İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilere dini değerleri öğretmenin yanı sıra ahlaki davranışları da kazandırmayı hedefler. Bu amaçla kullanılan 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı, zengin içeriği ile dikkat çeker. Kitap, temel dini bilgiler, ibadetler ve etik konularında kapsamlı bilgiler sunar.
Öğrenciler, 7. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları ve 7. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları aracılığıyla öğrendiklerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgilerini uygulamalı olarak kullanmalarına yardımcı olurken, aynı zamanda sınavlara hazırlanırken de pratik yapmalarını sağlar. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Erkad Yayıncılık içindeki çeşitli alıştırmalar, dersin interaktif bir şekilde işlenmesine katkıda bulunur.
Sonuç olarak, 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları ve Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ile birlikte bu dersin materyalleri, öğrencilerin hem akademik başarılarını artırmakta hem de dini ve ahlaki bilincin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Bu sayede öğrenciler, günlük hayatlarında bu değerleri daha iyi uygulama şansı bulurlar.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisiİslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122 Cevapları”, İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini öğrencilere anlamlı bir şekilde sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları”, İslam’daki farklı yorum biçimlerini kavrayarak öğrencilerin konuya olan ilgisini artırır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, yorum biçimlerini açıklayarak öğrencilerin bu konuyu derinlemesine anlamalarını sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık”, dersin kapsamını genişleterek İslam düşüncesindeki yorum farklılıkları üzerine bilgi sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122
Soru : Bildiğiniz mezhep isimlerini söyleyiniz.
Cevap : İslam dininde çeşitli itikadi (inanç) ve ameli (ibadet) mezhepler bulunmaktadır. Bunlardan bazıları:
İtikadi Mezhepler (İnanç Mezhepleri):
Maturidilik
Eşarilik
Mu’tezile
Selefiyye
Ameli Mezhepler (Fıkhi Mezhepler):
Hanefilik
Şafiilik
Malikilik
Hanbelilik
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
İnançla İlgili Yorumların Temel Amaçları
İslam’a ve kutsal değerlere yöneltilen eleştirilere cevap verip onları çürütmek
Hurafe ve batıl inançlara karşı Müslümanları bilgilendirmek
İslam dininin temeli olan tevhit inancı hakkında doğru ve sağlam bilgiler sunmak
Dinî konularda doğruyu arayanlara yol göstermek
Müslümanları şüphelerden kurtarmak
Müslümanlara doğru ve sağlam bilgiler
İman esaslarını anlaşılır bir şekilde yorumla- sunmakmak ve açıklamak
İslam’ın inanç esaslarını temellendirmek
Soru : Bu şemadan hareketle, itikadi yorumlar oluşmasaydı Müslümanlar hangi sorunlarla karşılaşırdı? Sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Eğer itikadi yorumlar oluşmasaydı, Müslümanlar aşağıdaki sorunlarla karşılaşabilirdi:
Tevhit İnancında Sapmalar: İnanç esasları tam açıklanmadığı için yanlış ve batıl inançlar yayılabilirdi.
Hurafe ve Batıl İnançların Artışı: Doğru bilgilerden yoksun olan insanlar hurafelere inanabilir ve bunlara yönelirdi.
Dinî Anlaşmazlıklar: Müslümanlar arasında inanç konularında anlaşmazlıklar ortaya çıkabilir ve birlik zarar görebilirdi.
Doğru Bilgiye Ulaşamama: Şüpheye düşen Müslümanlar, sorularına net cevaplar bulmakta zorlanabilirdi.
İslam’a Yönelik Eleştirilerin Güçlenmesi: Dinin temel inanç esaslarının açıklanmaması, İslam’a yönelik eleştirilerin etkisini artırabilirdi.
Şüphe ve Kararsızlık: Müslümanların iman esasları hakkında net bir bilgiye sahip olmaması, onları inanç konusunda tereddüte düşürebilirdi.
Bu nedenle, itikadi yorumlar Müslümanların sağlam bir inanç yapısına sahip olmaları için büyük önem taşır.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
Soru : Aşağıda sağ ve sol taraftaki kutularda yazılı olan dinî konuların ortada verilen İslam düşüncesindeki yorum biçimlerinden hangisinin konusu olduğunu oklar çizerek eşleştiriniz.
Cevap :
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Cevapları”
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 53, 54 Cevapları”, Hz. İsmail’in (as) örnek alınacak yönlerini ön plana çıkararak İslam ahlakını pekiştiren sorular ve cevaplar içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. İbrahim (as) ile olan ilişkisi, sabrı ve Allah’a olan bağlılığı gibi konuları işler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin Hz. İsmail’in hayatını detaylı şekilde kavramalarını sağlayacak etkinlik çözümlemeleri sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık”, kurban ibadetiyle Hz. İsmail’in kıssası arasındaki bağlantıyı vurgulayan etkinliklerle öğrencilerin dini ve ahlaki değerlerini güçlendirir.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Cevapları
Soru : Hz. İsmail’in (as) sadakati bize hangi mesajları vermektedir? Araştırınız.
Cevap:
Hz. İsmail’in (as) sadakati, Allah’a tam bir teslimiyetin, sabrın ve iman gücünün en güzel örneklerinden biridir. Babası Hz. İbrahim’e (as) Allah tarafından verilen kurban emrine, sorgusuz bir şekilde teslim olması, onun Allah’a olan bağlılığını ve sabrını gösterir. Bu olaydan çıkarılabilecek önemli mesajlar şunlardır:
Allah’a Teslimiyet: Hz. İsmail, Allah’ın emirlerine karşı sorgulamadan itaat ederek Müslümanlar için örnek bir kul olmuştur. Bu, kulların hayatlarında Allah’a tam bir teslimiyetle bağlı olmaları gerektiğini öğretir.
Sabır ve Güven: Hz. İsmail’in zor bir durumda bile sabır ve güven göstermesi, her türlü zorluk karşısında Allah’a dayanmayı ve O’na güvenmeyi hatırlatır.
Aile İçi Sadakat ve İletişim: Hz. İsmail’in, babası Hz. İbrahim’e itaat etmesi, aile içinde sevgi, güven ve sadakatin önemini vurgular.
Fedakârlık ve Özveri: İman uğruna gerektiğinde fedakârlık yapmanın insanı yücelttiği mesajını taşır.
Hz. İsmail’in sadakati, insanların karşılaştıkları zorluklarda imanlarını korumaları, Allah’a güvenmeleri ve teslimiyet göstermeleri gerektiğini öğretir. Bu olay, Müslümanların yaşamında sabır, teslimiyet ve Allah’a güven gibi değerleri pekiştirir.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisiİslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 Cevapları”, tasavvufi yorumların İslam’daki yeri ve bu görüşlerin farklı yönlerini öğrencilere aktarır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları”, tasavvufun kavramsal ve pratik boyutlarını tartışarak öğrencilerin derinlemesine bir anlayış kazanmasını sağlar.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 123-126-131-139-141-142 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, tasavvufi öğretinin çeşitli okullarını ve öğretilerini öğretirken öğrencilerin düşünsel gelişimine katkı sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139-140, 141-142 Erkad Yayıncılık”, bu konuyu detaylı bir şekilde ele alarak tasavvufun İslam’daki yeri hakkında kapsamlı bilgiler verir.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142
Soru : Ayin ve erkân kavramlarının anlamları hakkında ne biliyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap :
Ayin ve Erkân Kavramları:
Ayin: Dini tören veya ibadet anlamına gelir. İbadetlerin belirli kurallar çerçevesinde yapılmasını ifade eder.
Erkân: Bir dini topluluk ya da tarikatın benimsediği kurallar, ibadet yöntemleri ve uygulamaları ifade eder.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları
Abdülkadir Geylani oğlu Abdurrezzak’a şöyle vasiyet etti:
Ey oğlum! Allah bize, sana ve Müslümanlara tevfik versin. Bizim bu yolumuz, Kitap ve sünnet üzerine bina edilmiştir. Kalbin selameti, el açıklığı, cömertlik, cefa ve ezaya katlanmak ve din kardeşlerinin kusurlarını affetmek üzere kurulmuştur. (Abdülkadir Geylani, Vasiyyet, s.1.)
Soru : Abdülkadir Geylani’nin oğlu Abdürrezzak’a vasiyetinden ne gibi öğütler alabileceğinizi arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Madde Madde Abdülkadir Geylani’nin Vasiyetinden Alınabilecek Öğütler:
Kalp temizliğine önem vermek.
Cömert olmak ve paylaşmayı benimsemek.
Sabırlı olmak ve zorluklara dayanabilmek.
Din kardeşlerine karşı affedici ve hoşgörülü olmak.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
Mevleviliğin (Görsel 5.13) önemli bazı özellikleri:
• İnsanları sevmek,
• Başkalarının ayıplarını yüzlerine vurmamak,
• Din, dil, ırk ayrımı yapmamak,
• İnsana değer vermek,
• Gönlümüzü kötü huylardan arındırmak,
• İbadetleri samimi bir şekilde yerine getirmek.
Soru : Bu özelliklerin insanın hangi yönünü geliştirmesini amaçladığını sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Maddeler Halinde Mevleviliğin Özelliklerinin Amacı:
İnsanların ahlaki yönünü geliştirmek.
Sevgi, hoşgörü ve kardeşlik duygularını güçlendirmek.
İnsanları iyi huylara teşvik etmek ve kötü alışkanlıklardan uzaklaştırmak.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
Tarihte Nakşibendiliğin Önem Verdiği Hususlar
• İbadetlere devam etmek.
• Belirlenen zamanlarda Allah’ı (cc) anmak.
• Allah’ın (cc) rızasından başka hiçbir amaç gütmemek.
• Kişinin iç ve dış dünyasını kusurlardan arındırmak.
• Hırs, kin ve düşmanlıktan uzak durmak.
• Nefsi her zaman kontrol altında tutmak. (Ahmet Güner, Tarikatlar Ansiklopedisi, s. 271.)
Soru : Nakşibendilikte nelere önem verildiğini sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Madde Madde Nakşibendilikte Önem Verilen Hususlar:
İbadetleri düzenli bir şekilde yapmak.
Allah’ı anmayı günlük hayatın bir parçası haline getirmek.
Allah rızasını ön planda tutmak.
Nefsi kontrol ederek kötü duygulardan arınmak.
Hırs, kin ve düşmanlık gibi zararlı duygulardan kaçınmak.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları
Soru : Buna göre öğrenciler kartları hangi kutulara attığında etkinliği doğru tamamlamış olur?
Cevap :
İnançla İlgili Yorumlar:
Maturidilik
Eşarilik
Mu’tezile
Fıkhi Yorumlar:
Hanefilik
Şafiilik
Malikilik
Hanbelilik
Caferilik
Tasavvufi Yorumlar:
Alevilik-Bektaşilik
Mevlevilik
Nakşibendilik
Yesevilik
Kadirilik
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları
Soru : Alevilik Bektaşilikte düzenlenen semahtaki hareketlerden biri de “Hakk’tan rahmet alır, halka veririz.” şeklinde yorumlanan semadan yere doğru yapılan figürdür. Bu figürde anlatılmak istenen düşünceyi arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
“Hakk’tan rahmet alır, halka veririz.” Figürünün Anlatılmak İstenen Düşüncesi: Bu figür, Allah’tan (cc) alınan rahmet ve bereketin, insanlara, halka ve topluma faydalı bir şekilde sunulması gerektiğini anlatır. Sema hareketiyle, Allah’ın rahmetinin bireysel olarak alınarak, toplumda paylaşılması ve herkesin yararına olması hedeflenir. Yere doğru yapılan bu hareket, tevazuyu ve Allah’a teslimiyeti simgeler.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
Soru : Hz. Ali (ra) ve Hz. Fatıma’nın (ra) fedakârlıkları size neler hissettirdi? Sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Hz. Ali (ra) ve Hz. Fatıma (ra)’nın Fedakârlıkları: Hz. Ali (ra) ve Hz. Fatıma (ra)’nın fedakârlıkları, bana büyük bir saygı ve takdir duygusu hissettirdi. Onların İslam’a ve toplumlarına hizmet etmek için gösterdikleri özveri, insanlık adına önemli bir örnektir. Ayrıca, onların yaşamları bize gerçek anlamda fedakârlık, sabır ve sevgiye dayalı bir hayatın önemini anlatmaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları
LİSTELEYELİM
1. Hangi kutudakiler tasavvufi yorumlardan biridir? Cevap : 5, 8, 10, 12, 15
2. Hangileri cemde on iki hizmetten biridir? Cevap : 2, 7, 9, 11, 16, 18
3. Hangileri İslam düşüncesinde ortaya çıkan yorum biçimleridir? Cevap : 3, 13, 20
4. Hangi kutudakiler Alevilik Bektaşilikte cem çeşitlerinden biridir? Cevap : 4, 15, 19
5. Alevilik Bektaşilikte önem verilen oruçlar hangileridir? Cevap : 1, 6
6. Hangisi Alevilik Bektaşilikte dua anlamına gelir? Cevap : 17
Soru : Verilen bilgiler doğruysa “Doğru”, yanlışsa “Yanlış” okunu takip ederek çıkışa ulaşınız.
Cevap :
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları”
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 123-126-131-139-141-142 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları”, öğrencilerin Enam Suresi 162. ayeti öğrenip, bu ayetin İslam’daki ibadet ve Allah’a teslimiyetle ilgili mesajını anlamalarına yardımcı olacak etkinliklerle zenginleştirilmiştir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, bu ayette geçen Allah’a kulluk, ibadet ve samimiyet kavramlarını açıklayıcı sorular ve cevaplarla işler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Enam Suresi 162. ayetin mesajını öğrencilerin günlük yaşamlarına uygulayabilmeleri için çeşitli örneklerle açıklar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55 Erkad Yayıncılık”, öğrencilerin bu ayeti ezberlemesi ve anlamını özümsemesi için rehberlik eden etkinlik cevaplarını sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55 Cevapları
Soru : Allah (cc) adına ibadet etmek ne demektir? Açıklayınız.
Cevap:
Allah (cc) adına ibadet etmek, sadece O’nu yüceltmek, O’nun emir ve yasaklarına uymak, O’nun rızasını kazanmak amacıyla yapılan kulluk vazifeleridir. İbadet, kişinin Yaratan’a olan sevgisini, saygısını, şükranını ve bağlılığını ifade etmesinin en önemli yoludur.
Bu kavramın anlamı şunları içerir:
Samimiyet ve Niyet: İbadet, yalnızca Allah’a olan samimi niyetle yapılır. Başka bir amaç veya gösteriş için yapılan ibadet, İslam inancına göre kabul edilmez.
Allah’a Bağlılık: İbadet, kulun Allah’a olan bağlılığını ve teslimiyetini gösterir. Bu, insanın yaratılış gayesini yerine getirdiğini ifade eder.
Tevhit İnancı: Allah (cc) adına ibadet etmek, yalnızca O’na kulluk etmeyi ve O’ndan başka hiçbir varlığa ibadet etmemeyi içerir. Bu, İslam’ın temel inancı olan tevhit anlayışını güçlendirir.
Şükür ve Minnet: İbadet, Allah’ın verdiği sayısız nimetlere karşı bir şükran ifadesidir. İnsan, ibadetle O’na minnettarlığını dile getirir.
Ruhsal ve Toplumsal Gelişim: İbadet, bireyin manevi huzurunu artırırken toplum içinde de birlik ve beraberliği güçlendirir.
Namaz kılmak, oruç tutmak, zekât vermek ve hac gibi ibadetler, Allah’a kulluğun farklı biçimleridir. İbadetlerin amacı, insanın hem Allah’a olan sevgisini artırması hem de ahlakını güzelleştirmesidir.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143, 144, 145, 146 Cevapları”, 5. üniteyi kapsayan etkinliklerin cevaplarını içeren ve öğrencilerin konuyu değerlendirmeleri için rehberlik eden detaylı bir kaynak sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları”, bu etkinliklerin çözülmesiyle, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmeleri sağlanır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, 5. üniteye dair kavramların ve bilgilerin derinlemesine açıklanmasıyla öğrencilerin daha sağlam bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Erkad Yayıncılık”, bu sayfalar, 5. ünitenin özetini ve değerlendirilmesi gereken bilgileri içerir, öğrenciler için kapsamlı bir değerlendirme fırsatı sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145-146
A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.
1. İnsanların farklı düşünüp farklı anlayışları benimsemesinde neler etkilidir? Açıklayınız.
Cevap : İnsanların farklı düşünmelerinin sebepleri arasında kültürel arka plan, eğitim düzeyi, kişisel deneyimler, toplumsal değerler, aile yapısı, sosyal çevre, coğrafi konum ve dini inançlar yer alır. Bu faktörler, insanların dünyayı farklı açılardan görmelerine ve farklı anlayışları benimsemelerine neden olabilir. Her bireyin bakış açısı ve algısı, yaşamına yön veren etmenlere göre şekillenir.
2. Din anlayışındaki farklılıklar İslam’ın yaşanmasında ne tür kolaylıklar sağlamaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Din anlayışındaki farklılıklar, İslam’ın yaşamda uygulanabilirliğini artırabilir. Farklı mezhepler, farklı kültürel ve coğrafi koşullara uygun farklı yorumlar sunarak, bireylerin İslam’ı kendi yaşam tarzlarına adapte etmelerini kolaylaştırır. Bu çeşitlilik, İslam’ın evrensel mesajının her toplumda rahatça kabul edilmesini sağlar. Ayrıca farklı anlayışlar, toplumlar arasında hoşgörü ve farklılıkların kabulünü teşvik eder.
3. İslam düşüncesinde inanç ile ilgili ortaya çıkan yorumlar hangileridir? Yazınız.
Cevap :
Maddeler Halinde İslam düşüncesinde inançla ilgili ortaya çıkan başlıca yorumlar şunlardır:
Maturidilik: Akıl yoluyla Allah’ın varlığına ve birliğine ulaşılabileceğini savunur.
Eşarilik: Allah’ın varlıkları yarattığını ve insanın iradesini sınırlı bir şekilde kullandığını savunur.
Caferilik: Şiilik inançlarının temelini oluşturur ve özellikle İmam Ali’nin soyuna ve Ehl-i Beyt’e olan sevgiye dayanır.
Hanefilik, Şafiilik, Malikilik ve Hanbelilik: Fıkhi yorumlar olarak, İslam’ın pratiğe dökülmesinde farklı metodolojiler ortaya koyar.
Cevap : Fıkhi yorumlar, Müslümanların günlük yaşamlarını dini kurallara uygun bir şekilde yönlendirmelerine yardımcı olur. Farklı fıkhi mezheplerin ortaya koyduğu çözüm önerileri, insanların farklı yaşam koşullarına, kültürel ve coğrafi farklarına uygun dini uygulamaları benimsemelerini kolaylaştırır. Ayrıca, dini ibadetlerin yerine getirilmesinde pratik çözümler sunarak Müslümanların dini görevlerini yerine getirmelerini kolaylaştırır.
5. Cemevinin toplumun birlik ve beraberliğine katkıları nelerdir? Açıklayınız.
Cevap : Cemevi, Alevilikte ibadet ve toplumsal yaşamın merkezi olan bir yapıdır. Toplumun bir araya gelip dini ibadetlerini gerçekleştirdiği, öğretildiği ve dayanışma sağlandığı bir mekandır. Cemevi, farklı inançlardan gelen bireyleri bir araya getirerek toplumsal birlikteliği ve kardeşliği pekiştirir. Ayrıca, sosyal yardımlaşma ve kültürel etkinliklerin düzenlendiği bir alan olarak da toplumun birlikte yaşama bilincini güçlendirir.
6. Musahipliğin toplumsal yaşama katkıları nelerdir? Kısaca açıklayınız.
Cevap : Musahiplik, Alevilikte dostluk ve kardeşlik ilişkilerinin önemli bir sembolüdür. Musahipler, birbirlerine yardımcı olmayı, destek olmayı ve hayatlarında birbirlerinin yanında olmayı taahhüt ederler. Bu uygulama, toplumda dayanışmayı, sevgiyi, güveni ve yardımlaşmayı artırır. Musahiplik, bireylerin sosyal sorumluluk duygularını pekiştirerek toplumsal bağların güçlenmesine katkı sağlar.
7. Alevilik Bektaşilikte muharrem orucu hangi olaya dayandırılır? Yazınız.
Cevap : Alevilik ve Bektaşilikte Muharrem orucu, Hz. Hüseyin ve Kerbela şehitlerinin anısına tutulur. Bu oruç, Kerbela’da yaşanan acı olayları hatırlatarak, adaletin ve hakkın savunulmasının önemini vurgular. Aynı zamanda, bu oruç Alevilikte ve Bektaşilikte, kötüye karşı iyilikle mücadele etmenin, zulme karşı durmanın simgesidir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. İnsanların farklı kültür ve düşünce dünyalarına sahip olmaları aynı şeyleri farklı yorumlamalarına sebep olabilir. Ayrıca insanların farklı coğrafya ve dönemlerde yaşamaları da onların bir meseleye bakışlarını etkileyebilir. Bunun gibi aynı dine inanan insanların dinî anlayış ve yorumlamalarında da farklılıklar olabilir.
Bu metinde anlatılmak istenen aşağıda- kilerden hangisidir?
A) İnsanlar akıllı varlıklar oldukları için doğruyu bulabilirler. B) İnsanlar kendisinden veya çevresinden kaynaklanan durumlardan dolayı dini farklı yorumlayabilirler.
C) Birinin bir konuda ortaya koyduğu düşünceyi başkası kabul etmeyebilir.
D) İnsanlar farklı kültür ve coğrafyalarda olsalar bile aynı fikri savunabilirler.
Cevap : B Şıkkı
2. Hz. Muhammed (sav), inançları uğruna mallarını ve mülklerini Mekke’de bırakarak Medine’ye hicret eden muhacirler ile Medineli ensarı kardeş ilan etti. Medineli Müslümanlar, Mekkeli kardeşlerinin sıkıntılarını gidermek için her türlü fedakârlığı yaptılar. Onlarla evlerini, iş yerlerini, gelirlerini paylaştılar. Tarihte eşine az rastlanan bir kardeşlik örneği sergilediler. Böylece Müslümanların kardeşliği konusunda biz- lere örnek oldular.
Bu metinde sözü edilen sahabe tutumu Alevilik Bektaşilikteki hangi geleneğin ortaya çıkmasında etkili olmuştur?
A) El ele, el Hakk’a ikrarı
B) Ocak kültürü
C) İkrar ve nasip alma D) Musahiplik
Cevap : D Şıkkı
3. Bekir, televizyonu açtığında Mescid-i Haram’da cemaat hâlinde namaz kılan Müslümanların görüntüleri yayınlanmaktaydı. Bekir bu görüntüleri izlerken namaz kılanlardan bazılarının ellerini bağladıklarını, bazılarının ellerini iki yana saldıklarını, bazılarının da daha farklı şekillerde ellerini bağladıklarını fark etti. Bekir bu durumun sebebini merak etti.
Bekir’in dikkatini çeken görüntülerdeki Müslümanlar için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) İslam’ı yanlış anlamış kimselerdir. B) Farklı fıkhi mezheplerdendir.
C) Farklı itikadi mezheplere mensuptur.
D) Farklı dinlerdendir.
Cevap : B Şıkkı
4. Ebu Mansur Maturidi inanca ait konularda ayet ve hadislerden çıkardığı görüşlerini kabul edenlerin bağlı olduğu yorum biçimidir. Maturidilikte Allah’ın (cc) zatından ayrılmayan sıfatlarının olduğu, cennete giden müminlerin Allah’ı (cc) görecekleri gibi görüşler ileri sürülmüştür.
Buna göre Maturidilik ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) İtikadi mezheplerden biridir.
B) Dört büyük dinden biridir.
C) İleri sürdükleri tüm görüşler her Müslüman’ın kesinlikle inanması gereken din esaslarıdır.
D) Fıkhi mezheplerden biridir.
Cevap : A Şıkkı
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları
I. toplumda ahlaklı bireylerin artması, II. insanlar arasında sevgi ve saygının pekiştirilmesi, III. toplumsal barış ve kardeşliğin sağlanması, IV. mutlu birey ve toplumun oluşması
durumlarından hangilerini amaçlamaktadır?
A) Yalnız II
B) I ve III
C) I ve IV D) I, II, III ve IV
Cevap : D Şıkkı
6. İslam coğrafyasının genişlemesiyle birlikte yeni kültürlerle karşılaşıldı. Bu durum bazı dinî problemleri de beraberinde getirdi. Hz. Peygamber vefat etmiş olduğu için bu problemleri çözüme kavuşturmak, her sorunun cevabını bulmak güçleşti. Bu sürecin sonunda dinî yorumlar oluştu.
Buna göre dinî yorumlarla ilgili;
I. Ortaya çıkmalarında farklı kültürlerin etkisi olmuştur. II. Dine yeni hükümler, yeni emir ve yasaklar getirmişlerdir. III. Din gibi bağlayıcı değildirler. IV. Zaman içinde değişiklik gösterebilirler.
yargılarından hangileri doğrudur?
A) I ve II
B) II ve III
C) III ve IV D) I, III ve IV
Cevap : D Şıkkı
7. Beyza bilinçli bir Müslüman olarak ibadetlerini en düzgün şekilde nasıl yapacağını, nikâhtan mirasa kadar haklarının neler olduğunu ve İslam hukukuna dair konuları öğrenebileceği bir kitap okumaktadır.
Buna göre Beyza’nın okuduğu kitap aşağıdakilerden hangisi ile ilgilidir?
A) Kelam B) Fıkıh
C) Tasavvuf
D) İslam inanç esasları
Cevap : B Şıkkı
8. Zekât vermenin farz olduğu hem Kur’an’da hem de çeşitli hadislerde açık bir şekilde belirtilmiştir. Ancak zengin olmasına rağmen henüz ergenlik çağına ulaşmamış kişilerinin zekât ibadetiyle yükümlü olup olmadığı konusunda Kur’an’da ya da hadislerde herhangi bir açıklamaya yer verilmemiştir. Bazı mezhepler bu konuyla ilgili görüşlerini ifade etmiştir.
Bu konuyla aşağıdaki mezheplerden hangisinin ilgilenmesi beklenir?
A) Eşarilik B) Hanefilik
C) Maturidilik
D) Mevlevilik
Cevap : B Şıkkı
9. • Sözlükte bir araya gelmek, toplanmak ve bütünleşmek gibi anlamlara gelir. • Alevilik Bektaşîlikte dedelerin yönetiminde gerçekleştirilen ve insanların Allah’a (cc) olan kulluk duygusunu güçlendiren tasavvufî ayine denir. • Görgü, ikrar ve Abdal Musa gibi çeşitleri bulunmaktadır.
Hakkında bilgi verilen kavram aşağıda- kilerden hangisidir?
A) Cem
B) Gülbank
C) Muharrem orucu
D) Musahiplik
Cevap : A Şıkkı
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları
C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.
Cevap :
1. İslam dininin temel kaynakları Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamber’in sünnetidir.
2. İslam’ın temel kaynaklarının gelişen ve değişen şartlara göre yorumlanması sonucunda oluşan görüş ve düşüncelere din anlayışı denir.
3. İtikadi veya amelî düşünce sistemlerine mezhep denir.
4. Eşarilik ve Maturidilik İslam dininin inanç alanında gelişen yorumlardır.
5. İslam’ın kişisel ve sosyal hayata dair amelî hükümlerini bilmeye ve bu konuları inceleyen ilim dalına fıkıh denir.
6. Hoca Ahmed Yesevi’nin görüş, düşünce ve tasavvufi anlayışına dayanan tasavvuf yoluna Yesevilik denir.
7. Cem esnasında müzik eşliğinde yapılan tasavvufi ayine semah denir.
8. Çeşitli tekke ve tarikatların hareket ve musiki unsurlarını taşıyan dinî merasimlere âyin denilir.
Ç. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap :
1. (Yanlış) Din ile din anlayışı aynı anlama gelmektedir. 2. (Doğru) Din vahye dayanır, din anlayışı ise insanların yorum ve çıkarımlarıdır. 3. (Doğru) İtikadi yorumlar İslam’ın inanç esaslarını konu alır. 4. (Doğru) Fıkhi yorumlar ibadetlerin yapılış şekilleri konusunda ortaya çıkan yorum biçimleridir. 5. (Yanlış) Tasavvufi yorumlar Müslümanların inanç ile ilgili uygulamalarını konu alır. 6. (Doğru) Alevilik Bektaşilik ve Mevlevilik Anadolu’nun Müslümanlaşmasında büyük öneme sahiptir. 7. (Yanlış) Cem, Kadirilikte önem verilen bir ayindir.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.