6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa ve Metin Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve anlamalarını kolaylaştırmak için önemlidir. 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık tarafından hazırlanmış olup, içerisinde İslam dininin temel kavramları, ibadetler, ahlaki değerler ve peygamberlerin hayatları gibi konulara yer vermektedir. Öğrenciler bu kitabı kullanarak, dini bilgilerini geliştirme fırsatı bulurlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık “

6. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları, ders kitabındaki etkinlikleri tamamlarken öğrencilere yardımcı olur. Özellikle kitaptaki sorulara verilen doğru cevaplar, konuların daha iyi anlaşılmasını sağlar. 6. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları, öğrencilerin derslerde işlenen konulara dair bilgilerini test etmeleri ve öğrendiklerini pekiştirmeleri açısından faydalıdır.

Online platformlar ve Forum MEB 6. Sınıf Din Kültürü gibi kaynaklar, öğrencilere ve velilere 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayınları Cevapları ile ilgili içerikler sunarak, öğrencilerin derslerinde başarılı olmalarına katkıda bulunur. Ayrıca, 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık kaynakları sayesinde öğrenciler konuları daha derinlemesine anlama fırsatına sahip olurlar.


“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı”


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: PEYGAMBER VE İLAHİ KİTAP İNANCI 


1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11


Allah’ın (cc) Elçileri Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


Peygamberlerin Özellikleri ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26


Vahiy ve Vahyin Gönderiliş Amacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


İlahi Kitaplar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Âdem (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35


Bir Dua Tanıyorum: Kunut Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38


1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: NAMAZ 


2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41


Namaz İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68


2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR 


3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


Bazı Zararlı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90


3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: HZ. MUHAMMED’IN HAYATI 


4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93


Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Mekke Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101


Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118


4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: TEMEL DEĞERLERIMIZ 


5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121


Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136


5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 132, 133, 134, 135, 136 Cevapları”, bu bölümler, dinî bayramlar ve önemli günlerin İslam toplumundaki yerini ele alır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinî bayramlar ve bu özel günlerin anlamını kavrayabilmesi için rehberlik eder.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, soruları doğru şekilde yanıtlamada öğrencileri yönlendirir. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136 SDR İpekyolu Yayıncılık”, bu önemli günlerin İslam’daki yeri ve önemi hakkında bilgileri kapsamlı şekilde sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136


Soru : Dinî bayramlar nasıl kutlanır? Bu konudaki gözlemleriniz nelerdir?


Cevap : Dinî bayramlar, Müslümanlar için özel anlam ve öneme sahiptir. Bayram sabahları genellikle erken saatlerde kalkılır ve bayram namazı kılınır. İnsanlar temiz ve güzel kıyafetler giyer, büyüklerini ziyaret eder ve bayramlaşırlar. Çocuklara hediyeler verilerek onları mutlu etmek gelenektir. Bayram süresince yardımlaşma ve dayanışma ön planda olur; ihtiyaç sahiplerine yardım edilir ve küs olanlar barıştırılır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Soru : Toplumsal ilişkilerin gelişmesinde, sevinçlerin paylaşılmasında bayramların önemi nedir? Gözlem ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bayramlar, insanların bir araya gelerek sevgi, saygı ve dayanışma duygularını güçlendirdiği özel günlerdir. Aile bireyleri, komşular ve akrabalar arasında ziyaretler yapılır, paylaşılan yemekler ve tatlılarla sevinçler çoğalır. Bayramlar, birlik ve beraberliğin somutlaştığı zamanlardır; bu yönüyle toplumsal barışı da pekiştirir.


Soru : Dinî bayramların toplumsal bütünleşmeye ne gibi katkıları vardır? Düşüncelerinizi ifade ediniz.


Cevap : Dinî bayramlar, insanları ortak değerlerde birleştirir. Küslerin barışmasına, yoksullara yardım edilmesine ve sosyal dayanışmanın artmasına vesile olur. Ayrıca zengin ile fakir arasındaki uçurumu azaltır, toplumsal eşitlik duygusunu güçlendirir. Birlikte kutlanan bayramlar, toplumda kardeşlik ve hoşgörü duygularını artırır.


Soru : Cuma gününü diğer günlerden ayıran özellikler nelerdir?


Cevap : Cuma günü, İslam’da haftalık ibadet için özel bir gündür ve müminler cuma namazı için camilerde toplanır. Cuma günü, toplumsal birlikteliğin ve ibadetin en yoğun yaşandığı gündür. Hutbe dinlenir ve İslam’a dair önemli bilgiler paylaşılır. Ayrıca bu günün manevi önemi büyük olduğu için dua ve ibadetlere daha çok zaman ayrılır. Cuma günü, Müslümanlar arasında sevgi ve saygıyı artıran bir gün olarak görülür.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


Soru : Kandil gecelerimiz hangileridir? Bu mübarek geceler hakkında neler biliyorsunuz? 


Cevap :

Kandil gecelerimiz beş tanedir:

  • Mevlid Kandili: Peygamberimiz Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu geceyi anmak için kutlanır.
  • Regaib Kandili: Recep ayının ilk cuma gecesidir ve Allah’ın rahmetinin bolca indiğine inanılır.
  • Miraç Kandili: Peygamberimizin Miraca yükseldiği geceyi simgeler.
  • Berat Kandili: Berat, kurtuluş anlamına gelir; günahların bağışlandığı, Allah’ın rahmetinin tecelli ettiği bir gecedir.
  • Kadir Gecesi: Kur’an-ı Kerim’in indirilmeye başlandığı gece olup Ramazan ayında kutlanır. Bu gecenin bin aydan daha hayırlı olduğu Kur’an’da belirtilmiştir.

Bu gecelerde ibadetler artırılır, dua edilir ve Kur’an okunur. Toplumsal dayanışma için ihtiyaç sahiplerine yardım edilir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru : Kandil geceleri, yaşadığınız şehirde nasıl kutlanmaktadır? Kandillerin toplumsal bütünleşmeye ne gibi katkıları vardır? Düşüncelerinizi ve izlenimlerinizi ifade ediniz.


Cevap : Kandil geceleri, camilerde mevlitler okunarak ve dualarla kutlanır. Camiler kandil simitleri ve ikramlarla dolup taşar. İnsanlar sevdikleriyle bir araya gelir ve geçmişteki dargınlıklar unutulur. Komşulara ve ihtiyaç sahiplerine yardım edilir. Bu geceler, toplumda birlik ve dayanışmayı artırarak kardeşlik duygularını pekiştirir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


“Müminler, birbirlerini sevmekte, birbirlerine acımakta ve biri diğerini koruma konusunda bir vücut gibidir. Vücudun herhangi bir organı rahatsız olunca diğer organları da bu yüzden rahatsız olur.” Müslim, Birr, 66; Buhari, Edeb, 27.

“Hiçbiriniz, kendisi için istediğini din kardeşi için de istemedikçe (olgun) mümin olamaz.” Buhari, İman, 7; Müslim, İman, 71-72.

Soru : Yukarıdaki hadislerde, Peygamberimiz (sav) bizlere hangi mesajları vermektedir? Yorumlayınız.


Cevap :

Birinci hadis: Müminler, bir vücut gibi birbiriyle bağlıdır. Bir mümin sıkıntı içindeyse, diğerleri de onun sıkıntısını paylaşmalı ve yardım etmelidir. Toplumun huzuru, bireylerin birbirine olan sevgisi ve şefkatiyle sağlanır.

İkinci hadis: Gerçek iman, kendimiz için istediğimiz güzel şeyleri başkaları için de istemekle mümkündür. Müslümanlar, kardeşlik ve paylaşma ruhuyla hareket etmeli, bencillikten uzak durmalıdır.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137-138 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137, 138 Cevapları”, öğrencilerin dinî bayramlar ve önemli günler hakkında öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, bu sayfalarda verilen sorularla öğrencilerin bilgi seviyeleri ölçülür.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru cevaba ulaşmalarını sağlayacak şekilde açıklamalar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilerin değerlendirme soruları aracılığıyla konuyu tam olarak öğrenmelerine yardımcı olur.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138


1. Dinî değerlerin, toplumsal birlik ve bütünlük açısından önemi nedir? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Dinî değerler, toplumu bir arada tutan ortak bir inanç ve ahlak sistemidir. Yardımlaşma, hoşgörü, saygı ve sevgi gibi erdemleri güçlendirir. Örneğin, Ramazan ayında yapılan iftar programları komşuluk ilişkilerini geliştirir; zekât ve sadaka yardımları ise ihtiyaç sahiplerinin sıkıntılarını hafifletir, toplumsal dengeyi sağlar.


2. Dinî bayramlarımız hangileridir? Bu bayramların toplumsal kaynaşma açısından önemi nedir? Anlatınız.


Cevap :

Dinî bayramlarımız:

  • Ramazan Bayramı
  • Kurban Bayramı

Bu bayramlar, insanlar arasında sevgi, kardeşlik ve dayanışmayı artırır. Akrabalar, komşular ve dostlar bayramda bir araya gelir; ziyaretlerde bulunur. Kurban Bayramı’nda paylaşılan etler ihtiyaç sahiplerini sevindirirken, Ramazan Bayramı’nda verilen fitre ve sadakalar toplumsal yardımlaşmayı güçlendirir.


3. Vatanımız ve milletimiz bizler için neden önemlidir? Bilgi veriniz.


Cevap : Vatan, bir milletin özgürce yaşadığı toprak parçasıdır ve bağımsızlık sembolüdür. Millet ise tarih, kültür ve din birliği ile bir araya gelmiş insanlar topluluğudur. Bizler, vatanımız ve milletimiz sayesinde güvenli ve huzurlu bir yaşam sürüyoruz. Bu nedenle, vatanımızı ve milletimizi korumak ve geliştirmek için çalışmak hepimizin görevidir.


4. Hz. Peygamber’e (sav) ve Ehlibeyt’e duyulan sevgi toplumumuzda nasıl ifade edilir? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’e ve Ehlibeyt’e duyulan sevgi; mevlit programları, kandil gecelerinde yapılan dualar ve hayır işleriyle ifade edilir. Örneğin, Mevlid Kandili’nde düzenlenen etkinliklerde Peygamberimizin hayatı ve ahlakı anlatılır. Ayrıca camilerde Peygamber sevgisi işlenir, dualarla bu sevgi ifade edilir.


5. Bayrağımıza ve İstiklal Marşımıza karşı ne gibi görev ve sorumluluklarımız vardır? Anlatınız.


Cevap : Bayrağımız, bağımsızlığımızın ve birliğimizin sembolüdür. İstiklal Marşı ise milletimizin azmini ve fedakârlığını yansıtır. Bayrağımıza ve İstiklal Marşımıza saygı göstermek; onları korumak, milli değerlerimizi yaşatmak ve gelecek nesillere aktarmak görevimizdir. Törenlerde dikkatli ve saygılı davranmak da bu sorumluluğun bir parçasıdır.


6. Şehitlerimize ve gazilerimize duyduğumuz şükran duygusunu ifade etmek için neler yaparız? Bilgi veriniz.


Cevap : Şehitlerimiz ve gazilerimiz, vatanımız için fedakârlık yapmış kahramanlardır. Onlara olan şükran duygumuzu anma programlarına katılarak, dualar okuyarak ve onların ailelerine destek olarak ifade edebiliriz. Ayrıca bayramlarda mezarlarını ziyaret etmek, onlara olan minnettarlığımızı göstermenin bir yoludur.


7. Cuma günü bizler için neden önemlidir? Anlatınız.


Cevap : Cuma günü, İslam’da haftanın en kutsal günlerinden biridir. Bu gün, topluca kılınan cuma namazı ile Müslümanların bir araya geldiği, birlik ve kardeşlik duygularının pekiştiği bir gündür. Müminler bu gün Allah’a dua eder, ibadet eder ve hutbe dinleyerek dini bilgilerini artırır.


8. Kandil gecelerimiz hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap :

Madde Madde Kandil gecelerimiz şunlardır:

  • Mevlid Kandili
  • Regaib Kandili
  • Miraç Kandili
  • Berat Kandili
  • Kadir Gecesi

Bu geceler, ibadetlerin yoğunlaştığı, tövbe ve dua ile Allah’a yakınlaşma fırsatı sunan mübarek zamanlardır.


9. Dinimizi, vatanımızı, milletimizi ve bağımsızlığımızı korumak için savaşıp bu uğurda canını feda eden kimselere ne ad verilir?


A) Asker
B) Gazi
C) Savaşçı
D) Şehit

Cevap : D Şıkkı


10. Aşağıda verilen bilgilerden hangisi hatalıdır?


A) Gazilerimiz, vatan ve millet uğrunda canını feda etmiş kimselerdir.
B) Askerimize, Peygamberimizin (sav) ismine nispetle “Mehmetçik” denir.
C) Milletimiz, asker ocağını “Peygamber ocağı” olarak kabul eder.
D) İstiklal Marşımız, milletimizin bağımsızlık uğrunda yaptıklarını anlatır.

Cevap : A Şıkkı


11. Aşağıdakilerden hangisi doğru bir yargı içerir?


A) Milletler için bayrağın önemi yoktur.
B) Millet olmasa bile vatan olur.
C) Milletin vatan uğrunda fedakârlık yapması gerekmez.
D) Askerlik yapmak vatan borcudur.

Cevap : D Şıkkı


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı Sayfa 138 Cevapları


12. Şehitlerimizi anmak için aşağıdakilerden hangisi yapılmaz?


A) Şehitlerimiz adına hayır yapmak
B) Şehitlerimiz için dua etmek
C) Şehitlerimiz için mum yakmak
D) Şehitlerimizin hatıralarını yaşatmak

Cevap : C Şıkkı


13. Aşağıdakilerden hangisi, Peygamberimizin (sav) Allah (cc) katına yükseltildiğine inanılan gecedir?


A) Kadir Gecesi
B) Miraç Kandili
C) Berat Kandili
D) Regaip Kandili

Cevap : B Şıkkı


14. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen kelime veya kelime gruplarıyla doğru bir şekilde tamamlayınız.


Cevap :

a. “Bilesiniz ki kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.”
b. Vatan; bir milletin hür ve bağımsız olarak üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu, sınırları uluslararası antlaşmalarla belirlenmiş toprak parçasıdır.
c. İstiklal Marşımız; atalarımızın hürriyet, bağımsızlık ve vatan uğrunda yaptıkları fedakârlıkları anlatan çok önemli bir destandır.
ç. Din, vatan ve hürriyet uğrunda, Allah (cc) yolunda savaşa katılan ve savaştan sağ olarak dönen Müslümanlara gazi denir.
d. Hz. Peygamber’in (sav) aile fertlerini ifade etmek için kullanılan Ehlibeyt kavramı sözlükte, ev halkı anlamına gelir.
e. Ramazan Bayramı’ndan yaklaşık olarak iki ay on gün sonra Kurban Bayramı kutlanır.
f. Dinî bir kavram olarak. mevlit; doğum, doğum zamanı veya doğum günü gibi anlamlara gelir.
g. Hicri takvime göre üç ayların ikincisi olan şaban ayının on beşinci gecesi, Berat Kandili olarak kutlanır.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137-138 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 118 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı  Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları”, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı” başlıklı etkinliklerin çözümlerini içerir. Bu bölümde, Nasr Suresi’nin anlamı, mesajı ve Müslümanlar için taşıdığı önem detaylı bir şekilde ele alınır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” öğrencilere suredeki mesajları daha iyi anlamaları için rehberlik eder. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118 SDR İpekyolu Yayıncılık”, bu etkinlikler üzerinden öğrencilere sureyi analiz etmeyi ve İslam tarihinde suredeki mesajın yerine odaklanmayı öğretir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Soru : Nasr suresinden ne gibi ilke ve mesajlar çıkarılabilir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Nasr suresinden çıkarılabilecek ilke ve mesajlar şunlardır:

  1. Zafer ve yardımın yalnızca Allah’tan olduğu: İnsanların elde ettiği başarılar, Allah’ın yardımı ve izniyle gerçekleşir.
  2. Allah’a şükretmenin önemi: Büyük bir zaferden sonra Allah’a hamd ve şükür edilmesi gerektiği vurgulanır.
  3. Tevbe ve istiğfarın önemi: İnsan, her durumda Allah’tan bağışlanma dilemelidir. İstiğfar, kulluğun bir gereğidir.
  4. İhlasla yapılan ibadet: İbadetlerde samimi olmak ve Allah’a yönelmek en önemli ilkelerden biridir.
  5. Allah’ın sonsuz merhameti: Allah, tövbeleri kabul eder ve kullarını bağışlar.
  6. Görevlerin yerine getirilmesi: Peygamberimizin (sav) görevini başarıyla tamamladığına işaret edilerek, her insanın sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiği vurgulanır.
  7. Dünya hayatının geçiciliği: Bu sure, insanlara Allah’a yönelmeyi ve hayatlarını bu bilinçle yaşamayı hatırlatır.

“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 118 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 119, 120 Cevapları”, öğrencilerin 4. ünitedeki konuları kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları”, Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine dönemindeki mücadeleleri, surelerin mesajları ve İslam’ın temel ilkeleri üzerine düşünme fırsatı sunar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlik sorularının çözümleriyle öğrencilerin bilgilerini test etmelerine olanak tanır. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık”, özellikle sure analizleri ve peygamberlerin hayatından örnekler üzerinde yoğunlaşarak öğrencilerin değerlendirme çalışmalarını başarılı bir şekilde tamamlamalarını sağlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120


1. Hz. Muhammed’e (sav) vahyedilen ilk ayetler hangi surede yer alır ve bu ayetlerde nelerden söz edilir? Bilgi veriniz.


Cevap :  Hz. Muhammed’e vahyedilen ilk ayetler Alak suresinin ilk beş ayetidir. Bu ayetlerde, Allah’ın adıyla okumanın önemi vurgulanır, insanın bir damla sudan yaratıldığı hatırlatılır ve ilim ile öğrenmenin değeri belirtilir.


2. İlk Müslümanlar kimlerdir? Söyleyiniz.


Cevap : İlk Müslümanlar sırasıyla Hz. Hatice, Hz. Ali, Hz. Zeyd ve Hz. Ebubekir’dir. Hz. Hatice, Peygamberimizin eşi olarak ona ilk iman eden kişidir. Hz. Ali, Peygamberimizin amcasının oğlu ve genç bir Müslüman olarak İslam’ı kabul etmiştir. Hz. Zeyd, azatlı bir köle, Hz. Ebubekir ise yakın dostuydu.


3. Hz. Muhammed (sav) insanları İslam’a davet ederken niçin önce yakın çevresinden başlamıştır? Açıklayınız.


Cevap : Yakın çevresi, onun dürüstlüğüne ve güvenilirliğine yakından şahit olmuştu. Bu nedenle davetini kabul etmeleri daha kolaydı. Ayrıca İslam’ı yaymak için ilk önce güçlü bir çekirdek topluluk oluşturmak istiyordu.


4. Müslümanlar niçin Habeşistan’a hicret etmek zorunda kalmıştır? Söyleyiniz.


Cevap : Mekke’de müşriklerin baskı ve işkenceleri dayanılmaz hale gelmişti. Bu nedenle Habeşistan’ın adil kralına sığınmak ve inançlarını özgürce yaşamak için hicret etmek zorunda kaldılar.


5. Mescid-i Nebi’nin toplumsal işlevi nedir? Anlatınız.


Cevap : Mescid-i Nebi, Medine’de inşa edilen ve sadece ibadet için değil, aynı zamanda eğitim, danışma ve sosyal yardımlaşma merkezi olarak da kullanılan bir mescittir. Müslümanlar burada toplanır, sorunlarını çözer ve ibadetlerini yerine getirirdi.


6. Bedir ve Uhud savaşlarının nedenleri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Bedir Savaşı’nın nedeni, Mekke müşriklerinin Müslümanlara ekonomik ve askeri baskı yaparak onların ticaret yollarını kesmeye çalışmasıydı. Uhud Savaşı ise Mekkelilerin Bedir yenilgisinin intikamını almak istemesi ve Medine’ye saldırı düzenlemesi sonucu gerçekleşti.


7. İslam’a davet mektupları niçin gönderilmiştir? Bu mektupların içeriği hakkında bilgi veriniz.


Cevap : Hz. Muhammed, İslam’ın evrensel bir din olduğunu göstermek ve insanları Allah’a teslim olmaya davet etmek için farklı ülkelere mektuplar göndermiştir. Bu mektuplar, İslam’ın barış ve tevhid mesajını iletmek için yazılmıştır.


8. Veda Haccı ve Veda Hutbesi hakkında kısaca bilgi veriniz. 


Cevap : Veda Haccı, Hz. Muhammed’in hayatındaki son haccıdır. Bu hac sırasında Veda Hutbesi’ni okuyarak Müslümanlara önemli tavsiyelerde bulunmuştur. İnsanların eşit olduğu, can, mal ve namusun dokunulmazlığı, kadın hakları ve adalet gibi evrensel değerler hutbede vurgulanmıştır.


9. Hz. Muhammed’in (sav) vefatı, Müslümanları nasıl etkilemiştir? Anlatınız.


Cevap : Hz. Muhammed’in vefatı, Müslümanlar arasında büyük bir üzüntüye neden olmuştur. Bazıları bu durumu kabullenmekte zorlanmış, ancak Hz. Ebubekir’in liderliği ile İslam toplumu yeniden toparlanmıştır. Bu olay, Peygamberimizin insani yönünü ve liderliğinin devamlılığını göstermiştir.


10. Nasr suresini okuyunuz ve anlamını söyleyiniz.


Cevap : Nasr suresi, Allah’ın zaferi ve yardımının geldiğini müjdeler. Bu zaferin ardından Allah’a şükretmek, O’nu övmek ve bağışlanma dilemek gerektiği anlatılır. Bu sure, Hz. Muhammed’e peygamberlik görevini tamamladığını işaret eder.


11. Hz. Muhammed’e (sav) ilk vahiy hangi yılda, hangi şehirde gelmiştir?


A) 610-Medine B) 610-Mekke C) 622-Mekke D) 610-Taif

Cevap B Şıkkı


12. Hz. Muhammed’e (sav) indirilen ilk ayetlerde aşağıdakilerden hangisi yer almaz?


A) İnsanın iradesi ve özgürlüğü B) İnsanın yaratılışı C) Allah’ın (cc) kerem sahibi oluşu D) Allah’ın (cc) insana bilmediklerini öğrettiği

Cevap : A Şıkkı


13. Hicret sırasında Hz. Muhammed’e (sav) aşağıdakilerden hangisi arkadaşlık etmiştir?


A) Hz. Zeyd (ra) B) Hz. Ömer (ra) C) Hz. Osman (ra) D) Hz. Ebu Bekir (ra)

Cevap : D Şıkkı


14. Aşağıdakilerden hangisi Hicret’in sonuçlarından biri değildir?


A) Müslümanlar bir yıl içerisinde Mekke’yi ele geçirdiler.
B) Müslümanlar Mekkelilerin baskısından kurtuldular.
C) İslamiyet Arap Yarımadası’nda hızlı bir şekilde yayıldı.
D) Müslümanlar dinlerini özgürce yaşama imkânı buldular.

Cevap : A Şıkkı


15. Müslümanların Hicret’ten sonra Mekkeli müşriklerle yaptığı ilk savaş hangisidir?


A) Uhud Savaşı B) Hendek Savaşı C) Bedir Savaşı D) Mekke’nin Fethi

Cevap : C Şıkkı


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


16. Aşağıdakilerden hangisi Mekke fethedildiğinde, Hz. Muhammed’in (sav) Mekke halkına karşı tavrını ifade eden bir kavram olamaz?


A) Merhamet B) Yargılama C) Affetme D) Sevgi ve anlayış

Cevap : B Şıkkı


17. 622 yılında Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara ……………………….. denir. Onlara yardım eden Medinelilere ise …………………….. denir.

Yukarıdaki bilgide eksik bırakılan yerler hangi kavramlarla doğru bir şekilde tamamlanır?


A) Ensar-mümin B) Muhacir-ensar C) Muhacir-Müslüman D) Sahabi-muhacir

Cevap : B Şıkkı


18. 628 yılında Mekkeli müşriklerle Müslümanlar arasında imzalanan antlaşma hangisidir?


A) Medine Sözleşmesi B) Hudeybiye Antlaşması C) Taif Antlaşması D) Akabe Biatı

Cevap : B Şıkkı


19. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen kelime veya kelime gruplarıyla doğru bir şekilde tamamlayınız. 


Cevap :

a. Hz. Muhammed’e (sav) 610 yılında, Hira Mağarası’nda ilk vahiy gelmiştir.
b. Hz. Muhammed’e (sav) ilk vahyi Cebrail (as) getirmiştir.
c. Hz. Muhammed’in (sav) peygamberliğini kabul edip ona iman eden ilk kişi Hz. Hatice’dir (ra).
ç. 632 yılında, Hz. Muhammed (sav) tarafından Arafat’ta yapılan konuşmaya Veda Hutbesi denir.
d. Müslümanlar, Hendek Savaşı’nda Medine’de kalıp şehri savunmuşlardır.
e. Hz. Muhammed (sav), Hicret’ten sonra çeşitli ülke hükümdarlarına İslam’a davet mektupları göndermiştir.
f. Nasr suresi toplam üç ayettir.
g. Nasr kelimesi yardım anlamına gelir.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!