6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 Cevapları”, öğrencilerin 5. Ünite Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler başlığı altında verilen bilgileri anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları”, bir toplumun birlik ve beraberliğini güçlendiren değerlerin günlük hayatta nasıl uygulanabileceğine dair etkinlikler içerir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere bu temel değerlerin hayata geçirilmesinin önemi hakkında rehberlik eder. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını anlamalarını sağlayacak etkinliklere yer verir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137


“Allah’a ibadet edin, hiçbir şeyi O’na ortak koşmayın. Anne babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin. Şüphesiz, Allah kibirlenen ve övünen kimseleri sevmez.” (Nisa suresi, 36. ayet.)

Soru : Bu ayette kimlere iyilik yapılması gerektiği vurgulanmıştır? Yazınız.


Cevap : Nisa Suresi’nin 36. ayetinde, Allah’a hiçbir şeyi ortak koşmadan ibadet edilmesi gerektiği belirtilmiş ve iyilik yapılması gereken kişiler sıralanmıştır. Bu kişiler arasında anne-baba, yakın akrabalar, yetimler, yoksullar, yakın komşular, uzak komşular, arkadaşlar, yolcular ve el altında bulunan kişiler (örneğin hizmetkârlar veya çalışanlar) yer alır. Ayet, toplumdaki her bireye karşı sorumluluklarımızın olduğunu hatırlatarak, iyiliğin yaygınlaştırılması gerektiğini vurgular.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


“Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım…”

(Arif Nihat ASYA, Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor, “Bayrak”, s. 22.)

Soru : Verilen dizelerde bayrağımıza karşı görevlerimizden hangileri vurgulanmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Arif Nihat Asya’nın dizelerinde bayrağa duyulan sevgi, bağlılık ve saygı ön plandadır. Bayrağımızın bir milletin bağımsızlık sembolü olduğu, şehitlerimizin kanıyla dalgalandığı ve kutsal bir anlam taşıdığı vurgulanmaktadır. Bu nedenle, bayrağa saygı göstermek, onu yüceltmek ve korumak milletimizin en önemli görevleri arasında yer alır. Ayrıca, bayrağın destansı hikâyesini öğrenmek ve gelecek nesillere aktarmak da bu görevler arasında sayılabilir. Bu dizeler, bayrağımızı her zaman onur ve gururla dalgalandırmamız gerektiğini hatırlatmaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda toplumumuzu birleştiren temel değerlerle ilgili bazı kavramlara yer verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını ilgili boşluklara yazınız. (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.).


1. Toplumumuzu birleştiren temel manevi değerler hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 1, 2, 7 ve 8 


2. Hz. Peygamber’in ev halkı, yakın akrabaları ve torunları Hz. Hasan ile Hz. Hüseyin’in soyundan gelenleri ifade eden kavramlar sırasıyla hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 3, 5 ve 6 


3. Allah (cc) yolunda ve kutsal değerler uğrunda verilen mücadelede ulaşılan mertebelerle ilgili kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 4 ve 9


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77 Cevapları” içeriği, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları” ile desteklenen bir çalışmadır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları”

Öğrenciler, 2. üniteye dair bilgilerinin ölçüldüğü bu etkinliklerle, “6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile doğru sonuçlara ulaşabilirler. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayıncılık” kitapları, öğrencinin bilgilerini pekiştirecek etkinlikler sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız. (ebabil kuşları, İsrailoğulları, kıyam, Mekke, rekât, secde, teheccüt, vitir)


Cevap :

  • “Kulun Rabbine en yakın olduğu (an) secde hâlidir…” (Müslim, Salât, 215.)
  • Kıyam, rükû ve iki secdenin tamamlanmasıyla oluşan namazın her bir bölümüne rekât adı verilir.
  • Yatsı namazı kılındıktan sonra sabah namazına kadar olan sürede vacip olan teheccüt namazı kılınır.
  • Hz. Zekeriyya, İsrailoğulları için gönderilen peygamberlerdendir.
  • Göklerde ve yerde Allah Teala’nın ebabil kuşları gibi çeşit çeşit orduları vardır.

Soru : Aşağıda verilen tanımları ilgili oldukları kavramlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

Tarihte Kâbe’ye saldırı girişimine verilen ad : B) Fil Olayı

Kur’an’da namaz karşılığında kullanılan kavramdır. : D) Salat

“Sübhâne Rabbiye’l-azîm” tesbihinin üç defa okunduğu namazın bölümüdür. : C) Rükû

Birçok peygamberin görevlendirildiği Kudüs’te bulunan ve Hz. Süleyman tarafından yapılan mabedin bulunduğu kutsal mekândır. : A) Beytülmakdis

Farz namaz kadar açık ve kesin olmayan ancak sünnetten daha kuvvetli, kılınması dinen önemli olan namaz çeşididir. : F) Vacip


Soru : Aşağıda verilen soruların cevabını altlarında bırakılan boş alanlara yazınız.


11. Namaz kılmanın insanın ahlaki gelişimi üzerindeki etkileri nelerdir?


Cevap : Namaz, insanı kötülüklerden uzaklaştırır ve hayâsızlıktan korur. Düzenli olarak Allah’ı anmak, kişinin sabrını, dürüstlüğünü ve sorumluluk bilincini artırır. Ayrıca, insanın iç huzurunu sağlar ve davranışlarını daha iyi bir şekilde kontrol etmesine yardımcı olur.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


12. Cemaatle namaz kılmanın Müslümanlar için önemi nedir?


Cevap : Cemaatle namaz kılmak, Müslümanlar arasında birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularını güçlendirir. Toplumsal dayanışmayı artırır, aynı zamanda ibadetlerin sevabını kat kat artırır. Müminlerin Allah’a topluca yönelmeleri, birliğin ve düzenin sembolüdür.


13. Hz. Zekeriyya’nın bir çocuk istemesinin başlıca sebebi nedir?


Cevap : Hz. Zekeriyya, kendisinden sonra Allah’ın dinini öğretecek, inançları ve ahlaki değerleri yaşatacak bir varis istemiştir. Bu isteği, hem manevi bir sorumluluk hem de ümmetine hizmet etme arzusundan kaynaklanmıştır.


14. Fil suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Bunlardan üç tanesini yazınız.


Cevap :

  • Allah, inananları korur ve zalimlere karşı adaletini gösterir.
  • Güç ve makam, Allah’a karşı kullanılmamalıdır; aksi takdirde hüsrana yol açar.
  • Kabe, Allah tarafından korunmuş kutsal bir mekândır ve ona saygısızlık yapanlar cezalandırılır.

Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


15. I. “Farz namazlardan sonra en faziletli namaz geceleyin kılınan namazdır.” (Tirmizi, Salât, 324.)
II. “Biriniz mescide girdiği zaman oturmadan önce iki rekât namaz kılsın.” (Tirmizi, Salât, 235.)
III. “Bir kul günah işler de sonra kalkar, güzelce abdest alır, iki rekât namaz kılar ve Allah’tan bağışlanma dilerse Allah onu bağışlar.” (Tirmizi, Salât, 294.)

Numaralandırılmış hadislerde işaret edilen namazlar aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?


A) Teravih Namazı Tahiyyetülmescit Namazı Tövbe Namazı
B) Teheccüt Namazı Kuşluk Namazı Evvabin Namazı
C) Vitir Namazı Evvabin Namazı Hacet Namazı
D) Teheccüt Namazı Tahiyyetülmescit Namazı Tövbe Namazı

Cevap D) Teheccüt Namazı, Tahiyyetülmescit Namazı, Tövbe Namazı


16. I. Beytülmakdis’in başkanlığını yapmıştır.
II. Soyu Hz. Süleyman’dan Hz. İbrahim’e kadar dayanmaktadır.
III. Yüce Allah, Hz. Meryem’i ona yaşlılığında evlat olarak bahşetmiştir.
IV. Kendisine suhuf gönderilen peygamberlerdendir.

Numaralandırılmış ifadelerden hangileri Hz. Zekeriyya ile ilgilidir?


A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) III ve IV

Cevap B) I ve II


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


17. Öğretmen, öğrencilerine etkileşimli tahtada bir namazın kılınışı ile ilgili aşağıdaki görselleri açmış ve öğrencilerinden bu görsellerin hangi namazın kaçıncı rekâtına ait olduğunu bulmalarını istemiştir.

Bu görsellere göre aşağıdaki öğrencilerden hangisinin cevabı doğrudur?


A) Fatma: Akşam namazının farzının 3. rekâtıdır.
B) Yusuf: Sabah namazının farzının 1. rekâtıdır.
C) Mehmet: İkindi namazının sünnetinin 1. rekâtıdır.
D) Betül: Vitir namazının 3. rekâtıdır.

Cevap D) Betül: Vitir namazının 3. rekâtıdır.


18. Yukarıda verilen görselde namazın farzlarından hangileri yer almaktadır?


A) İstikbalikıble, Rükû, Kıyam, Vakit
B) Vakit, Kade-i Ahire, Niyet, Kıraat
C) İstikbalikıble, Vakit, İftitah Tekbiri, Kıyam
D) İstikbalikıble, Kıraat, İftitah Tekbiri, Rükû

Cevap C) İstikbalikıble, Vakit, İftitah Tekbiri, Kıyam


19. “Rabbinin, fil sahiplerine ne yaptığını görmedin mi? Onların ____ boşa çıkarmadı mı? Üzerlerine sürü sürü kuşlar gönderdi. O kuşlar onların üzerlerine ____ pişirilmiş taşlar atıyordu. Nihayet onları yenilmiş ____ yaprakları hâline getirdi.“ (Fil suresi, 1-5. ayetler.)

Bu mealdeki boşluklara sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) tuzaklarını-balçıktan-ekin
B) girişimlerini-ateşte-ağaç
C) isteklerini-güneşte-kâğıt
D) işlerini-çamurdan-ekin

Cevap A) tuzaklarını – balçıktan – ekin


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : 20 ve 21. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

Namaz, bütün yaratılmışların dua biçimlerini bir araya toplamıştır. “Güneş, ay ve yıldızlar” namazların rekât rekât kılınışı gibi doğma ve batma hareketlerini sürekli tekrar eder. “Dağlar”, namazdaki kıyam gibi daima dik durur. “Hayvanlar”, namazdaki rükû gibi devamlı eğilmiş hâldedir. “Bitkilerin kökleri”, namazdaki secde hâli gibi her zaman yerdedir. “Suyun” başlıca görevlerinden biri temizlemedir. Bu sebeple namaz için su ile abdest alınır. “Gök gürültüsünün hamd ile Allah’ı tespih edişi” namazda yüksek sesle “Allahüekber” diyerek başlamayı hatırlatır. “Göklerde sıra sıra uçan kuşlar”, cemaatle saf olup namaz kılan Müslümanları akla getirir. “Eşyanın gölgesi”, gün boyunca uzayıp kısalarak Allah’a (cc) ibadet ettiği gibi namaz kılan Müslüman da kıyam, rükû, secde ve oturuş hâllerinde eğilip doğrularak Allah’a (cc) ibadet eder. İşte böylece namaz, Yüce Allah’a ibadetin evrendeki bütün değişik şekillerinin birleşimidir. (Namaz İlmihali, s. 34.)


20. Aşağıda verilen ayetlerden hangisi metnin ana fikri ile doğrudan ilgili değildir?


A) “Gök gürültüsü Allah’ı hamd ile tespih eder…” (Rad suresi, 13. ayet.)
B) “Hiçbir şey hakkında sakın ’Yarın şunu yapacağım’ deme! Ancak ’Allah dilerse yapacağım’ de. Unuttuğun zaman Rabbini an ve ’Umarım Rabbim beni, bundan daha doğru olana ulaştırır.’ de.” (Kehf suresi, 23-24. ayetler.)
C) “Göklerde ve yerde olan kimselerin, sıra sıra uçan kuşların Allah’ı tespih ettiğini görmez misin? Her biri kendi niyaz ve tespihini bilir…” (Nur suresi, 41. ayet.)
D) “Yedi gök, yer ve bunların içinde bulunanlar Allah’ı tespih ederler. Her şey O’nu hamd ile tespih eder. Ancak siz onların tespihlerini anlamazsınız…” (İsra suresi, 44. ayet.)

Cevap B) “Hiçbir şey hakkında sakın ’Yarın şunu yapacağım’ deme! Ancak ’Allah dilerse yapacağım’ de. Unuttuğun zaman Rabbini an ve ’Umarım Rabbim beni, bundan daha doğru olana ulaştırır.’ de.” (Kehf suresi, 23-24. ayetler.)


21. I. Bitkilerin köklerinin toprağa uzanması namazdaki secde gibidir.
II. Namaz, kulun isteklerini Allah’a (cc) sunmasını sağlayarak ona ferahlama ve sıkıntılarını hafifletme fırsatı verir.
III. Güneş, ay ve yıldızların doğma ve batma hareketlerini bir düzen içinde tekrar ettirmeleri onların Allah’a (cc) dua etme biçimleridir.

Numaralandırılmış ifadelerden hangilerine metinde değinilmiştir?


A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III D) II ve III

Cevap C) I ve III


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün Ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün Ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141 Cevapları”, 5. Ünite Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler konusundaki etkinlikleri açıklayıcı ve eğitici bir şekilde ele alır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları”, dini bayramların kardeşlik, yardımlaşma ve paylaşma gibi değerleri nasıl güçlendirdiğini vurgular.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinliklerin doğru bir şekilde tamamlanmasını sağlayarak öğrencilerin bayramlar ve önemli günlerle ilgili bilgi seviyelerini artırır. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141 MEB Yayıncılık”, hem bireysel hem de toplumsal açıdan bayramların önemini açıklayan etkinlikler içerir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


Soru : Kandil gecelerinde diğer günlerden farklı olarak çevrenizde neler yapıldığını aşağıda verilen boşluklara örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Kandil simitleri yapılır.
  2. Camilerde mevlit programları düzenlenir.
  3. Komşulara kandil için tatlı ve ikramlıklar götürülür.
  4. Sevdiklere kandil mesajları gönderilir.
  5. Dualar edilir ve bolca namaz kılınır.
  6. Kur’an-ı Kerim okunur ve hatimler yapılır.
  7. İhtiyaç sahiplerine yardımda bulunulur.

Soru : Dinî bayramlarla önemli gün ve gecelerin toplumun birlik ve beraberliğine olan katkılarını araştırınız. Araştırmanızla ilgili sonuçları sınıf panosunda paylaşınız.


Cevap : Dinî bayramlar ve önemli günler, toplumda dayanışmayı, yardımlaşmayı ve sevgi bağlarını güçlendirir. Bayramlarda büyükler ziyaret edilir, aile bireyleri bir araya gelir ve küsler barışır. Paylaşılan yemekler, verilen sadakalar ve yapılan yardımlar, toplumun her kesimine sevgi ve merhametle yaklaşılmasını sağlar. Önemli kandil gecelerinde dualar ve ibadetler birlikte yapılır, manevi değerler hatırlanır ve bu da ortak bir bağ oluşturur. Bu özel zamanlar, toplumun birlik ve beraberlik içinde hareket etmesine, hoşgörü ve anlayışın artmasına katkıda bulunur.


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda dinî bayramlar, önemli gün ve gecelerle ilgili bazı kavramlara yer verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını ilgili boşluklara yazınız. (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.)


1. Müslümanlara ait dinî bayramlar ve bu bayramların kutlandığı aylar sırasıyla hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 1, 2, 8 ve 9 


2. Müslümanların mübarek gördüğü ve çeşitli dinî etkinliklerle kutladığı kandil geceleri hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap :  3, 4, 5, 6 ve 7


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 142, 143, 144, 145 Cevapları”, öğrencilerin 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme bölümündeki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları”, ünitede işlenen konuların tekrar edilerek kalıcı öğrenmenin sağlanmasına odaklanır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ünite boyunca ele alınan temel değerler, dinî bayramlar ve önemli günler ile ilgili verilen etkinliklerin doğru şekilde tamamlanmasını sağlar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin ölçme-değerlendirme sorularını yanıtlamalarına rehberlik eden bir yapı sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız. (değer, gazi, kavim, Mevlid-i Nebi, millet, seyit, şehit, şerif, Şevval, Zilhicce)


Cevap :

  1. Bir şeyin önemini belirlemek için kullanılan soyut ölçüye ve biçilen kıymete değer denir.
  2. Hz. Peygamber’in torunu Hz. Hüseyin’in soyundan gelenlere seyit ismi verilmiştir.
  3. Aralarında din, dil, tarih, duygu, ülkü, gelenek, görenek birliği olan ve çoğunlukla aynı topraklarda yaşayan insan topluluğuna millet denir.
  4. Allah’ın (cc) rızası gözetilerek din, vatan, namus, mal ve canın güvenliği için hayatını feda eden mümin kimseye şehit denir.
  5. İslam’da Ramazan Bayramı Şevval ayının 1, 2 ve 3. günlerinde kutlanmaktadır.
  6. İslam kültüründe Rebiyülevvel ayının 12’sinin bulunduğu hafta Mevlid-i Nebi Haftası olarak kutlanmaktadır.

Soru : Aşağıda verilen tanımları ilgili oldukları kavramlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145 Cevapları”

6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen soruların cevabını altlarında bırakılan boş alanlara yazınız.


12. Dinin ve dinî değerlerin toplumsal bütünleşmeye katkıları nelerdir? Kısaca açıklayınız. 


Cevap : Din, insanlar arasında sevgi, saygı ve hoşgörü ortamı oluşturur. Toplumsal dayanışmayı, yardımlaşmayı ve adalet duygusunu güçlendirir. Bayramlar, kandiller gibi özel günler, bireylerin bir araya gelmesini sağlayarak birlik ve beraberliği artırır. Ayrıca, ortak değerler ve inançlar toplumu bir arada tutan güçlü bir bağdır.


13. Vatanımıza, milletimize, bayrağımıza ve millî marşımıza karşı görev ve sorumluluklarımız nelerdir? Kısaca açıklayınız.


Cevap : Vatanımıza sahip çıkmak, onu korumak ve geliştirmek bir vatandaşlık görevidir. Milletimize karşı sevgi ve saygı beslemeli, birlik içinde hareket etmeliyiz. Bayrağımıza saygı göstermeli, onu her koşulda onurlandırmalıyız. Millî marşımızı coşkuyla okumalı ve onun anlamını derinlemesine kavrayarak değerini bilmeliyiz.


14. Süleyman Çelebi’nin yaklaşık 600 yıl önce Hz. Peygamber’in doğumunu ve güzel özelliklerini anmak adına kaleme aldığı Mevlit adlı eseri önceleri yalnızca Mevlit kandillerinde okunmaktaydı. Sonra diğer kandillerde, önemli gün ve gecelerde de sevilerek okunmaya başlanmıştır. Zamanla Anadolu’da her kesimden ve her yaş grubundan insanın doğum, sünnet, düğün, asker uğurlama, ölüm gibi sevinç ve hüzünle ilgili tüm özel günlerinde de tercih ettiği bir merasim hâlini almıştır.

(Kâmil Toygar, Türkiye’de Mevlid Çevresinde Meydana Gelen Folklorik Unsurlar, s. 518-519.)

14. Buna göre mevlidin Anadolu toplumunda bu derece kabul görmesinin başlıca nedeni nedir?


Cevap : Mevlidin, insanların duygularına hitap eden manevi ve kültürel bir öğe olması, sevinç ve hüzün anlarında ortak bir değer olarak görülmesi, toplumun her kesiminde kabul görmesini sağlamıştır. Ayrıca, Hz. Peygamber’e olan sevginin ve bağlılığın bir ifadesi olarak toplumsal yaşamın her alanında yer alması, mevlidin bu derece yaygınlaşmasına neden olmuştur.


15. Kandillerin hangi özellikleri insanların birbiriyle kaynaşmasını sağlamaktadır? 


Cevap : Kandiller, insanların bir araya gelmesine vesile olur. Ziyaretler, hediyeleşmeler ve dualar paylaşılır. Camilerde topluca ibadet edilir, yardımlaşma ve dayanışma duyguları artar. Kandiller, sevgi, hoşgörü ve barış ortamı yaratarak bireyler arasındaki bağları güçlendirir.


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


16. Aşağıdakilerden hangisi toplumumuzda Hz. Peygamber’e ve Ehlibeyt’e duyulan sevginin örneklerinden biri değildir?


A) Hz. Peygamber’in ve Ehlibeyt’in isimlerinin çocuklara verilmesi
B) Ehlibeyt’e devlet kurumlarında özel görev hakkı verilmesi
C) Allah Resulü’nün (sav) adı anıldığında ona salavat ve selam getirilmesi
D) Osmanlı’da Ehlibeyt’in doğru kayıtlarının tutulabilmesi için özel bir müessese kurulması

Cevap B) Ehlibeyt’e devlet kurumlarında özel görev hakkı verilmesi


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


17. “Erkek olsun kadın olsun, kim inanmış bir insan olarak salih amel işlerse kesinlikle ona güzel bir hayat yaşatacağız ve böylelerin ecirlerini de muhakkak surette yapmış olduklarının daha güzeliyle vereceğiz.” (Nahl suresi, 97. ayet.)

Bu ayete göre
I. İnsanlar salih amellerinin karşılığına dünyada hemen erişeceklerdir.
II. İnanarak salih amel işleyenleri Allah (cc) güzel bir hayatla ödüllendireceğini vadetmiştir.
III. Yüce Allah, kadın ve erkek tüm kullarını salih amele teşvik etmiştir.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III D) II ve III

Cevap D) II ve III


18. I. “Muhakkak ki Allah adaleti, iyilik yapmayı, akrabaya karşı cömert olmayı emreder; hayâsızlığı, kötülüğü ve zorbalığı yasaklar. İşte Allah, aklınızı başınıza alasınız diye size böyle öğüt veriyor.” (Nahl suresi, 90. ayet.)
II. “Allah’a ibadet edin, hiçbir şeyi O’na ortak koşmayın. Anne babaya, yakın akrabaya, yetimlere, ihtiyaç sahibi yoksullara, akrabanız olan komşuya, akraba olmayan komşuya, yanınızda olan arkadaşa, yolda kalmışa… iyilik yapın.” (Nisa suresi, 36. ayet.)
III. “Allah, onlara içinde ebedî kalacakları ve zemininden ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. İşte büyük kazanç budur.” (Tevbe suresi, 89. ayet.)

Numaralandırılmış ayetlerden hangileri toplumda birlik ve beraberliği kuvvetlendirecek davranışları vurgulamaktadır?


A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III D) II ve III

Cevap B) I ve II 


19. “… Ey şehîd oğlu şehîd, isteme benden makber, Sana âgûşunu açmış duruyor Peygamber. ”

Mehmet Âkif ERSOY
makber: Kabir.
âgûş: Kucak.

Bu dizelerden

I. Babası şehit olanların cennette sahip olacağı mükâfat daha büyüktür.
II. Şehitlik, nesilden nesile devralınan yüce bir mertebedir.
III. Şehitler kabre sığdırılamayacak derecede büyük bir makamdadırlar.
IV. Şehitlerimiz kollarını açarak onlara kavuşmayı bekleyen Hz. Peygamber ile cennette buluşacaklardır.

ifadelerinden hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I B) I ve II C) III ve IV D) II, III ve IV

Cevap D) II, III ve IV


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


20. “Kendisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed’i) bir gece Mescid-i Haram’dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa’ya götüren Allah’ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.” (İsra suresi, 1. ayet.)

Bu ayette gerçekleşen olay aşağıdaki kandillerden hangisine kaynaklık etmektedir?


A) Berat B) Mevlit C) Miraç D) Regaip

Cevap C) Miraç 


21. Aşağıdakilerden hangisi dinî bayramları, önemli gün ve geceleri ifade eden bir görsel değildir?


Cevap : A Şıkkı


22 ve 23. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


Bir ortaokul öğrencisi olan Mehmet, öğretmeninin de teşviki ile “Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı”na girer. Mehmet sınavdan yüksek bir puan alarak üniversite sınavına kadar burs almaya hak kazanır. Onun başvurusunu yaptığı ve sınava girdiği tarihten sonra dedesi gelirinin bir bölümünü Mehmet’e ve ailesine bağışlar. Mehmet’in ailesi de bu gelişmeden sonra mevcut kazandıkları gelirlerinin bursluluk sınavında belirlenen yıllık üst gelir miktarını aştığını tespit eder. Bunun üzerine Millî Eğitim Bakanlığına ihtiyaçlarının kalmadığını belirten bir dilekçeyle burs iptali için başvururlar. Yetkililerin açıklama bekleyen şaşkın bakışları karşısında Mehmet ve ailesi konuyla ilgili olarak şunları söyler:


22. Mehmet ve ailesinin

I. Devletimizin eğitim desteğinin gerçekten ihtiyacı olan ailelere gitmesini istiyoruz.
II. Devletin burs imkânlarından ortaokul ve lise yerine üniversitede yararlanmak istiyoruz.
III. Devletin bize vereceği bursta muhtaçların hakkı var.
IV. Bu, devletimize ve milletimize karşı sorumluluğumuzun bir gereğidir.

ifadelerinden hangilerini söylemeleri hâlinde metnin konu bütünlüğü sağlanmış olur?


A) Yalnız I B) II ve III C) I, III ve IV D) II, III ve IV

Cevap C) I, III ve IV


23. Bu örnek olayda toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan temel değerlerden hangisine değinilmemiştir?


A) Komşu hakkını gözetmek
B) Dürüst olmak
C) Adaletli davranmak
D) Sorumluluk sahibi olmak

Cevap A) Komşu hakkını gözetmek


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 44 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları”, 2. Ünite: Hazırlık Çalışmaları bölümü ile ilgili etkinliklerin doğru ve açıklamalı yanıtlarını içermektedir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuyu anlamalarını kolaylaştıracak şekilde hazırlanmıştır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 44 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki tüm etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına rehberlik eder. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 44 MEB Yayıncılık”, konuyla ilgili tüm etkinlik sorularını sade ve anlaşılır biçimde çözümler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : “Namaz dinin direğidir.” (Tirmizi, Îmân, 8.) hadisinde namazın ifade ettiği anlam ne olabilir?


Cevap : Namaz, İslam dininde en önemli ibadetlerden biridir. Bu hadis, namazın dindeki merkezi rolünü ve imanla olan güçlü bağını ifade eder. Namaz, Müslümanların Allah’a olan bağlılıklarını gösteren temel ibadettir.


Soru : Bildiğiniz namaz çeşitleri nelerdir?


Cevap : Farz namazlar (beş vakit namaz ve cuma namazı), vacip namazlar (vitir namazı, bayram namazları), sünnet namazlar (sabah, öğle, akşam ve yatsı sünnetleri) ve nafile namazlar (duha, teheccüd gibi).


Soru : Ezan sesi sizde nasıl bir etki uyandırıyor?


Cevap : Ezan sesi, insanda manevi bir huzur, Allah’a yakınlık hissi ve ibadete davet duygusu uyandırır. Aynı zamanda birlik ve beraberlik duygularını güçlendirir.


Soru : Kılınışını bildiğiniz namazlar hangileridir?


Cevap : Sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarının yanı sıra vitir ve bayram namazları da kılınışı bilinen namazlardandır.


Soru : Hz. Zekeriyya hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Zekeriyya, Kur’an-ı Kerim’de adı geçen peygamberlerden biridir. O, Allah’tan çocuk sahibi olmayı dua ederek istemiş ve Allah, ona Hz. Yahya’yı müjdelemiştir. Hz. Zekeriyya, sabrı ve dualarıyla tanınır.


Soru : Fil suresi hakkında bildikleriniz nelerdir?


Cevap : Fil suresi, Kabe’yi yıkmak için gelen Ebrehe’nin ordusunun Allah tarafından ebabil kuşlarıyla helak edilişini anlatır. Bu olay, Allah’ın korumasının gücünü ve Kabe’nin kutsallığını vurgular.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 44 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!