandadır. Özellikle hat sanatı ve çiniler, Allah’a olan sevgi ve saygının ifadesi olarak ortaya konulmuştur.
Soru : İslam dininin mimariye etkisini yorumlayınız.
Cevap: İslam dini, mimariye estetik ve maneviyat katmıştır. Camilerde kubbe ve minareler inşa edilerek İslam’ın birlik ve tevhid anlayışı yansıtılmıştır. Ayrıca, dini eserlerde kullanılan sanatlar, İslam’ın sanat anlayışını ve güzelliklere verdiği önemi göstermektedir.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
Soru : Bu etkinlikte öğrendiğiniz üç mimari eseri yazınız.
Cevap:
Süleymaniye Camii
III. Ahmed Çeşmesi
Divriği Ulu Camii
Soru : Bu etkinlikte dikkatinizi en çok çeken iki mimari eseri yazınız.
Cevap:
Süleymaniye Camii
Selimiye Camii
Soru : Yaşadığınız şehirde İslam mimarisine ait farklı bir eser örneği yazınız.
Cevap: Fatih Camii (İstanbul).
Soru : Aşağıda tanılayıcı dallanmış ağaçta dinî mimari eserler ve İslam sanatlarıyla ilgili cümleler verilmiştir. En üstteki cümleden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 Cevapları”
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173
5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları“, camilerin yapısal özellikleri ve manevi önemini anlamak için öğrencilere rehberlik eder. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları”, cami bölümlerini tanıtan etkinliklerle bilgilerin daha kalıcı hale gelmesini sağlar.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, camilerle ilgili soruların doğru yanıtlarını sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”, camilerin tarihî ve kültürel değerlerini detaylı bir şekilde ele alır.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173
Soru : Müslümanlar için cami, ibadethane olmanın yanında bir araya gelme ve buluşma noktasıdır. Bu özelliğiyle camiler, müslümanların dinî, sosyal ve kültürel hayatına etki eder. Yaşadığınız yerde bulunan bir camiyi ziyaret ediniz. Bu caminin fotoğrafını çekerek ya da resmini çizerek sınıf panosuna asınız.
Cevap: Yaşadığım yerde bulunan [CAMİNİNADI] camisini ziyaret ettim. Bu cami, mimarisiyle dikkat çeken bir yapıdır. İç mekanında hat sanatıyla süslenmiş ayetler, çini işlemeler ve geniş kubbesi bulunmaktadır. Ayrıca caminin avlusu, hem ibadet öncesinde hem de sonrasında bir araya gelmek için kullanılmaktadır. Caminin fotoğrafını çekip sınıf panosuna asacağım.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
Soru : Yaşadığınız yerin yakınındaki bir camiyi ziyaret ediniz ve caminin bölümlerini inceleyiniz.
Soru : Metinde boş bırakılan yerleri caminin bölümlerine uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
Zeynep bir an önce babasının eve gelmesini bekliyordu. Babasıyla camiye gideceği için çok heyecanlıydı.
Gider gitmez gördüğü her şeyi babasına sormaya başladı:
– Aaa caminin dışındaki insanların abdest aldığı bu yer de nedir? – Camilerin avlularında şadırvan adı verilen abdest alma yerleri vardır. Müslümanlar, burada abdestlerini alır ve ibadetlerini yerine getirmek için camiye giderler. Görüyor musun? Caminin üzerini örten yarım küre biçiminde yapıya da kubbe adı verilir.
– Caminin yanındaki yüksek ve ince kısım nedir? Neden böyle bir şey yapmışlar peki? – O yüksek ve ince yapıya minare denir. Burada müezzin ezan okur, sela verir. Bu yapının etrafında kenarları korkuluklu bölüme ise şerefe adı verilir. Haydi, gel biraz da caminin içine bakalım!
Ayakkabılarını çıkarıp camiye girdiklerinde girintili çıkıntılı bir yer Zeynep’in dikkatini çekti. Hemen babasına dönerek: – Duvarın ortasında üzerinde işlemeler olan yer ne kadar güzel! Peki burası niye yapılmış babacığım? – İmamın namaz kılarken cemaatin önünde durduğu, kıble yönünü gösteren bu yere mihrap denir. Bütün camilerde bulunur.
Şu merdivenli kısmı gördün mü? Minber denilen bu bölüm cuma ve bayram namazlarında hutbe okumak için kullanılır. Kürsü ise camide vaaz verip cemaati dinî konularda aydınlatan kişinin oturduğu yüksekçe yerdir.
Zeynep, sorularına sabırla cevap veren babasına teşekkür ettikten sonra: – Başka camileri ziyaret ederiz değil mi babacığım? diye sordu. Babası: – Tabi ki! Camiler, insanları kucaklayan ve kendisine gelenleri asla dışarıda bırakmayan bir yuva; siz çocuklar da bu yuvanın sevinci, neşesi…
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları
Soru : Caminin bölümlerini ilgili sütunlara yazarak sınıflandırınız.
Cevap:
Caminin İç Bölümleri:
Mihrab
Minber
Kürsü
Kubbe
Pencere vitrayları
Hat sanatı ile süslenmiş duvarlar
Halılar
Şadırvan (bazı camilerin iç kısmında olabilir)
Caminin Dış Bölümleri:
Minare
Şadırvan (dış kısmında olanlar)
Avlu
Giriş kapısı
Bahçe
Ayakkabılık alanı
Caminin genel cephe süslemeleri
Soru : Bu etkinlikten önce caminin bölümleriyle ilgili ne biliyordum?
Cevap:
Caminin bir ibadet yeri olduğunu ve minare, mihrab, minber gibi bölümleri bulunduğunu biliyordum.
İmamın mihrabın önünde namaz kıldırdığını duymuştum.
Minarenin ezan okunması için kullanıldığını biliyordum.
Soru : Bu etkinlikle caminin bölümleriyle ilgili neler öğrendim.
Cevap:
Caminin hem iç hem de dış bölümlerinin ayrı ayrı işlevlere sahip olduğunu öğrendim.
Mihrabın kıblenin yönünü gösterdiğini, minberin ise hutbe okunurken kullanıldığını öğrendim.
Kubbe ve pencere vitraylarının camiyi estetik olarak süslediğini fark ettim.
Şadırvanın abdest almak için kullanıldığını öğrendim.
Soru : Bu etkinlikten sonra caminin bölümleriyle ilgili başka neleri araştırmak isterim?
Cevap:
Camilerde kullanılan hat sanatının örneklerini ve anlamlarını araştırmak isterim.
Farklı camilerin mimari özelliklerini ve tarihi yapılarını incelemek isterim.
Minarenin yapımı ve çeşitleriyle ilgili daha fazla bilgi edinmek isterim.
Caminin tarihî ve kültürel özelliklerini öğrenmek isterim.
Soru : Aşağıdaki saklı kavramları, verilen cümlelerden hareketle bulunuz.
Cevap:
Cami: Müslümanların bir araya gelip ibadet ettiği ve sosyal iletişim kurduğu mekân.
Kuba Mescidi: Hz. Peygamber’in hicret sırasında Medine’ye varmadan önce namaz kıldığı ve mescit olarak inşa ettiği yer.
Mescid-i Nebevi: Hz. Peygamber’in Medine’ye vardığında Müslümanlarla birlikte inşa ettiği mescit.
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179
5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları“, öğrencilere cami mimarisinin ayrıntılarını ve tarihî camilerin özelliklerini öğrenme fırsatı sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları”, kültürümüzden seçilen cami örnekleriyle, dinî mimarimizin zenginliğini keşfetmeyi sağlar.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuya dair verilen soruların doğru yanıtlarını içerirken öğrenmeyi pekiştirir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”, camilerin manevi ve toplumsal önemini tarihî bilgilerle destekler.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179
Soru : Aşağıya cami kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri / kavramları bir dakika içinde yazınız.
Cevap:
Zihnimde çağrışım yapan kelimeler:
İbadet
Minare
Mihrab
Cemaat
Hutbe
Abdest
Huzur
Soru : Verdiğiniz cevaplarla cami kavramının birlikte kullanıldığı birer cümle yazınız.
Cevap:
İbadet etmek için camiye gitmek, manevi huzur bulmamı sağlıyor.
Minareden yükselen ezan sesi insanları camiye davet eder.
Mihrab, camide kıblenin yönünü gösteren en önemli bölümdür.
Cemaatle birlikte namaz kılmak, İslam’daki kardeşlik duygusunu güçlendirir.
Hutbe sırasında imam, topluma önemli dinî ve ahlaki mesajlar verir.
Abdest aldıktan sonra camide ibadet etmek içimi ferahlatır.
Cami, huzur bulmak ve manevi bir bağ kurmak için en güzel mekandır.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları
Soru : Konya’daki Alâeddin Camii, Diyarbakır’daki Ulu Camii, Bursa’daki Yeşil Camii, Edirne’deki Selimiye Camii’nin mimari özelliklerini, kültürel ve dini açıdan önemini, süslemelerini araştırınız.
Cevap:
Konya’daki Alâeddin Camii: Selçuklu dönemine ait bu cami, Anadolu’daki en eski ve önemli yapılar arasındadır. Sade mimarisi ve çini süslemeleriyle dikkat çeker.
Diyarbakır’daki Ulu Camii: Anadolu’nun en eski camilerindendir. Yapımında siyah bazalt taşlar kullanılmıştır. İslam mimarisinin önemli bir örneği olup farklı dönemlerden izler taşır.
Bursa’daki Yeşil Camii: Erken Osmanlı mimarisinin eşsiz bir örneğidir. Çini süslemeleriyle meşhurdur ve Yeşil Türbe ile aynı komplekstedir.
Edirne’deki Selimiye Camii: Mimar Sinan’ın ustalık eseri olup Osmanlı klasik mimarisinin zirvesidir. Büyük kubbesi ve zarif minareleri ile UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alır.
Soru : Araştırdığınız camilerin benzer ve farklı özelliklerini listeleyiniz.
Cevap:
Benzer Özellikler:
İslam mimarisinin özelliklerini taşımaları.
Cemaati bir araya getiren ibadet yerleri olmaları.
Süslemelerinde hat, tezhip ve çini sanatına yer verilmesi.
Dini ve kültürel miras açısından önemli olmaları.
Farklı Özellikleri:
Yapıldıkları dönemin mimari üslubunu yansıtmaları.
Kullanılan malzeme ve süsleme tarzları.
Bulundukları bölgenin kültürel özelliklerini barındırmaları.
Soru : Camilerde kullanılan sanat dallarına örnekler veriniz.
Cevap:
Camilerde Kullanılan Sanat Dalları:
Hat sanatı
Çini süsleme
Tezhip
Ahşap oyma
Mermer işleme
Soru : Kültürümüzde camilerin yeri hakkında kısa bir metin yazınız.
Cevap:
Kültürümüzde Camilerin Yeri: Camiler, hem ibadet hem de sosyal dayanışma için önemli mekânlardır. Toplumu bir araya getirir, dini bilgilerin öğrenildiği ve paylaşıldığı yerlerdir. Ayrıca, sanat ve mimarinin gelişiminde büyük rol oynar, kültürel zenginliğimizin en önemli unsurları arasında yer alır.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
Soru : Öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
Camiler ibadet ve buluşma noktaları olan önemlimekânlardır.
Camiler bana huzur ve manevi güçhissettirir.
Camilerde hat, tezhip, çini ve ahşap oyma gibi sanatlarının örnekleri görülür.
Soru : Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.
Cevap:
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 Cevapları”
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
5. Sınıf Türkçe Kitabı Oyun Durdu! (Dinleme) Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve ders konularını pekiştirmek için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin okuma, yazma ve dinleme becerilerini artırmaya yönelik çeşitli çalışmalar içerir. Özellikle, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Kitabı Oyun Durdu! Dinleme Metni Etkinlik Cevapları gibi bölümler, dinleme yetilerini güçlendirerek dikkatlerini artırır.
“5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları”
Ek olarak, Forum MEB 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları öğrencilere ve velilere, öğretmenlerin önerileri doğrultusunda ders materyallerini daha iyi anlamaları için yardımcı olur. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları ise ders içeriği hakkında detaylı bilgiler sunarak öğrenme sürecine katkıda bulunur. Son olarak, 5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları kapsamındaki etkinlikler, öğrencilerin aktif katılımlarını teşvik ederek öğrenmelerini daha eğlenceli hale getirir.
5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25
Cevap: “Oyun” kelimesi bana eğlence, arkadaşlık, rekabet ve keyifli vakit geçirmeyi çağrıştırıyor. Aynı zamanda strateji, yaratıcılık ve zamanın nasıl hızlı geçtiği duygusunu da düşündürüyor.
Soru : Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden?
Cevap: Sokak oyunlarıyla daha fazla vakit geçiriyorum çünkü açık havada arkadaşlarımla birlikte oynadığımda hem daha eğlenceli oluyor hem de fiziksel olarak aktif olabiliyorum. Ayrıca, sokak oyunları bana doğayla daha fazla etkileşim fırsatı sunuyor.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Sude’nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Sude, sahile gidip ona verilen görevi yerine getirdiği için gerçekten memnundu. Bu sayede ailesiyle birlikte vakit geçirmenin ne kadar keyifli olduğunu anladı.
Soru : b. Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız.
Cevap:
Kahvaltı yapmak
Okula gitmek
Arkadaşlarla oyun oynamak
Ders çalışmak
Kitap okumak
Televizyon izlemek
Spor yapmak
Bilgisayar oyunu oynamak
Alışverişe gitmek
Ailemle sohbet etmek
Soru : c. Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız.
Cevap:
Hareketli Olduğum Etkinlikler:
Okula gitmek
Arkadaşlarla oyun oynamak
Spor yapmak
Alışverişe gitmek
Hareketli Olmadığım Etkinlikler:
Kahvaltı yapmak
Ders çalışmak
Kitap okumak
Televizyon izlemek
Bilgisayar oyunu oynamak
Ailemle sohbet etmek
Soru : ç. “Hareketli Olduğum Etkinlik” tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan soldaki sütunun bir karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir karesini boyayınız.
Cevap:
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları”
Soru : d. Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Kendimin hem hareketli hem de hareketsiz zamanlarım olduğunu söyleyebilirim. Bilgisayar ve telefon başında geçirdiğim süreyi azaltıp, yürüyüşe ve spora daha fazla zaman ayırarak daha aktif bir yaşam sürmem gerektiğine inanıyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız hâlinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrim içi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları”
3. ETKİNLİK
Soru : a. Sude’nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:
Oyun Durduğunda: Üzgünlük ve öfke Mektubu Aldığında: Şaşkınlık Görevi tamamladığında: Mutluluk
Soru : b. Sude’nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap: Öfkelendiğimizde genellikle çok sinirli oluruz ve bir şeylere kızmak için bahaneler ararız. Bu yüzden öfke, şaşkınlık ve mutluluktan çok daha farklı ve tehlikelidir. Şaşkınlık, beklenmedik bir olay karşısında ne yapacağını bilememe durumu yaratır. Mutluluk ise en güzel duygudur ve bazen şaşkınlıkla iç içe geçebilir.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Sude ne tür bir oyun oynamaktadır?
Cevap: Sude, bilgisayar oyunu oynamaktadır.
2. Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır?
Cevap: Sude oyun oynarken oyun bir anda durmuş ve ekran kırmızıya bürünmüştür. Oyun kilitlendiği için Sude gözlüğünü açıp kapatarak sorunu çözmeye çalışmıştır.
3. Oyuna dönebilmesi için Sude’ye posta yoluyla gönderilen görev nedir?
Cevap: Sude’ye, oyuna dönebilmesi için zarftan çıkan deniz kabuğuna benzeyen en az bin tane deniz kabuğu toplayarak kumsalda kocaman bir “Sude” yazma görevi verilmiştir.
4. “Ahtapot” adıyla Sude’ye mektup gönderen kim olabilir? Neden?
Cevap: “Ahtapot” takma adıyla Sude’ye mektup gönderen kişi büyük ihtimalle anne ve babası olabilir, çünkü bu görev onların Sude’yi dışarı çıkarmak için planladığı bir şey olabilir.
5. Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor. Böyle bir davranışın olumsuz etkileri neler olabilir?
Cevap: Bu tür bir davranış aslında tehlikeli olabilir, çünkü gönderenin kim olduğu belli değildir. Ancak, Sevda Hanım mektubu kendilerinin gönderdiğini bildiği için bunu onaylamış olabilir.
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.
Cevap:
Kişiler: Sude, Sude’nin annesi ve babası, postacı
Zaman: Bir pazar günü
Yer: Sude’nin evi, sahil
Olay: Sude’nin bilgisayar oyununa fazla zaman ayırdığını gören ailesi, onu dışarı çıkararak ailece vakit geçirmenin eğlenceli olduğunu fark etmesini sağlamak için bir plan yapar.
Soru : b. Sahil, metnin gelişiminde nasıl bir rol oynuyor? Söyleyiniz.
Cevap: Sahil, Sude’nin ailece vakit geçirmenin değerini anladığı, eğlenceli bir deneyim yaşadığı yerdir.
Soru : c. Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz.
Cevap: Olayların evden sahile taşınması, Sude’nin ailesiyle dışarıda vakit geçirmesini sağlayarak, olumlu bir değişim yaşamasına yol açıyor.
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz.
Cevap: 1 ve 3. görselleri işaretleyiniz.
Soru : b. İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Metinde ailesiyle vakit geçirmenin değerini anlayan bir çocuk tanıtıldığı için üçüncü görsel, metinle uyumludur.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Çocukların genel ağ kullanım amaçları ile ilgili aşağıdaki grafiği inceleyiniz. Grafikten hareketle doğru ifadelerin başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.
Cevap:
(Doğru)Çocuklar, en çok “araştırma yapma” için genel ağa başvurmuştur.
(Doğru)“Mesajlaşma” amacıyla kullanım “sosyal medya kullanma”dan daha fazladır.
(Doğru)Genel ağ kullanımında “oyun oynama veya oyun indirme”, “paylaşım sitelerinde içerik izleme”nin önüne geçmiştir.
(Yanlış) “E-posta gönderme ve alma” ile “ürün ve hizmetler hakkında bilgi edinme” amacıyla genel ağ kullanımının toplamı, “araştırma yapma” amacıyla kullanımından daha yüksektir.
8. ETKİNLİK
Soru : a. Arkadaşlarınızla sokak oyunları oynarken neler hissettiğinizi, bu oyunları neden sevdiğinizi düşünüp bunlarla ilgili defterinize not alınız. Yazdıklarınızı sıra arkadaşlarınızın notlarıyla karşılaştırınız.
Cevap:
Arkadaşlarımla sokak oyunları oynarken çok keyifli hissediyorum. Oyun sırasında gülüp eğleniyoruz, bu da beni mutlu ediyor. Sokak oyunları, dışarıda hareket etmemizi sağladığı için enerjimi atma fırsatı sunuyor.
Ayrıca, arkadaşlarımla birlikte zaman geçirmek, aramızdaki bağı güçlendiriyor ve birlikte anılar biriktirmemizi sağlıyor. Bu oyunlar, sadece eğlenceli değil, aynı zamanda rekabet ve iş birliği gibi önemli dersler de veriyor. Bu nedenle sokak oyunlarını çok seviyorum.
Soru : b. Arkadaşlarınızla oynadığınız sokak oyunlarından hiç unutamadığınız bir tanesini seçip anlatınız. Konuşmaya başlamadan önce defterinize aldığınız notları kullanarak kısa bir hazırlık yapınız.
Cevap:
Arkadaşlarımla oynadığımız sokak oyunları arasında en unutamadığım oyun “yakantop”tur. Bir gün sıcak bir yaz akşamı, mahalledeki çocuklarla birlikte parkta toplandık. Oyun başlamadan önce heyecanla takımlarımızı oluşturduk. Bir takımın oyuncuları topu atarak diğer takımdan birine yakalamaya çalışıyordu.
Oyun sırasında herkes çok keyifliydi; kahkahalar, heyecanlı bağırışlar ve hareketli anlar vardı. Birden top bana doğru geldi ve refleksle topu yakalamayı başardım. Bu an, arkadaşlarımın beni tebrik etmesiyle daha da özel hale geldi.
Oyun sırasında düşüp kalktık ama her seferinde gülerek devam ettik. “Yakantop” benim için sadece bir oyun değil, arkadaşlık bağlarımızı güçlendiren ve birlikte eğlenceli anılar biriktirmemizi sağlayan bir deneyimdi. Bu nedenle bu oyunu asla unutamam.
Soru : c. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”ndeverilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap: Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki değişimi inceleyiniz.
Cevap:
• Begüm düşünüyor.
• Begüm satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda Mete’yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete’yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete’yle satranç oynarken hamlesini yapmak için düşünüyor.
Soru : b. Yukarıdaki örnek cümlelerden hareketle siz de aşağıdaki cümleye her defasında bir kelime veya kelime grubu ekleyerek oluşturduğunuz cümleleri tekrar yazınız.
Cevap:
Çocuk bahçede oynuyor.
Çocuk bahçede arkadaşlarıyla oynuyor.
Çocuk bahçede arkadaşlarıyla top oynuyor.
Çocuk bahçede arkadaşlarıyla top oynarken çok eğleniyor.
Çocuk bahçede arkadaşlarıyla top oynarken neşeyle gülüyor.
Çocuk bahçede arkadaşlarıyla top oynarken herkes ona katılıyor.
Çocuk bahçede arkadaşlarıyla top oynarken gün batımını izliyor.
Çocuk bahçede arkadaşlarıyla top oynarken neşeyle şarkı söylüyor.
Soru : c. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Soru : ç. Yaptığınız etkinliğin yazma çalışmalarınızda size ne gibi katkıları olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap:
Yazma çalışmalarımda etkinliklerin katkıları şunlardır:
Dil Gelişimi: Yeni kelimeler öğrenerek dil becerilerimi artırır.
Düşünce Organizasyonu: Düşüncelerimi düzenlemeyi ve net bir şekilde ifade etmeyi öğretir.
Yaratıcılık: Hayal gücümü kullanarak yaratıcı fikirler üretmemi sağlar.
Eleştirel Düşünme: Farklı bakış açılarını değerlendirip analiz yapmayı geliştirir.
Kendini İfade Etme: Duygularımı ve düşüncelerimi daha iyi ifade etmemi sağlar.
Disiplin: Düzenli yazma alışkanlığı, zaman yönetimimi güçlendirir.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Metnin başlık ve görsellerinde nelere dikkat etti?
Cevap: Metnin başlığındaki kelimelerin ve görselin konuyla ilgili önemli unsurlar olduğuna dikkat etti.
Soru : Metnin konu ve içeriğine yönelik tahminlerini başlık ve görsellerle nasıl ilişkilendirdi?
Cevap: Başlıktaki “beştaş” kelimesinin metnin beştaş oyunu ile ilgili olduğunu gösterdiğini, görselin ise metnin kahramanlarının çocuklar olduğunu belirttiğini anladı.
Soru: Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi?
Cevap: Öğretmenimiz, tahmin yaparken Nilgün’ün önceki beştaş turnuvasının şampiyonu olduğu bilgisine dikkat çekti.
Soru: Tahminlerinin gerekçeleri neydi?
Cevap: Öğretmenimiz, olayların merkezinde Nilgün’ün şampiyonluğunun bulunduğunu belirtti ve tahminini bu bilgiyle destekledi.
Soru: Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı?
Cevap: Metin dışında sezgilerini ve daha önce okuduğu hikâyelerden edindiği deneyimlerini kullandı.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi?
Cevap: Öğretmenimiz, metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahmin yaparken metnin sonundaki tiyatro bölümüne dikkat çekti.
Soru : Tahminlerinin gerekçeleri neydi?
Cevap: Eğer metnin devamı tiyatroyla ilgili değilse, metinde tiyatrodan bahsetmenin gereksiz olacağını belirtti.
Soru : Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı?
Cevap: Kendi çocukluk anılarını ve hayal gücünü kullanarak tahminlerde bulundu.
Soru : Öğretmenimiz tahminlerinin doğruluğunu kontrol ederken neler yaptı?
Cevap: Öğretmenimiz tahminlerinin doğruluğunu kontrol ederken tahminleri ile metinde anlatılanları tahtaya yazıp karşılaştırdı.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Soru : Düşünelim ve tahminlerimizi grubumuzla paylaşalım. Bunlara yönelik grup kararlarını ilgili alanlara yazalım.
Cevap: Metni dikkatlice okuyup dinleyerek önemli noktaları not alacağız. Anahtar ifadeleri göz önünde bulunduracağız.
Soru : Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz
Cevap: Metnin başlığı ve görsellerine dayanarak, metnin yavruları olan bir bülbül ile bezirgan arasında geçen bir olayı anlattığını düşünüyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım.
Cevap:
Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Metnin başlığı ve görsellerine dayanarak, yavruları olan bir bülbül ile bezirgân arasında geçen bir olayı anlattığını düşünüyorum.
1 Numaralı Yerdeki Tahminlerimiz: Anne bülbül, yavrularını bulmak için diğer yavru bülbülü aramaya çıkmıştır. Annelik içgüdüsü, hayvanlarda da mevcut olduğu için böyle bir davranış sergileyeceğini düşünüyorum.
2 Numaralı Yerdeki Tahminlerimiz: Adamın bülbül sesine hayran olduğu için onu odasında beslediğini tahmin ediyorum, çünkü bülbül, güzel şarkılarıyla tanınan bir kuştur.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
Soru : Bu kez öğretmenimiz, gerekmedikçe bize müdahale etmeyecek. Önceki uygulamalardaki sırayı takip edelim. Grup arkadaşlarımızla konuşup tartıştıktan sonra ortak karar verelim ama tahmin ve gerekçelerimizi her birimiz kendi kitabımıza yazalım.
Cevap: Gruptaki arkadaşlarımızla birlikte her ayrıntıya dikkat ederek doğru tahminler yapmaya çalışacağız.
Soru : Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz
Cevap: Metnin başlığı ve görsellerine dayanarak, konunun ormanda hayvanlar arasında geçtiğini ve başkahramanın bir kanguru olduğunu düşünüyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz
Cevap: Metnin içeriğine ve kangurunun bir yarışmada kazanma arzusuna dayanarak, ‘Bil Bakalım Bu Ne?’ oyununu kazanacağını düşünüyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım.
Cevap:
Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Metnin başlığı ve görseline dayanarak, konunun ormanda hayvanlar arasında geçeceğini ve başkahramanın bir kanguru olacağını düşünüyorum.
1 Numaralı Yerdeki Tahminlerimiz: Bu oyunun yakar top, sek sek veya saklambaç gibi eğlenceli oyunlar olabileceğini düşünüyorum, çünkü bu oyunlar ormanda oynanabilecek eğlenceli aktiviteler.
2 Numaralı Yerdeki Tahminlerimiz: Metnin gelişimine bağlı olarak, kangurunun yarışmada kazanan olmak istemesi nedeniyle “Bil Bakalım Bu Ne?” oyununu kazanacağını tahmin ediyorum.
Sıra Sende
Soru : Artık tahmin etme stratejisini kullanmayı öğrendik. Şimdi kitabımızdaki “Topsuz Basketbol Oyunu” metninde stratejiyi kendimiz kullanabiliriz.
Cevap:
Metnin başlığı ve görseline dayanarak, konunun basketbol oynayan çocuklarla ilgili olduğunu ve uzay temalı bölümler içerdiğini düşünüyorum.
1 Numaralı Yerle İlgili Tahminim: Başlıktan anlaşıldığı üzere, top bulunmadığı için bu oyunun top olmadan oynanacağını tahmin ediyorum.
2 Numaralı Yerle İlgili Tahminim: Görevlilerin, Mete’yi şaka yollu olarak tedavi edeceklerini düşünüyorum.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.