6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hicret Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102, 103, 104, 105 Cevapları” sayfalarında, öğrenciler “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hicret Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında Hazreti Muhammed’in (sav) Mekke’den Medine’ye yaptığı hicreti ve bu olayın tarihsel ve dini önemini öğreniyorlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kitabı, bu etkinliklerin doğru şekilde nasıl cevaplanacağına dair rehberlik eder. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 SDR İpekyolu Yayıncılık” sayfalarında yer alan içerik, öğrencilerin hicret olayını anlamalarına ve bu tarihi olayı dini perspektiften kavramalarına yardımcı olur.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105


Soru : Müslümanlar, Mekke’den Medine’ye neden hicret (göç) etmek zorunda kalmışlardır? Bu konuda neler biliyorsunuz?


Cevap : Müslümanlar, Mekke’de Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav) ve onun takipçilerine karşı artan zulüm, işkence ve dışlanma nedeniyle Medine’ye hicret etmek zorunda kalmışlardır. Mekke’deki müşrikler, Müslümanların inançlarını özgürce yaşamalarına ve İslam’ı yaymalarına engel olmaya çalışmışlardır. Bu baskılar, Müslümanların dinlerini yaşamak için başka bir yer arayışına girmelerine neden olmuştur. Ayrıca Medine’de İslam’a daha sıcak bakılması, Müslümanların rahatça ibadet edebilmesi ve toplumda huzurlu bir ortam yaratılabileceği düşüncesi, hicretin sebeplerindendir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Müslümanları hicret etmeye yönelten sebepler nelerdir? Maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Müslümanları hicret etmeye yönelten sebepler şunlardır ;

  • Mekke’de Müslümanlara karşı uygulanan zulüm ve işkenceler.
  • Müslümanların inançlarını özgürce yaşayamamaları.
  • İslam’ı yayma çabalarına karşı gelen tepkiler.
  • Medine halkının İslam’a sıcak yaklaşması ve Müslümanlara destek vermeleri.
  • Medine’de daha güvenli bir ortamda yaşama imkânı bulunması.
  • İslam’ın daha fazla kişiye ulaşması ve özgürce ibadet etme imkânı.

AY DOĞDU ÜZERIMIZE

Ay doğdu üzerimize,
Veda Tepesi’nden.
Şükür gerekti bize,
Allah’a davetinden.
Sen Güneş’sin, sen Ay’sın,
Sen nur üstüne nursun.
Sen Süreyya yıldızısın,
Ey Sevgili, ey Resul.
Ey bize gönderilen elçi,
Yüce bir davetle geldin.
Sen bu şehre şeref verdin,
Ey Sevgili, ey Resul.

Soru : Yukarıdaki şiir, Medineli Müslümanların Hz. Peygamber’e (sav) yönelik duyguları hakkında ne gibi mesajlar içermektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu şiir, Medineli Müslümanların Hz. Peygamber’e (sav) duyduğu derin sevgi ve saygıyı yansıtmaktadır. Medineli Müslümanlar, Peygamberimiz’i bir ışık gibi görüp onun gelişini büyük bir mutlulukla karşılamışlardır. Şiir, Peygamberimizin (sav) yüce bir davetle geldiğini ve ona olan sevginin bir yansıması olarak Medineli Müslümanların ona nasıl değer verdiklerini vurgulamaktadır. Ayrıca, Peygamberimizin gelişiyle Medine’ye yeni bir huzur ve şeref geldiği anlatılmaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


Hicret’ten sonra

  • İslam’ın yayılması hızlandı.
  • Müslümanlar inançlarını serbestçe ifade etme imkânı buldular.
  • Müslümanlar ibadetlerini özgürce yapma imkânına kavuştular.
  • Mekke Dönemi sona erdi.
  • Müslümanlar huzur ve güven içinde yaşamaya başladılar.
  • Medine Dönemi başladı.
  • Müslümanlar kendilerine yapılan baskı ve işkencelerden kurtuldular.

Soru : Sizce yukarıdaki şemaya Hicret’in sonuçlarıyla ilgili başka neler eklenebilirdi? Önerilerinizi yazınız.


Cevap :

  • İslam toplumu, Medine’deki yeni düzenle birlikte daha güçlü bir hale geldi.
  • Müslümanlar, Medine’de yeni bir devlet kurarak İslam’ın sosyal, ekonomik ve siyasi yönlerini şekillendirmeye başladılar.
  • İslam’ın Medine’deki ilk yazılı anlaşmalarla güçlenmesi, özellikle Medine Sözleşmesi’nin yapılması.
  • Hicret, İslam dünyasında takvimin başlangıcı oldu ve Hicri takvim kabul edildi.
  • Medine’deki kabileler arasında barış sağlanarak, toplumsal huzur oluşturuldu.
  • İslam’ın yayılması hızlandı ve Mekke dışındaki bölgelerde de Müslümanlar çoğalmaya başladı.

“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları” bölümü, öğrencilerin namazın kılınışına dair bilgilerini pekiştirmeyi hedefler. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları”, namazın adım adım nasıl kılındığını açıklayan etkinliklerle öğrenmeyi destekler.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin uygulamalı olarak namazın kılınışını öğrenmelerine yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık”, detaylı ve açıklayıcı içerikleriyle bu süreci kolaylaştırır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65


“De ki: (Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O’nundur. Namazında sesini pek yükseltme, çok da kısma. İkisi arasında bir yol tut.” İsra suresi, 110. ayet.

Soru : Yukarıdaki ayetten namazın kılınışı konusunda nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?


Cevap :

Bu ayetten, namazın kılınışı sırasında dengeyi gözetmemiz gerektiği sonucunu çıkarabiliriz. Namaz sırasında:

  • Sesin çok yüksek olmaması, aşırılıktan kaçınılması gerektiği,
  • Aynı zamanda sesin çok kısık olmaması, Allah’a içten ve samimi bir şekilde yönelinmesi gerektiği,
  • Namazın huşu içinde ve dengeli bir şekilde eda edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Öğle namazının dört rekâtlık ilk sünneti ile ikindi namazının sünnetinin kılınışı arasındaki farklılıklar nelerdir? 


Cevap :

  • Öğle namazının ilk sünneti dört rekâtlık sünnet-i müekked iken, ikindi namazının sünneti dört rekâtlık sünnet-i gayr-i müekkedtir.
  • Öğle namazının ilk sünnetinde her iki selamdan önce “Salli ve Barik” duaları okunur, ancak ikindi namazının sünnetinde bunların okunması sünnet değildir.
  • Öğle namazının ilk sünneti daha fazla dikkat ve özenle kılınır çünkü müekked sünnettir.

2. Akşam namazının üç rekâtlık farzının kılınışıyla vitir namazının kılınışı arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir? 


Cevap :

Benzerlikler:

  • Her ikisi de üç rekâttır.
  • Her iki namazda da son oturuşta tahiyyat, Salli-Barik ve Rabbena duaları okunur.

Farklılıklar:

  • Akşam namazının farzında bir selam ile namaz tamamlanır; vitir namazında ise üçüncü rekâtta kunut duaları okunur ve ardından selam verilir.
  • Vitir namazı sünnettir (Hanefî mezhebine göre vacip), akşam namazı farzdır.
  • Vitir namazı yatsıdan sonra kılınır, akşam namazı vaktinde kılınır.

3. Vakit namazlarında kılınışı birbirinin aynı olan farz ve sünnetler hangileridir? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Sabah namazının iki rekâtlık farzı ile iki rekâtlık sünneti birbirine benzer şekilde kılınır.
  • Öğle namazının dört rekâtlık farzı ile ikindi namazının dört rekâtlık farzı aynı şekilde kılınır.
  • Akşam namazının iki rekâtlık sünneti ile sabah namazının sünneti birbirine benzer şekilde kılınır.

Soru : Yukarıda verilenler dışında namazların kılınışındaki benzerlik ve farklılıklar konusunda sizler de çeşitli sorular belirleyip arkadaşlarınıza yöneltiniz. Böylece namazın kılınışıyla ilgili bilgilerinizi pekiştiriniz.


Cevap :

  • Sabah namazının sünneti ile yatsı namazının son sünneti arasındaki farklılıklar nelerdir?
  • Bayram namazı ile Cuma namazının kılınışı arasındaki benzerlikler nelerdir?
  • Beş vakit namazın son oturuşundaki dualar aynı mıdır, farklılık var mıdır?

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Cemaatle namaz ve camiler

  • İnsanların tanışmasına katkıda bulunur.
  • İnsanların birbiriyle kaynaşmasını sağlar.
  • Sevgi ve saygı duygularını güçlendirir.

Soru : Yukarıdaki şemaya başka neler eklenebilir? Verilen örnekleri de dikkate alarak şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • İnsanlar arasındaki kardeşlik ve dayanışmayı artırır.
  • Toplumsal birlik ve beraberliği güçlendirir.
  • Manevi huzur ve güven ortamı sağlar.
  • İnsanlara sabır, hoşgörü ve paylaşma gibi değerleri öğretir.
  • Ortak bir ibadet bilinci oluşturarak sorumluluk duygusunu artırır.
  • Toplumun ahlaki gelişimine katkı sağlar.
  • İnsanların ortak hedeflerde bir araya gelmesini teşvik eder.
  • Bilgi paylaşımı ve manevi eğitim fırsatı sunar.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı çevrenizde nasıl kutlanmaktadır? Bu bayramlarda toplumda ne gibi etkinlikler yapılmaktadır? Gözlem ve düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :

  • Ramazan Bayramı’nda sabah bayram namazı kılınır, ardından aile büyükleri ziyaret edilir.
  • Küçükler, bayramlık kıyafetlerini giyerek büyüklerin ellerini öper, harçlıklar alır.
  • Komşular birbirine bayram ziyaretinde bulunur ve tatlılar ikram edilir.
  • Kurban Bayramı’nda sabah bayram namazı kılındıktan sonra kurban kesilir.
  • Kurban eti ihtiyaç sahipleriyle paylaşılır.
  • Bayramlar, toplumsal dayanışma ve yardımlaşmanın en yoğun yaşandığı günlerdir.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Akrostiş tekniğini kullanarak aşağıya bayram konulu bir şiir yazınız. (BAYRAM)


Cevap :

Birlik dolu günler ne güzel gelir,
Aileyle birlikte sevgiyle derilir.
Yürekler coşar, umutlar yeşerir,
Ruhlar arınır, kalpler birleşir.
Ardımızda mutluluk dolu anılar,
Manevi değerlerle hep aydınlanır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Cenaze namazı kılındıktan sonra imam, cemaate katılan kişilere “Ölen Müslüman’a haklarınızı helal ediyor musunuz?” diye sorar. Sizce imam bunu niçin yapar? Cemaatten niçin böyle bir istekte bulunur? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

  • İmam, ölen kişinin kul hakkından arınarak ahirete gitmesini sağlamak için bu soruyu sorar.
  • Helallik almak, hem ölen kişinin ruhunu hem de geride kalanların vicdanını rahatlatır.
  • Bu, toplum içinde barış ve kardeşlik duygularını pekiştirir.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


“Bir kimse evinde güzelce temizlenir de sonra Allah’ın farzlarından birini yerine getirmek için (O’nun) mescitlerinden birine giderse attığı adımlardan biri günahlarını silip yok eder, diğer adımı da onu bir derece yükseltir.” Müslim, Mesacid, 51.

“Kim sabah akşam camiye gidip gelirse Allah Teala, o kimseye cennetteki ikramını hazırlar.” Buhari, Ezan, 37.

Soru : Yukarıdaki hadislerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

  • Allah yolunda ibadet için çaba gösterenlerin büyük bir mükâfat alacağı mesajı verilmiştir.
  • Camilerin, manevi huzur ve sevap kazanma mekânları olduğu vurgulanmıştır.
  • Namaz için yapılan küçük çabaların bile günahlardan arınma ve derecenin yükselmesine vesile olacağı öğütlenmiştir.
  • Camiler, sadece ibadet değil, aynı zamanda manevi eğitim ve toplumsal birlik yeridir.

“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66, 67 Cevapları” bölümü, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilerin peygamberlerle ilgili bilgi ve soruları çözmelerine yardımcı olur.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, önemli dini figürlerin öğretisini pekiştirir. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67 SDR İpekyolu Yayıncılık”, Hz. Zekeriya’nın (as) hayatına dair derinlemesine açıklamalar sağlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67


Soru : Sizce Hz. Zekeriyya (as) niçin böyle dua etmiş olabilir?


Cevap : Hz. Zekeriyya (as), yaşlandığı ve eşi de çocuk sahibi olamayacak bir durumda olduğu hâlde, soyunun devam etmesi ve Allah’a ibadet eden salih bir evlat sahibi olmak için dua etmiştir. O, Allah’ın her şeye kadir olduğunu bilerek büyük bir teslimiyet ve samimiyetle bu duayı yapmıştır. Ayrıca, ümmetine rehberlik edecek bir kişinin varlığını istemiştir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Hz. Zekeriyya (as) ne gibi özelliklere sahiptir? Söyleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Zekeriyya (as) ne gibi özellikleri şunlardır ;

  • Hz. Zekeriyya (as), Allah’a olan derin bağlılığı ve samimi ibadetleriyle tanınır.
  • Sabırlı, şefkatli ve hikmet sahibi bir peygamberdir.
  • İnsanlara sürekli hakikati anlatan ve onları doğru yola davet eden bir önderdir.
  • Kendi ihtiyaçları için değil, ümmetinin iyiliği için dua eden fedakâr bir insandır.

Soru : Hz. Zekeriyya (as) hangi topluma peygamber olarak gönderilmiş ve gönderildiği toplumu hak yola çağırmak için neler yapmıştır? Belirtiniz


Cevap :

  • Hz. Zekeriyya (as), İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.
  • Onları Allah’a iman etmeye, putperestlikten uzaklaşmaya ve Tevrat’ın öğretilerine uymaya davet etmiştir.
  • İnsanlara ahlaklı ve erdemli bir yaşam sürmeleri için nasihatlerde bulunmuş, onlara sabırla rehberlik etmiştir.
  • İnançsızlık ve ahlaki yozlaşmaya karşı mücadele etmiştir.

“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 68 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları“, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, Fil Suresi’nin anlamını keşfetmek için oldukça faydalıdır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu sureyi anlamak için öğrencilerin soruları doğru bir şekilde cevaplamalarına yardımcı olacak detaylı açıklamalar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68 SDR İpekyolu Yayıncılık”, suredeki önemli mesajları öğrencilerin anlamasını kolaylaştırır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Fil suresi Kur’an-ı Kerim’in yüz beşinci suresidir. Hz. Peygamber’e (sav) Mekke’de vahyedilen surelerden biridir. Beş ayetten meydana gelen bu surede, İslamiyetten önce gerçekleşen Fil Olayı hatırlatılmaktadır. Bu nedenle sure, Fil suresi olarak adlandırılmıştır.

Fil Olayı Yemen Valisi Ebrehe zamanında yaşanmıştır. Buna göre Habeşistan kralı, Yemen’e vali olarak Ebrehe’yi görevlendirmiştir. Ebrehe, göreve başladıktan bir süre sonra o dönem Yemen’in en büyük şehirlerinden olan San’a’ya büyük ve gösterişli bir kilise yaptırmıştır. Esasen Ebrehe’nin amacı, Kâbe’ye hac için gelen kimseleri bu kiliseye çekerek Kâbe’nin ve Mekke’nin etkisini azaltmaktı. Ancak durum Ebrehe’nin beklediği gibi olmamış, onun yaptırdığı kiliseye kimse gelmemiştir. Bunun üzerine Ebrehe, içerisinde fil de bulunan bir orduyla Kâbe’yi yıkmak amacıyla Mekke üzerine yürümüştür. Ancak Ebrehe, her ne kadar Kâbe’yi yıkmak için saldırı düzenlese de bunda başarılı olamamıştır. Yüce Allah (cc) Kâbe’nin yıkılmasına izin vermemiştir. Deniz tarafından gelen ebabil adı verilen kuşlar, fil ordusu üzerine taşlar yağdırmıştır. Bu taşların isabet ettiği askerlerin çoğu ölmüştür. Ordusu yanmış, çiğnenmiş ekin gibi helak olan Ebrehe, kalan askerleriyle hızlıca Yemen’e dönmüştür.

Okunuşu : Bismillâhirrahmânirrahîm.

Elem terâ keyfe feale rabbüke biesḥâbilfîl. Elem yec’al keydehüm fîtadlîl. Ve ersele
aleyhim tayran ebâbîl. Termîhim biḥicâratim min siccîl. Fecealehüm keasfim me’kûl.

Anlamı : Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla (başlarım).

Rabbin, fil ordusuna neler yaptı bilmez misin? Onların kötü planlarını boşa çıkarmadı
mı? Onların üstüne sürü sürü kuşlar gönderdi. O kuşlar, onların üzerine pişkin
tuğladan yapılmış taşlar yağdırıyordu. Böylece Allah, onları yenilip çiğnenmiş ekin
yapraklarına çevirdi.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 68 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 69-70 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 69, 70 Cevapları“, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları” kısmı, öğrencilerin bilgilerini test etmelerine olanak tanır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu değerlendirme çalışmalarıyla birlikte öğrencilere doğru ve güvenilir cevaplar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70 SDR İpekyolu Yayıncılık”, bu soruların çözülmesinde öğrencilere rehberlik eder.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70


1 : Namaz kılmak neden önemlidir? Açıklayınız.


Cevap : Namaz, Allah’ın emri olan bir ibadettir ve kulluğun en önemli göstergelerinden biridir. Müslümanlar için namaz, Allah’a yakınlaşma, şükretme ve günahlardan arınma vesilesidir. Ayrıca, düzenli olarak kılınan namaz, kişinin disiplinli bir yaşam sürmesine katkıda bulunur.


2 : Namaz insanın ahlaki gelişimine nasıl katkı sağlar? Anlatınız.


Cevap : Namaz, kişiyi kötü söz ve davranışlardan alıkoyar. Allah’a olan bağlılığı artırarak kişinin sabır, hoşgörü, dürüstlük ve iyilik gibi erdemlerini güçlendirir. Namazda kazanılan huşu, günlük hayatta da kişinin davranışlarına yansır ve ahlaki gelişimini destekler.


3 : Namaz çeşitleri nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Farz Namazlar: Beş vakit namaz ve cuma namazı.
  • Vacip Namazlar: Vitir namazı ve bayram namazları.
  • Sünnet Namazlar: Sabah, öğle, akşam ve yatsı namazlarının sünnetleri.
  • Nafile Namazlar: Duha, teheccüd, tesbih gibi gönüllü olarak kılınan namazlar.

4 : Ezan ve kamet arasındaki fark nedir? Bilgi veriniz.


Cevap :

Ezan, namaz vakitlerini bildirmek için yüksek sesle okunan çağrıdır.

Kamet, cemaatle kılınacak namazın başladığını bildirmek için okunan kısa bir çağrıdır.

Ezan daha uzun bir şekilde okunurken, kamet daha hızlı okunur.


5 : Sabah namazının iki rekâtlık sünnetinin kılınışı nasıldır? Anlatınız


Cevap :

  1. Niyet edilir: “Sabah namazının sünnetini kılmaya niyet ettim.”
  2. İftitah tekbiri alınır ve eller bağlanır.
  3. Sübhaneke okunur, ardından Fatiha ve kısa bir sure okunur.
  4. Rükû, secdeler ve oturuş yapılır.
  5. İkinci rekâtta yine Fatiha ve kısa sure okunur, ardından rükû ve secdeler yapılır.
  6. Oturulup tahiyyat, Salli-Barik ve Rabbena duaları okunur.

6 : Cuma namazı nasıl kılınır? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Cuma namazı, camide cemaatle kılınır.
  • Önce hutbe okunur. Hutbe tamamlandıktan sonra cemaat niyet ederek cuma namazının iki rekâtlık farzını kılar.
  • Farzdan sonra cemaat dört rekâtlık sünneti kılar.

8 : Cemaatle namaz kılmanın toplumsal açıdan faydaları nelerdir? Açıklayınız


Cevap :

  • İnsanlar arasında sevgi ve saygıyı artırır.
  • Toplumsal dayanışmayı ve kardeşliği güçlendirir.
  • Toplumu ahlaki yönden geliştirir ve kötülüklerden uzak tutar.
  • Ortak bir ibadet duygusu ile insanlar arasında birlik ve beraberlik sağlar.

8. Aşağıdakilerden hangisi abdestin farzlarından biri değildir?


A) Yüzü yıkamak B) Burna su vermek C) Başı mesh etmek D) Ayakları yıkamak

Cevap : B Şıkkı


9. Aşağıdakilerden hangisi namazın hazırlık şartlarından biridir?


A) Başlama tekbiri B) Kıraat C) Rükû D) Abdest almak

Cevap : D Şıkkı


10. Namazların çeşitleri düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisi dışarıda kalır?


A) Sabah namazı B) Yatsı namazı C) Teravih namazı D) Cuma namazı

Cevap : C Şıkkı


11. Aşağıdakilerden hangisi ezanda geçen ifadelerden biri değildir?


A) Sübhânallah B) Lâ ilâhe illallah C) Allahüekber D) Hayye ale’l-felâh

Cevap : A Şıkkı


12. Aşağıdakilerden hangisi cemaatle kılınması zorunlu olan bir namazdır?


A) Teravih namazı B) Vitir namazı C) Cuma namazı D) Sabah namazı

Cevap : C Şıkkı


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


13. I. Cuma namazı
II. Öğle namazı
III. Teravih namazı
IV. Bayram namazı
V. Cenaze namazı

Yukarıda sıralanan namaz çeşitlerinden hangi ikisinde hutbe okunur?


A) I-II B) II-V C) IV-V D) I-IV

Cevap : D Şıkkı


14. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Zekeriyya’nın (as) oğludur?


A) Hz. İsa (as) B) Hz. Elyesa (as) C) Hz. Yahya (as) D) Hz. Yakub (as)

Cevap : C Şıkkı


15. Fil suresi hakkında aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?


A) Kur’an’ın son suresidir.
B) İbadet etmenin önemini anlatır.
C) İslam’ın şartlarını konu edinir.
D) Bir ordunun paramparça oluşunu anlatır.

Cevap : C Şıkkı


16. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen kavram veya isimlerle doğru bir şekilde tamamlayınız.


Cevap :

a. Namaz için kıbleye dönmeye istikbalikıble denir.

b. Bütün vücudu, baştan ayağa hiç kuru yer kalmayacak şekilde yıkamaya gusül denir.

c. Akşam namazı, üç farz ve iki sünnet olmak üzere toplam beş rekâttır.

ç. Cenaze namazı ayakta kılınır. Bu namaz kılınırken rükü ve secde yapılmaz.

d. Müslümanlara namaz vaktinin geldiğini bildirmek için yapılan çağrıya ezan denir.

e. Su bulunmadığı veya suyu kullanma imkânı olmadığı zaman, abdest ya da boy abdesti yerine teyemmüm yapılır.

f. Namaz kılmaya başlarken Allahüekber diyerek tekbir alınır.

g. Fil suresi toplam beş ayetten meydana gelir.

ğ. Yemen Valisi Ebrehe, içerisinde fil de olan ordusuyla Kâbe’yi yıkmak istemiştir.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 69-70 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!