7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları”, 3. üniteye hazırlık aşamasında öğrencilere rehberlik eden etkinlik cevaplarını içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları”, bu ünitedeki temel kavramlar ve kazanımlara giriş yaparak öğrencilerin ünitedeki konulara aşinalık kazanmasına yardımcı olur.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerde yer alan sorulara anlaşılır ve kapsamlı çözümler sunarak bilgi edinimini destekler. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık”, ünitenin ana temalarını açıklayıcı etkinliklerle destekleyen bir başlangıç noktası sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis bularak defterinize yazınız. 


Cevap :

Güzel ahlakla ilgili Ayetler:

  1. “Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, hayâsızlığı, kötülüğü ve azgınlığı yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor.” (Nahl Suresi, 90)
  2. “Muhakkak ki sen yüce bir ahlak üzeresin.” (Kalem Suresi, 4)
  3. “Kötülüğü en güzel bir şekilde sav; o zaman bir de bakarsın ki seninle arasında düşmanlık bulunan kimse, candan bir dost olmuştur.” (Fussilet Suresi, 34)

Güzel ahlakla ilgili Hadisler:

  1. “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Buhari, Edeb, 38)
  2. “Müminlerin iman bakımından en olgunu, ahlakı en güzel olanıdır.” (Tirmizi, Radâ, 11)
  3. “Komşusu kötülüğünden emin olmayan kişi cennete giremez.” (Müslim, İman, 74)

Soru : Ahlaki davranışlar sergilemenin insanın mutluluğuna katkısı var mıdır? Açıklayınız.


Cevap : Ahlaki davranışlar, insanın iç huzurunu sağlar ve toplumda sevgi, saygı ve güven oluşturur. İnsan, iyilik yaptığında manevi bir tatmin yaşar ve çevresinden olumlu tepkiler alır. Bu durum, bireyin hem kişisel mutluluğuna hem de toplumsal barışa katkı sağlar.


Soru : Hz. Peygamber’in güzel ahlakla ilgili tutum ve davranışlarına iki örnek bularak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hz. Peygamber (sav), kendisine kötülük yapan Taif halkına beddua etmek yerine onların doğru yolu bulması için dua etmiştir.

Bir Yahudi komşusu Hz. Peygamber’in kapısına sürekli çöp bırakıyordu. Komşusu hastalanınca Hz. Peygamber onu ziyaret ederek nezaket ve merhamet göstermiştir.


Soru : Vatan sevgisinin Allah’a (cc) imanla olan ilgisini araştırınız


Cevap : Vatan sevgisi, Allah’a olan bağlılığın bir göstergesidir. İslam, yeryüzünde barışı ve güvenliği sağlamayı öğütler. Bu nedenle vatanı korumak, emanet bilinciyle hareket etmek ve vatan sevgisi, Allah’a olan imanın bir yansımasıdır. Hz. Peygamber de vatan sevgisinin önemine vurgu yapmış, Mekke’den ayrılırken büyük bir üzüntü duyduğunu ifade etmiştir.


Soru : Toplumların refah ve huzuru için insanların hangi ahlaki değerlere sahip olması gerektiğini araştırınız.


Cevap :

Madde Madde Toplumların refah ve huzuru için insanların şu ahlaki değerlere sahip olması gerekir:

  • Adalet: Haksızlıkları önler ve güveni artırır.
  • Merhamet: İnsanlar arasındaki dayanışmayı güçlendirir.
  • Doğruluk: Güven ve sadakati sağlar.
  • Yardımlaşma: Toplumdaki sosyal eşitsizliği azaltır.
  • Sabır ve hoşgörü: İnsanların anlaşmazlıklarını çözmesini kolaylaştırır ve huzurlu bir toplum oluşturur.

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-64-67-68-69-70-71-72-73-74-77-79-81-82-85 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 Cevapları”, ahlak temelli etkinliklerin cevaplarını sunarak öğrencilere rehberlik eder. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencileri İslam’da güzel ahlakın önemi, bireysel ve toplumsal faydaları üzerine düşündürmeyi hedefler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-64-67-68-69-70-71-72-73-74-77-79-81-82-85 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerde yer alan soruların anlaşılır ve kapsamlı çözümleriyle öğrencilerin bilgi edinimini destekler. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85 Erkad Yayıncılık”, güzel ahlak konusundaki kavramları açıklayıcı ve öğretici etkinliklerle sunarak ahlaki bilinci güçlendirmeyi amaçlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85


Soru : Sizce güzel ahlaki tutum ve davranışlar nelerdir? Düşünüp örnek veriniz.


Cevap :

Madde Madde Hayırlı Dostun Özellikleri

  1. Güvenilir olması.
  2. Samimi ve dürüst davranması.
  3. Zor zamanlarda destek olması.
  4. Yanlışlardan sakındırması.
  5. İyiliği teşvik etmesi.
  6. Empati kurabilmesi.
  7. Sözünde durması.
  8. Kırıcı değil, yapıcı eleştiriler yapması.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : “Eşitliği gözetmek adaletin gereğidir.” özdeyişini sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Eşitlik, insanlar arasında ayrım yapmadan herkese hakkını vermek anlamına gelir. Adalet, eşitliği sağlamanın temel ilkesidir. Bu özdeyiş, insanların hak ve sorumluluklarını eşit ölçüde yerine getirmesini ve kimseye haksızlık yapılmamasını vurgular. Tartışmada, eşitliğin toplumsal barış ve huzur için önemi üzerinde durabilirsiniz.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


“Mümin cana yakındır. (İnsanlarla) yakınlık kurmayan ve kendisiyle dostluk kurulamayan kimsede hayır yoktur.” (İbn Hanbel, II, 400)

Soru : Bu hadisi de göz önünde bulundurarak aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri hayırlı bir dostun özelliklerini yazarak doldurunuz.


Cevap :

Madde Madde Hayırlı Dostun Özellikleri Şunlardır ;

  1. Güvenilir ve dürüst olması.
  2. Yardımsever olması.
  3. Zor zamanlarda destek vermesi.
  4. Dedikodudan ve yalandan uzak durması.
  5. Sabırlı ve hoşgörülü olması.
  6. Affedici bir tutum sergilemesi.
  7. Kötü alışkanlıklardan uzak durması.
  8. İyiliğe teşvik etmesi ve kötülükten sakındırması.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Kul hakkı, insanların birbirlerine geçen hak ve emeklerine denir.

Soru : Sizce kul hakkı yememenin dürüstlükle ilgisi var mıdır? Yorumlayınız.


Cevap : Evet, kul hakkı yememek dürüst olmanın en temel göstergelerindendir. Dürüst bir insan, başkasının emeğine ve hakkına saygı gösterir, kimseyi mağdur etmez. İnsanlarla olan ilişkilerde güven ortamını sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


“Rüştüne erişinceye kadar, yetimin malına ancak en güzel şekilde yaklaşın, verdiğiniz sözü de yerine getirin. Çünkü söz (veren sözünden) sorumludur. Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir.” (İsra suresi, 34-35. ayetler)

Soru : Sizce bu ayete göre dürüst insan nasıl olmalıdır?


Cevap :

  • Yetimlerin hakkını gözetmeli ve zarar vermemelidir.
  • Verdiği sözde durmalıdır.
  • Ölçü ve tartıda hile yapmamalıdır.
  • Adil ve doğruluktan ayrılmamalıdır.
  • Başkalarına zarar vermekten sakınmalıdır.
  • Söylemleri ve eylemleri tutarlı olmalıdır.

“Doğruluktan ayrılmayın. Çünkü doğruluk (insanı) iyiliğe, iyilik de cennete götürür. Kişi devamlı doğru söyler ve doğruluktan ayrılmazsa Allah katında ‘doğru’ olarak tescillenir. Yalandan sakının! Çünkü yalan (insanı) kötülüğe, kötülük de cehenneme götürür. Kişi devamlı yalan söyler, yalan peşinde koşarsa Allah katında ‘yalancı’ olarak tescillenir.” (Müslim, Birr, 103-105)

Soru : Yukarıda geçen hadise göre doğruluk insana ne kazandırır? Yorumlayınız.


Cevap : Doğruluk, insanı iyiliğe ve cennete götürür. Doğru davranan kişi Allah katında güvenilir ve değerli bir kul olarak tescillenir. Ayrıca toplumsal ilişkilerde saygınlık kazandırır ve güven ortamı oluşturur.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


“Güçlü kimse, insanları güreşte yenen değil, bilakis öfke anında kendisine hâkim olandır.” (Müslim, Birr, 107)

Soru : Yukarıdaki hadisi öz denetim açısından düşünüp değerlendiriniz.


Cevap : Hadis, güçlü olmanın fiziksel üstünlükle değil, duygularını kontrol edebilme yeteneğiyle ilgili olduğunu vurgular. Öz denetimi yüksek olan bir insan, öfkesini bastırır ve sağduyulu davranır. Bu da hem kendisi hem de çevresi için olumlu sonuçlar doğurur.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : “Medeni insan, karanlıkta dahi esnerken ağzını kapatandır.” sözünü öz denetim açısından sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu söz, öz denetimin sadece büyük olaylarda değil, günlük davranışlarda da önemli olduğunu ifade eder. Medeni bir insan, her koşulda başkalarına karşı saygılıdır ve davranışlarına dikkat eder. Öz denetim, kişinin toplumsal ilişkilerde saygı kazanmasını sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Allah’ın (cc) evi olan camilere saygımızı nasıl göstermeliyiz?


Cevap :

Madde Madde Allah’ın (cc) evi olan camilere saygımızı nasıl göstermeliyiz?

  • Camilerde temizliğe dikkat etmeliyiz.
  • Sesimizi alçak tutarak başkalarını rahatsız etmemeliyiz.
  • Ayakkabılarımızı çıkararak girmeliyiz.
  • Eşyaları zarar görmeyecek şekilde kullanmalıyız.
  • Çocuklara cami adabını öğretmeliyiz.

Soru : Hz. Peygamber’in yaşlılara gösterdiği saygıdan bize bahseder misiniz?


Cevap : Hz. Peygamber (sav), yaşlılara her zaman hürmet etmiş, onlara değer vermiştir. “Küçüklerimize merhamet etmeyen, büyüklerimize saygı göstermeyen bizden değildir” buyurarak yaşlılara saygının önemini vurgulamıştır. Onlara yol göstermiş, işlerini kolaylaştırmış ve daima güzel sözlerle yaklaşmıştır.


Soru : İnsanlar arasında saygılı tutum ve davranışlar sergilemenin önemi nedir?


Cevap : Saygılı davranışlar, toplumda sevgi ve barışı güçlendirir. İnsanlar arasında güven ortamı oluşur ve ilişkiler daha sağlıklı hale gelir. Saygı, bireyler arasında iletişimi kolaylaştırır ve toplumsal huzura katkı sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


“Amellerin en faziletlisi Allah için sevmek ve Allah için nefret etmektir.” (Ebu Davud, Sünnet, 2)

Soru : Aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri Allah (cc) için sevdiğiniz birine, sevginizi göstermek için neler yapabileceğinizi yazarak doldurunuz. Madde Madde 


Cevap :

Maddeler Halinde Allah (cc) için sevdiğiniz birine sevginizi göstermek için neler yapabilirsiniz?

  1. Ona her zaman dürüst davranırım.
  2. Zor zamanlarında yanında olurum.
  3. Onun iyiliğini isterim ve dua ederim.
  4. Hatalarını yapıcı bir şekilde dile getiririm.
  5. Onu kötü alışkanlıklardan sakındırırım.
  6. Manevi değerlerine saygı duyarım.
  7. İhtiyaç duyduğunda yardım ederim.
  8. Güzel sözlerle gönlünü hoş tutarım.

Günümüzde sosyal medya ortamlarında araştırma yapmak yaygınlaştı. Sosyal medyada bir konuyu araştırırken dikkatli olmalıyız. İnsanların haklarına saygı göstermeliyiz. Başkalarının özel bilgilerini, fotoğraflarını, sırlarını sanal ortamlarda paylaşmamalıyız. İnsanları küçük düşürücü, rencide edici paylaşımları sosyal ortamlarda yapmamalıyız. İnsanlara asla hakaret etmemeliyiz. Başkalarıyla alay etmek gibi yanlışlardan uzak durmalıyız.

Soru : Tüm bunları dikkate alarak internetten “atalarımızın hayvan sevgisine yönelik yaptıkları çalışmalar” konulu bir araştırma yapıp araştırmanızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Atalarımız hayvanlara karşı merhametli davranmayı önemli bir değer olarak görmüşlerdir. Osmanlı döneminde yaralı veya hasta hayvanlar için vakıflar kurulmuş, kuşlar için özel evler inşa edilmiştir. Sokak hayvanlarının ihtiyaçlarını karşılamak için çeşme kenarlarına su koyulmuş ve kış mevsiminde aç kalan hayvanlar için yiyecek dağıtılmıştır. Bu örnekler, toplumumuzun hayvan sevgisine verdiği önemin göstergesidir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Sorumluluk bilincine sahip bir insan nelere karşı sorumluluk duyar?


Cevap :

Madde Madde Sorumluluk bilincine sahip bir insan nelere karşı sorumluluk duyar?

  • Ailesine karşı: Sevgi, saygı ve destek göstermelidir.
  • Çevresine karşı: Doğayı korumalı, temizliğe dikkat etmelidir.
  • Toplumuna karşı: Yardımsever ve adil olmalıdır.
  • Kendine karşı: Sağlığını korumalı ve hedeflerine ulaşmak için çaba göstermelidir.
  • Allah’a karşı: İbadetlerini yerine getirip emir ve yasaklarına uymalıdır.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selamlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.
Dalgalandığın yerde ne korku ne keder…
Gölgende bana da bana da yer ver.
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar:
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.
Arif Nihat Asya

Soru : Arif Nihat Asya’nın Bayrak adlı şiirinin yukarıdaki mısralarında bize hangi mesajlar verilmektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu mısralar, bayrağın bir milletin onuru ve bağımsızlık sembolü olduğunu vurgular. Bayrağa saygı, vatan sevgisinin bir göstergesidir. Şair, bayrağı korumak ve onun dalgalandığı bir yurt bırakmanın önemini bizlere hatırlatır. Bu mısralar aynı zamanda milletimizin bağımsızlık mücadelesine duyulan minneti de ifade eder.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Vatanını seven bir öğrencinin yurduna karşı sorumlulukları nelerdir? Bu konuda bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

Vatanını Seven Bir Öğrencinin Yurduna Karşı Sorumlulukları

Vatan sevgisi, insanın doğup büyüdüğü topraklara duyduğu derin bağlılık ve saygıdır. Bir öğrenci olarak bu sevgiyi göstermek ve yurdumuza karşı olan sorumluluklarımızı yerine getirmek, hem milli bir görev hem de insani bir borçtur.

Vatanını seven bir öğrenci, öncelikle eğitimine özen göstermelidir. Çünkü ülkenin geleceği, bilinçli ve eğitimli bireylerin elinde şekillenir. Derslerine çalışarak, kendini her alanda geliştirerek ülkesine faydalı bir birey olma yolunda ilerler. Bu bilinç, aynı zamanda vatan sevgisinin en güzel ifadesidir.

Milli değerlere saygı göstermek, vatan sevgisinin bir diğer önemli boyutudur. Bayrağımıza, İstiklal Marşı’mıza ve ülkemizin tarihine sahip çıkmak, milletimizin bağımsızlık mücadelesini anlamak ve gelecek nesillere aktarmak, bir öğrencinin sorumlulukları arasında yer alır.

Ayrıca çevreyi korumak da yurdumuza olan sorumluluklarımızdan biridir. Doğayı temiz tutmak, israfı önlemek ve çevreye zarar vermemek, daha yaşanabilir bir vatan bırakmak için atılacak önemli adımlardır.

Sonuç olarak, vatanını seven bir öğrenci, iyi bir insan ve sorumlu bir vatandaş olma yolunda ilerlemelidir. Geçmişimize duyduğumuz saygı ve geleceğe olan inancımızla, ülkemizin huzuru ve refahı için her zaman çalışmalıyız. Çünkü güçlü bir vatan, sevgi ve sorumluluk bilinciyle büyüyen gençlerin ellerinde yükselecektir.


Soru : Aşağıya vatan sevgisini anlatan bir şiir yazınız. Şiirinizde “Vatan sana canım feda.” ifadesinin yer almasına özen gösteriniz.


Cevap :

Vatan Sana Canım Feda

Ay yıldızlı bayrağım dalgalan göklerde,
Bağımsızlık türküsü yankılanır her yerde.
Senin uğruna dökülen kanla yoğrulduk,
Vatan sana canım feda, bu yolda yorulduk.

Dağlar taşlar seninle nefes alır, biliriz,
Sonsuz sevgini kalplerimizde hissederiz.
Şehitlerimizin emaneti bu kutsal vatan,
Vatan sana canım feda, sana hep hayran.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Yukarıda, desteğe muhtaç öğrencilerin, sosyal yardım sonrası ve öncesi eğitimdeki başarı durumlarına ait grafikler verilmiştir. Bu tabloyu yardımlaşma ve dayanışma açısından yorumlayınız.


Cevap : Veriler, SED yardımlarının öğrencilerin akademik başarısını, okula devam oranlarını, üst öğrenime yönelik motivasyonlarını ve ödev yapma alışkanlıklarını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır. Yardımlaşma ve dayanışmanın katkısıyla, öğrenciler eğitimlerine daha iyi odaklanabilmekte, okula devam etme oranları yükselmekte ve geleceğe dair umutları güçlenmektedir. Bu durum, sosyal yardımların eğitimde fırsat eşitliğini desteklemedeki önemli rolünü açıkça göstermektedir.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-64-67-68-69-70-71-72-73-74-77-79-81-82-85 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117 Cevapları”, din anlayışındaki yorum farklılıklarının sebeplerini anlamak için öğrencilerimize ayrıntılı açıklamalar sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları”, bu yorum farklılıklarını kavrayarak öğrencilerin konu hakkında derinlemesine düşünmelerini sağlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin din anlayışındaki çeşitli yorumları daha iyi öğrenmelerine ve anlamalarına yardımcı olan pratik bilgiler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Erkad Yayıncılık”, bu sayfalar, yorum farklılıklarının sebeplerini açıklayan ve konuyu pekiştiren bilgilerle öğrenciler için kapsamlı bir kaynak oluşturur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117


Soru : İnsanların farklı düşünmelerinin sebepleri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde İnsanların farklı düşünmesinin temel sebepleri şunlardır:

  1. Fıtrat Farklılıkları: Her insanın yaratılış özellikleri farklıdır. Bu durum düşünce ve davranışlarına da yansır.
  2. Çevresel Etkiler: İnsanlar yaşadıkları çevreden, ailelerinden, arkadaşlarından ve kültürlerinden etkilenir.
  3. Eğitim Seviyesi: Kişilerin aldıkları eğitimler, bilgi birikimleri ve deneyimleri farklı düşünmelerine sebep olur.
  4. Hayat Deneyimleri: İnsanların yaşadıkları olaylar ve tecrübeler düşüncelerini şekillendirir.
  5. İnanç ve Değerler: İnançlar, ahlaki değerler ve dünya görüşleri düşünce farklılıklarına yol açar.
  6. Psikolojik Yapı: Her insanın algılama, anlama ve düşünme biçimi psikolojik yapısına göre farklılık gösterir.

Bu sebeplerden dolayı insanlar olaylara farklı bakış açılarıyla yaklaşır ve çeşitli düşünceler geliştirirler. Bu farklılıklar, bir toplumun zenginliği ve ilerlemesi için önemli bir kaynak olarak görülmelidir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : Aşağıdakilerden hangisi din anlayışındaki yorum farklılıklarının sebeplerindendir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Cevapları”

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122 Cevapları”, İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini öğrencilere anlamlı bir şekilde sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları”, İslam’daki farklı yorum biçimlerini kavrayarak öğrencilerin konuya olan ilgisini artırır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, yorum biçimlerini açıklayarak öğrencilerin bu konuyu derinlemesine anlamalarını sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık”, dersin kapsamını genişleterek İslam düşüncesindeki yorum farklılıkları üzerine bilgi sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122


Soru : Bildiğiniz mezhep isimlerini söyleyiniz.


Cevap : İslam dininde çeşitli itikadi (inanç) ve ameli (ibadet) mezhepler bulunmaktadır. Bunlardan bazıları:

İtikadi Mezhepler (İnanç Mezhepleri):

  • Maturidilik
  • Eşarilik
  • Mu’tezile
  • Selefiyye

Ameli Mezhepler (Fıkhi Mezhepler):

  • Hanefilik
  • Şafiilik
  • Malikilik
  • Hanbelilik

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


İnançla İlgili Yorumların Temel Amaçları

  • İslam’a ve kutsal değerlere yöneltilen eleştirilere cevap verip onları çürütmek
  • Hurafe ve batıl inançlara karşı Müslümanları bilgilendirmek
  • İslam dininin temeli olan tevhit inancı hakkında doğru ve sağlam bilgiler sunmak
  • Dinî konularda doğruyu arayanlara yol göstermek
  • Müslümanları şüphelerden kurtarmak
  • Müslümanlara doğru ve sağlam bilgiler
  • İman esaslarını anlaşılır bir şekilde yorumla- sunmakmak ve açıklamak
  • İslam’ın inanç esaslarını temellendirmek

Soru : Bu şemadan hareketle, itikadi yorumlar oluşmasaydı Müslümanlar hangi sorunlarla karşılaşırdı? Sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Eğer itikadi yorumlar oluşmasaydı, Müslümanlar aşağıdaki sorunlarla karşılaşabilirdi:

  1. Tevhit İnancında Sapmalar: İnanç esasları tam açıklanmadığı için yanlış ve batıl inançlar yayılabilirdi.
  2. Hurafe ve Batıl İnançların Artışı: Doğru bilgilerden yoksun olan insanlar hurafelere inanabilir ve bunlara yönelirdi.
  3. Dinî Anlaşmazlıklar: Müslümanlar arasında inanç konularında anlaşmazlıklar ortaya çıkabilir ve birlik zarar görebilirdi.
  4. Doğru Bilgiye Ulaşamama: Şüpheye düşen Müslümanlar, sorularına net cevaplar bulmakta zorlanabilirdi.
  5. İslam’a Yönelik Eleştirilerin Güçlenmesi: Dinin temel inanç esaslarının açıklanmaması, İslam’a yönelik eleştirilerin etkisini artırabilirdi.
  6. Şüphe ve Kararsızlık: Müslümanların iman esasları hakkında net bir bilgiye sahip olmaması, onları inanç konusunda tereddüte düşürebilirdi.

Bu nedenle, itikadi yorumlar Müslümanların sağlam bir inanç yapısına sahip olmaları için büyük önem taşır.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122  Cevapları


Soru : Aşağıda sağ ve sol taraftaki kutularda yazılı olan dinî konuların ortada verilen İslam düşüncesindeki yorum biçimlerinden hangisinin konusu olduğunu oklar çizerek eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Cevapları”

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 53, 54 Cevapları”, Hz. İsmail’in (as) örnek alınacak yönlerini ön plana çıkararak İslam ahlakını pekiştiren sorular ve cevaplar içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. İbrahim (as) ile olan ilişkisi, sabrı ve Allah’a olan bağlılığı gibi konuları işler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin Hz. İsmail’in hayatını detaylı şekilde kavramalarını sağlayacak etkinlik çözümlemeleri sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık”, kurban ibadetiyle Hz. İsmail’in kıssası arasındaki bağlantıyı vurgulayan etkinliklerle öğrencilerin dini ve ahlaki değerlerini güçlendirir.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Cevapları


Soru : Hz. İsmail’in (as) sadakati bize hangi mesajları vermektedir? Araştırınız.


Cevap :

Hz. İsmail’in (as) sadakati, Allah’a tam bir teslimiyetin, sabrın ve iman gücünün en güzel örneklerinden biridir. Babası Hz. İbrahim’e (as) Allah tarafından verilen kurban emrine, sorgusuz bir şekilde teslim olması, onun Allah’a olan bağlılığını ve sabrını gösterir. Bu olaydan çıkarılabilecek önemli mesajlar şunlardır:

  1. Allah’a Teslimiyet: Hz. İsmail, Allah’ın emirlerine karşı sorgulamadan itaat ederek Müslümanlar için örnek bir kul olmuştur. Bu, kulların hayatlarında Allah’a tam bir teslimiyetle bağlı olmaları gerektiğini öğretir.
  2. Sabır ve Güven: Hz. İsmail’in zor bir durumda bile sabır ve güven göstermesi, her türlü zorluk karşısında Allah’a dayanmayı ve O’na güvenmeyi hatırlatır.
  3. Aile İçi Sadakat ve İletişim: Hz. İsmail’in, babası Hz. İbrahim’e itaat etmesi, aile içinde sevgi, güven ve sadakatin önemini vurgular.
  4. Fedakârlık ve Özveri: İman uğruna gerektiğinde fedakârlık yapmanın insanı yücelttiği mesajını taşır.

Hz. İsmail’in sadakati, insanların karşılaştıkları zorluklarda imanlarını korumaları, Allah’a güvenmeleri ve teslimiyet göstermeleri gerektiğini öğretir. Bu olay, Müslümanların yaşamında sabır, teslimiyet ve Allah’a güven gibi değerleri pekiştirir.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!